Osaatko lukea ja kirjoittaa?

satasen kerho

CIA:n tilaston mukana Suomi on harvassa, vain kolmen maan joukossa jossa lukutaito on täydet sata prosenttia, Suomi komeilee listan ykkösenä:
http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=39

Jopa Ruotsi on kauempana kärjestä 99:llä prosentillaan, samoin Jenkit itse.

Kuitenkin Suomessa uutisoidaan että varsinkin poikien lukutaito on heikentynyt mutta perusteena pidetään kirjojen lukemisen vähentymistä! Minä uskon puolestaan että Suomessa pojatkin lukevat nykyään enemmän kuin koskaan netistä kaikenlaista, en usko että katselevat vain kuvia :D
Samoin kaikenlaisten nettifoorumien ja chattien ansiosta uskon että nykyään myös kirjoitetaan enemmän kuin koskaan ennen.

Jos vastaat tähän ketjuun että et osaa lukea tai kirjoittaa niin perustele ja miten onnistuit sitten lähettämään vastauksen tähän ketjuun :D

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohditko jotain

      Sinä et ilmeisesti osaa kirjoittaa, koska sinulle on pilkkujen käyttö lauserakenteissa liki täysin tuntematon asia.

      • satasen kerho

        Muistanko väärin vai sanoikohan äidinkielenopettaja aikoinaan että mm. koska -sanan eteen ei laiteta pilkkua siksi että ko. sanasta ymmärtää muutenkin sivulauseen alkavaksi. Tulisi ikäänkuin kaksinkertainen merkintä sivulauseen merkiksi ja se oli virhe jos käytti pilkkua tuossa kohtaa.

        Mielestäni kuitenkin pilkun seksuaalista hyväksikäyttöä tärkeämpi asia on tekstin sisältö, olipa sitten lukijana tai kirjoittajana.


      • Tonnin stiflat
        satasen kerho kirjoitti:

        Muistanko väärin vai sanoikohan äidinkielenopettaja aikoinaan että mm. koska -sanan eteen ei laiteta pilkkua siksi että ko. sanasta ymmärtää muutenkin sivulauseen alkavaksi. Tulisi ikäänkuin kaksinkertainen merkintä sivulauseen merkiksi ja se oli virhe jos käytti pilkkua tuossa kohtaa.

        Mielestäni kuitenkin pilkun seksuaalista hyväksikäyttöä tärkeämpi asia on tekstin sisältö, olipa sitten lukijana tai kirjoittajana.

        Muistanko väärin vai sanoikohan äidinkielenopettaja aikoinaan, että mm. että -sanan eteen laitetaan pilkku siksi, että ymmärretään sivulauseen alkavan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe