Raskaana

Pelkoja

Moi! Olen 18 vuotias nuori, ja just tein testin mikä näytti plussaa. Tunteet on tosi sekalaiset. Hirveä vauvakuume ollut jo kuukausia, mut nyt kun oikeasti onkin raskaana niin en tiedä mitä pitäisi ajatella. Abortti ei tule kysymykseenkään! 15vuotiaana tulin vahingossa raskaaksi (en käyttänyt vielä pillereitä ja tyhmyydestä ehkäisyä ei ollut) ja abortin tein. Vaikka tiesin etten voi pitää lasta koska en itse ollut siinä kunnossa että lapsella olisi hyvä olla, edelleen päätökseni satuttaa. Vaikeaahan tästä nyt tekee se että olen ulkomailla työssäoppimassa, enkä pysty poikaystävälleni kertomaan, koska en todellakaan asiasta halua kertoa netin välityksellä. Kaksi viikkoa on pitkä aika kantaa asiaa yksinään. No tämä nyt vähän lähti sivuraiteille. Eli oikea asiani oli, että minua pelottaa miten läheiseni suhtautuvat asiaan ja miten esim koulussa reagoidaan. Täällä on varmasti muitakin "teiniäitejä" eli siis nuoria alle kaksikymppisiä, joten voitteko kertoa omakohtaisia kokemuksianne? Pelkään myöskin keskenmenoa tai muuta että toimeni haittaavat sikiötä. Kävin juuri ottamassa 2 lävistystä kun en ajatellut että voisin olla raskaana... Haluan vain terveen vauvan.

5

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapyser

      En ole teiniäiti, mutta lähetän tsemppauksia tuoreelle tulevalle äidille. Voi ihana noita ensimmäisen plussan jälkeisiä tunnelmia

      • Pelkoja

        Voi kiitos!


    • ........

      En ole teinäiti, mutta yksi tyttö luokallani amiksessa sai vauvan tokana vuotena. Hän oli äitiyslomalla muutaman kk:n ja tuli sitten lopulta vauvan kanssa kouluun. Tarpeen vaatiessa poistui luokasta vauvaa hoitamaan. Tosi paljon hänellä oli poissa oloja, mutta opiskelujärjestelmähän on tosi joustava, eli voit varmasti tarpeen tullen paikkailla kursseja muiden ryhmien kanssa, jos saat vauvan opiskeluaikoina. Päiväkotiinhan ei mielellään oteta alle 10 kk:n ikäisiä.

      Entisen työkaverini poika sai lapsen tyttöystävänsä kanssa silloin kun olivat 16-17 v. Mummi oli täysin sopeutunut tilanteeseen ja hoiti lasta säännöllisesti. Oli se silti varmaan aluksi kova järkytys.

      • Pelkoja

        Ei onneks ole tuota ongelmaa, viimeistä vuotta opiskelen eli valmistun keväällä. Poikaystävä on juuri samassa vaiheessa opiskelujensa kanssa, ja onneksi työllistymisnäkymät hänellä ovat todella hyvät :)


    • mure ja vastuu

      Eikös 18v ole nykyluokituksen mukaan aikuinen ja teiniäiti 14-17v.

      Mutta, jos kerran on tehty sulassa sovussa niin Ok.
      Sanoa kuin työkaveri: nauti vielä kun voit vapaudestasi, sitten alkaakin se Vastuun kantaminen, äitin velvollisuus ja huolehtiminen 20v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe