Kuka valkoinenpaimenkoira-kasvattaja

Pistää vihaksi

Muistanette Wilin tarinan? Se oli hyvin arka valkoinenpaimenkoira, joka karkasi uudesta kodistaan. Kun eläinsuojelijat lopulta saivat sen kiinni, koira lopetettiin.

Blogissaan toinen valkoinenpaimenkoira-kasvattaja kuvailee Wilin kasvattajaa. Tältä tulee kuulemma hermoherkkiä koiria. Wili painoi 17 kg ja sillä oli ulkoloisia!

Tyypillä ei kuulemma ole rekisterioikeutta, mutta kyllä siltä koiratkin olisi saatava pois! Huom! Julkinen toiminta ei ole yksityisyyden suojan alainen eli nimen voi täällä kertoa. Kasvattaminenkin kun on liiketoimintaa:

http://harkitsennenkuinjaat.vuodatus.net/

96

3584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Denise Tackman

      Wili ei todellakaan ollut arka koira. Wilin erittäin raasta ja uskomattoman väärästä kohtelusta voi jokainen lukea esim. Karkurit sivuilla.
      Olen Wilin kasvattaja joten kait minulla "vähän" enempi tietoa koirasta kuin mitä näillä "ihmisillä" jotka alkoivat etsiä se viikkoja sen jälkeen kun oli karannut ja heti kun saivat kiinni niin tappoivat.
      Wilin omistaja on myös kertonut näkemyksensä. Miten ihana koira Wili oli. Miten rauhallisesti se nukkui ensimmäisen ja ainoan yön heillä, miten kiltti oli.
      Kun Wili karkasi niin omistaja etsi sitä joka ikinen päivä kunnes…. tuli puhelu Kaarlosta (nimi muutettu) alkoi etsiä ja kielsi omistajan etsimästä. Omistaja jatkoi etsimistä kuitenkin. Moni muukin tarjoutui mukaan etsimään mutta ei saanut tulla.
      Etsintäporukka tiesi että minä asun Porvoossa, joten oisin tietysti hakenut Wilin, en silloin yöllä vaan seuraavana aamuna. Minusta Wili olisi pitänyt virkistyä Porvoon eläinlääkärillä ja tutkia vielä aamulla ennen kotiinlähtöä.
      Ei Wilillä ollut kuin ehkä punkkeja, jalkapohjassa pieni kuluma ja oli laihtunut ja painoi 21,5 kg. (meidän vaan mukaan, eläinlääkäri ei ollut painoa mitannut eikä myöskään tarkistanut sirunumeron) kun se meillä haudattiin.
      En voi ymmärtää, että joku kehtaa olla ylpeä siitä että tappoi toisen omistamaa perheenjäsentä.
      Että joku kehtaa blogissaan syyttää omistajaa siitä että hän jopa varmuuden vuoksi ajatteli toista, samaa rotua olevaa, koiranottamista jos Wili olisi jäänyt auton alle ja joudutta lopettamaan siksi.
      Ei, omistaja halusi tätä ihanaa koiraa kotiin mutta minusta tappotuomio oli jo annettu silloin kun hän antoi luvan Kaarlolle tulla mukaan etsimään.
      Olisin tietysti varoittanut jos olisin tiennyt että joku voi tehdä näin mutta en edes pahimmassa painajaisunissani olisin voinut sellaista aavistaa.
      Ehkä siksi että laki sanoo että pitää kasvattajalle palauttaa ellei omistaja koiraa halua, siksi että olin 100%:n varma (olen edelleen) siitä että Wilillä oli hyvä ja rakastava omistaja sekä toinen lajitoveri kotona odottamassa omakotitalossa maalla.
      Ehkä siksi että minulla on hyvä kokemus Kuusamon eläinsuojelusta. Sieltä eläinlääkäri soitti kertoakseen että minun jälkeläiseni on huostaanotettu ja hän pitää siitä hyvää huolta kunnes pääsen hakemaan se kotiin. Näin teki ja sain valkoisenpaimenkoirani hakea, en tietenkään täältä Porvoosta pystynyt heti hakemaan mutta sain mahdollisuuden ja tietysti halusin kasvattini kotiin. Kasavatin, joka asui hyvässä perheessä vuosi mutta muutti sieltä Kuusamoon kun perheessä ilmeni astma.
      Blogissaan haukkuvat myös Karkureitten ylläpitäjää.
      Ihminen joka on auttanut useita koiranomistajaa löytävän koiriaan, on lohtua antanut minulle tämän järkyttävän tapahtuman jälkeen, aivan ihana ihminen jolla sydän niin, niin oikeassa paikassa.
      Näitten ihmisten tekemien takia olen itkenyt niin monta tuntia ettei sormet ja varpaatkaan riitä niitten laskemiseen.
      Wilin omistaja oli tietoinen siitä että mieheni odotti silloin syöpäleikkausta. Kerrottakoon se nyt kun minua muutenkin haukutaan. En halunnut se tulevan julki mutta ehkä juuri siksi tämä ollut minulle erityisen raskasta.
      Että jopa täysin terve, nuori ja ihana koira saa tappotuomion.
      Wili kun ei koskaan olisi kenellekään tehnyt mitään pahaa, oli kiltti ja peruskoulutettu, eikä todellakaan arka taikka aggressiivinen.
      Tätä mieltä on myös omistaja joten jokainen voi itse päätellä kehen uskoa, niitä jonka luona Wili on asunut taikka niitä viittä jotka Wilin ottivat nukutusaineen avulla kiinni ja kuskasivat tapettavaksi.
      Muistattehan myös sen, että Wilillä oli hyvä omistaja.
      Wili oli myös rekisteröity. Hän oli rekisteröity Suomen Koirajärjestössä. Koska valitsin maksaa rekisterikirjoista näille niin Kennelliitto antoi rekisteröintikiellon. Heidän mielestä ei koira ole rekisteröity ellei se ole heillä rekisteröity.
      Tämähän nyt ei liity Wilin kohtaloon mitenkään, mutta viestinaloittelijahan oli sitä mieltä että liittyy, joten siksi vastaan.
      Tätä aivan järkyttävää tapahtumaa on sellainen etten toivoisi kenenkään joutuvan sellaista kokemaan.
      Omistaja onneksi ymmärsi ja antoi luvan hakea Wili kotiin haudattavaksi.
      Tätä tuskaa, kaikki kyyneleet, lohduttaa pikkasen sytyttää Wilille kynttilä ja toivon teidän kaikkien pysähtymään ja katsovan peiliin.
      Seuraava kerta voi olla teidän koiranne joka karkaa joten ennenkuin kirjoitatte toisesta loukkaavaa tekstiä netissä, kysykää itseltänne, haluatteko oikeasti olla se ihminen, joka satuttaa toista tahallaan?
      Wilin muistoa kunnioittaen ja hyvää joulua toivottaen teille jokaiselle koiranystävälle!

      • Nostan hattua

        Vaatii rohkeutta kirjoittaa omalla nimellään. Täällä nettimaailmassa esiintyy kaikenlaisia kiusaajia. En milloinkaan kirjoita omalla nimelläni, sillä kaikki kiusaushaluiset purkavat omalla nimellä kirjoittaville huonoa itsetuntoaan ja luulevat tietävänsä kaiken kaikista. Mututieto on pahinta. Uskotaan pahat puheet, joita ilkeät ihmiset levittävät ja levitetään niitä eteenpäin. Varmaan tuon valkoisenpaimenkoiran tapauksessa on niin tapahtunut. Kuulin tutulta, että jossain kerrotaan koiran lopettamisen aiheuttaneiden nimet, mutta en löydä sivua. Löysin vain jutun jossa ei ollut kuin yksi muutettu nimi. Tuttu kertoi, että yksi naisista oli poliisi. Naisethan ovat testien mukaan pahempia kuin miehet mitä ilkeyteen tulee. Tekevät väkivaltaa enemmän miehiä ja tappavat omia lapsiaan.


      • Hei Denise jos käyt vielä näillä sivuilla, kerron nyt että Ba***ni nukutettiin 18. 09.
        Ei ollut sinun syytä, kuoli vanhuuden vaivoihin. Voin sanoa että myit tosi ihanan hauvelin, sääli vain ettei elänyt pidempään.
        Jaksamista sinulle ja hauveleille.
        T:_bambini_ ainut


    • Minä vaan 100

      Tämä toinen kasvattaja joka muka tunsi Wilin paremmin voisi myös julkaista ne kirjoitukset mitä sinne laitettu mutta hän julkaisee vain ja ainoastaan ne mitkä hänen mieleen.
      Kasvattaja on blogiin kirjoittanut oman näkemyksensä, kannattaa sekin lukea ennenkuin tuomitsee!

    • Hyi ilkimys

      Bloginpitäjä on kuka?
      Mistä sinä "pistää vihaiseksi" nimen takana piileskelevä olet saanut sellaisen kuvan nimettömästä bloginpitäjästä?
      Hän siis tuntee Wilin, miten se on mahdollista?
      Hän siis mielestäsi on saanut esitutkintapöytäkirjan käsiinsä, toisena kasvattajana?
      Mikä eläinsuojelujuttu?
      Wiliä etsi vapaaehtoisina henkilöinä tämä seurue, ei eläinsuojelun toimesta!
      Hyvät ihmiset; aiheen aloittava henkilö ei todellakaan tiedä koko Wilin erittäin surullisesta ja uskomattoman sydämmettömästä kohtelusta.
      Kehotan menemään Karkurit ry:n sivuille lukemaan juttua.
      Siellä kerrottu kaikki niinkun se on, seurattu tapahtumat aivan siitä kun Wili karkasi.
      Omistaja on myös antanut kopiot eläinlääkärin todistuksesta.
      Wilin tappoon ei osallistunut kasvattaja eikä myöskään omistaja.
      Nimimerkin takana tuskin toinen kasvattaja mutta aivan varmasti täys kusipää joka omasta mielestään oikeutettu heittämään suolaa haavoihin.
      Vois ees antaa Wilin nukkua rauhassa, kaiken sen koko kauhutarinan jälkeen ja vois myös antaa Wilin omistajaa viettää joulun suremalla Wiliä itsevalitsemaalla tavalla eikä näitä päästävedettyjä perättömiä juttuja - HÄVETKÄÄ!

    • Ketjun aloittaja

      Denise: olen iloinen, että kirjoitit tänne. Postaukseni jälkeen kuulin, että blogikirjoitus, jonka tänne linkitin, ei ole välttämättä totta.

      Blogin kirjoittaja on mitä todennäköisimmin poliisi ja toinen valkkarikasvattaja. Nimet löydätte hakusanoilla "huhuja ja uhkauksia".

      Mä en kirjoita tänne omalla nimelläni, koska maksan sellaisesta tyhmyydestä vielä vuosien jälkeen...

    • Asiaa seurannut

      Etsintäapulaisista ainakin kaksi on valkoinenpaimenkoira-kasvattajia. Tulee kyllä mieleen aika inhottaviakin motiiveja mitä heillä on saattanut olla.

      • Linssilude2

      • minelan

    • voihuoh

      suomen koirajärjästöön rekisteröity koira ei ole virallisesti rekisteröity, koska ko. pulju ei ole FCI hyväksymä instanssi..Eli koira on näin ollen sekarotuinen..

      • voielämänkarut

        No kun ompas. ei tarvitse olla FCI:n alainen. Kuten kissamaailmassa, on monia eri lafkoja suomessakin minne rekisteröidä, ei tarvitse aina rekisteröidä vain kissaliittoon.

        Kennelliitto muutenkin on aivan uskomaton instanssi, josta en kovinkaan välitä.


    • Surullinen1

      Tässä siis ei pysytä aiheessa.
      Aihe on; Wilin turha lopettaminen.
      Eihän nyt kukaan voi olla sitä mieltä että jos koiralla on muutama punkki niin eikun kuka tahansa sinne ja koira tapetaan kysymättä omistajalta lupaa?
      Silloin loppuisi kyllä suurin osa koira-ongelmista?
      Bloginpitäjä ei ole vielä kasvattajan kirjoitus julkaissut.
      Haluaa pitää kiinni omasta näkemyksestään, tietty!
      Tosi on että kaikkien näitten viiden "tappokoplan" nimet pitäis tuoda esiin.

      Koira hankittu vaikka kuusta, ei anna aihetta verimaku suussa tarjoa "apua" kun tarkoitus oli "hirvijahti".

      Surulla Wiliä muistaen!

      • ihmettelijä

        Kyllä, tässä puhutaan Wili-koiran kuolemasta.
        Eihän kasvattajan näkökulmaa koiran eutanasiasta kysyttykään, vai kysyikö edes 1 näistä viidestä?
        Ajatelkaa; koiralla ei mitään vikaa, nuori ja kaunis mutta kuitenkin se tapetaan ilman omistajan lupaa!!!!!
        Älytöntä!
        Uskomatonta!
        Ja…. miksi sellainen kiire tuhkata?
        Surullista, toivottavasti omistaja saa oikeutta koiralle.
        Takaisinhan hän ei koiransa millään saa, nopeasti piti koiralle saattaa kuolemantuomio voimaan, koska koira oli kuten eläinlääkärikin kirjoitti; terve.
        EI syytä lopettaa!
        Pitäis kyll tuoda esiin ketkä ne jotka kasvattaa valkoisiapaimenkoiria olivat, siis ne jotka pystyy tällaisia kuolemantuomioita toisen omistama koiralle antamaan on.
        Eihän sellainen ihminen joka tällaista tuomiota anna voi sanoa että hän pystyy koiria hoitamaan, saati sitten kasvattamaan!
        Nimet tänne jos tiedätte kenestä kyse!
        Kiinnostais myös kuulla miten ne omia koiriaan hoitaa!
        Punkkien takiako tapetaan?
        Toki eri asia huijata koiranomistajaa niinkuin tässä Wilin tapauksessa tekivät kun jos omia koiria tapetaan.


    • huh huh jaa

      Kuten blogin pitäjä (kuka lie?) kirjoittaa niin nämä "ihmiset" eivät enää etsi kadonneita koiria.
      Suomennettuna;
      Miksi etsiä jos joutuu antamaan toisen omistamaa koiraa löydettyä omistajalle.
      Paras palkintohaan jää silloin saamatta; nauttiminen koiran kuolemaa nähdessään, omistajan tuskaa jää myös näkemättä!

      • tappelua vastaan

        No huh huh!
        Näähän on jopa pahempii kuin ne jotka tappeluttavat koiriaan!


      • oma6
        tappelua vastaan kirjoitti:

        No huh huh!
        Näähän on jopa pahempii kuin ne jotka tappeluttavat koiriaan!

        Ymmärrettävää että koira oli vähän laihtunut.
        Eläinlääkärin mukaanhan oli pikkasen kuivunutkin raskaan ja pitkän matkan takia.
        Eläinlääkärin mukaan ois siitä selvinnyt.
        Lukekaa ihmiset karkurit ry:n sivuilta koko ikävä tarina joka loppui siihen että Wili koira kuoli.
        Nukkui pois Porvoon eläinlääkäriasemalla.
        Moni seurannut kyseli:
        - miksi et ota koiraa kii kun kerta antaa rapsuttaa
        - jokainen voi itse päättää miksi ei.
        Minusta hetki ei ollut oikea. Ei yö eli ehkä väärä eläinlääkäri omistajan kotikunnalla.
        Tämä on minun näkemykseni.
        Niinkun omistaja kertoo; en tule koskaan ikinä antamaan kenenkään tulla etsimään koiraani jos toinenkin karkaisi niin etsisin aivan hiljaa itse.


      • inhotus

    • tuomitsija

      Olen ollut yhteydessä Wilin kasvattajaan ja hän kertoo olevan todella JÄRKYTTYNYT Wili koiran kohtelusta.
      Hän ei ole millään tavalla osasyyllinen Wilin tappotuomioon!
      Uskon häntä ja uskon omistajaa.
      Tuomion antoivat ne henkilöt jotka jahtasivat Wilin ne viimeiset viikot, ne jotka kielsi toisten jopa antavan Wilille ruokaa!
      Ne jotka syöttivät Wilille hevoselle tark. nukutusainetta!
      Ne, jotka veivät Wilin eläinlääkärille ja pettyäkseen saivat kuulla että Wilillä ei ollut mitään vikaa.
      Ne, jotka päättivät ettei omistaja kuolemaa parempi!
      Ne, jotka kehtaa kaiken tämän äärimmäisen pahan jälkeen vielä jatkaa heittämällä lisää suolaa omistajan haavoihin.
      Ei kertaakaan; tein väärin. Olen pahoillani. Anteeksi.
      Ei, ne sanat on näille vieraita. Ovat ylpeitä siitä mitä Wilille teki, siitä millä tavalla kohtelivat omistajaa!
      Itse en pystyisi siihen, tuskin moni muukaan!

      Varoittakaa nyt hyvät ihmiset toista.
      Jos ollut etsimässä niin huh, Wilihan ei ole ainut joka tappotuomion saanut tältä Kaarlolta (nimi muutettu).

      Toivotaan ettei tule lisää hautajaisia nyt joulun alla, että Kaarlo pysyy eroon toisten koirista.

    • varoittaja2

      Aika omituista alkaa keksimään että Wilin kiinniottajilla oli oikeus antaa Wilille tappotuomion koska Wili oli hankittu kiinniottajien mielestä väärältä kenneliltä!

      Toivotaan nyt että tämä koira joka karkumatkalla on hankittu "hyvältä" kasvattajalta,
      ettei taas joudu maksamaan omalla hengellään niinkun Wili koira joutui.
      Tällä koiralla on ehkä yhtä hyvä perhe odottamssa kotona kuin mitä Wilillä oli, ehkä myös yhtä hyväkuntoinen kuin Wili oli, ehkä myös yhtä paljon rakastettu kaikilta niiltä ihmisiltä joita Wilin tunsivat.
      Wilillä oli kaikkien muitten mielstä aivan ihana elämä edessä, kaikki ennusteet viittaavat siihen. Wilin kasvattaja ei todellakaan ole välinpitämätön, hänhän ei olisi tappotuomiota antanut mutta kuitenkin haki Wilin kotiin ennenkuin meni yhteistuhkattavaksi niinkuin kiinniottajat toivoivat.
      Minusta se kertoo kasvattajasta paljon, ja kertoo myös kaiken Wilin viidestä "auttajista".
      Olkoot Wili koiran kohtalo varoitus, älkää ikinä luottako täysin "auttajiin"!

    • eläinystävä

      Ihmettelen sitä että henkilö joka antoi Wili koiralle tappotuomion on rotuyhdistyksen (valkkarirescue) rescuetoiminnan ylläpitäjä ja kirjoittaa siellä näin;
      Älä lopeta koiraasi ottamatta ensin yhteyttä meihin, autamme myös hankalissa tapauksissa.

      • Pokkaeipidä

        Ilman muuta kantsii ottaa osaa kyseiseen henkilöön, jolla on lopttamiskokemusta ja pokkaa lopetuttaa koiran kuin koira. Jättäkään homma vain hänen haltuunsa.


    • Wilin omistaja

      Käännös;
      Jääkäri otti yhteyttä ja esitteli itsensä olevan eläinsuojelusta, ja kyseli saisiko hän etsiä koirani. Olimme ilmoittanut koiran kadonneeksi Karkurit.fi:lle ja monelle muulle paikalle, kuten poliisille ja 112. Mutta ne eivät etsi koiria. Etsitiin koiraa itse ja meillä oli loukku Sipoon Boxissa, missä koira oli nähty muutama kerta. Mutta kun jääkärit alkoivat etsiä niin ne kielsivät meidän etsivän. En tiedä miksi? Ja kuitenkin oli hänellä iso porukka jääkäreitä mukana etsimäsä. Ja heillä oli koiria mukaansa. Autossa, minkä näimme Talmossa oli 7 koiraa, en tiedä montako koiraa heillä oli mukana. Ja hän, jonka kanssa puhuimme, sanoi että ne tuovat jo ehkä tänä iltana koiran kotiin. Sehän kuulosti lupaavalta. Mutta minä en saanut minkäänlaista väliraporttia jääkäreiltä, vaan luin Facebookista missä yksi niistä koko aika kertoi ihmiseille ettei koiralle saa antaa ruokaa eikä yrittää ottaa kiinni. Ihmisten piti vain ilmoittaa missä koira nähty. Tämä oli varmaan siksi, ettei kukaan muu saisi koirani kiinni. Muutama päivä ennenkuin ne saivat se kiinni, soitti minulle ensimmäinen jääkäri ja kysyi meinaanko ottaa koirani kotiin sitten kun ne on saanut se kiinni. Vastasin että kyllä, tietysti. Jolloin hän sanoi että se on varmasti hankala tämän jälkeen ja tulee yrittämään karkumatkalle uudestaan. Että koirani pitäisi viedä hoitolaan ja saada psyykistä hoitoa vähintään vuosi. Ja että se tulisi kalliiksi. Mieti nyt vielä, hän sanoi. Sitten hän soitti 22.8. ja kertoi että hän oli puhunut eläinlääkärin kanssa siitä että annettais ruokaan nukutusianetta. Härn kirjoitti johonkin että hänellä oli niin hyvä kontakti jo koiraan ja että se tuli syömään kädestä. Joten ei se ollut aivan villiintynyt. Joten ajoimme myöhään perjantai-iltana hakemaan nukutuslääkettä Helsingistä, koska mitkään muut apteekit ei ollut enää niin myöhään auki. Nainen, joka antoi nukutuslääkkeen, kysyi minulta tiedänkö paljonko antaa koska reseptissä ei kerrottu mitään määriä. Johon vastasin että eläinsuojelija antaa lääkkeen koiralle, joten hän vissiin tietää paljonko antaa. Luotin sokeesti niihin jääkäreihin. Mutta en ole saanut takaisin se mitä jäi yli, joten hän antoi varmasti kaiken sille koiraparalle. Ja sitten hän kirjoitti taas että se vaipui syvään uneen. Ja, kun ne soittivat eläinlääkäriltä niin eläinlääkäri sanoi ettei ole voinut tutkia koirani koska se nukkui. Ja, nyt hän väittää ettei voinut tutkia koirani koska se oli aggressiivinen. Ja sitten hän kyseli että saako jääkärit sitten päättää koiran kohtalosta jos sillä on niin paljon vaivoja että se on pakko lopettaa. Mutta samalla hän kysyi miten se poltetaan ja miten maksan laskun. Joten se oli kyllä jo etukäteen päättänyt tappaa koirani. Ja sitten soitti se toinen jääkäri, joka oli ottanut asian hoitaakseen, murhan jälkeen, ja kyseli jos tulen todistamaan kasvattajaa vastaan, että koira oli niin huonossa kunnossa jo kun sen sain. Ja nyt olen kuullut että hän on poliisi joten siksi muut poliisit eivät ota asiasta kantaa. Vaan ne jättävät tahallaan pois kaiken tästä tapauksesta, mikä osoittaa että oli kyse suunnitellusta rikoksesta. Että tavallinen kansalainen ei koskaan saa oikeutta. Nämä jääkärit pitäisi saada vuoden vankilatuomion, näin luin paperista, minkä sain Lars Malmbergilta. Mutta hän ei nähnyt minkäänlaista rikosta asiassa. Ja eläinsuojelu ei ota minkäänlaista vastuuta siitä mitä Wilille tapahtui, vaan sanovat että hän toimi yksityishenkilönä. Hänen pitäisi ainakin saada potkut sieltä kun hän tekee tällaisia rikoksia heidän nimissä. Joku, joka sanoi olevansa Vantaan poliisista soitti minulle yksi lauantai, kertoi että se ensimmäinen jääkäri oli ilmoittanut että olin uhannut häntä Facebookissa. Hän oli kyllä ymmärtänyt jotain väärin. Koska minä olen jo 65 v. enkä ole aikaisemmin tappanut ketään. Ja sitten mies kertoi että jääkäri oli kyllä syytön ja eläinlääkäri oli muka se syyllinen. Mutta minä en usko että mies joka soitti oli oikeasti poliisi, tuskin poliisi lauantaisin soita. Ja minusta ne ovat kyllä kaikki syyllisiä. Minähän olin kahden kaverina Facebookissa, mutta sittenhan ne sulki minut pois kun asia oli saatettu päätökseen. Joten sellaisia kavereita ne oli. Ja se poliisijääkäri varoitti minua, että jos vielä kirjoitan niin joudun oikeuden eteen. Poliisijääkäri on kirjoittanut netissä että kaadoin kaikki vastuu heille, mutta nehän anoivat saavansa päättää, ja sitten ne ottivat koko koirani. Vakuutusyhtiö ei korvaa mitään koska Wili ei ollut niin huonossa kunnossa että se olisi pitänyt tappaa. Että sain kyllä maksaa koirastani yli 1000,- Mutta eniten harmittaa se, että tulin niin julmasti huijatuksi. Viesti liian pitkä joten jatkoa tulossa!

      • Wilin omistaja

        jatko:
        Miten ne voivat inhota jotakuta niin paljon, että ne tappavat jonkun viattoman eläimen? Koiralla ei ollut mitään vikaa ja se leikki minun vanhan koirani kanssa, ja se nukkui rauhallisesti yöllä. Jos sillä olisi ollut kirppuja taikka matoja niin ne olisi myös taarttunut minun toiseen koiraani. Että toi poliisijääkärinainen on nopea kuvittelmaan asioita ja nopea kääntämään kaikki itselleen sovivaksi. Ajatella, että meillä on sellaisia poliiseja. Niihin ei voi enää uskoa taikka luotta, eikä eläinsuojelijoihinkaan. Mietin myös että mitä kaikki viivi tekivät eläinlääkärillä, ellei ne siellä ollut jotta saivat tahtonsa läpi. Eikä ne pyytänyt minua tulemaan koirani hakemaan. Ja miksi se ei saanut edes kunnolla herätä. Muut löytöeläimet ne antaa uusiin koteihin 15 päivän jälkeen löydöstä. Mutta Wili piti heti tappaa. Ne kirjoitti Facebookissa että se oli vaikea päätös, mutta vaikeat päätökset vaativat kyllä enempi miettimisaikaa, kuten heti saman yönä. Ja sitten hän väittää ettei se ollut puhdasrotuinen, mutta eläinystävälle sillä ei ole merkitystä. Minä en käy näyttelyissä koirieni kanssa, ne ovat parhaat ystäväni. Ja niin hyvässä kunnossa Wili oli, ettei ne puhdasrotuisilla koirillaan saanut se kiinni vaan niitten oli pakko turvautua nukutusaineeseen. Pidin myös yhteyttä Sipoon eläinlääkäriin, mutta hän ei ehdottanut nukutusainetta. Vaan minun piti soittaa liittoon. Piti yöllä grillata pihalla ja jättää ruoka grillille. Ja vetää tonnikalalla täytetty sukka peräänsä pihalla. Niin tein, ilman tulosta. Sitten, ellei enää tiedä missä se liikkuu niin ne tulevat koiriensa kanssa jäljestämään. Ettei kukaan tule vapaaehtoisesti etsimään toisen koiraa, niillä on kyllä silloin oma lehmä ojassa. Ne ovat kuin petoeläimiä, ensin pyydystävät ja sitten tappavat.
        Toivon että tämä kertomus olisi opiksi muille. Se on ollut painajainen minulle.


      • Sivusta seuraaja
        Wilin omistaja kirjoitti:

        jatko:
        Miten ne voivat inhota jotakuta niin paljon, että ne tappavat jonkun viattoman eläimen? Koiralla ei ollut mitään vikaa ja se leikki minun vanhan koirani kanssa, ja se nukkui rauhallisesti yöllä. Jos sillä olisi ollut kirppuja taikka matoja niin ne olisi myös taarttunut minun toiseen koiraani. Että toi poliisijääkärinainen on nopea kuvittelmaan asioita ja nopea kääntämään kaikki itselleen sovivaksi. Ajatella, että meillä on sellaisia poliiseja. Niihin ei voi enää uskoa taikka luotta, eikä eläinsuojelijoihinkaan. Mietin myös että mitä kaikki viivi tekivät eläinlääkärillä, ellei ne siellä ollut jotta saivat tahtonsa läpi. Eikä ne pyytänyt minua tulemaan koirani hakemaan. Ja miksi se ei saanut edes kunnolla herätä. Muut löytöeläimet ne antaa uusiin koteihin 15 päivän jälkeen löydöstä. Mutta Wili piti heti tappaa. Ne kirjoitti Facebookissa että se oli vaikea päätös, mutta vaikeat päätökset vaativat kyllä enempi miettimisaikaa, kuten heti saman yönä. Ja sitten hän väittää ettei se ollut puhdasrotuinen, mutta eläinystävälle sillä ei ole merkitystä. Minä en käy näyttelyissä koirieni kanssa, ne ovat parhaat ystäväni. Ja niin hyvässä kunnossa Wili oli, ettei ne puhdasrotuisilla koirillaan saanut se kiinni vaan niitten oli pakko turvautua nukutusaineeseen. Pidin myös yhteyttä Sipoon eläinlääkäriin, mutta hän ei ehdottanut nukutusainetta. Vaan minun piti soittaa liittoon. Piti yöllä grillata pihalla ja jättää ruoka grillille. Ja vetää tonnikalalla täytetty sukka peräänsä pihalla. Niin tein, ilman tulosta. Sitten, ellei enää tiedä missä se liikkuu niin ne tulevat koiriensa kanssa jäljestämään. Ettei kukaan tule vapaaehtoisesti etsimään toisen koiraa, niillä on kyllä silloin oma lehmä ojassa. Ne ovat kuin petoeläimiä, ensin pyydystävät ja sitten tappavat.
        Toivon että tämä kertomus olisi opiksi muille. Se on ollut painajainen minulle.

        Kiitos Wilin omistaja kirjoituksestasi. Jaksamista sinulle. Kyllä elämä vielä kostaa niille pahoille ihmisille.


    • Voihan Wili raukka

      Toivottavasti Wilin tapaus saisi vielä käänteen parempaan, ei voi olla niin et poliisi ja eläinsuojelija on lain yläpuolella.. Varsinkin näin törkeästi käyttäytyneinä ja rikoksen tehneinä. Jaksamista Wilin menettäneille, ei tuollaista kenellekään toivoisi!

      • Empatia15

        Mielenkiinoitsa tietää kuka saattoi teloitukseen 3 American bullya : 3 -v emän ja hänen kaksi 8-kk pentua??? Koirat olivat kiltteja puistokoiria, perheen jäsenia, koirien omistaja ja hänen perhe ovat kaikki vieläkin sairaita järkytyksestä : suolistovaivat, verenpainetauti ja masennusta. Emän ja tyttöpennun tapettiin pienestä riikkeestä, josta valehdeltiin lehdessä ja Miska-pentu oli aivan syytön,mutta hänet poliisi vain noudatti samalla ja tappoi myös. Kyllä poliisi ym. virkavalta on selvästi lain yläpuolella !!


    • Monesko lienee?
    • esk1
    • elämään oikeuden puo

      Kaarlon Facebooksivuilla luettavissa;
      5.12. kello 18:00
      Oltiin eilen illalla etsimässä muutaman päivän kateissa ollutta koiravanhusta.
      Kura teki loistavan etsinnän ja vei meidät koiran luo.
      Koiravanhuksen voimat oli loppuneet ja hän löytyi kuolleena. RIP koiravanhus.

      Mitä oikein tapahtui?
      Vanha koirako pelokkaana juossut pakoon kunnes ei enää jaksanut?
      Lopputus taas KUOLEMA… miksi?
      Surullista ja niin väärin!

      • too1

        Maailamssa monta on ihmeellistä asiaa. Eikö tuollaista akkaa saa kukaan kuriin. Meinaan sehän on ihan järjettömän murhanhimoinen hullu tuo muka etsijä ja auttaja. voi V.


    • surullista vai mitä

      Onhan blogi joo… kirjoitettu.
      Blogiin tulee vain ne kirjoitukset mitkä tappajat sinne haluu.
      Esim. kasvattajaa haukutaan mutta kasvattajan kirjoitus EI julkaistu!

      Ei kannata sellaista ees mennä lukemaan kun ylläpitäjä pitää itteään "jumalana" ja kertoo milloin mitäkiin "tarinoita".

      Montako eläintä tää akka pääsee tappamaan ennenkuin on tyytyväinen.
      Tulee Hitler mieleen.
      Ainut ero että hän pääsi tappamaan monta viatonta ihmistä ja siitä on aikaa….
      Että tänä päivänä Suomesta löytyy "sukulainen" joka keskittyy toisten kotieläimien tappamiseen.

    • Faktat tänne

      Oisko jo aika kuulla Karen mielipide tästä kuolleesta koirasta 5.12.?

      Omassa facebookissa kirjoittaa;
      RIP koiravanhus

      Ei siis muista koiran nimeä? Tai…… onko tässäkin jotain mitä ei kestä päivänvaloa?

    • Skoude

      Tämä ketju samasta aiheesta on jo suljettu, mutta voi sitä lukemassa käydä http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/433568.html

      IP-numeron perusteella lähes ainoa joka puolusti Karetta on Vantaan poliisi. Kirjoittajan tunnus on kumminkaima, ja kirjoittaa näin:

      "Missä on ylläpito, kun parjataan hyvää vapaaehtoistyötä tekevää ihmistä.
      Tätä tapausta en tunne, mutta Aneten kyllä, en usko että tässä on nyt koko tarina."

      Eikös joku poliisi ollut siinä etsintäporukassa mukana?

    • huihei

      Ja niitä akkoja oli 5!
      Ei ihme että eläinlääkäri teki niinkuin ne vaati.
      Mutta…. montako tällaista tapausta pitää koiranomistajien kokea ennenkuin joku tuomio tulee tekijöille?
      Jaksamista Wilin omistajalle kuten myös niille muille omistajille joiden perheenjäsen "autettu" kuolemaan näitten akkojen avulla.

    • vaimo thaimaasta

      Uskottekohan raamattuunkin? kaikkine vedestä viiniksi juttuineen ja kun vähän sauvalla kopauttaa niin vedet väistyy? On kumminki painettu sitä kirjaa ties kuin monta miljoonaa kappaletta, KAIKKI FAKTAA! :)

      • kirkostaerossa

        Ei uskota.


    • Mato7

      Kävin selailemassa Karen sivua.
      Että kehtaa syyttää niitä ketkä puhuu totta.
      Hänen mielestään valehtelevat:
      -Wili koira joka ansaitsi elää
      -Omista, koska hän halusi koransa kotiin
      -kasvattaja, koska hän tunsi Wili-koiran ja vaati koiran kuolleena kotiin
      -eläinlääkäri, koska ei voinut eläinlääkäintodistukseen kirjoittaa muuta kun että Wili
      oli terve
      -Karkurit.ry, koska seurasi tapahtumia ja kirjoitti totuuden

      Näitten lisäksi haukkuu nyt Facebook sivuilla Elisa Kissaa, koska kertoo oman mielipiteensä näistä suunnitelluista tapoista.

      Juuri sellaisiahan nyt tarvitaan, ettei tällainen saa jatkua ja jotta Wili koira ei kuollut aivan turhaan.
      Jos ois ne verimaku suussa jahtaamiset loppunut niin hyvä ….mutta kun ne vaan jatkuu ja jatkuu.
      Jotenkin voisin ymmärtää ellei hän itse omistaisi koiria.
      Todella sydämmetön ihminen!

    • Tackman Denise

      Wili parka EI enää häntänsä heiluta (niinkun Karen sivuilla lukee)
      Wili koira makaa haudassaan kasvattajan pihalla.
      Kynttilöitä sytyttää kasvattaja sekä omistaja.
      Hännänheiluttaminen loppui Porvoon eläinlääkäriasemalla, jos edes jaksoi häntäänsä heiluttaa hevoskuurinsa jälkeen ventovieraille ihmisille.

      Wilin hännänheiluttamista surulla muistaen.

    • enkeli2

      Enkelit suojeli Wilin karkumatkallaan kaikelta pahalta, autonallejäämisestä sekä villieläimiltä mutta enkelit unohti suojella "ihmisiltä".

    • Tsaudi

      Mielenkiintoni tuosta kasvattajasta heräsi... Miksi kyseinen kasvattaja on Kennelliiton rekisteröintikiellossa? Ja äkkiseltään kun googlettaa kennel Dragonhill, niin aika vähän positiivista tekstiä mistään tulee... Täähän on vissiin se sama kennel, joka "kasvattaa" myös pitbulleja? Ja leijonan osa koirista, jotka sieltä ovat lähteneet uusiin koteihin ovat arkoja kuin fan ja omistajat ovat niiden kanssa ihan kusessa. Ja aika paljon on vielä koiria, jotka ovat yli 6 kk ikäisenä etsimässä vielä uutta kotia, mikä on, ku ei kauppa käy? Mistköhän vois johtuu? Ja toi suomen koiraliittohan on ihan yhtä tyhjän kanssa. juurikin näiden rekisteröintikiellossa olevien kasvattajien keksimä ja käyttämä...

      • mus2

        Ja Tsaudin mielestä tuoko oli oikeutus lopettaa Wili-koira?

        Ai mutta niinhän Kare ilmoittikin että "koiran taustat huomioiden päädyttiin eutanasiaan".Eli tässä on ollut ihan vain ja ainoastaan KOSTO kasvattajaa kohtaan mistä joutui kärsimään syytön koira!

        Haistakoon homeen koko etsintäjoukko mutta tuhannet kiitokset heille vuodatus.net kirjoitelmasta.Sen ansiosta ovat saaneet vielä lisää paskaa niskaansa :D


      • Sydän itkee

        On rekisteröinyt mm bittejä mutt 9 muutakin rotuista koiraa.rekisteröintikiellon syytä en tiedä; löytyisiköhän vanhoista koiramme lehdistö (kurinpitopäätksistä). Toki aina voisi spekuloida että syy voisi olla varsin tiuha pennutustoiminta, samojen empien käyttö, epäselvyydet rekisteröinnissä, eläintenpitoa liittyvät kysymykset....

        Selvää on, ettei ko paikka ole mikään "vuoden kennel ole". Nytkin heillä on pennutustoimintaa (ei kasvatus). Joitakin pentuja lähti muualle myyntiin. Näin ainakin voidaan hämätä mahdollisia ostajia (jos joku ei haluaisi ostaa koiraa DT:lta), niin hän saattaisi tehdä sen tietämättään...


    • Nyt nimetönnä

      Anette Kare on facebook-sivullaan nimeltä mainiten pilkannut Wilin tarinan julkituoneita vihjaten että näiden "lääkitys" ei ole balanssissa. Tuossa blogissa jossa Wilin tappajat kertovat "totuuden" on myös samansisältöisiä kommentteja. Niissä viitataan myös erääseen törkysivustoon tiedonlähteenä. Sivuston nimeä en viitsi täällä mainostaa, mutta sen pitäjällä on lukuisia tuomioita törkeistä kunnianloukkauksista ja ainakin 4 oikeudenkäyntiä (vastaajana) tulossa tänä vuonna.

      Jos ei Karella ja poliisi Johanna Toivosella ole argumentteja esittää, on ehkä parempi pysyä hiljaa.

      • karkailevapoika

        Onko poliisin nimi Johanna Toivonen? Hyvä tietää että osaan varoa jos yrittävät tarjota esimisessä apua Kareen kanssa, Nuorempi koirani karkailee kaikenaikaa eikä sitä pidä aidatkaan. Mutta se on näihinsaakka löytynyt jokakerta naapurista missä on samanikäinen naaraskoira. Nuilta en silti apua ottaisi vaikka Peku menisi pidemmällekin jokukerta.


      • myllys
        karkailevapoika kirjoitti:

        Onko poliisin nimi Johanna Toivonen? Hyvä tietää että osaan varoa jos yrittävät tarjota esimisessä apua Kareen kanssa, Nuorempi koirani karkailee kaikenaikaa eikä sitä pidä aidatkaan. Mutta se on näihinsaakka löytynyt jokakerta naapurista missä on samanikäinen naaraskoira. Nuilta en silti apua ottaisi vaikka Peku menisi pidemmällekin jokukerta.

        Kyllä on.... https://www.facebook.com/johanna.toivonen.58


    • avihainen

      Tässä puhutaan nimenomaan viattomien koirien tappamisesta.
      Wili parka, ei ole ainut viaton eläin joka joutunut maksamaan hengellään kun tämä "kopla" onnistunut huijaamaan omistajalta luvan tulla mukaan "auttamaan" etsinnöissä.
      Varokaa siis ihmiset kenelle annatte luvan edes koskea omiin koiriinne.
      Terveitä, nuoria eläimiä tapettu vaikkei niillä muuta vikaa ollut kun että etsintäporukka sitä mieltä ettei anneta omistajille takaisin.
      Minusta "sairaus" löytyy silloin vain ja pelkästään etsintäporukan korvien välistä ja kukako siitä maksaa….. tietysti viaton eläin perheineen!

    • omistaja1

      Wilin julma kohtalo!
      Jos kaikki olisi mennyt oikein, niin olisivat ne jääkärit, hakenut minut mukaan eläinlääkärille kun Wili oli kiinniotettu. Koska en saanut olla mukana etsimässä.
      Sen sijaan viisi vieraita jääkäriä menivät sinne. Ja, miksi se oli heille niin tärkeätä päättää koirani kohtalosta, kun sillä ei ollut sellaisia vaivoja että se piti lopettaa? Ja, miksi nainen joka on poliisi soitti minulle seuraavana päivänä ja pyysi minut tulemaan todistamaan kasvattajaa vastaan? Hän on kyllä aika rikollinen, joka pyysi minut väärin todistamaan. Poliisi joka yllytti väärään valaan! Eihän se ollut kasvattaja joka tappoi koirani.
      Haluaisin saada vastaukset aika moneen kysymykseen. Kysymyksiä, joihin minulla, omistajana, pitäisi olla oikeus saada vastaukset.
      Mitä tarkoittaa ennusteen perusteella? Minulla oli ehtona se, että mikäli koirani on niin sairas ettei se kuitenkaan jää henkiin, että silloin voi lopettaa kärsimästä kun ei muutenkaan selviä vahingoistaan. Mutta näin ei ollut. Mutta poliisi ei ole edes todistajaltani kysynyt asiasta. Mikä mielestäni on aika omituista. He ovat vain kuulleet näitä rikollisia ja tehneet raporttinsa heidän kertomuksensa perusteella. He ovat laiminlyöneet kertomukseni kokonaan. Sanotaan että hyökkäys on paras keino ja sitä keinoa nämä koirajääkärit käyttivät. Ensin, kun kaikki alkoi, ne eivät syyttäneet minua mistään. Mutta sitten, kun olivat rikoksensa suorittaneet, kun en suostunut väärään valaan eli todistamaan kasvattajaa vastaan minusta tuli äkkiä erittäin huono ihminen heidän mielestä. Etten minä muka ollenkaan viitsinyt etsiä koiraani. Tuntuu aika katkeralta tulla sellaisesta syytetyksi. Kun oikeasti olen etsinyt ja tehnyt kaikkeni jotta löytäisin koirani. Luulevatko ne oikeasti että ne tulevat syyttömäksi kun ne minua syyttävät? Ja syyttömäksi syyttämällä myös kasvattajaa. Pitäisi olla rangaistavaa tuhota toisen kasvattajan mainetta näin totaalisesti. En usko että jääkärin koirat ovat yhtään Wiliä parempia, kalliimpia ne kyllä ovat. Toivon ettei kukaan enää osta pentuja näiltä jääkäreiltä. Jatkuu…...

      • omistaja1

        Jatko edelliseen…
        Jos haluaa perhekoiran, niin ei tarvitse mitään papereita, ne maksavat vaan. Ja Karol on myös vain ylpeä siitä että onnistui saamaan Wilin hengeltä. Ehkä hän saa ampumarahaa jostain koiraliitosta, jokaisesta koirasta jonka hän tappaa, joka kuuluu väärään koiraliittoon.
        Ja, eläinlääkäri oli myös varmasti joku jota ne käyttivät, koska hänelle oli vain tärkeätä se että jääkärit saivat päättää. Aika omituista? Häntä ei kiinnostanut ollenkaan mitä minä ajattelen ja mitä mieltä minä olen. Tapoja on monta saada oma tahtonsa läåi. Ensin sain eläinlääkärintodistuksen ilman perustelua. Mutta kasvattaja pyysi eläinlääkärintodistuksen Wilin tutkimuksesta, ja se oli vaikea saada. Kesti kaksi viikkoa minun saada oikea eläinlääkärintodistus siitä miksi ne tappoivat se. Ja, kas kumma, sillä ei ollut mitään sellaista vaivaa, mitä ei olisi voitu parantaa. Mutta; ennusteen perusteella, oli heidän diagnoosinsa. Sellaisen diagnoosin voi kuka tahansa antaa, joka haluaa toiselle pahaa. En usko ennusteisiin. Ne on kuten sää, yhtä epävarmat.


      • järkyttävää5
        omistaja1 kirjoitti:

        Jatko edelliseen…
        Jos haluaa perhekoiran, niin ei tarvitse mitään papereita, ne maksavat vaan. Ja Karol on myös vain ylpeä siitä että onnistui saamaan Wilin hengeltä. Ehkä hän saa ampumarahaa jostain koiraliitosta, jokaisesta koirasta jonka hän tappaa, joka kuuluu väärään koiraliittoon.
        Ja, eläinlääkäri oli myös varmasti joku jota ne käyttivät, koska hänelle oli vain tärkeätä se että jääkärit saivat päättää. Aika omituista? Häntä ei kiinnostanut ollenkaan mitä minä ajattelen ja mitä mieltä minä olen. Tapoja on monta saada oma tahtonsa läåi. Ensin sain eläinlääkärintodistuksen ilman perustelua. Mutta kasvattaja pyysi eläinlääkärintodistuksen Wilin tutkimuksesta, ja se oli vaikea saada. Kesti kaksi viikkoa minun saada oikea eläinlääkärintodistus siitä miksi ne tappoivat se. Ja, kas kumma, sillä ei ollut mitään sellaista vaivaa, mitä ei olisi voitu parantaa. Mutta; ennusteen perusteella, oli heidän diagnoosinsa. Sellaisen diagnoosin voi kuka tahansa antaa, joka haluaa toiselle pahaa. En usko ennusteisiin. Ne on kuten sää, yhtä epävarmat.

        Taitaa olla Aarnion kaveri tää poliisinainen johan Toivoton!


    • stop pentutehtaille

      Ostakaa vaan niitä paperittomia perhekoiria, silleen niitä pentutehtailijoita tuetaan joille tärkeintä on raha... Googlettakaa hyvät ihmiset ja ottakaa asioista selvää, ennen pennun hankkimista.

      • rap1

        Tässä ei edelleenkään ole puheenaiheena pentutehtailu vaan Wili-koiran turha lopettaminen!

        Etsintäryhmä teki itselleen todella hallaa (kiitos siitä!) julkaisemalla vuodatus.net blogin.Osui omaan nilkkaan se.


    • Rotukoiran omistava

      Ei ole eläinten vika vaan tyhmän ihmisen. Pentutehtailijat saataisiin aisoihin verottamalla, mut siihen ei valtio lähde koska koirien kasvattaminen on muka harrastus. Kun 2 v. sitten ostin pennun, ei kennelliiton paperissa ollut paikkaa arvonlisäverolle, vaikka pennunkasvattajalla oli yhdeksän pentua myynnissä ja samassa huoneessa oli toinen naaras paksuna. Mut tässä onkin nyt kyse siitä että koira on menty tappamaan ilman oikeutta ja syylliset yrittää kääntää keskutelun pentutehtailuun. Mikä tuo Keemu on väittämään et jonkun koira ei oo rotukoira.

      • kis1

        Hyvä ryhmä,peukku sille!


      • ärsyttää

        Kukaan varsinaisessa Karkurit fb ryhmässä oleva ei uskalla kääntyä ryhmän ylläpitoa vastaan koska siitä seuraa ryhmästä poistaminen ja todennäköisesti esto perään jolloinka ei näe koko ryhmää enää ollenkaan.Ryhmässä on tapahtunut muutoksia ylläpidossa ja suunta siellä menee koko ajan huonompaan päin,Haluan huomauttaa kuitenkin että kaikki ylläpitäjät ryhmässä eivät ole asiattomia ja muutamalla heistä on sentään sydän paikallaan.Pahin lienee J.T,hänen sanansahan on laki koska on poliisi.(ja poliisihan on aina oikeassa???)Valitettavasti muutama yp seuraa hänen ottamaansa kylmää linjaa ja pilaa näin koko ryhmän maineen.

        Ja tähänkin vielä:Valtakunnallisella Karkurit.fi sivustolla ja facebookin karkurit ryhmällä ei ole mitään tekemistä keskenään.


      • saletti
        ärsyttää kirjoitti:

        Kukaan varsinaisessa Karkurit fb ryhmässä oleva ei uskalla kääntyä ryhmän ylläpitoa vastaan koska siitä seuraa ryhmästä poistaminen ja todennäköisesti esto perään jolloinka ei näe koko ryhmää enää ollenkaan.Ryhmässä on tapahtunut muutoksia ylläpidossa ja suunta siellä menee koko ajan huonompaan päin,Haluan huomauttaa kuitenkin että kaikki ylläpitäjät ryhmässä eivät ole asiattomia ja muutamalla heistä on sentään sydän paikallaan.Pahin lienee J.T,hänen sanansahan on laki koska on poliisi.(ja poliisihan on aina oikeassa???)Valitettavasti muutama yp seuraa hänen ottamaansa kylmää linjaa ja pilaa näin koko ryhmän maineen.

        Ja tähänkin vielä:Valtakunnallisella Karkurit.fi sivustolla ja facebookin karkurit ryhmällä ei ole mitään tekemistä keskenään.

        Viimeviikolla uutissa kerrottiin että että toissavuden takainen suomalaisten luottamus poliisiin on laskenut. Ihmekö tuo, kun poliisimiestä syytetään hämäräpuuhista ja yksi nainen on pettänyt vanhuksen luottamuksen. Jossakin luki näet että valkkarin omisti eläkeläinen. Ei sentään joka poliisia saa arvostella kahden takia. .


      • Autetaanko
        saletti kirjoitti:

        Viimeviikolla uutissa kerrottiin että että toissavuden takainen suomalaisten luottamus poliisiin on laskenut. Ihmekö tuo, kun poliisimiestä syytetään hämäräpuuhista ja yksi nainen on pettänyt vanhuksen luottamuksen. Jossakin luki näet että valkkarin omisti eläkeläinen. Ei sentään joka poliisia saa arvostella kahden takia. .

        Ja viikko siite kerrottiin vanhuksien pettämisestäkin tv1:n uutisissa, Pirkanmaalla. .Menevät vanhusten koteihin esittäen kotisairaan hoitajaa. Pyytävät vanhusta menemään sängylle pitkäkseen ja putsaavat rahat kun vahus odottelee sängyn päällä. Petos. ja asiaa kirjoita nimimerkki saletti että sen valkoisen paimenkoiran omistajia kohtaan tehtiin petos. Eläkeläisiä ovat, haluttiin muka auttaa. Autettiin koira koirien taivaaseen. Petos. karkurit.fissa lukee että se oli Vahingonteko ja löytyy rikoslaista. Petoshan se on ollut.


    • eläinystävä

      Jos eläinystäviä ois ollut mukana, heiluttaisi Wili häntäänsä juuri nyt Sipoossa, perheensä luona.
      Lue; www.iltalehti.fi/uutiset/2015012119058331_uu.shtml
      Nostan hattua Kuusamon eläinsuojelulle.

    • JamppaR
    • surullinen10

      Sanonko nyt liikaa, mutta;
      Olkaa tarkkana jos etsintäjoukolla on valkoisia paimenkoiria.
      Näillä kaikilla (luottamuksen pettäneillä ja minusta tappajia) on senrotuisia koiria.
      Löytyy myös ihmisiä jotka etsivät karanneita eläimiä auttaakseen eläimet sekä omistajia, tämä porukka on kuitenkin "RIP" kannattajia.

    • Lilli212

      Näitä valkoisenpaimenkoiranomistajia oli 5 joten
      - miten voi olla mahdollista ettei kukaan niistä viidestä ole vastannut omistajan kysymyksiin,
      eikö edes omistaja ole kaiken sen tuskan jälkeen minkä ne hänelle aiheuttivat vastauksien arvoinen?

    • Yatta

      Eihän ne voi vastata omistajan kysymyksiin koska ei ole mitään järkevää syytä tappaa toisen koiraa ilman omistajan lupaa.
      Luottaminen vääriin ihmisiin johti kuolemaan!

    • elisakissimirri
      • hauhauvuf

        Niin vastuullinen ja huolehtivainen kasvattaja


      • Saku123

        Täyttä kusetusta kys. "Kasvattajien" puheet.. Eläintenpito kielto heille.


      • Kani5

        Blogin kirjoitus muutettu.
        Pitäjä kertoo jotain aivan muuta kuin mitä tutkinyt eläinlääkäri tekee (kirjallisena).
        Jos bloginpitäjä tiesi koko aika missä koira oli ja mitä se tapasi (kaikki ne 2 punkkia) karkumatkallaan niin miksei ottanut kiinni se?
        Nämä 3 kasvattajaa ketkä olivat mukana päättämässä, blogin pitäjän mukaan, tunteeko ne syyllisyyttä vai mikä on syy siihen ettei ne omalla nimellä halua tuoda tapahtumat julki?
        Ei kovin reiluja kavereita minun mielestäni.
        Entäs vastaukset omistajan kysymyksiin, ei niitäkään olla täällä luettu.
        Ja… ettei muka karanneita koiria enää etsitä….huh! 5.12.2014 olivat etsimässä ja koira kuoli.
        Eläintenpitokielto pitäis näille viidelle antaa, jos toisten eläimiä jatkuvasti tapetaan niin miten omat hoitavat! Wilin omistaja olisi antanut hyvän elämän Wilille ja siihen hänellä oli täysi oikeus.
        SEY, poliisi, kierot kasvattajat…… ne tappoi Wilin, aivan varmasti oli joku kotimatkallaan Porvoosta voinut poiketa Sipoon kautta viemässä, elävänä, Wilin kotiin.
        Tämä Wilin eutanasia oli mielestäni jo etukäteen suunniteltu ja siksi aina puhuu kasvattajasta vaikka tiesivät Wilin asuvan Sipoossa.
        Kieroja kuin korkkiruuveja, aina vaan jonkun toisen syy, kannattaa kiertää kaukaa ne.


      • puuh

      • dalmatian4334

        mistä pyynnöstä?


    • wholecasesucks

      Kyllä kai tuolla Bobolla sama kasvattaja on kuin Wilillä. Mutta ei se ole ollut mikään syy tappaa Wiliä jos kasvattaja onkin vastuuton. Päinvastoin; luulisi, että edes jonkun olisi pitänyt olla Wilin puolella.

      • Onneatarvitaan

        Jossakin luk, että koiran lonkkamaljavika voi perityä satunnaisesti eikä kuulu pienien koirien valvottaviin vikoihin. On huonoa tuuria. Vaikka Bobo on arka, sen pystyy kouluttamaan pois arkuudesta. Meidän koiramme pelkäsi naisia. Se oli ollut vuoden jollain naisella joka piti sillä niin kireää kuristuspantaa, että jälki näkyi. Miestaloudessamme kun ei naisia ole, mutta sisareni käy toisinaan. Koiramme alkoi tottua naisiin ja arkuus on muutamana kuukautena vähennyt huomattavan paljon. Tuli muuten miellen, että varmaankin lopettaisivat helpolla nuo Wilin tappajat myös Bobon kaltaisen luustovikaisen aran koiran. Meillä nyt alkaa olla jo hyvällä mallilla ja kyllä Bobollakin on vielä paljon hyviä vuosia edessäpäin.


    • nortti

      Ketjun aloitushan kysyy kuka kasvattaja???
      Hyvä että tulee (taas kerran) esiin tämän kasvattajan toimet, rehellisyys ja aito välittäminen....
      Kaikki muuthan kertoo pask.. paitsi hän ja hänen kannattajat (pentutehtailun puolesta puhujat)

      • eläimetparastamaailmassa

        Sekö että puolustaa Wili-koiraa ja oikeutta siihen että sen olisi pitänyt saada elää tekee ihmisestä pentutehtailun puolesta puhujan?
        Oot sä nortti tavallisen dorka tommosella ajattelutavalla!!


    • Jomppa21

      Alun perin valkoinen paimenkoira oli hyljeksitty saksanpaimenkoiran väri.siksi että valkoisissa oli ainakin luustovikaa. Kun löytyi hyväluinen koira ottivat kateelliset naiset siltä hengen. Ja kun mukana oli poliisi ei poliisit välittäneet ja nyt syylliset pääsee kuin koirat veräjästä.

    • paskasakkia

      Yksi näistä kateellisista naisista (Johanna Toivonen) on facebook-ryhmän Karkurit ylläpitäjä. Vaikka ryhmästä karsitaan mielivaltaisesti asiallisiakin kirjoituksia niin toisen kateellisen naisen oksennus tältä päivältä sai jäädä seinälle. Toivonen kyllä huomautti sen jälkeen, että "ei turhaa keskustelua". Ja näin siis Anette Kare kirjoitti: 7 t · Tykkää · 1

      Anette Keemu Kare "Karkurit.fi en sen epäluotettavuuden takia ilmoitusta laittaisi.tietooni on tullut että ylläpitäjä kavereineen ahdistelee ilmoituksien jättäjiä.sen sijaan rimpauta viikin löytöeläintaloon 045 1134683 se toimii myös kirkkonummelaisten kisujen talteenottopaikkana la 8-16.jos omistajaa ei löydy voi kissan voi myös viedä sinne"

      Mitä hän mahtaa tarkoittaa tuolla epäluotettavuudella ja ahdistelulla? Miten alas tuo akka voi vielä vajotakaan?

      • hehhehee

        Ilmoituksesta mihinkä Kare oli tuon kommettinsa lykännyt löytyy nyt kisun talteenottajan laittama tiedoitus:

        " Kissan omistajat löytyivät karkurit.fi kautta ja herra pääsi omaan kotiin. Tämä tapaus päättyi siis onnellisesti"

        Vähänkö noloa Anette Karelle ja Johanna Toivoselle :D Vaikka ei kait nuo ees tajua nolona olla,luulen.


      • Hehehhe
        hehhehee kirjoitti:

        Ilmoituksesta mihinkä Kare oli tuon kommettinsa lykännyt löytyy nyt kisun talteenottajan laittama tiedoitus:

        " Kissan omistajat löytyivät karkurit.fi kautta ja herra pääsi omaan kotiin. Tämä tapaus päättyi siis onnellisesti"

        Vähänkö noloa Anette Karelle ja Johanna Toivoselle :D Vaikka ei kait nuo ees tajua nolona olla,luulen.

        Lisäyksenä vielä että Kare ja face ryhmän ylläpitäjä Toivonen ovat keskenään hyviä ystäviä.Eli ystävä saa ryhmän seinälle kirjoittaa mitä paskaa vaan mutta muitten ryhmän jäsenten asiallisetkin kommentit poistellaan "ylimääräisinä kommentteina".

        Onko reilua?

        Ja kaikkkihan muistaa että facen karkurit-ryhmä ja facen ulkopuolinen sivusto Karkurit.fi on ihan erilliset asiat.Sama nimi vain hämää.


      • Asiatonta

        Täyttä asiaa kantsiilukean laittamssa linkissä, vaikka en ehtinyt kuin vilkaista, mutta näistä pentutehtailijoista on kirjoitettu lehdissä ennenkin. Linkki ei toisaalta kuulu tänne jos sillä yritetään osoittaa, että Wilin lopetus olisi muka ollut asiallista toimintaa. ;(


    • Kimmo-poika

      Wilin juttu on mennyt uudelleen syyttäjälle. Valkkarikeskusteluissa facebookissa oli aika rajua keskustelua asiasta. Tämä juttu on Keskiuusimaasta, mutta kuulemma ainakin Sipoon sanomissakin on ollut: http://aijaa.com/0RIgA8

    • Kypsä13

      On se nyt jumalauta ku n tässä maassa on kodittomia ja löytölöissä lopetetaan viikoittan kymmeniä koiria, niinSILTI porukkaa jaksaa tukea tehtaita jotka suoltaa rotuja rodun perään, ja ilman papereita??! juu, voi hyvällekin kasvattajalle tulla lonkkamaljavikainen, mutta jis koiria on enemmän sairaita ja käytösongelmaisia kun terveitä, niin kantsisko repiä ne rahat jonjun muun selkänahasta? Kuinka monta tämänkin kennelin koiraa on körsi yt taudeista jotka "jäi näkemättä ja hoitamatta". Herätkää nyt pahvit. Vili ja Bobo ovat vain jäävuoren huippu.

    • iaskjfckmd

      "Koira oli hysteerisen pelokas, kuin villieläin"
      Iltalehti selvitti Bobon myyjien taustat
      Keskiviikko 22.7.2015 klo 18.51
      Pelokkaita koiria, matotartuntoja, riitatilanteita, Kennelliiton rekisteröintikielto. Porvoolainen pariskunta on aiheuttanut koirien ostajille monenlaisia harmeja ja haasteita.

      Iltalehti sai Bobo-koiran omistajan lisäksi yhteyden kaikkiaan kahdeksaan pariskunnalta koiran ostaneeseen henkilöön.

      Yhtä lukuun ottamatta kaikki koirat - pennut ja aikuiset - kärsivät pelokkuudesta ja arkuudesta eri asioita kohtaan. Pelot kohdistuivat vaihtelevasti esimerkiksi miehiin, lapsiin, toisiin koiriin, rappusiin, polkupyöriin, mopoihin ja häkkeihin.

      - Koira oli hysteerisen pelokas. Se oli kesyyntymätön, sosiaalistumaton, rinnastettavissa villieläimeen, kertoo aikuisen, isokokoisen koiran pariskunnalta ostanut lähtötilanteesta.

      Kahdella pentuna ostetuista oli matoja. Osa oli ikäisekseen hyvin pienikokoisia ja jotkut söivät omaa ulostettaan, mikä voi kieliä esimerkiksi ruuansulatusentsyymien puutteesta ravinnossa.

      - Pentu tärisi, ripuloi ja oksensi kaiken, mitä sille antoi. Eläinlääkäristä sain ohjeet, joilla ripulin sai loppumaan. Olin ihan varma, että pentu menehtyy käsiini. Onneksi lääkkeet ja oikea ruoka saivat vatsan hetkeksi rauhoittumaan. Ripuli kuitenkin jatkui ja huomasimme ulosteessa valehtelematta 20 cm pitkiä valkoisia matoja, muistelee eräs koiranpennun ostanut.

      Yhdellä koiranpennulla oli kuonossa märkiviä haavoja, jotka viittasivat toisen eläimen puremiin. Arasta ja pelokkaasta koiranpennusta kasvoi miehiä pelkäävä ja lasten päälle hyökkivä nuori koira, joka on saattanut pelätessään myös purra. Perheen onneksi koira on rauhoittumaan päin.

      Suurin osa ostajista ei päässyt katsomaan ostamansa koiran elinoloja, koska myyjät kertoivat asuvansa hankalien yhteyksien päässä saaristossa. Koirat myytiin esimerkiksi huoltoasemalla tai torilla Porvoossa.

      Määrättiin korvauksiin

      Yhtä koiranpennun ostoa käsiteltiin Kuluttajariitalautakunnassa kolme vuotta sitten.

      Tapauksessa pariskunta oli ostanut naiselta perhoskoiran. Jo kotimatkalla he totesivat, että pentu yskii. Seuraavana päivänä he ilmoittivat asiasta myyjälle. Myyjä otti yhteyttä tuntemaansa eläinlääkäriin, jonka antamalla puhelinreseptillä koiralle aloitettiin antibioottikuuri kennelyskän hoitoon.

      Koiran tila heikkeni hoidosta huolimatta. Sillä todettiin keuhkoputkentulehdus.

      Kuluttajariitalautakunta katsoi, että eläinlääketieteellisen tiedon mukaan kennelyskä tai muu flunssa ei ole tyypillinen koiran vaiva ja että pentu on ollut sairas jo myyntihetkellä. Lisäksi virusperäinen yskä aiheuttaa keuhkoputkentulehdusta, joten myyjä on vastuussa myös ensimmäisen sairauden jälkitaudista aiheutuneista kuluista.

      Kuluttajariitalautakunta suositteli, että myyjä maksaa ostajille vahingonkorvauksena 975 euroa. Ostajat ovat saaneet korvauksensa.

      Keuhkoputkentulehduksen lisäksi heidän koiranpennullaan samoin kuin toisella samasta pentueesta olleella ilmeni matoja.

      Kennelliitto erotti naisen

      Koiria kasvattavasta pariskunnasta naisella on ollut kennelnimi, jolla hän on kasvattanut erirotuisia koiria vuodesta 2004 alkaen. Vuonna 2012 rotukoirien rekisteröinti tyssäsi Kennelliiton kurinpitolautakunnan asettamaan rekisteröintikieltoon.

      Rekisteröintikielto tuli siitä, että pariskunta oli myynyt rekisteröimättömiä koiranpentuja hyödyntäen naisen kennelnimeä. Kennelliitolle selvisi myös, että mies kasvattaa amerikanpitbullterrierejä, joka ei ole Kennelliiittoon rekisteröitävissä oleva rotu. Myös tämä toiminta todettiin Kennelliiton sääntöjen vastaiseksi.

      Ensin vuoden 2014 loppuun määrättyä rekisteröintikieltoa jatkettiin viime vuonna, sillä pariskunta jatkoi rekisteröimättömien ja sekarotuisten pentujen myymistä.

      Tuoreemman kurinpitolautakunnan päätöksen perusteella pariskunnalla on rekisteröintikielto vuoden 2016 loppuun saakka. Samalla nainen erotettiin Kennelliiton jäsenyydestä.

      Eläinsuojelutarkastuksia tehty

      Huolimatta myytyjen koirien terveydentilassa todetuista epäkohdista ja eristyksissä kasvamiseen viittaavista peloista, ei pariskunnan tilalle tehdyissä eläinsuojelutarkastuksissa ole todettu vakavia puutteita.

      Tilalle on tehty eläinsuojelutarkastukset vuosina 2011, 2013 ja 2014. Ensimmäinen tarkastus oli niin sanottu säännöllisen valvonnan tarkastus, joka pyritään tekemään säännöllisesti talouksiin, joissa on vähintään kuusi siitosnarttua eli lemmikkien pito katsotaan ammattimaiseksi tai muutoin laajamittaiseksi toiminnaksi. Tällä vuoden 2011 tarkastuksella ei todettu epäkohtia.

      Vuosien 2013 ja 2014 tarkastukset tehtiin eläinsuojeluilmoitusten perusteella.

      2013 Porvoon terveydensuojeluun oli tullut ilmoituksia huonokuntoisista ja sairaista pennuista. Tammikuussa 2013 tehdyssä tarkastuksessa laskettiin, että koiria oli yli 63. Niistä reilu 26 oli pentuja. Muutaman koiran turkki oli hoitamaton ja muutamalla pennulla oli silmävuotoa. Muutoin koirien kunnossa ei ollut huomauttamista.

    • khkjhf

      Turkkien paremman hoidon lisäksi tarkastuksen tehnyt valvontaeläinlääkäri muistutti, että koppitilaa tulee olla kaikilla koirilla ja ulkona saa pitää vain siihen soveltuvia rotuja. Hän antoi myös neuvoja, miten tautipainetta saa laskettua kennelyskän ja suolinkaisten osalta.

      Reilu vuosi sitten tehty tarkastus perustui epäilykseen, että koiria pidettiin ulkona ympäri vuorokauden ilman kunnollisia säänsuojia. Tarkastuksessa todettiin, että koiria oli 62 ja niistä 12 pentua. Valtaosa koirista oli mittelspitzejä, valkoisiapaimenkoiria, pitbulleja ja perhoskoiria.

      Koiratarhoja oli 17. Niistä kolmessa oli valvontaeläinlääkärin mukaan liikaa koiria säänsuojan kokoon nähden. Valvontaeläinlääkäri muistutti jälleen, että ulkona pidettävällä koiralla on oltava koppi tai vastaava säänsuoja ja siinä koiralle sopiva lämpötila.

      Pariskunta vakuutti, että koirat olivat välillä myös sisätiloissa.

      Pariskunnalla oli myös kaksi ponia. Niiltä puuttui tarvittava talli tai pihattorakennus. Valvontaeläinlääkäri määräsi, että pariskunnan on korjattava tilanne.

      Miehellä rikostaustaa

      Pariskunnasta miehellä on rikostaustaa.

      Kesäkuussa 2014 Tuusulan käräjäoikeus tuomitsi hänet kuuden kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä kätkemisrikoksesta.

      Helmikuussa 2015 hän sai 8 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä ampuma-aserikoksesta, räjähderikoksesta ja kätkemisrikoksesta. Helsingin käräjäoikeudessa käsitelty tapaus liittyi laajaan moottoripyöräkerhon oikeudenkäyntiin, jossa syytettynä oli 22 miestä.

      Käräjäoikeuden mukaan mies on moottoripyöräkerhon kunniajäsen.

      Tuomioista on valitettu, joten ne eivät ole lainvoimaisia, vaan odottavat Helsingin hovioikeuden päätöksiä.

      Porvoolaiselta pariskunnalta ostetun Bobon elämä päättyi heinäkuussa reilun vuoden ikäisenä. Lopetusta edelsi pitkä leikkausrumba jalkaongelmien takia.
      Porvoolaiselta pariskunnalta ostetun Bobon elämä päättyi heinäkuussa reilun vuoden ikäisenä. Lopetusta edelsi pitkä leikkausrumba jalkaongelmien takia.
      IL-TYÖRYHMÄ
      [email protected]

    • ihuigugb

      Turkkien paremman hoidon lisäksi tarkastuksen tehnyt valvontaeläinlääkäri muistutti, että koppitilaa tulee olla kaikilla koirilla ja ulkona saa pitää vain siihen soveltuvia rotuja. Hän antoi myös neuvoja, miten tautipainetta saa laskettua kennelyskän ja suolinkaisten osalta.

      Reilu vuosi sitten tehty tarkastus perustui epäilykseen, että koiria pidettiin ulkona ympäri vuorokauden ilman kunnollisia säänsuojia. Tarkastuksessa todettiin, että koiria oli 62 ja niistä 12 pentua. Valtaosa koirista oli mittelspitzejä, valkoisiapaimenkoiria, pitbulleja ja perhoskoiria.

      Koiratarhoja oli 17. Niistä kolmessa oli valvontaeläinlääkärin mukaan liikaa koiria säänsuojan kokoon nähden. Valvontaeläinlääkäri muistutti jälleen, että ulkona pidettävällä koiralla on oltava koppi tai vastaava säänsuoja ja siinä koiralle sopiva lämpötila.

      Pariskunta vakuutti, että koirat olivat välillä myös sisätiloissa.

      Pariskunnalla oli myös kaksi ponia. Niiltä puuttui tarvittava talli tai pihattorakennus. Valvontaeläinlääkäri määräsi, että pariskunnan on korjattava tilanne.

      Miehellä rikostaustaa

      Pariskunnasta miehellä on rikostaustaa.

      Kesäkuussa 2014 Tuusulan käräjäoikeus tuomitsi hänet kuuden kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä kätkemisrikoksesta.
      Helmikuussa 2015 hän sai 8 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä ampuma-aserikoksesta, räjähderikoksesta ja kätkemisrikoksesta. Helsingin käräjäoikeudessa käsitelty tapaus liittyi laajaan moottoripyöräkerhon oikeudenkäyntiin, jossa syytettynä oli 22 miestä.

      Käräjäoikeuden mukaan mies on moottoripyöräkerhon kunniajäsen.

      Tuomioista on valitettu, joten ne eivät ole lainvoimaisia, vaan odottavat Helsingin hovioikeuden päätöksiä.

      Porvoolaiselta pariskunnalta ostetun Bobon elämä päättyi heinäkuussa reilun vuoden ikäisenä. Lopetusta edelsi pitkä leikkausrumba jalkaongelmien takia.
      Porvoolaiselta pariskunnalta ostetun Bobon elämä päättyi heinäkuussa reilun vuoden ikäisenä. Lopetusta edelsi pitkä leikkausrumba jalkaongelmien takia.
      IL-TYÖRYHMÄ
      [email protected]

    • iohjkbm

      Turkkien paremman hoidon lisäksi tarkastuksen tehnyt valvontaeläinlääkäri muistutti, että koppitilaa tulee olla kaikilla koirilla ja ulkona saa pitää vain siihen soveltuvia rotuja. Hän antoi myös neuvoja, miten tautipainetta saa laskettua kennelyskän ja suolinkaisten osalta.

      Reilu vuosi sitten tehty tarkastus perustui epäilykseen, että koiria pidettiin ulkona ympäri vuorokauden ilman kunnollisia säänsuojia. Tarkastuksessa todettiin, että koiria oli 62 ja niistä 12 pentua. Valtaosa koirista oli mittelspitzejä, valkoisiapaimenkoiria, pitbulleja ja perhoskoiria.

      Koiratarhoja oli 17. Niistä kolmessa oli valvontaeläinlääkärin mukaan liikaa koiria säänsuojan kokoon nähden. Valvontaeläinlääkäri muistutti jälleen, että ulkona pidettävällä koiralla on oltava koppi tai vastaava säänsuoja ja siinä koiralle sopiva lämpötila.

      Pariskunta vakuutti, että koirat olivat välillä myös sisätiloissa.

      Pariskunnalla oli myös kaksi ponia. Niiltä puuttui tarvittava talli tai pihattorakennus. Valvontaeläinlääkäri määräsi, että pariskunnan on korjattava tilanne.

      Miehellä rikostaustaa

      Pariskunnasta miehellä on rikostaustaa.

      Kesäkuussa 2014 Tuusulan käräjäoikeus tuomitsi hänet kuuden kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä kätkemisrikoksesta.
      Helmikuussa 2015 hän sai 8 kuukautta ehdollista vankeutta törkeästä ampuma-aserikoksesta, räjähderikoksesta ja kätkemisrikoksesta. Helsingin käräjäoikeudessa käsitelty tapaus liittyi laajaan moottoripyöräkerhon oikeudenkäyntiin, jossa syytettynä oli 22 miestä.

      Käräjäoikeuden mukaan mies on moottoripyöräkerhon kunniajäsen.

      Tuomioista on valitettu, joten ne eivät ole lainvoimaisia, vaan odottavat Helsingin hovioikeuden päätöksiä.

      • Ärsyyntynyt

        Vanhoja juttuja mutta kyseinen omistaja sekä hänen miehensä myivät sairaita koiria.Kokemusta on.Jos lisää haluatte tietää niin lukekaa kirja Kaikenkarvainen kansa. miten koirista tuli miljoona bisnes!


    • ekdjcsss

      Iltalehden juttu tuli moneen kertaan vahingossa.

      Ihmettelen sitä, miten DT on tässä ketjussa näin vastuuntuntoinen kasvattaja omien kirjoitustensa mukaan, jos touhu on tuollaistan kun ko. jutussa kirjoitetaan? Wiliä käy sääliksi, sitä en kiistä.

    • KSS64

      Lööpit myy, mitäpä muuta. Mitä muhkeampi juttu, sen parempi. DT on vastuuntuntoisempi kasvattaja kuin koko kenneliitto yhteensä. Ei pidä tuomita mistään lööpeista tai huhuista. Kannattaa itse tutustua kasvattajaan ja käydä paikan päällä kasomassa paikkoja ja tehdä omat päätöksensä omasta kokemuksesta, eikä mistään kennelliiton jutusta tai nettipalstakirjoituksesta. Paskaa kirjoitetaan aina, mutta kehuja ei ikinä. Olen ihan satavarma että suomessa löytyy tuhansia ja tuhansia pahempia kuin DT ja Dragonhill, ne ei vaan uskalla olla esillä samalla tavalla.

    • 345yujm

      DT, TB ja koko DH eivät uskalla olla esillä, vaan piiloutuvat. Että se siitä teoriasta sitten.

      Kaikki ei voi olla kotona, jos tällaista paikkaa puolustaa ja väittää turhiksi huhuiksi. En epäile, ettei heistäkin positiivisia piirteitä löytyisi - varmasti, kukaan ei ole läpeensä paha.

    • BoBorgå

      Tämä koskee kuulemma Wilin tapausta. Malmberg kai tutkittavana, koska ei ollut siirtänyt juttua Porvoon poliisista muualle tutkittavasksi, vaikka siinä oli heidän työntekijänsä (Johanna Toivonen) mukana:

      http://aijaa.com/4u0TYy

      • Kukaonajantasalla

        Mitä tälle jutulle kuuluu?
        Onko noille lopettajille tullut tuomiot?


    • pentutehtailuseis

      Iltalehden juttu on täyttä totta. Selvä pentutehtailija ja monetkin jo tämän tietävät. Tämä puolustajat taitavat olla itse "kennelin"pitäjiä. Itsellä koira heiltä.. Jotkut asiat mitä lukee lehdistä on valitettavasti totta.

    • kultainenennoutaja

      Sipoossa karannut Wili ei ollut arka. Etsin murhainfoa ja jouduin tälle sivustolle hakuasanalla Wili.

    • ewerw2rqwrqw

      Juoruämmät hankkikaa elämä!

    • Anonyymi

      Valkoinenpaimenkoira -facebookryhmässä oli vuosia kirjoitus, jossa halveerattiin Wilin tarinasta totuuden kertonutta. Nyt asia on poliisitutkinnassa ja kirjoitus on siksi poistettu. Ryhmään ei kuitenkaan voi laittaa totuutta asiasta tai se poistetaan heti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe