Lehdenjakaja kolistelee postiluukkua

matttimainio

Lehdenjakajat pitäis kouluttaa ennen työhönottoa niin että lehti työnnetään luukkuun hiljaa kolistelematta, ettei tarviis joka aamu herätä klo 3-4 aikoihin.

Jalkarannan suunnalla on kovakourainen ESS jakaja, olen lähettänyt palautetta mutta ei näyt' auttavan.
Kai on peruttava lehhden tilaus kun ei muu auta, olen ehdottanut että vois jättää luukkuun sen lehden ei sitä kukaan siitä varasta, mutta taitaa olla lukutaidoton jakaja kun ed kolistelee.

Onko muilla samoja ongelmia kerrostaloissa ??

Mitäs asialle vois tehdä; on pehmusteet jo luukussa.

17

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei postiii

      Laita luukkuun ilmoitus. Ei mainoksia, lehtiä eikä mitään muutakaan postia, KIITOS , ja jos ei auta naulaa kiinni koko postiluukku

      säästyt samalla turhilta laskuiltakin.

      • varjopuoli

        Juu ja säästyy turhilta laskuiltakin. Sitten on perintätoimistokin hyvin tuttu.


      • ????????
        varjopuoli kirjoitti:

        Juu ja säästyy turhilta laskuiltakin. Sitten on perintätoimistokin hyvin tuttu.

        Niin mitenköhän posti (tai itella vielä jonkin aikaa) toimii tuollaisissa tapaukissa, jos ei ole postilaatikkoa ollenkaan, tai luukku on naulattu umpeen. Palautuuko posti lähettäjälle vai miten. ??


      • Tiedotus tärkeä.
        ???????? kirjoitti:

        Niin mitenköhän posti (tai itella vielä jonkin aikaa) toimii tuollaisissa tapaukissa, jos ei ole postilaatikkoa ollenkaan, tai luukku on naulattu umpeen. Palautuuko posti lähettäjälle vai miten. ??

        Posteja säilytetään postin hallussa 14 päivää. Sitten ne palautetaan. Eihän postikaan voi (ei saa) säilyttää silminnähden tärkeitä posteja kuten laskut, hallussaan koska laskuilla on eräpäivä.

        Loppu tulemana saapuu ulosottomies kahden poliisin ja sorkkaraudan kanssa ja murtaa postiluukun ja samalla oven ja sanoo, nyt lähet lusimaan lusmu.

        Sitä paitsi kukaan ei saa omin luvin naulata postiluukkuaan kiinni, ei edes asunnon omistaja. KOSKA hän ei omista ulko-oveaan kuin ei ulommaisia ikkunoitakaan. Ne omistaa Asunto Oy ja taloyhtiö. Sisäovi (väliovi) ja sisäikkuna on asukkaan vastuulla.


    • matttimainio

      Laitoin jo luukkuun tekstin teippiin: jätä lehti luukkuun
      no on ehkä lukutaidoton jakaja kun tunkee vaan sen sisälle saakka.

      • jos tykkää

        pistitkö sen lapun tuhkaluukkuun?kyl se kummiski tunkee sen sisälle saakka ja syvälle


    • 18+17

      Se on prolen kosto. Jospa vaan koetat vaimentaa sitä luukkua sitkeästi lisää.

    • jakorasianpää

      Mä teen tollasissa tapauksissa jos on kaikenlaist teippiä ja ohjetta ja silti tilaa lehteä,että laitan lehden silti luukusta ja läpsäytän luukun vielä yhen extra kerran kiinni ylhäältä. Ei kannata tilata lehteä jos ei luota jakajan ammatitaitoon.Olet varmasti näitä herra/rouva täydellisyyksiä,jotka tietää kaiken paremmin ja neuvoo jopa taksi/linja-auto kuljettajaa heidän ajaessaa ja valistaa muita autoilijoita sykkeen parkkihallissa miten pitää pysäköidä :D

      • efasefsaef

        jakorasianpää taidatkin olla juuri ko jakaja kun on samanlaiset otteet.

        Kannattaisko kuitenkin yrittää olla asiallinen kun on sentään sunkin työpanoksesta kysymys, olisit kiitollinen että joku yleensä tilaa vielä sanomalehteäkin, että sullakin olis töitä, ressukka :)


    • matttimainio

      Sua tarviis tosiaan neuvoo lisää, olet niiiin ulkona ..

      Tässä on ollut muitakin jakajia vuosien varrella eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia tuon saman postiluukun kanssa :)

      Ihan on lehti tullut sujuvasti kolistelematta, mutta tämä toope ei tajua vaikka sille kirjottas tikkukirjaimilla.

      Luukkua ei voi juurikaan enempää pehmustella ettei ihan auki jää :))

    • Tekniikka ja tahto

      Itse kun jaoin Etlaria öisin, niin opettelin huomaavaisen elikkä hiljaisen tavan työntää se lehti luukusta sisään sillä tavoin ettei se luukku rämähdä kovaäänisesti.

      Silloin jakajan on tosin pakko pehmentää kädellään luukun palautumista ja lehden joutuu työntämään hitaammin sisään.

      Hiljainen jakotapa vaatii siis hieman tekniikkaa ja on vähän hitaampi, sekä työläämpi jakajalle.

      Silloin kun itse noita aamulehtiä jaoin Lahdessa, niin en koskaan päässyt siihen tavoiteaikaan saatika se alle, mikä lehdenjakajalle on kulloiseenkin piiriin kellotettu. En vaikka juoksin reittini läpi. Lehdenjakajalle maksetaan tuon etukäteen määrätyn mielestäni mahdottoman tavoiteajan mukaan liksa. Käytännössä aikaa menee kauemmin ja siitä "ylimääräisestä" työajasta ei makseta mitään!

      Eli jos jonkun piirin jakoajaksi on määritetty 2 tuntia ja 45 minuuttia, saa siitä palkkaa em. ajan verran, vaikka itse jakamisessa menisikin 3,5 tuntia. Minulla meni helposti jopa tunnin pidemmäksi tuo jakoaika.

      Kyllä se alkaa pikkuhiljaa myös jakajaa vi-tuttamaan kun joka yö teet tunnin palkatta ja ymmärrän kyllä jos ei jaksa paljon luukkujen kolina kiinnostaa.

      • Yygfeth

        Noinhan sitä luukkua pitäis käsitellä. Tietenkin jakajien pitäis kertoa työnantajalle pitäs vaatia se palkka työn mukaan. Ymmärrän ettei se onnistu.


    • H.Hakalaa

      Kukaan ei enää tilaa sanomalehteä, mutta Etelä-Suomen Sanomat on unohtanut irtisanoa joitakin lehdenjakajia. Nämä jakajat kiertävät kuitenkin aamuisin saman vanhan jakokierroksen, mutta kun ei ole mitään jaettavaa niin he kolistelevat postiluukkuja vanhaan tapaansa. Tyhjät postiluukut kolisevat eniten.

    • jos ei kelpaa!

      valivali! Osta lehtes irtonumeroina!

    • Oikeasti hei

      Älytön kirjoitus, hyvän lehdenjakotavan mukaan lehteä ei nimenomaan jätetä luukkuun, tästä asiasta juuri valitetaan.
      Luukkuun jätetty lehti kertoo mm varkaille, että asunossa ei olla paikalla, samoin joku voi varastaa lehden ja taas jakajaa syytetään.
      Jakaja toimi aiva oikealla tavalla ja heillä on kiire työssään, aamuyöllä tekevät raskasta työtä.
      Lehti siis pitää työntää perille, LUUKKUN EI JÄTETÄ!

      • mattttimainio

        Jos mä laitan luukkuun teipin jossa lukee: JÄTÄ LEHTI LUUKKUUN, KIITOS

        Kyllä mä silloin toivon että se jätetään luukkuun eikä kolistella joka aamu klo 3-4 aikoihin sitä stn luukkua.

        Voin toki lopettaa sen tilauksenkin, mutta en usko että on tarkoitus että jakaja herättelee ihmiset tuohon aikaan.
        Siinä on työhönohjaus mennyt hukkaan, tuskin sitä on ollutkaan.


    • hiffaatteko?????????

      työntäkää nyt vittu lehtenne tuhkaluukkuun ja syvälle!lukekaa vittu uutiset verkkosivuilt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe