Oikean seurakunan tuntomerkit

Etsivä löytää

On hyvä etsiä Raamatusta oikean seurakunnan tuntomerkit, niin voi turvallisesti valita sen oikean tänä lopun aikana, jolloin on niin paljon eksytystä tarjolla. Tässä muutamia löytämiäni oikean seurakunnan tuntomerkkejä:

1. Keskinäinen rakkaus. "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus" Joh.13:35
2. Totuus. "Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus" 1Tim.3:15
Jeesus on totuus "Minä olen tie, totuus ja elämä" Joh.14:6, "Sinun sanasi on totuus" Joh.17:17, "Sinun lakisi on totuus" Ps 119:142. Oikea seurakunta arvostaa Jeesusta, Jumalan sanaa ja Jumalan lakia totuutena.
3. Maailmanlaajuinen. Seurakunnalla on "iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuville , kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille" Ilm.14:6. Oikea seurakunta ei ole mikään nurkkakunta seurakunta, vaan se on maailmanlaajuinen.
4. Jumalan käskyt ja profetian henki. Jumalan seurakunta on lohikäärmeen vihan kohteena, ja he ovat niitä, "jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus" Ilm.12:17. "Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm.19:10.
Oikea seurakunta ei opeta ainoastaan kahdeksaa tai yhdeksää Jumalan käskyä vaan kaikkia kymmentä käskyä mukaanlukien myös sapattikäsky, koska "sapatti on asetettu ihmistä varten" Mark.2:27 ja Jeesus vahvisti lain sanomalla: "En minä ole tullut (lakia tai profeettoja) kumoamaan" Matt. 5:17.
5. Vainottu ja pilkattu seurakunta. "Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat" Joh.15:20." Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi, mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa" Joh.15:19.

Tässäpä aluksi nämä viisi raamatullista oikean seurakunnan tuntomerkkiä, joiden perusteella voimme lähteä etsimään sitä oikeaa monien väärien joukosta. Vaikka kaikki seurakunnat eivät tähän raamatulliseen kuvaan sovi, niin se ei merkitse sitä, etteikö niissä olisi vilpittömiä uudestisyntynetä Jumalan lapsia. Vamasti on. Ja heitä Jumala haluaa johtaa edelleen "ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen" Joh.10:16

35

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys.

      Eli ainoa oikea on adventtiseurakunta?

      • Löytyi seurakunta

        Tuntomerkit täsmäävät hämmästyttävän hyvin. Kyllä Raamatun ilmoitukseen voi luottaa ja seurata Jeesusta rakkaudessa ja totuudessa. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja hän antaa levon, rauhan ja ilon omilleen. "Vanhurakasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka" Sanl.4:18.
        Minäkin, entinen luterilainen, löysin seurakunnan, jonka tuntomerkit löytyvät Raamatusta. Kyllä Jeesus on hyvä!


      • Paimen johtaa
        Löytyi seurakunta kirjoitti:

        Tuntomerkit täsmäävät hämmästyttävän hyvin. Kyllä Raamatun ilmoitukseen voi luottaa ja seurata Jeesusta rakkaudessa ja totuudessa. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja hän antaa levon, rauhan ja ilon omilleen. "Vanhurakasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka" Sanl.4:18.
        Minäkin, entinen luterilainen, löysin seurakunnan, jonka tuntomerkit löytyvät Raamatusta. Kyllä Jeesus on hyvä!

        Kyllähän nuo niin selviltä tuntomerkeiltä vaikuttavat, että sokeakin löytää oikean tien. Se on niin yksinkertaista, kun lukee mitä Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat evankeliumeissaan kirjoittaneet Jeesuksen sanoneen ja tehneen ja sitten seurata vain häntä. Jeesus on suuri lammasten Paimen ja "lampaat kuulevat hänen ääntänsä... ja lampaat seuraavat häntä" Joh.10:3,4


      • oletarkkana

        " kaikkia kymmentä käskyä mukaanlukien myös sapattikäsky "
        Mitään sapattikäskyä EI OLE. Sen olet keksinyt omasta päästäsi vai onko se kerrottu Ellen G. Whiten kirjoissa ?

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
        Ja UNOHDIT KERTOA tämän:
        Adventtikirkko ei hyväksy perinteistä käsitystä sielun kuolemattomuudesta, vaan opettaa, että viimeisellä tuomiolla Saatana ja jumalattomat ihmiset hävitetään sieluineen ja ruumiineen.
        Tuotakaan EI Raamatusta löydy.
        Lisäksi Adventtikirkon oppi edellyttää kasvisruoan syömista ja välttämään niitä mitä juutalaisilta kiellettiin, kuten sianliha ja äyriäiset. Sinänsä kasvisruoka on hyvää ja terveellistä , jos siitä pitää, mutta Raamattu ei siihen meitä pakanoita kehoita.

        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10
        25. Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26. sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

        Adventismioppi on niin harhaanjohtavaa, että osa on ihan Raamatun mukaista mutta osa ei.


      • En_Ole_Adventisti

        Adventismissa on tosiaan joitakin outoja piirteitä.

        Adventistit uskovat, että sapatin korvaaminen sunnuntailla on pedon merkki.

        Mutta mitä sanookaan raamattu ?

        Johanneksen ilmestys, luku 13:15-18

        15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
        16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
        17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
        18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

        Jos sapatin korvaaminen sunnuntailla todella olisi pedon merkki kuten adventistit väittävät, miten olisi mahdollista, ettei "kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki".

        Ainoa keino, että adventistit voisivat olla oikeassa, olisi se, että jokin maailmanlaajuinen hirmuhallitus määräisi, että kaupat saavat avata ovensa perjantai-iltana, kun aurinko laskee, jolloin ne saavat olla yhtäjaksoisesti auki n. 24h, mutta kauppojen on lain pakottamana suljettava lauantaina viimeistään auringon laskiessa, ja pidettävä seuraavat 6 vrk ovet suljettuna ja lukittuna, ja voivat taas avata seuraavan perjantai-iltana, 6 vrk:n mittaisen pakollisen kiinniolon jälkeen.

        Tämäkin vaihtoehto jättää kysymyksen:

        Vaikka adventistit muuten olisivatkin oikeassa, miten adventistit selittävät tämän raamatunkohdan:

        "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa"

        Adventistien ainoaksi selitykseksi jää väite, ettei ko. raamatunkohta ole kirjaimellisesti otettavaksi tarkoitettu, vaan kyseessä on vertauskuva.

        Mutta jos kyseessä todella olisi vertauskuva (kuten adventistit väittävät), niin miksi siinä on 2 vaihtoehtoa: "käteensä" tai "otsaansa" ?

        Jos kyse olisi vertauskuvasta, eikö pelkkä "otsaansa" riittäisi ?

        Pidän todennäköisyytenä sille, että adventistit olisivat oikeassa tässä asiassa, alle 1%.

        Jos adventistit kaikesta huolimatta ovat oikeassa, niin todella outo vertauskuva, jossa tarpeeton ja jopa haitallinen rinnastus !


      • 1234567---

        Pieni jäännös täällä Suomessa adventisteja ei hyväksy naispappeutta. Naispappeus on Raamatun vastaista.

        Pedon 666 merkki on sunnuntai, ihmiskäsky. Miksi sunnuntai pedonmerkki ? Vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon.
        Katolinen kirkko v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, ihmisvoimin.

        Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13.
        Ilm.14:7. Kumartakaa Häntä, joka on hehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.


    • repertuaari

      Uskon Jumalaan, en usko kirkkoon, en seurakuntaan, en luota uskovaisiin. Olen kokenut sen parhaaksi ja oikeaksi ratkaisuksi.
      En usko pappien valheopetuksiin, en halua tukea rahallisesti sellaisia kirkkoja.
      Olen usein tullut petetyksi kirkon ja uskovaisten taholta.
      Jumala osoittaa omilleen oikean tien. Pois harhaoppisista kirkoista.

      • uloskutsutut

        "Pois harhaoppisista kirkoista. " on repertuaarin kehoitus. Ilmestyskirja esittää saman sanoman näillä sanoin: "Lähtekää siitä ulos, te, minun kansani.."Ilm.18:4. Siis mistä ulos? Hengelisestä Babylonista eli sekoituksesta, jossa ihmisopit ovat korvanneet ja syrjäyttäneet Jumalan sanan puhtaan opin. Minne sitten on lähdettävä? Yksinkö haikailemaan ja huhuilemaan? Ei, vaan surakuntaan, joka "on totuuden pylväs ja perustus"1Tim.3:15.


      • rrr1

        Kirjoitit sanoiksi, repertuaari, minunkin ajatukseni!

        Viime viikonloppu oli piste i:n päälle ja lopetin maallistuneen ja linjattoman yhteisön tukemisen:
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/
        Erosin siis kirkosta, mutta en suinkaan Jumalasta.


      • pois homokirkoista
        rrr1 kirjoitti:

        Kirjoitit sanoiksi, repertuaari, minunkin ajatukseni!

        Viime viikonloppu oli piste i:n päälle ja lopetin maallistuneen ja linjattoman yhteisön tukemisen:
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/
        Erosin siis kirkosta, mutta en suinkaan Jumalasta.

        Hyvä ratkaisu. Jos joskus löydän kirkon joka pysyy jumalan sanassa,liityn oitis.
        Nykyisiin homokirkkoihin en halua kuulua,silloinhan tukisin sanan vastaista toimintaa,rahoittaisin homokirkkoa.


    • Kuvioa esiin
      • Sapattina kirkkoon

        Taidanpa ohjata askeleeni tulevana sapattina lähimpää adventtikirkkoon tutustumaan jumalanpalvelukseenne.


    • Totesin hyväksi

      Ei linkki johda adventtikirkkoon vaan kristillisen seurakunnan toimintaan.

    • Tuollaista seurakuntaa on tänä päivänä turha hakea. Pitää hyväksyä yhtä puutteeellinen porukka kuin itsekin on. Tämä vierauden ja epätäydellisyyden aika on meille koetusta. Jaksammeko uskollisesti kuulua seurakuntaan, vaikka sitten yksin takapenkillä istuen, jos sen niin pitää mennä.

      Se on varmaa että yhteyden aika tulee Herran Hengessä, ehkä silloin kun "Elia tulee ja asettaa kaiken ennalleen". Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä toinen toisemme ja rakastaa jokaista seurakunnan jäsentä.

      Kuvaamasi seurakunta-aika ei ole vielä, mutta se tulee.

    • tepahepa

      puhutaan sooppa

    • jatka
    • Jeesuksen nimessä...

      Kristuksen Jeesuksen seurakunta ja seurakuntia ovat ne jotka osoittautuvat Raamatun UT Kristuksen Jeesuksen kirkaudeksija kunniaksi opetusten ja ohjeiden muakisesti, ja perustalta, kaikille hyväksi "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla, jokaista jäentään myöden YHTÄ olevasti ja kaikessa YHTÄ pitävästi, Totuudessa YKSI mielisesti, Hänen apostolsita seurakuntaa ja seurakuntiaan keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpitoyhteydessä elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti rakentaviksi. Silloin vasta ne Oikean Kristillisyyden tunnnus merkit ilmetäväksi ja täyttäväksi, jota se edellyttää.

      Herätykseksi

    • vältä harhaoppia

      Tärkein puuttuu. Seurakunnasta pitää löytyä Kristuksen oppi ja taivaanvaltakunnan avaimet.

      3. Maailmanlaajuinen.

      Seurakunta ei tarvitse olla joka paoikassa yhtä aikaa. Etikkoajat ovat kulkeneet kuin rankkasateet eri kansojen ja kansakuntien läpi. Jumala on profeetan kautta luvanut, että hän antaa henkensä levätä viimeisinä aikoina pohjoisissa maissa.

      Ilmestyskirjassa todistetaan myös, että kynttiläjan paikkaa voidaan siirtää, jos ei olla jumalan sanalle kuuliaisia.

      " myös sapattikäsky", Missä se on? Raamattu puhuu lepopäivästä:

      12. Sinun pitää lepopäivän pitämän, ettäs sen pyhittäisit, niinkuin Herra sinun Jumalas sinun käski:
      13. Kuusi päivää pitää sinun työtä tekemän, ja kaikki sinun asias toimittaman;
      14. Mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalas lepopäivä

      Jeesus nousi kuolleista sunnuntaina, jonka jälkeen kristityt alkoivat viettämään sitä pyhäpäivänä.

      Suomessa on sunnuntai viikon seitsemäs päivä. Miksi adventistit pitävät kuutetta päivää pyhänä? Siksi, että se oppi on itse riettaasta.

      • avaimiako

        Siis mitä ? Seurakunnasta pitää löytyä taivaan valtakunnan avaimet?
        Ei kuule ole sellaista seurakuntaa. Sitäpaitsi ovet on avoinna taivaan valtakuntaan. Ei ole lukkoja ei avaimia.


      • 1234567---

        Niin Suomessa on vääristellysti sunnuntai viikon seitsemäspäivä. Sunnuntaihan muutettiin kalentereissa v.1973 viikon seitsemänneksi päiväksi. Tässä tehtiin Majesteettirikos.
        Oikea viikkojärjestys ! 1. Sunnuntai 2. maanantai 3. tiistai 4. KESKIVIIKKO 5. torstai 6.perjantai 7. LAUANTAI sapatti.


    • Leenaliisa

      Raamatullista: www.freie.wolksmission.de Valikosta suomen kieli.Jos ei aukea tuosta, niin googlettamalla löytyy.

    • http://www.kirjaonline.com/product/365/loistava-seurakunta

      Marko Selkomaa kuvaa teoksessaan nykyaikaista apostolista seurakuntaa. Paikallisseurakunta ja seurakuntaverkosto ovat Jumalan pelastussuunnitelman ytimessä. Niiden tarkoitus on toimia majakkana ihmisten, kaupunkien ja kansakuntien elämässä. Teoksen nimi nousee Efesolaiskirjeestä ja tarkoittaa uskovien yhteisöä, joka rakkaudellisesti, voimakkaasti, monipuolisesti palvellen ja elämää sykkien heijastaa Kristuksen valoa.

    • Elia ei johda seurak
    • ...---...

      Oikea seurakunta on Jeesuksen perustama!
      Sellaisia ei, valitettavasti rikollisella kristinuskolla ole, eikä Jeesuksen opetuslapsiakaan opettajina.

      Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

    • Himmel

      Turvallisinta on palata alkuperäiseen eli ortodoksiseen kirkkoon

    • Kristuksen seuraajat tunnetaan Hengeltä saadausta lahjoista, vaan eipä yhtäkään tämän ajan seurakuntaa tunneta näistä lahjoista.

      Älkää hakeutuko tämän ajan seurakuntien yhteyteen, vaan hakeutukaan Jumalan yhteyteen, sillä siinä on pelastus, ei ihmisissä.

    • victorquiavictima

      Minä entisenä karismaatikkona löysin evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan seurakuntayhteyden. Messussa on sitä paljon puhuttua elävää uskoa!

    • kerettiläinen--

      Tässä on oikean seurakunnan tuntomerkit.

      Gal.4
      22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen ORJATTARESTA, toinen VAPAASTA.
      23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt LIHAN MUKAAN, vapaan taas LUPAUKSEN VOIMASTA.
      24 Tämä on KUVAANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka SYNNYTTÄÄ ORJUUTEEN, ja se on Haagar;
      25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
      26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ. ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
      27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette LUPAUKSEN LAPSIA , niinkuin Iisak oli.
      29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
      30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
      31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

      Jes.54 voit tutustua lisää Jumalan itsensä rakentamaan seurakuntaan.

      • kerettiläinen--

        Tässä kuvaus Vanhan Testamentin puolelta Jumalan itsensä rakentamasta seurakunnasta.

        Jesaja 54
        1 Riemuitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä HYLJÄTYLLÄ on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
        2 Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
        3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, SINUN JÄLKELÄISESI ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
        4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, LESKEYTESI PILKKAA et ole enää muistava. (Huom. vrt. Babylon Ilm.18:7; Jes.47:7-10)
        5 sillä Hän, joka sinut teki, on SINUN AVIOMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun Lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
        6 Sillä niin kuin hyljätyn, syvästi murheellisen VAIMON on Herra sinut kutsunut - nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
        7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta >MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN< suurella laupeudella…
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
        12 MINÄ TEEN sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
        13 SINUN LAPSESI OVAT KAIKKI HERRAN OPETUSLAPSIA, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.


      • kerettiläinen--

        Tässä on Babylonin eli väärien seurakuntien tuntomerkit eli se kehuu "lapsillaan" eli jäseniltään.

        Jes.47

        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä neitsyt, tytär Baabel…

        7 Ja sinä sanoit: "Iäti MINÄ olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.

        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."

        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta VELHOUKSIESI paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.

        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun VIISAUTESI ja TIETOSI, ne sinut EKSYTTIVÄT, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, EIKÄ KETÄÄN MUUTA!"

        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.


    • Ulkopuolellaleirin

      Oikea seurakunta toimii edelleen. On toiminut jo 2000 vuotta.
      Tässä linkissä löytyy opetus raamatullisesta seurakunnasta:

      http://www.Jeesus-onHerra.com

    • Ulkopuolellaleirin

      Edellinen linkki ei toiminut. Tässä uusiksi:

      Oikea seurakunta toimii edelleen. On toiminut jo 2000 vuotta.
      Tässä linkissä löytyy opetus raamatullisesta seurakunnasta:

      http://www.Jeesus-on-Herra.com

    • Oikeaseurakunta

      Oikea seurakunta on se, jossa sinä rakennut Jeesuksen omien yhteydessä. Opilliset kysymykset eivät ole tärkeitä, ainoa tärkeä on Jeesus ja uudestisyntyneet Jumalan lapset. Siellä on oikea seurakunta, missä sinä koet Pyhän Hengen läsnäoloa ja keskinäistä Jeesuksen omien rakkautta. Harhaoppisiin seurakuntiin Pyhä Henki ei tule. Oikea seurakunta voi siis olla minkä suunnan seurakunta hyvänsä, jos siellä nuo edelliset tuntomerkit ovat olemassa. Sellaista seurakuntaa etsi ja liity siihen, kun sen löydät. Minä en osaa sanoa, mistä sellaisen löytäisi, mutta etsi sieltä paikkakunnalta, missä asut.

    • HelsinginKalliossa

      Mene Siiloanseurakuntaan. HARJUTORI 4.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe