Maciin siirtyminen

kysyväPChater

Olen harkitsemassa siirtymistä PC:stä Maciin, koska Microsoftin vakoilu tympii ja olisin voisin siirtyä vaihteeksi Applen vakoiltavaksi. ;D (tuo ei ehkä ole se syy) Minulla olisi kuitenkin muutama kysymys:

1. Toimivatko Windowsilla ja Ubuntulla käytetyt ulkoiset kovalevyt Macilla ilman alustusta? (en halua menettää tiedostojani) Mac-yhteensopivia ainakin ovat, se selviää niiden laatikoista.

2. Onko Apple iMovie ilmainen OS X Yosemitessa? Onko se helppokäyttöinen? Milainen on ominaisuuksiltaan verrattuna Windowsin Movie Makeriin?

3. Ovatko Macbook Pro:t kestäviä? Sellaisen olen ajatellut hankkia ja niin kallis laite saisi kyllä kestää vähintään viisi vuotta.

5

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväPChater

      Hups, unohtui...

      4. Tukeeko MP4-videoita?

    • 1. Jos ovat FAT tai NTFS, niin kyllä.. NTFS:lle tarvitset ntfs-3g "ajurin" asentaa. Mutta ei niistä sen enempää, koska ne eivät ole mun kiinnostuksen kohteita, enkä halua tukea millän tavalla noiden surkeiden tiedostojärjestelmien käyttöä.

      ext-levyt ei muistaakseni toimi suoraan, mutta tällä toimii...
      http://osxdaily.com/2014/03/20/mount-ext-linux-file-system-mac/

      2. On. en halua tietää mitään windows sovelluksista, mutta monin verroin on parempi iMovie :)

      3. On. tuossa on mulla 2005 malli vielä ihan täysin käyttökelpoisena.. akku tosin jo reistailee.

      4. Kyllä.

      • kysyväPChater

        Kiitos. Olisi kiva myös kuulla kokemuksia henkilöiltä, jotka ovat siirtyneet Windowsista Maciin. Ja perusteita miksi Mac olisi parempi. :)


    • 1stMacFinn

      Sen verran tähän, että voiko joku ulkoinen kovalevy olle "ei-Mac-yhteensopiva"? En ole vielä tavannut, että millainen sellainen olisi. Ja tässä on tullut käytettyä Maccia vuodesta 1991.

      Kestävyydestä sen verran, että tiedän monta, joilla on joku vuoden 2006 ja 2007 vuoden Macbook edelleen käytössä. Mun vanhin oma kone on vuoden 2006 Mac mini. Tämä oma läppäri on vasta 3.3 vuotias. Kovo alkoi oireilla syksyllä, joten sen vaihdoin.

    • Pärån

      Oma MacBook pro on vuoden 2010 puoliväli, hyvin käy ja kukkuu. Ei ole edes ulkoisia kulumisen merkkejä koska kuori alumiiniä. Kovo vaihdettu ssd levyyn alkuvuodesta.
      Oma iMac on loppuvuosi 2009 malli, 27" ja ei tässäkään ongelmia. Muistia laitettu lisää joskus ja niin ikään kiekko vaihdettu ssd levyyn.

      PC:tä ei ole ikävä ollut vuosiin. 2004 vaihtoin Maciin ja ei ole muita sen jälkeen tullutkaan. Macbook pro siis kolmas macci itsellä. Eka oli iMac jonka korvasin 27" iMacilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe