En ymmärrä susivihaa

Elämä susillekin

Miksi kaikki i sudet pitäisi tappaa? Hei haloo

27

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susssi

      Ehkä ymmärtäisit jos sudet pyörisi pihallasi ja tappaisi kaikki kylän ulkona olevat koirat. Taidat asua betonilähiössä.

    • VAINAJIKS VAAN!

      no et sitten ymmärrä mitään,susi ON suurpeto!mitä hemmettiä niitä tarvii suojella?kaikki sudet ja karhut sais tappaa!

      • Elämä susillekin

        Nykyihminen on sutta pahempi peto. Susi tappaa vain nälkäänsä. Ihminen huvikseen harrastuksena.


      • tinttuliina

        Juu..tapetaan kaikki mikä liikkuu,niin saa Kuningas IHMINEN hallita yksin maapalloa... Tuo viestisi oli maailman typerin!


      • tinttuliina kirjoitti:

        Juu..tapetaan kaikki mikä liikkuu,niin saa Kuningas IHMINEN hallita yksin maapalloa... Tuo viestisi oli maailman typerin!

        Olen samaa mieltä kuni: Elämä susille ja tinttuliina.


    • Punahilikka

      Tuuppa laittaan tänne syrjäkylälle alle kouluikäiset lapses tienposkeen oottamaan linjuria aamuhämärissä.

    • Opastaja
    • Jo riittää

      Kerro nyt rehellisesti mitä virkaa sillä sudella luonnossa on? En minäkään haluaisi mitään lajia sukupuuttoon tappaa, mutta tämä petojen yletön hyysääminen alkaa mennä jo minun hilseeni yli. Ihmiset, jo heidän pelkojensa vuoksi ja kotieläinten turvallisuuden vuoksi petokantoja pitää harventaa rajusti. Minun mielestäni susien, karhujen ja ahmojen kantaa pitää pudottaa alle puoleen nykyisestä.

      • susia

        Montako kertaa suden olet luonnossa edes nähnyt ja mitä Henk.koht. Haittaa niistä on sinulle ollut? Susi kuuluu Suomen luontoon.


      • SUSI ON SUSI!
        susia kirjoitti:

        Montako kertaa suden olet luonnossa edes nähnyt ja mitä Henk.koht. Haittaa niistä on sinulle ollut? Susi kuuluu Suomen luontoon.

        SUSI ei kuullu suomen luontoon,ne on rajantakaa tulleita petoja!


      • susia
        SUSI ON SUSI! kirjoitti:

        SUSI ei kuullu suomen luontoon,ne on rajantakaa tulleita petoja!

        Todellakin susi kuuluu Suomen luontoon.


    • Roskaeläimet

      Eihän tässä ole kukaan vaatinut muutako ne n. 150-400 koirasuden hävittämistä mitä
      suomen metsissä ja pihoilla liikkuu.

      • susia

        Ihte oot roskaihminen. Mitä ne sudet sulle on tehny?


      • susia
        susia kirjoitti:

        Ihte oot roskaihminen. Mitä ne sudet sulle on tehny?

        Laki se on löytymässä perholaisillekin. Hyvä, että jäivät kiinni. Tuomiot ankarimman mukaan varoituksena muillekin sisäsiittoisille.


      • Maksakaa kulut
        susia kirjoitti:

        Ihte oot roskaihminen. Mitä ne sudet sulle on tehny?

        Ei sudet olekaan tehneet mitään, vaan nuo sadat koirasudet häiritsee, varsinkin vielä
        näin kun pitää teille **********' korjata teidän tietämättömyyttänne ja lukea lehdistä päättömiä juttuja ja dosenttien joutavanpäiväisiä tutkimuksia, jota itse joudun verovaroin kustantamaan. Maksakaa kulut, niin ollaan lähempänä samaa mieltä.


      • susia
        Maksakaa kulut kirjoitti:

        Ei sudet olekaan tehneet mitään, vaan nuo sadat koirasudet häiritsee, varsinkin vielä
        näin kun pitää teille **********' korjata teidän tietämättömyyttänne ja lukea lehdistä päättömiä juttuja ja dosenttien joutavanpäiväisiä tutkimuksia, jota itse joudun verovaroin kustantamaan. Maksakaa kulut, niin ollaan lähempänä samaa mieltä.

        Koirasusista sääkin unta näät hahahaha.


    • Kohtuus sentään

      Lukekaapa tänä päivänä tullut Perhonjokilaakso-lehti, niin minä ainakin ymmärrän asukkaita.
      Jos joka yö ilmestyy useiden eri susien jälkiä pihalle, niin en minä ainakaan päästäisi lapsiani leikkimään sinne. Onko tosiaan petojen pelossa pakko pitää lapset, koirat ja kissat sisällä? Minä uskon että yksikään lapsiperhe ei hyväksy tällaista petojen hyysäämistä, jos jotain ei tehdä pian, niin nämä susikäräjät eivät tule jäämään viimeisiksi. Pohjanmaalla ei ole ennenkään hyväksytty viranomaisten epäoikeudenmukaisuutta.
      Muistetaan varmaan nuijasota, konikapina.etc.

    • SUSI ON PETO!

      Susi on peto!toivottavasti susi tulis vastaan aloittajalle,et säästyis hengissä,toivon että tulee!

      • susia

        Kerropa samalla vuosiluvut, milloin ja missä susi on ihmisen päälle käynyt??


    • Tasavertaisuus

      Kevään uusi vaalivirsi, päästetään myös koirat irti.

    • metsästäjä tyttö

      susi on suurpeto,joka tulee ja surmaa ihmisten tontilla olevat koirat sekä lampaat.myöskään hirvestä jota valtiovaltaltamme suojelee aiheuttaa liikenteessä tuhoa kuolemia sekä omaisuusvahinkoja,siis hirvikantaa voitaisiin huomattavasti vähentää myös.

      • susia

        Jos lauman saalistuskyky heikkenee jostain syystä ( esim. Salametsästys) niin pihoihin tulevat vain sudet, jotka eivät pysty enää saalistamaan laumassa tai yksittäiset yksilöt, joilla ei laumaa ole


    • Paikko

      Jokainen jolla on pieniä lapsia ymmärtää vanhempien huolen, jos on tiedossa, että susia on liikkunut pihoilla ja kouluteiden varsilla. Sitä miettii joka päivä ja katsoo kelloa, että nyt se juniori on taas koulumatkalla ja toivottavasti ei sutta vastaan kävele. Aina perustellaan jollakin tilastolla, että ei se susi ole ihmiselle vaarallinen mutta pelkkä tieto asiasta, että sudet ovat liikkuneet pihoilla aiheuttaa paljon turhaa huolta. Lapsen voi suden kohtaaminen yksinään säikäyttää todella pahoin vaikkei fyysisiä arpia tapaamisesta jäisikään. Palstat ovat täynnä kirjoituksia, joissa itketään, että koirat on pidettävä kytkettynä kaupungeissa ja asutuksen lähellä, kun ne ovat niin arvaamattomia ja joku saattaa niitä säikähtää. Koirat saavat muronsa kuppiin mutta susi joutuu syödäkseen tappamaan. Yksi syy siihen, että suden aiheuttamat henkilövahingot ovat takavuosina olleet niin pieniä on se, että aina kun susi nähtiin niin aina paukahti. Susi viisaana eläimenä oppi väistämään ihmistä. Tällä nykyisellä politiikalla kaivetaan vain verta nenästä.
      Ainoa oikea tapa päättää susikannan koko on, että paikallinen väki arvioi ihan itse milloin kanta on häiritsevän suuri ja palauttaa sen sopivalle tasolle. Sama pätee myös karhun kohdalla.

    • Järki nyt käteen

      Kumpaa yhteiskunnan pitää suojata, ihmisiä ja hänen perhettään, sekä kotieläimiään vai luonnossa liikkuvia petoja?
      Ihmiset maksavat yhteiskunnalle verot, mitä nämä pedot tuottavat yheiskunnalle? Pedot tuottavat suurta vahinkoa jota sitten korvataan veronmaksajien rahoilla, esim. poronhoitoalueella.

      • Kerro kerro kuvastin

        Kukahan tuottaa suurinta vahinkoa, kun katsoo peiliin niin eiköhän suurin peto mitä maailma kantaa löydy sieltä.


    • Factamies

      Laki on yksiselitteinen: Yhteiskunnan pitää taata ihmisten turvallisuus ja koirasudet on hävitettävä luonnosta.

      • susia

        Eipä nyt taas aleta hysteerisiksi pelonlietsojiksi. Mitäs kuuluu vuodentakaisille Lohtajan suurpedoille. Vieläkö joka puskan takana ja päiväkodin pihoilla lapsia kyttäävät vai olikohan se sittenkin vain naapurin pystökorva??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe