Onko väärin?

Mettis ei kirj

Saako vakavasti sairaan puoliso mennä pikkujouluihin?

Sain kutsun entisten työkavereiden, jotka on eläkkeellä oleviin pikkujouluihin.

Jouduin täällä arvostelun kohteeksi siitä syystä, että pientä flirttiä heitin vastakkaiselle sukupuolelle ja se ei ollut sopivaa käytöstä erään kirjoittajan mielestä, vaan kyseenalaisti tuntemukseni vaimoani kohtaan, eli olin menetellyt moraalisesti väärin flirttiä harrastaen.

Niin, että istunko synkkänä kotona, vai menenkö pikkujouluihin?

60

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuki ja rakkaus..

      Älä istu synkkänä kotona, vaan tee kaikkesi että puolisosi päivä on onnellinen, nauti myös itse yhdessäolostanne. Jätä pikkujoulut tälläkertaa väliin. Niiden aika tulee myöhemmin.

      • reppuriika

        En ole omatuntosi. Vastaat valinnoistasi ja ajankäytöstä Jumalan edessä. Ei sinun tarvitse kysyä minulta, kysy ja samaistu puolisosi pöksyihin, mitä mieltä hän on. Sinä tunnet parhaiten hänet ja mitä hän on tai olisi mieltä, jos ymmärtäisi.


      • Mettis ei kirj

        Täytyy myöntää, että ei ole pikkujoulu fiiliksiä, mutta toisaalta tulee mieleen, että elääkö sairaan ehdoilla ja sairastuu itsekin, vai pitääkö sosiaalista elämää yllä, että paremmin jaksaa henkisesti.

        En todella tiedä ja ehkä on parasta elää omien tuntemuksien mukaan, sillä rajalliset on varmaan jokaisen henkiset kyvyt ja jaksaminen.

        Juu, en tiedä miten toimia ja odotan lisää kommentteja.


      • Pirre*

        Tuki ja rakkaus, entä jos puoliso airastaisi vaikka Altzheimerin tautia n. 10 vuotta, tee siinä sitten puolisosi päivä/t onnelliseksi ja muutu muumioksi ..:(


      • reppuriika
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Täytyy myöntää, että ei ole pikkujoulu fiiliksiä, mutta toisaalta tulee mieleen, että elääkö sairaan ehdoilla ja sairastuu itsekin, vai pitääkö sosiaalista elämää yllä, että paremmin jaksaa henkisesti.

        En todella tiedä ja ehkä on parasta elää omien tuntemuksien mukaan, sillä rajalliset on varmaan jokaisen henkiset kyvyt ja jaksaminen.

        Juu, en tiedä miten toimia ja odotan lisää kommentteja.

        Tulee vielä mieleen, että totta kai sinulla on oikeus ottaa lepoa ja omaa aikaasi. Jos sinne pikkujouluun menet, niin tietenkin sopinee sama sääntö kuin muuallakin ja yleensä parisuhteessa, haluaako olla uskollinen vai ei.
        Tuskin virkistystä saat jos hemostelet kodin ulkopuolella toisten kanssa ja hoidat sitten sairasta puolisoa huonolla omalla tunnolla. Jotenkin aloituksesta saa vaikutelman, että pelkäät että tilaisuus tekee varkaan, aavistat saatat joutua kohtalokkaaseen kiusaukseen.
        Jospa juttelisit puolison kanssa että tarvitset lepoa ja virkistystä. Voit myös virkistyä paikoissa, joissa ei tuollaista kiusausta tule.


    • ent. siivoojaparka

      Jos minä olisin sairas vaimosi, niin suorastaan pakoittaisin sinut menemään pikkujouluihin ennenkuin sairastut itsekin.

      • L - L

        Vastaava tilanne on toistunut muutaman kerran. Minä olen potilaan ominaisuudessa kehoittanut vaimoani lähtemään ielimälleen matkalle.

        Viimeeksi kun vaimoni oli ollut kotihoitsuna 3kk vaihtaen säännöllisesti avannepohjan niin päästyäni ko. pussukasta eroon kehoitin häntä kysymään kaveriltaan josko sillä olisi mahdollisuus lähteä mukaan totunnaiselle joulumarkkinamatkalle.
        Oli mahdollisuus.

        On ollut muutama muukin vastaava tilanne.

        Jos hoitotilanne ei vaadi niin potilas ei saa olla itsekäs ja jarruna kumppanin menoille vaan päin vastoin.


    • Pirre*

      Jos miulta kysyit niin mene ihmeessä, eikö hyväntuulinen puoliso ole mukavampaa seuraa sairaalle puolisollekin. :)

      p.s. ymmärrän ristiriitaiset tunteesi..

      • Pirre@ juuri näin.


    • .pirkko

      Joopa joo, aina täällä on flirttailtu, tosissaan tai vähemmän tosissaan.
      Tuttua juttua. :))
      Ei se tarkoita, ettei puolisoaan rakastaisi. Pikku flirtti on arjen piriste.

      Miksi ihmeessä et menisi pikkujouluun, jos haluat?
      Mitä syyllisyyttä haluaisit vaimosi tuntevan, ettet menisi hänen takiaan?
      Ei kaikki pikkujoulut ole mitään seksiorgioita, vai mikset saisi mennä?

      Jospa vaimollesikin olisi vaihtelua, että olisit illan poissa, varmasti järjestät hoitonsa, jos se on tarpeen.
      Silmäniskemisiin!!

      • Mettis ei kirj

        Jotenkin tuntemukseni on samat´, että pitää kuulostella vaimoaan ja mitä mieltä hän on.

        Olen mielessäni ajatellut asiat näin, että tuskinpa mitään seksiorgioita on tulossa, vaan normaalia seurustelua ja kysellä kuulumisia.

        (vähän, flirttiä. On ne pirre, siivooja parka ja pirkko, niin kivoja likkoja)


      • Mettis ei kirj
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Jotenkin tuntemukseni on samat´, että pitää kuulostella vaimoaan ja mitä mieltä hän on.

        Olen mielessäni ajatellut asiat näin, että tuskinpa mitään seksiorgioita on tulossa, vaan normaalia seurustelua ja kysellä kuulumisia.

        (vähän, flirttiä. On ne pirre, siivooja parka ja pirkko, niin kivoja likkoja)

        Unohtu reppuriikka!

        No, joo kaikki vastaajati on kivoja!!


      • mimmimummi*
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Jotenkin tuntemukseni on samat´, että pitää kuulostella vaimoaan ja mitä mieltä hän on.

        Olen mielessäni ajatellut asiat näin, että tuskinpa mitään seksiorgioita on tulossa, vaan normaalia seurustelua ja kysellä kuulumisia.

        (vähän, flirttiä. On ne pirre, siivooja parka ja pirkko, niin kivoja likkoja)

        usein kun menen bussilla pojanpoikaa hoitamaan.... tulee niin ihana pappa samalla bussilla.... sanoi viimeksikin minulle no menkääs ny likat ensiksi.....
        semmoinen pilke silmäkulmassa ja vaikka pieni flirtti on piristys päivään....

        Jos vaimosi ei ole mustasukkainen...mene ihmeessä.. se piristää


      • .pirkko
        mimmimummi* kirjoitti:

        usein kun menen bussilla pojanpoikaa hoitamaan.... tulee niin ihana pappa samalla bussilla.... sanoi viimeksikin minulle no menkääs ny likat ensiksi.....
        semmoinen pilke silmäkulmassa ja vaikka pieni flirtti on piristys päivään....

        Jos vaimosi ei ole mustasukkainen...mene ihmeessä.. se piristää

        Tuo loppukaneetti ei ole minusta asiaankuuluva.
        Ei omaishoidettavan tarvi olla sairaalloisen mustasukkainen myös.

        Minkälaisia pikkujouluja lienee, en kyllä ole pahemmin niissä luuhannut.


    • .mollis

      Kyllä minäkin sanon, että mene vaan ja älä tunne huonoa omaatuntoa.
      Ja kyllä saa flirttailla. Me suomalaiset olemme vähän turhankin jäyhiä.
      Sitä pientä flirttiä saisi olla ihan joka päivä, sehän on vain osoitus siitä, että olet mieltynyt johonkuhun tai johonkuhunka sinuun.

    • Minuako mettis tarkoitit?
      Mulla on sellanen periaate et yks homma kerrallaan, suhtaurun myös suorastaan neuroottisesti annettuihin lupauksiin, elikkä se on se,kunnes kuolema erottaa.
      Tai tuomari.
      Mut se mun kysymys,on eriasia mun sanavarastossa onko pikku flirtti vai onko täpinöissään,täpinöissä suorastaan vapistaan irtipääsyä orotelles.
      En mä sinua tuomitakseni kysynyt ,en aio tulla jalkaa pitämään jos sivulle hyppäät.
      Kysyin siksi että osaan suhtautua sinun kirjoituksiin oikealla tavalla, laitan omassa päässäni asiat oikeisiin lokeroihin.
      Jatkahan rauhassa mun puolesta .

    • Eiköhän työpaikkaromanssit olis jo aiemmin tullut..Kaikkea sitä aikuinen kyselee..

    • mennä vai ei mennä

      Jos sitä täytyy täältä palstalta kysyä, niin silloin ei kannata mennä.
      Jokainen tekee ratkaisunsa oman omantuntonsa mukaan.
      Mutta jos kerran ei itse ole varma miten toimia, kannattaa muistaa se vanha sääntö autolla ajaessa:
      Jos ei ole täyttä varmuutta siitä, että ennättää risteyksestä ennen toista autoa, ei sitä ylitystä kannata edes harkita.

      Mitäpä, jos näyttäisit vaimollesi tätä aloitusta?
      Ei jäisi mitään epäselvyyttä siitä, miten pitäisi tehdä.
      Itsehän sen kuitenkin päätät, eivät palstalaiset.

      • .pirkko

        Eihän mies muutu apotiksi, eikä nainen abbedissaksi, kun alkaa maamme tärkeimmän ammatin harjoittajaksi, omaishoitajaksi.
        Monikohan heistä edes koskaan käyttää lakisääteisiä vapaapäiviään.

        Siitäkö vielä pitäisi karsia kerran vuodessa oleva pikkujoulu?


      • ohi menee
        .pirkko kirjoitti:

        Eihän mies muutu apotiksi, eikä nainen abbedissaksi, kun alkaa maamme tärkeimmän ammatin harjoittajaksi, omaishoitajaksi.
        Monikohan heistä edes koskaan käyttää lakisääteisiä vapaapäiviään.

        Siitäkö vielä pitäisi karsia kerran vuodessa oleva pikkujoulu?

        Aloitus on pelkkää kikkailua.
        Yläpalkissa oli sama juttu, mutta siinä oli kyseessä lapsen vuoksi kotiin jäävä vaimo.
        Vaikka aloitus näkyy vielä yläpalkissa, sinne ei pääse.

        Joten huomenna tämä juttu on sen tilalla.
        Vetoaa paremmin ihmisiin ja tuo lukijoita lisää.
        Eihän kukaan näitä asioita tule millekään palstalle kyselemään.


      • .pirkko
        ohi menee kirjoitti:

        Aloitus on pelkkää kikkailua.
        Yläpalkissa oli sama juttu, mutta siinä oli kyseessä lapsen vuoksi kotiin jäävä vaimo.
        Vaikka aloitus näkyy vielä yläpalkissa, sinne ei pääse.

        Joten huomenna tämä juttu on sen tilalla.
        Vetoaa paremmin ihmisiin ja tuo lukijoita lisää.
        Eihän kukaan näitä asioita tule millekään palstalle kyselemään.

        6-7 vuotta olen Mettistä lukenut, joten eipä viestisi hänen suhteensä varmasti osu kohdilleen.


      • ertyuiopå
        .pirkko kirjoitti:

        6-7 vuotta olen Mettistä lukenut, joten eipä viestisi hänen suhteensä varmasti osu kohdilleen.

        Omituista 6-7 vuotta, pistepirkko,
        ja mettis ei silti sinua tunne ollenkaan.
        Sen huomaa aiemmasta hänen aloittamastaan ketjusta, jossa kehut olevasi muiden hyvien ominaisuuksiesi lisäksi nättikin ja mettis on täpinöissään.
        Ettet vaan jotain yrittä...


      • ertyuiopå
        ertyuiopå kirjoitti:

        Omituista 6-7 vuotta, pistepirkko,
        ja mettis ei silti sinua tunne ollenkaan.
        Sen huomaa aiemmasta hänen aloittamastaan ketjusta, jossa kehut olevasi muiden hyvien ominaisuuksiesi lisäksi nättikin ja mettis on täpinöissään.
        Ettet vaan jotain yrittä...

        Heureka!
        .Siilimuori on .pirkko ja pistepirkko on pisteSiilimuori.

        Sama kirjoitustyyli on myös.


      • .Siilimuori
        ertyuiopå kirjoitti:

        Heureka!
        .Siilimuori on .pirkko ja pistepirkko on pisteSiilimuori.

        Sama kirjoitustyyli on myös.

        No .pirkon ja pistepirkon vuoksi sanon jotta minä en kyllä kirjoita millään muulla nikillä kuin tällä. Ja jos joskus kirjoitan, en käytä sitä samaa kuin ko ketjussa. Joten puhaltakaa vaan pilvet heidän päältään, mun päälle niitä voi vapaasti kasata.


      • .pirkko
        ertyuiopå kirjoitti:

        Omituista 6-7 vuotta, pistepirkko,
        ja mettis ei silti sinua tunne ollenkaan.
        Sen huomaa aiemmasta hänen aloittamastaan ketjusta, jossa kehut olevasi muiden hyvien ominaisuuksiesi lisäksi nättikin ja mettis on täpinöissään.
        Ettet vaan jotain yrittä...

        Eiköhän jokainen nainen ole noin pitkän ajan kuluessa vaihtanut vanhan palsan uuteen ulsteriin. Ihanko vanhoilla päivilläni pääsen femme fataleksi?
        Olisit lukenut kommenttini tarkkaan, sanoinhan, että yksi pahimmista puolistani on liika vaatimattomuus. Siitäkin yritän päästä irti tällä loppusuoralla.

        On tämä jännä paikka, joillakin on lupa vääntää juttunsa kummasta päästä tahansa, mutta meikäläinen näkymätön Elina ei saisi sanoa yhtään vitsiksi tarkoitettua sanaakaan.

        Viimeksi "yritin" 70-luvulla, ja helposti irtosi napakymppi.
        Ei ole ollut tarvetta lähteä edes Pallakselle yrittelemään.
        Yritetään sietää toisiamme.


      • ertyuiopå
        .pirkko kirjoitti:

        Eiköhän jokainen nainen ole noin pitkän ajan kuluessa vaihtanut vanhan palsan uuteen ulsteriin. Ihanko vanhoilla päivilläni pääsen femme fataleksi?
        Olisit lukenut kommenttini tarkkaan, sanoinhan, että yksi pahimmista puolistani on liika vaatimattomuus. Siitäkin yritän päästä irti tällä loppusuoralla.

        On tämä jännä paikka, joillakin on lupa vääntää juttunsa kummasta päästä tahansa, mutta meikäläinen näkymätön Elina ei saisi sanoa yhtään vitsiksi tarkoitettua sanaakaan.

        Viimeksi "yritin" 70-luvulla, ja helposti irtosi napakymppi.
        Ei ole ollut tarvetta lähteä edes Pallakselle yrittelemään.
        Yritetään sietää toisiamme.

        Omituista 6-7 vuotta, pistepirkko,
        ja mettis ei silti sinua tunne ollenkaan.
        ?


      • .pirkko
        ertyuiopå kirjoitti:

        Omituista 6-7 vuotta, pistepirkko,
        ja mettis ei silti sinua tunne ollenkaan.
        ?

        Ai hulja, kun on hulja onkkelma.

        "Eiköhän jokainen nainen ole noin pitkän ajan kuluessa vaihtanut vanhan palsan uuteen ulsteriin."


      • ertyuiopå
        .pirkko kirjoitti:

        Ai hulja, kun on hulja onkkelma.

        "Eiköhän jokainen nainen ole noin pitkän ajan kuluessa vaihtanut vanhan palsan uuteen ulsteriin."

        Jaa, multinikki olet.


    • Hei kun keikuskelen

      Kirjoitit, että "istunko synkkänä kotona, vai menenkö pikkujouluihin?"

      Vakavasti sairas puolisosi (minun mielestäni) saattaisi pahoittaa mielensä, jos ilmoittaisit ettet mene pikkujouluihin ja sen jälkeen istuisit synkkänä kotona ja synkkyydelläsi viestittäisit, että johan ottaa päähän kun ei pääse juhlimaan.

      Tällaiset jutut pitää itse ajatella ja tehdä niin, kuin parhaaksi katsoo.

      Jos kyse olisi minusta ja minun puolisoni olisi vakavasti sairas, niin en missään nimessä lähtisi juhlimaan. Sanoisin, etten Ehdottomasti Halua, vaikka puoliso sanoisi, että mene ihmeessä. Ja se pitäisi paikkansa, että en haluaisi lähteä.

      Ajattelisin, että kurjaahan sairaan ihmisen on jäädä yksin kotia, kun itse pistää juhlatunnelman päälle.

      Käyttäisin Kaiken jäljellä oleva aikani puolison kanssa.
      Tukien ja auttaen kaikessa mitä hän haluaisikin.

      • ---,

        Mistä tiedät, kuinka kauan toinen voi olla vakavasti sairas.
        Ei kai hoitajan tarvi koko ajan olla elämättä muuta, kuin hoitajan elämää?

        Paljon on pyydetty.
        Mutta, sen tietää vain hän, joka on sen kokenut.


      • Hei kun keikuskelen
        ---, kirjoitti:

        Mistä tiedät, kuinka kauan toinen voi olla vakavasti sairas.
        Ei kai hoitajan tarvi koko ajan olla elämättä muuta, kuin hoitajan elämää?

        Paljon on pyydetty.
        Mutta, sen tietää vain hän, joka on sen kokenut.

        Eipä sitä tietenkään voi tietää, kuinka kauan toinen voi olla vakavasti sairas.

        Sanoin vain oman mielipiteeni.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Eipä sitä tietenkään voi tietää, kuinka kauan toinen voi olla vakavasti sairas.

        Sanoin vain oman mielipiteeni.

        Heikunkeikulle.
        Sul on mun luontoni, on jumalaisen hienoa kun ihmisel on periaattei mistä se pitää kiinni.


    • Menet ehdottomasti

      Junalauta! Elämään siitä, ethän sinä ole sairas. Eikä e tarkoita, että et huolehtisi lähimmäisestäsi.

    • .Siilimuori

      Taitaapi olla ihan sinun ja puolisos välinen asia. Riippunee tetin välisestä suhteesta, parisuhteesta. Tee miten syrämmessä oikeeksi tunnet. Jos on kaksi vaihtoehtoa, istut"synkkänä kotona" tai iloitsemaan pikkujouluihin.

      Pikkujouluja tulee ja menee, vaimolles tämä joulu voi olla se viimeinen. Pitkäaikaiset dementoivat sairaudet, on erikseen. Omaishoiajankin tulee pitää huolta omasta jaksamisestaan.

      • .Siilimuori

        Vielä jatkan.

        Jos asettuisin vakavasti sairaan asemaan ja että mitä toivoisin.

        Toivosin et lähellä tukenani olisi se rakkain/rakkaimmat ja jolsta toivon tukea saavan ja riippuen parisuhteesta ja sen historiasta, sehän ei välttämättä ole se oma puoliso. Ja että jos tietäisin ukkoni olevan täällä täpinöissään jonkun "naikkosen" avuista, jos olisin edelleen miestäni arkirakastanut, olisin kyllä verisesti loukkaantunut.

        Että tämmöstä piristysruisketta tähän aamuun.

        "Sata ja yksi hymiötä" :)


    • ****

      Mene ihmeessä. Ei sinun tarvise kieltäytyä elämästä vaikka puolisosi onkin sairas.
      Kun saat vähän vaihtelua ja piristystä elämääsi, jaksat taas olla iloisella mielellä puolisosi apuna ja tukena.
      Itsellä on ollut sama juttu, elin omaakin elämääni, muuten en olisi jaksanut yli kymmenen vuotta kestänyttä hoito aikaa.

    • Jos olisin vaikeasti sairas vaimosi ja rakastaisin sinua sanoisin että mee ihmeessä vaan, tuulettumaan ja samalla voit hiukan katsella minulle seuraajaa, koska minä tästä olen kuitenkin lähdössä. Pikku flirtti virkistää ja tuot hyvää mieltä minullekin jaettavaksi.

      Mutta kun me ihmiset ollaan niin erillaisia, oikeesti jos olisin sairas vaimosi, voisin sanoa tolleen ja en tarkoittaisi sanaakaan siitä, olettaisin vain että minun olisi sanottava tolleen koska uskoisin sinun sitä minulta odottavan. Oikeestaan olisin pettynyt ja katkera kun et jaksa odottaa hieman vielä että ehtisin alta pois. Ne pikkujoulut ovat tunnetusti aina vapaamuotoisia tilaisuuksia...

      Jos olisin mies (onneksi en ole) niin tuskimpa edes haluaisin lähteä ulos tuulettumaan. Kaikella on aikansa ja paikkansa ja piene flirtin aika ja paikka ei ole nyt.

      Itsehän päätät. Nyt olen saanut syyllistänyt sinua tarpeeksi teet minkä päätöksen tahansa.

      • ent. siivoojaparka

        Paloma! Olen pettynyt. Onko sinulla tapana muutenkin sanoa miehellesi päivastaista kuin ajattelet? Ja miksi ihmeessä pikkujouluihin meneminen yhdistetään heti flirttailuun? Ei minulle ole tullut mieleenkään, vaikka joka vuosi niissä käynyt ja muissakin firman juhlissa. Nyt voi kyllä jäädä menemättä vaikka firma vieläkin lähetti kutsun. Aina niissä on ollut hauskaa, mutta sinnekö flirttailemaan työkavereitten kanssa sen enempää kuin muulloinkaan.


      • Toi viimeinen lause meni pieleen, piti kirjottaa: "nyt kun olen saanut syyllistettyä sinua tarpeeksi...." tai nyt kun ole syyllistänyt sinua tarpeeksi..." voi mielellään jättää noi saamiset pois asiasta.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Paloma! Olen pettynyt. Onko sinulla tapana muutenkin sanoa miehellesi päivastaista kuin ajattelet? Ja miksi ihmeessä pikkujouluihin meneminen yhdistetään heti flirttailuun? Ei minulle ole tullut mieleenkään, vaikka joka vuosi niissä käynyt ja muissakin firman juhlissa. Nyt voi kyllä jäädä menemättä vaikka firma vieläkin lähetti kutsun. Aina niissä on ollut hauskaa, mutta sinnekö flirttailemaan työkavereitten kanssa sen enempää kuin muulloinkaan.

        Ei minulla ole tapana, mutta jos olisin kuolemansairas ja mies haluaisi lähteä humputtelemaan niin voisin mahdollisesti harkita sitä. Mutta onneksi olen terve ja mieheni ei ole menossa minnekkääm ilman minua, paitsi duuniin.

        Noista pikkujoulubileistä....eikös tuolla toisessa ketjussa puhuta naisista jotka vikittelee ukkomiehiä ja ovat uskottomia ja pettävät heti kun tilaisuus tulee? Jos aloittaja satuu olemaan sillä mielellä että hän tarvitsee hieman piristystä kun vaimokin on sairas, niin hän onkin juuri sopiva uhri näille riettaille feminoille.


      • qqqqqqqqqqqq1
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei minulla ole tapana, mutta jos olisin kuolemansairas ja mies haluaisi lähteä humputtelemaan niin voisin mahdollisesti harkita sitä. Mutta onneksi olen terve ja mieheni ei ole menossa minnekkääm ilman minua, paitsi duuniin.

        Noista pikkujoulubileistä....eikös tuolla toisessa ketjussa puhuta naisista jotka vikittelee ukkomiehiä ja ovat uskottomia ja pettävät heti kun tilaisuus tulee? Jos aloittaja satuu olemaan sillä mielellä että hän tarvitsee hieman piristystä kun vaimokin on sairas, niin hän onkin juuri sopiva uhri näille riettaille feminoille.

        Palomalle.
        Kirjoitit asiaa, älä anna provosoida itseäsi.


    • L - L

      Selviydyttyäni alkuhämmingistä tajusin, että oleellisempi kysymys on "haluaako puoliso mennä sinne jouluihin"?

      Täytyy olla vakava tilanne jos kotiin jäävä osapuoli ei kannusta lähtemistä!

      • aaaaaaa9

        Aloittajan vaimo sairastaa kuolinvuoteellaan.


      • ...
        aaaaaaa9 kirjoitti:

        Aloittajan vaimo sairastaa kuolinvuoteellaan.

        Aika harva sairastaa "kuolinvuoteellaan".

        Juuri koskaan kukaan ei kuole kotiinsa luonollisestikkaan. Jossain vaiheessa laitetaan sairaalaan kitumaan, tai johonkin terhokoti-tyyppiseen paikkaan viime ajoikseen. Hitaasti kuolevaa kun ei enää kotona ammattitaidoton voi autella oikein mitenkään, yksistään lääkityksen antamisen takia ja monesta muistakin syistä.

        Oikein mietin. En muista ensimmäistäkään kotiinsa kitumalla kuollutta vuosikymmeniin. Johan siinä viranomaiset puuttuvat asiaan, jos kuoleva potilas ei saa asiallista kipu- tms.lääkitystä. Kyllä käytännössä kaikki vetelevät viimeiset henkosensa jossain laitoksessa. Ne viedään laitoksiin kuolemaan, liukuhinnaperiaatteella, ammattilaisten hoideltaviksi.

        Erittäin harva nähnyt ihmisen kuoleman.Kyllä se erittäin yleisesti paikalla oleva henkilö on alan ammattilainen, joka kattelee kuolemaan rahaa tienatakseen. Omaiset itkeskelee kodeissaan tai jossain muualla, kuin sen vihoviimeisen kuolinvuoteen vieressä. On niitäkin, mutta ei paljon.



        =DW=


      • asiat asioina
        ... kirjoitti:

        Aika harva sairastaa "kuolinvuoteellaan".

        Juuri koskaan kukaan ei kuole kotiinsa luonollisestikkaan. Jossain vaiheessa laitetaan sairaalaan kitumaan, tai johonkin terhokoti-tyyppiseen paikkaan viime ajoikseen. Hitaasti kuolevaa kun ei enää kotona ammattitaidoton voi autella oikein mitenkään, yksistään lääkityksen antamisen takia ja monesta muistakin syistä.

        Oikein mietin. En muista ensimmäistäkään kotiinsa kitumalla kuollutta vuosikymmeniin. Johan siinä viranomaiset puuttuvat asiaan, jos kuoleva potilas ei saa asiallista kipu- tms.lääkitystä. Kyllä käytännössä kaikki vetelevät viimeiset henkosensa jossain laitoksessa. Ne viedään laitoksiin kuolemaan, liukuhinnaperiaatteella, ammattilaisten hoideltaviksi.

        Erittäin harva nähnyt ihmisen kuoleman.Kyllä se erittäin yleisesti paikalla oleva henkilö on alan ammattilainen, joka kattelee kuolemaan rahaa tienatakseen. Omaiset itkeskelee kodeissaan tai jossain muualla, kuin sen vihoviimeisen kuolinvuoteen vieressä. On niitäkin, mutta ei paljon.



        =DW=

        Monen moni nähnyt, niin minäkin. Sain olla öin ja päivin omaiseni huoneessa sairaalassa.
        Enkä varmasti ole ainoa.
        Itsestä kiinni, pystyykö ja haluaako.


      • Leski
        asiat asioina kirjoitti:

        Monen moni nähnyt, niin minäkin. Sain olla öin ja päivin omaiseni huoneessa sairaalassa.
        Enkä varmasti ole ainoa.
        Itsestä kiinni, pystyykö ja haluaako.

        Olin omaishoitaja miehelleni. Hän halvaantui,ja menetti lähes tyystin puhekykynsä. Hänen kanssaan ei siis keskusteltu.
        Ei olisi tullut mieleenikään lähteä johonkin pikkujouluihin.
        Olin hänelle läsnä 24/7 ja en olisi edes jaksanut lähteä.
        Oli paljon univelkaa.
        Mielestäni oli juhlaa,kun tuli ilta ja mies oli rauhallinen ja minä kiitollinen,kun päivästä oli selvitty.
        Jokainen tekee,mikä tuntuu oikealta.


      • ||<<
        Leski kirjoitti:

        Olin omaishoitaja miehelleni. Hän halvaantui,ja menetti lähes tyystin puhekykynsä. Hänen kanssaan ei siis keskusteltu.
        Ei olisi tullut mieleenikään lähteä johonkin pikkujouluihin.
        Olin hänelle läsnä 24/7 ja en olisi edes jaksanut lähteä.
        Oli paljon univelkaa.
        Mielestäni oli juhlaa,kun tuli ilta ja mies oli rauhallinen ja minä kiitollinen,kun päivästä oli selvitty.
        Jokainen tekee,mikä tuntuu oikealta.

        Omaishoidettavien sairaudet ja vammat ovat kullakin omanlaisiaan.


    • .mollis

      Millaisissahan pikkujouluissa olette oikein käyneet, kun alkaa kuulostaa, että oli ilotaloon menosta kyse tai punaisten lyhtyjen kadulle majataloon.
      Me käymme työporukan kanssa ennen joulua yhdessä syömässä ravintolassa, siihen menee n. 3 tuntia. Mä en osaa ajatella, että siinä olis jotain pahaa ja tokihan täytyy pyytää joku ystävä kotiin jäävän seuraksi siksi aikaa.
      Jos olisi kyse lapsesta, niin silloin en lähtisi

      • -----

        Samaa mietin, koskaan minua ei ole edes kutsuttu moisiin iloitteluihin.
        Kuinkahan yleisiä lienevät, ei silti, en menisi. Kaikkea mukavaa saa kotonakin.


      • .mollis
        ----- kirjoitti:

        Samaa mietin, koskaan minua ei ole edes kutsuttu moisiin iloitteluihin.
        Kuinkahan yleisiä lienevät, ei silti, en menisi. Kaikkea mukavaa saa kotonakin.

        Niin ja oletettavasti me täällä kirjoittajat olemme 60 , jotta ihmettelen noita pettämisiä tai pelkoja että semmoseen hurahtaisi. Flirtistäkin minulle tulee sellainen enempi hyväntuulinen silmänisku tai hymy jos katseet kohtaa. Ei mitään sen suurempaa.
        Ukkeleita ja mummeleita olemme, ei sitä tosiasiaa käy kieltäminen... mitään Tauno Paloja tai Ansa Ikosia olla.


      • .Siiloimuori
        .mollis kirjoitti:

        Niin ja oletettavasti me täällä kirjoittajat olemme 60 , jotta ihmettelen noita pettämisiä tai pelkoja että semmoseen hurahtaisi. Flirtistäkin minulle tulee sellainen enempi hyväntuulinen silmänisku tai hymy jos katseet kohtaa. Ei mitään sen suurempaa.
        Ukkeleita ja mummeleita olemme, ei sitä tosiasiaa käy kieltäminen... mitään Tauno Paloja tai Ansa Ikosia olla.

        Meillä mies käy työpaikkansa pikujoulut yksin, kerran pari olin mukana ja kiitti riitti. Hällä taitaa olla mukavampaa kun ei ole eukko mukana ja suon sen hälle :). Päihtyneet akat on aika irvokasta katseltavaa jos niikseen tulee. Siin sekoittuu omat ja toisten mut siitä van jos sellaistaeen on kaipuu tai puute jostain. Valintahan on jokaisen oma.


      • -mollis
        .Siiloimuori kirjoitti:

        Meillä mies käy työpaikkansa pikujoulut yksin, kerran pari olin mukana ja kiitti riitti. Hällä taitaa olla mukavampaa kun ei ole eukko mukana ja suon sen hälle :). Päihtyneet akat on aika irvokasta katseltavaa jos niikseen tulee. Siin sekoittuu omat ja toisten mut siitä van jos sellaistaeen on kaipuu tai puute jostain. Valintahan on jokaisen oma.

        Kyllä känniläinen äijäkin on kamalaa katottavaa. Siihen on vaan tottunut kun niitä on nähnyt iät ajat.Joo, mie käännän pääni pois, saatan vaihtaa toiselle puolelle huonetta, katua jos näyttää että rähinäviinaa on ollut.


      • .Siilimuori
        -mollis kirjoitti:

        Kyllä känniläinen äijäkin on kamalaa katottavaa. Siihen on vaan tottunut kun niitä on nähnyt iät ajat.Joo, mie käännän pääni pois, saatan vaihtaa toiselle puolelle huonetta, katua jos näyttää että rähinäviinaa on ollut.

        Kyllä mää kahtoa saatan ei siin mittää ja eihän sinne ole pakko mennä jos on sellaset pikkujoulubileet tiedossa et ihmisilä on mukavaa. Mut kun on toisen työpaikan bileet mää anakin joksus koen itseni ulkopuoliseksi ja toisaalta selvinpäin ei sitä varsinkaan loppuillan örveltämistä jaksa kuunnella eikä katsoa. Varsinkaan ku akat roikkuu oman miehen kaulassa. Mutta kun eie mene mukkaan, ei tartte kahtoa :) Ja kaikki on tyytyväisiä. Siellä bilettäkööt pää vaahdossa kun siltä tuntuu.

        Rähinäviinalaisten kohdalla poistun paikalta.


      • .mollis
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kyllä mää kahtoa saatan ei siin mittää ja eihän sinne ole pakko mennä jos on sellaset pikkujoulubileet tiedossa et ihmisilä on mukavaa. Mut kun on toisen työpaikan bileet mää anakin joksus koen itseni ulkopuoliseksi ja toisaalta selvinpäin ei sitä varsinkaan loppuillan örveltämistä jaksa kuunnella eikä katsoa. Varsinkaan ku akat roikkuu oman miehen kaulassa. Mutta kun eie mene mukkaan, ei tartte kahtoa :) Ja kaikki on tyytyväisiä. Siellä bilettäkööt pää vaahdossa kun siltä tuntuu.

        Rähinäviinalaisten kohdalla poistun paikalta.

        Aina jossain vaiheessa todella tuntis itsensä ulkopuoliseksi. Ei nykyisin noita avec-kutsuja tule.
        Mutta huomenna skoolaan Turussa. En vedä lärvejä (onkohan tuo lärvi-sana vielä voimassa ;)


      • .Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

        Aina jossain vaiheessa todella tuntis itsensä ulkopuoliseksi. Ei nykyisin noita avec-kutsuja tule.
        Mutta huomenna skoolaan Turussa. En vedä lärvejä (onkohan tuo lärvi-sana vielä voimassa ;)

        On se vissiin, siis lärvi :). Nauti skooleista :).


    • Milloin ne pikkujoulujuhlat ovat?

      Pikkujouluja on mm. päivällä joskus iltapäivällä ja illalla?

      On pikkujouluja kirkon tiloissa, kylätaloilla ja kapaseissa..

      On juhlia juomilla ja ilman. On juhlia ruokailulla tai ilman.

      Kerroit flirttailleesi vastakkaiselle sukupuolelle ja tunnet syyllisyyttä. Jos tunnet itsesi epävarmaksi ja pelkäät syyllistyväsi haureuteen. Pysy kotona.

    • henrjii

      Eihän kuusikymppisen kaluilla enää sirppihallaa tule. Puoliso voisi olla ylpeä, jos vielä jollekin kelpaa

    • 7 kääpiötä

      Älä hyvä mies, täältä huumorintajuttomilta kaunakääpiöiltä lupia kysele.

    • +++

      Mielenkiintoisia, aivoja aktivoivia aiheita osaat nostaa esille.
      Tämäkin aloitus on hyvin meidänikäisillemme suunnattu.
      Mielenkiintoisia ja inhimillisiä, et vain itsekehuja vaativia.

    • t.l.

      Tottakai menet.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe