Kysymys lähestymisestä naisille

Late bloomer

Haluaisin kuulla, mitä naiset tykkäisivät, jos saisivat kiinnostavalta mieheltä viestin, jonka ydin kuuluisi näin:

"Olen ollut sinusta kiinnostunut jo pidemmän aikaa, ja olet saattanut huomatakin sen, mutta en ole tenhyt mitään, koska minua epäilyttää asia x. Lähetin tällaisen viestin, koska tuo asia x ei välttämättä ole ongelma, mutta haluan sinun tietävän, että se voi olla ongelma."

Asia x on tässä tapauksessa se, että tuo nainen ei puhu suomea.

Tämä oli tietysti vain tiivistelmä siitä, mitä viestissä sanottaisiin. Varsinainen viesti olisi pidempi, henkilökohtaisempi, hienovaraisempi ja kohteliaampi, ja tietysti englanniksi.

26

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kіs-kіsu

      Vastaisin kohteliaan torjuvasti, että kiitos mielenkiinnosta, mutta blaa blaa blaa. Luultavasti sanoisin olevani vaikka varattu, että tuollaisen viestin lähettäjä ei elättelisi enää mitään toiveita.

      Oikeastaan aika helvetin itsekästä kuormittaa toista kaikella sillä, mitä on ajan mittaan pähkäillyt ja epäillyt, kun voi vaan suoraan kysyä, että lähdetkö treffeille kanssani.

      • Grrr..

        En taitaisi kiinnostua. En usko, että haluaisin miestä, jonka mielestä jo kielimuuri on melkein liian iso kynnys ylitettäväksi. Entä sitten jos meistä tulisi pari ja elämässä tulisi oikeita isoja ongelmia, luovuttaisiko mies niidenkin kohdalla noin helposti?


    • ei kiitos

      joo, sanoisin myös kiitos mutta ei kiitos. jotenkin asioista tehdään liian monimutkaisia ja ongelmallisia. ongelmallinen mies...

    • koskahanrohkeneeeee

      Ihanaa olisi, jos mielenkiintoinen ihminen laittaisi mitä vaan viestiä;)

    • Late bloomer

      Mielenkiintoisia kommentteja. Vastaanpa jotain...

      Mietin lähinnä sitä, onko kielimuurin nostaminen esiin tuolla tavalla liian epäkohteliasta. Äidinkieli on asia, jota ei voi itse valita, eikä myöskään itsessään mitenkään negatiivinen asia. Ennemminkin täysin neutraali. Jos itse saisin naiselta vastaavanlaisen viestin, niin en ainakaan tykkäisi pahaa, ja jos nainen olisi kiinnostava, niin saattaisin jopa haluta kokeilla, näkisinkö itse tuota asiaa ongelmana.

      Jos lähettäisin miettimäni viestin, niin en sanoisi naiselle, että hän ei puhu suomea, vaan että meillä ei ole yhteistä äidinkieltä. Siinä on mielestäni ainakin pieni ero. Haluaisin antaa ymmärtää, että vika ei ole hänen väärä äidinkielensä vaan se, että meillä ei ole yhteistä äidinkieltä.

      En itse koe, että kielimuurin näkeminen mainitsemisen arvoisena haasteena kertoisi mitään suhtautumisesta "isompiin" ongelmiin. Kielimuuri vaikeuttaa kommunikaatiota ja voi siksi olla juuri sellainen "isompi" ongelma. Lisäksi tällaisen lähestymisen voisi toivoakseni lukea myös niin, että olen valmis nostamaan mahdolliset ongelmat pöydälle ja puhumaan niistä avoimesti heti alusta lähtien sen sijaan, että yrittäisin teeskennellä, että niitä ei ole.

      • Neuvojatar

        On todellakin epäkohteliasta ja tyhmää. Jos et voi tietää onko jokin asia ongelma, ota selvää. Kun tutustut toiseen, se ei tarkoita että heti olisitte menossa naimisiin vaan että tutustutte. Siinä vasta tiedät onko se ongelma.

        Jos joku lähestyisi mua noin varsinkin ihan puskista, niin ottaisin etäisyyttä. Ongelmista haluan puhua livenä, niin että näen toisen reaktiot ja osaan syventää jos en tule kuulluksi ja samalla kuunnella toista.

        Jos olet kiinnostunut. Yritä päästä tutustumaan ihmiseen. Keskustele ongelmasta vasta kun tiedät että toista kiinnostaa niistä kuulla. Viesti noin antaa sen kuvan, että olet etenemässä turhan nopeasti tietämättä yhtään missä toinen menee.


    • ätmi

      Entä jos kiltti ja kunnollinen l. alemman tason mies laittaa naiselle viestin: "Olet paatumaton kyrvänseisottaja, mennäänkö naimisiin?"

      • ätmi

        Paatumaton piti tietenkin olla paatunut.


    • yksi friidu

      Minussa viesti aiheuttaisi ristiriitaisia fiiliksiä, luultavimmin valitettavasti negatiivisia sellaisia. Ikään kuin mies haluaisi ilmaista kiinnostuksensa olevan ehdollista ja sitä kautta viesti olisi luultavasti turn-off.

      Joko minusta ollaan kiinnostuneita tai ei, ja kiinnostunut henkilö on valmis kohtaamaan mahdolliset ongelmat. Jos mahdollinen ongelma on jo lähtökohtaisesti liian vaikea kohdattavaksi, miksi tehdä aloitetta ollenkaan? Kaikkia mahdollisia ongelmia ei kuitenkaan pysty ennakoimaan, joten miksi "maalata piruja seinälle" jo ennen ekoja treffejäkään? Sekin kun on mahdollista, että se kuviteltu ongelma (tässä tapauksessa kielimuuri) ei olekaan ongelma laisinkaan, mutta jokin muu, täysin ennakoitavuuden ulkopuolella oleva, asia on.

      • yksi friidu

        Niin, ja kielimuurihan on asia joka teillä kummallakin on tiedossa, onko sitä siis tarpeen erityisesti korostaa? Jos olet oikeasti kiinnostunut, suosittelisin vain pyytämään naista treffeille ja sitten katsomaan miten asiat käytännössä sujuvat.


      • Late bloomer
        yksi friidu kirjoitti:

        Niin, ja kielimuurihan on asia joka teillä kummallakin on tiedossa, onko sitä siis tarpeen erityisesti korostaa? Jos olet oikeasti kiinnostunut, suosittelisin vain pyytämään naista treffeille ja sitten katsomaan miten asiat käytännössä sujuvat.

        Kielimuuri on tavallaan tiedossa kummallakin, mutta emme välttämättä näe sitä samalla tavalla. Kyseinen nainen on muuttanut Suomeen ulkomailta ja on uskoakseni jäämässä toistaiseksi. Yhteinen kielemme olisi englanti, mutta se on hänellekin yhtälailla "vieras" kieli kun minulle, vaikka kumpikin puhuu sitä sujuvasti. En hämmästyisi, jos kielimuuri olisi hänelle asia, jonka kanssa pitää vaan pärjätä, sillä sitä on hänen oman alkuperänsä takia vaikea välttääkään. Minä taas näen kielimuurin mahdollisena ongelmana, jota pyrin välttämään, mutta en haluaisi kuitenkaan sanoa ei ennen kuin olen kokeillut.

        En haluaisi, että nainen näkee vain kiinnostukseni, kun selkeitä epäilyksiäkin on.


      • Marjastaja ☺
        Late bloomer kirjoitti:

        Kielimuuri on tavallaan tiedossa kummallakin, mutta emme välttämättä näe sitä samalla tavalla. Kyseinen nainen on muuttanut Suomeen ulkomailta ja on uskoakseni jäämässä toistaiseksi. Yhteinen kielemme olisi englanti, mutta se on hänellekin yhtälailla "vieras" kieli kun minulle, vaikka kumpikin puhuu sitä sujuvasti. En hämmästyisi, jos kielimuuri olisi hänelle asia, jonka kanssa pitää vaan pärjätä, sillä sitä on hänen oman alkuperänsä takia vaikea välttääkään. Minä taas näen kielimuurin mahdollisena ongelmana, jota pyrin välttämään, mutta en haluaisi kuitenkaan sanoa ei ennen kuin olen kokeillut.

        En haluaisi, että nainen näkee vain kiinnostukseni, kun selkeitä epäilyksiäkin on.

        Olet kiinnostunut tutustumaan. Sen ilmaiset pyytämällä treffeille.
        Jos pääset tutustumaan, niin sittenhän sen näkee, miten menee.

        Mahdollisia tulevia ongelmia on typerää ottaa esiin ensimmäisessä treffipyynnössä. Heh, ellei sitten luettele kaikki mahdolliset kuten lapsettomuus, kasvaminen erilleen, eroon johtaa vähintään puolet liitoista. Ongelmien 100% välttäjän on parasta olla kotona yksin ja ovi visusta lukossa eikä avata kenellekään :)))))))))))


      • yksi friidu
        Late bloomer kirjoitti:

        Kielimuuri on tavallaan tiedossa kummallakin, mutta emme välttämättä näe sitä samalla tavalla. Kyseinen nainen on muuttanut Suomeen ulkomailta ja on uskoakseni jäämässä toistaiseksi. Yhteinen kielemme olisi englanti, mutta se on hänellekin yhtälailla "vieras" kieli kun minulle, vaikka kumpikin puhuu sitä sujuvasti. En hämmästyisi, jos kielimuuri olisi hänelle asia, jonka kanssa pitää vaan pärjätä, sillä sitä on hänen oman alkuperänsä takia vaikea välttääkään. Minä taas näen kielimuurin mahdollisena ongelmana, jota pyrin välttämään, mutta en haluaisi kuitenkaan sanoa ei ennen kuin olen kokeillut.

        En haluaisi, että nainen näkee vain kiinnostukseni, kun selkeitä epäilyksiäkin on.

        Tavallaan ymmärrän sinua, mutta tavallaan en.

        Alussahan kiinnostus on aina pintapuolista ja tutustumisen tarkoitus on selvittää, onko kiinnostus syvempää ja voiko suhteella olla mahdollisuuksia. Siksi alussa ei ole tarpeen listata mikä kaikki voi mennä pieleen, koska niin moni asia voi mennä pieleen. Tämä on mielestäni itsestään selvää ja siksi on vähän kuin hätävarjelun liioittelua pelätä antavansa liian kiinnostuneen vaikutelman. Kiinnostus on osoitus halusta tutustua, ei vielä sen kummempaa.

        Ja kummallakin osapuolella voi olla omista lähtökohdistaan johtuen hyvinkin monia ja monenlaisia varauksia suhdetta ja vastapuolta koskien, mutta tutustuessa ne varaukset yleensä joko kaikkoavat tai vahvistuvat (ja kiinnostuksen/epäilysten tasokin voi hieman heitellä päivästä ja tapaamiskerrasta toiseen).

        Vain sinä tiedät, onko kielimuuri sinulle ylitsepääsemätön asia. Jos kuitenkin haluat "antaa naiselle mahdollisuuden" niin eikö se jo muutamien treffien aikana kävisi selväksi onko kielimuuri ongelma vai ei?


    • justjustjustjust

      Aattelit niinku pillunkielellä kommunikoida????

    • Late bloomer

      Tätä tilannetta - sitä miten näen kielimuurin - voisi kenties verrata tilanteeseen, jossa tapaa mielenkiintoisen ihmisen, mutta ei ole varma, onko vielä päässyt yli edellisestä suhteesta. Kiinnostaa, mutta epävarmuuden karistaminen ottaa aikansa, eikä haluaisi johtaa toista harhaan, kun tietää itse oman tilanteensa tai paremminkin sen epävarmuuden niin selvästi.

    • Outoja ongelmia.
      Mä olen käynyt treffeillä ulkomailla sellaisen tyypin kanssa, jonka kanssa ei ollut mitään yhteistä kieltä! Hän ei puhunut ollenkaan englantia, enkä minä hänen äidinkieltään. Silti oli tosi hauska päivä! Google translate oli hyvä apu :)
      Ei ne asiat ole oikeasti niin vaikeita, kun moni etukäteen miettii.

      Laitat sille sen enkunkielisen viestin, ilman tuota kielimuurimussutusta ja menet treffeille ja puhutte sit sitä enkkua edes jollain tapaa. Sulla menee elämä ohi kun sä mietit noin typeriä asioita! Ihan kuin sä oikein haluaisit ne pakit, kun olisit jo viestissäs valmis torpedoimaan itses.

      • Late bloomer

        Niin... Tai sitten erilaiset ongelmat tuntuvat erilaiselta erilaisille ihmisille. Yksi näkee kommunikaatiohaasteet treffien viihdenumerona, toiselle taas on tärkeää uskoa jo ennen ensimmäisikään treffejä, että kommunikaatio tulee olemaan pienimpiä haasteista mahdollisessa suhteessa. Jokainen tyylillään :)


      • Late bloomer kirjoitti:

        Niin... Tai sitten erilaiset ongelmat tuntuvat erilaiselta erilaisille ihmisille. Yksi näkee kommunikaatiohaasteet treffien viihdenumerona, toiselle taas on tärkeää uskoa jo ennen ensimmäisikään treffejä, että kommunikaatio tulee olemaan pienimpiä haasteista mahdollisessa suhteessa. Jokainen tyylillään :)

        Mut tolla menolla sä et edes pääse niille treffeille etkä suhteeseen.
        Sithän se siinä treffien aikana selviää, kuinka kommunikointi mahdollisesti sujuis. Etukäteen teistä ei kumpikaan sitä tiedä, joten miksi miettiä sitä liikaa tässä vaiheessa.


    • Ex PUA

      Näiden suomalaisten naisten vastauksista voit vain päätellä sen, että ulkomaalaisen naisen kohdalla sinua ei ehkä ihan niin kipakasti tuomittaisi. ;)

      Mutta mikä ihme tuo "x" on? Siitä riippuu aika monikin asia., jos se on vain kielimuuri, niin se kuulostaa käytönnön asialta, jonka kyllä saatte hoidettua jos vain molemmilla on tahtoa - etkö tiennyt, että rakkaus on kieli, joka ylittää kaikki muut kielet, sinä varttuneena kukkiva casanova?

      Laittaisin sen kuitenkin pikemminkin enemmän tähän muotoon:

      "Olen ollut kiinnostunut sinun lähestymisessä, mutta en ole tenhyt mitään, koska minua epäilyttää asia x. Lähetin tällaisen viestin, koska tuo asia x ei välttämättä ole ongelma, mutta haluan sinun tietävän, että se voi olla ongelma. Haluaisin keskustella tästä asiasta paremmin kanssasi, sopiiko?"

      Tässä tosin on hieman hankalaa se, etten tiedä lainkaan mikä asemasi on tuohon naiseen nähden.

      Pitää muistaa taas kerran se nyrkkisääntö, että nainen on se joka valitsee, ja mikä on erityisen tärkeää ymmärtää, on se että naisen "ei tarvitse" olla kiinnostunut siitä miten sinä suhtaudut tähän ongelmaan.

      Joten sikäli tuo viesti toimii ehkä jonkin asteisena keppinä jolla kokeillaan jäätä.

    • 8+15

      Olen, mies mutta vastaan silti. Pelkkä jaarittelu ei johda (ainakaan suomessa) mihinkään, eli kannattaa muistaa se punainen lanka, eli kysyä treffeille, ulos... Ihmisiin myös yleisesti ottaen vetoaa ja tehoaa jonkinlainen varmuus, joten kannattaa miettiä tuon kielimuuri esiin ottamista. Siinä voi helposti loukata toista (vaikka tarkottaisi päinvastaista) jolloin sahaa vain omaan nilkkaan (ei pääse edes treffeille näkemään olisiko asia ongelma). Toki pääasia on se, että lähetät sen viestin, oli se sitten millainen tahansa.

      • Ex PUA

        On muuten hyvä pointti, ja eräs minkä voin tosiaan lisätä on se, että jos yrität vihjailla naisille (asia, minkä he itse haluavat tehdä) niin kyllä menee yli hilseen.

        Olen jopa ruvennut kallistumaan siihen suuntaan, että kaikki muu lukeutuu illuusioksi, joten on naista tulee kysyä ulos mielellään ennemmin kuin myöhemmin.


    • Late bloomer

      Mielenkiintoista. Hain kysymykselläni ensisijaisesti sitä, millä todennäköisyydellä tuo nainen kokisi tuollaisen lähestymisen loukkaavana ja/tai pahoittaisi mielensä. Nyt vastauksissa on keskitytty ruotimaan sitä, kannattaako selitellä vai ei.

      Minulla on syyni arvella, että jos tätä epävarmuustekijää ei olisi ja pyytäisin häntä treffeille, niin hän lähtisi. Olemme uskoakseni naamatuttuja, ja luulen myös, että hän on nähnyt kiinnostukseni naamastani. Optimisti voisi jopa ajatella, että hän on myös vastannut siihen positiivisesti, joskin niin varovaisesti kuin ikinä mahdollista, ja kenties tiedostamattaan. Kuulumme tavallaan samoihin piireihin ja uskon, että kun hän aloitteen myötä saisi selville nimeni, niin hän voisi sen perusteella pienellä salapoliisityöllä saada minusta hyvinkin positiivisen kuvan. Voi olla, että hän tuntee minut nimeltä ja maineelta jo nyt, mutta voi yhtä hyvin olla, että ei tunne.

      Oma lähtökohtani tämän kyseisen naisen kohdalla on toistaiseksi se, että joko lähestyn selitellen tai en ollenkaan. Sen verran tämä kielimuurikysymys vaikuttaa. Tähän astiset vastaukset tulkitsen niin, että olisi parempi olla lähestymättä.

      • 8+15

        Ymmärrät varmaan ettei täällä kukaan sitä voi tietää, millä todennäköisyydellä tuo nainen kokisi sen loukkaavaksi, ja aika vähän täällä kai on ulkomaalaisia naisia jotka voisivat edes samaistua. Vähän sama kuin joku kysyisi millä todennäköisyydellä joku tietty nainen kokisi loukkaavaksi jos hänelle sanoisi "en ehkä ole kiinnostunut mistään vakavasta, mutta vietetäänkö yö yhdessä" (eihän sitä kukaan muu voi tietää kuin se nainen itse). Sä myös tunnet varmasti sen naisen ja sen historian muita paremmin, ja jos oikeasti on vain nuo kaksi vaihtoehtoa, niin tietysti silloin lätät selittäen jotta hommaa etenee.


      • yksi friidu

        En tulkitsisi vastauksia niin ettei kannata lähestyä. Ehkä moni vastaaja ei vain näe miksi selittelyt olisivat tarpeen. Minusta sinun kannattaa lähestyä, sittenhän sen näkee miten nainen reagoi ja onko kielimuuri ongelma vai ei.


    • dont be creepy

      Kannattaa vaan suoraan lähestyä ensin, sitten vasta viestitellä - jos vielä tarvii.. vaikka teillä olisikin ollut silmäpeliä ym. niin annat itsestäsi viestillä kysymällä nössön ja epäitsevarman lurkin vaikutelman.

    • $^*7899/(

      Friikiltähän tuo kuulostaisi. Kaikkea muuta kuin spontaani pyyntö treffeille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe