epilepsiaa(ko?)

huolestunut..

Hei. Eilen kaverillani join kolme olutta ja yhden viinashotin, en ollut humalassa. Yhtäkkiä alavatsaan alkoi sattua tosi paljon ja sanoin kaverilleni että lähden nukkumaan, mutta kun olin kävelemässä eteiseen alkoi kamala huimaus, jouduin kävelemään nopeasti sohvalle levätäkseni mutta en päässyt, vaan horjahdin lattialle ja yritin nousta mutta en päässyt, kaveri ihmetteli miten mä silleen horjahdin ja nosti mut sohvalle lepäämään. Kaveri sanoi että olin vain tuijottanut ihmeissäni kun olin kaatunut. Muistan tapahtuneen hyvin. Tästä on jo muutama kuukausi aikaa kun olin joskus juonut suuret määrät alkoholia ja olin silloin aivan humalassa (nyt en ollut ollenkaan), olin vessassa kaatunut, ja siitä en muista mitään muuta kuin sen että heräsin sieltä vessan lattialta. Kolmas kerta on se kun olin juonut muutaman kaljan, n. 6. Veljellä ollessani käteni alkoi yhtäkkiä tärisemään kun seisoin, tiedostin tilanteen mutta en pystynyt hallitsemaan käden liikkeitä. Kohtaus kesti vain muutaman sekunnin ja veli ja minä oltiin sen jälkeen ihan ihmeissäni mitä se oli. Onkohan nää jotain epileptisiä kohtauksia vai jotain muuta? oon tosi huolissani. Tänään ollut tosi heikko ja väsynyt olo, ja maha on hiukan kipeä. Sormeakin on tänään nykinyt välillä :/

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slkooo

      Kolme olutta ja viinaa eikä muka humalassa. Hah hah. Oliskos sillä viinalla kuitenkin osuutta asiaan

    • jsx1

      On ihan mahdollista, että kyseessä on epileptiset oireet. Tietty muitakin syitä voi olla, mutta ei tuo joka tapauksessa ihan normaalilta kuulosta.

      "Kolme olutta ja viinaa eikä muka humalassa. Hah hah."

      Asia riippuu olennaisesti siitä ajasta, missä juomat on nautittu, ja myös painosta, sukupuolesta, iästä yms.

      "Oliskos sillä viinalla kuitenkin osuutta asiaan"

      Hyvin todennäköisesti on, kun oireita ei ilmeisestikään ole esiintynyt ilman alkoholin nauttimista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että nuo oireet olisivat ihan normaaleita. Se ei myöskään sulje pois epilepsian mahdollisuutta, sillä
      monilla epilepsiaa sairastavista alkoholi on yksi kohtauksille altistava tekijä.

      Kannattaa varmaan käydä lääkärissä. Toisaalta, vaikka oireet olisivatkin epileptisiä, ei lääkitystä välttämättä aloiteta, jos oireita ei ole muutoin kuin alkoholin käytön yhteydessä. Tällöin hoitona on valitettavasti alkoholin välttäminen (tai no, en nyt tiedä, onko se kovin valitettavaa).

    • huolestunut..

      "sikoo" mulla on alkoholi toleranssi todella kova, tunnen kyllä milloin olen humalassa, yleensä juon todella isoja määriä, eli tuo 3 olutta ja lasinpohjallinen viinaa ei sano mulle oikein mitään :). Ennen ei ole alkoholin käytön yhtedessä tullut tuollaisia kohtauksia ja omituista etten näköjään sitten enää kestä alkoholia pienissäkään määrissä, jos kohtaukset alkoholista johtuvat :/ Kiitoksia vastauksista, menen lääkäriin heti jos vielä tulee uusi kohtaus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe