Tiedote maidontuottajille.

maidontuottaja1

maidontuottajille tuli tiedote pohjolanmaidolta TÄNÄÄN että tuottajalle maidon litrahinta on pudonnut venäjä pakotteiden aikan noin viisi senttiä litralta. äkkiä tuntuu siltä että tuo on vaatimaton pudotus,mutta meidän tilan vuosituloon se tekee neljätuhannen euron loven tappioksi. tilan koko on karvan alle keskikokoa.

kysymys kuuluu, mitä palkansaajat tekis vastaavanlaisessa tilanteessa, jos vuosi tulot tippuis yhtä rajusti, eivät marmastikaan mitään no ei suinkaan palkansaajat marsivat kadulle riehumaan ja särkemään paikkoja vaatiakseen korvauksia jos ei auta rupeavat he lakoon muutamaksi viikoksi ja näin ollen palkkatyöläiset saavat vaativansa.

maidontuottajat ei voi asialle yhtään mitään, ainoa mitä voivat on laitaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin jottei hinnat laske enemää ja nousevat takaisin ennaleen, ellei auta on otettava lisää velkaa, mitenkä otat kun entistä on jo liikaa. toisin sanoe nopein toimnta pienimmällä kidutuksella on laitta navetanovet kiinni ja myydä tila venäläisille ja maksaa velkoja mitä pystyy, sen jälkeen muutto veneenalle ja sossunluukulle marssiminen, sekään ei auta sillä tuossakaan tilanteessa viljeliä ei saa korvausta edes sossunluukulta, joten on parempi muutaa veneenalle ja lopetaa kituuttaminen kokonaan.
unohdin ainoan toivon kipinän on ruveta rikolliseksi puliukoksi jos sillä tavalla sais edes katon päänpäälle joutumalla yhteiskunnan elätiksi vankilaan tai mielisairaalaan, tämä on viljeliöiden kohtalo jos hinnat putoavat tätä vauhtia.

45

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stuppi sekomuslaista

      Stupin olisi pitäny pakoteinossaan vaatia etes ennen allekirjoitusta ehdoksi että eu korvaa täysimääräisesti kaikki vahingot mitä siitä aiheutuu suomelle!

    • Kituutellaan

      Sinulle maidon tuottaja , minä olen rakennustyöläinen olen töissä pienessä rakennusliikkeessä,olen jo vuosia tehnyt töitä ilman mitään lisiä, oli sitten kyseessä viikonloppu tai vaikka yö, niitäkin minun työssä joutuu tekeen.Minä joudun käyttämään omaa autoa työssäni, kohteet vaihtuvat nykyään useasti pikku hommia siellä sun täällä,en saa niistä mitään kilometri korvauksia,vaikka työn antajan kuuluisi maksaa oman auton käytöstä.Pienenä lisänä myös käytän omia työ kaluja korvauksetta,olen joustanut omalta kohdaltani riittävästi,muuton ei olisi töitä ollenkaan.Ei se palkansaajallakaan ole helppoa.

      • pakotteet on pahasta

        Matkakulut voi palkansaaja vähentää verotuksessaa samoin viljelijä!


      • joustoa minulta
        pakotteet on pahasta kirjoitti:

        Matkakulut voi palkansaaja vähentää verotuksessaa samoin viljelijä!

        Kyllä olet oikeassa,minä esim omalla pakettiautolla kuskaan rakennus materiaaleja ja omat työ kalut siinä sivussa,olen rakennusliikkeessä tuntipalkollisena,minun kuuluisi saada työn anntajalta korvaus oman auton käytöstä,mutta enpä saa.Verotukseen voin laittaa ajo kilometrini mutta saan vain osan,en sitä mikä minulle kuuluisi kokonaisuudessaan.nimi merkille pakotteet on pahasta.


      • samalaki
        joustoa minulta kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa,minä esim omalla pakettiautolla kuskaan rakennus materiaaleja ja omat työ kalut siinä sivussa,olen rakennusliikkeessä tuntipalkollisena,minun kuuluisi saada työn anntajalta korvaus oman auton käytöstä,mutta enpä saa.Verotukseen voin laittaa ajo kilometrini mutta saan vain osan,en sitä mikä minulle kuuluisi kokonaisuudessaan.nimi merkille pakotteet on pahasta.

        Samat verosäänökset koskee palkansaaajia ja viljelijöitä!


      • näin ikää
        joustoa minulta kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa,minä esim omalla pakettiautolla kuskaan rakennus materiaaleja ja omat työ kalut siinä sivussa,olen rakennusliikkeessä tuntipalkollisena,minun kuuluisi saada työn anntajalta korvaus oman auton käytöstä,mutta enpä saa.Verotukseen voin laittaa ajo kilometrini mutta saan vain osan,en sitä mikä minulle kuuluisi kokonaisuudessaan.nimi merkille pakotteet on pahasta.

        Korjaan virheeni nimi merkki kituutellaan ,kun kirloitin etten saa mitään kilometri korvauksia,saan verotuksessa osan ,mutta kuten mainitsin kuljetan rakennus materiaaleja omalla pakulla,työn antaja olisi velvollinen korvaan minulle oman auton käytöstä.


      • Maksata Porvarilla

        No,kerroppa kuka se on niin ihana työnantaja,että ruvennut itse maksamaan työnantajalle kuuluvista maksuista/kuluista??Kuka on se KultaRakas,jonka maksuja maksat??Veikkaanpa,että joku "UskonVeli".


      • tavallinen veli
        Maksata Porvarilla kirjoitti:

        No,kerroppa kuka se on niin ihana työnantaja,että ruvennut itse maksamaan työnantajalle kuuluvista maksuista/kuluista??Kuka on se KultaRakas,jonka maksuja maksat??Veikkaanpa,että joku "UskonVeli".

        Minä olen se tyhmä rakennus mies,joka maksaa omasta pussista sellaisia kuluja, mikä kuuluis työnantajalle.Olen perheellinen asuntovelallinen,kyllä jos meinaa tänä päivänä perheensä elättää,on myös annettava periksi oikeuksistaan.Minulla ei ole sitä vastaan,mutta sitten kun joskus tämä niin sanottu lama väistyy,niin olisin tyytyväinen että saisin ne korvaukset mitkä minulle kuuluu.Mitä tulee niihin uskon asioihin en ole sen liienmin uskovainen,uskon että hamassa tulevaisuudessa, niin viljeliän, kuin palkan saajan, ansio tulot, olisi sillä tasolla ettei joka aamu olis niin ahdistavaa.


    • apilat joo

      ekkö oo sattunu huomaamaam lomautuksia taikka firmojen lakkautuksia jne, ?

    • poike

      tulloohansitä euroja teille vielä rutkasti,tavallisen duurarinpoika eivoi ajaa vähennys polttoaineella,ymmmmmm

    • Sama vene

      maidon tuottajalla on hieman yksipuoleinen kuva,ei me palkan saajat hirviöitä olla niin kun annat puheissasi ymmärtää, kyllä sitä on aika hiljai eloa pidetty,kyllä minä ymmärrän sinunkin ahdinkosi,nyt kun noi herrat puhhuu niistä Venäjä pakotteista,siinä kärsii niin maidon tuottajakin että tavallinen palkansaaja,kyllä me ollaan samassa veneessä,joten miettisit vähän parenmin mitä suollat suustasi.

      • jokseenkin samaa

        mieltä.Turha meidän on täällä toisiamme kadehtia.Samassa veneessä sitä ollaan ei näillä seuduin ole sen kummemmin duunarin kun viljelijänkään hyvä yksin olla, toisiamme täällä tarvitaan,että "sirkus"pyörii.Sehän on jokaisen oma valinta mitä on alkanut "isona" tekemään ja sen mukaan on sitte nämä lomat ja palkkakehitys.Jos toisen hommat tuntuu paremmilta, areenahan on vapaa sitä voi koettaa mitä se käytännössä on.


      • kaikki yhtämieltä
        jokseenkin samaa kirjoitti:

        mieltä.Turha meidän on täällä toisiamme kadehtia.Samassa veneessä sitä ollaan ei näillä seuduin ole sen kummemmin duunarin kun viljelijänkään hyvä yksin olla, toisiamme täällä tarvitaan,että "sirkus"pyörii.Sehän on jokaisen oma valinta mitä on alkanut "isona" tekemään ja sen mukaan on sitte nämä lomat ja palkkakehitys.Jos toisen hommat tuntuu paremmilta, areenahan on vapaa sitä voi koettaa mitä se käytännössä on.

        Minä viljelijänä haluan myös ettemme turhaa toisiamme soimaa, ollaan iloisia jos ihmisillä on töitä ja yrityksillä menisi hyvin että voisivat pitää työntekijänsä, viljelijäin pitää painostaa noita päättäjiä jotka sorvaa noita älyttömiä pakotteita eivätkä sitten huolehi niiden ikävistä seurauksista!


      • näin on
        kaikki yhtämieltä kirjoitti:

        Minä viljelijänä haluan myös ettemme turhaa toisiamme soimaa, ollaan iloisia jos ihmisillä on töitä ja yrityksillä menisi hyvin että voisivat pitää työntekijänsä, viljelijäin pitää painostaa noita päättäjiä jotka sorvaa noita älyttömiä pakotteita eivätkä sitten huolehi niiden ikävistä seurauksista!

        Tässä se tyhmä rakennus mies,olen täysin samaa mieltä,edellisistä kommenteista.


    • kanotti

      omasuu on aina lähempänäkuin kontinsuu,passaa maajusseille

    • maidontuottaja1

      niin suollan mitä suollan, mutta se yhtä varmma sekin, että palkansaajan palkka nousee joka ikinen vuosi toisin, toisin kuin viljeliän palkka joka jatkuvasti putoaa ja palkansaajilla on lomapäiviä mitälennekkin ainakin 100 päivää vuodessa, silti ne tienaavat yli puolen enemmän mitä keskikokonen maanviljeliä vuodessa, varsinkin maidontuottajaan verrattuna jolla ei ole lomapäiviä kuin vaivaiset 22 päivää vuodessa.

      • Näin se on

        No tässä taas se tyhmä rakennus mies,ensinnäkään en tiedä mistä sait sen sata lomapäivää,minä en ole moisia lomia pitäny ,tai nyt hän niitä vois pitää mutta ei niistä tule niin sanotua" lomarahaa" saa ,voithan sinäkin pitää lomia sitten niin paljon kun haluat jos on säästöjä kertyny,minulla ei ole sukan varressa rahaa,pitäsin kyllä mielelläni lomaa, vaikka sata päivää mutta se ei ole mahdollista. En minä tiedä miten sen kertoisin selkeesti,mutta ei se ole kovin ruusuista raksamihelläkään.


    • Wattunen

      Ei sitä pidä maitoa juoda kenenkään. Luonto on tarkottanut sen pienille vasikoille.
      Jos laittaa sitruunan palan kylmään veteen, on se aivan hyvä ruokajuoma.

      • vasikka mä oon

        No jos mää sitten olenkin vasikka,siitä pienuudesta en ny tiiä mutta maito maittaa.


    • Wattunen

      Itseppähän sen tiedät.

      • vaihdosko

        Vasikka sitä on sitten pakko olla.


    • entinen raksa

      Nyt se selvisi miksi piti alaa vaihtaa. Saa niitä talkoita tässä maassa tehdä jotka haluaa,,Onneksi lopetin Raksa työt.

      • pihistetään

        nimi merkille entinen raksa, ensinnäkin minä maksan veroja yhteiskunnalle,tänä niin sanottuna lama aikana,olen joutunut karsimaan omista eduista kuten oman auton käyttö edusta,ja niin sanotuista pyhälisistä,se mikä tällä hetkellä pahenmin ajaa alas on Virolaiset urakoitsijat,ja heidän työntekijät.niiltä jää verotkin maksamatta,rakennusala on nyt tosi surkeella tolalla,Virolaisten kanssa on turha kilpailla.se miksi sinä olet lopettanut rakennus työt,on se että sinä otat kaikki lain sallimat edut , et anna tuumakaan periksi eduistasi,minä olen joutunu nöyrtymään,mutta oletan että joskus tulee ne niin sanotut parenmat ajat.Minä en lähde kerjäämään sosiaalivirastosta rahaa,jotta voisin perheeni elättää.


    • Salliperänen

      Minun verokirja ei koskaan ole ollut porvarilla. Pyrkikää siihen.

    • Sosijaali temokraatt

      Se kun ei Tavallinen palkansaaja olekkan kansallisten ja
      eu.tukijen varassa elävä Vaan rehellisellä työllä pärjäävä
      niin saakait tuota joskus marssijakkin

    • Lullanmyyjä

      OMPA VALITETTAVAA KUN ON TULOT ROMAHTANEET. NIIN MULLAKI. PROVIKKAPALKALLA 24/7 TÖISSÄ JA TAKAVUOSISTA ON TULOT PUDONNUT N 15 T€. MUTTA MINÄ EN VALITA. YRITÄN VAAN SOPEUTUA JA TOIVOA PAREMPIA VUOSIA, NIIN TUOTTAJILLE KUIN KAIKILLE MUILLEKKIN PALKANSAAJILLE.
      hampuusit älkööt saako mitään.

    • Salliperänen

      Tässä ei toivomiset auta niin kauan kun kapiatlistit istuu rahakirstun päällä.

      • keskustalainen

        Olipa kapitalisti tai sosialisti tulos on sama kansa kärsii!


    • tukitalous

      Kyllä noilla näyttä olevan tarpeeksi rahaa, ostellaan kalliita autoja,ulkomailla reissataan.Kuljetaan nokkapystyssä kun saa kunnon tukijaiset.On niitää muitakin yrittäjiä ja kauppiaita, rahan saavat mitä myyvät. Jokaisella oikeus mennä muihin töihin ja lopettaa yritykset kannattomana, mutta itkettää kun juusto ei mene kaupaksi. Opittu liian hyvälle, että rahaa tulee kun peltoja lisätään, ei mitään järkee. En kehtais levennellä jos saisin tukiaisia. Paluu maanpinnalle tulossa, ei käy kateeksi kävi miten kävi. Ei EU korvaa muillekkaan jos ei romut mene kaupaksi.

    • Kytönen

      Ennen katsottiin yhteiskunnan tuella eläviä pitkin nokkavartta. Nämä eivät
      aina ymmärrä hävetä, vaan tulevat jopa kitisemään tänne Suomi 24 palstoille.

    • Palkkatyöläinen

      Kävin ostamassa kotimaisen kinkun,kun niissä ulkolaisissa on kuulemma tauditkin valmiina.En minä eikä perheeni ole mitään koe kaniineja,päädyin Suomalaiseen.Kerron sitten joulun jälkeen lisää. terveisin.palkkatyöläinen

      • Kelpaa ulkolainen

        Kyllä tuli ulkomaalainen kinkku ostettua, niin kuin muulloinki. Höpö hysteeristä porukkaa suomessa, juodaan maitoa ja voita syödää, ihmetellään sydän ja verisuonitauteja, eli kyllä se suomen tuote ei kummempaa ole.


      • pysyn terveenä
        Kelpaa ulkolainen kirjoitti:

        Kyllä tuli ulkomaalainen kinkku ostettua, niin kuin muulloinki. Höpö hysteeristä porukkaa suomessa, juodaan maitoa ja voita syödää, ihmetellään sydän ja verisuonitauteja, eli kyllä se suomen tuote ei kummempaa ole.

        Nimimerkille,Kelpaa ulkolainen. Kyllä se on jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa,syömisestä puheen ollen kaikkee saa syödä kohtuuella,kyllähän ne suonet tukkeutuu jos sitä mättää liikaa.Mitä tulee siihen ulkolaiseen kinkkuun niistä on todettu olevan sitä MRSA ta jos se tarttuu ihmiseen se voi olla että tulee aikasenpi lähtö yläkertaan,kuulemma sellainen virus joka voi muhia pitkänkin aikaa ihmisessä,siihen ei nykyajan lääkkeet tunnu tehoavan,pelaahan sitä toiset venäläistä rulettia, niin miksei tän kinkunkin suhteen.Minä en ole noita venäläisen ruletin pelaajia,käytän maitoo ja voitakin kohtuudella ja mikäs olis sen parenpaa.
        .


      • Wattunen
        pysyn terveenä kirjoitti:

        Nimimerkille,Kelpaa ulkolainen. Kyllä se on jokaisen oma asia mitä suuhunsa laittaa,syömisestä puheen ollen kaikkee saa syödä kohtuuella,kyllähän ne suonet tukkeutuu jos sitä mättää liikaa.Mitä tulee siihen ulkolaiseen kinkkuun niistä on todettu olevan sitä MRSA ta jos se tarttuu ihmiseen se voi olla että tulee aikasenpi lähtö yläkertaan,kuulemma sellainen virus joka voi muhia pitkänkin aikaa ihmisessä,siihen ei nykyajan lääkkeet tunnu tehoavan,pelaahan sitä toiset venäläistä rulettia, niin miksei tän kinkunkin suhteen.Minä en ole noita venäläisen ruletin pelaajia,käytän maitoo ja voitakin kohtuudella ja mikäs olis sen parenpaa.
        .

        Kyllä se on loppu lähellä semmosella joka syö sianlihaa ja juo maitoa. voikin on selevää myrkkyä.


    • Kytönen

      MInä ostan tanskalaisen kinkun. Niissä kun suomalaisistakin kinkuista on löytynyt
      sitä samaa bakteeria. Näin toissapäiväisessä tv-dokumentissa kerrottiin.

      • tarkennusta

        Siinä telvisio ohjelmassa missä puhuttiin sian lihoista ja niistä kokeista,Suomalainen liha oli puhdasta ei sisältäny sitä MRSA ta.Ohjelmassa mainittiin olettamuksella että vois löytyä Suomestakin eli älä levitä väärää tietoa.


    • Kytönen

      Juuri niissä suomalaisissa näytteissä ei ollut MRSA:ta. Pidettiin mahdollisena, että löytyisi laajemmassa otannassa. Sanottiin myös, että joka seitsemänneltä tilalta on
      löytynyt aikaisemmissa tutkimuksissa. Mitä muuta haluat tietää?

    • H.Heikinheikinheikki

      Mitä väliä sillä on vaikka oliskin mrsa:ta,kun muistaa käsien pesun,bakteeri kun häviää paistaessa.

      • sikamaista touhua

        Tanskassa menee yhteiskunnan rahoja miljonia euroja terveyskuluihin tämän sika MRSA hoitokuluihin,ja joka vuosi yhä enenmän.Tanskassa on 90% sioista tämä MRSA siellä laitetaan antibiootit suoraan sikojen juoma veteen oli terve tai ei,eli tässä käy niin että antibiootit ei enää tehoa,eli homma on siltä osin selvä,Tanskassaon ihmisiä kuollut tähän sika MRSA.Jos tämä leviää Suomessa ihmisiin on tämän hoito kallista yhteiskunnalle,jokainen potilas pitää olla eristys huoneessa,meidän tämän hetkinen terveydenhuolto ei kykenisi selviytymään tästä taudista.nimi merkille H.Heikinheikki jos se oliskin niin että paistaminen riittäs,mutta se ei mene ihan niin,sinä olet yksi joka voi olla terveysriski Suomen terveydenhuollole,tulet kalliiksi yhteiskunnalle mieti sitä.


    • V.K,

      Eikös ne siankasvattajat ole se suurin terveysriski.

      • osta kotimaista

        Nimi merkille V:K Suomessa ei sian kasvattajat ole terveysriski,mutta Tanskan sian kasvattajilla se on,Tanskalaiset maksavat miljoonia euroja terveyskuluja jotka ovat Tanskalaisten sian kasvattajien aikaan saamaa,ja kulut kasvaa joka vuosi lisää,Tämä on tehokasvatuksen kääntöpuoli tällain pystytään ihmisten terveyden uhallakin leikkimään.


    • V.K,

      Suomalaiset tulevat tanskalaisten kannoilla. Muutenkin meidän on terveyssyistä lopetettava sianlihan syönti.

      • syö mitä syöt

        Nimi merkille V.K. Kaikkea saa syödä kohtuudella,jos me Suomalaiset halutaan syödä MRSA vapaata sian lihaa on meidän maksettava siitä enenmäm.toinen vaihto ehto on lähteä Tanskalaisten mallin mukaan.Minä olen kotimaisen puolella.


    • +++

      kaikki tanskalaiset on kuolleet jotka ovat erehtyneet syömään sianlihaa, tanskassa

      • hrdrduryu

        Tanskalaiset erehtyy niin monessa??????.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe