Finnmatkoilla Teneriffalla

8+8

Lentolipussa hotellimme nimi oli Cleopatra Mare Nostrum. Kentällä olleella Finnmatkojen oppalla ei ollut tietoa sellaisesta hotellista ja hän pyysi odottamaan "pomon" tuloa, että osaisi kertoa meille oikean bussin. Pomo tulikin muutaman minuutin kuluttua, ja opas pyysi meitä menemään bussiin numero 41. Kysyin oliko bussi kaukana. "Voi sinne olla muutaman minuutin kävelymatka. Tuosta ajotien yli ja vasemmalle."

Runsaan sadan metrin pituisella laiturialueella ei ollut bussia numero 41. Takaisin kävellessämme huomasimme, että ensimmäisen LAITURIN numero oli 41, ja kuljettaja kertoikin ajavansa hotellimme kautta. Matkaa oppaasta oli noin 25 metriä. Finnmatkojen oppaat kävelevät hyvin hitaasti, kun saavat tuohon matkaan kulumaan "muutamia minuutteja".

Bussissa kuuntelimme noin kymmenellä kielellä nauhoitettua ilmoitusta, jossa muun muassa saksan- ja englanninkielisiltä turisteilta kiellettiin bussissa syöminen ja juominen sekä pyydettiin kiinnittämään turvavyöt. Suomenkieliset saivat syödä rauhassa, eikä turvavöistäkään ollut väliä.

Hotellin oven päällä luki "Cleopatra Palace Hotel". Ei ihme, että opas ei löytänyt hotelliamme luettelostaan. Hotelli oli ihan hyvä.

Seuraavana aamuna kännykkääni tuli ilmoitus tervetulotilaisuudesta jossakin hotellissa. Koska kentällä saamassamme vihkosessa ei ollut karttaa hotellien sijainnista, eikä sellaista ollut myöskään hotellimme ala-aulassa olleessa Finnmatkojen ohuessa hotellikirjassa, tervetulotilaisuus jäi väliin — ilmeisesti aika monelta.

Paluumatka. "Jos bussi on myöhässä yli 20 minuuttia, soita Finnmatkoille." Ennen matkatoimisto ilmoitti turisteille, jos bussi oli myöhässä. Nykyisin matkustajat palvelevat Finnmatkoja, tietysti omalla kustannuksellaan. Ne, joilla ei ole kännykkää, eivät saa mitään tietoa Finnmatkoilta ja palvelevat Finnmatkoja tietysti soittamalla hotellin puhelimella.

Lentokentällä ei näkynyt paluumatkalla yhtään Finnmatkojen opasta, mikä oli sikäli hyvä, että mitään väärää informaatiota ei tullut. Lentolipussa lennon lähtöaika oli 13.40, mutta monitoreissa 13.50. Se ei haitannut, sillä yllättäen lennon numero oli oikein!

19

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuititityy

      Ota ensi kerralla AM:n matka

      • En suosittele

        Mekin olimme vuonna 2003 "kaksi kertaa" finnmatkojen matkalla. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
        Ei ole siis tyyli muuttunut. Nykyään omatoimimatkoja.


      • titityyy

        AM: n matka on yleensä myös hintavin -"-


      • Kun mikään ei riitä
        En suosittele kirjoitti:

        Mekin olimme vuonna 2003 "kaksi kertaa" finnmatkojen matkalla. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
        Ei ole siis tyyli muuttunut. Nykyään omatoimimatkoja.

        Kuka tykkää mistäkin... Omakohtaisia kokemuksia on Finnmatkoista ja Apollosta, joiden palveluun olen ollut tyytyväinen ;)


      • 3+6
        titityyy kirjoitti:

        AM: n matka on yleensä myös hintavin -"-

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...


      • Ay 666
        3+6 kirjoitti:

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...

        Ja hinnat ovat sen mukaisia!


      • Näinhän se menee
        3+6 kirjoitti:

        Aurinkomatkojen hinnoittelu on myös selkein, hintaan kuuluu kaikki, matkatavaraa 23 8 kg, kenttäkuljetus, ateriat lennoilla, opas yleensä bussissa. Eipä yleensä kuulu juurikaan soraääniä AM:n touhuista, toisin kuin...

        toyota corolla on maailman paras auto ;-)))


      • 3+6
        Ay 666 kirjoitti:

        Ja hinnat ovat sen mukaisia!

        Mersua ei saa Ladan hinnalla. Kun summaa luotettavuuden, helppouden ja laadun läpi koko matkapaketin, valinta on hyvin yksinkertainen. Moni laskee vaan muiden perushinnan ja unohtaa, että kaikki sen päälle tuleva on hinnoiteltu erikseen. Peruspainorajoitukset ovat ihan naurettavia. Laatu aiemmin niin loistavalla Finnmatkoillakin on alkanut mennä alaspäin. AM on ehdoton ykkönen. Piste.


      • rmtob
        3+6 kirjoitti:

        Mersua ei saa Ladan hinnalla. Kun summaa luotettavuuden, helppouden ja laadun läpi koko matkapaketin, valinta on hyvin yksinkertainen. Moni laskee vaan muiden perushinnan ja unohtaa, että kaikki sen päälle tuleva on hinnoiteltu erikseen. Peruspainorajoitukset ovat ihan naurettavia. Laatu aiemmin niin loistavalla Finnmatkoillakin on alkanut mennä alaspäin. AM on ehdoton ykkönen. Piste.

        Mersu ja pakettimatka Kanariansaarille on laitettu samaan lauseeseen, ei hyvä.


      • 3+6
        rmtob kirjoitti:

        Mersu ja pakettimatka Kanariansaarille on laitettu samaan lauseeseen, ei hyvä.

        Eivät ole mitenkään toisiaan pois sulkevia asioita. Kysymys on metaforasta, kielikuvasta, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Laatu maksaa ja siitä kannattaa maksaa. Ei tarvitse sitten inistä nettipalstalla, mikä tällä kertaa meni pieleen.Ymmärsitkö, vai väännänkö rautalangasta.


    • Pelleily seis

      Ihme juttu muuten, mutta itse olemme aina onnistuneet parhaiten juuri Finnmatkojen matkalla. Matkustettua Puertoon on toki tullut myös AMlla ja Tjäreborgin järjestämillä matkoilla, mutta ainakin mun mielestä Finnmatkojen tarjonta hotelleissa on parasta. Eikä henkilökunnan osaamisetakaan ole jäänyt kiinni.

      Kenties kyse oli vaan uudesta oppaasta, joka ei ollut ihan varma asiastaan. Sellainen ei tee matkatoimistosta huonoa.

      • 3+1

        Ei yksi opas voi olla vastuussa koko siitä omituisten asioiden sarjasta, mitä aloittaja tuolla kertoi. Matkatoimistot säästävät itsensä hegiltä karsiessaan palvelujaan. Minusta oli hyvin sutkautettu se, että asiakas palvelee matkatoimistoa. Siltä se valitettavasti vaikuttaa.


    • Kohteeseen (Playa del Ingles)mennessä opas kertoi bussin numeron ja summittaisen sijainnin.Kun menimme neuvon mukaan ei yhdessäkään bussissa ollut numeroa 40 joka meille ilmoitettiin.Aikamme ihmeteltyämme huomasin,että muuan kuljettaja otti "numeropinkan" josta käänteli hetken päästä numeron 40 joten kohde syntyi siinä paikassa.Oppaiden toiminta oli kiitettävää,mutta organisointi oli hyvin epämääräistä.

    • ketcup

      itse käytän vain ja ainoastaan AM. muut matkatoimistot ovat
      olleet pettymys. hinta ei ole ratkaiseva vaan hyvä ja laadukas
      palvelu. sitä luulisin kaikkien arvostavan.

      • 6577787

        AM on myös alkanut vähentämään palveluitaan. Oppaita ei enää ole läheskään niin paljon kuin ennen. Ateriat myös muuttuvat maksullisiksi ens kesästä lähtien. Säästöt näkyvät matkoilla. Eli samaa kaavaa siellä noudatetaan...


    • hraja,a rv

      Kolmisenkymmentä vuotta ollaan matkusteltu, eri matkatoimistoja käyttäen, eli juuri noita mitä olette maininneet.Nyt olemme lähdössä Aurinkomatkojen järj. Teneriffalle.Onhan ajat ja tavat muuttuneet, silmiinpistävää on ollut juuri tuo henkilökunna vähyys ( säästö syistä tieteniin :).Tosin kännykät ( jotka nyt lähes kaikilla on nykyään ) on suuri apu molemmin puolin.Toki lähtökohtaisesti matkatoimistojen sekä oppaiden tehtävä / velvollisuus on palvella lomalaisia jotka ovat kyseisen matkan heiltä ostaneet, eikö? Toki em. kohtuuden rajoissa, todettava on myös se että onhan meitä matkustajia / lomalaisiakin monen sorttista, on sitä tullut nähtyä, enää ei niin paljon kännisiä, siis jo menomatkasta ja se on hyvä.Kilpailu on kovaa asiakkaista kilpaillaan, mutta mielestämme se ei saa liiaksi tapahtua asikkaiden kusatnnuksella, tietty taso on säilytettävä, millainen taso, missä menee mielestänne raja?

    • Taas toisaalta....

      Aloittajahan kertoi, että bussia ei tahtonut löytyä lentokentältä, sinänsä aiheellista kritiikkiä.
      Mutta noin yleensä vois kysyä niinkin päin, että kuinka moni Kanarian reissaaja on valmis maksamaan opas-palveluista. Suurin osahan on ties kuinka monennella kanarian-matkallaan. Se osa porukasta, joka aikoo liikkua kohteessa taas selvittelee netistä ne detaljit, joita ehkä 80-luvulla käytiin oppailta kyselemässä. Pakettimatkojen myyjät eivät enää kilpaile pelkästään keskenään, kun nykyisin saa ostettua kohtuuhintaan pelkkiä lentojakin Kanarialle (toisin kuin 30 vuotta sitten). Ei tuohon pakettiin pysty paljon lisäkuluja leipomaan. Olisihan tuo jo kulu-erä jos esim. joka hotellille laitettaisiin opaspäivystys 70-luvun malliin, "palvelu" mitä käyttäsi vain muutama prosentti asiakkaista. Palveluilla pitää olla myös kysyntää sekä asiakkaita, jotka ovat valmiita niistä maksamaan.

    • ajatteleva,,

      Totta puhut, ajat on muuttuneet ja nykyään tosiaan voi itse ottaa paljon jo etukäteen selvää matkakohteesta.Ja sekin on totta että matkatoimistot ottavat "turhat" palvelut pois ja on ymmärrettävää.Dösät kumminkin pitää ajallaan tulla ja mennä ja lomalaisella on mahdollisuuus antaa risut ja ruusut loman jälkeen matkasta.

    • Matkalle pian

      Harmillista, etä on noin käynyt.
      Itse reissaan paljon ja Finnmatkat on meillä 90% matkoista. Se loppu menee Tjäreborgille.
      Molemmista olemme aina saaneet hyvää palvelua ja kaikki on toiminut moiteetta. Opas on ollut saatavilla tarvittaessa ja niitä kertoja on ollut todella vähän. Jos jotain on ollut matkalla niin ekana oltu yhteydessä suoraan hotelliin tai sinne missä "ongelma" ja sitten vasta oppaaseen. Ja sekin yleensä ollut vaan info ja siksi, että jos jatkossa tulee vastaava toiselle niin ovat tietoisia.
      Kaikki kehittyy ja itse ainakin tykkään et info tulee kännykkään. Ei tarvii vahtii et koska se lippunen tulee hotellikansioon.
      Opasta ei tule juuri tarvittua matkoilla. Yleensä se ainoa yhteys on, kun pääsee perille ja kysyy mihin bussiin pitää mennä :) Me teemme keskimäärin 6 lomamatkaa vuodessa ja opasta on tarvittu "hätiin" 2 kertaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe