Tarkistuksen paikka lainsäädännössä.

Taavi 46

Tuo kuorma-auton kuljettajan pätevyys diregtiivi kaipaa muutosta. On monta hyvää kuskia jotka on vuosia hoitanut ammattiaan ammattitaidolla on lyönyt hanskat naulaan. Nämä pätevyydet voi ymmärtää vain uusilta kuskilta, eikä alan ammattilaisilta pidä vaatia jatkokouluja käymään, kun ovat aikoinaan luvat hommannut ja asiat/ kulut maksanut.

Se poliitikko joka tähän epäkohtaan puuttuu saa kansansuosion !

34

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuljetuspatruuna

      Minä en maksa sitten yhtäkään kurssia haisunäädille!! Ne nukkuu siellä vaan tai ottaa salaa naukkua. Palkka juoksee (kuten aina) ja minä sen kun köyhdyn. Ja yksikin pellehermanni vielä tuo koko sukunsa mun tallille niin kenkää saa koko sakki! Juu. Son sillälaalla, juu. Ollaan tässä vaimoni kanssa elätetty puolta kylää, kaljasieppoja ja renkiduunareita. Ja heidän perheitään ja koko sukuaan. Omasta suvusta nyt puhumattakaan. Hyvää hyvyyttäni kun olen järjestänyt töitä, hyviä helppoja hommia, velttoperseille ja turhapuroille. Mutta missä seisoo kiitos?? Missä on minun arvostukseni?? Siinäkö, kun sunnuntai aamuna ison komean kivitalomme oven takana seisoo huojuen silmät puneisena oleva duunaripelle. Kottia hakemassa, siis HAKEMASSA, ei pyytämässä!

      Missä on minun kiitokseni...

      • Kapitalistiriistäjä

        Minä kiitän sinua taas kerran eilisestä. Olit taas niin hellä minulle. Vieläkin makaan raukeana kipeän peräpääni päällä. Vieläkin sieltä valuu jitain märkää. ;) Vieläkin näen elävästi mustat hampaat suussasi joissa vähän on myös jotain valkoista "tavaraa". Kiitos vielä kerrran. ensiviikolla on taas minun vuoro lämmittää sauna ja vähän jotain muutakin.. ; )


    • Eipä se AKT tätäkään asiaa koittanut järkeillä parempaan suuntaan.

      Tosin vanhat kuskit sai perustason ammattipätevyyden "ilmaiseksi" riittää että käy ne jatkokoulutukset

      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika

        Ammattidirektiivi-vaatimukset ovat lähtöisin kyllä ihan Eu:sta joten luuletko että Akt voisi lähteä sellaisia asetuksia muuttamaan?? Sulla puupää on kyllä niin kummalliset luulot ammattiliitoista, niiden oikeuksista ja mahdollisuuksista. Kuvittelet että kaikki asiat jotka sinua ärsyttää tai et ymmärrä pitäisi Akt:n tulla pelastamaan ja muuttamaan vaikkei sen hommiin edes kuulu.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Ammattidirektiivi-vaatimukset ovat lähtöisin kyllä ihan Eu:sta joten luuletko että Akt voisi lähteä sellaisia asetuksia muuttamaan?? Sulla puupää on kyllä niin kummalliset luulot ammattiliitoista, niiden oikeuksista ja mahdollisuuksista. Kuvittelet että kaikki asiat jotka sinua ärsyttää tai et ymmärrä pitäisi Akt:n tulla pelastamaan ja muuttamaan vaikkei sen hommiin edes kuulu.

        Onko AKT edes koittanut laittaa vastaan... Ja vastaus on sama kuin ennen "akt ei ole tukenasi kun sitä eniten tarvitset"


      • porsaanreikä

        akt:lla on tärkeämpää tekemistä kuin mitä varten se on olemassa: oikeudenkäyntiä hilkan ja sepon kanssa. Siinä akt pätee. Varsinaisessa tehtävässä ei.
        Mutta, eikös systeemi ole sitä varten olemassa että sitä käytetään hyväksi


      • Tyhmä, tyhmempi nolosika
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Onko AKT edes koittanut laittaa vastaan... Ja vastaus on sama kuin ennen "akt ei ole tukenasi kun sitä eniten tarvitset"

        Ammattiliitot toimivat TYÖSUHDEASIOISSA SUOMESSA, niillä ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa eurooppalaisissa laki-ja liikennesääntöasioissa!! Mikä vittu siinä on sulle liian vaikeaa ymmärtäå?????


      • Tyhmä, tyhmempi nolosika kirjoitti:

        Ammattiliitot toimivat TYÖSUHDEASIOISSA SUOMESSA, niillä ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa eurooppalaisissa laki-ja liikennesääntöasioissa!! Mikä vittu siinä on sulle liian vaikeaa ymmärtäå?????

        Eli AKT ei ole tehnyt yhtään valitusta tuosta asiasta :)

        Entä onkos AKT koittanut saada saman TES:in kaupan automiehille ja kuljetusliikkeiden kuskeille... ei


      • Järjestö Mies
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli AKT ei ole tehnyt yhtään valitusta tuosta asiasta :)

        Entä onkos AKT koittanut saada saman TES:in kaupan automiehille ja kuljetusliikkeiden kuskeille... ei

        " Eli AKT ei ole tehnyt yhtään valitusta tuosta asiasta :) "

        Ei ole koska ammattiliitolla ei ole toimivaltaa Eu:n liikenneasioissa. Niihin Suomesta ottaa kantaa tai valittaa Liikenneministeriö!!

        " Entä onkos AKT koittanut saada saman TES:in kaupan automiehille ja kuljetusliikkeiden kuskeille... ei "

        On. Neuvottelussa ei ole vielä päästy yhteisymmärrykseen.


      • Järjestö Mies
        Järjestö Mies kirjoitti:

        " Eli AKT ei ole tehnyt yhtään valitusta tuosta asiasta :) "

        Ei ole koska ammattiliitolla ei ole toimivaltaa Eu:n liikenneasioissa. Niihin Suomesta ottaa kantaa tai valittaa Liikenneministeriö!!

        " Entä onkos AKT koittanut saada saman TES:in kaupan automiehille ja kuljetusliikkeiden kuskeille... ei "

        On. Neuvottelussa ei ole vielä päästy yhteisymmärrykseen.

        Jotain kuitenkin on tehty==> Kaupan automiehet (1.4.2012 (2,4%) ja 1.5.21013 (1,9%)),


      • Järjestö Mies kirjoitti:

        " Eli AKT ei ole tehnyt yhtään valitusta tuosta asiasta :) "

        Ei ole koska ammattiliitolla ei ole toimivaltaa Eu:n liikenneasioissa. Niihin Suomesta ottaa kantaa tai valittaa Liikenneministeriö!!

        " Entä onkos AKT koittanut saada saman TES:in kaupan automiehille ja kuljetusliikkeiden kuskeille... ei "

        On. Neuvottelussa ei ole vielä päästy yhteisymmärrykseen.

        Eli AKT ei ole koittanut edes yrittää saada ammattipätevyyksiin järkeä, tai saada palkkaa kohdilleen jos autossa ei ole liikennelupaa.

        Lisäksi oikeusapua ei saa kun sitä eniten tarvitsisi, ja työttömyyskassana huonompi kuin YTK...

        Miksi maksaa siis 500€ vuodessa... no saahan sillä kalenterin, ja saatiin joulukuun alussa 2c palkankorotus tuntipalkkaan.

        Ja kyllä, tuo on totuus


      • aina nousee
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Eli AKT ei ole koittanut edes yrittää saada ammattipätevyyksiin järkeä, tai saada palkkaa kohdilleen jos autossa ei ole liikennelupaa.

        Lisäksi oikeusapua ei saa kun sitä eniten tarvitsisi, ja työttömyyskassana huonompi kuin YTK...

        Miksi maksaa siis 500€ vuodessa... no saahan sillä kalenterin, ja saatiin joulukuun alussa 2c palkankorotus tuntipalkkaan.

        Ja kyllä, tuo on totuus

        Meinaatko, että kesäkuun alussa tullut 12 sentin korotus olisi tullut ilmankin AKT:a? Kun minä aloittelin autonkuljettajan uraani vuosituhannen alussa, oli täysperäkuljettajan tuntipalkka jotain 53 mk tunnille (8,91 €/h) ja kuorkkikuskin jotain 45 mk/h (7,57 €/h). Välillä on tullut pienempiä ja välillä isompia korotuksia, mutta yhtäkään korotusta ei vielä ole tän mun 14 vuoden urani aikana pois otettu. Olkoon korotus sitten vaikka 2 senttiä, niin kyllä sekin aika kasan euroja tekee mullakin jäljellä olevalle 30 vuoden työuralle.


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        aina nousee kirjoitti:

        Meinaatko, että kesäkuun alussa tullut 12 sentin korotus olisi tullut ilmankin AKT:a? Kun minä aloittelin autonkuljettajan uraani vuosituhannen alussa, oli täysperäkuljettajan tuntipalkka jotain 53 mk tunnille (8,91 €/h) ja kuorkkikuskin jotain 45 mk/h (7,57 €/h). Välillä on tullut pienempiä ja välillä isompia korotuksia, mutta yhtäkään korotusta ei vielä ole tän mun 14 vuoden urani aikana pois otettu. Olkoon korotus sitten vaikka 2 senttiä, niin kyllä sekin aika kasan euroja tekee mullakin jäljellä olevalle 30 vuoden työuralle.

        Ihan turha Pankkiautomaatille on mitään kertoa kun se ei ymmärrä, se ei kertakaikkiaan ymmärrä yhtään mitään vaikka asiaa montakin kertaa yrittää sille kertoa. Oli asia tai teema mikä tahansa tämä totaali-idiootti ei kykene yksinkertaisintakaan asiaa ymmärtämään. Vönkäö ja hokee samaa paskaansa.


      • aina nousee kirjoitti:

        Meinaatko, että kesäkuun alussa tullut 12 sentin korotus olisi tullut ilmankin AKT:a? Kun minä aloittelin autonkuljettajan uraani vuosituhannen alussa, oli täysperäkuljettajan tuntipalkka jotain 53 mk tunnille (8,91 €/h) ja kuorkkikuskin jotain 45 mk/h (7,57 €/h). Välillä on tullut pienempiä ja välillä isompia korotuksia, mutta yhtäkään korotusta ei vielä ole tän mun 14 vuoden urani aikana pois otettu. Olkoon korotus sitten vaikka 2 senttiä, niin kyllä sekin aika kasan euroja tekee mullakin jäljellä olevalle 30 vuoden työuralle.

        Nyt eletään joulukuuta, nyt tuli 2c korotus, käänsi asian miten päin tahansa.

        Siis 2 centtiä lisää tuntipalkkaan, naurettavaa


      • pikaset limpsat
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Nyt eletään joulukuuta, nyt tuli 2c korotus, käänsi asian miten päin tahansa.

        Siis 2 centtiä lisää tuntipalkkaan, naurettavaa

        Nyt eletään joulukuuta, mutta hoet joka toisessa viestissäsi, että 500 € vuosimaksulla saa 2 c korotuksen, vaikka tämän vuoden aikana tuntipalkka on noussut 14 c eli 7-kertaisesti tuon jankuttamasi summan. Siksi kysyin, että meinaatko, että se kesäkuun korotus olisi tullut ilman AKT:n neuvotteluja, kun vain tuohon joulukuun korotukseen takerrut.


      • pogpoethpjk
        pikaset limpsat kirjoitti:

        Nyt eletään joulukuuta, mutta hoet joka toisessa viestissäsi, että 500 € vuosimaksulla saa 2 c korotuksen, vaikka tämän vuoden aikana tuntipalkka on noussut 14 c eli 7-kertaisesti tuon jankuttamasi summan. Siksi kysyin, että meinaatko, että se kesäkuun korotus olisi tullut ilman AKT:n neuvotteluja, kun vain tuohon joulukuun korotukseen takerrut.

        älä kuvittelekkaan saavas tuohon mitään vastausta, tai ainakaan mitään järkevää sellaista.

        tämä meidän kiki/ nolo sika/ margit-birgit/87k/pankkiautomaatti/monia muita nimimerkkejä vaan tahtoo olla sellainen että kun on ns. selkä seinää vasten tilanne ja sen vastauksen aika viimein olis niin sitten kadotaan palstoilta tai yritetään kääntää keskustelun aihe aivan toisaalle. tietysti voihan se jatkaa myös niiden samojen aivopierujen jauhamista loputtomiin jolloin muilta menee hermo ja näin ollen voi sitten "voittajana" poistua takavasemmalle.

        on se varmaan ankeeta olla kun on pää noinkin täynnä tietoa kaikesta kuljetusalaan liittyvistä asioista joka on kertynyt tuolla aivan kauhealla pullanajokokemuksella.


      • pikaset limpsat kirjoitti:

        Nyt eletään joulukuuta, mutta hoet joka toisessa viestissäsi, että 500 € vuosimaksulla saa 2 c korotuksen, vaikka tämän vuoden aikana tuntipalkka on noussut 14 c eli 7-kertaisesti tuon jankuttamasi summan. Siksi kysyin, että meinaatko, että se kesäkuun korotus olisi tullut ilman AKT:n neuvotteluja, kun vain tuohon joulukuun korotukseen takerrut.

        Marraskuussa palkka oli 13,05€/h nyt joulukuussa 13,07€/h

        Eikös se 2c ole??? ja ei nyt muistella menneitä miten on päästy "nykytilanteeseen" vaan nykytilannetta ja naurettavan pieniä "korotuksia"

        toki tekeehän toi kahteen viikkoon 1,6€ jees. sillä voi saada kahvikupin huoltoasemalta


      • topin herkku
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Marraskuussa palkka oli 13,05€/h nyt joulukuussa 13,07€/h

        Eikös se 2c ole??? ja ei nyt muistella menneitä miten on päästy "nykytilanteeseen" vaan nykytilannetta ja naurettavan pieniä "korotuksia"

        toki tekeehän toi kahteen viikkoon 1,6€ jees. sillä voi saada kahvikupin huoltoasemalta

        Kun kirjoitat, mitä saa VUOSImaksulla, luulisi että sisällytät siihen kaiken koko VUODELTA. Summa on 7-kertainen eli 600 % isompi.


      • topin herkku kirjoitti:

        Kun kirjoitat, mitä saa VUOSImaksulla, luulisi että sisällytät siihen kaiken koko VUODELTA. Summa on 7-kertainen eli 600 % isompi.

        Totta, onhan minimipalkkakin noussut vuosien saatossa 4h15min:stä 4h45 minuttiin...

        Mutta nyt puheessa on joulukuinen korotus, joka on naurettava 2c, laski sen miten päin vain


      • puimakone naksuttaa
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Totta, onhan minimipalkkakin noussut vuosien saatossa 4h15min:stä 4h45 minuttiin...

        Mutta nyt puheessa on joulukuinen korotus, joka on naurettava 2c, laski sen miten päin vain

        Itse asiassa se minimityöaika oli kymmenisen vuotta sitten vielä 4 tuntia.


      • puimakone naksuttaa kirjoitti:

        Itse asiassa se minimityöaika oli kymmenisen vuotta sitten vielä 4 tuntia.

        Tosin kuten Ralf sanoi "tuo 10 tunnin päivähän on ihan normaalia kuljetusalalla"

        ja jos firma noudattaa muutenkin AKT:n tessiä, niin saa kuitenkin sen 80 tuntia kahteen viikkoon, vaikka töitä olis vaikka vain 10 tuntia (itse jouduin hakemaan loput 70 tuntia kerran jälkeenpäin) joten tuosta edusta ei pääse monikaan nauttimaan


      • finaaliin asti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tosin kuten Ralf sanoi "tuo 10 tunnin päivähän on ihan normaalia kuljetusalalla"

        ja jos firma noudattaa muutenkin AKT:n tessiä, niin saa kuitenkin sen 80 tuntia kahteen viikkoon, vaikka töitä olis vaikka vain 10 tuntia (itse jouduin hakemaan loput 70 tuntia kerran jälkeenpäin) joten tuosta edusta ei pääse monikaan nauttimaan

        Kyllä minä ainakin pääsin aikanaan Keskoa jakaessani useinkin nauttimaan. Lauantaina piti käydä jakamassa yleensä vain kaksi kauppaa, eikä niihin edes mennyt kuin muutama hassu rullakko eli nuppina sai hoitaa. Lenkkiin meni jotain kaksi tuntia, kun ajomatkaa kuitenkin tuli lähemmäs sata kilometriä.

        Tienhoitohommissa myös oli ihan kiva olemassa tuo minimityöaika. Meidän hoitoalueen suolaukseen kun meni suunnilleen kanssa kaksi tuntia ja niitä pelkkiä suolauslähtöjä oli talvella harva se päivä ja välillä useampaan kertaan päivässä.


      • TIK TAK

        AKT vaati koulutusta kuskeille hyvä pankkiautomaatti. Seuraa nyt uutisia hyvä veli.
        Koulutusta koulutusta ja vielä koulutusta. Sitten on helppo vaatia lisää liksaa neuvotteluissa. Taktiikka se on joka puree.


      • booreDi
        Tyhmä, tyhmempi nolosika kirjoitti:

        Ammattiliitot toimivat TYÖSUHDEASIOISSA SUOMESSA, niillä ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa eurooppalaisissa laki-ja liikennesääntöasioissa!! Mikä vittu siinä on sulle liian vaikeaa ymmärtäå?????

        Entä sdp ja kumppånit Rysselissä?
        Laittakaa nyt asiat kuntoon siellä missä katainenkin pätee nykyä!!!
        Tai eroon es vuon aktstä


    • Vaikea paikka

      Kansanedustajatkaan ei pysty EU-direktiivejä muuttamaan. Vai ajattelitko että AKT:llä olisi enemmän valtaa. Onko sulla vielä lisää näitä älyttömyyksiä?

    • aakootee

      Hiilkkaa tuu pyyhkimäääään, tääääälläää huutaaa Peenaaaaaaaaaaaaaaaat.

    • vastustaja

      Kuitenkin puhutaan direktiivistä, eikä säädäksestä. Jokainen valtio päättää itse miten toi suositus hoidetaan. Suomi nyt vaan haluu ottaa kaikki rankimman mukaan käyttöön jos pikkusen edes eurot kulkisi pois yrittäjiltä. Euroopassa on edelleen tupakka automaatteja ja kaikkee muuta, josta eu on muka kieltänyt.

      • kukan asetus

        Direktiivi ei ole suositus vaan lainsäädäntöohje, joka jokaisen jäsenvaltion on sisällytettävä kansalliseen lainsäädäntöönsä tietyn ajan kuluessa. Usein direktiiveissä on joissain pykälissä jätetty mahdollisuus kansallisiin liukumiin tai poikkeuksiin. Esimerkiksi yövuorojen maksimissaan kymmenen tunnin työaikaa ei Suomi ole ottanut käyttöön, vaikka sellainenkin jostain kuljettajien työaikadirektiivistä löytyy. Samoin kuljettajien enintään 48 tunnin keskimääräisessä viikkotyöajassa Suomi käyttää pisintä mahdollista tasoittumisjaksoa, pidempää kuin direktiivissä on oletuksena.

        EU-asetusta taas jokaisessa jäsenvaltiossa on noudatettava sellaisenaan. Niistä ei siis säädetä erikseen kansallista lakia. Esimerkkinä vaikkapa ajo- ja lepoaika asetus (EY N:o 561/2006). Hämäävää noissa on se, kun meillä kansallisessa lainsäädännössä asetus-nimeä käytetään lakia tarkentavasta säädöksessä, kun EU-säädöksissä taas asetus on se määräävin lakia vastaava.


    • hallituskulut

      Lueskelin muuten tuon ammattipätevyysdirektiivin läpi. Löytyy osoitteesta:
      http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/ALL/;ELX_SESSIONID=9h42JLGbyQQVphS0j7dy3MvP4nph2fdGT2L8byxKFLyCr8LW8HvS!1483696505?uri=CELEX:32003L0059
      Sivua täytyy vierittää aika pitkälle alaspäin, että tulee se varsinainen teksti vastaan. Ensin on vaikka kuinka pitkälti kaikenlaisia viitetietoja.

      KAIKISSA jäsenvaltioissa on uusille kuljettajille tutkintopakko pitänyt ottaa käyttöön viimeistään 10.9.2009 ja bussipuolella vuotta aikaisemmin. Jäsenvaltiot saivat tuosta sitten laittaa 3-7 vuotta eteenpäin, koska jatkokoulutukset pitää olla ensimmäisen kerran käytynä vanhoilla kuljettajilla. Viro otti tuon minimin eli kolme vuotta. Aika moni maa on ottanut tuon maksimin 7 vuotta. Suomessa laitettiin 5 vuotta, joka mun mielestä oli oikeastaan aika fiksu valinta. Muuten olisi oltu kummallisessa tilanteessa ensimmäisten 10.9.2009 jälkeen perustutkinnon saaneiden kanssa, joiden olisi pitänyt käydä jatkokoulutuksetkin jo ennen kuin vanhojen kuljettajien olisi täytynyt käydä ensimmäistäkään kierrosta. Varmana olisi ollut vielä sekaisempaa, kun koulut käynyt kuljettaja olisi näiltä meidän puupääisänniltä joutunut tinkaamaan jatkokoulutuksia ennen kuin niitä kouluja käymättömillekään tarvitsi järjestää.

    • Verot pois

      Jos noudatetaan kaikkia diregtiiviä niin miksei autovero poistu ? Menen jatkokurseille heti kun autovero poistuu ! Asiat kulkevat käsikädessä .... Mitenkäs nyt noudatetaan ? 5vuotta ummes...

      • älä tommosia toivo

        Mitä iloa siitä halvemmasta autosta on, kun sitten rätkäistään ihan saletisti joku viisinkertainen käyttömaksu. Tonnilla saa sitten vähän uudemman auton kuin nyt, mutta sillä autolla ei ole enää varaa ajaa.


    • Osteleen

      Taitaa ne verot pian poistua ja muutkin jatkokoulutukset, nimittäin näin saadaan suomi nousuun... kyllä kauppa kävisi.. Kokeilpaapa vaikka puoleksi vuodeksi... he he..niin uskotte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe