Jokohan huomenna tuloksia?! OSA 3

jänittääääääääää

Jatketaan keskustelua täällää. :)
Opintopolku on todella ihana. :P

356

3023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä vielä odotellaan suuhygienistin monimuotokoulutukseen tuloksia. Hihkaskaa mikäli tulee tietoa sen osalta!

    • 12578

      Joku tiedusteli aiemmassa ketjussa Metropolian toimintaterapian tuloksia! Itsellä ainakin edelleen sama vanha: Opiskelijavalinta on kesken. Ei jaksa enää odottaa... :/

    • jöge

      mistä kaikista amkeista on vielä tulokset julkaisematta?

    • huolestunut5

      Tuliko joillekin tulokset metropoliaan jo

      • Edellisessä ketjussa mainittiin, että joitain metropolian tuloksia oli jo tullut. Ei ainakaan kuitenkaan suuhygienistin tuloksia.


      • Optometria

        Metropoliaan optometriaa opiskelemaan! Wuhuu!!


      • Pelottaa
        Optometria kirjoitti:

        Metropoliaan optometriaa opiskelemaan! Wuhuu!!

        Tuliko sulla opintopolku.fi tieto siitä? Vai löysitkö niiden sivuilta :{ ite hain samaan ja ei oo tullu vielä mitään, iik ...


      • Optometria
        Pelottaa kirjoitti:

        Tuliko sulla opintopolku.fi tieto siitä? Vai löysitkö niiden sivuilta :{ ite hain samaan ja ei oo tullu vielä mitään, iik ...

        Opintopolkuun tuli. Siinä viel lukee, et valinta on lopullinen.


    • Tuohto

      Hei, te joille on tullut hyväksytty paikka Metropoliaan kätilölinjalle. Saanko kysyä sukunimenne ensimmäistä kirjainta? Minulle ei vielä ole tullut tuloksia. Tuleeko tulokset paremmuusjärjestyksessä vai aakkosjärjestyksessä...?

    • äääää

      Mitä tää vois nyt tarkottaa ku oon kaikille hakukohteille varasijoilla ja tuossa lukee silti valinta kesken? auttakaa :((

      • Jeess

        Tarkoittaa siis sitä, että sulla on haku vielä kesken, koska voit saada varasijoilta vielä paikan :)


      • Odottava

        Eikö mitään vieläkään suuhygienisti puolelta? Kyllä kärsivällisyys on koetuksella! Ilmotelkaa kun näkyy jotain kanssakulkijat :)


    • jännää...

      Kiinnostaa itelläki tuo järjestys. Ite ku oon aina alkupäässä nimen mukaan ja eipä kuulu mitään.

    • tel123

      Onko vielä kukaan vastaanottanut (eli hyväksynyt) paikkansa? Itse en uskalla vielä ottaa vastaan, sillä tällä palstalla on kirjoiteltu, että sen jälkeen häviää kaikki tiedot...

      • 1234567!?

        Minä vastaanotin, eikä mikään hävinnyt minnekään :)


    • Tuohto

      Eli Metropolia ilmoittaa paremmuusjärjestyksessä. Toivo kaivoon siis vain

      • Jeess

        Mut eikös kaikki koulut ota paremmuusjärjestyksessä? Senhän takia niissä pääsykokeissa käydään :D


    • 6+18

      Minulle oli tullut abaut tällainen tulos:

      VALINTA KESKEN

      1. Paikka varasija 11
      2. Varasija 1
      3. Hyväksytty
      4. Hylätty. Päässyt sisään johonkin joka oli hakutoiveena ennen tätä (sama 5-6 sija)

      Muuttuukohan tulos aina sitä mukaa kun ihmiset ottavat vastaan paikkoja. Esim. jos joku pääsee minulla 2 toiveen koulutusohjelmasta hänellä paremmalla sijalla olevaan koulutukseen, niin muuttuukohan minun tilanne automaattisesti 2 sijalle hyväksytyksi?
      Sekavaa selitystä :D, mutta näin ajattelin, kun tila on edelleen "valinta kesken"

      • Höh

        Näin luulisin...sentakia ne tulokset on pitkään kesken/ valinnat kesken.... Mut mistä mä nään mun pääsykokeen pisteet tai kouluun valittujen alimmat pääsypisteet??


      • 4+14
        Höh kirjoitti:

        Näin luulisin...sentakia ne tulokset on pitkään kesken/ valinnat kesken.... Mut mistä mä nään mun pääsykokeen pisteet tai kouluun valittujen alimmat pääsypisteet??

        Niin, ei niitä näkynyt missään.
        Korjaavatkohan tilannetta tässä lähipäivinä, tai sitten voi olla, että tulevat hyväksymiskirjeen mukana.
        Mutta koskahan se hyväksymiskirje lähetetään, jos jää jonottamaan paikkaa jotakin muulta hakutoiveelta...?


    • .......

      Mistä nään hyväksyttyjen listaa

    • ääääääääääääääääääää

      Opiskelijavalinta on yhä ensimmäisen hakutoiveeni kohdalla kesken. Mikähän siellä nyt kestää...

    • säälittävää

      ja taas katosi hakemus näkyvistä :D

    • shalalalala

      sivuilta katosi taas omat hakemukset, alkaa tosissaan raastaa jo tämä rrrrrrrr

    • Opintopolku

      Opintopolku.fi tiedotti Facebook-tilillään, että joutuvat uudelleen käynnistämään palvelimet. Uskovat, että tieto tuloksista ilmestyy palveluun 28.11.14. Pahoittelevat asiaa.

      • kiusankappale

        tämä on sitten trolli, ei kannata uskoa, opintopolulla ei edes ole facebook tiliä.


      • Internet-peikko

        juu, aivan varmasti


      • kiusankappale
        Internet-peikko kirjoitti:

        juu, aivan varmasti

        sopii käydä tarkastamassa :)


      • What?

        Mitää???


    • ENJAKSAENÄÄODOTELLA

      Mulla lukee hakukohteiden 3.-6. kohdalla PERUUNTUNUT, HYVÄKSYTTY YLEMMÄLLE HAKUKOHTEELLE tai jotain vastaavaa. Hakukohteissa 1. Lapin amk ja 2. Laurea (molemmat terveydenhoitaja) , valinta kesken.

      Mitä tää tarkottaaa. En jaksa odotella enää.

      • Däh

        Osaisko joku neuvoa ekakertalaista.. Eli minulle tuli ekaan paikkaan hylätty (se oli sosionomilinja)
        Toinen on th, 3. 4. ja 5. on sh. Nelossijaan minulle tuli vastaus, että olen varasijalla nro 99 (eli ei mitään mahkuja päästä)... Onko minulla mahdollista päästä kakkoseen, kolmoseen tai vitoseen, kun opiskelijavalinta niissä paikoissa on vielä kesken? Vai onko tuo nelossijan nro 99 varasija jo niin huono, ettei mulla ole mitään mahkuja päästä koko sairaanhoitajapuolelle?
        Kauhee sepostus, mut josko joku ihana osais auttaa!


      • tyyyyy

        Itsellä luki noin ja pääsin 1 ja 2 vaihtoehtooni. Eli molempiin oli myönnetty opiskelulupa. Otin 1 vaihtoehdon vastaan ja sen jälkeen 2. Vaihtoehto muuttui tilaan peruuntunut.


    • järkkyyyy

      Mutta eihän jo myönnetty ja vastaanotettu paikka voi enää hävitä? Voi jestas mikä p.ska tuo opintopolku on. Minä siis sain jo haluamani paikan ja otin sen vastaan. Silti hirveä stressi voiko siihen luottaa? Kun tuo systeemi on noin ihmeellinen. Jamkille pääsin.

      • opintopolku = roskaa

        jep, ei oikein luottoa löydy tätä uutta järjestelmää varten, pitänee soittaa hakutoimistoon seuraavana päivänä ja varmistaa, että kaikki on mennyt niin kuin pitääkin


      • jepaa

        Pääsin myös haluamaani paikkaan ja otin sen vastaan. Vähän kyllä ihmettelen, että en ole saanut mitään sähköpostia vaan vain tuolla opintopolussa lukee, että opiskelupaikka myönnetty.
        No kaipa sitä postissa tulee jokin kirje sitten myöhemmin. Hyvä fiilis.


    • hjkji

      Se katoaminen ja uudelleen ilmestyminen ei sinällään haittaa jos tulokset vaan pysyy samana. Tai siis voiko siihen luottaa että jos lukee että on päässyt opiskelemaan niin sitten on kanssa päässyt?

      • tel123

        No mulla on kanssa vähän epäilyksiä siitä, että voiko noihin tietoihin luottaa?! Nimittäin itsellä luki, että opiskelupaikka myönnetty eli pääsin Laureaan ja ehdin siitä jo tyyliin kaikille kertoa ja muutenkin innostua, niin olis se tässä vaiheessa vähän paha, jos en oikeasti olekaan päässyt...


    • jeavers

      Itellä koko sivu aivan tyhjä. Ei näy hakemuksia, ei mitään. Hyvin toimii Opintopolku :)

    • 321

      Miksei mulla lue mitään hakukohteita, ainoastaan näin:


      Korkeakoulujen yhteishaku syksy 2014
      Näytä hakemus
      Opiskelijavalinta on kesken.
      Yhteystiedot
      Sähköposti xxxx@xx

      Olen hakenut kahteen kohteeseen, ja toiseen niistä on näköjään joku saanut n. 10 sitten tiedon pääsystä... Metropolia kyseessä.

    • vasika1765

      HAAHAAHAA! HAJOTKAA!!! NAKERTAAKO, NAMI NAMI!!! :D

    • käyttökatko aivoissa

      vanha kunnon käyttökatko

      • tohotin

        Mulla luki 1. Valinta ( metropolia) geronomi hyväksytty. Paikan hyväksymisen jälkeen tuli viel: 2. ja 3. valinta Ei osallistunut pääsykokeeseen. Kerran hävis tiedot ja nyt ollut takaisin taas. Kyllä mä uskon vasta kun lopullisesti tutkintotodistukset ym. koulu tarkistanut ja lopullinen vahvistus tullut (vaikka tiedän että oon jo sisällä..). Pieni jei! Hyvin pieni.


    • huhuhuhhh

      Minäkin otin paikan vastaan ja nyt opintopolussa lukee et vastaanotettu. Kytin kuitenkin nyt sähköpostia kokoaika et milloin tulee postia, että paikka todella on mun. Inhottava tuo opintopolku ollut alusta asti. Täysi susi. Mutta pakko meidän on voida luottaa siihen, että paikat tosiaankin saatiin. Postia tulee varmaan myöhemmin sitten. Tsemppiä kaikille.

    • Catya

      Osaako joku sanoa, miksi varasija vaihtuu? Olin ensin varasijalla 13. ja kun kirjauduin myöhemmin uudelleen Opintopolkuun, olin tippunut varasijalle 24.

    • turhautunut odottaja

      Kuka muu oottaa metropolian monimuotototeuksen bioanalyytikkoa?

      • hermostunu

        et ole ainoa, minäkin oottelen.


    • hmpg

      tiedot katoo ja ilmestyy takaisin kuitenkin samana. Kai tuohon voi luottaa.

      • Miää

        Ketään tietojärjestelmätieteen odottajaa/tuloksen saanutta? Jyväskylän yliopistoon siis.


    • 321

      http://aijaa.com/cjWta6 Näyttääkö muilla samalta, eli että tuossa kohtaa ei lue mitään koulutusohjelmien nimiä?

      • 123123123123

        täällä näkyy koulutusohjelma, joskus ei näytä edes hakemusta tosin mutta aina näyttää koulutusohjelman kun jotain näyttää


      • glhbk

        just samalta näyttää


    • Juhmo

      Metropoliaan, Ensihoitoon opiskelupaikka vastaanotettu! :)
      Lähtö pisteitä oli vain 18, joten en odottanu pääseväni koskaan!
      Tuli näköjää sit revittyä pisteitä valintakokeissa! Kaiken kukkuraks olin sh- valintakokeissa, joka oli mun viimenen vaihtoehto.
      Elikkä 6 sijasta nousiin 1. On tää ihme :,)

      Elämän paras tunne! Pääsee tekee sitä mitä on halunnu vihdoinkin. 4 vuotta yrittäny.

    • jeejeejee-

      Jes, pääsin mun ekaan vaihtoehtoon Laureaan opiskelemaan sosiaalialaa! Superhyvä fiilis! :) Mä kuvittelin, että sähköpostiin tulisi joku vahvistus siitä, että vahvistin paikan. Ilmeisesti se tuleekin sitten vaan kirjeenä?

    • pimpelipompe

      Mua alkaa ihan tosissaan vituttamaan tuo-opiskelijavalinta kesken :/ Eihän se ole, kunkerta hyväksytyt jo tiedetään ja tulokset ovat saaneet. Kiitos Metropolia :(

    • minnuska1

      Voiko nyt siis olettaa ettei oo saanut paikkaa jos vieläkin on opiskeliavalinta kesken. metropolia kyseessä

      • vielä on toivoa

        Edellisestä keskustelusta lainattu:

        "Tämän hetken tiedon mukaan, tulokset tulevat tämän päivän/illan aikana.

        Valintatieto tulee reaaliaikaisena näkymään www.opintopolku.fi -palvelussa, johon voi kirjautua pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai poliisin myöntämällä sirullisella varmennekortilla.

        Valinta-ajoja tehdään yöhön saakka, joten kannattaa katsoa tilannetta opintopolusta myös tänään illalla."

        Sitä en tiedä jätetäänkö "huonoimmat" viimeiseksi, vai missä järjestyksessä edetään. Itsekin odottelen vielä tuloksia, ihan eri koulusta tosin.


    • riikkalii

      Voi harmi kun osa joutuu odottamaan näin pitkään tuloksia. Näkyykö pääsykokeen pisteet vasta kirjeessä?

    • jamk3

      Onko Jamkin kätilöksi hyväksyttyjä? Varasijalla 66 täällä kyselee.

      • hmmmmm

        On :)


    • Pääsin Ympäristöteknologiaan mamkiin! Oli ykkösenä! YEY!

    • labis

      Onko kukaan vielä monimuotoon lapin amk päässyt?

      • Kouluuuuun

        En ole ainakaan päässyt. Th ja sh-puolen tuloksia odotellessa. Vähän sellainen kutina, ettei mikään tärppää... Jotenki sellainen olo tänään :/


    • wat

      Oikeestii miksei mulla näy opintopolussa tulokset? ärsyttää ku muut tuulettaa ja ite ei tiiä yhtää pääsikö opieskelee vai ei :-/

      • ärsyyntyneisyys 100%

        Et ole ainut, joka odottaa tuloksia. Ärsyttää aivan suunnattomasti.


    • Eikö kukaan oo saanu metropolian suuhygienistien tuloksia?

      • odottelen

        Eipä ole näkynyt :( ärsyttää kun näyttää että tosi monet metropolian sote-alat ovat jo julkaisseet tulokset


    • lapinamk

      Onko joku saanu lapin amk:sta tuloksia?

    • HUOHHHH

      Täälläkin vielä odotellaan.. Saa nähdä meenekö huomiseen... jestas.

    • Haku kesken

      Onko Laureasta tullut tuloksia kellekään?

      • 11+19

        Juu. sh-monimuoto tulos tuli tänään.


    • Sormet ristissä

      Pääsin Laureaan tradenomiksi minimuotopuolelle. Ihmettelen suuresti, että onko taso HH:hon nähden niin kova, että pääsin HH:hon vasta varasijalle 41. HH 80 paikkaa, Laurea 40. Hmmm.

      • sormet Ristissä

        Monimuoto :D


      • omg

        Haitko tietojenkäsittely puolelle ?


    • järki lähtee

      Nyt ***** oikeesti, vois ne loputkin tulokset jo tulla, tää ei oo reilua. Ihmiset laitetaan eriarvoiseen asemaan kun toiset tietää ja toiset ei!

      • säälittävää

        Jep jep, ihan naurettavaa pelleilyä tämän Opintopolun kanssa.


      • huooh

        Lapin AMK monimuoto TH ja SH tuloksia täälläkin odotellaan, oamk SH kohteessa lukee joku varasija, mut noissa muissa vaan opiskelijavalinta on kesken...vieläkö siis mahdollisuus hyväksytyksi tulemisesta?minäkin tosiaan kyselen onko joku Lapin AMK monimuoto sh/th hakija saanut tuloksen, että päässyt??


    • kakkaapaketisa

      Voihan hitto. Jyväskylän yliopistoon varasijalla 34. toivottavasti tuolta voisi saada paikan, mutta aika epätodennäköistä että tolta varasijalta nousisi. Toivotaan nyt kumminkin. Tai vaikka, että opintopolussa jokin häikkä heh ei tiedä vähän ärsyttäää

      • naamasulaa

        Itse yhä odottelen tuloksia Jyväskylästä. Haitko tietotekniikkaan?


      • Kouluuuuun

        Tosi tympeetä, kun osa joutuu edelleen piinaamaan ja odottamaan. Iso huoh.. Ja niin epäreilua.


    • pohdintätä

      Ite repisin kanssa tukkani päästä jo jos ei olisi tiedossa oma haku. Onneksi pääsin ykkösvaihtoehtoon, mutta kandee antaa kyllä palautetta tästä opintopolusta. Aivan per...stä. kaikkien hermot mennyt siihen. Koittakaa jaksaa...

      Vielä kysymys. Minä pääsin sisälle mutta en ole ennen hakenut ja nyt mietin, että miten saan tietoja siitä, millaiset pisteet sain pääsykokeissa? En löytänyt opintopolusta...

      • väsynyt1

        Eiköhän ne pistemäärät näy siinä kirjeessä jonka saat jossain vaiheessa. Jos saat, ei tästä enää tiedä.


    • lupaus1

      Korkeakouluhaun valintojen tulokset julkaistaan viimeistään 25.11. Näet valintojen tulokset kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun. Omassa Opintopolussa voit myös ottaa opiskelupaikan vastaan. Sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa mieluisuusjärjestyksessä korkeimmalle priorisoimastasi koulutuksesta, johon valintamenestyksesi riittää.

      Pääset kirjautumaan Oma Opintopolku -palveluun sivun yläreunan linkistä. Tarvitset kirjautumiseen esimerkiksi verkkopankkitunnukset.

      Oma Opintopolku -palvelussa on ollut 25.11. tilapäisiä käyttökatkoja. Jos et pääse kirjautumaan palveluun, yritä hetken päästä uudelleen.

      Muista ottaa opiskelupaikka vastaan korkeakoulun ilmoittamaan päivään mennessä. Paikan voi ottaa vastaan myös ehdollisesti. Lue lisää sivuilta:

      Näin haet yhteishaussa ammattikorkeakouluun
      Näin haet yhteishaussa yliopistoon
      Korkeakoulut järjestävät lisähakuja vapaaksi jääneille paikoille 24.11.2014 alkaen. Löydät koulutukset Opintopolusta.

      Eli kai tänään pitäisi kailille tulla vastaukset... tuo lainaus on opintopolun sivuilta.

      • niin1

        kaikille jopa :)


      • OPH valehtelee

        "Oma opintopolku"-sivulla kuitenkin lukee AIKAISINTAAN 25.11. Tajusivat etteivät pysy aikataulussa niin kävivät sen vaivihkaa vaihtamassa.


    • daaaah

      Tasapuolista olis, että kaikki sais tiedon yhtä aikaa eikä se olis tämmöstä pitkin päivää tietojen tiputtelua ja varasijatkin yhtäkkiä vaihtuu -.-

    • lapinamk
    • kakkaapaketisa

      "Naamasulaa" jos minulta kysyit niin hain tietojärjestelmätieteeseen jyväskylän yliopistoon. HItto kyllä odotan sitä kirjettä, että monesta pisteestä mahtoi jäädä.

    • enkestä

      Mikä metropolialla kestää...

    • jklööä

      Saako kaikki siis tietää pisteensä, myös ne jotka tulivat valituksi?

    • bäää

      Metropoliaaaa, onko muita optometriaa opiskelemaan päässeitä? tuloksia odotellessa............

      • 444

        Minä odottelen myös. Joku tuolla ketjun alkupäässä sanoi tulleensa jo hyväksytyksi...?


      • Opintopolku is the best

        Sinäkö pääsit optometriaan? Koska sait tiedon?


      • Pelottaa

        Minäkin koitan pitää toivoa yllä, että tulis vielä positiivisia uutisia optometriasta... Mulla oli se ykkösenä ja hakenut jo muutaman kerran sinne. Tuntui että se koe meni vielä ihan hyvin.


    • bäää

      oho olinpa epäselvä - tarkoitin itsekin tätä samaa ketjun alkupäässä ollutta, joka sanoi aiemmin saaneensa optometriasta tiedon että opiskelupaikan sai. Itse hain ekana optometriaan ja mulla lukee sen kohdalla, että "ei osallistunut valintakokeeseen"??? whaaat

      • 444

        Oho, mitähän ihmettä, miten siinä noin voi lukea? Mulla lukee edelleen, että kesken. Raastavaa odotusta...


      • Opintopolku is the best

        Näköjään ihan sekaisin koko systeemi! Ja todella typerää julkaista tiedot eriaikaan!


      • Sama täällä Laurean terveydenhoitajakoulutuksen suhteen! Olin kokeessa ja tuolla väittää että en ollut.. Tiedä sitten oonko nähnyt päiväunia


      • opintopolku saatana

        kannattaa ottaa yhteyttä hakutoimistoon heti kun pystyy. voi olla, että vastauspapereiden kanssa on tapahtunut jotain sekaannuksia, tai sitten opintopolku on vaan sekaisin. parempi kuitenkin varmistaa asia!


      • optometria
        444 kirjoitti:

        Oho, mitähän ihmettä, miten siinä noin voi lukea? Mulla lukee edelleen, että kesken. Raastavaa odotusta...

        Täällä ketjun alkupäähän kirjoitellut tuleva optpmetristi! Mulla siis lukenut jo neljästä asti, että olen saanut opiskelupaikan! Tosi outoa, että edes saman alan kaikki tulokset ei mukamas vielä valmiina.. :/


    • terkkariksi

      3. varasija terkkariksi Mamkiin. ja ainut paikka johon nyt tässä haussa hain. onko ketään joka pääsy kyseiseen koulutukseen ja ei ota paikkaa vastaan ? olisin nimittäin huippuiloinen jos pääsisin opiskelemaan :)

      • muuliduuri

        Uskon, että 3 varasijalta pääset sisään. Ei hätää! :)


    • turhautunut11

      Opiskelijavalinta on kesken. Näen unia tuosta lauseesta.

    • bäää

      jep, pitääkin ottaa heti huomenna yhteyttä Metropolian hakupalveluun, tänään sinne soitin ja oli jo sulkeutunut. Mäkin kyllä muistelisin siellä kokeessa ja haastattelussa olleeni, että tiedä sitten miksi lukee, ettei ottanut osaa. HERMO MENEEEE, tietäisipä edes, onko tuloksia odotettavissa vielä tänään, vai saattaako mennä jopa perjantaille??

      • Opintopolku is the best

        Varmaan arpovat, kuka pääsee opiskelemaan, kun ei muuten onnistu. Tosi tyhmää vaihtaa vanha, hyvä, toimiva systeemi tälläseen sotkuun. On kyllä niin p:stä!! Huomenna on soitettaca kouluun eli Metropoliaan, ei näköjään tämään selviä mitään enää! Hyvää yötä!


      • Kouluuuuun
        Opintopolku is the best kirjoitti:

        Varmaan arpovat, kuka pääsee opiskelemaan, kun ei muuten onnistu. Tosi tyhmää vaihtaa vanha, hyvä, toimiva systeemi tälläseen sotkuun. On kyllä niin p:stä!! Huomenna on soitettaca kouluun eli Metropoliaan, ei näköjään tämään selviä mitään enää! Hyvää yötä!

        huooh, täällä kans odotellaan lapin amk tuloksia th ja sh - puolelle monimuotototeutukseen. Aivan hirveän raastavaa tämä odottelu! Oamk sh-puolelle kans varasijalla minä, mutten sinne varmastikaan pääse kun olin niin kaukana.. Onkohan tässä mahkuja päästä edes tonne lapin ammattikorkeaan... Aivan hirveää hommaa tämä kyllä nytten!


      • Niinpihalla
        Kouluuuuun kirjoitti:

        huooh, täällä kans odotellaan lapin amk tuloksia th ja sh - puolelle monimuotototeutukseen. Aivan hirveän raastavaa tämä odottelu! Oamk sh-puolelle kans varasijalla minä, mutten sinne varmastikaan pääse kun olin niin kaukana.. Onkohan tässä mahkuja päästä edes tonne lapin ammattikorkeaan... Aivan hirveää hommaa tämä kyllä nytten!

        Täällä kans odotan tuloksia Lapin amkkiin.. Valinta kesken, mutta alemmissa hakukohteissa lukee, että peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakukohteelle.
        Mitä tää tarkoittaa!!?


    • lapinamk

      Luin noita aijempia keskusteluja niin onko totta että osa on saanu tietää lapin amk tulokset??

      Arghhh ottaa nii pattii tää homma

    • Lahtis

      Onko kukaan saanut Lahden AMK tuloksia? Sielläkin näkyy edelleen teksti opiskelijavalinta kesken... Sosionomien tulokset kiinnostaa. Eikö ne oikeesti saa hommaa valmiiksi tän vuorokauden nimiin?

      • laituli

        Onko monia ketkä ei oo saanu tuloksia laureasta? Laurea oli mulla vasta kolmas vaihtoehto mutta valinnat näyttää kaikilta osin olevan mulla vielä kesken ja lueskelin et laurea kuitenki julkasis tulokset vielä tänään..ärsyttää :D


      • Laurea
        laituli kirjoitti:

        Onko monia ketkä ei oo saanu tuloksia laureasta? Laurea oli mulla vasta kolmas vaihtoehto mutta valinnat näyttää kaikilta osin olevan mulla vielä kesken ja lueskelin et laurea kuitenki julkasis tulokset vielä tänään..ärsyttää :D

        Mulla kaikki 4 vaihtoehtoo laureaan ja kaikki tulokset niistä tullu, pääsin opiskelee kakkosvaihtoehtoon ja ekaan oon varasijalla


      • 6+0
        Laurea kirjoitti:

        Mulla kaikki 4 vaihtoehtoo laureaan ja kaikki tulokset niistä tullu, pääsin opiskelee kakkosvaihtoehtoon ja ekaan oon varasijalla

        Mulla laurea vaihtoehtoina 3-6. 3 pääsin ja oon varasijoilla odottamassa 1-2 paikkoja.


    • Ikionnellinen!

      Täällä on tuleva sairaanhoitajaopiskelija Metropoliasta!!! Ilmoitus tuli opintopolkuun noin klo 17 :).
      Superpaljon onnea kaikille opiskelupaikan saaneille

      • huooh

        Mullakin tosi kaukana varasija oamkiin, että sinne ei siis ainakaa tarvi olla menossa. Ilmotelkaahan jos saatte tuloksia sieltä Lapin amk sh/th monimuotokoulupaikoista. :) Ekat pääsykokeet itellä, joten senkään puolesta ei oikein tiedä mitä odottaa...ja näköjään joutuu tosissaan odottaa ja pitkään.


    • vittumitäpaskaa

      Mistä helvetistä te näätte ne pisteet???

    • kiukkunenpippuri

      Selvästi me jotka emme ole saanut tuloksia Metropoliasta, olemme varasijoilla. Ei päästy sisään. Sisään päässeet saivat ilmoituksen tuossa klo17 aikoihin.
      Metropolialle vain kiitos eriarvoistamisesta. On todella kiva odottaa "hylkäys" päätöstä pidempään, kuin tuulettavat sisään päässeet, jotka ovat tienneet varmaksi kohtalonsa vuorokautta (toivottavasti ei kahta vuorokautta) aiemmin.
      Kiitos opintopolku, opetushallitus. Tasa-arvo!! Ei toteutunut. :/

      • pettynyt1000

        Joo aivan syvältä tälläinen toiminta. Epätasa-arvoista ja luo turhaa toivoa. Aijon laittaa palautetta.


    • hmmmph

      Voi surku, onkohan sitten tuonne lapin amk:hon sama homma, siis jos ei jo ole hyväksytty kouluun, niin voi jo lakata odottamastakin..

      • Kdheivjd

        Kukaaan ei ole saanut lapin amk tuloksia.


    • mmmph

      Oli tuola toisessa ketjussa. Tiedä sitten jos joku haluaa kiusalla laitta semmosta.

    • jejejeje

      Onks Laurea liiketalouden hyväksytyt jossain listalla?

    • ääääähh

      Entäs kun ollaan varasijoilla kaikissa ja lukee siltikin että valinta kesken ? Onko se nyt sen takia kesken ku on varasijalla vai tapahtuuko siellä viel jotain :O Tää on niin raastavaa, haluisin sen kirjeen vaan saada, joka tuntuu tällä hetkellä kaikista luotettavimmalta. Joillakin jopa muuttuvat tulokset vieläkin...

      • 6+19

        Valinta on keskeen juurikin siksi, jos olet varasijalla.
        Lukeeko sinulla millä varasijalla olet?

        Minulla on valinta myös edelleenkesken, vaikka pääsin 3 vaihtoehtooni. Jonotan varasijoilta pääsyä 1-2 vaihtoehtooni.

        Kun saa jonkin paikan, on 3 vaihtoehtoa mitä tehdä:
        1. Ottaa paikka vastaan
        2. Ottaa paikka vastaan ja jäädä jonottamaan varasijoille vapautuvia paikkoja
        3. Jättää ottamatta vastaan paikkaa


      • Lahtis

        Juuri tätä samaa asiaa minäkin pohdin täällä... Toivottavasti tekevät tästä opintopolku-hommasta seuraavaan hakuun mennessä vähän järkevämmän.


    • 6+19

      Paikan vastaanottaminen pitää ilmoittaa viimeistään 9.12. ja sen jälkeen 18.12 asti täytetään varasijoja.... jotakin tämän suuntaista luki opintopolussa.

    • pettynyttt

      Juu lukee minulla varasijat ja aika suuret varasijat onkin, että toivoa ei näytä olevan :(

      Täytyy kyllä sanoa että kevään haussa kun haen uudestaan niin toivon erittäin paljon että tää opintopolku sujuis PALJON PAREMMIN......

      • pop

        Mistä tuon varasijan näkee. Minulla lukee vain, että opiskelijavalinta on kesken ja hain Haaga-Heliaan.


      • 16+0
        pop kirjoitti:

        Mistä tuon varasijan näkee. Minulla lukee vain, että opiskelijavalinta on kesken ja hain Haaga-Heliaan.

        Sinulla ei ole tullut tuloksia sitten vielä.
        Minulla luki alkuun "opiskelija valinta kesken"
        Kun pääsin yhteen koulutusohjelmaan, ilmaantuivat kaikki hakemani paikat hakujärjestyksessä kirjautumissivulle.
        Varasija lukee oikealla puolella, mutta vasta sitten, kun hakemasi paikat lukeva sivuilla.


    • jebajej

      no onpa tosi reilua ja tasa-arvoista, että hyväksytyt saivat jo tulokset ja me muut ei! kiva elää vielä toivossa monta (?) päivää ja sit lopulta saada tieto siitä, ettei mitään koulupaikkaa ole. koko opintopolku on ihan vitun surkea systeemi

      • pop

        Näettekö kaikki muut tuon varasijanne?


      • Jeppppp
        pop kirjoitti:

        Näettekö kaikki muut tuon varasijanne?

        Kukaan saanut tuloksia Centria kokkolaan?


    • hosohoso

      Laurea leppävaaraan liiketaloutta opiskelemaan :) Näyttää vahvistuneen Laureankin valinnat, ainakin itsellä.

      • Vieläkö odotan

        Mulla lukee 1. ja 2. vaihtoehdossa kesken ja 3.hylätty valittua ylempään. 2. Paikasta tuli kuitenkin tekstari että pääsin. Mitenkäs voinko jo unohtaa 1.vaihtoehdon kokonaan. Onko joku muu saanut tiedon Samk Huittisten monimuoto tradenomi opintojen pääsystä.


      • juhmo
        Vieläkö odotan kirjoitti:

        Mulla lukee 1. ja 2. vaihtoehdossa kesken ja 3.hylätty valittua ylempään. 2. Paikasta tuli kuitenkin tekstari että pääsin. Mitenkäs voinko jo unohtaa 1.vaihtoehdon kokonaan. Onko joku muu saanut tiedon Samk Huittisten monimuoto tradenomi opintojen pääsystä.

        Luultavasti olet varasijalla sitten sinne ekaan vaihtoehtoos. Itellä kävi niin, että tuli ensin kaikkiin 5 järjestyksessä tuo peruutettu hyväksytty ylempään. Kunnes sitten nappas se ylin. Vähä jännätytti koska se hyväksytty sieltä paukahtaa.


    • keskeneräinen

      Mä oon ainakin vielä kesken opintopolussa, tää on yhtä tuskaa :( Ei mitään varasijaa näkyvillä.

    • miksiedeshain

      Eli jos minulla lukee OPISKELIJAVALINTA KESKEN niin se tarkoittaa, että olen varasijalla?

      Kaikki usko menetetty tähän paskaan, jos tämä menee keskiviikolle. Luokatonta touhua, mistään ei infota mitää ja viime tipassa muutetaan se viimeistään 25.11 päivämäärä alkaen päivämääräksi.

      Nyt vittu hoitakaa se paskanne kasaan ja äkkiä hävettää tuon paskan puolesta.

      • Odotellaan

        Ei välttämättä. Mulla lukee kesken 1. ja 2. vaihtoehdossa vaikka sain jo tekstari että pääsin 2. vaihtoehtoon. Sekavaa...


    • äääääääh
      • Jepppp

        Kiitos! Odottelen monimuoto röntgenhoitajan tuloksia. Kyllä kestää!!


      • dingdong1
        Jepppp kirjoitti:

        Kiitos! Odottelen monimuoto röntgenhoitajan tuloksia. Kyllä kestää!!

        Täällä monimuoto bioanalyytikko tuloksia odotellaan centriaan! Järki lähtee kun ei saa mitään tietoa.


      • Jepppp
        dingdong1 kirjoitti:

        Täällä monimuoto bioanalyytikko tuloksia odotellaan centriaan! Järki lähtee kun ei saa mitään tietoa.

        Tuo monimuoto sosionomi taitaa olla ainut, minkä on julkistanut Centriaan. Eipä taida lisää tietoa enään tulla... :(


    • hmmmmhh

      Onko se muuten näin että syksyhaussa on vaikeampi päästä kouluun kuin keväthaussa? :o

      • Juhmo

        Vähä riippuu alasta, jonnekkin saattaa olla jopa enemmän hakijoita. Varsinkin aloille, joilla on vähän aloituspaikkoja syksyllä.


      • hmmmmm
        Juhmo kirjoitti:

        Vähä riippuu alasta, jonnekkin saattaa olla jopa enemmän hakijoita. Varsinkin aloille, joilla on vähän aloituspaikkoja syksyllä.

        lähinnä funtsin liiketaloutta kun näyttäis että keväisin aloituspaikkoja on useempiin paikkoihin 200 jne.. :) nythän tässä syksyhaussa ei ollut lähinnä kuin pk-seudulle liiketaloutta sekä kyamk ja seamk, jos oikein muistan.


    • mmmmmph

      No joo, huomiseen..

      • Toivo elää

        Taitais olla parempi ku laittaisivat vaan kirjeet kaikille niin vähemmän stressiä hakijoille :) Ainakin Haaga-Helia muuten käyttää sitä systeemiä et jos viimeiset pisterajoilla keikkuvista pitää valita ketkä pääsee, siis jos on tasapisteet, niin pääsijät arvotaan. Riippuu koulusta käytäntö tässäkin.


      • eihyväjuttu
        Toivo elää kirjoitti:

        Taitais olla parempi ku laittaisivat vaan kirjeet kaikille niin vähemmän stressiä hakijoille :) Ainakin Haaga-Helia muuten käyttää sitä systeemiä et jos viimeiset pisterajoilla keikkuvista pitää valita ketkä pääsee, siis jos on tasapisteet, niin pääsijät arvotaan. Riippuu koulusta käytäntö tässäkin.

        no tosi kiva jos tällänen arvontakin sitten on suoritettu.. :( :S


    • epätoivo

      mistäs näkee kevään pisterajat? ja sen että mistä pisteet koostuvat?

      • epätoivo

        löytyi! https://opintopolku.fi/wp/fi/ammattikorkeakoulu/miten-opiskelijat-valitaan/amk-tutkintojen-yleiset-valintaperustesuositukset/

        pisterajoja löysin vain 2013 vuosille mutta en mistään 2014 keväälle


    • kärsimätön

      jos on varasijalla niin pitääkö hakea erikseen vielä... vai voiko jäädä luottavaisin mielin tekemättä mitään odottamaan mahdollista paikan vapautumista? kuinka sosionomi alalle vapautuu yleensäkin paikkoja. itse jonotain diak järvenpäähän sosionomi linjalle!

      • Tietämätön

        Kertokaa miten varasijalta voi tulla valituksi? Täytyykö odottaa jos sieltä valitut peruvat paikkojaan? Päivittyykö tieto suoraan opintopolkuun ja sieltä ilmoitus tulee peruutuspaikasta vai miten?


      • Jeppe
        Tietämätön kirjoitti:

        Kertokaa miten varasijalta voi tulla valituksi? Täytyykö odottaa jos sieltä valitut peruvat paikkojaan? Päivittyykö tieto suoraan opintopolkuun ja sieltä ilmoitus tulee peruutuspaikasta vai miten?

        Taitaa olla niin et, pääsykokeissa muualla ollut, jonka tuloksia ei ole vielä ilmoitettu opintopolkuun saattaa mennä ohitsesi ja tiput varasija järjestysluvullasi alaspäin ja kun jokin edellä olijasi ottaa paikan vastaan muusta oppilaitoksesta mihin on tullut hyväksytyksi nouset taasen jonossa ylöspäin. Ei siis tiedetä ennen kuin kaikkien alakohtaiset pääsykokeet on tarkastettu miten käy. Näin luulisin sen toimivan tms. Itse hain vain yhteen paikkaan ja eilen olin varasijalle 11. Joten sen näkee mitä tuleman pitää ;) itse en stressaa asialla vaikka kouluun haluaisin. Hain siis aikuispuolelle.


      • Keppejä
        Tietämätön kirjoitti:

        Kertokaa miten varasijalta voi tulla valituksi? Täytyykö odottaa jos sieltä valitut peruvat paikkojaan? Päivittyykö tieto suoraan opintopolkuun ja sieltä ilmoitus tulee peruutuspaikasta vai miten?

        Taitaa olla niin et, pääsykokeissa muualla ollut, jonka tuloksia ei ole vielä ilmoitettu opintopolkuun saattaa mennä ohitsesi ja tiput varasija järjestysluvullasi alaspäin ja kun jokin edellä olijasi ottaa paikan vastaan muusta oppilaitoksesta mihin on tullut hyväksytyksi nouset taasen jonossa ylöspäin. Ei siis tiedetä ennen kuin kaikkien alakohtaiset pääsykokeet on tarkastettu miten käy. Näin luulisin sen toimivan tms. Itse hain vain yhteen paikkaan ja eilen olin varasijalle 11. Joten sen näkee mitä tuleman pitää ;) itse en stressaa asialla vaikka kouluun haluaisin. Hain siis aikuispuolelle.


    • pettymys

      Jyväskylän yliopiston opiskelijavalinta yhä kesken. Varasijoista ei mitään mainintaa. Mikä tässä nyt kestää?

      • kakkaapaketisa

        "Pettymys" mihin hait? Itsellenk ainakin tullut. Hain tietojärjestelmätieteeseen. Aika outoa, ettei sinulle ole tullut :0


    • Postis

      Onko kukaan saanut SAMK:ista liiketalouden monimuotokoulutuksen osalta tuloksia? Mulla näyttää edelleen opiskelijavalinta kesken. Pitääkö tässä sit vaan jo asennoitua siihen että opiskelupaikkaa en saanut? Luulisi että valituille olisi jo tiedot tulleet...

    • JohanOnW

      Täällä edelleen ainoastaan teksti "valinta kesken". Metropolia ja Laurea kohteina.

      Pitäisikö jo heittää pyyhekehään ja varautua luovuttamaan? Omituista että minkäänlaista tekstiä muuten tai väliaika tiedotteita (esim varasijoista) ei ole ollenkaan. :D

      • pop

        Mulla sama juttu. Valinta kesken Haaga-Heliassa.


      • hahdkfla

        Mulla kans metropolia ja laurea kesken (1&2 vaihtoehdot) ja 3. Vaihtoehdossa lukee peruttu, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen... joten en vielä pyyhettä kehään heittäis sinunakaan :)


      • Laurea restonomi??
        hahdkfla kirjoitti:

        Mulla kans metropolia ja laurea kesken (1&2 vaihtoehdot) ja 3. Vaihtoehdossa lukee peruttu, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen... joten en vielä pyyhettä kehään heittäis sinunakaan :)

        Mulla tullut ilmoitus Laurea liiketalous kohteet 1,2,3,4 Hylätty.
        Laurea restonomi päivätoteutus 5. Opiskelijavalinta kesken
        Laurea restonomi monimuotototeutus 6. Peruutettu, sinut on hyväksytty ylempään hakukohteeseen.
        Aika skeptisesti suhtaudun.. Ainut mahdollisuus olisi siis restonomi päivätoteutus, jossa opiskelijavalinta kesken. Kyllä kieltämättä jännittää aivan pirusti!!! TULIS JO...


      • Toivo elää
        Laurea restonomi?? kirjoitti:

        Mulla tullut ilmoitus Laurea liiketalous kohteet 1,2,3,4 Hylätty.
        Laurea restonomi päivätoteutus 5. Opiskelijavalinta kesken
        Laurea restonomi monimuotototeutus 6. Peruutettu, sinut on hyväksytty ylempään hakukohteeseen.
        Aika skeptisesti suhtaudun.. Ainut mahdollisuus olisi siis restonomi päivätoteutus, jossa opiskelijavalinta kesken. Kyllä kieltämättä jännittää aivan pirusti!!! TULIS JO...

        No tämähän on ihan selvä, pääsit siis viidenteen


      • Laurea restonomi??
        Toivo elää kirjoitti:

        No tämähän on ihan selvä, pääsit siis viidenteen

        Joo näin itsekin kaiken järjen mukaan ajattelin... Mutta TADAAA nyt onkin muuttunut 6. kohtaan : 5. VARASIJALLA. VARASIJOJA TÄYTETÄÄN 18. JOULUKUUTA 2014 ASTI. Ja edelleen 5. kohta: opiskelijavalinta kesken.
        Eli kaiken järjen mukaan en olekkaan päässyt 5 hakutoiveeseen. :D kyllä tämä järjestelmä on perseestä, kun ei voi saada varmoja tuloksia!!!


      • Laurea restonomi??
        Laurea restonomi?? kirjoitti:

        Joo näin itsekin kaiken järjen mukaan ajattelin... Mutta TADAAA nyt onkin muuttunut 6. kohtaan : 5. VARASIJALLA. VARASIJOJA TÄYTETÄÄN 18. JOULUKUUTA 2014 ASTI. Ja edelleen 5. kohta: opiskelijavalinta kesken.
        Eli kaiken järjen mukaan en olekkaan päässyt 5 hakutoiveeseen. :D kyllä tämä järjestelmä on perseestä, kun ei voi saada varmoja tuloksia!!!

        Nyt tuli Laureasta sähköposti, HYVÄKSYTTY Restonomi päivätoteutus Leppävaara :-)
        Pääsin kuin pääsinkin!!


    • samk2014

      HYVÄKSYTTY SAMKIIN!! Liiketalous monimuoto puoli....
      Eilen näky tulos opintopolussa noin klo 18 aikaan! Samkin sivuilla ei näy vieläkään!

      Onnellinen

      • hakija14

        Täällä myös samkiin hyväksytty liiketalouden monimuoto-opetukseen! Itsellä tulos näkyi jo ennen klo 15. Jännää miten nämä tulokset näkyvät eri aikoihin vaikka sama paikka ja sama linja...


      • Jepppp
        hakija14 kirjoitti:

        Täällä myös samkiin hyväksytty liiketalouden monimuoto-opetukseen! Itsellä tulos näkyi jo ennen klo 15. Jännää miten nämä tulokset näkyvät eri aikoihin vaikka sama paikka ja sama linja...

        Voisko nyt pikkuhiljaa meille muille niitä tuloksia alkaa laittelemaan!!


    • .....

      Ei näy tulokset vieläkään. Todella pettynyt tähän tiedon kulkuun sekä opintopolkuun. Lisäksi hakutoimistosta ei vastata....

    • turhautunutt

      Minulla lukee edelleen vain ja ainoastaan valinta kesken. Ei mitään muuta inffoa. Pankkitunnuksia olen tässä eilisestä asti käyttänyt 12kpl krjautumiseen... Todella turhauttavaa tilanteessa jossa toivo on jo menetetty, mutta haluaisi vain sen viimeisen vahvistuksen asialle. Eriarvoista totta tosiaan, tuntuu siltä, että he joita ei ole hyväksytty on sitten vähäpätöisempää sakkia. Itse soitan suoraan hakutoimistoon kunhan aukeaa, ei tätä odottelua enää jaksa sietää.

    • ffdf1

      MIKÄ VITTU SIINÄ ON ETTEI TULOKSIA SAADA KAIKILE SAMAAN AIKAAN ?? IHAN OIKEESTI HERMO KIREELLÄ.

      • Kouluuuuun

        Kieltämättä on niin turhautunut fiilis kun olla ja voi! On se kumma ku heti kun itse ekaa kertaa hakee opiskelee ja jännittää nii pirusti, niin kaikki takkuilee pahemman kerran.. Epätasa-arvoista tämä tämmöinen epätietoisuus!


      • Odotanko vielä
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Kieltämättä on niin turhautunut fiilis kun olla ja voi! On se kumma ku heti kun itse ekaa kertaa hakee opiskelee ja jännittää nii pirusti, niin kaikki takkuilee pahemman kerran.. Epätasa-arvoista tämä tämmöinen epätietoisuus!

        Olen päässyt 2. vaihtoehtoon. Mutta miksi 1. ei näy varasijaa ainoastaan kesken.


      • sosionomiksi
        Odotanko vielä kirjoitti:

        Olen päässyt 2. vaihtoehtoon. Mutta miksi 1. ei näy varasijaa ainoastaan kesken.

        Mulla kanssa 1. ja 2. kesken, hyväksytty 5. Elättelen vielä toiveita 1. (Laureaan) kun vaan ne tulokset tulis.....


      • 2+2
        Odotanko vielä kirjoitti:

        Olen päässyt 2. vaihtoehtoon. Mutta miksi 1. ei näy varasijaa ainoastaan kesken.

        Tänään voinee jo soittaa ja kysyä millä varasijalla on, jotta tietää kannattaako jäädä elättelemään toiveita, että pääsisi ensisijaiseen paikkan.
        Tai voihan sitä vastata, että ottaa paikan vastaan, mutta odottaa varasijojen vapautumista.

        Itse vastaan tänään, että otan paikan vastaan ja jään odottamaan varasijoilta mahdollisesti vapautuvia paikkoja.


      • 0099
        sosionomiksi kirjoitti:

        Mulla kanssa 1. ja 2. kesken, hyväksytty 5. Elättelen vielä toiveita 1. (Laureaan) kun vaan ne tulokset tulis.....

        laurea tikkurila sosionomi on mul viel kesken, hyvinkää sosionomi-linjalle oon päässyt


    • kiukkunenpippuri

      Onko kukaan soittanut Metropoliaan tänään?

      • edelleen odotan

        Minä laitoin sähköpostia metropoliaan,sain saman vastauksen kun mitä lukee heidän facebook sivuillaan. Tuloksia voi tiedustella aikaisintaan perjantaina.


    • tuitiutau

      Nyt Metropoliaaaaa..... Mä en jaksa enää :D Vaikka olen 90% varma, että en päässyt...

    • edelleen odotan

      En vain ymmärrä mikseivät tietoa voi antaa, jos kerran jotkut metropoliaan hakeneet ovat jo vastauksen saaneet?? Vai voiko jo olettaa että hylätty, jos tilanne edelleen kesken.

      • Malttamaton1

        Mä ainakin sain eilen vähän ennen neljää tietää että pääsin metropoliaan sosionomikoulutukseen ja se olikin mun ykkösvaihtoehto!! Miten voi olla et jotku odottaa vielki??????


    • tuskaa

      Piinaavaa tällanen. Vähän alkaa pelottaa etten oo päässyt mihinkään...

    • fail

      Laurean sivuilla lukee jotta valinnat tehty ja tulokset näkyy opintopolussa, vaan eipä näy ei. Hittolainen sentään.

      • Opintopolku is the best

        Kannattaa kaikkien vain laittaa palautetta Metropoliaan, miksi kaikille ei anneta tietoa, sähköpostiin laitetaan! Kaikkea ei tarvitse niellä! Luulis, että jotain tietoa voisivat ainakin nettisivuille laittaa siitä, mitä tarkoittaa "opiskelijavalinta kesken"! Huonosti hoidettua markkinointiakin koululta ajatellen seuraVua hakuja!


      • Laurea restonomi

        Minkä alan tuloksia odottelet Laureasta? Itselläni restonomi päivätoteutus "opiskelijavalinta kesken". Laurea liiketaloudesta tullut mulle jo tiefo..


      • turhautunut20
        Laurea restonomi kirjoitti:

        Minkä alan tuloksia odottelet Laureasta? Itselläni restonomi päivätoteutus "opiskelijavalinta kesken". Laurea liiketaloudesta tullut mulle jo tiefo..

        Mäkin odottelen vielä Haaga-Helian restonomi päivätotetuksen tuloksia.. todennäköisesti olen sinne päässyt kun muissa lukee Peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen, mutta missä viipyy vahvistus.. Ei uskalla täysillä iloita vielä! :/


      • Laurea restonomi
        turhautunut20 kirjoitti:

        Mäkin odottelen vielä Haaga-Helian restonomi päivätotetuksen tuloksia.. todennäköisesti olen sinne päässyt kun muissa lukee Peruuntunut, hyväksytty ylempään hakutoiveeseen, mutta missä viipyy vahvistus.. Ei uskalla täysillä iloita vielä! :/

        Mullakin luki 6. Peruutettu, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle. Ja jännitin 5. eli Laurea restonomi päivätoteutus, sillä 1-4 hakukohteet hylätty. Ainut mahdollisuus on restonomi päivätoteutus, ja kaiken järjen mukaan sinne olisin päässyt, sillä 6. (restonomi monimuoto) lukee että hyväksytty ylemmäs. Kuitenkin nyt kun koko aika seuraan tilannetta opintopolussa, 6 kohta on muuttunut: 5. VARASIJALLA. VARASIJOJA TÄYTETÄÄN 18. JOULUKUUTA 2014 ASTI. Ja edelleen 5. kohta: opiskelijavalinta kesken.

        Ei näköjäään todella oo luottamista mihinkään, mitä tuo sivu näyttää ennen kuin valinta on valmis.

        TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ!


      • Laurea restonomi
        Laurea restonomi kirjoitti:

        Mullakin luki 6. Peruutettu, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle. Ja jännitin 5. eli Laurea restonomi päivätoteutus, sillä 1-4 hakukohteet hylätty. Ainut mahdollisuus on restonomi päivätoteutus, ja kaiken järjen mukaan sinne olisin päässyt, sillä 6. (restonomi monimuoto) lukee että hyväksytty ylemmäs. Kuitenkin nyt kun koko aika seuraan tilannetta opintopolussa, 6 kohta on muuttunut: 5. VARASIJALLA. VARASIJOJA TÄYTETÄÄN 18. JOULUKUUTA 2014 ASTI. Ja edelleen 5. kohta: opiskelijavalinta kesken.

        Ei näköjäään todella oo luottamista mihinkään, mitä tuo sivu näyttää ennen kuin valinta on valmis.

        TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ!

        Nyt tuli Laureasta sähköposti, HYVÄKSYTTY Restonomi päivätoteutus Leppävaara :-)
        Pääsin kuin pääsinkin!!


    • jooo-o3

      Mulla lukee kans edelleen opiskelijavalinta kesken. Kyseessä vain ja ainoastaan SAMK Huittinen. Jos tää nyt muka tarkoittaa ettei kouluun olisi päässyt, niin miksei sitten lue mitään varasijoista eli miksei tuloksia kuitenkaan ole tullut, niinkuin toisilla oO ihmeellistä touhua.

      • suna15

        Mulla lukee kanssa opiskelija valinta kesken vaikka koulun sivuilla valituissa nimi lukeekin eli tuskinpa tarkoittaa ettet olis päässy.


      • Jeppe

        Olitko hakenut myös pelkästään Samkiin? Mulla näkyy vaan et opiskelijavalinta kesken. Soitin hakutoimistoon ja selvisi et olen varasijalle 11.
        Tämä kuitenkin elää suuntaa ja toiseen vielä. Samk-liiketalous- monimuoto.


    • Ahdistaa.

      Onko kukaan saannut suuhygienistin tuloksia? Muutenkin kuin Metropoliaan... Opiskelijavalinta kai perustuu kaikkien koulujen tulokseen..

      • tiuhti2

        Minäkin haluan tietää onko se kaikilta osin kesken!


    • Niin!

      Luulen että tää homma kusee näin pahasti koska yhteishaku muuttui tänä vuonna. Ainakin toivon niin. Muuten on yksinkertaisesti vaan paskaa palvelua.

      • Opintopolku is the best

        Juuri tästä uudesta systeemistä nää sählingit johtuu! Ajatelkaa, mitä tapahtuu kesällä, kun yliopistojenkin tulokset on tässä samassa systeemissä vielä lisäksi!


      • Niin!
        Opintopolku is the best kirjoitti:

        Juuri tästä uudesta systeemistä nää sählingit johtuu! Ajatelkaa, mitä tapahtuu kesällä, kun yliopistojenkin tulokset on tässä samassa systeemissä vielä lisäksi!

        Toivottavasti saa jotenki fiksattua ennen sitä...


      • kakkaapaketisa
        Niin! kirjoitti:

        Toivottavasti saa jotenki fiksattua ennen sitä...

        Jep uudesta systeemistä johtuu tää kaikki. Ja siis onhan tässä nytkin jo yliopistoja mukana mutta tosin paljon vähemmän kuin keväällä. Varsinainen show kyllä tulee kevään hausta jos ei saa tätä fiksattua :D


    • laurea

      Minullakin lukee edelleen Laurean osalta opintopolussa, että opiskelijavalinta kesken... ehkä sitä on niin kaukana varasijoilla, ettei sitä voi edes laskea, mille sijoitukselle on jäänyt :(

    • vmp2

      Opiskelijavalinta kesken… Metropolian sosionomi

      • Malttamaton1

        Mä ainakin sain eilen vähän ennen viittä tietää että pääsin metropoliaan sosionomikoulutukseen ja se olikin mun ykkösvaihtoehto!! Miten voi olla et jotku odottaa vielki??????


    • ehkä kohta

      Opiskelijavalinta kesken.. Lahden AMK

    • metropoliaimdissappo

      Vois Metropoliakin vähän informoida, että kauan tässä vielä menee.

      • Opas

        Metropoliaan minäkin odottelen tuloksia...vieläkin kesken haku...ei varasijoja tms infoa.


      • Niin!

        Kyllähän niiden sivuilla lukee:

        25.11.2014
        Syksyn 2014 opiskelijavalinnat
        Opiskelijavalintojen tulokset eivät ole vielä kaikilta osin valmistuneet, mutta voit seurata omaa tilannettasi kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa opintopolku.fi. Valintapäätöksiä ryhdytään postittamaan heti kun tulokset valmistuvat. Puhelimitse/sähköpostitse tuloksia voi tiedustella aikaisintaan 28.11.2014 lähtien..

        Eli käytännössä antoivat itselleen lisäaikaa perjantaihin.


      • Elämme vuotta 2014
        Opas kirjoitti:

        Metropoliaan minäkin odottelen tuloksia...vieläkin kesken haku...ei varasijoja tms infoa.

        Eilen sain kuulla kaverilta, että opiskelijavalinta on suoritettu. Kuinka vaikeaa niiden laittaminen opintopolkuun voi olla?


      • jkgjd
        Niin! kirjoitti:

        Kyllähän niiden sivuilla lukee:

        25.11.2014
        Syksyn 2014 opiskelijavalinnat
        Opiskelijavalintojen tulokset eivät ole vielä kaikilta osin valmistuneet, mutta voit seurata omaa tilannettasi kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun osoitteessa opintopolku.fi. Valintapäätöksiä ryhdytään postittamaan heti kun tulokset valmistuvat. Puhelimitse/sähköpostitse tuloksia voi tiedustella aikaisintaan 28.11.2014 lähtien..

        Eli käytännössä antoivat itselleen lisäaikaa perjantaihin.

        Omituista, että annetaan aikataulujen venyä ja paukkua. Sivuilla luki, että viimeistään 25.11. julkaistaan...


    • menetettypeli

      varasijalla 25. Laurea-ammattikorkeakoulu Laurea Leppävaara Tradenomi.... että joo, aiku kiva, sinne meni... ottaa niin pirusti päähän

    • lapinamk

      Lapin amk:ista sain tulokset kun lähetin sähköpostia! En tosin päässyt sisään :''(

    • utas1

      Miten varasija luku voi kasvaa???

    • Epätasa-arvo.

      Metropolia on kyllä hoitanut asiansa todella huonosti. Muut koulut ovat joko päivittäneet tuloksensa opintopolkuun tai sivuilleen, tai jos näistä ei ole löytynyt vastausta niin hakutoimistosta kysymällä on saanut tiedon. Lisäksi Netropolia on ilmoittanut vain osan. Mahdollisesti vain hyväksytyt ja hylätyt. Varasijalla olevat saavat odottaa kohtuuttoman ajan tuloksia. Iso miinus Metropolialle.

    • edelleen odotan

      Voisko olla mahdollista että menee jotenkin aakkosten mukaan?? Itse olen ainakin aakkosten loppupäässä ja edelleen näkyy kesken.

      • ???

        Itse olen about puolessavälissä ja on myös kesken.


      • Juhmo
        ??? kirjoitti:

        Itse olen about puolessavälissä ja on myös kesken.

        Itse V kirjain ja päässyt sisään


    • 12578

      Onko KUKAAN saanut tietoa pääsystä Metropolian toimintaterapiaan vielä? Täällä edelleen näyttää että opiskelijavalinta kesken... :/

      • niinuli1

        Mullakin lukee sama,samaan paikkaan oon hakenut.eli ei oo tietoa vielä...


    • kivajuttu1

      Mun sukunimi alkaa L-kirjaimella, en oo siis loppupäässä ja edelleen lukee vaan että kesken. On tää kyl ihme pelleilyä.

      • ekirppu

        Mun sukunimi alkaa K ja metropolian tulokset vielä kesken... Rupee pikkuhiljaa siltä että tais mennä opiskelupaikka sivusuun tällä kertaa.. 1. Röntgenhoitaja metropolia 2. Kätilö metropolia 3. Kätilö savonia, kuopio (21. varasija)


    • ehheh2

      Jooooh, nyt alkaa jo riittää. Kysyin sähköpostitse yhden amk:n hakutoimistosta omaa tilannettani ja ystävällinen täti vastasi viestiin kertomalla miten hänellä tilanteeni näkyy opintopolussa. Metropoliaan hylätty vaikka en edes sinne hakenutkaan????

      • kakkaaaaa

        :D::D:D tää homma on kunnon sirkus !


      • ehheh2
        kakkaaaaa kirjoitti:

        :D::D:D tää homma on kunnon sirkus !

        Voi vittusaatana älä muuta! Verenpaineet taivaissa...mrrrrrr :(


      • huooh
        kakkaaaaa kirjoitti:

        :D::D:D tää homma on kunnon sirkus !

        Lapin AMK SH...mäkin laitoin s.postia hakutoimistoon, jospa sieltä tulisi vastaus, opintoplussa opiskelijavalinta kesken...melkonen sekametelisoppa kyllä tää homma :D :D tiiä enää itkiskö vai naurais :P


      • lapinamk
        huooh kirjoitti:

        Lapin AMK SH...mäkin laitoin s.postia hakutoimistoon, jospa sieltä tulisi vastaus, opintoplussa opiskelijavalinta kesken...melkonen sekametelisoppa kyllä tää homma :D :D tiiä enää itkiskö vai naurais :P

        Joo varmaan sullekin tulee vastaus kerran minullekkin laitettiin sitä kautta! Mä jäin SH varasijalle 14... Toivottavasti pääsisin sisään...!


    • tamk2

      Kyllä alkaa vähän näyttään siltä, että me joiden opintopolussa ei vielä oo mitään tietoa ollaan jääty ilman koulupaikkaa...

    • huhuhuhh

      Hei ootteko saanu SAMK sairaanhoitaja tuloksia? Edelleen itsellä valinta kesken....

    • Kyllästynyt

      Ilmeisesti kaikki muut amkit ovat ilmoittaneet opiskelijavalinnat paitsi Metropolia. Hienosti hoidettu jälleen kerran!

      • huooh

        Lapin amkilta myös tulokset uupuu..


      • suuuuu

        Minäkin odottelen Metropolian vastauksia suuhygienistiksi...Onko muita??? Sukunimi alkaa B:llä että luulis että jotain ois jo tullu!!!


      • dgjtht
        huooh kirjoitti:

        Lapin amkilta myös tulokset uupuu..

        Laittakaa s.postia sinne! Eilen illalla laitoin lapin amk hakutoimistaan hakkaraiselle sähköpostia ja aamulla vastasi ja kertoi mun pisteet.


      • huooh
        huooh kirjoitti:

        Lapin amkilta myös tulokset uupuu..

        Sieltäpäs nopeasti Lapin AMK vastasi sähköpostiin...ei opiskelupaikkaa...varasijalla 46 TH ja varasijalla 54 SH...eli eipä siis opiskelut ala..ku niin kaukana varasivat..:/


      • luulisin123456123
        suuuuu kirjoitti:

        Minäkin odottelen Metropolian vastauksia suuhygienistiksi...Onko muita??? Sukunimi alkaa B:llä että luulis että jotain ois jo tullu!!!

        Ne vastaukset tuskin tulee aakkosjärjestyksessä. Eiköhän ne tuu ihan paremmuus järjetyksessä.


    • edelleen odotan

      minä laitoin sähköpostia mutta ainakaan metropoliasta en saanut tietoa omasta tilanteestani. vain ympäripyöreän vastauksen.

      • Pettymyss

        Mulla näkyy haagaheliassa edelleen vain "kesken", ei mitään varasijoja tms. Soitin kuitenkin aamulla hakutoimistoon ja sieltä sanottiin etttä olen varasijalla. Näen kuulemma varasijani opintopolusta MUTTA kun en näe! Ihme pelleilyä. Jä


    • ihan tosi huono

      Onko kenelläkään tietoa Järvenpään Diak sosionomilinjasta? Minulla varasija 142 (eilen oli 139, aamulla 134), että moikka! :D Pääsykokeissa oli 140 eli ei vissiin sitten ihan putkeen mennyt minun osaltani. Kerrottiin kyllä pääsykokeissa, että yli 1000 haki ja melkein 500 suoraan. Ilmeisesti muissa kokeissa pärjänneet sitten keuli tyylikkäästi ohi ja minä olin surkea. :P :)

    • rtg1

      Metropolian röntgenhoitajien valinnat ovat ainakin tehty

      • asdfgh6

        Mulla on edelleen kesken... Mistä tiedät, että on tehty?


    • Opintopolkusucks

      Pää hajoaa.

    • Odotus jatkuu

      1. Hakukohteeseen varasija 15
      2. Hakukohteeseen valittu

      Miten todennäköistä voi olla vielä päästä ekaan toiveeseen :( terveydenhoitajaksi siis molemmat, eka toive monimuoto.

      • wiiih

        Olikohan rtg-hoitajien monimuotototeutuksenkin valinnat jo tulleet? Täällä odotellaan Centrian tuloksia vielä. Taitaa olla turhaa toiveajattelua..


      • Opiskelemaan!
        wiiih kirjoitti:

        Olikohan rtg-hoitajien monimuotototeutuksenkin valinnat jo tulleet? Täällä odotellaan Centrian tuloksia vielä. Taitaa olla turhaa toiveajattelua..

        Ei ole tulleet vielä...niitä ootellessa... Metropolia ei vastaa kyselyihin. Taitaa tuo yhteistyö maakuntien kanssa olla vähän kinkkisempää ;)


      • Kysymys?

        "Odotus jatkuu"
        Vastasitko jo siihen kyselyyn, että otat paikan vastaan, mutta jäät jonottamaan 1 toiveen varasijan vapautumista?


      • Monimuotoisesti
        Opiskelemaan! kirjoitti:

        Ei ole tulleet vielä...niitä ootellessa... Metropolia ei vastaa kyselyihin. Taitaa tuo yhteistyö maakuntien kanssa olla vähän kinkkisempää ;)

        Sähköpostilla sain ympäripyöreän vastauksen että postitetaan sitten kun valmistuvat. Puhelimitse tai s-postilla voi kysellä aikasintaan perjantaina.

        Mukava homma, kun opintovapaa pitää anoa 45 päivää ennen koulutuksen alkamista. Millähän matikalla tuo onnistuu??


    • tietämätön6656

      Onko kukaan saanut metropolialta bioanalyytikon tuloksia?

      • Kouluuuuun

        Sähköpostia laitettu lapin amk. Sellainen kutina, etten pääse. Noh, tulipahan ainakin kokeiltua.. Jospa ne pian sieltä minullekin vastaisivat.


    • 8+20

      hain metropoliaan tekniikanlinjalle, eilen olin varasijalla 21, nyt olen 20, jumpe mitä edistystä!

      • 10+19

        Minulla pomppasi 23 pykälää taaksepäin.
        Olin eilen varasijalla 2 ja nyt olen varasijalla 25.
        En ymmärrä miten tuo on mahdollista!


      • 12+10
        10+19 kirjoitti:

        Minulla pomppasi 23 pykälää taaksepäin.
        Olin eilen varasijalla 2 ja nyt olen varasijalla 25.
        En ymmärrä miten tuo on mahdollista!

        Jos varasijat voivat yhtäkkiä vaihtua noin kovasti, veikkaan, että hyväksyttyjen tulokset ovat myös virheelliset.
        Ei oikeasti mikään koulu ole voinut julkaista hyväksymistä ennen kuin kaikki koulut ovat julkaisseet tuloksensa.


    • kummastuttaa

      Tämä uusisysteemi. Esimerkki:

      Hanna. Hanna hakee sairaanhoitajaksi. 1.Turun Amk 2.Metropolia ja vaikka 6.pienen paikkakunnan amk. Lähtöpisteitä koulumenestyksestä kertyy vain 11. Joten Hanna saa kutsun valintakokeeseen vain pienelle paikkakunnalle, koska pisteet eivät riitä Turkuun. Valintakokeesta hän saa pisteitä 90/100. Valintakoe sisältää pelkän opettajan haastattelun.

      Kaisu. Kaisu hakee myös sairaanhoitajaksi. Kulumenestyspisteet 29. 1.Turun amk 2.Metropolia ja 3.pienen paikkakunnan amk. Koska pisteet riittävät, hän pääsee Turun amk valintakokeeseen. Valintakokeesta pisteet 89/100 (Valintakoe sisältyy kahdesta kirjasta, englannin ja ruotsin kielen kokeesta, sekä opettajan haastattelusta).

      Hanna sai Turusta paikan, Kaisu ei.

      Reilua?

      • luulisin123456123

        Ei se haku ole mitenkään muuttunut. On se ennenkin mennyt niin että saa kutsun sinne minne pisteet riittävät. Ja jos amkt kuuluvat valintakoeyhteistyöhön niin yhdestä pääsykokeesta saa tuloksen kaikkiin koulutusohjelmiin.

        Ja ei pieni kaupunki tarkoita automaattisesti helppoja/läpihuuto pääsykokeita. Ainakin Lappeenrannassa oli verraten haastavampi koe kuin esim. Metropoliassa viime keväänä..


      • luulisin123456123
        luulisin123456123 kirjoitti:

        Ei se haku ole mitenkään muuttunut. On se ennenkin mennyt niin että saa kutsun sinne minne pisteet riittävät. Ja jos amkt kuuluvat valintakoeyhteistyöhön niin yhdestä pääsykokeesta saa tuloksen kaikkiin koulutusohjelmiin.

        Ja ei pieni kaupunki tarkoita automaattisesti helppoja/läpihuuto pääsykokeita. Ainakin Lappeenrannassa oli verraten haastavampi koe kuin esim. Metropoliassa viime keväänä..

        Ja dh/th pääsykokeista siis kyse


    • ....

      Tuun hulluksi kohta....

    • Pelottaa

      joo en minäkään mitään tietoa ole vielä saanut, edelleen muka opiskelijavalinta kesken. Toivon olen menettänyt aikaa sitten . Hain metropoliaan optometriaan, kolmatta kertaa...

      • Malttamaton1

        Ystäväni sai eilen alkuillasta tietää päässeensä metropoliaan opiskelemaan optometriaa :O Miten voi olla ettei kaikkien tulokset samasta ianeesta tulleet samaan aikaan :OOO


    • .....

      mä oon jo hullu :( Laureassa ei pääse puhelimella läpi ja opintopolussa kesken!

      • Jännän äärellä

        Miten tulokset voi valmistua eri aikaan, kun kysymyksessä on nimenomaan YHTEISHAKU? Siis eikö kaikki vaikuta kaikkeen, kun moni on hakenut useaan paikkaan? Jossain on nyt mokattu ja pahasti! Meneeköhän uusiksi koko pakka ja tekevät uudet ajot?


    • zzzzzzz1

      onkohan centrian bioanalyytikko tai röntgenhoitaja koulutukseen hakeneet saaneet tietoa??

      • Wiiih

        Eipä ole tullut tietoa. Vieläkin lukee Opintopolussa, että valinta on kesken.


      • ääähhhh

        Ei oo kuulunut mitään. Valinta on kesken lukee...


    • kärsimätön

      mua pännii todella paljon!! jos eilen on ollut varasija 7 nyt äskön katottua oli varasija 13!! miten helvetti ne laittaa näytille mitään tuloksia jos tilanne muuttuu tolleen huonompaan suuntaan! todella epäreilua! kyllä minusta tulokset pitäisi laittaa näkyville kun jokaisen asema on selvä.. ! ei minun tilanne voisi kuin parantua siinä tapauksessa.. vai mitä mieltä olette?
      kuinka kukaan voi luottaa jos vastaus on hyväksytty!? mitä jos hetkessä asema tippuu taaksepäin niinkuin minulla, joku muu nousee ylemmäksi?.. ei todella ole reilua jos tulos ilmoitetaan ja joku siitää vielä taaksepäin koko ajan? wtf!

      • what

        Ei oo kyllä ihan loppuun asti ajateltu tätä systeemiä...


    • vmp2

      Itse asian näkisin niin että ne joille on hyväksytty paikka annettu, sen on pakko pitää. Jos siinä on virhe, sen on silti pakko pitää: jos paikka on kerran annettu, ei ne voi sitä pois ottaa, ja jos yrittää, sen voi valituksilla viedä aika pitkälle eteenpäin. Ei hakijoita voi rankaista siitä että systeemi on susi.

      Tästä tietojen eriaikaisesta julkaisemisesta voisi varmaan myös tehdä jollekin asiamiehelle ainakin kirjallisen huomautuksen.

      • 12+20

        Siksipä menin ja hyväksyin ehdollisesti äkkiä koulutuksen, johon "pääsin".


      • Huuhaa
        12+20 kirjoitti:

        Siksipä menin ja hyväksyin ehdollisesti äkkiä koulutuksen, johon "pääsin".

        Muista screenshot!


    • samaa mieltä

      Mulla myös noi varasijat vaihdelleet.. Ensin olin varasijalla 4, muutaman tunnin päästä olinkin varasijalla 10 ja nyt olen jälleen pudonnut varasijalle 21.. olen aivan samaa mieltä kanssasi, "kärsimätön".

      • NHL

        Mä luulen, et metropolia kämmänny koko yhteishaun ja laittaa vielä koko pakan sekasin.


      • Juhmo
        NHL kirjoitti:

        Mä luulen, et metropolia kämmänny koko yhteishaun ja laittaa vielä koko pakan sekasin.

        Se on vähä huono enää laittaa ;)


    • kärsimätön

      joo kyllä mä oon sitä mieltä että tossa kyllä on vääryys tapahtunut.. ja olisi kiva saada jotain pahoittelua tilanteesta kun kaikki valmista. nää on aika isoja juttuja monelle. ja jos varasija olisi vaikka 2 ja luottaisin siihen.. niin on aika henkistä kiusaa jos kirjeen tultaessa paikka olsikin 23 pelleillään toisten kustannuksella. mulle olisi ihan sama vaikka saisin vastauksen vasta perjantaina jos se olisi pysyvä!! oon aika periaatteellinen ja vitutus käyrä huipussaan en tiedä mutta kyllä tästä pitäs kunnon reklamaatiota pistää menemään sankoin joukoin. ei ole kyse pikku asioista.

      • 17+6

        Nyt tilanne oli muuttunut takaisin.
        Eka se oli 2 ja muuttui 25 ja nyt muutui takaisin 2 tuo jonotusnumero.
        Tuo takaisin meno tuli silloin kun hyväksyin ehdollisesti koulutusohjelman johon pääsin.


    • PRKLEEE

      V*ttu mikä p**kasysteemi. Kaverille tuli jo eilen Samkista että pääsi kouluun, mulla lukee edelleen "Opiskelijavalinta on kesken." ... vetäköön karvalakin korvilleen, miten tohon voi edes luottaa että on paikka vaikka lukiskin jos seuraavassa hetkessä onkin vaikka varasijalla 555?

      • psska

        jaahas eli Samkin tulokset oletettavasti tulleet...no sinne meni se koulupaikka


      • hakija13
        psska kirjoitti:

        jaahas eli Samkin tulokset oletettavasti tulleet...no sinne meni se koulupaikka

        Itse en ole ainakaan saanut vielä mitään tietoa Samkilta. Opiskelijavalinta on edelleen kesken. Eikä heidän sivuillakaan ollut vielä valittujen nimiä julkaistu.


    • Niin!

      Tässä vaiheessa olisin iloinen ku näkyis edes varasia 300 kuhan tulis jotain tonne opintopolkuun. Vieläkin "Opiskelijavalinta on kesken." Metropolian suuhygienisti hakijalle.

    • kärsimätön

      niin ja mietikkääs sitä että ne kelle paikka jo annettu ja hyväksyneet.. ni jos varasija listallakin joku menee ohitse listassa ja itsellä muuttu paikka niin en jaksa uskoa että sielä ei olisi jotka voisi olla hyväksyttyjen joukossa asti... en ymmärrä miten voi jono numeru vaihtua.. mutta hyväksytyt pysyy samana.. ?

      • On kummaa touhua

        Kumma, kun tästä ei ole jo uutisoitu? Alkaa jo hakijan oikeusturva kärsimään! Vinkkiä lehdille vaan!


      • Juhmo

        Systeemi on ollut oletettavasti sellainen, että koulut on ilmoittanu millä pisteillä suunnilleen pääsee sisään.
        Sitten koulut on katsonut omia hakijoitaan ja pisteitä, jos jollain ylempi hakutoive jonne pisteet oletettavasti riittävät laitettu: peruutettu, hyväksytty ylemmäs.

        Systeemi kusahtaa siihen, että jos joku ei pääsekkään sisään niin sitten alemman onkin katsottava uudestaan hakijaa ja siirrettävä varasijoilla olevia, jos hakijalla on enemmän pisteitä.


    • päähajoaaaa

      Tää homma kusee. Edelleen opiskelijavalinta kesken. Kiitos metropolia ja opintopolku.

    • kärsimätön

      ja nimimerkki "niin!" miettippä kuinka onnellisessa asemassa olet.. saat vastauksen vielä etkä tiiä että pääsetkö vai et.. mitä jos nyt saisit varasija 1 .. ja tietäsit että mahkut olis kouluun jahuomena sä olsitkin varasija 100 ? kumpi parempi oottaa kiltisti varmaa vastausta vai saada pelätä mikä totta mikä ei?

      • Niin!

        Luulen että samanlaista säätöä tiedossä myös tämän linjan hakijoille. Turhauttavaa että on niitä viimeisiä jotka saa tietää kun kaikki muut tietää tilanteensa. Ja kyllä mielummin olisin saannut tiedon ja sen jälkeen pudonnut varasia listassa kun päivittäisin sivua jatkuvasti odottaen informaatiota.


    • edelleen odotan

      Mulla ei edes lue mitään varasijoja??

    • hajoanhajoasn

      Kukaan soitellut metropoliaan?

      • Ahdistaa.

        Tietoja saa udella vasta 28.11 alkaen.


    • hihei1

      Ollapa viimeisenä jonossa hakemaan opiskelija-asuntoa...

    • utelias4

      ketkä hyväksytty diak järvenpään sosionomi koulutukseen? :) itse varasijalla..

      • tuleva sosionomi

        Mulla eilen lopulliset vastaukset joskus ennen kl.16.
        Tänään kattomaan uudestaan niin sama tulos! Mutta eilisen päivän mittaan muuttu varasija numero koko ajan.
        Hyväksytty 2.valintakohteeseen ja paikan otin vastaan.
        Hermoja raastavaa oli kyllä.
        Tsemppiä vielä odottaville!


    • Höh

      Mikä tilanne? Onko tänään tullut kenellekkään tietoja Metropoliasta? (Hyväksytty, varasijalla..?)
      Itsellä edelleen opiskelijavalinta kesken :(

    • metropoliaanpäässyt

      MINULLE TULI EILEN METROPOLIASTA HYVÅKSYTTY KELLO NELJÄN JÄLKEEN ILTAPÄIVÄLLÄ, OTIN PAIKAN VASTAAN JA TÄNÄÄN VIELÄ KYSYIN OPINTOPOLUN TIETOJEN OIKEELLISUUTTA SUORAAN METROPOLIASTA. VASTASIVAT ETTÄ HYVÄKSYTYKSI ILMOITETUT OVAT SITOOVIA JA NIISSÄ EI OLE VIRHEITÄ, TARKISTI VIELÄ NIMENI HEIDÄN REKISTERISTÄÄN. Metropoliaan hyväksytyt saivat tiedon eilen, varasijoilla olevista en tiedä.

    • itkettäää

      Ihan älytöntä kiusantekoa Metropolialta :,( Mikä tasa-arvo tämä on!!

    • PARAS IDEA IKINÄ!!

      Vitun opintopolku...

    • kyynel..

      Ihan vitun perseestä. Nyt masennuin koska ilmeisesti en siis metropoliaan päässyt kun tietoa ei ole kuulunut. Erittäin loukkaavaa ja epäoikeudenmukaista, ettei kaikkia tuloksia voi julkaista samaan aikaan vaan varasijoille jäänneitä pidetään epätietoisuudessa monta päivää kun kouluun hyväksytyt hurraavat.

      • hoppihalli

        Voi olla että metropolia on julkassu vaan osan linjoista myös :)


    • mielipahoilla

      Miksi Metropolia ei voi julkaista sivuillaan valittuja, silloin ainakin tietäisi 100% varmuudella että suoraan ei ainakaan ole hyväksytty. Tämä epätietoisuus (juuri niinkuin ylläoleva sanoi), hyväksyttyjen hurratessa ib niin epäoikeudenmukaista ja syrjivää :(

    • minmax
    • TarkkanaPorkkana

      Ja osa AMK:sta ei ole välittänyt Tradenomi-kokeen valintapisteitä muille kouluille: FAKTA.

      Esim osa päivähakuun osallistuneista ei ole saanut koepisteitään hyväksyttyä monimuoto-tradenomi koulutuksiin, vaikka kyseessä on sama koe.

      Hommat ovat ihan sekaisin kouluilla, olkaa tarkkoina. Uskon että nyt tulee virheitä. Osa kouluista on julkaissut valitut, vaikka heillä on vajaata tietoa.

    • pettynyt!

      sama homma haaga-helian haussa ainakin mulla. Hain sinne ja edelleen näyttää "valinta kesken" vaikka soitin haagheliaan ja sieltä sanoivat että olen varasijalla. Varasija numero ei edelleenkään näy opintopolussa. Ihan perseestä.

    • laurealaurealaurea

      Onko muita sellaisia, jotka ovat jo ottaneet paikan vastaan ja saaneet myös sähköpostia, mutta nyt lukeekin, että opiskelijavalinta on kesken? Voi hemmetti, jos en nyt oikeasti päässytkään...

      • mitä täällä tapahtuu

        Kauheeta mitä kiusaa!
        Joku taisi tuolla ylempänä sanoa, että hyväksytyt ovat sitovia. Haluaisin kyllä uskoa tähän, mutta itse otin paikan vastaan eilen n.17 aikaan Metropoliasta (ainut vaihtoehto johon hain), mutta vieläkään ei ole tullut s.postia eikä mitään?? Ei tässä uskalla iloita ennen kun on mustaa valkoisella...


    • Piiri pyörii

      Ja näinhän se on: Me hakijat ollaan tässä testaajina.

      Näinhän kehitysprojektin ei pitäisi mennä, mutta tuskin tästä kehittäjille sanktioita tulee joten jatkuu entisellään. Piiri pyörii...

    • vittumitäpaskaa

      Kertokaa joku siellä että mitä tää meinaan ku osa varasijoista vaan putoo kokoaika kauemmas? :S Ja eilen näkyi että varasijalla restonomiksi, tänään äsken näkyi että OPISKELIJA VALINTA KESKEN? Soitin laureaan tänään ja he ei edes tiennyt tuleeko kaikille kirjettä. Käskivät vain katsoa opintopolkua ja että valitut saavat ainakin kirjeet mutta muiden kirjeistä ei ole tietoa. MITÄ SAAKELIA TÄÄ ON....

    • 5354744

      onko kukaan saanut vielä kirjettä kotiin? Eikös senkin pitäisi tulla vielä lisäksi?

    • Onskuli

      Mulle tuli just äsken sähköpostia Laureasta, jossa vahvistettiin se että minut on valittu lukemaan liiketaloutta. Siinä oli lopussa teksti:

      "Lähetämme valintakirjeen liitteineen myös kirjeitse osoitteeseen, jonka olet hakulomakkeellasi ilmoittanut."

      Samoin viime haussa kun en saanut paikkaa, sain myös kirjeen kotiin. Eli kyllä uskoisin tuloksen tulevan joka tapauksessa myös kirjeitse, mutta sitä en tiedä koska se sitten käytännössä tulee.

      • aaaarghhhhh

        Mulle sanottiin taas puhelimessa että niille ei välttämättä tuu kirjettä jotka ei päässyt... en tajuu tätä systeemiä, en sitte ollenkaan!!

        Onnittelut niille jotka pääs!

        Mä epäilen edelleen että jotain mätää tuolla pisteissä on, koska noi muuttuu kokoaika ja se että eri koulut julkasi eriaikaan. -.-


    • hulluihanjustnyt

      Minusta tuntuu ettei näitä loppuja Metropolian tuloksia tule enää opintopolkuun, vaan saamme perjantaina jokainen soittaa ja kysyä tuloksia. Ja koska selvästi Metropoliaan hyväksytyt saivat tiedon jo eilen, niin me saamme kuulla perjantaina vain sen johon nyt jo on _epäily_ (faktaa ei ole, kun Metropolia tekee kiusaa), että olemme varasijalla X.

      Tämä on niin perseestä!!!

      • Prrrr

        Nyt tuli metropoliankin varasijat!


      • Nyt tuli tieto
        Prrrr kirjoitti:

        Nyt tuli metropoliankin varasijat!

        Nyt tuli varasijatkin näkyviin. Samalla tilu valikko jossa vahvistaa opiskelupaikka. Pääsin kakkosvaihtoehtoon joka on itseasiassa mielenkiintoisempi mutta kauempana kun haluaisin käydä.


      • påskaa
        Nyt tuli tieto kirjoitti:

        Nyt tuli varasijatkin näkyviin. Samalla tilu valikko jossa vahvistaa opiskelupaikka. Pääsin kakkosvaihtoehtoon joka on itseasiassa mielenkiintoisempi mutta kauempana kun haluaisin käydä.

        minulla näkyy että olen varasijalla mutta myös näkyy että valinnat ovat vielä kesken :/


      • 12+6
        påskaa kirjoitti:

        minulla näkyy että olen varasijalla mutta myös näkyy että valinnat ovat vielä kesken :/

        Valinnat on kesken niin kauan kun on varasijalle tai vahvistaa ottavansa saadun paikan.


      • påskaa
        12+6 kirjoitti:

        Valinnat on kesken niin kauan kun on varasijalle tai vahvistaa ottavansa saadun paikan.

        no voi shit


    • pettynyt42

      3. varasijalle jäin metropolian bioanalyytikko..

      • 17+1

        Tilanne saattaa muuttua 18.12. asti.
        Joten vielä voi tulla positiivisia uutisia.


      • Jooookos :)
        17+1 kirjoitti:

        Tilanne saattaa muuttua 18.12. asti.
        Joten vielä voi tulla positiivisia uutisia.

        Perukaa jooko nyt ne paikkanne, ette kuitenkaan tykkää ettekä tuu käymään koulutusta loppuun.


      • suuuuu
        Jooookos :) kirjoitti:

        Perukaa jooko nyt ne paikkanne, ette kuitenkaan tykkää ettekä tuu käymään koulutusta loppuun.

        No joo o... varasijalla 23 suuhygienistiksi :/ Hirveesti ei oo hurraaa olo.


      • Sija 33
        suuuuu kirjoitti:

        No joo o... varasijalla 23 suuhygienistiksi :/ Hirveesti ei oo hurraaa olo.

        Mut hei parempi ku mulla!


    • varasijalla

      osaako kukaan kertoa minulle mitä eroa näillä kahdella hakemuksella?
      löytyvät opintopolun etusivulta yhteishaut palikoissa

      http://i.imgur.com/YHzOGXA.png

      • 17+5

        24. marraskuuta taitaapi lisähaun lisähaku, näin yksinkertaisesti kerrottuna


    • Varasijalla

      Itse olen alkupään varasijoilla röntgenhoitajaksi Metropoliaan. Todella kovasti haluan lähteä opiskelemaan tammikuussa joten toivon, että muutama henkilö peruu opiskelupaikan tai lykkää opintoja.

      Onko muita kohtalotovereita tai kenties henkilöitä jotka tulivat valituksi kyseiseen koulutukseen?

      • ekirppu

        Metropolia röntgenhoitajaks varasija 27.. Jipii! Katotaa sit keväällä uudestaan


      • Varasijalla
        ekirppu kirjoitti:

        Metropolia röntgenhoitajaks varasija 27.. Jipii! Katotaa sit keväällä uudestaan

        Olen pahoillani :(

        Keväällä vaan uudestaan ja kaikkiin kouluihin hakemus niin eiköhän joku niistä nappaa!


    • lisää jännitystä

      Mulla 1. toiveessa varasija 15
      2. toiveen opiskelupaikan otin vastaan ehdollisesti, eli jonotan vielä ensimmäiseen toiveeseeni.

      Jos mä pääsen varasijalta 1. toiveeseeni, niin jollekkin vapautuu paikka Laureasta terveydenhoitajaksi :)

      Onko miten todennäköistä päästä 15. varasijalta?

      • extralisääjännitystä

        itse olen pomppinut 5 sijaa varasijoissa ylöspäin, peukkuja ylös vain ja toivokaamme parasta


    • 9900

      muakin kiinnostaa, ykköstoiveeseen 11. varasija ja alempaan pääsin. eli jos mä pomppaisin jollain onnenkantamoisella ykköseen ni multakin vapautuis paikka.. kaameeta trillerii ollut tää viikko :) huh huh

    • Pilvenreuna

      Onko tämän päivän aikana tapahtunut ihmisillä kovasti muutoksia?

      • 16019

        ei täällä ainakaa, hiukan ehdin jo toivoa että olisin edennyt varasijoilta mutta ei kuitenkaan


    • kipakka1

      Nykyään kun ei kannata tyytyä johonkin paikkaan. Koska kun olet ottanut vastaan paikan, et voi enään seuraaviin hakuihin osallistua.

      • tietäväinen123

        Kyllä seuraaviin hakuihin voi osallistua, vaikka opiskelupaikka olisi jo. Moni koulu ottaa ensikertalaisten kiintiön käyttöönsä vasta 2016. Ja myös ensikertalaisten kiintiön ollessa käytössä voivat jo ei-ensikertalaiset hakea paikkoja.


    • kiinnostavaa

      Millä pisteillä pääsitte samkiin? Jos jäitte varasijalle niin mitkä pisteet ja mikä varasija?

    • kismet2

      Tulevana keväänä, ei voi osallistua yhteishakuun jos sinulla on tai on ollut paikka amk tai yliopistossa/yliopistosta. On siis mahdollista toista kautta hakea paikkaa, mutta yhteishaussa ei. Mahdollista, mutta haastavaa.

    • huhuhu1

      jaahas. voisiko joku selittää miten mahdollista että tipun varasijoissa alaspäin???? 34 varasijalta on muutenkin toivo jo mennyt mutta ei lohduta yhtään kun tippuu 4 pykälää alemmas?? en ymmärrä.... paska systeemi,,,,

      • hämmennysmaximus

        Mulla kävi taas niin, että eka nousi ja sitten laski tyyliin monella kymmenellä alaspäin... Hämmentävää.


    • just joo

      Sama juttu täällä. Jamk on ilmoittanut jo sivuillaan, että opiskelijavalinnat on tehty. Mulla vaan muuttuu koko ajan varasijat huonommiksi. 25.päivä olin varasijalla 14, myöhemmin sijalla 24. Eilen olinkin sitten sijalla 20 ja tänään vielä laski kivasti sijalle 36. Mä vaan ihmettelen, kuinka sijat menevät aina vaan alemmas, jos valinnat on tehty.

    • kati9

      Täällä myös ihan sama tilanne. Ensin olin varasijalla 13, joka muuttui myöhemmin sijalle 23. Nyt kävin katsomassa tilanteen ja yllättäen ollaankin sijalla 32.??? En vaan ymmärrä tätä systeemiä yhtään...

    • 0099

      mulla kans, varasija 11 tippui yhtäkkiä tänään iltapäivällä sijaan 37. Mietin et miten sinne väliin vielä löytyy hakijoita, kun laurean tulokset tuli jo eilen. Kummallinen systeemi, ei oikein luotettavalta vaikuta.

    • sama täällä

      Mäkin olin päivällä vielä varasijalla 8, mutta nyt kun kävin katsomassa niin olenkin varasijalla 41. Miten voi tippua noin paljon yhden päivän aikana?!

    • sama juttu

      Oivan kidutuslaitteen ovat siellä keksineet ja toteuttaneet. Ihan helkkarin mainiota! :(

    • just joo

      Kävinpä taas katsomassa miten varasijapaikkani edistyy. Päivällä olin sijalla 36. ja nyt sijalla 18! Uskomatonta tämä. Täytyy tässä yhteydessä sanoa, että pankkitunnuksia on mennyt jo yli kymmenen, eli voisivat tuota opinpolun varmennustakin miettiä hieman tarkemmin. Tai vaihtoehtoisesti voisivat julkaista tulokset suoraan hakijoiden sähköposteissa tai oppilaitoksen kotisivuilla nimilistana.

    • jaanatuuli

      Tuleekohan niitä kirjeitä ollenkaan kotiin, josta näkisi ne lopulliset pisteet? olis kiva tietää että kuinka "huonosti" se koe loppujen lopuks meni, kun jäin melkein 40 varasijalle vaikka luulin että koe meni ihan hyvin

      • ismo4

        metropoliasta sain tietää miten hyvin koe meni kun lähetin sähköpostilla viestiä, ja sain hurjat 12 pistettä!


      • jaanatuuli
        ismo4 kirjoitti:

        metropoliasta sain tietää miten hyvin koe meni kun lähetin sähköpostilla viestiä, ja sain hurjat 12 pistettä!

        täh, miten vaan niin vähän? kiinnostiko sua ne kokeet vai miks meni noin huonosti :O


      • mhmhmhmhhhh
        jaanatuuli kirjoitti:

        täh, miten vaan niin vähän? kiinnostiko sua ne kokeet vai miks meni noin huonosti :O

        Heh ite sain alle 10 koska opintopolussa luki heti hylätty:D koe oli mielestäni muuttunut viime kokeista ja olin kun pyllyyn ammuttu karhu kun lähdin sieltä. Ens kerralla sisälle asti!!!! Kouluun siis:D


    • 38 tyttis

      Onko Jyväskylän tietojärjestemätieteistä tullut tuloksia? postilla? Mikä siellä mättää ja mistä niitä alkaa jo kohta kyseleen... hermo menee!

      • niinpä 39

        Kidutusta kun kohta ei ehdi hakemaan opintovapaata ajoissa :(


    • kasdkjskaj

      "38 tyttis" jyväskyläntietojärjestelmätieteen sivuilla jtn inffoa kirjeistä. Ja itselleni ainakin opintopolkuun tullu tuloksia.

    • kääk

      Osaako joku sanoa miten opintopolun kautta ilmoittaudutaan poissaolevaksi tai läsnäolevaksi opiskelijaksi vai eikö sitä voi vielä tehdä? Sain Laureasta kirjeen ja sähköpostin, että näin pitäisi tehdä. Ihmettelen myös, milloin saan tietää pisteeni, koska kirjeeseen niitä ei oltu laitettu..

      • Toivo elää

        Mulla ainakin tuli opintopolussa heti kun vahvisti paikan näkyviin ilmoittaudu läsnäolevaksi, sitä kun klikkasi niin heitti toiselle sivulle missä sen voi tehdä.


      • Huuhaa
        Toivo elää kirjoitti:

        Mulla ainakin tuli opintopolussa heti kun vahvisti paikan näkyviin ilmoittaudu läsnäolevaksi, sitä kun klikkasi niin heitti toiselle sivulle missä sen voi tehdä.

        Hyväksyin ehdollisesti oman paikkani ja tälläistä mahdollisuutta ei tullut..


      • Enluotaa
        Huuhaa kirjoitti:

        Hyväksyin ehdollisesti oman paikkani ja tälläistä mahdollisuutta ei tullut..

        En luottaisi opintopolkuun. Tässä kävi kaverilleni näin että oli hyväksytty kuopioon opintopolun mukaan, mutta kirjeessä lukikin lahti. :D ottakaa tästä nyt sitten selvää!


      • idioti
        Huuhaa kirjoitti:

        Hyväksyin ehdollisesti oman paikkani ja tälläistä mahdollisuutta ei tullut..

        Niin, hyväksyit ehdollisesti..Se selittääkin koko asian. Vasta kun hyväksyt VIRALLISESTI opiskelupaikan, voit ilmoittaa itsesi läsnäolevaksi..


    • Ilonkautta!

      Muistakaahan lapsukaiset että opinto polku on kehittyvä palvelu.

    • SirLancelot

      Ei vaan pitäisi päästää noin huonolla testauksella järjestelmää käyttöön. Nyt siellä on pomminvarmasti tehty virheitä valinnassa. Esim kaikkien päiväopiskelussa tradenomi-kokeessa olleiden pisteet eivät ole siirtyneet monimuotovalintaan ja toisinpäin. vaikka kyseessä on sama valtakunnallinen valintakoe.

    • Wuhuu varasijalta metropoliaan päästy opiskelee

    • paljonko?

      Onko kukaan saannut tietää pisteitään?
      Itse sain tiedon hyväksytystä paikasta jo 25.11 heti puolenpäivän jälkeen, ja postissakin tuli jo kirje Haaga-Heliasta. Aikuispuolen monimuotototeutukseen hain siis opiskelemaan liiketaloutta.

    • ...

      Metropolian hyväksymiskirjeessä luki pisteet ja sijoitus millä on päässyt sisään.

      • Toivo elää

        Kyllä Haaga-Helian hyväksymiskirjeessäkin pistetaulukko löytyi.


      • paljonko?
        Toivo elää kirjoitti:

        Kyllä Haaga-Helian hyväksymiskirjeessäkin pistetaulukko löytyi.

        tarkistin kaikki paperit uudelleen, ja multa kyllä pistetaulukko jäänyt pois.


    • minä

      Näkyykö teillä teidän tiedot ja hakemukset nyt ollenkaan? Mulle ei näy, kun kirjaudun opintopolkuun niin tulee vain teksti: "Tietojen lataus epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen.". Mitähän tuolla nyt tapahtuu..?

      • Pskapolku

        Ei näy ei, ..ttu mitä touhua!


    • jokotasas

      Sama homma täällä! Ei kyllä yllätä että taas jokin vika....

    • sillälailla

      Tässä ollu viikot kiva jänskätä kun varasija on noussut koko ajan lähemmäs opiskelupaikkaa. Eilen oltiin jo 15 varasijalla. Vaikka aikaa ei kauheasti ole ja ihmeitäkin saisi tapahtua, että tästä nousisi niin silti toivoa oli. No tänä aamuna kun taas kävin katsomassa ollaanko askel lähempänä opiskelupaikkaa, niin odottikin opintopolussa melkoinen yllätys. Olin harpannut varasijoissa melkoisen harppauksen!! En vain voi iloita tästä sillä olin TIPPUNUT varasijoissa 31 sijalle. Siis kuinka ensinäkään tämä on mahdollista ja toisekseen 15->31 saivat viimeisetkin toiven rippeet kuihtumaan. Hienoa on olla saanut jännittää ja sitten kokea tällä lailla pettymys. Mielummin oisin vaikka jäänyt varasijalle 1. En enää tiedä mitä sanoa.

    • nyyh1

      Mullakin oli vielä pudonnut sija parilla numerolla. Käsittämätöntä.

    • jessss

      Mä pääsin lapin amkkiin sairaanhoitajaksi varasijalta 14! Huikeeta! Onks täällä muita jotka alottaa lapin amkissa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe