Gefinalla ON haittavaikutuksia

no more gefina

Sanokoot muut mitä tahansa, mutta itselleni gefinan (5mg) käytöstä on aiheutunut monenlaisia haittavaikutuksia! (Vaikka täällä ei juuri kukaan ole huomannut mitään negatiivista...) Olen kokeillut nyt sinnikkäästi kolmeen eri otteeseen aloittaa gefinan käytön, niin aina on ollut pakko lopettaa kesken. Ja sen kyllä huomasin itsekin ensimmäisellä kokeilu kerralla, että gefina todellakin tehoaa kaljuuntumiseen! Uusia hiuksia alkoi todellakin kasvaa menetettyjen tilalle ja hiukset tuntuivat paksuuntuvan ja voivan kerta kerran jälkeen paremmin. Nuo hyvät puolet huomasin jo vain reilun 4 kuukauden käytön aikana.

...mutta ne haittavaikutukset:
1. Käyttökerta (1,25mg päivässä) kesti siis sen reilut 4 kk. Haittavaikutukset alkoi muistaakseni vasta joskus kahden kuukauden käytön jälkeen, eli: kusihätä tuli n. 2-3 tunnin välein, n. 5-8 kertaa vuorokauden aikana, yölläkin heräsin lähes aina hirveeseen kusihätään, ja heti aamulla herätessäkin oli kova hätä vessaan. Myöskin eturauhasessa alkoi kokoajan enemmän pistämään jotenkin erikoisesti, alkoi tuntumaan, että kusihätä olisi melkein aina.

Seksielämä ei meinannut enää sujua, kun ei tahtonut alkaa seisomaan kunnolla tarvittavalla hetkellä. Sperman määräkin väheni selväsi. Huomasin, että rintojen lievää kasvua alkoi tapahtua (olen siis mies), niihin alkoi kerääntymään rasvaa, vaikka muuten olen hoikka. Loppua kohden alkoi tulemaan ihmeellisiä huimaus/heikotuskohtauksia, sydämestä alkoi välillä jotenkin pistämään...pelkäsin kohta jo saavani sydänkohtauksen, joten lopetin käytön siihen, positiivisista vaikutuksista huolimatta.

2. Käyttökerta. Sitten oli välissä pitkä tauko, mutta päätin vielä kokeilla. (Jaion tabletin kuuteen osaan, 0,83 mg päivässä) Kokeilu loppui heti ensimmäisen kerran jälkeen. heräsin keskellä yötä kuselle (jälleen kerran!), niin yht'äkkiä seistessäni alkoi huimaamaan, ja tuntumaan, että kohta lähtee taju. Kävin vessan lattialle hetkeksi istumaan, niin seuraavan kerran heräsin lattialta makaamasta. Olin siis pyörtynyt. Gefina ilmeisesti laskee jotenkin verenpaineen niin alas, että alkaa huimaamaan. Aamullakin oli heikkottava olo, ja sydämen lyöntiäkään ei kunnolla tuntunut.

3. Käyttökerta. Innostuin vielä (hölmöyttäni, ja selvästi edestä lisääntyneen hiustenlähdön seurauksena) kokeilemaan gefinaa. Siis eilen, kun olin ensimmäistä kertaa lukenut teidän pääasiassa positiivisia kokemuksia gefinasta.

Murskasin yhden tabletin, ja laitoin sitä jauheena ihan pikkuisen osan veden sekaan, ja join sen. Seuraavana yönä heräsin taas kuselle, jonka jälkeen oli n. 2 tuntia täyttä helvettiä. Tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Sydän ei tuntunut taaskaan lyövän juuri ollenkaan, ja oli heikottava/epämääräinen olo kokoajan. Yritin heti syödä ja juoda jotain reilusti sokeripitoista, mutta mikään ei auttanut. Pystyin sitten vielä nukahtamaan jossain vaiheessa aamulla, ja heräsin sitten aamulla suht hyvävointisena.

Siihen loppui nyt varmasti minun gefinan käyttö! En syö niitä enää ikinä, tippaakaan. Lähtekööt sitten hiukset, mutta itseäni en rääkkää enää sen takia. Rogainea voisi joskus vielä kokeilla, mutta sekin on aika kallista opiskelijan budjetille. Korostan vielä, että olen aina ollut 100% terve, eikä ole mitään allergioitakaan todettu. Gefina, siis finasteridi ilmeisesti on vaan täyttä myrkkyä elimistölleni. Olen ilmeisesti vain todella herkkä kyseiselle lääkkeelle. Onneksi ei tarvitse syödä mitään muitakaan lääkkeitä. Ihmetellä täytyy, jos olen ainoa, jolla esiintyy edellä mainittuja haittavaikutuksia. Siitä olen varma, että ne johtuvat nimenomaan gefinassa olevista ainesosista.

no more gefina

4

4970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ink

Itsekin harkitsen Gefinan käytön aloittamista.
      Kuulostaa aika ikäviltä noi sun sivuvaikutukset.
      Joskus luin juttua, että finasteridi tuntuu tehoavan parhaiten juuri niillä, joilla on pahoja sivuvaikutuksia.
      Saa nähdä miten oma kroppa kestää tuota.

• ihmetys

Et ole todellakaan ainoa, mullakin on tuntunut että kusettaa koko ajan, lisäksi on tuntunut välillä että sydän luo hurjan voimakkaasti läpi rinnan, kun käy maate. Huimausta kans on ollut, aion nyt katsoa onnistuisiko pienempi annos..

• Mikko_

Nyt kun otit asian puheeksi, niin ehkä tosiaan minullakin on kusihätä Gefinaa käyttäessäni ollut hieman useammin kuin "normaalisti", mutta siitä "normaalista" on jo aikaa 4,5 vuotta, joten ei ole oikein vertailupohjaa... Mutta asia ei ole mitenkään häiritsevä, eli esim. yöllä ei tarvitse yleensä vessaan nousta.

Muita haittavaikutuksia ei mielestäni ole juurikaan ollut, tosin ehkä aivan parina ensimmäisenä kuukautena saattoi pikkuveitikka olla vähemmän innokas kuin normaalisti.

Uskoisin, että sivuvaikutukset ylipäätänsäkin rauhoittuvat kun käyttää lääkettä pidempään, mutta jos oireet ovat pahoja, niin silloin ainetta ei luonnollisestikaan kannata syödä.

• kuinkas..

Kuinka nopeasti sinulla hävisi tuolla ensimmäisellä kerralla noi heikotuskohtaukset ja huimaus ja päänsärky? Itselleni kehittyi vastaavanlaisia oireita ja päätin lopettaa finasteridin syönnin, siitä on nyt noin viikko, mutta oireet ovat vielä jatkuneet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      119
      6206
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      62
      5141
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      67
      4271
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      102
      3854
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      12
      3621
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      120
      3178
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      52
      2546
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2499
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      67
      2242
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1600
    Aihe