Tilaus eBaysta, FedEx ja tullit/alv

stupid

Auttakaa tyhmää. Tilasin eBaysta vaatteen postimaksuineen n. 98 eurolla Kiinasta. Pyysin myyjää kirjoittamaan pakettiin, että se on lahja, että säästyisin tulli/alv-maksuilta. Minulla ei ole tätä ennen koskaan jäänyt mitään tulliin, mutta EU:n ulkopuoliset ostokseni ovatkin olleet arvoltaan alle 20e. Siksi olen näissä asioissa vähän pihalla :)

Minulle tuli torstaina testiviesti FedExiltä: "Lähetyksesi --- on saapumassa. Jos haluat, että Fedex tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi sähköpostitse [email protected]. Maksupalvelupalkkiomme on 2,5% tullimaksuista ja veroista, minimivelvoitus 13,33€ (sis ALV). Jos haluat tullata lähetyksen itse, ota yhteyttä sähköpostitse [email protected]".

En todellakaan halua maksaa tästä enää yhtään enempää, tullimaksut/alv on ainoa minkä voin maksaa jos ihan pakko on.. Toki parempi olisi ettei niitäkään tarvitsisi maksaa. Aion laittaa FedExille sähköpostiviestiä, että haluan tullata paketin netissä itse. Ei kai se hirveän vaikeaa ole? FedExin lähetystunnuksesta selviää vain paketin tämänhetkinen sijainti ja paino, tarvitsenko muita tietoja tullaukseen?

Onko FedExillä/tullilla tieto varmasti lähetyksen arvosta kun ne ovat ennakkoilmoituksen saapumisesta minulle lähettäneet vai kysyvätkö ne paketin arvoa minulta?

3

8109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+20

      Jos teet nettitullaiksen itse, saat puuttuvat tiedot Fedexiltä, kun pyydät. Tullin sivuilla on hyvät ohjeet nettitullauksesta sekä postipakettien että rahtitullauksen (kuriirit)osalta.

      https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html

      Ainoa homma, joka voi olla hankala on Taric-koodin selvittäminen. Sitäkin voi kysyä nettitullauksen palvelunumerosta vaikka tullausta tehdessään. Kun nettitullaus on hyväksytty ja verot maksettu, tulli lähettää tästä tiedon sähköpostiisi. Sinun tulee lähettä Fedexille nämä tiedot, jotta se osaa panna paketin jakoon.

      Lähettäjä on kaikella todennäköisyydellä laittanut Fedexille tiedon paketin arvosta ja sisällöstä. Sinun on paras käyttää sitä hintaa, josta sinulla on kuitti. Tulli saattaa kysyä kuittia, vaikka sitä ei tullauksessa liitetä mihinkään. Tuosta paketistasi menee 24 % alvia.

    • stupid

      Ok, kiitos avusta. Laitoi FedExille sähköpostia :)

    • John57656

      Fedexiä ei kannata käyttää. He ilmiantavat tullille, toisin kuin muut kuriirit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      244
      2639
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1569
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1553
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1442
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      923
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      888
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      878
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      845
    Aihe