Netissä tutustuminen haasteellista

naisen näkökulma

Olen 40 nainen kuvallisella profiililla. Saan kyllä viestejä tasaisesti mutten tosiaankaan kymmenittäin viikossa ja laitan aina välillä itsekin, jopa kuvattomalle, kiinnostavan profiilin perusteella. Olen sillä lailla tosimielellä liikkeellä enkä vaan aikaani kuluttamassa, että mikäli profiili on yhtään hakemaani päinkään, enkä väheksy pelkkää ”moi mitä kuuluu?” aloitustakaan, vaan vastaan ja yritän aloittaa tutustumista ja keskustelua. Mutta sitten tökkää…

En ymmärrä miten ikäryhmäni miehet oikein ajattelevat netissä tutustuttavan. Kerron itsestäni ihan oma-aloitteisesti asuinpaikan ja etunimen sekä lyhyesti elämäntilanteesta, kiinnostuksen kohteista ja mitä olen etsimässä. Viestissäni teen jonkin kysymyksen vastapuolelle. Takaisin tulee ytimekäs vastaus kysymykseeni. Elämäntilanteesta saa muutaman sanan vastauksen. Itsestään ei kerrota mitään tai että ”käyn lenkillä ja kuntosalilla”. Ei vastavuoroista keskustelua, ei vastakysymyksiä minulle. Asuinpaikasta saatetaan kertoa tyyliin ”30 km sieltä” tms. Allekirjoitetuksena ”J” . Kuvan kanssa saa veivata (kyllä, sillä on merkitystä) ja selityksiä kuvanlähettämisestä kieltäytymiselle löytyy jos jonkinlaista tai sitten vaan kadotaan hiljaa. Jos kuvan onnistuu saamaan, se on itseotettu ja pienennetty sivukuva huonossa valossa tai niin kaukaa ettei siitä saa selvää. Tai niitä parjattuja vanhoja kuvia eli jopa minä saatan huomata että kuva on nimetty ”xxx2007”. Vastauksessa saatetaan antaa myös puhelinnumero, että soita, en jaksa kirjoittaa…

Mitä ihmettä? Miten kukaan voi tutustua näin? En ole salapoliisi tai selvännäkijä että ottaisin selvää kuka ja millainen on juuri tämä pääkaupunkiseudulla asuva J. Enkä lähde kahden viestin perusteella soittelemaan ihan jokaisen kanssa enkä tapaamaan ketään joka ei jaksa yhtään itseään esitellä. Kyllä minulla kiinnostus loppuu aika nopeasti kun huomaan että vuoropuhelu on ihan minun vastuulla. Varmasti välillä on niin, etten minä enää kiinnostakaan vastapuolta, mutta kun olen sitten toivotellut hyvää jatkoa kun ei taida tämä juttu nyt oikein luistaa, niin ollaan ihmeissään että ai miten niin?? Toki joukkoon mahtuu kirjoituskykyisiäkin joiden kanssa ei sitten jostain muusta syystä jatketa, mutta hyvin usein on em. kaltaista.

Tämä nyt näin keski-ikäisen naisen vuodatuksena siihen että netissä tutustuminen on tosiaan aika haastavaa sekä myös vaihtoehtoiseksi keskustelunaiheeksi sen iänikuisen naisten vastaamattomuus ja nirsous-aiheen tilalle, joten kommentteja ja keskustelua kiitos :)

64

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehenä vaikeampaa

      " Saan kyllä viestejä tasaisesti mutten tosiaankaan kymmenittäin viikossa"

      Sain itse viimeksi viestin ehkä kuukausia sitten ja siis vain yhden viestin. Profiilissa kävijöitä viikossa ehkä 1-2..

      • naisen näkökulma

        Ok, mutta nyt yritin keskustella hiukan eri asiasta... eli mitä sitten tapahtuu kun vastapuoli on vastannut aloitukseen. Itse jos lähetän viestin jollekin ja saan vastauksen, niin jatkan aktiivisesti enkä jätä keskustelun ylläpitoa sen toisen vastuulle.


    • Uudet tuulet

      40-50v miehet käyttäytyvät nettideiteissä ihan kuin 20-30v naiset.

      Tuossa iässä miehilläkin (niillä hyvillä sellaisilla) alkaa olla ihan oikeasti jo valinnanvaraa naisten suhteen, joten keskustelut ovat usein nopeampia ja pinnallisempia, eikä tapailu enää johdakaan niin helposti suhteeseen kuin aiemmin, sillä toisin kuin aiemmin miehellä on 40-50v ikäisenä sitä kokemusta ja varallisuutta jne. joidenka takia naisia riittää

      • vain elämää

        Juuri noin. Naiset eivät ymmärrä että 35v ikävuoden jälkeen he eivät enää ole se taho joka valitsee, vaan valinnan tekee mies.

        40 naiselle, jos haluaa päästä valitsemaan, on parhainta realiteettien myöntämine ja luopuminen omanikäisen seuran tavoittelusta. Ellei sitten ole aivan poiekkusyksilö.


      • naisen näkökulma

        Toki voi olla noinkin, että tietynlaisten miesten ei tarvitse kauaa netissä olla ja pitkään kirjoitella, kun jo seuraa löytyy. Mutten kuitenkaan usko että nettideittailu on ns. tavalliselle miehelle ihan lastenleikkiä (ja ihan tavallinen olen siis itsekin).

        No mutta kuitenkin...ihmettelenkin tässä niitä, jotka eivät osallistu aktiivisesti keskustellen siihen viestittelyyn vaan vastailevat yhdellä lauseella kulloinkin esittämääni kysymykseen mutta ovat kuitenkin sitten ihmeissään ja pettyneitäkin, kun ilmoitan lopettavani yksinpuheluni. Että miten he oikein ajattelevat sellaisen kantavan tapaamiseen tai minkäänlaiseen suhteeseen asti?


      • vain elämää
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Toki voi olla noinkin, että tietynlaisten miesten ei tarvitse kauaa netissä olla ja pitkään kirjoitella, kun jo seuraa löytyy. Mutten kuitenkaan usko että nettideittailu on ns. tavalliselle miehelle ihan lastenleikkiä (ja ihan tavallinen olen siis itsekin).

        No mutta kuitenkin...ihmettelenkin tässä niitä, jotka eivät osallistu aktiivisesti keskustellen siihen viestittelyyn vaan vastailevat yhdellä lauseella kulloinkin esittämääni kysymykseen mutta ovat kuitenkin sitten ihmeissään ja pettyneitäkin, kun ilmoitan lopettavani yksinpuheluni. Että miten he oikein ajattelevat sellaisen kantavan tapaamiseen tai minkäänlaiseen suhteeseen asti?

        Onko kommnikaatiosi tasapainoista, kirjoitatko yhtä pitkästi itsestäsi kuin mitä esittämääsi kysymykseen vastaaminen noin keskimäärin vaatisi?

        Toinen juttu voi olla että joku seikka profiilissasi tai tyylissäsi tekee sinusta epäkiinnostavan mutta miehet eivät "anna pakkeja", vaan vastailevat kohteliaasti odottaen sinun vetävän johtopäätökset, kuten teetkin.

        Kaikenkaikkiaan vaikuttaisi siltä että pääosa vastauksista tulee miehiltä jotka eivät mitenkään edusta terävintä kärkeä eivätkä edes keskikastia.


      • naisen näkökulma
        vain elämää kirjoitti:

        Onko kommnikaatiosi tasapainoista, kirjoitatko yhtä pitkästi itsestäsi kuin mitä esittämääsi kysymykseen vastaaminen noin keskimäärin vaatisi?

        Toinen juttu voi olla että joku seikka profiilissasi tai tyylissäsi tekee sinusta epäkiinnostavan mutta miehet eivät "anna pakkeja", vaan vastailevat kohteliaasti odottaen sinun vetävän johtopäätökset, kuten teetkin.

        Kaikenkaikkiaan vaikuttaisi siltä että pääosa vastauksista tulee miehiltä jotka eivät mitenkään edusta terävintä kärkeä eivätkä edes keskikastia.

        Ehkäpä kirjoitan aika pitkästi / liian pitkästi, mutta usein mies on sanonut että on kiva lukea mitä olen itsestäni kirjoittanut.

        Joo voi myös olla että mies ei ole enää kiinnostunut eikä saa sitä vaan sanottua. Mutta usein toivotellessani hyviä jatkoa on vastaukseksi tullut että voi harmi tai olisin halunnut vielä jatkaa. Mitä? Kirjoitusteni lukemista ilmeisesti...

        Tuohon aiempaan kommenttiisi koskien valinnan tekevää miestä, niin vähän sama vastaus, miksi ne sitten harmittelevat tai laittavat parin viikon päästä vielä uudenkin aloituksen? Ja nyt puhun ihan tavallisista miehistä, ei mistään alfa-uroksista.


      • Nainen101
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Ehkäpä kirjoitan aika pitkästi / liian pitkästi, mutta usein mies on sanonut että on kiva lukea mitä olen itsestäni kirjoittanut.

        Joo voi myös olla että mies ei ole enää kiinnostunut eikä saa sitä vaan sanottua. Mutta usein toivotellessani hyviä jatkoa on vastaukseksi tullut että voi harmi tai olisin halunnut vielä jatkaa. Mitä? Kirjoitusteni lukemista ilmeisesti...

        Tuohon aiempaan kommenttiisi koskien valinnan tekevää miestä, niin vähän sama vastaus, miksi ne sitten harmittelevat tai laittavat parin viikon päästä vielä uudenkin aloituksen? Ja nyt puhun ihan tavallisista miehistä, ei mistään alfa-uroksista.

        Olen kokenut netissä aivan samaa kuin sinäkin. Minua pidetään viehättävänä (kuvat piilossa katsottavina), kirjoittelu on ollut tasapuolista, mutta sitten tuleekin stoppi: Jos teet pienenkin "virheen" toisen osapuolen mielestä, otetaan heti nokkiin ja häivytään koko foorumilta.
        Netissä eivät miehet mielestäni oikeasti hae parisuhdetta, vaan kuluttavat aikaa, maybe tutkailevat ainoastaan, löytyisikö kuinka monta panoa.

        Aikuiset miehet eivät ole aikuisia kuin ainoastaan ikänsä puolesta.

        Ps. Parisuhteessa olevat miehet ja naiset pitäisi suomi24:ssa heittää yli laidan!


      • AAanaanna
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Ehkäpä kirjoitan aika pitkästi / liian pitkästi, mutta usein mies on sanonut että on kiva lukea mitä olen itsestäni kirjoittanut.

        Joo voi myös olla että mies ei ole enää kiinnostunut eikä saa sitä vaan sanottua. Mutta usein toivotellessani hyviä jatkoa on vastaukseksi tullut että voi harmi tai olisin halunnut vielä jatkaa. Mitä? Kirjoitusteni lukemista ilmeisesti...

        Tuohon aiempaan kommenttiisi koskien valinnan tekevää miestä, niin vähän sama vastaus, miksi ne sitten harmittelevat tai laittavat parin viikon päästä vielä uudenkin aloituksen? Ja nyt puhun ihan tavallisista miehistä, ei mistään alfa-uroksista.

        Minä uskoisin, että kyse on vain kommunikointikyvystä, kirjallisesti huonosta. Niitten miesten puolelta siis, sinulla se tuntuu olevan erittäin hyvä. Miehet yleensäkin osaavat huonommin ilmaista itseään, kirjallisesti vielä huonommin kuin suullisesti. Tietysti poikkeuksiakin löytyy paljonkin, samoin luonnollisesti naisista kaikki eivät osaa kirjoittaa tai suullisesti ilmaista itseään hyvin. Toki ihan kaikkein huonoimmat, lyhyesti tokaisevat ovat joko jotain (sitä että ovat varattuja) peitteleviä tai sitten niitä joilla se puhuminenkaan ei suju, vaikkei edes ujoudesta olisi kyse. Kyllä se harmittelu siitä että olisi halunnut jatkaa on ihan todellista.

        Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. Täällä vain kirjoittelee jokunen ihmeen katkera tyyppi, olen profiloinut sellaiseksi viisikymppiseksi mieheksi, jolle nuoruus ja nuoren naisen suhde on jäänyt kokematta aikanaan. Sitä sitten paikkaillaan selittelemällä ja uskottelemalla itselle että on vielä tai juuri nyt haluttava mies. Ei ne parikymppiset-kolmekymppiset naiset mitään itseään reilusti vanhempia halua.


      • 3+9
        AAanaanna kirjoitti:

        Minä uskoisin, että kyse on vain kommunikointikyvystä, kirjallisesti huonosta. Niitten miesten puolelta siis, sinulla se tuntuu olevan erittäin hyvä. Miehet yleensäkin osaavat huonommin ilmaista itseään, kirjallisesti vielä huonommin kuin suullisesti. Tietysti poikkeuksiakin löytyy paljonkin, samoin luonnollisesti naisista kaikki eivät osaa kirjoittaa tai suullisesti ilmaista itseään hyvin. Toki ihan kaikkein huonoimmat, lyhyesti tokaisevat ovat joko jotain (sitä että ovat varattuja) peitteleviä tai sitten niitä joilla se puhuminenkaan ei suju, vaikkei edes ujoudesta olisi kyse. Kyllä se harmittelu siitä että olisi halunnut jatkaa on ihan todellista.

        Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. Täällä vain kirjoittelee jokunen ihmeen katkera tyyppi, olen profiloinut sellaiseksi viisikymppiseksi mieheksi, jolle nuoruus ja nuoren naisen suhde on jäänyt kokematta aikanaan. Sitä sitten paikkaillaan selittelemällä ja uskottelemalla itselle että on vielä tai juuri nyt haluttava mies. Ei ne parikymppiset-kolmekymppiset naiset mitään itseään reilusti vanhempia halua.

        "Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. "

        Eihän sellaista kukaan ole väittänytkään.

        Miten kuvittelet onnistuvasi kirjalliseen viestintään perustuvassa nettideittimaailmassa jos et edes luettua ymmärrä?


      • 1 + 1 = 0
        3+9 kirjoitti:

        "Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. "

        Eihän sellaista kukaan ole väittänytkään.

        Miten kuvittelet onnistuvasi kirjalliseen viestintään perustuvassa nettideittimaailmassa jos et edes luettua ymmärrä?

        Miten kuvittelet löytäväsi täältä suhteen, jos olet katkera ja hyökkäävä ihmisvihaaja? Luuletko ehkä sen vetoavan vastapuoleen? Mieluummin jokainen on yksin kuin riivinraudan kanssa.


      • 8+8
        1 + 1 = 0 kirjoitti:

        Miten kuvittelet löytäväsi täältä suhteen, jos olet katkera ja hyökkäävä ihmisvihaaja? Luuletko ehkä sen vetoavan vastapuoleen? Mieluummin jokainen on yksin kuin riivinraudan kanssa.

        En tällä viestinnällä olekaan etsimässä sitä suhdetta. Toin vain esille hölmöilysi eikä siihen puoleltani liity katkeruutta tai ihmisvihaa.

        Projisoinet omia riivinrautaominaisuuksia ympäristöön ja kuviteltujen ympäristön olosuhteiden johdosta saat itsellesi tekosyyn selitellä miksi sulla ei homma toimi.

        Voit tietysti oikaista ja vastata mistä esittämäsi väite löytyy, jos tunnet että sinua on virheelloisesti ojennettu. Aivan, et tee sitä koska sellaista väiutettä ei ole ja joutuisit myöntämään lukutaidottomuutesi.


      • naisen näkökulma
        AAanaanna kirjoitti:

        Minä uskoisin, että kyse on vain kommunikointikyvystä, kirjallisesti huonosta. Niitten miesten puolelta siis, sinulla se tuntuu olevan erittäin hyvä. Miehet yleensäkin osaavat huonommin ilmaista itseään, kirjallisesti vielä huonommin kuin suullisesti. Tietysti poikkeuksiakin löytyy paljonkin, samoin luonnollisesti naisista kaikki eivät osaa kirjoittaa tai suullisesti ilmaista itseään hyvin. Toki ihan kaikkein huonoimmat, lyhyesti tokaisevat ovat joko jotain (sitä että ovat varattuja) peitteleviä tai sitten niitä joilla se puhuminenkaan ei suju, vaikkei edes ujoudesta olisi kyse. Kyllä se harmittelu siitä että olisi halunnut jatkaa on ihan todellista.

        Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. Täällä vain kirjoittelee jokunen ihmeen katkera tyyppi, olen profiloinut sellaiseksi viisikymppiseksi mieheksi, jolle nuoruus ja nuoren naisen suhde on jäänyt kokematta aikanaan. Sitä sitten paikkaillaan selittelemällä ja uskottelemalla itselle että on vielä tai juuri nyt haluttava mies. Ei ne parikymppiset-kolmekymppiset naiset mitään itseään reilusti vanhempia halua.

        Kirjoitustaito ja itsestäänkertomisen vaikeus on varmasti yksi syy. Luulisi kuitenkin, että siinäkin ajan kuluessa harjaantuisi kun lukee mitä muut itsestään kertovat tai kun kirjoittelee omalla niukalla tyylillään ja vastapuolelta tuleekin viisinkertainen teksti samasta asiasta. Ja voisihan sitä vähän etukäteen miettiä perusasioita itsestään ja mitä haluaisi tietää toisesta.


      • toteaaaaaa
        Nainen101 kirjoitti:

        Olen kokenut netissä aivan samaa kuin sinäkin. Minua pidetään viehättävänä (kuvat piilossa katsottavina), kirjoittelu on ollut tasapuolista, mutta sitten tuleekin stoppi: Jos teet pienenkin "virheen" toisen osapuolen mielestä, otetaan heti nokkiin ja häivytään koko foorumilta.
        Netissä eivät miehet mielestäni oikeasti hae parisuhdetta, vaan kuluttavat aikaa, maybe tutkailevat ainoastaan, löytyisikö kuinka monta panoa.

        Aikuiset miehet eivät ole aikuisia kuin ainoastaan ikänsä puolesta.

        Ps. Parisuhteessa olevat miehet ja naiset pitäisi suomi24:ssa heittää yli laidan!

        Ihan vain tuon postauksen perusteella tiedän, mitä varten et ole seuraa löytänyt.


      • Hohojaa
        AAanaanna kirjoitti:

        Minä uskoisin, että kyse on vain kommunikointikyvystä, kirjallisesti huonosta. Niitten miesten puolelta siis, sinulla se tuntuu olevan erittäin hyvä. Miehet yleensäkin osaavat huonommin ilmaista itseään, kirjallisesti vielä huonommin kuin suullisesti. Tietysti poikkeuksiakin löytyy paljonkin, samoin luonnollisesti naisista kaikki eivät osaa kirjoittaa tai suullisesti ilmaista itseään hyvin. Toki ihan kaikkein huonoimmat, lyhyesti tokaisevat ovat joko jotain (sitä että ovat varattuja) peitteleviä tai sitten niitä joilla se puhuminenkaan ei suju, vaikkei edes ujoudesta olisi kyse. Kyllä se harmittelu siitä että olisi halunnut jatkaa on ihan todellista.

        Sitä en allekirjoita ollenkaan, että 40-50-vuotiaat miehet olisivat kaikkein halutuimpia, kyllä se kategoria menee sinne ainakin kymmenen vuotta nuorempiin. Täällä vain kirjoittelee jokunen ihmeen katkera tyyppi, olen profiloinut sellaiseksi viisikymppiseksi mieheksi, jolle nuoruus ja nuoren naisen suhde on jäänyt kokematta aikanaan. Sitä sitten paikkaillaan selittelemällä ja uskottelemalla itselle että on vielä tai juuri nyt haluttava mies. Ei ne parikymppiset-kolmekymppiset naiset mitään itseään reilusti vanhempia halua.

        Olen aika pitkään miehenä keskustellut naisten kanssa treffisivuilla ja voin todeta, että noin pääsääntöisesti naiset ovat
        1) Äärimmäisen huonoja keskustelijoita.
        2) Melko nurkkakulmaista väkeä.
        3) Kuvittelevat liikoja itsestään.
        4) Mielikuvituksettomia useinkin ja melkoisia tosikkoja

        Ja edelliseen kommettiin voin todeta: Olen treffailut vanhempana miehenä montaakin 20-30 naista, joita on kiinnostanut ihan pitkäkin suhde.


    • lapionainen...

      Komppaan ap.tä 100%
      Jotenkin kuvittelis että jos ihminen laittaa deittiprofiilin paikkaan jossa lähestytään toista kirjoittamalla...niin jonkinlainen "small talk" onnistuisi myös kirjallisesti

      En halua puhua puhelimessa tuntemattoman kanssa...enkä viisti sen takia hommata prepaidia...
      Kuvan voin lähettää mutta haluaisin sen myös toiselta osapuolelta...aika moni on todennut ettei ole työkoneella kuvaa, ei saa lähetettyä kännykällä sähköpostiin tmv...haloo...jos olisit tosissasi liikkeellä niin varmaan pienet tekniikan alkeet pitäis olla hallussa??

      Vai onko tosiaan niin että kaikki "hyvät" miehet on varattuja...koska muutamia todella hyviä keksusteluita on käyty joidenkin miesten kanssa...kunnes joku asia pistää miettimään (viestien ajankohta yms) ja suoraan kysmykseen oletko varattu...saa valitettavan vastauksen...
      tosin nykyisin kysyn sitä ensimmäiseksi

      Mutta en lannistu...ehkä jos tarpeeksi kauan jaksaa kääntää tätäkin "kompostia" niin joku seuralainen löytyy :-)

      • naisen näkökulma

        Kiva kuulla etten ole ainoa ihmettelijä :)

        Olen kuvallisella profiililla joten oletan vastapuolen hyväksyneen ulkonäköni viestiä lähettäessään. Olen monesti miettinyt, mikseivät nettideittailuun ryhtyvät ota itsestään rauhassa kuvaa etukäteen kun onhan se odotettavissa että sitä pyydetään. Ja justiin toi, että netistä seuraa etsivien luulisi osaavan käyttää sähköpostia ;)


    • tsemppiäsul

      oiskohan ne sit varattuja tms?
      Jotka on hukassa omassa suhteessaan, mut ei kuitenkaan uskalla lähteä, ellei olis uutta syliä tiedossa...

      Koska se joka uskaltaa laittaa itsensä peliin, varmasti myös pian pariutuu!
      Olen itse seurustellut pari kertaa netistä löydetyn miehen kanssa, ja yhteistä näille oli juuri se, että alusta asti oltiin omalla kuvalla ja tiedoilla liikenteessä.

    • Sinkku 39-.

      Miehelle on todellinen haaste saada edes yksi kunnollinen vastaus. Eipä ole tullut 5 vuoden aikana kuin pari vastausta noin 500 viestistä ja nekin jotain yhden rivin sepustuksia. Ei asiallisiin viesteihin vastata. Nuorilta ymmärrän vastaamattomuuden mutta niin tekee myös 40-50 vuotaat naiset. Itse kyllä vastaisin ja antaisin fakta tietoa ja vaikka kotiosoitteen ja ihan mitä nainen haluaisi tietää mutta ei naiset edes halua tutustua miehiin.

      • vain elämää

        Ei ole haaste.

        Jos kirjoitan kymmenelle valitsemalleni naiselle, niin saan 3-6 vastausta. Tässä tapauksessa naisista olen valinnut sellaiset jotka ovat lähellä omaa "tasoani".

        Se vain vaatii älykkyyttä ja osaamista sekä hiukan harjoittelua. Jälkimäistä sinulla tuntuuki olevan


      • Anteeksi,vastaamaton

        Viestisi pisti silmään...minkä ikäisiä naisia lähestyt?
        Itse olen kohta 49v ja saan jatkuvasti viestejä ikäisiltäsi miehiltä...vaikka erikseen profiilissa olen sanonut etten vastaa kuin n -5v ikäeron omaaville...
        ja kun ne rajoitukset estävät kaikille vastaamisen :-(


    • +40miäs

      Harvinaisen hyvä aloitus ja fiksusti kerrankin kirjoitettu.

      Se mitä minun kokemukseni 40 miehenä ollessani netissä niin alkoi suoraan sanoen tympimään ja turhauttamaankin ollessani useammankuukauden siellä kun sen pidemmälle ei oikein pääse.
      Se on tosi asia että 40-50 miehellä joka on hoitanut elämänsä mallilleen on kysyntää ja asuu isommassa kaupungissa niin kuin tuolla aikaisemmin kirjoitettiin

      Sain kyllä aloitteitakin melkein päivittäin naisilta, osa tietty ei ollut kriteereissäni (yli 10v vanhempia) ja oli kauempaa mutta suurin osa ok.
      Osa oli kuvattomia mutta laittoivat kuvansakin monesti (voin sanoa että kyllä ne naisetkin lähetti vanhoja kuvia) ja sokkotreffejäkin tein.
      Se mitä viesteissäni ennen treffejä kävin läpi oli nämä kriteerini mitä en nyt ala selvittelemään ja muutenkin naisella vaikutti olevan ok.

      Treffeillä kävin sen useamman kymmenen kertaa ja vähintään puolet heistä olisi kiinnostanut tavata toistekkin ja ihan kivoja ja mukavia treffejä monesti olivatkin mutta se naisten kokema kemia ei ollut sen mukaista kuin hakivat ja ehken se naamatauluni ei livenä ollut sitä mitä hakivat.
      Ehken hakivat sitä kiiltokuvapoikaa mutta alkaa sen naisenkin naamasta ja kropasta näkemään sen iän....
      Muutaman kanssa oli useammatkin treffit mutta vaikutti kun sillä naisella aika aina kortilla....vedin omat johtopäätökset...

      Seksiä kyllä sain kun miehenä kyllä haistoin sen naisenkin profiilissa ja viesteissä mutta niissä ne kriteerit on toiset kuin todellisissa parisuhdehauissa mitä kylläkin hain.

      Se mitä koin turhauttavaksi ja uuvuttavaksi aloittaa taas uudestaan uuden naisen kanssa alusta ne samat kirjoitukset ap:n kaltaiselle kun eihän ne lyhyet viestit käyneet.
      Kyllä ne iänikuiset pakit alkoi voimille ja itsetunnolle ottaa.

      Itselläni kyllä alkoi hälytyskellot soida kun näin ainakin suomi24 kautta että nainen oli vuodenkin ollut profiili voimassa ja tuossa ajassa ei ole löytänyt sopivaa??!!
      Nämä muuten treffaamani naiset jatkaa vieläkin kukausien jälkeen nettideittailua ja ovat päivittäin online tilassa koska uskoin että nainen kuin nainen saa lyhyemmässä ajassa seuraa mutta motiivit ja kriteerit kullakin...

      • vain elämää

        Mitä opimme?

        Ensinäkään ei kannata kirjoitella kovin pitkiä viestejä ja on syytä sopia ne treffit aika ppian, muutaman viestin jälkeen.

        Sokkotreffejä ei kannata tehdä, jos ulkoisella habituksella on hiukankaan merkitystä - uskoakseni kaikille on.

        Jos naisella ei ole aikaa, se kertoo yleensä juuikin siitä että suhteelle ei ole tilaa eikä mahdollisuutta, kannattaa skipata nuokin ajoissa.

        Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms.


      • naisen näkökulma

        Uuvuttaa se minuakin kirjoittaa ne samat jutut, mutta eipä sitä omaa tilannettaan voi oikeen muuttaakaan... Mitään kirjekaveria tai romaani-vastauksia en tosiaan odota vaan että itsestä osattaisiin kertoa oma-aloitteisesti jotain, ettei kaikkia perusjuttuja tarvitsisi nyhtää ja voisi jotain kysyä vastavuoroisesti myös minulta.

        Ja mitä tulee vanhoihin kuviin ja vuosia oleviin profiileihin niin koskee varmasti sekä naisia ja miehiä. Osa on varmaan sellaisia jotka kirjoittelee, käy treffeillä ja pääsee suhteen alkuun mutta sitten sen enempää ei synnykään. Mutta enpä tiedä onko sen parempaa tehdä jatkuvasti uusia profiilejakaan ja lähestyä samoja ihmisiä useamman kerran. Itsellä tulee ainakin kerralla selväksi jos joku sanoo etten ole hänen tyyppiä.


      • Daami69

        Seuran saaminenko tässä tärkeintä onkin?

        Itse ainakin etsin ihan oikeasti miestä jonka kanssa tuntisin löytäväni sekä henkisen yhteyden että sopivani fyysisellä tasolla hyvin yhteen. Jos silloinkin kun on toisen ihmisen seurassa tuntuu siltä että oikeastaan sitä on kuin yksinään, taikka (kaiken huippu!) haluaisi mieluummin olla yksinään kuin tämän ihmisen kanssa, niin sehän tarkoittaa että pelkkä seura sinänsä ei nyt sitten ole se mitä hakee ja toivoo.

        On niitä sellaisia miehiäkin olemassa jolle ei kuka tahansa nainen sovi, kun mieluummin halutaan löytää se sielunsisar. Tällaisia miehiä minä olenkin treffaillut, ja koska en ole sattunut vastaamaan sitä sisäistä mielikuva mikä heillä on naisesta jonka elämäänsä haluavat, en sitten ole tullut valituksi. Ja sama juttu toisinpäin, eli en sitten minäkään ole valinnut ketään miestä. Muutama mies on minusta innostunut, mutta se on vaikuttanut sellaiselta innostukselta mitä tuntevat juurikin ne ihmiset joille on pääasia se seura, ei se että kuka seuralaisena on. Toki ulkonäköni ja käyttäytymiseni treffeillä ovat voineet olla plussaa, mutta luulenpa etten ole ollut mitenkään erityisen epätavallinen tapaus tavatessa. Yksikään näistä "kaikki käy" miehistä ei sitten vain ole sattunut tuntumaan tarpeeksi kiinnostavalta omasta mielestäni.

        Kenen tahansa hälytyskellot saavat minun puolestani huutaa vaikka kuin sumusireeni, mutta itse en valitettavasti ala "huoraamaan" eli suhteeseen miehen kanssa johon en oikeasti ihastu ja tykästy. Eihän se nyt niin voi mennä että ihmisen pitää kirjoittaa nykypäivänä jo jonkinlainen CV suhteistaan, ja sitten jos siihen muodostuu iso aukko eli on useampia vuosia ettei ole ollut missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin siltä pohjalta sitten dumpataan. Vai onko se nykyään meriitti että pyrkii parittelemaan mahdollisimman monen kanssa ja äheltämään jotain muutaman kuukauden suhteentynkiä siellä täällä osoittaakseen kaikille että on ah niin sosiaalinen ja eroottinen ja mitähän vielä.


      • Daami69
        Daami69 kirjoitti:

        Seuran saaminenko tässä tärkeintä onkin?

        Itse ainakin etsin ihan oikeasti miestä jonka kanssa tuntisin löytäväni sekä henkisen yhteyden että sopivani fyysisellä tasolla hyvin yhteen. Jos silloinkin kun on toisen ihmisen seurassa tuntuu siltä että oikeastaan sitä on kuin yksinään, taikka (kaiken huippu!) haluaisi mieluummin olla yksinään kuin tämän ihmisen kanssa, niin sehän tarkoittaa että pelkkä seura sinänsä ei nyt sitten ole se mitä hakee ja toivoo.

        On niitä sellaisia miehiäkin olemassa jolle ei kuka tahansa nainen sovi, kun mieluummin halutaan löytää se sielunsisar. Tällaisia miehiä minä olenkin treffaillut, ja koska en ole sattunut vastaamaan sitä sisäistä mielikuva mikä heillä on naisesta jonka elämäänsä haluavat, en sitten ole tullut valituksi. Ja sama juttu toisinpäin, eli en sitten minäkään ole valinnut ketään miestä. Muutama mies on minusta innostunut, mutta se on vaikuttanut sellaiselta innostukselta mitä tuntevat juurikin ne ihmiset joille on pääasia se seura, ei se että kuka seuralaisena on. Toki ulkonäköni ja käyttäytymiseni treffeillä ovat voineet olla plussaa, mutta luulenpa etten ole ollut mitenkään erityisen epätavallinen tapaus tavatessa. Yksikään näistä "kaikki käy" miehistä ei sitten vain ole sattunut tuntumaan tarpeeksi kiinnostavalta omasta mielestäni.

        Kenen tahansa hälytyskellot saavat minun puolestani huutaa vaikka kuin sumusireeni, mutta itse en valitettavasti ala "huoraamaan" eli suhteeseen miehen kanssa johon en oikeasti ihastu ja tykästy. Eihän se nyt niin voi mennä että ihmisen pitää kirjoittaa nykypäivänä jo jonkinlainen CV suhteistaan, ja sitten jos siihen muodostuu iso aukko eli on useampia vuosia ettei ole ollut missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin siltä pohjalta sitten dumpataan. Vai onko se nykyään meriitti että pyrkii parittelemaan mahdollisimman monen kanssa ja äheltämään jotain muutaman kuukauden suhteentynkiä siellä täällä osoittaakseen kaikille että on ah niin sosiaalinen ja eroottinen ja mitähän vielä.

        Itseasiassa yhden yön suhteetkin ovat mielestäni tavallaan rehellisempiä juttuja kuin se että tapailee väkisin pari kk jotakuta josta ei edes pidä...


      • Etsivä löytää,hope s
        vain elämää kirjoitti:

        Mitä opimme?

        Ensinäkään ei kannata kirjoitella kovin pitkiä viestejä ja on syytä sopia ne treffit aika ppian, muutaman viestin jälkeen.

        Sokkotreffejä ei kannata tehdä, jos ulkoisella habituksella on hiukankaan merkitystä - uskoakseni kaikille on.

        Jos naisella ei ole aikaa, se kertoo yleensä juuikin siitä että suhteelle ei ole tilaa eikä mahdollisuutta, kannattaa skipata nuokin ajoissa.

        Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms.

        "Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata."

        Olet sinä aikamoinen psykologi :D! Keskustelun aihehan on se, että miesten kanssa ei vain onnistu nettikirjoittelu (lue yllä olevat keskustelut!).
        Mainitsemasi naiset viipyvät pitkään esim. suomi24:n treffeillä, koska oikeasti toivovat löytävänsä kumppanin, mutta miehet eivät vain osaa, halua tms. tutustua kirjoittamalla naisten kanssa!! Miksi miehet ylipäätään ovat vuosia "treffeillä", koska suurimman osan tarkoituksena EI ole löytää yhtään mitään??


      • naisen näkökulma
        vain elämää kirjoitti:

        Mitä opimme?

        Ensinäkään ei kannata kirjoitella kovin pitkiä viestejä ja on syytä sopia ne treffit aika ppian, muutaman viestin jälkeen.

        Sokkotreffejä ei kannata tehdä, jos ulkoisella habituksella on hiukankaan merkitystä - uskoakseni kaikille on.

        Jos naisella ei ole aikaa, se kertoo yleensä juuikin siitä että suhteelle ei ole tilaa eikä mahdollisuutta, kannattaa skipata nuokin ajoissa.

        Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms.

        Muutaman viestin jälkeen treffit? Oikeesti, miten voi tietää onko kiinnostunut näkemään parin viestin jälkeen? Kun on saanut ongittua vastaukset kysymyksiin ja tietää tyyliin lempinimen, iän, kotikaupungin, sinkkuna jonkin aikaa, kaksi lasta, rakennusalalla, kalastaa ja lenkkeilee. Luonteeltaan hauska, huumorintajuinen ja pilke silmäkulmassa, hämärässä kuvassa totisen miehen sivukuva...

        Vähän karrikointia mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Eikä mitään rakennusalalla työskenteleviä vastaan kun ammatilla ei ole minulle mitään väliä, mutta kun se varsinainen ammattinimikekin on niin salaista tietoa, että voi sanoa vaan millä alalla.

        Ja ihan kiva lukea analysointianne naisista, harmi vaan kun ne lyhytsanaiset miehet ei tietenkään tule tänne kertomaan miksi toimivat niinkuin toimivat ;)


      • 12+20=N42
        vain elämää kirjoitti:

        Mitä opimme?

        Ensinäkään ei kannata kirjoitella kovin pitkiä viestejä ja on syytä sopia ne treffit aika ppian, muutaman viestin jälkeen.

        Sokkotreffejä ei kannata tehdä, jos ulkoisella habituksella on hiukankaan merkitystä - uskoakseni kaikille on.

        Jos naisella ei ole aikaa, se kertoo yleensä juuikin siitä että suhteelle ei ole tilaa eikä mahdollisuutta, kannattaa skipata nuokin ajoissa.

        Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms.

        Usein täällä puhutaan pitkään sivustolla olleista profiileista. Mutta toiset näyttää tulevan uudelleen eri nimimerkillä... Jopa kolmas tai neljäs nimimerkki menossa vuoden aikana. Niin ne tilastot kaunistuu ihan näppärästi. Varmaan tätä myös naiset harrastaa, mutta itse en naisten profiileja katsele.


      • vain elämää kirjoitti:

        Mitä opimme?

        Ensinäkään ei kannata kirjoitella kovin pitkiä viestejä ja on syytä sopia ne treffit aika ppian, muutaman viestin jälkeen.

        Sokkotreffejä ei kannata tehdä, jos ulkoisella habituksella on hiukankaan merkitystä - uskoakseni kaikille on.

        Jos naisella ei ole aikaa, se kertoo yleensä juuikin siitä että suhteelle ei ole tilaa eikä mahdollisuutta, kannattaa skipata nuokin ajoissa.

        Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms.

        ”Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms. ”

        Tässä on kanssa yksi käsittämätön mantra jota nämä helvetin älykääpiöt täällä toisilleen toistelevat. Siis miten voi mies kyetä olemaan noin tyhmä?

        Se on mulla sitten vissiin tota psyykkistä ongelmaa kun haluaisin löytää miehen jonka kanssa tunteet olisivat molemminpuolisia siten, että voisi oikeasti syntyä kestävä parisuhde. Tai no, siinä mielessä varmaan psyykkisiä ongelmia onkin, kun kuvittelen että vielä jostain löytyisi tuota samaa asiaa haluava mies.


      • 2 + 14
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Muutaman viestin jälkeen treffit? Oikeesti, miten voi tietää onko kiinnostunut näkemään parin viestin jälkeen? Kun on saanut ongittua vastaukset kysymyksiin ja tietää tyyliin lempinimen, iän, kotikaupungin, sinkkuna jonkin aikaa, kaksi lasta, rakennusalalla, kalastaa ja lenkkeilee. Luonteeltaan hauska, huumorintajuinen ja pilke silmäkulmassa, hämärässä kuvassa totisen miehen sivukuva...

        Vähän karrikointia mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Eikä mitään rakennusalalla työskenteleviä vastaan kun ammatilla ei ole minulle mitään väliä, mutta kun se varsinainen ammattinimikekin on niin salaista tietoa, että voi sanoa vaan millä alalla.

        Ja ihan kiva lukea analysointianne naisista, harmi vaan kun ne lyhytsanaiset miehet ei tietenkään tule tänne kertomaan miksi toimivat niinkuin toimivat ;)

        Eikö tuossa ole jo aika paljon informaatiota? Mitä tietoa vielä tarvitset, mikä ei selviä naamatusten? Se tärkein, eli vetovoima kun selviää vasta siellä. Tekstin tasolla voi olla tosi hyvä tyyppi, mutta livenä voi olla että kaikki lentää roskiin saman tien kun ei vain natsaa. Mitä järkeä on kirjoitella kuukausikaupalla?


      • naisen näkökulma
        2 + 14 kirjoitti:

        Eikö tuossa ole jo aika paljon informaatiota? Mitä tietoa vielä tarvitset, mikä ei selviä naamatusten? Se tärkein, eli vetovoima kun selviää vasta siellä. Tekstin tasolla voi olla tosi hyvä tyyppi, mutta livenä voi olla että kaikki lentää roskiin saman tien kun ei vain natsaa. Mitä järkeä on kirjoitella kuukausikaupalla?

        S24:ssä on pelkästään Uudellamaalla 4000 40-49 v. miestä, joista saa em. tiedot profiilista ja muutaman viestin vaihtamalla. Mutta jos toinen ei itsestään saa muuta kerrottua kuin perustiedot täsmävastauksilla, en yksinkertaisesti kiinnostu tarpeeksi lähteäkseni tapaamaan. Ihmettelen jos joku lähtee noilla tiedoilla vetovoimaa selvittämään.

        Esim. epämääräinen vastaus "sinkkuna jonkin aikaa" voi tarkoittaa pahimmassa tapauksessa eropäätöksen tehnyttä, asuntoa vasta etsivää ihmistä. Lapsista toivoisi kerrottavan minkäikäisiä ja missä asuvat. Me kaikki ollaan huumorintajuisia, lenkkeillään ja useimmilla on ammatti ja työpaikkakin, eikö niistä ole tosiaan mitään kerrottavaa, jne jne...

        Ei ole järkeä kirjoitella kuukausikaupalla: samaa mieltä. Mutta jospa edes muutamasta päivästä viikkoon, koska siinä niitä luonteenpiirteitä, yhteisiä kiinnostuksia ja odotuksia saa hyvin selvitettyä. Itse en ainakaan tykkää hypätä huvin vuoksi tapaamassa kun moni asia selviää hyvin siinä kirjoitellessakin.


      • vain elämää
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Muutaman viestin jälkeen treffit? Oikeesti, miten voi tietää onko kiinnostunut näkemään parin viestin jälkeen? Kun on saanut ongittua vastaukset kysymyksiin ja tietää tyyliin lempinimen, iän, kotikaupungin, sinkkuna jonkin aikaa, kaksi lasta, rakennusalalla, kalastaa ja lenkkeilee. Luonteeltaan hauska, huumorintajuinen ja pilke silmäkulmassa, hämärässä kuvassa totisen miehen sivukuva...

        Vähän karrikointia mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? Eikä mitään rakennusalalla työskenteleviä vastaan kun ammatilla ei ole minulle mitään väliä, mutta kun se varsinainen ammattinimikekin on niin salaista tietoa, että voi sanoa vaan millä alalla.

        Ja ihan kiva lukea analysointianne naisista, harmi vaan kun ne lyhytsanaiset miehet ei tietenkään tule tänne kertomaan miksi toimivat niinkuin toimivat ;)

        "Muutaman viestin jälkeen treffit? Oikeesti, miten voi tietää onko kiinnostunut näkemään parin viestin jälkeen?"

        Kyllä.

        Realiteetti on nettideittejä täytyy olla takana kaksinumeroinen, ellei peräti kolminumeroinen määrä ennenkuin sellainen sopiva löytyy. Siis kolahtaa molemmin puolin ja kemiat kohtaa.

        Ainakin tällaiselle ihmiselle kuin minä jolle naisen luonteen, älykkyyden ja muiden ominaisuuksien lisäksi merkitsee paljon myös ne seikat jotka kirjoittamalla eivät selviä. Siis se ns. "kemia".

        Kyseessä on panostuksen määrä. Ei ole mielekästä kirjoittaa muutamaa viestiä enempää koska ne eivät kuitenkaan vastaa siihen todelliseen kysmykseen, varmistavat vain ettei poissulkevia elementtejä ole liikaa.

        Jos sinä et ole valmis tapaamaan, vaan harrastelet kirjoittamista, ei ole ihme että miehet tippuvat kelkasta. Parhaat ovat aktiivisia ja heille n kysyntää. Heillä ei ole tarvetta kirjoitella runeberginä koska vähemmälläkin saavuttaa kirjoittelun tavoitteen; saa sovittua tapaamisen.

        Ymmärrtänet mitä ajan takaa.

        Pelaat itsesi ulos


      • vain elämää
        stellaria81 kirjoitti:

        ”Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata. Joko kyseessä on perustavampaa laatua oleva psyykkinen haaste tai sitten he hakevat vain seksiseuraa. Ilmoituksessa mainittu tositarkoitus on vain hämäämässä naisen tutavia yms. ”

        Tässä on kanssa yksi käsittämätön mantra jota nämä helvetin älykääpiöt täällä toisilleen toistelevat. Siis miten voi mies kyetä olemaan noin tyhmä?

        Se on mulla sitten vissiin tota psyykkistä ongelmaa kun haluaisin löytää miehen jonka kanssa tunteet olisivat molemminpuolisia siten, että voisi oikeasti syntyä kestävä parisuhde. Tai no, siinä mielessä varmaan psyykkisiä ongelmia onkin, kun kuvittelen että vielä jostain löytyisi tuota samaa asiaa haluava mies.

        Riippuu mitä hakee, jos hyvännäköinen, sopivasti muodostunut kissa jolla asita näyttävät olevan kohdallaan hakee seuraa tositarkoituksella se suomeksi tarkoittaa että ekoilla treffeillä noista panee noin 6-9 kpl kymmenestä.

        Eli kyseessä on joukko naisia jotka hakevat kertapanonsa mieluummin netistä kuin yöelämästä.

        Ei siinä mitään phaa mutta näin "sitä oikeaa" etsivänä he eivät ole kohderyhmää vaikka monipuolinen ja runsas seksi kokeneen naisen kanssa on sekin olennainen komponentti. Sen oikein kanssa.


      • nainen myös
        2 + 14 kirjoitti:

        Eikö tuossa ole jo aika paljon informaatiota? Mitä tietoa vielä tarvitset, mikä ei selviä naamatusten? Se tärkein, eli vetovoima kun selviää vasta siellä. Tekstin tasolla voi olla tosi hyvä tyyppi, mutta livenä voi olla että kaikki lentää roskiin saman tien kun ei vain natsaa. Mitä järkeä on kirjoitella kuukausikaupalla?

        Mulle riittää ihan perustiedot (ikä, asuinpaikka, mitat ja että on vapaa) ja mielellään myös kuvien vaihto, ja sitten treffeille, jos vielä tänkin jälkeen kiinnostaa. Ihan turha alkaa jaaritteleen sen pidemmästi pelkästään kirjotellen.
        Useimmiten nähdessä kun ilmenee ettei sitä riittävää kiinnostusta sitten olekaan puolin tai toisin, tai kummaltakaan puolen. Jos ulkonäkö ym. olemus miellyttää, aletaan tutustua sopisko muutenkin yhteen. Jos ulkonäkö ei viehätä, on ihan turha jatkaa muutakaan tutustumista, ei siitä tuu kaveruutta enempää vaikka ois kuinka mukava ja oikeenlainen luonne muuten.

        "epämääräinen vastaus "sinkkuna jonkin aikaa" voi tarkoittaa pahimmassa tapauksessa eropäätöksen tehnyttä, asuntoa vasta etsivää ihmistä."

        Tässä tapauksessa kyselisin tarkemmin esim. kämpästä, tai jos on lapsia niin mten usein ne on sen luona.


      • psykologi12345
        Etsivä löytää,hope s kirjoitti:

        "Pitkään deittipalstoilla kuvallisen ilmoituksen roikkuneet naiset jotka ovat hyvännäköisiä eivät ylipainoisia, joilla asiat vaikuttaisivat olevan kohdallaan ja jotka edelleen ovat vapaina, kannattaa nekin skipata."

        Olet sinä aikamoinen psykologi :D! Keskustelun aihehan on se, että miesten kanssa ei vain onnistu nettikirjoittelu (lue yllä olevat keskustelut!).
        Mainitsemasi naiset viipyvät pitkään esim. suomi24:n treffeillä, koska oikeasti toivovat löytävänsä kumppanin, mutta miehet eivät vain osaa, halua tms. tutustua kirjoittamalla naisten kanssa!! Miksi miehet ylipäätään ovat vuosia "treffeillä", koska suurimman osan tarkoituksena EI ole löytää yhtään mitään??

        Olet aikamoinen psykologi. On ihan ihmisestä kiinni onnistuuko kirjoittelu vai ei. Useimmat naiset ovat ihan surkeita kirjoittelijoita. Ja jos yleensä osaavat kirjoittaa. Epäilen vahvasti useimpien naisten taitoja.

        Mainitut naiset 100% pyörivät treffeillä vaihtelemassa miehiä ja itkemässä, miten huonoja ovat. Ja sitten haukutaan miehiä, jotka pyörivät naisia metsästämässä treffeilä. Naiset saavat harrastella, mutta miehet ovat heti sikoja.

        Eli Lue tarkkaan, jos osaat: Ei ole merkitystä onko sukupuoli mitä. Tavoitteet ja kyvyt ovat samat. Suurin osa hakijoista on kirjoitustaidottomia ja etsivät jotain mikä ei ole mahdollista. Kun tarjoaa tarkalleen, sitä mitä profilissa kysyvät, niin vastausta ei tule. Kun laittaa jotain todella provosoivaa, niin johan alkaa tulla tekstiä.

        Ja tietenkään tuo ei pidä kaikkien kohdalla paikalla. On ihan älykkäitäkin joukossa, ihan todistetusti.


      • vain elämää kirjoitti:

        Riippuu mitä hakee, jos hyvännäköinen, sopivasti muodostunut kissa jolla asita näyttävät olevan kohdallaan hakee seuraa tositarkoituksella se suomeksi tarkoittaa että ekoilla treffeillä noista panee noin 6-9 kpl kymmenestä.

        Eli kyseessä on joukko naisia jotka hakevat kertapanonsa mieluummin netistä kuin yöelämästä.

        Ei siinä mitään phaa mutta näin "sitä oikeaa" etsivänä he eivät ole kohderyhmää vaikka monipuolinen ja runsas seksi kokeneen naisen kanssa on sekin olennainen komponentti. Sen oikein kanssa.

        Olipas jälleen loogista päättelyä hyvine perusteluineen.

        Mutta jos olet tuon nerokkaan teoriasi paikkansapitävyydestä täysin varma, niin voimmehan sopia että tästä lähtien kukaan ei enää kirjoita tai vastaa sellaiselle ihmisille jolla on ollut treffiprofiili auki yli kuukauden. Näin varmistamme ettei tämä parisuhdekelvoton ihmisjätemateriaali pääse suhteeseen ainakaan nettideitin kautta.


    • Daami69

      Luulenpa että netissä tutustumisesta tekee vaikeaa se ettei kukaan ihminen tunnu kiinnostavalta näin kaksiulotteisessa elementissä. Kun alkaa käymään ikäistensä miesten profiileita läpi, viimeisiä lukiessa alkaa tulemaan jo sellainen "blaa blaa lässyn lässyn lää" -fiilis, eli että ei voisi vähempää kiinnostaa. En ihmettele jos samaa tulee miehillekin käydessään läpi naisten ilmoituksia. Ja jos ilmoitukseen laittaa jotain todella räväkkää, se karkottaa arimmat, saa vänkyttäjät käymään kimppuun ja lopputulos on kokolailla plus miinus nolla. Tavallisista ihmisistä suurin osa hakee tavallista ihmistä kumppaniksi, mutta samaan aikaan he haaveilevat kuitenkin että jossakussa olisi jotain spesiaalia mikä nostaisi hänet massasta esiin. Kenessäkään ei ole. Ei ainakaan enää nelikymppisenä.

      Ja sitten jos onnistuu peräti tapaamaan jonkun livenä, kun on kirjoiteltu jonkin aikaa, niin ihmisten mielissä pyörii että alanko nyt väkisin tapailemaan tämän kanssa, vai odotanko parempaa, sitä spesiaalia. "Tyytyminen" voi joskus olla ihan ok valinta, mutta mikäli ei ole sitä ihmistyyppiä joka rakastuu pikkuhiljaa kiintymällä, niin sitten se on kaikkein huonoin mahdollinen vaihtoehto, koska kukaan ei halua katkeroitua sen takia että käytti väärään ihmiseen aikaa, tai väärä ihminen piti varattuna sinäkin aikana kun olisi voinut etsiä sitä sopivampaa.

      Jos ei ole kiintyjätyyppiä, vaan tarvitsee kunnollisen ihastumisen tunteen että voi aloittaa suhteen, niin kakka juttu. Niitä miehiä lukuunottamatta, jotka etsivät vain pelkkä seuraa, eli kuka vaan kelpaa, vaikuttaisi siltä että keski-ikäisistä miehistä lähes kaikki haluavat sen ihastumisen tunteen aloittaakseen suhteen. Elämässä on tullut jo niin paljon pettymyksiä että halutaan jotain hyvää, uutta, upeaa että ylipäätään viitsii taas ihmissuhdetta aloittaa.

      Jos mies ei ole jotenkin älyllisesti rajoittunutta mallia (jota mallia kyllä riittää), väkinäinen vastailu kielinee kai siitä että ei ole sitä vautsi vau -tunnetta tullut, mutta ei uskalleta lopettaa yhteydenpitoa kun arvellaan että vaihtoehtona on sitten totaalinen ei-oo-ei-tuu.

      • vain elämää

        "Niitä miehiä lukuunottamatta, jotka etsivät vain pelkkä seuraa, eli kuka vaan kelpaa, vaikuttaisi siltä että keski-ikäisistä miehistä lähes kaikki haluavat sen ihastumisen tunteen aloittaakseen suhteen. Elämässä on tullut jo niin paljon pettymyksiä että halutaan jotain hyvää, uutta, upeaa että ylipäätään viitsii taas ihmissuhdetta aloittaa. "

        Sanoisin että aiemmat naiset ovat olleet niin loistavia ettei halua tyytyä vähempään.


      • Daami69
        vain elämää kirjoitti:

        "Niitä miehiä lukuunottamatta, jotka etsivät vain pelkkä seuraa, eli kuka vaan kelpaa, vaikuttaisi siltä että keski-ikäisistä miehistä lähes kaikki haluavat sen ihastumisen tunteen aloittaakseen suhteen. Elämässä on tullut jo niin paljon pettymyksiä että halutaan jotain hyvää, uutta, upeaa että ylipäätään viitsii taas ihmissuhdetta aloittaa. "

        Sanoisin että aiemmat naiset ovat olleet niin loistavia ettei halua tyytyä vähempään.

        No sepä se! En nyt sanoisi että oma ex-mies oli jotenkin aivan niin elämää suurempi tapaus ja erityisen loistava (omalla tavallaan ihan tavallinen ihminen), mutta tulimme niin helvetin hyvin juttuun aikoinamme ettei sitä niukempaan henkiseen yhteyteen haluaisi millään tyytyä. Kun on toisen ihmisen kanssa ajatellut samoin monista asioista, jakanut saman (ei niin kauhean yleisen) katsomuksen jne. niin tuntuu äärimmäisen tympeältä ja lohduttomalta että ei saisi samanlaista yhteyttä mieheen enää koskaan. Tietenkään en etsi eksäni identtistä kopiota, mutta todellakaan en viihdy toisen ihmisen seurassa jos tietynlainen vierauden tunne on liian vahva.

        Jotkut katsovat että uudet naiset eivät yllä eksien tasolle, toisilla on sitten se ongelma että eksät ovat olleet niin kamalia, että on tultu paranoideiksi ja pelätään että törmää taas samanlaiseen naiseen/mieheen. Eräskin mies ihmetteli että minkä takia hän aina kohtaa vain päihdeongelmaisia naisia. Juoppoihin retkahtamista yleensä pidetään naisten ongelmana, mutta voivat siis näemmä miehetkin juuttua yhteen ja samaan kaavaan jossa aina kohdataan addikti.


    • +40miäs

      Ymmärrän kyllä mitä ap tarkoittaa ja olen paljolti samoilla aaltopituuksilla nettideittailun suhteen.

      En minäkään lähde parin viestin jälkeen suunnittelemaan treffejä koska ne on aika aikaa vieviä ja stressaaviakin.
      Minullakin on lukematon määrä naisten puhelinnumeroita jotka ovat antaneet sen parin viestin jälkeen mutta kun ei ole mitään prebaidliittymää ja salaistakaan ja sitten muka pitäis soitella suhttuntemattoman naisen kanssa koska mieluummin viestittelen ensin.
      Olen itsekkin tarttunut kiinni noihin "moi mitä kuuluu?" vastaaviin aloitteisiinkin ja niistä joskus kehkeytynyt parempikin viestittely.
      Sen pari kertaa on blokattukkin kun olen saattanut kysyä henkilökohtaistakkin kun en jaksa kirjoitella liipalaabaa mutta kuitenkin kevyesti olematta se verenmakusuussa.
      Uskomaton määrä oli väärinkäsityksiäkin kun tartuttiin jokaiseen väärinymmärrettyyn sanaan ja niitä sitten selvitettiin.

      Se minkä haistoin ja maistoin kilometrin päähän ap:n kaltaisissa naisissa oli se ukonäkökeskeisyys mikä tulee jo aloituksessa esille.
      En väitä etteikö se olisi se itselläkään vaikuttava kriteeri mutta rajansa silläkin.
      Oli kyllä kuvat minullakin profiilissani mutta sitten livenä ei natsannut.

      Se mikä pänni kirjoittelussa vaikka olisit kirjoittanut kuin ruuneberi ja vaikka olisimme olleet samaan aikaan onlinetilassa niin vastausta et saanut viimeiseen viestiisi kun sillä naisella saattoi olla kiinnostavampi uuskohde parhaillaan menossa ja tätä sattui usein kun naisella oli ehken valinnanvaraa, siksi alkoi minullakin viestit lyhentymään kun tuntui aikaa ja vaivaakin vievältä touhulta.

      Pyrin itsekkin siihen max. 2viikon viestiitelyyn ja sitten treffit kun se merkitsee enemmän kuin se miljoona sanaa ja en siinä kyllä lähtenyt kaikkien mahdollisten kanssa treffeille että kyllä aika valikoivasti mutta todellisten potenttiaalisten ja realististen naisten kanssa kyllä ja ihan taviksia olivat kylläkin.

      Mutt ei niin ei natsannut ja naisilla on ehken enemmän valinnanvaraa, varattuja ukkomiehiä ja pelimiehiä jotka vetää sen pidemmän korren.

      Se on katsokaas naiset että miesten on pakko olla pidempään netissä kuin naisten koska naisilla on yksinkertaisesti enemmän valinnan varaa ja nainen on se joka sen valinnan tekee nettimaailmassa kuin live-maailmassa ellei sitten havittele saavuttamatonta..
      Näin se vaan menee.

      Itse heitin pyyhkeen kehään ja luovutin nettideittailun muille ja keskityn live-maailmaan....

      • naisen näkökulma

        Olen samaa mieltä, että alle kahden viikon pitää päästä tapaamaan, muuten alkaa jutut pyörimään samaa rataa ja tarinat loppuu.

        "Se minkä haistoin ja maistoin kilometrin päähän ap:n kaltaisissa naisissa oli se ukonäkökeskeisyys mikä tulee jo aloituksessa esille.
        En väitä etteikö se olisi se itselläkään vaikuttava kriteeri mutta rajansa silläkin.
        Oli kyllä kuvat minullakin profiilissani mutta sitten livenä ei natsannut."

        En ole väittänytkään, etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä, kuten itsekin sanoit. Toki sitä etsii ihmistä johon tuntee vetoa ja jonka ulkonäkö miellyttää, mutta kun meitä ihmisiä miellyttää niin erilaiset asiat. En etsi mitään superkomeaa, vaan ihan tavallista, itsestäänhuolta pitänyttä miestä. Ja jos tavatessa on kiinnostus minun puolelta loppunut, on se tapahtunut ihan muista syistä kuin ulkonäön takia.

        Nämä yleistykset siitä kuka niitä valintoja oikein tekee ja pidemmän korren vetävistä ukko- ja pelimiehistä, on ihan sivuraiteita tälle keskustelulle. Aloitushan koski kirjoittelun nihkeyttä ja tutustumisen vaikeutta netissä ennen tapaamista, sen jälkeen kun se ulkonäköasiakin on jo selvitetty.

        Eli miten voi kiinnostua ja tutustua kun toinen ei kerro itsestään mitään? Me kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet olemme varmaan niitä joilta se kirjoitus sujuu aika hyvin, joten odotellaan edelleen jospa se niukkasainen mieskin tulisi tänne kommentoimaan :)


      • mummo 44

        "Se on katsokaas naiset että miesten on pakko olla pidempään netissä kuin naisten koska naisilla on yksinkertaisesti enemmän valinnan varaa ja nainen on se joka sen valinnan tekee nettimaailmassa kuin live-maailmassa ellei sitten havittele saavuttamatonta..
        Näin se vaan menee."

        No ei päde enää niiden naisten kohdalta joilla 35v on tullut täyteen. Osa heistä ei tosin sitä tajua vielä edes nelivitosena.


    • 98709870987

      Tietojen lypsäminen ärsyttää, eli oma aloitteisesti ei kerrota mitään ja
      kun itse kysyy, niin tulee pari ympäripyöreää sanaa. Näin saa varmasti
      kiinostuksen lopahtamaan. Pantatkaa rauhassa.

    • 20+17

      Ei kun kannattaa suoltaa ummet ja lammet ihan suvun lähihistoriasta asti tähän päivään tuiki tuntemattomalle ja mennä sitten tapaamaan ja todeta tälle ihmisellekö olen kertonut asioitani.

    • +40miäs

      Niin että odotatko tosiaan että ne kaksviikkoa pitää ummet ja lammet ja henkilökohtaisetkin asiat kirjoittaa suhttuntemattomalle ihmiselle ja kun jos sinne treffeille ensin pääsee niin sen lopputuloksen kun tietää.
      Pärstä ei vaan miellytä ja nämä harvat valitut miehet kun pyöritää tätä peliä.
      Tämän kun tietää joka mies ja yrittää pitäis kirjoittaa sinunlaisillesi kun niitä naisia riittää.

      Kauanko jo olet ollut nettideitissä ja paljonko niitä treffejä on takana?

      • priimakundi

        Sathan sä tässä haukut yrityksestä. Sillävälin kun me alfat kuitataan :))

        Tosin me 46v alfat duunaamme oma ikä - 9 - 16 v mammoja joten omanikäisesi ovat meidän suhteen ns. vapaalla.


      • naisen näkökulma

        En odota. Henkilökohtaisia tietoja ei tarvitse selittää yksityiskohtaisesti siinä vaiheessa. Vastasin olevani samaa mieltä siitä että alle kahden viikon pitää päästä tapaamaan. Tuolla ylempänä sanoin että riittävää olisi muutamasta päivästä viikkoon, jos siis toinen keskustelee, niin siinä ajassa saa jo käsityksen haluaako tavata. Hyvä puoli on myös että äkkiä treffeille haluavat kuumakallet hermostuvat siinä ajassa ja häipyvät.

        Treffejä on parikymmentä vajaan kahden vuoden aikana. Varmaan olisi 200 jos toimisin miesten tyyliin ja tavoitteena olisi ihan-sama-millaisen-seuran-saaminen tai treffeillepääsy. Se tästä ketjusta on kyllä käynyt hyvin selväksi kuinka erilailla naiset ja miehet nettideittaillessa toimivat.


      • vain elämää
        naisen näkökulma kirjoitti:

        En odota. Henkilökohtaisia tietoja ei tarvitse selittää yksityiskohtaisesti siinä vaiheessa. Vastasin olevani samaa mieltä siitä että alle kahden viikon pitää päästä tapaamaan. Tuolla ylempänä sanoin että riittävää olisi muutamasta päivästä viikkoon, jos siis toinen keskustelee, niin siinä ajassa saa jo käsityksen haluaako tavata. Hyvä puoli on myös että äkkiä treffeille haluavat kuumakallet hermostuvat siinä ajassa ja häipyvät.

        Treffejä on parikymmentä vajaan kahden vuoden aikana. Varmaan olisi 200 jos toimisin miesten tyyliin ja tavoitteena olisi ihan-sama-millaisen-seuran-saaminen tai treffeillepääsy. Se tästä ketjusta on kyllä käynyt hyvin selväksi kuinka erilailla naiset ja miehet nettideittaillessa toimivat.

        " Varmaan olisi 200 jos toimisin miesten tyyliin ja tavoitteena olisi ihan-sama-millaisen-seuran-saaminen tai treffeillepääsy. Se tästä ketjusta on kyllä käynyt hyvin selväksi kuinka erilailla naiset ja miehet nettideittaillessa toimivat. "

        höpö höpö. Reaalielämässä miehiä on kahdenlaisia, niitä jotka saavat seuraa ja sitten muita. Meillä ensinmainituilla ei oleitsetarkoituksellista tarvetta ravata treffeillä vaan poimimme ne jotka kiinnostavat.


      • naisen näkökulma
        vain elämää kirjoitti:

        " Varmaan olisi 200 jos toimisin miesten tyyliin ja tavoitteena olisi ihan-sama-millaisen-seuran-saaminen tai treffeillepääsy. Se tästä ketjusta on kyllä käynyt hyvin selväksi kuinka erilailla naiset ja miehet nettideittaillessa toimivat. "

        höpö höpö. Reaalielämässä miehiä on kahdenlaisia, niitä jotka saavat seuraa ja sitten muita. Meillä ensinmainituilla ei oleitsetarkoituksellista tarvetta ravata treffeillä vaan poimimme ne jotka kiinnostavat.

        Ensin kirjoitit näin ja kehoitit lähtemään parin viestin jälkeen treffeille:
        Realiteetti on nettideittejä täytyy olla takana kaksinumeroinen, ellei peräti kolminumeroinen määrä ennenkuin sellainen sopiva löytyy. Siis kolahtaa molemmin puolin ja kemiat kohtaa.

        Seuraavana päivänä sanoit:
        Meillä ensinmainituilla ei oleitsetarkoituksellista tarvetta ravata treffeillä vaan poimimme ne jotka kiinnostavat.

        Mielestäni nämä vastaukset menee ristiin. Nimenomaan en halua turhaan ravata treffeillä. Joten kerro miten poimit ne kiinnostavimmat jos vastapuoli ei avaudu?


      • vain elämää
        naisen näkökulma kirjoitti:

        Ensin kirjoitit näin ja kehoitit lähtemään parin viestin jälkeen treffeille:
        Realiteetti on nettideittejä täytyy olla takana kaksinumeroinen, ellei peräti kolminumeroinen määrä ennenkuin sellainen sopiva löytyy. Siis kolahtaa molemmin puolin ja kemiat kohtaa.

        Seuraavana päivänä sanoit:
        Meillä ensinmainituilla ei oleitsetarkoituksellista tarvetta ravata treffeillä vaan poimimme ne jotka kiinnostavat.

        Mielestäni nämä vastaukset menee ristiin. Nimenomaan en halua turhaan ravata treffeillä. Joten kerro miten poimit ne kiinnostavimmat jos vastapuoli ei avaudu?

        Mielestäni kirjoittaessa ei voi tuoda esiin sitä onko toinen se oikea, voi vain tuoda esiin sen ettei ole.

        Koska aika lyhyen kirjeenvaihdon jälkeen olennaisimmat asiat on käyty läpi, ei kannata pelata itseään ulos jatkamalla "virheiden etsintää" jota kirjeenvaihto siis edustaa sen jälkeen kun on perustarkoitus saavutettu; kartoitettu että toinen on täysipäisen oloinen ja mahtuu niihin itse kunkin muutaman tärkeän kriteerin sisään.


    • 40+mies

      Oli miten oli, mutta minä 40 miehenä voisin kirjoittaa lähes saman tekstin naisista, mitä ap kirjoitti miehistä. Nettideittikokemusta on takana useampi vuosi ja ihan vastaavaa olen kohdannut kuin ap. Netissä sen oikean ja itselle sopivan kohtaaminen on älyttömön vaikeaa, koska kiinnostuksen herättäminen tapahtuu aivan eri tekijöillä kuin livemaailmassa. Kehonkieli, olemus, käyttäytyminen, rooli yhteisössä ja kaikki muut tekijät mitä nettiprofiileissa ja viesteissä ei pysty esittämään merkitsevät loppujen lopuksi kaikkein eniten keskinäisen kemian ja kiinnostuksen syttymiseen. Olen itse jo totaalisen turhautunut tapaamaan naisia, jotka joko eivät kiinnostu minusta pätkääkään tai minä en kiinnostu heistä. Ja yhtä kyllstynyt olen siihen prosessiin, joka edeltää tapaamista. Ensin odotan ja odotan vastausta ja huomiota profiileilta, joista en välttämättä tiedä yhtään mitään millainen ihminen siellä takana saattaa olla. Verrattavissa kuurupiiloon. Siten yritän luoda itsestäni mahdollisimman miellyttävän kuvan yrittäen olettaa, mitä asioita vastapuoli saattaisi arvostaa. Joku kirjoitustaito saasuhteettoman suuren roolin, siinä miten vastapuoli arvioi minua. Tajusin hiljattain, että olin avoliitossa ja asuin yhdessä puolisoni kanssa yli kymmenen vuotta ilman että minulla oli aavistustakaan osasiko hän kirjoittaa yhtään mitään. Ja nettideitissä suhteen alkamiselle kirjoitustaito on tyyliin kaikkein tärkein asia. Ja sitten, kun vihdoin viestittelyn jälkeen tavataan, niin huomataa ettei minkäänlaista kipinää synny, istutaan tunti kahvilla miettimässä millä repliikillä pystytään eroamaan ilman että liikaa loukattaisiin toista. Mielestäni ihmiset eivät sinänsä ole nirsoja tai muuten vaikeita, mutta nettideitti vääristää luonnollista tapaa tutustua ja kiinnostua toisesta ihmisestä. Olen löytänyt netistä seksiä jopa ensitreffeillä, mutta tosimielellä suhdetta en usko, että netistä koskaan löytyy jollei omista koko elämäänsä nettideittailuun ja pyri tapaamaan tyyliin kaikki jotka netissä deittailevat, jolloin sen oikean löytäminen olisi jo tilastollinen pakko. Käytännössä keskitason tavismiehelle tarpeeksi monen naisen tapaaminen netin kautta ei vaan ole mahdollista. Naisilla saattaa vielä olla mahdollisuus, koska markkinat ovat heille niin erilaiset. Itselläni on naistuttava, joka löysi seurustelukumppanin tavattuaan netin kautta ensin 58 miestä vuoden aikana ja hänkin joutui laskemaan omaa rimaansa löyfettyään ns.tarpeeksi hyvän miehen. Se kaikista kuumottavin tapaus ei ollut kiinnostunut hänestä.

      • Daami69

        Ehkäpä sitä rimaa ei ole olemassakaan silloin kun löytää mieleisen miehen. Emmehän me mitään ennaltanäkijöitä ole, että voidaan arvata etukäteen millaisia ihmisiä elämä eteemme heittää. Elämäni suurin ihastus aikuisella iällä oli mies josta tavatessa ajattelin että tuon kanssa en ainakaan mene sänkyyn, ja seuraavana päivänä tapaamisesta olin jo aivan lääpälläni.

        Nettideiteissä on pakko olla tapoja karsia, koska kaikkia ei millään voi ja jaksa tavata, taikka se vaikuttaa niihin treffeihin kun alkaa leipääntymään koko juttuun. Ei kai kukaan (normaali) ihminen halua vaikuttaa tavatessa siltä että ei voisi vähempää enää kiinnostaa koko tapaaminen, koska on kuluttanut itsensä loppuun juostessaan tapaamisesta toiseen?

        Itse olen tavannut 4,5 v sisällä 12 miestä, ja tuntuu että aika loppuu kesken (olenhan tulossa vaihdevuosi-ikään ja muutamien miesten mukaan sen jälkeen minua ei huoli enää kukaan). Alan olemaan kokolailla vakuuttunut siitä etten tule ketään löytämään, mutta koska en osaa päästää irti unelmasta että saisi vielä tässäkin iässä jakaa kaiken toisen ihmisen kanssa, pidän deitti-ilmoja netissä ja tiedän että täten teen itsestäni täysin naurettavan pellen. Ainakin niiden ihmisten mielestä jotka kuvittelevat että on olemassa joku määräaika jossa jollain helkkarin ilveellä on mukamas pakko löytyä juuri se ihminen jonka kanssa sopii yhteen ja josta innostuu kuin hullu kaurapuurosta.

        Silloin kun miestä johon oikeasti rakastuisi ei löydy, ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja. Eihän sitä pysty ottamaan väkisin jotakuta josta ei välitä hittojakaan. Tilanne on ihan sama kuin ei kukaan ottaisi yhteyttä (näitäkin aikoja on nähty ja Suomi24:ssä tuo on melkeinpä pysyvää todellisuuttani, kukaan ei siis todellakaan ota yhteyttä, ei ainakaan vahingossakaan lähiseudulla asuvat!)

        Jos miehet valitsevat naisen vain siltä pohjalta että "voisi tuota useammankin kerran panna", eivätkä välitä tämän luonteesta, niin sittenhän miehillä on enemmän vaihtoehtoja kuin naisilla, joita kiinnostaa persoonallisuuskin.


      • 40+mies
        Daami69 kirjoitti:

        Ehkäpä sitä rimaa ei ole olemassakaan silloin kun löytää mieleisen miehen. Emmehän me mitään ennaltanäkijöitä ole, että voidaan arvata etukäteen millaisia ihmisiä elämä eteemme heittää. Elämäni suurin ihastus aikuisella iällä oli mies josta tavatessa ajattelin että tuon kanssa en ainakaan mene sänkyyn, ja seuraavana päivänä tapaamisesta olin jo aivan lääpälläni.

        Nettideiteissä on pakko olla tapoja karsia, koska kaikkia ei millään voi ja jaksa tavata, taikka se vaikuttaa niihin treffeihin kun alkaa leipääntymään koko juttuun. Ei kai kukaan (normaali) ihminen halua vaikuttaa tavatessa siltä että ei voisi vähempää enää kiinnostaa koko tapaaminen, koska on kuluttanut itsensä loppuun juostessaan tapaamisesta toiseen?

        Itse olen tavannut 4,5 v sisällä 12 miestä, ja tuntuu että aika loppuu kesken (olenhan tulossa vaihdevuosi-ikään ja muutamien miesten mukaan sen jälkeen minua ei huoli enää kukaan). Alan olemaan kokolailla vakuuttunut siitä etten tule ketään löytämään, mutta koska en osaa päästää irti unelmasta että saisi vielä tässäkin iässä jakaa kaiken toisen ihmisen kanssa, pidän deitti-ilmoja netissä ja tiedän että täten teen itsestäni täysin naurettavan pellen. Ainakin niiden ihmisten mielestä jotka kuvittelevat että on olemassa joku määräaika jossa jollain helkkarin ilveellä on mukamas pakko löytyä juuri se ihminen jonka kanssa sopii yhteen ja josta innostuu kuin hullu kaurapuurosta.

        Silloin kun miestä johon oikeasti rakastuisi ei löydy, ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja. Eihän sitä pysty ottamaan väkisin jotakuta josta ei välitä hittojakaan. Tilanne on ihan sama kuin ei kukaan ottaisi yhteyttä (näitäkin aikoja on nähty ja Suomi24:ssä tuo on melkeinpä pysyvää todellisuuttani, kukaan ei siis todellakaan ota yhteyttä, ei ainakaan vahingossakaan lähiseudulla asuvat!)

        Jos miehet valitsevat naisen vain siltä pohjalta että "voisi tuota useammankin kerran panna", eivätkä välitä tämän luonteesta, niin sittenhän miehillä on enemmän vaihtoehtoja kuin naisilla, joita kiinnostaa persoonallisuuskin.

        Miehillä, joita kiinnostaa naisissa myös persoonallisuus on yhtä paljon vaihtoehtoja kuin naisilla, joita kiinnostaa miehissä myös persoonallisuus. Mutta nettideitissä erottuminen ja huomion herättäminen on erilaista miehille ja naisille. Uskon, että molemmat sukupuolet turhautuvat etsiessään yhtälailla, mutta osan naisista ei tarvitse käytännössä etsiä, koska he saavat miehiltä enemmän huomiota kuin miehet naisilta. Osasinkohan nyt selittää tätä oikein, mutta tarkoitan sitä epäsuhtaa naisten ja miesten tarjonnan välillä, mikä netissä vallitsee. Ja uskon myös siihen, että netissä miehiltä vaaditaan jopa enemmän ominaisuuksia huomion herättämiseen kuin livemaailmassa. Esim. pituus, joka netissä numeroina esitettynä on painokas arviointikriteeri vaikka sama pituus livenä ei samoille naisille olisi mikään ongelma, koska livanä miehestä näkee samalla niin paljon muistakin ominaisuuksia kuin se pituus. Nettideitti on siitä pirullinen palvelu, että se sisältää lupauksen ihmissuhteen löytämisestä. Vaikka järjellä ajateltuna netistä suhteen löytäminen on jopa vaikeampaa kuin livenä, niin netti koukuttaa koska se synnyttää tunteen siitä, että on mahdollista löytää joku ja vielä joku todella hyvä. Livenä kun lähtee kauppaan, niin sinne mennessä ei ole mitään odotuksia löytää ketään, mutta sieltäkin voi löytyä se oikea ihan yhtä todennäköisesti. Siellä pariutumista ei vaan käytännössö yritetä, koska oletetaan kaikkien olevan ostoksilla eikä deittailemassa. Netissä toki ollaan deittailemassa, mutta yhtä lailla ei löydetä toisiamma, koska kriteerit ovat erilaiset. Nettideitti on vähän kuin baari illan viimeisinä tunteina, jossa myös oletetaan että nyt on pakkopaikka iskeä seuraa, mutta kohteet ovat kaikki vääriä. Käytännössä aidot ja oikeat suhteet syntyvät tilanteissa, joissa ei ole ollut odotusta iskemisestä ja ollaan voitu tutustua neutraalisti. Ja jossa on ollut läsnä monipuolista informaatiota siitä, mitä me aidosti olemme. Töissä, harrastuksissa, ystävien tapaamisissa ja illanvietoissa, tansseissa, juhlissa, matkoilla, koulussa, opiskelupaikassa jne.


      • Daami69
        40+mies kirjoitti:

        Miehillä, joita kiinnostaa naisissa myös persoonallisuus on yhtä paljon vaihtoehtoja kuin naisilla, joita kiinnostaa miehissä myös persoonallisuus. Mutta nettideitissä erottuminen ja huomion herättäminen on erilaista miehille ja naisille. Uskon, että molemmat sukupuolet turhautuvat etsiessään yhtälailla, mutta osan naisista ei tarvitse käytännössä etsiä, koska he saavat miehiltä enemmän huomiota kuin miehet naisilta. Osasinkohan nyt selittää tätä oikein, mutta tarkoitan sitä epäsuhtaa naisten ja miesten tarjonnan välillä, mikä netissä vallitsee. Ja uskon myös siihen, että netissä miehiltä vaaditaan jopa enemmän ominaisuuksia huomion herättämiseen kuin livemaailmassa. Esim. pituus, joka netissä numeroina esitettynä on painokas arviointikriteeri vaikka sama pituus livenä ei samoille naisille olisi mikään ongelma, koska livanä miehestä näkee samalla niin paljon muistakin ominaisuuksia kuin se pituus. Nettideitti on siitä pirullinen palvelu, että se sisältää lupauksen ihmissuhteen löytämisestä. Vaikka järjellä ajateltuna netistä suhteen löytäminen on jopa vaikeampaa kuin livenä, niin netti koukuttaa koska se synnyttää tunteen siitä, että on mahdollista löytää joku ja vielä joku todella hyvä. Livenä kun lähtee kauppaan, niin sinne mennessä ei ole mitään odotuksia löytää ketään, mutta sieltäkin voi löytyä se oikea ihan yhtä todennäköisesti. Siellä pariutumista ei vaan käytännössö yritetä, koska oletetaan kaikkien olevan ostoksilla eikä deittailemassa. Netissä toki ollaan deittailemassa, mutta yhtä lailla ei löydetä toisiamma, koska kriteerit ovat erilaiset. Nettideitti on vähän kuin baari illan viimeisinä tunteina, jossa myös oletetaan että nyt on pakkopaikka iskeä seuraa, mutta kohteet ovat kaikki vääriä. Käytännössä aidot ja oikeat suhteet syntyvät tilanteissa, joissa ei ole ollut odotusta iskemisestä ja ollaan voitu tutustua neutraalisti. Ja jossa on ollut läsnä monipuolista informaatiota siitä, mitä me aidosti olemme. Töissä, harrastuksissa, ystävien tapaamisissa ja illanvietoissa, tansseissa, juhlissa, matkoilla, koulussa, opiskelupaikassa jne.

        Henk.koht. minulle tuo menee vähän eri tavalla, koska olen introvertti ja mahdollisesti Asperger-piirteinen (vain piirteinen, eli siis sinne päin, en mikään totaalinen autisti!) En ole koskaan kohdannut ns. tosielämässä ketään ja alkanut seurustelemaan tämän kanssa. En nuorenakaan. Minulla ei yksinkertaisesti ole mitään sellaisia harrastuksia joissa tavataan "vahingossa" siinä sivussa miehiä, ja juottoloissa yms. paikoissa pyöriminen ei ole koskaan kiinnostanut. Nuorena tutustuin miehiin kirjeenvaihdon kautta, ja epäilen että ne kaksi joista tuli kumppaneitani alkoivat seurustelemaan minun kanssani koska olisivat alkaneet seurustelemaan kenen kanssa tahansa vain jotta saisivat naista. Eli en koskaan päässyt elämään sellaista prinsessa-vaihetta jossa naisella on mukamas kaikki valta ja mahdollisuus valita parhaat päältä. Luonteeni esti sen. Ja estää kai edelleen, sikäli kuin keski-ikäisellä mitään mahdollisuutta enää on mihinkään.

        Kaiken ikäisillä on mahdollisuus tykästyä ihmiseen jonka kanssa on jatkuvasti tekemisissä, mutta mikäli tällaisia ihmisiä ei ole, ei tällä tavalla kiinni hitaasti mutta varmasti.

        Tietoisesti treffeille meneminen, eli että tiedetään jo etukäteen että tutkitaan sovittaisiinko toisilleen on itselleni sikäli helpompaa, että siinä ei ole sitä epävarmuuselementtiä että haluaako toinen ollenkaan seurustella. Siinä on "vain" se epävarmuuselementti että haluaako hän seurustella juuri minun kanssani. Paitsi että on kyllä muutama mies jo etukäteen tai kesken treffien sanonut suoraan ettei tiedä ihastuvatko enää kehenkään... Voi kysyä että minkä takia sitten juostaan tapaamisissa jos on kerta tunne että mistään ei enää tule ikinä mitään. Mutta kaiketi he sitten kuitenkin takertuvat vielä olemattomaan toivoon, kuten minäkin teen.


      • 40+mies
        Daami69 kirjoitti:

        Henk.koht. minulle tuo menee vähän eri tavalla, koska olen introvertti ja mahdollisesti Asperger-piirteinen (vain piirteinen, eli siis sinne päin, en mikään totaalinen autisti!) En ole koskaan kohdannut ns. tosielämässä ketään ja alkanut seurustelemaan tämän kanssa. En nuorenakaan. Minulla ei yksinkertaisesti ole mitään sellaisia harrastuksia joissa tavataan "vahingossa" siinä sivussa miehiä, ja juottoloissa yms. paikoissa pyöriminen ei ole koskaan kiinnostanut. Nuorena tutustuin miehiin kirjeenvaihdon kautta, ja epäilen että ne kaksi joista tuli kumppaneitani alkoivat seurustelemaan minun kanssani koska olisivat alkaneet seurustelemaan kenen kanssa tahansa vain jotta saisivat naista. Eli en koskaan päässyt elämään sellaista prinsessa-vaihetta jossa naisella on mukamas kaikki valta ja mahdollisuus valita parhaat päältä. Luonteeni esti sen. Ja estää kai edelleen, sikäli kuin keski-ikäisellä mitään mahdollisuutta enää on mihinkään.

        Kaiken ikäisillä on mahdollisuus tykästyä ihmiseen jonka kanssa on jatkuvasti tekemisissä, mutta mikäli tällaisia ihmisiä ei ole, ei tällä tavalla kiinni hitaasti mutta varmasti.

        Tietoisesti treffeille meneminen, eli että tiedetään jo etukäteen että tutkitaan sovittaisiinko toisilleen on itselleni sikäli helpompaa, että siinä ei ole sitä epävarmuuselementtiä että haluaako toinen ollenkaan seurustella. Siinä on "vain" se epävarmuuselementti että haluaako hän seurustella juuri minun kanssani. Paitsi että on kyllä muutama mies jo etukäteen tai kesken treffien sanonut suoraan ettei tiedä ihastuvatko enää kehenkään... Voi kysyä että minkä takia sitten juostaan tapaamisissa jos on kerta tunne että mistään ei enää tule ikinä mitään. Mutta kaiketi he sitten kuitenkin takertuvat vielä olemattomaan toivoon, kuten minäkin teen.

        Myönnän, että nettideitti on tavallaan vastaava väline seuran hakemiseen kuin ennen vaikka senssipalstat lehdissä. Ennen nykyisen kaltaista tiedonvälitystä maailma oli pieni ja kumppania lähdettiin hakemaan vaikka naapurikylästä. Ymmärrän, että jos työ, perhe, harrastukset ja elämäntapa on sellainen ettei kumppaniehdokkaita yksinkertaisesti tapaa, niin näitä välineitä on käytettävä hyväksi. Se oikea ei tule hakemaan sinua eikä minuakaan kotoa.

        Suhtautumistapaa ja asennetta voi aina kehittää. Mutta minä olen turhautunut kumppanin hakemiseen nettideitistä, koska palvelun lupauksista huolimatta saan siellä kontakteja pelkästään niihin vääriin tyyppeihin. Treffeille pääseminen ja uusiin ihmisiin kerta toisensa jälkeen tutustuminen vaatii paljon aikaa, energiaa ja hermoja. Minulla onneksi on muutakin elämää ja toisaalta se sitten osaltaan lykkää sen oikean löytämistä. Ideaalein tilanne olisi se, että se oikea löytyisi sen muun elämän kautta, sattumalta.

        Omat seurustelusuhteeni ovat kaikki löytyneet näin, mutta ilmeisesti nekin ovat sitten olleet vääriä, koska ovat exiä. Toisaalta on huomioita myös ihmisten normaali kasvaminen ja elämäntilanteiden muuttuminen ja niistä johtuneet suhteen loppumiset. Joku ihminen voi olla sinulle se oikea siihen määrättyyn tilanteeseen. Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan seurustellut vain seurustelun vuoksi vaan olen aina ollut ihastunut kumppaniini. Ihastukset ovat syntyneet useimmiten työpaikalla, ravintolassa ja kavereiden kanssa aikaa vietettäessä. Olen kerran ihastunut netistä löytämääni naiseen ja luulen, että se johtui lähinnä uutuuden viehätyksestä.

        En ole koskaan pohtinut toisen motiiveja ja tarkoitusperiä miettiessäni omaa ihastustani. Joko tunnen tätä toista kohtaan jotain tai en tunne. On toki raastavaa päättää suhde, kun huomaa toisen olevan ihastunut tai muusta syystä halukas jatkamaan suhdetta. Mutta kannattaa olla rehellinen itselleen, koska tavan vuoksi solmitut liitot eivät kuitenkaan kestä. Toisaalta sitä sanotaan, että järjestetyt ja järkisuhteet voivat olla jopa vakaammalla pohjalla kuin intohimosuhteet. Mutta minusta parisuhteen alkusysäys syntyy romanttisesta mielenkiinnosta ja sitten suhde joko kehittyy rakastavaksi parisuhteeksi tai päättyy. Nettideittien kanssa minulla suhteet ovat päättyneet ennenkuin ne ovat kunnolla edes alkaneet. Yksinäisellä miehellä on valtava houkutus jatkaa tunnekylmissäkin suhteissa mikäli siihen on mahdollisuus, koska mies tarvitsee läheisyyttä ehkä jopa enemmän kuin nainen. Mutta mielestäni voi olla jopa loukkaavaa toista kohtaan tapailla paremman puutteessa. Ehkäpä naisilla on siksi syytäkin pohtia kumppaninsa motiiveja.

        Uskon, että sinäkin vielä löydät sen oikean. Muista vaan olla avoin tutustumisille eikä liian epäluuloinen. On helppoa myös totuttautua yksinoloon selittämällä sitä luonteella ja iällä ym. Toki kohtalokin pitää aina yrittää selittää itselle parhain päin. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin omista valinnoista. Jos tiedostaa omat heikkoutensa muttei yritä kehittää niitä, se on oma valinta ja jos siitä seuraa vaikka yksinjääminen, niin silloinhan sekin on ollut omissa käsissä. Jos voi sanoa itselleen, että on ainakin yrittänyt ja tehnyt kaikkensa asian korjaamiseksi eikä silti natsaa, niin silloin voi elää puhtaan omantunnon kanssa.


      • Daami69
        40+mies kirjoitti:

        Myönnän, että nettideitti on tavallaan vastaava väline seuran hakemiseen kuin ennen vaikka senssipalstat lehdissä. Ennen nykyisen kaltaista tiedonvälitystä maailma oli pieni ja kumppania lähdettiin hakemaan vaikka naapurikylästä. Ymmärrän, että jos työ, perhe, harrastukset ja elämäntapa on sellainen ettei kumppaniehdokkaita yksinkertaisesti tapaa, niin näitä välineitä on käytettävä hyväksi. Se oikea ei tule hakemaan sinua eikä minuakaan kotoa.

        Suhtautumistapaa ja asennetta voi aina kehittää. Mutta minä olen turhautunut kumppanin hakemiseen nettideitistä, koska palvelun lupauksista huolimatta saan siellä kontakteja pelkästään niihin vääriin tyyppeihin. Treffeille pääseminen ja uusiin ihmisiin kerta toisensa jälkeen tutustuminen vaatii paljon aikaa, energiaa ja hermoja. Minulla onneksi on muutakin elämää ja toisaalta se sitten osaltaan lykkää sen oikean löytämistä. Ideaalein tilanne olisi se, että se oikea löytyisi sen muun elämän kautta, sattumalta.

        Omat seurustelusuhteeni ovat kaikki löytyneet näin, mutta ilmeisesti nekin ovat sitten olleet vääriä, koska ovat exiä. Toisaalta on huomioita myös ihmisten normaali kasvaminen ja elämäntilanteiden muuttuminen ja niistä johtuneet suhteen loppumiset. Joku ihminen voi olla sinulle se oikea siihen määrättyyn tilanteeseen. Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan seurustellut vain seurustelun vuoksi vaan olen aina ollut ihastunut kumppaniini. Ihastukset ovat syntyneet useimmiten työpaikalla, ravintolassa ja kavereiden kanssa aikaa vietettäessä. Olen kerran ihastunut netistä löytämääni naiseen ja luulen, että se johtui lähinnä uutuuden viehätyksestä.

        En ole koskaan pohtinut toisen motiiveja ja tarkoitusperiä miettiessäni omaa ihastustani. Joko tunnen tätä toista kohtaan jotain tai en tunne. On toki raastavaa päättää suhde, kun huomaa toisen olevan ihastunut tai muusta syystä halukas jatkamaan suhdetta. Mutta kannattaa olla rehellinen itselleen, koska tavan vuoksi solmitut liitot eivät kuitenkaan kestä. Toisaalta sitä sanotaan, että järjestetyt ja järkisuhteet voivat olla jopa vakaammalla pohjalla kuin intohimosuhteet. Mutta minusta parisuhteen alkusysäys syntyy romanttisesta mielenkiinnosta ja sitten suhde joko kehittyy rakastavaksi parisuhteeksi tai päättyy. Nettideittien kanssa minulla suhteet ovat päättyneet ennenkuin ne ovat kunnolla edes alkaneet. Yksinäisellä miehellä on valtava houkutus jatkaa tunnekylmissäkin suhteissa mikäli siihen on mahdollisuus, koska mies tarvitsee läheisyyttä ehkä jopa enemmän kuin nainen. Mutta mielestäni voi olla jopa loukkaavaa toista kohtaan tapailla paremman puutteessa. Ehkäpä naisilla on siksi syytäkin pohtia kumppaninsa motiiveja.

        Uskon, että sinäkin vielä löydät sen oikean. Muista vaan olla avoin tutustumisille eikä liian epäluuloinen. On helppoa myös totuttautua yksinoloon selittämällä sitä luonteella ja iällä ym. Toki kohtalokin pitää aina yrittää selittää itselle parhain päin. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin omista valinnoista. Jos tiedostaa omat heikkoutensa muttei yritä kehittää niitä, se on oma valinta ja jos siitä seuraa vaikka yksinjääminen, niin silloinhan sekin on ollut omissa käsissä. Jos voi sanoa itselleen, että on ainakin yrittänyt ja tehnyt kaikkensa asian korjaamiseksi eikä silti natsaa, niin silloin voi elää puhtaan omantunnon kanssa.

        Olen jotakuinkin samaa mieltä. Ja uskon että on ihmisiä jotka ovat ns. yleisesti yhteensopivia, eli pystyvät helposti aloittamaan suhteen lähes kenen kanssa tahansa, ja sitten on ihmisiä joille pitää monen asian natsata ennen kuin voi ajatellakaan jotain niin intiimiä kuin parisuhde. (Edes seksi ei ole niin intiimiä kuin se että päivästä toiseen ja vuodesta toiseen jaat kaiken toisen ihmisen kanssa.)

        Minun selitykseni sille etten ole ketään löytänyt on juuri tuo; en vaan kertakaikkiaan koe kauhean montaa ihmistä sillä tavalla että ihastuisin heihin ja haluaisin olla jatkuvasti heidän kanssaan tekemisissä. Ei se sitä tarkoita että inhoan ihmisiä ja olen joku paatunut erakko. Pystyn keskustelemaan kenen tahansa asiallisen ihmisen kanssa ja melkeinpä mistä tahansa asiasta. Mutta sehän ei vielä riitä että syntyisi parisuhde.

        Tottakai epäluuloakin kehittyy, kun jutellessaan netin kautta havaitsee kaikenlaista koittajaa ja ketkua olevan liikenteessä. Mutta jos vähänkin hoksottimet pelaa, niin pystyyhän heitä melko pitkälle välttämään.


    • +40miäs

      Kysehän on siitä AP:n kaltaisissa ja niitä riittää netissä naisissa "....vajaan kahden vuoden aikana." koska minä ja moni muukin mies vaistoaa ja näkee että on aika turhauttavaa kirjoitella naiselle joka noinkin kauan on ollut netissä kun se rima ja nirsous loistaa ja vielä tuodaan tuo kuvien tärkeyskin esille...tai sitten naisessa on jotain vikaa....koska kyllä nainen saa sen seuran lyhyemmässäkin ajassa jos on realistinen ja jalat maassa eikä pää pilvissä.

      Ei se ole miehen itsetunnosta kiinni mutta voi vaan kysyä että mikä se juuri minussa tekee ihmeellisen että tämä sarjadeittaaja joka on kiinnostuu juuri minusta ja se juuri tekee sen turhauttavaksi kirjoitella vakavampia ja henkilökohtaisia vaan ennemminkin kuin lämpimikseen lehmä veteen paskantais juttuja kun viimeistään treffeillä ja sen jälkeen mies tiputetaan niistä toiveista ja unelmistakin ja lujaa!

      Sehän on vain tosiasia että netissä on miehiä suhteessa enemmän naisiin ja vaikka kuitenkin se suhdeluku tasaantuu näillä vanhemmilla ikäluokilla niin naisilla on aina valintaa ja voi tehdä niitä valintoja.

      Otan esimerkin oikeasta live-elämästä jos on 10naista ja 10miestä ravintolassa niin tuskinpa te kaikki 10naista olette olette vain kiinnostuneet tästä yhdestä miehestä koska kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta ja chanssejä mutta netissä se korostuu ja luo sen mahdollisuuden koska te ette tiedä että tämä yksimies pyörittää sitä 9 muutakin naista.
      Tästähän on tehty tutkimus kun naisia kiinnostaa vain se 10% miehistä kun vastaavasti miehiä kiinnostaa 50% naisista mutta sehän ei tarkoita että kaikki kelpaa niin kuin sanoo "....toimisin miesten tyyliin ja tavoitteena olisi ihan-sama-millaisen-seuran-saaminen tai treffeillepääsy."

      Niin nämä 9/10 miestä kokee turhauttavaksi kirjoitella AP:n kaltaisille pitempiä elämän stooreja kuin nimikirjaimet "J:llä"

      Silloin kun te naiset sisäistätte ja ymmärrätte tämän asian niin saadaan tämä nettideittailukin toimivammaksi asiaksi ja en kirjoita moitteella vaan avatkaa ne "silmänne".
      Nyt vaan kysynkin ketä tässä pelissä tosiaan viedään kuin pässiä tai lammasta narussa, miehiä vai naisia pidemmän päälle?

      Itselleni riitti tosiaan tämä pelleily olla siinä 9joukossa turhauttavaksi ja keskityn live-maailmaan vaikka sinne kaupan kassajonoon....

      • 40+mies

        Olen pitkälti samoilla linjoilla yllä kirjoittaneen "kaimani" kanssa. Mutta en laittaisi ongelmaa pelkästään naisten asennevamman piikkiin. Mielestäni nettideittaamisen toimintalogiikka ohjaa tämän tyyppiseen käyttäytymiseen. Perinteiset statusasiat, jotka tekevät miehistä ja naisista kiinnostavia toistensa silmissä eivät sinänsä häviä mihinkään eri ympäristöissä. Siellä live-elämässä se komein ja ryhmää johtava mies varmasti kerää myös valtaosan naisten huomion. Mutta livessä tapahtuu myös se, että muutkin miehet ovat kokonaisvaltaisesti ja tasaveroisesti esillä ja tarjolla naisille, jolloin naiset pystyvät huomioimaan oman tasoisensa ja itselleen vetovoimaiset miehet. Nettideitissä, jossa informaatiota on rajallisesti saatavilla nämä muut miehet eivät samalla tavalla erotu ja saa osakseen huomiota. Nettideitissä on yksinkertaisesti mahdollista rajata hakua siten, että syntyy illuusio että ylemmän tason miehet ovat saatavilla myös alemman tason naisille. Tähän ehkä 40miäs viittaa tuolla tilastolla, josta kirjoittaa. Nettideitin toimintalogiikka vääristää seuran hakua ja tekee parin valinnasta erilaista kuin live-elämässä ja kysymys siitä, ketkä tulevat eniten höynäytetyksi ajan myötä on hyvä kysymys. Itse en ehkä niinkään olisi huolissani 40 toisella kierroksella olevista yh-äideistä, joita netideitissä on pilvin pimein. Eniten olen huolissani niistä noin kolmekymppisistä tavismiehistä, jotka ovat parhaassa pariutumis- ja perheenperustamisiässä. Mikäli he jäävät yksin tai ajautuvat keinotekoisiin ilman tunteita perustettuihin parisuhteisiin, voi siitä seurata isoja sosiaalisia ja jopa yhteiskunnallisia ongelmia.


      • Daami69
        40+mies kirjoitti:

        Olen pitkälti samoilla linjoilla yllä kirjoittaneen "kaimani" kanssa. Mutta en laittaisi ongelmaa pelkästään naisten asennevamman piikkiin. Mielestäni nettideittaamisen toimintalogiikka ohjaa tämän tyyppiseen käyttäytymiseen. Perinteiset statusasiat, jotka tekevät miehistä ja naisista kiinnostavia toistensa silmissä eivät sinänsä häviä mihinkään eri ympäristöissä. Siellä live-elämässä se komein ja ryhmää johtava mies varmasti kerää myös valtaosan naisten huomion. Mutta livessä tapahtuu myös se, että muutkin miehet ovat kokonaisvaltaisesti ja tasaveroisesti esillä ja tarjolla naisille, jolloin naiset pystyvät huomioimaan oman tasoisensa ja itselleen vetovoimaiset miehet. Nettideitissä, jossa informaatiota on rajallisesti saatavilla nämä muut miehet eivät samalla tavalla erotu ja saa osakseen huomiota. Nettideitissä on yksinkertaisesti mahdollista rajata hakua siten, että syntyy illuusio että ylemmän tason miehet ovat saatavilla myös alemman tason naisille. Tähän ehkä 40miäs viittaa tuolla tilastolla, josta kirjoittaa. Nettideitin toimintalogiikka vääristää seuran hakua ja tekee parin valinnasta erilaista kuin live-elämässä ja kysymys siitä, ketkä tulevat eniten höynäytetyksi ajan myötä on hyvä kysymys. Itse en ehkä niinkään olisi huolissani 40 toisella kierroksella olevista yh-äideistä, joita netideitissä on pilvin pimein. Eniten olen huolissani niistä noin kolmekymppisistä tavismiehistä, jotka ovat parhaassa pariutumis- ja perheenperustamisiässä. Mikäli he jäävät yksin tai ajautuvat keinotekoisiin ilman tunteita perustettuihin parisuhteisiin, voi siitä seurata isoja sosiaalisia ja jopa yhteiskunnallisia ongelmia.

        Tuota ajautumista ilman tunteita perustettuihin parisuhteisiin on harjoitettu varmaan aikojen alusta asti. Ei se ole nettideittien myötä tullut uusi ilmiö.

        Ikävää on että ne ihmiset jotka kykenevät pakottamaan itsensä suhteeseen vaikka eivät edes oikein pidä toisesta yrittävät painostaa muitakin ihmisiä samanlaiseen suhdehelvettiin. Heitetään jotain sellaista kuin että "on epäilyttävää jos on vielä kuukausienkin, saati vuosien, päästä sinkkuna". No mikä helvetti siinä nyt on niin ihmeellistä ja epäilyttävää jos ei vaan ole löytänyt ihmistä joka tuntuu omalle itselle spesiaalilta?

        Eihän ole vielä löydetty edes avaruudesta toista planeettaa jolla olisi elämää. Oman itsensä kaltainen ja veroinen kumppani on ihan yhtä vaikea löytää...


      • vain elämää

        "Otan esimerkin oikeasta live-elämästä jos on 10naista ja 10miestä ravintolassa niin tuskinpa te kaikki 10naista olette olette vain kiinnostuneet tästä yhdestä miehestä koska kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta ja chanssejä mutta netissä se korostuu ja luo sen mahdollisuuden koska te ette tiedä että tämä yksimies pyörittää sitä 9 muutakin naista."

        Periaatteessa noin mutta meillä joista ne naiset ovat kiinnostuneita, saattaa hyvinkin vastaan tulla tilanne ettemme kelpuuta ketään noista kymmenestä.

        Sama tietysti netissäkin, sitten kun on livenä tavattu ne naiset jotka ovat siihen asti pässeet.


      • naisen näkökulma

        "Kysehän on siitä AP:n kaltaisissa ja niitä riittää netissä naisissa "....vajaan kahden vuoden aikana." koska minä ja moni muukin mies vaistoaa ja näkee että on aika turhauttavaa kirjoitella naiselle joka noinkin kauan on ollut netissä kun se rima ja nirsous loistaa ja vielä tuodaan tuo kuvien tärkeyskin esille...tai sitten naisessa on jotain vikaa....koska kyllä nainen saa sen seuran lyhyemmässäkin ajassa jos on realistinen ja jalat maassa eikä pää pilvissä."

        Aikamoista tylytystä... turhauttaa nämä yleistykset nirsouksista, rimoista, ulkonäöistä tai netissäoloajasta. Ihan oikeasti, ei kaikki naiset tavoittele sitä komeinta, koulutetuinta tai rikkainta miestä vaan omaa tilannettaan suurinpiirtein vastaavaa miestä, jonka kanssa voi tuntea samanarvoisuutta, ilman alemmuuden- tai ylemmyydentunnetta. Ainakin näin 40 iässä.


      • 40+mies
        naisen näkökulma kirjoitti:

        "Kysehän on siitä AP:n kaltaisissa ja niitä riittää netissä naisissa "....vajaan kahden vuoden aikana." koska minä ja moni muukin mies vaistoaa ja näkee että on aika turhauttavaa kirjoitella naiselle joka noinkin kauan on ollut netissä kun se rima ja nirsous loistaa ja vielä tuodaan tuo kuvien tärkeyskin esille...tai sitten naisessa on jotain vikaa....koska kyllä nainen saa sen seuran lyhyemmässäkin ajassa jos on realistinen ja jalat maassa eikä pää pilvissä."

        Aikamoista tylytystä... turhauttaa nämä yleistykset nirsouksista, rimoista, ulkonäöistä tai netissäoloajasta. Ihan oikeasti, ei kaikki naiset tavoittele sitä komeinta, koulutetuinta tai rikkainta miestä vaan omaa tilannettaan suurinpiirtein vastaavaa miestä, jonka kanssa voi tuntea samanarvoisuutta, ilman alemmuuden- tai ylemmyydentunnetta. Ainakin näin 40 iässä.

        Jonkinlainen kohtaanto-ongelma siinä kuitenkin on, koska niitä vastaavia naisia aika harvakseltaan nettideitissä tulee vastaan. Oma 40 profiilini saa olla jopa hyvin rauhassa 40 naisten kontakteilta.


    • ProfiiliX

      Ihan samoja kokemuksia minulla! Vastataan vain parilla sanalla eikä tehdä vastakysymyksiä, tosiaan tuntuu silloin ettei mies ole edes kiinnostunut tutustumaan kun ei halua kysellä mitään.
      Sitten nämä hullunmoiset aloitukset tyyliin: profiilisi kiinnostaa mutta miten se erottuisi täällä kun näitä samanlaisia on pilvin pimein, ja samaan syssyyn kysytään että ethän käytä masennuslääkkeitä ja alkoa vain kohtuullisesti... okei onhan tuokin hyvä saada tietää mutta että heti ensimmäisessä viestissä kysytään tuota niin huhhuh!

      Sitten oma lukunsa ovat nämä keski-ikäiset runopojat jotka säännöllisesti lähettävät viestejään vaikka olen ilmoittanut että olen tutustunut profiiliisi eikä sen perusteella meillä ole paljonkaan yhteistä.

      Eräskin lähetti 20 minuutin kuluessa pari viestiä ja kun en ehtinyt heti vastaamaan niin jo tuli kiukkuinen viesti ettei hän halua alkaa väkisin vääntämään. Kuumakalle.

      Kyllä on todella vaikeaa löytää täyspäistä kunnon miestä jonka kanssa jo viestittelyn aikana tulisi se lämmin tunne että tuohon haluaisin tutustua paremmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14901
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe