Hinta-arvio osille

Fillari-Insinöörikö?

Ostin vanhan hybridi nishikin, siinä tarvisi laittaa uusiksi ainakin eturattaat ja varmaan samalla myös takarattaat ja uusi etuvaihtajan vaijeri.

Haluisin myös vaihtaa "joustoetuhaarukan( joka vaikuttaa paremmat päivänsä nähnyt), normaaliin haarukkaan ja millanen haarukka siihen tulisi jos on levyjarrut renkaissa. Onko hankalaa vaihtaa levyjarruihin uudet palat?

Paljonkohan noin hinta tulisi maksamaan ja onnistuisiko itse tehdä nämä toimenpiteet? En kyllä ikinään ole pyöriä rassaillut että onko edes väärtti laittaa energiaa ja rahaa tollasen kunnostamiseen?

13

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitääneisaailmaiseks

      Liikkeessä voimansiirto korjaus maksaa n. 80-100egee osat varmaan noin puolet siitä, mutta lopputulos on ainakin ok.

    • jontte65

      heivaa jontkaan moinen hybridi ja kytistele tarjouksesta edukkaaseen hintaan cyclo crossari!!

    • failed-bike-engineer

      Tulin tässä pohtineeksi että, jontte65 ehdotus voisi olla paras vaihtoehto, kunhan vain budjetille löytyisi kerrankin hyvä pyörä.

    • Joo, siis ei

      Toimit välittömästi seuraavan antamani ohjeistuksen mukaan: Sinkoat kyseisen pyörän romulavalle ja haet kiireen vilkkaan kivijalkaliikkeestä uuden, vähintään 2900 euroa maksavan cyclocross kilpapyörän. PISTE.

    • Heräteostos.

      Hinta-arvio remontille 100 - 150 euroa työn ja osien kanssa. Itse ei kannata tehdä jos ei osaa ja jos ei omista työkaluja.

      Miten paljon maksoit pyörästä ja miksi ylipäänsä ostit täysremonttia vaativan pyörän?

      • Fillari-Insinöörikö

        Maksoin 400e ja ostin, kun myyjä kertoi pyörän olevan kunnollinen urheilupyörä ja vain parisataa km ajettu. Joku 150 e huoltoon, niin sittenpä mulla on kunnon kilpuri alla.


      • Ylitalon Kustu
        Fillari-Insinöörikö kirjoitti:

        Maksoin 400e ja ostin, kun myyjä kertoi pyörän olevan kunnollinen urheilupyörä ja vain parisataa km ajettu. Joku 150 e huoltoon, niin sittenpä mulla on kunnon kilpuri alla.

        Parisataa ajettu ja voimansiirto loppu? Ettei nyt vaan olisi kustu sua öögaan? Nishikillä ei ole ikinä ollu hybrid/trekking mallistossa ns.urheilupyörää.


      • -kokemusta-
        Fillari-Insinöörikö kirjoitti:

        Maksoin 400e ja ostin, kun myyjä kertoi pyörän olevan kunnollinen urheilupyörä ja vain parisataa km ajettu. Joku 150 e huoltoon, niin sittenpä mulla on kunnon kilpuri alla.

        Voi voi mitä hankintoja. Alkaen n.600 euron hinnalla olisit saanut valmiin jopa uuden cyclocrossarin.
        Miksi pitää noita hybridejä laittaa? ettekö tiedä että on olemassa cyckocrossareita, joilla hoituu kaikenlainen ajo. CC on tätä päivää.


      • ap.bike-engineer
        Fillari-Insinöörikö kirjoitti:

        Maksoin 400e ja ostin, kun myyjä kertoi pyörän olevan kunnollinen urheilupyörä ja vain parisataa km ajettu. Joku 150 e huoltoon, niin sittenpä mulla on kunnon kilpuri alla.

        Toi ei ollut mun viesti, tyyppi joka laittoi "400e ja parisataa km ajettu"

        En maksanut kun pari kymppiä ja ajattelin nyt alustavasti vain kysyä että paljonkohan tollasen korjaus tulisi maksamaan. Miks pitää trollata jos kysyy asiallisesti.


      • Heräteostos.
        ap.bike-engineer kirjoitti:

        Toi ei ollut mun viesti, tyyppi joka laittoi "400e ja parisataa km ajettu"

        En maksanut kun pari kymppiä ja ajattelin nyt alustavasti vain kysyä että paljonkohan tollasen korjaus tulisi maksamaan. Miks pitää trollata jos kysyy asiallisesti.

        Jätä se projektipyörä odottamaan parempia aikoja tai myy pois ja laita säästyvät remonttirahat pyörään jota ei tarvitse remontoida. Käytetyn ostamisessa on oltava tosi tarkka, yleensä kannattaa ostaa uusi jos ei itsellä ole remonttitaitoa.


    • ap...

      Ajattelinkin laittaa pyörän jäähylle kunhan keksin mitä sille teen, vienkö huoltoon vai myynkö tai yritän itse korjata. Uuden Cyclon ostan kunhan saan massia tarpeeksi.

      Muuten pyörä rullaa ihan hyvin mutta tosiaan eturattaat, ketjut pitäis uusia ja laittaa etuvaihtaja. Ihan omikse huvikseni tekisi mieli yrittää korjata .

      Kiitos ja hyvää talvista viikonloppua.

      • Pyörällä liikkuja

        Mistä päättelet niiden eturattaiden olevan vaihdon tarpeessa? Yleensä ensimmäisenä menee vaihtoon takahammasrattaat ja kokemukseni mukaan vieläpä pariin kolmeen kertaan ennen kuin etuhammasrattaat ovat lopussa.

        Kyllä nuo kaikki työt on itse tehtävissä, mutta ei ne tietenkään jokaiselta onnistu.
        Aika moni ne kuitenkin oppii jos kiinnostusta riittää.


      • hommiin vain
        Pyörällä liikkuja kirjoitti:

        Mistä päättelet niiden eturattaiden olevan vaihdon tarpeessa? Yleensä ensimmäisenä menee vaihtoon takahammasrattaat ja kokemukseni mukaan vieläpä pariin kolmeen kertaan ennen kuin etuhammasrattaat ovat lopussa.

        Kyllä nuo kaikki työt on itse tehtävissä, mutta ei ne tietenkään jokaiselta onnistu.
        Aika moni ne kuitenkin oppii jos kiinnostusta riittää.

        Täällä vakiovastaus jokaiseen pyöräkysymykseen on "heitä roskalavalle ja osta kallis cyclo". Älä välitä.

        Oikeasti budjetti noihin kysymiisi osiin on ostopaikasta riippuen muutamasta kymmenestä eurosta sataan ja vähän yli. Itse lähtisin katsomaan ensin www.chainreactioncycles.com -sivuilta. Etuhaarukka kannattaa purkaa pois ensin, jotta saat samanlaisella kiinnityksellä varustetun.

        Jarrupalojen vaihtaminen levyjarruihin ei ole mitenkään paha rasti. Kiekko pois ja jarrupalojen välistä niitä levittävä jousi pois. Sen jälkeen palat käytännössä putoavat ulos, ainakin ne saa helposti kaivetuksi sieltä pois. Samanlaiset tilalle toisin päin toimien. Ensimmäinen kerta vie ihmettelyineen puoli tuntia, harjoiteltuna suoritus on minuuttiluokkaa.

        Noihin isompiin töihin tarvitset jonkinlaiset polkupyöränkorjaustyökalut. Niitä löytyy myös edullisina paketteina tuolta palvelusta. Oleellista ketjutöissä on ketjunkatkaisin ja ketjuruoska kasettiavain, joilla saat vanhat ketjut/rattaat pois ja uudet tilalle.

        Etuhammasrattaiden vaihtotarpeen näkee hampaiden muodosta. Jos ne ovat tasaiset ja molemmin puolin saman näköiset, älä vaihda. Jos hampaat ovat kuluneet hain selkäevän muotoiseksi niin paljon että sen silmillä näkee, on vaihdon aika. Tai ota ratas irti ja käännä se toisin päin. Sillä tavalla piikkien toinen puoli antaa vielä uuden ketjun kanssa muutamia tuhansia kilometrejä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3580
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2102
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      1806
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      171
      1757
    Aihe