sekoan kohta

petetty ja jätetty

Mies jäi kiinni törkeästä pettämisestä. Olin epäillyt jo pitkään. Mies osasi selittää mustan valkoiseksi. Minä hullu uskoin, vaikka epäilin. Puoli kaupunkia tiesi ennen minua. Häpeän määrä on käsittämätön.

Nyt kun tiedän, en saa nukuttua, en syötyä, en oltua aloillani. Haluaisin vain herätä tästä pahasta unesta. Pahinta kaikessa on valehtelu ja vedätys. Kysyin monta kertaa, mutten saanut vastausta. Halusin uskoa miestä, koska rakastin ja rakastan häntä. Mies käyttäytyi ailahtelevasti, keksin sille itsekin monenlaisia selityksiä. Mies jäi kiinni nuorikkonsa kanssa iltana, jolloin mies oli ollut minunkin kanssani. Samana päivänä tyydytti itseään kahden naisen kanssa. Miten sairas ihminen on, että tekee tuollaista... Miten voi toimia noin. Miten pystyy. En käsitä. Hän oli lähtenyt suoraan laukeamisen jälkeen tuon toisen naisen luo. Naisesta naiseen. Niin sairasta, että oksettaa ja kuvottaa.

Tiedän nyt, että olen typerä, lapsellinen, hyväksikäytetty nainen. Tunnen valtavaa häpeää ja surua kaikesta tapahtuneesta.

Mies jätti minut. Olen täysin lytätty. Aiemmin mies selitti ja selitti, piti kovasti kiinni. Nyt kun sain tietää, hän suhtautui minuun kylmästi. Kiisti asian ensin, sitten lähti. Nyt ei halua edes puhua. Itse halusin vastauksia, yritin keskustella. En saanut edes ylpeyttäni pitää. Olisi pitänyt vain heti potkaista pihalle. Huusin vain ja sitten hän lähti. Kun yritin keskustella, hän ei enää halunnut sanoa mitään. Vain erota. En tunne enää ihmistä, jonka kanssa vietin elämästäni lukemattomia vuosia.

Että hyvää joulua vaan.

34

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se seonnut

      Sinulla on todellakin nyt kovaa ja rankkaa! Miehesi teki sen kaikkein halvimman teon, minkä voi tehdä lähimmälle ihmiselle. Kaiken tuon käsitteleminen yksin ja täysin turvattomana on hirvittävän suuri urakka. Onko sinulla ketään läheistä, minne mennä ja saada tukea? Yksin ei pitäisi jäädä noin vaikeiden ongelmien kanssa.

      Hakeudu kuntasi mielenterveystoimistoon. Kerro tilanteesi ja pyydä rauhoittavia. Rauhoittavat eivät muuta asioita paremmiksi, mutta oma jaksamisesi voi olla niistä kiinni. Syömättämyys ja juomattomuus yhdessä valvomisen kanssa voi aiheuttaa psykoosin tai muun vaikean henkisen/fyysisen tilan. Myös työssä jaksamisesi vaatii riittävää terveyttä. Saat pyytäessäsi lomaakin töistä, mutta useimmille se on vähiten se mitä tarvitaan.

      Onko sinulla lapsia? Miten työt? Miten läheiset?

      Voimia nyt heti alkuun. Olen itse kokenut saman. Ymmärrän missä tilanteessa olet.

    • pettynyt nainen

      On tosi inhimillistä ettei pysty heti sisäistämään kaikkea eikä pysty uskomaan tapahtunutta. Haluaa tavallaan uskoa siihen vanhaan hyvään ja taistella siitä. Kyllä siinä elämä järkkyy ihan tosissaan. Sitä haluaa pettäjää takaisinki, haluaa vielä rakastaa, haluaa tavallaan korjata kaiken pahan, välillä inhottaa eikä halua ikinä nähdä, harppoo tunnetilasta toiseen.

      • surku15

        Ei varmaan lohduta yhtään, mutta tarinasi on ihan klassikko. Voisi olla minun kirjoittamani, miehen käytöstä ja reaktioita myöten. Vaikka teko on henkilökohtainen tragedia, niin muista että siinä vain yksi patukankantaja toteutti itseään niinkuin tekee suurinosa miehistä. Osa salaa, osa jää kiinni. Se ei ole sinun vikasi, ei johdu sinusta. Mies tekee saman nykyiselle naiselleen kun aikaa kuluu.

        En voi muuta toivottaa kuin tsemppiä kivun keskellä. Minulla toipuminen kesti noin kolme vuotta. Viatonta uskoani rakkauteen en saa koksaan takaisin, niin luulen. En edes oleta että mahdollisen seuraava kumppani olisi uskollinen. En suotta ole minäkään jos tilanne tulee. Ei ole rakkautta, vain oikukkaita himoja ja hetkellistä kiintymystä. Me kaikki ollaan vaihdettavaissa vaikkei siihen halua uskoa ennen kuin osuu omalle kohdalle.


    • Jotain uutta

      Semmoista se on. Elämä on.
      Kirjoituksessa ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä.

    • anna olla

      Mitä tuota häpeämään? Ethän sinä mitään ole tehnyt. Anna miehen mennä, kun kerran haluaa. Itsellesi teet vaan harmia jos haluat asiaa kaivella. Elä omaa elämääsi ja unohda.

    • Taas yksi

      Tiedän tarkalleen mitä käyt läpi. Se kipu on suoraan helvetistä. Olet nyt shokissa ja kestää jonkin aikaa että selviät siitä eteenpäin. Minulla shokkivaihetta kesti noin viikon-pari. Sinä aikana elämä on pelkkää huutoitkua ja tuntuu niin pahalta ettei pysty edes sanomaan onko siinä eniten kyse vihasta, surusta, häpeästä vai mistä. Kaikkea sekaisin. Kun pahin shokki ohi niin pystyt kyllä taas pikkuhiljaa ajattelemaan muutakin kuin tapahtunutta. Ja tapahtunutta jo hieman etäämmältä.

      Nyt pidät huolen että et jää yksin neljän seinän sisään vaikka se houkuttelisikin. Pyydä ainakin joku seuraksi jolle voit purkaa sydäntäsi. Tiedän tuon häpeän tunteen. Kaikki häpeä kuuluu pettäjälle, ja niin kaikki ulkopuoliset normaalilla järjellä varustetut ajattelevat myös. Vaikka itse häpeää (niin me kaikki uhrit yleensä olemme tehneet), sille ei ole mitään syytä. Teko ei ollut sinun vikasi, äläkä ikinä kuuntele sellaisia jotka niin väittävät. Varsinkaan pettäjää. Kun saat tarpeeksi etäisyyttä asioihin ajan kuluessa, tiedostat tämän paremmin. Omasta kokemuksesta on nyt 9kk aikaa ja alkaa olla taas voimat suunnilleen normaalitasolla. Se vaatii aikaa. En vieläkään ole itse tapahtuneesta yli, mutta matkalla sinne. Se helpottaa kyllä, lupaan sen.
      Koita jaksaa, meitä on muitakin saman läpi käyneitä. :(

    • beenthereonce

      tuollaiselta paskalta ei kannata selittelyjä vaatia, mulkku mikä mulkku. anna anteeksi itsellesi, että kaikkesi yritit, jotta rakkaus säilyisi. niin inhimillistä. tuo henkinen helvetti päättyy aikanaan, se on varmaa, vaikkakin vaikea uskoa eläessään elämänsä painajaista. voimia toivon sinulle paljon. turvaudu nyt läheisiisi, he auttavat ja ovat sinua varten.

    • Axmax

      Aika hyvä mieskunto hepulla kuitenkin on, että jaksaa kastaa yhdessä pimpassa ja sitten heti seuraavassa.

      • Tsemppiä!

        Saman läpikäyneenä toivotan sinulle voimia jaksaa tarpoa kaikki läpi!
        Minulla mies vielä kiemurteli muutaman kerran takaisin ja heikkona (silloin) halusin jatkaa. Lopulta itsetunto palasi sille tasolle, että en enää halunnut ihmistä, joka ei edes pysty päättämään, kenet haluaa, saatikka pysymään uskollisena.
        Kanalan soutaa-huopaa episodin jälkeen voin sanoa, että nyt alkaa vähitellen tuntumaan normaalilta. Aikaa on kulunut neljä vuotta. Terapiassa edelleen. Jouduin tunnekylmän narsistin uhriksi. Huijasi alussa terapeuttejakin, kun hakisi meidän käyvän pariterapiassa parantamassa suhdetta salasuhteen paljastumisen jälkeen. Pelkkää teatteria kaikki.

        Nyt korjailen mielessäni historiaa, meillä yhteisiä vuosia oli parikymmentä. Kun vihdoin tajuan tuota käytösmallia, alkaa monet asiat kaukaisuudestakin saamaan oikeat mittasuhteet. Valehtelua ja pettämistä ollut varmaan aika alkuajoista lähtien.
        Onneksi puolet elämästä vielä jäljellä, sitä lähden nyt innoissani elämään ja katsomaan vapaana ja vihdoin onnellisena.


      • Toipunut!
        Tsemppiä! kirjoitti:

        Saman läpikäyneenä toivotan sinulle voimia jaksaa tarpoa kaikki läpi!
        Minulla mies vielä kiemurteli muutaman kerran takaisin ja heikkona (silloin) halusin jatkaa. Lopulta itsetunto palasi sille tasolle, että en enää halunnut ihmistä, joka ei edes pysty päättämään, kenet haluaa, saatikka pysymään uskollisena.
        Kanalan soutaa-huopaa episodin jälkeen voin sanoa, että nyt alkaa vähitellen tuntumaan normaalilta. Aikaa on kulunut neljä vuotta. Terapiassa edelleen. Jouduin tunnekylmän narsistin uhriksi. Huijasi alussa terapeuttejakin, kun hakisi meidän käyvän pariterapiassa parantamassa suhdetta salasuhteen paljastumisen jälkeen. Pelkkää teatteria kaikki.

        Nyt korjailen mielessäni historiaa, meillä yhteisiä vuosia oli parikymmentä. Kun vihdoin tajuan tuota käytösmallia, alkaa monet asiat kaukaisuudestakin saamaan oikeat mittasuhteet. Valehtelua ja pettämistä ollut varmaan aika alkuajoista lähtien.
        Onneksi puolet elämästä vielä jäljellä, sitä lähden nyt innoissani elämään ja katsomaan vapaana ja vihdoin onnellisena.

        Hei! Minulla myös samanlainen kokemus. Nyt, etäämmältä vasta näen millainen sika ex-mieheni oli. Hän jäi uskottomuudesta kiinni jopa kolme kertaa, ja kaksi kertaa suostuin hänen kanssaan jatkamaan. Ensimmäisellä kerralla jopa itse sitä pyysin. Onneksi kolmas kerta toden sanoi. Mies aina väitti ja vannoi haluavansa parantaa tapansa ja haluavansa keskittyä vain meidän rakkauteen. Ehdotti ihan itse myös terapiaa ja jotain parisuhderetriittiä. Kaksi kertaa uskoin vilpittömään haluun parantaa asiat, luulinhan tuntevani hänet 15 vuoden yhdessäolon jälkeen. Olimmehan kokeneet jo vaikka mitä yhdessä, luulin että me olimme tiimi. Käsitin totuuden miehen luonteesta ja tavasta miten hän petti, kunnolla vasta luettuani hänen toiselle naiselle lähettämiään sähköposteja, hän eli lähes kaksoiselämää toisen naisen kanssa! Siellä oli kaikkea kauppalistoista ja riitelystä lempinimiin ja huolenpitoon. Se iski itselle kaikkein pahiten että se ei ollutkaan pelkkää seksiä, vaan että minä en ollutkaan se läheisin. Reagoin kirjaimellisesti oksentamalla. Silloin halusin erota, enhän enää ymmärtänyt miksi olla yhdessäkään. Jouduin ottamaan viikon sairaslomaa, henkinen ja fyysinen olo oli hirveä, nukuin huonosti ensimmäisen kuukauden, ja itkin usein lähes kolme kuukautta ja koitin käsittää mitä oli tapahtunut. Pahin ja huijaavin tunne oli nimenomaan häpeä, oli vaikea myöntää tulleensa huijatuksi, ja vaikea myöntää että se ihana mies josta kaikki piti olikin kamala. Tunsin halua teeskennellä. Onneksi järki pysyi päässä. Olin vahva ja uskalsin irroittautua. Sitten aloin huomata taas muita hyviä asioita elämässäni ja sain taas otetta asioista. Pikkuhiljaa olo parani ja pystyin taas nauttimaan elämästä. kahden vuoden jälkeen voin jo luottaa miehiinkin, koska olen tajunnut että kaikki eivät ole sellaisia. Nyt tunnistan jo ex-mieheni kaltaiset lipevät lierot. Nyt elämä jo hymyilee. Ikävä ei ole.

        Toivon ap:lle voimia, jonain päivänä olo on jo parempi! Terveisin toipunut.


    • bejdbd

      Kun pihtaa , niin löytyy parempaa seuraa muualta

      • Näin monesti

        Voi olla niinkin, mutta usein se on niin, että pettäjä vain haluaa jotain vaihtelua arkeen.
        Meillä ainakin mies valitti, että "kaikki on aina niin samanlaista", viitaten arkeen kolmen lapsen kanssa. Kävimme lomilla perheen kera ja välillä viikonloppuja kahdestaan, teimme asioita yhdessä ja erikseen, mutta mikään ei riittänyt. Sängyssä oli sutinaa monta kertaa viikossa, eikä hän ollut aina aloitteentekijä.
        Mielestäni meillä oli kaikki ihan hyvin, rahasta ei tarvinnut huolehtia ja lapset eivät aiheuttaneen erityisiä murheita.
        Mutta kun elämä oli niin tylsää....
        Nyt ex miettii, miten upeaa meillä silloin olikaan. Kakkosen kanssa näyttää olevan vähän on-off. Ehkä se tuo nyt sitten jännitystä elämään. Ihmettelen myös, että jos kerran oli niin arkista, miksi ei olisi halunnut erota. On halunnut minut takaisin useaan otteeseen - miksi, jos kerran oli niin tylsää?
        Nyt vietän sitä tylsää arkea lasten kera ja nautin joka sekunnista!


      • Lippe5
        Näin monesti kirjoitti:

        Voi olla niinkin, mutta usein se on niin, että pettäjä vain haluaa jotain vaihtelua arkeen.
        Meillä ainakin mies valitti, että "kaikki on aina niin samanlaista", viitaten arkeen kolmen lapsen kanssa. Kävimme lomilla perheen kera ja välillä viikonloppuja kahdestaan, teimme asioita yhdessä ja erikseen, mutta mikään ei riittänyt. Sängyssä oli sutinaa monta kertaa viikossa, eikä hän ollut aina aloitteentekijä.
        Mielestäni meillä oli kaikki ihan hyvin, rahasta ei tarvinnut huolehtia ja lapset eivät aiheuttaneen erityisiä murheita.
        Mutta kun elämä oli niin tylsää....
        Nyt ex miettii, miten upeaa meillä silloin olikaan. Kakkosen kanssa näyttää olevan vähän on-off. Ehkä se tuo nyt sitten jännitystä elämään. Ihmettelen myös, että jos kerran oli niin arkista, miksi ei olisi halunnut erota. On halunnut minut takaisin useaan otteeseen - miksi, jos kerran oli niin tylsää?
        Nyt vietän sitä tylsää arkea lasten kera ja nautin joka sekunnista!

        Tsemppiä ja Näin monesti! Kiitos äärimmäisen fiksuista kirjoituksista. Samantapaisia kokemuksia minullakin takanani. Kipeitä ja haavoittavia tapahtumia ja suuri luopuminen kaikesta itselle arvokkaasta ja tärkeästä. Ehyestä perheestä, kodista, sukulaisista, mummolasta. Ja pimeyden jälkeen valon löytäminen uudelleen. Arvostan itseäni entistä enemmän tämän elämän oppiläksyn läpikäytyäni. Ei voi kuin huvittuneena lukea tällaisia kommentteja "kun pihtaa niin löytää parempaa seuraa muualta". Jos jonkun miehen ajatus askartelee tällä tasolla, on tosiaan parempaa, että hän lähtee elämään sitä niin juhlallista ja antavaa elämää kakkosensa kanssa. Ehkä tällöin on vuorossa hänen laiskanläksyn oppivuodet.


      • Myötätunto

        bejdd, kysy itseltäsi onko henkisesti tasapainottomaan tilaan pettämisen vuoksi ajautuneen petetyn pilkkaaminen, edes anonyymin, netissä, oikein tehty. Missä myötätuntosi on?

        Ap, paljon jaksamista, älä välitä anonyymeistä pilkkaajista, heillä on oma pääkoppa sekaisin.


      • 3v erosta ja onnellinen
        Lippe5 kirjoitti:

        Tsemppiä ja Näin monesti! Kiitos äärimmäisen fiksuista kirjoituksista. Samantapaisia kokemuksia minullakin takanani. Kipeitä ja haavoittavia tapahtumia ja suuri luopuminen kaikesta itselle arvokkaasta ja tärkeästä. Ehyestä perheestä, kodista, sukulaisista, mummolasta. Ja pimeyden jälkeen valon löytäminen uudelleen. Arvostan itseäni entistä enemmän tämän elämän oppiläksyn läpikäytyäni. Ei voi kuin huvittuneena lukea tällaisia kommentteja "kun pihtaa niin löytää parempaa seuraa muualta". Jos jonkun miehen ajatus askartelee tällä tasolla, on tosiaan parempaa, että hän lähtee elämään sitä niin juhlallista ja antavaa elämää kakkosensa kanssa. Ehkä tällöin on vuorossa hänen laiskanläksyn oppivuodet.

        Näinpä. Meillä myös oli vähintään kerta viikkoon seksiä ja ihan tavallistä lapsiperhearkea iloineen ja suruineen. En tiedä kuinka monta kertaa viikossa olisi pitänyt seksiä harrastaa jos siitä kiinni... on vähän haastavaa välillä edes se kerta viikkoon kun on pienet nölliäiset, jotka yölläkin välillä levottomia ja heräilee ja kulkee ympäri kämppää. Mutta siis juu meillä myös syrjähypyn pääsyyksi valikoitui arjen tylsyys ja jännityksen kaipuu.

        Onhan se nyt kiihottavaa ja jännittävää kun huomaa että joku uusi on kiinnostunut ja valmis seksiin. Tottakai suhteet muuttuu aikaa myöden, niin ne aina tekee. Ihastus ja tulisuus katoaa, mutta syvempi rakkaus ja kumppanuus jää.

        No nyt on erosta aikaa kolme vuotta ja meillä se oli selvä peli heti kun sain tietää. En edes lähtenyt kokeilemaan terapioita. Oksetti ja satutti teko niin paljon. Nyt on uusi ihana mörrikkä kainalossa itsellä. Miehen syrjähyppysuhde taisi päättyä noin puoli vuotta meidän eron jälkeen. Pari kertaa suostuin aikoinaan keskustelemaan menneistä ja kyllä hän toi ilmi halunsa palata yhteen.

        En ikinä jaksa ymmärtää miten mies voi laittaa seksin ja jännityksen perheen edelle jos kuitenkin on kotona kaikki ihan tavallista, ei riitoja, ei seksittömyyttä, ei kylmyyttä tai muita ns ymmärrettäviä perusteita hyppelyyn. No joskus miestä onnestaa ja vaimo huolii takaisin. Joskus käy köpelömmin. Joka tapauksessa vaimo löytää takuulla myös jonkun myöhemmin petiään lämmittämään, siitä ei ole epäilystä. Ei luulisi olevan vaikeaa ajatella pikkuisen kauemmas tulevaisuuteen ja tehdä pieni riskianalyysi ennen syrjähyppyä...


    • kierrän kaukaa

      Ihan samanlaista kokeneena, voin myös kertoa, että vielä vuosien päästä ihmettelen, miksi minä en huomannut?

      Mies lähti heti seksin jälkeen jonnekkin, ihmettelin kyllä sitä ja kaikki paljastu oli kakkonen ollut jo vuosia.

      Erohan siitä tuli, vaikka mies väkivalloin koetti pidätellä minua. Nyt elää sen saman kakkosen kanssa ja vannoo muille, miten onnellinen on.

      No joo, olen onnellinen minäkin viimein, mutta se valehtelu vuosia oli kova shokki.

      Kaikesta selviää kuitenkin ja osaa varoa ainakin häntäheikkejä.

    • kierrän kaukaa

      Toisaalta, tämä nyt ykkönen, entinen kakkonen saa varmaan samaa kohtelua, sillä harvoin ihmisen luonne muuttuu kokonaan.

      Se on sitten hänen murheensä, jos on rakastanut tai vaan kulissiliitossa, en usko, että aito rakkaus syntyy petoksen varjolla.

      Tai miehellä seisoo vaan järki enää, no se siitä ja sen kestävyydestä.

    • kierrän kaukaa

      Tapahtuneesta on vuosia ja jopa säälin sit miestä välillä, hän on tapojensa orja ja antaa olla, mutta kyllä ne tunteet nousee pintaan varmaan lopun ikää kun tulee petetyksi.

      Pettäjä ei ymmärrä tekojensa seurauksia ja ei tiedä miten paljon se loukkaa kun puolisolle valehtelee.

      Tsemppiä ja meitä on paljon, jota on petetty. Ymmärrän hyvin, miten elämä menee sekaisin, mutta jokin hyvä harrastus vaikka pakolla, olis hyväksi, ettei koko aikaa ahdista.
      Minulla se oli sisustus uudessa kodissani.

    • yksi meistä

      Sinulle "Tsemppiä": kuvaamasi mies kuulostaa varsin tutulta ihmiseltä. Ex oli manipuloinnin mestari, mutta tajusin sen vasta monien vuosien jälkeen. Hän pyöritti minua ihan täysin, enkä edes huomannut sitä. Se on jättänyt minuun valtavat henkiset arvet.

      Ikäviä asioita tuli ilmi matkan varrella, mutta hän osasi selittää ne mieleisikseen ja omia etujaan palvelemaan. Aloin jo epäilemään itseäni ja omia tuntemuksiani, että minussako vika, kun mies on niin kiltti ja ihana kuitenkin. Aloin ajatella, että ymmärrän asioita jotenkin väärin tai suurentelen niitä jotenkin. Hän osaa olla todella hurmaava persoona, mutta hänellä oli tapana olla sitä monelle muullekin kuin minulle. Ehkä ihailu oli hänelle niin vastustamatonta. Pettämisistä "selvittiin" ja haluttiin jatkaa yhdessä, yritettiin rakentaa parempaa yhteistä tulevaa. Rakastin häntä kaikesta huolimatta.

      Kun ikäviä asioita, ristiriitoja ja epämääräisyyttä alkoi kasaantua riittävästi, aloin itse oireilla. Uskoin miestä, että voin häneen luottaa uudelleen eikä hän tee minulle pahaa. Univaikeudet alkoivat tulla säännöllisiksi, rytmihäiriöitä, laihtumista ym. Keho oireili, vaikka mieli ei pystynyt ymmärtämään, mistä on kyse. Toki pohdin ja pohdin asioita, kriittisestikin, mutta tunteet eivät antaneet periksi, kunnes tuli sitten se lopullinen ja totaalinen päätepiste. Niin törkeä pettäminen, että siinä aukeni silmät kerrasta. Se oli sellainen shokki, että luulin kuolevani siihen paikkaan. Miten monta kertaa olinkaan antanut anteeksi aivan turhaan. Uskonut parannukseen, uskonut muutokseen. Aiemmin tunsin vihaa näitä muita naisia kohtaan, kun mieheen takertuvat. Uskoin mieheni olevan uhri, halusin uskoa niin. Nyt alan ymmärtää, että mieshän varmaan pyöritti heitä kuten pyöritti minuakin ja sai uskomaan vaikka ja mitä.

      En tiedä, selviänkö tästä koskaan ehjäksi asti. Uskon, että uusi arki ja elämä alkaa vähitellen sujumaan, mutta unohdu tämä ei koskaan. Valheen historia on valtavan pitkä. Tuntuu hurjalta, että on vuosia elänyt sellaisessa, vaikka on yrittänyt totuutta esille kaivaa. Ihmettelen, miksi hän teki niin kuin teki. Kun kulissit kaatuivat, ne kaatuivat sitten niin rytinällä, että siinä ei mieskään enää selitellä osannut ja outoa kyllä ettei halunnutkaan selitellä. Yritin vielä karhuta selityksiä, mutta hän oli haluton keskustelemaan. Kasvojen menetys oli niin totaalinen.

      Meidän suhde ei ollut kiinni läheisyyden puutteesta, ymmärtämättömyydestä tai mistään muusta sellaisesta, johon yleisesti vedotaan. Kyse oli siitä, että mies on häikäilemätön pettäjä ja manipuloija. Lopulta se oli niin yksinkertaista. Kaikki terapiat ja keskustelut vuosien varrella olivat aivan turhaa ajankäyttöä, mieheni ohjaamaa teatteria.

    • yksi meistä

      Sellainen lisäys vielä, että olen miettinyt paljon sitä, miksi jatkoin pettämisten jälkeenkin yhdessä. Isoin syy oli varmasti perhe, en halunnut muutosta vaan vanhan elämän takaisin, halu rakastaa ja olla rakastettu, mutta lisäksi sekin, että halusin korjata kaiken sen pahan hyväksi. Näin jälkeenpäin ajatellen se oli se isoin juttu. Halusin taistella onnen ja rakkauden eteen, puskea läpi kaiken sen loan ja että kaikki olisi taas hyvin. Luulin, että mies halusi samaa. Ehkä jollain tasolla halusikin, mutta ei kokonaan. Kaikesta törkeydestä huolimatta rakastan häntä jollain tavalla edelleen, vaikka yhteen emme enää palaa. En jaksaisi enää elää sitä elämää, jota hän minulle tarjoaisi. Tajuan ettei hän kykene muuttumaan. Tilaisuuksia oli monta.

      • Kohtalotoveri, täälläkin

        Kuin omaa tekstiäni olisin lukenut, ihan saman olen kokenut. Näköjään tällaisia miehiä on muitakin. Kuvittelin, että kohdalleni osui yksi harvinaisen manipuloiva ja kaikkia pyörittävä mies. Omalla tavalla lohdullista, etten ole yksin. Muitakin saman kokeneita on.
        Monesti mietin, että miksi joku vinkuu yhden yön kännipettämisestä, yhdestä kerrasta. Mutta jokaisella on oma kokemus, omiin asioihin peilaten. Varmasti minua olisi sekin satuttanut. Kokemani mittakaavassa se olisi ollut pikkujuttu.
        Nyt en pitkiin aikoihin uskalla luottaa kehenkään mieheen. Suuret haavat kestävät arpeutua kauan.
        Onneksi vielä hengissä ja tulevaisuutta kohti suunnaten. Se mies on onneksi historiaa. Enää vain isä lapsillemme.


    • arvoituksia ovat

      Eräs mies kertoi, että vaimo huolehti hänestä kuin lapsesta ja hänelle tuli tunne, et vaimo on äiti. Siinä muka syy hakea naista muualta.

      Kuitenkin totes sitten uuden kanssa, et uusi nainen, hoivaa häntä ja se tuntuu hyvälle?

      Eli otappa heistä selvää.

    • Reppanan tekoja

      Varmastikin mies ajattelee sinua ja suhdettanne. Hänelle ei ylpeys anna periksi myöntää, ei näyttää totuutta vaikka koskisi. Puhumattomuudella hän yrittää painaa kaiken alas mitättömäksi vain sinun silmissäsi. Lapsellinen itseään etsivä mies joka todistelee miehisyyttään naisten kanssa.

    • tsemppaus

      Tsemppiä aloittajalle! Muista, ettet ala itseäsi syytellä; sinun ukkosi tässä hävetä pitäisi!

    • petetty ja jätetty

      Kiitos tsemppauksesta.

      Niin hajalla olen edelleen, ettei mitään rajaa. Onneksi sentään unta saan ja syödäkin vähän pystyn. En vaan voi käsittää, miksi mies teki niin kuin teki. Ensisijainen tunne on tällä hetkellä kuvotus, ahdistus ja häpeä. Inhottaa, että totuus hänestä valkeni vasta nyt, vuosien jälkeen. Miten saatoin olla niin typerä ja sokea?! Suren menetettyjä vuosia, menetettyjä aikaa. Koen hänen hyväksikäyttäneen minua ja rakkauttani.

      Olen nähnyt häntä jonkin verran, enkä tunnista enää samaksi mieheksi. Niin erilainen. Ei pysty katsomaan silmiin, välttelee, pakenee. Jotenkin näyttääkin erilaiselta ja puhuu aivan eri tavalla ja eri tyyliin. Halventaa minua jutuissaan. Mitätöi kaikkea tapahtunutta. Nyt kuulemma eteenpäin ja turha vatvoa vanhoja. En saa vastauksia mihinkään, en edes säälittäviä selitysyrityksiä. Kysyin häneltä, että tahdon tietää, rakastiko hän minua todella koskaan. Hän sanoi, ettei pysty siihen vastata eikä halua siihen vastata. Että sellaista miestä minä rakastin. Ja yhteisille tutuille esittää aivan eri tarinaa. Huh huh. Petos jo kyllin paha, mutta vieläkin alemmas osasi vajota.

      • kestäisitkö kuulla?

        Kestäisitköhän sä kuulla miehesi suusta sen mitä mä kuulin, kun käry kävi? Hän sanoi, ettei ole ikinä mua rakastanut. 20 vuotta yhdessä eikä koskaan rakastanut mua. Satuttavaa kuultavaa. Joten suosittelen, ettet tivaa mieheltä asiaa. Et varmasti halua kuulla totuutta.


      • hylätty

        Hei, karmaisevaa lukea kirjoitustasi. Aivan samoin kuin itsekin kuvasin samoja tapahtumia. Katse, luonteen muuttuminen, kylmyys ja välttely. Vanhojen vatvomisen kieltäminen ja samanaikaisesti kykenemättömyys määrittelemään teidän yhteiseen elämään kuuluneita tunteita.

        Juuri näihin tilanteisiin tarvitsisimme ammattiauttajilta enemmän kuin mihinkään muuhun kunnon neuvoja. Kun oma läheinen muuttuu aivan toiseksi ihmiseksi, on tilanne kammottava.

        Kuinka jaksat nyt? Käy pyytämässä lääkäristä ainakin unilääkkeitä, jottet romahda. Jos romahdat, muuttuu tilanne vielä pahemmaksi. Miehesi ei luultavasti auta sinua millään tavalla. Itse sairastuin prosessin aikana syöpään, jolloin mies kiirehti hakemaan eron. En olisi voinut koskaan kuvitella että joku, tai kukaan tuntemani ihminen toimisi niin kylmästi. Päälle päin ei voi aina tietää kuka toimii epäinhimillisesti.

        Teet parhaiten, jos jätät miehesi täysin rauhaan ja hankit itsellesi rauhoittavia. Kaikki kritiikkisi kääntyy vain syytöksiksi sinua vastaan ja tilanne pahenee.

        Miten jaksat nyt?


    • petetty ja jätetty

      Miehessä olisi mielestäni pitänyt olla sen verta munaa, että olisi totuuden saanut suustaan ulos kun sitä häneltä kysyin. Pakko tuollaista vätystä on edes vähän grillata henkisesti eli tivata totuuksia, joita tuo munaton ukko ei ole saanut sanottua aiemmin. Ei se muuten opi eikä tunnu oppivan nytkään. Samaa rataa menee varmaan loppuelämänsä aina sinne kuuluisaan puulaatikkoon asti.

      Vaikka onhan se niin, että tuollainen ihmistyyppi haihattelee milloin minkäkin tunteen perässä. Tänään yhtä ja huomenna toista. Ei tiedä varmaan tuollaiset itsekkään, mikä on milloinkin totta ja ei. Keskenkasvuisia poikalapsia ja heidän leikeissään monet kärsii.

      Mutta aitouttakin ainakin jollain tavalla on varmaan mukana ollut, myös teidän 20 vuodessa. Ei se muuten siinä niin kauaa olisi notkunut.

      • aazbeeeeeeeeeeeli

        Jos vaikka 20v, mutta jotkut teot voivat tehdä 20v pelkkää mätää ilman tunteita. Teot kertovat puolestaan. Kakkonen tietää ja arvostaa edellisen pettämistä. Se on todellakin sairasta, mutta rakastunut ihminen voi kai olla?


      • Hanki oikea mies

        Ei tuollainen vätys mikään mies ole. Pelkkä surkea kullinheiluttaja. Oikea mies kohtaa tekojensa seuraukset ja kantaa niiden seuraukset. Tuo nysväke vain halusi paeta paikalta, koska ei pystynyt edes katsomaan mitä sai aikaan pelleilyllään.


    • Shokissa?

      Hirmuisesti voimia aloittajalle. Itselle paljastui muutama päivä sitten että mieheni jäi laivareissultaan uuden naisen kainaloon. Täällä minulla ja lapsilla joulu pilalla. Äsken juttelin puhelimessa ja sain vain vastaukseksi epämääräisiä selityksiä ja ärsyyntynyttä huokailua. On sen naisen luona edelleen. Ja sinne saa nyt jäädäkin. Myös tämä nainen soitti minulle, huusi ja haistatteli, itse pysyin asiallisena kaikesta ivasta ja haukkumisesta huolimatta. Olo todella epätodellinen.

      Olen nukkunut yöllä alle tunnin, oksentanut useita kertoja, tärisen ja hikoilen. En pysty olemaan paikalla hetkeäkään, koti on ainakin puhdas joulua varten. Itkua ei ole tullut kertaakaan, vain oksentamista. Onneksi nyt loma töistä että saa itsensä kasattua ja vedettyä henkeä. Keho ihan loppu tämän tärinän ja ahdistuksen/oksentamisen takia. Pelkään että saan sydänkohtauksen. Kaikkea sitä joutuukin ihminen kärsimään elämässään.

      • monoa vaan!

        Siellä taitavat olla tukevasti päissään sekä niin sanottu miehesi ja hänen nolo vosunsa. Onko surkeassa isää ja aviomiestä kuin moinen laivapanon mukaan lähtenyt luuseri. Moista sekundamiestä ei kannata surra, joululahjaksi avioero vetämään.


      • -olga-

        No voi nenä! Kaikenlaista sitä tapahtuu. Hyvä vain, että pääsit moisesta miehestä eroon. Etkä kyllä enää vastaa, jos toinen nainen soittaa, pidä rajoistasi kiinni. Ei todellakaan ole sinun "tehtäväsi" olla vieraan ihmisen, tai ylipäänsä kenenkään, haukuttavana.

        Minusta kannattaisi käydä lääkärillä puhumassa tilanteestasi, pyytää nukahtamislääkettä. Sinun täytyy saada nukutuksi, muuten kaikesta tulee aina vain epätodellisempaa, eikä valonpilkkuja näy missään.

        Voimia, tsemppiä ja iso hali. Kaikki järjestyy.


    • wolf1

      Uutta matoa koukkuun. Sillä tuo hoituu. Exäsi ei ollut maailman ainoa mies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe