Rintojen kohotukseen?

herkuksi taas

Olisko kokemuksia rintojen kohotusleikkauksesta? Olen tässä harkinnut raskauksien ja imetysten jälkeen ko. operaatiota. Tissit ei ole isot, mutta roikkuu missä sattuu, enkä kuitenkaan halua silikoneja. Eli kertokaa mitä vain, mitä on maksanut? Onko tulos ollut hyvä? Toipumisaika jne?

18

906

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinvanhat

      Hei vaan. Minulle myös tulossa sama operaatio, paitsi että vanhat silikonit otetaan pois ensin. Katsoppa tuota pitkää ketjua "silikonien poisto", niin siellä on jonkin verran asiaa myös kohotuksesta, etenkin lopussa. Mulle tehdään operaatio helmikuun alussa Oulussa ja kertoilen tuloksia sitten. Hinnat voi tarkistaa kunkin laitoksen toimenpidehinnastosta. Pelkkä kohotushan on halvempi, kuin poiston lisäksi tuleva toimenpide.
      Tietenkin eniten mietityttää se, että millainen leikkaava kirurgi on, millaisia tuloksia hänellä on ollut ja mistä niitä voisi katsella? Varaa aika leikkaavalle kirurgille/erikoislääkärille suunnittelua varten ja samalla saat selville hinnan ja muut asiaan liittyviä toimet, tästä käynnistä saat kelakorvauksen, mutta varsinaisesta kohotuksesta et..

    • kdbnjs

      Olen tyytyväinen vaikka ikuiset arvet jäi ja tunto lähti nänneistä. Yleisissä uimahalleissa jne. ihmiset saattaa vilkaista ja ihmetellä arpia. Reilu 5 tonnia meni. Valitse kirurgi tarkkaan ja pyydä ennen-jälkeen kuvia. Hilkka Peltoniemi on näissä Suomen huippu.

      6 viikkoon en voinut nostella mitään. Yleensä 4-6 viikkoa se toipumisaika, työstä riippuen. Lapset piti viedä hoitoon ensimmäiseksi viikoksi. Pienikin töytäisy sattuu ja on vaarallista, joten siksi lapset eivät voineet olla lähellänikään.

      • herkuksi taas

        Mihin arvet tuli?


      • kdbnjs
        herkuksi taas kirjoitti:

        Mihin arvet tuli?

        Arvet tulivat nännin ympäri, siitä suoraan alas ja rinnan alle myös parikymmentäsenttinen viilto eli ankkurin muotoon. Eniten näkyy nännin ympärillä oleva (valkoisena rinkulana) ja nännistä alaspäin menevä. Arpia teipataan 3 kk, jotta eivät veny tai kasva koholle. Katsele kuvia netistä, löytyy paljon.


      • miiiii

        Kävitkö sinä Hilkka Peltoniemellä?


    • Suuret ja roikkuvat

      Hei,
      Onko leikkaus Virossa mielestänne ihan poissuljettu vaihtoehto? En ole varma raskinko käyttää leikkaukseen 6000 euroa.

      • leikattuuu

        Itselläni haavat tulehtuivat kahdesti ja jouduin vielä pieneen korjausoperaatioon (nänniä korjattiin). Jos olisin joutunut ravaamaan virossa, olisi tullut kalliiksi.

        Komplikaatiot ovat yleisiä ja minä en ainakaan olisi kyennyt matkustamaan leikattuna. Pienikin automatka oli tuskaa tärinän vuoksi. Jos rinnat ovat suuret ja niistä ongelmaa, leikkauksen saa ilmaiseksi julkisen puolen kautta. Koska jonot ovat pitkiä, leikkaus tapahtuu monesti yksityisellä, palvelusetelillä.


      • nyt nätit ja pienet

        Hei "suuret ja roikkuvat". Oletko käynyt ihan paikallisen lääkärin arviossa rintojesi aiheuttamien hankaluuksien kartoittamiseksi? Jos sinulla on todella suuret ja roikkuvat, joista on fyysistä haittaa arkielämässäsi, niin saat pienennyksen sairausvakuutuslain puitteissa ja ihan suomessa. Toki joudut ehkä jonottamaan puolikin vuotta, mutta operaation hinta ei tule ylivoimaiseksi. Leikkaavat kirurgit ovat kokeneita ja mahdolliset jälkihoidot tapahtuvat lähellä sinua ja kelakorvaukset saat niista myös..


      • Eri asia
        nyt nätit ja pienet kirjoitti:

        Hei "suuret ja roikkuvat". Oletko käynyt ihan paikallisen lääkärin arviossa rintojesi aiheuttamien hankaluuksien kartoittamiseksi? Jos sinulla on todella suuret ja roikkuvat, joista on fyysistä haittaa arkielämässäsi, niin saat pienennyksen sairausvakuutuslain puitteissa ja ihan suomessa. Toki joudut ehkä jonottamaan puolikin vuotta, mutta operaation hinta ei tule ylivoimaiseksi. Leikkaavat kirurgit ovat kokeneita ja mahdolliset jälkihoidot tapahtuvat lähellä sinua ja kelakorvaukset saat niista myös..

        Julkisella puolella tehdystä leikkauksesta ei tule kelakorvauksia mutta leikkaus maksaa vain sairaalapäivien hinnan (vähän yli 30 euroa päivältä).


      • jgyfjjycuyc
        Eri asia kirjoitti:

        Julkisella puolella tehdystä leikkauksesta ei tule kelakorvauksia mutta leikkaus maksaa vain sairaalapäivien hinnan (vähän yli 30 euroa päivältä).

        Pienennysleikkaus on eri asia kun kohotusleikkaus. Ensimmäisen saa julkisella jos Kelan kriteerit täyttyvät ja suuresta koosta on ter eydellistä haittaa. Toinen on esteettinen ja omalla pussilla hoidettava. Molemmissa on leikkausmalli tikkari tai ankkuri (muitakin on mutta yl. käytössä). Minulle tehty julkisella. Tuli sisäinenvuoto toisen sisällä, haavan umpeene menemisessä ongelmia, korjattavaakin on ryppyisissä arvissa ja kokoerossa, korjaus tulossa myöh, jotensuosisin itse kotimaata. Ongelmista huolimatta en viisi olla pienennykseen tyytyväisempi.


      • Ohjeet muualla
        jgyfjjycuyc kirjoitti:

        Pienennysleikkaus on eri asia kun kohotusleikkaus. Ensimmäisen saa julkisella jos Kelan kriteerit täyttyvät ja suuresta koosta on ter eydellistä haittaa. Toinen on esteettinen ja omalla pussilla hoidettava. Molemmissa on leikkausmalli tikkari tai ankkuri (muitakin on mutta yl. käytössä). Minulle tehty julkisella. Tuli sisäinenvuoto toisen sisällä, haavan umpeene menemisessä ongelmia, korjattavaakin on ryppyisissä arvissa ja kokoerossa, korjaus tulossa myöh, jotensuosisin itse kotimaata. Ongelmista huolimatta en viisi olla pienennykseen tyytyväisempi.

        Kela ei määrittele kriteereitä vaan ne on määritelty Sosiaali- ja terveysministeriön laatimissa ohjeissa kiireettömästä hoidosta. Rintojen pienennys löytyy tämän linkin tiedostosta kirurgian ja edelleen plastiikkakirurgian kohdasta: http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=2593921&name=DLFE-31451.pdf


      • ......
        jgyfjjycuyc kirjoitti:

        Pienennysleikkaus on eri asia kun kohotusleikkaus. Ensimmäisen saa julkisella jos Kelan kriteerit täyttyvät ja suuresta koosta on ter eydellistä haittaa. Toinen on esteettinen ja omalla pussilla hoidettava. Molemmissa on leikkausmalli tikkari tai ankkuri (muitakin on mutta yl. käytössä). Minulle tehty julkisella. Tuli sisäinenvuoto toisen sisällä, haavan umpeene menemisessä ongelmia, korjattavaakin on ryppyisissä arvissa ja kokoerossa, korjaus tulossa myöh, jotensuosisin itse kotimaata. Ongelmista huolimatta en viisi olla pienennykseen tyytyväisempi.

        Pienennyksessä niitä kyllä kohotetaan myös, ei riipoiksi jätetä. Moni lääkäri leikkaa sekä yksityisellä että julkisella puolen. Kannattaa aina valita taidokas kirurgi, ei mitään harjoittelijaa. Valita saa kyllä yleensä vain rahalla...


    • hyvinvanhat

      Hei taas,
      Operaatio tehtiin eilen Oulussa ja jotakin tulosta näkyy vasta muutamien viikkojen kuluttua, kun teipit poistetaan. Itse toimenpide meni hyvin, pääsin kotiin iltapäivällä, kun olin selvinnyt nukutuksesta kunnolla, toki hakija pitää olla, muuten ei pääse samana päivänä. Henkilökunta on todella mahtavaa ja minkäänlaista "pönötystä" ei tule esille. Kivunlievitystä saa riittävästi, asiat kerrotaan tarkasti ennen toimenpidettä ja kaikki paperit käydään lapi hoitajan kanssa ennen kotiinlähtöä.
      Siis minulta poistettiin vanhat implantit, (jotka olivat jo rikkoontuneenkin), lisäksi rinnan muoto nostettiin oikealle paikalle ja tyhjää nahkaa poistettiin /mastopeksia.
      Tänään tuntuu kipua paikallisesti, mutta kipu on ihan hallittavissa tableteilla. Sain lisäksi antibioottikuurin mahdollisen tulehduksen varalle (rikkoontuneet implantit).
      Kertoilen jatkossa tuloksia, kunhan sidoksia vähennetään. Kahden viikon päästä kaikki teipit voi ottaa pois ja käyn kontrollikonsultaatiossa vielä Oulussa. Varsinainen lopputulos näkyy kuulemma vasta kuukausien kuluttua tai vasta vuoden päästä. Olen kyllä tyytyväinen toimenpiteeseen jo nyt, kun nuo implantitkin olivat rikki, ja en tiennyt siitä päällepäin mitään muuta, kuin että rinnat aristivat vaikkapa halatessa.

      • hui_hui

        Kuinka kauan vanhat implanttisi olivat sinulla? Minkä merkkiset. Kuulostaa hurjalta, että rikkoutuvat noin...

        Minua varoitettiin useassa paikassa, että leikkaava taho ei ole kunnollinen, jos käskee poistaa teipit noin äkkiä! Itse pidin teippejä 3 kk ja arvet ovat todella haaleat, kapeat ja hyvin parantuneet. Kysypä asiaa uudelleen lääkäriltä, ei miltään hoitajalta. Luepa vaikka: http://www.sairaalakl.fi/hoito-ohjeet/rintaleikkauksen-jälkeen ja sieltä haavateipeistä. Arvet venyvät ja leviävät, mikäli niitä ei tue tarpeeksi parantumisvaiheessa. Arven iho kun on heikkoa vielä monta kuukautta. Ruskeaa haavateippiä voi pitää viikon ja käydä normaalisti suihkussa, ei haittaa liivien alla. Se tukee haavan ja estää arpien kasvamisen koholle.


      • hyvinvanhat

        Ne olivat 21v. minulla, siis kauan. Valmistajan nimi oli muistaakseni McGhan ja sisältö oli siihen aikaan tavallista nestemäistä silikonia. Valmistajan vastuuta ei ole tälle merkille, olen sen jo selvittänytkin.
        Mutta tuo sinun teippi-info oli tärkeää, Kiitos. Jälkihoitolapussa siitä 2 viikosta oli maininta mutta minun kontrollikäyntihän on silloin kahden viikon kuluttua, joten varmaankin plastiikkakirurgi antaa ne tarkemmat teippausohjeet.. Kiitos kuitenkin, niin tiedän kysyä häneltä asiasta....


    • 6-2
    • hyvinvanhat

      Heippa vaan, Tänään on viikko kulunut rintojen kohotuksesta ja vanhojen silikonien poistosta. Kipuja on edelleen, mutta lähinnä vihlomista nänneissä ja lievää kiristämistä haavoissa, tableteilla pärjää hyvin. Haavoja suihkutetaan kaksi kertaa päivässä ja teippejä vähennetään sitä mukaa, kun ne alkavat repsottamaan. Rinnat näyttävät jo aika mukavilta, turvotusta on kuitenkin edelleen, myös olka/käsivarsissa ja etenkin maha vaikuttaa pönäkältä ja "löllöiseltä". Ensin ajattelin, että olen lihonut tai että maha on siksi pönäkämpi, kun isoja rintoja ei ole edessä alaspäin katsottaessa, mutta kyllä se on turvotusta, kun koko maha on niin pehmeä.
      Käytän napakoita urheiluliivejä jatkuvasti ja lenkkeillessä lisään elastisen siteen rintojen suojaksi hölskymistä vastaan. Hikoilua ei suositella, eikä runsasta painoharjoittelua, mutta liikuntaa pitää kuitenki harrastaa yleisen verenkierron parantamiseksi.
      Katselin tuossa jo vaatekaapin sisältöä innoissani ja siirsin joitakin paitoja ja jakkuja, sekä entiset rintsikat ja bikinit toiseen laatikkoon, josko vaikka kelpaisivat muhkeammalle tyttärelleni. Haaveilen pääsystä rintsikkaostoksille, katselen kuvastoja ja kuvittelen nättejä malleja ylleni. Siihen menee kuitenkin vielä muutama viikko, että turvotus lakkaa ja haavat ovat menneet kokonaan kiinni.
      Nyt on vahva ja hyvä tunne siitä, että implanttien poistamisen lisäksi tehtiin myös mastopexia, se oli minulle paras vaihtoehto nyt.

    • ihan-uudet

      Hei "herkuksi taas" ja muut palstan lukijat. Olen tuossa kirjoitellut "hyvinvanhat" nimimerkillä aiemmin ja nyt vielä kertoilen muutamia ajatuksia kyseisestä toimenpiteestä.
      Kannattaa sinun mennä ainakin konsultaatioon, sittenhän sitä voi mielessään kehitellä mahdollista leikkausajankohtaa tai unohtaa koko jutun joksikin ajaksi. Viro on yksi vaihtoehto muiden mukana, on siellä enemmän onnistuneita operaatioita, kuin epäonnistuneita, ne huonot kokemuksethan vain tulevat tavallisemmin esiin.

      Operaatio maksaa todella paljon, joten siinäkin on miettimistä, että "kannattaakohan minun..." Eihän se kannata, jos ajattelee vain rahaa, mutta jos mielessä on aina alastomana ollessa ne roikkuvat, tyhjät tissit, niin kannattaa se, niiden kanssahan sinä elät lopun ikääsi vaikka elämä ympärilläsi muuttaisi muotoaan vuosien aikana.

      Minun leikkauksesta on kulunut kohta neljä viikkoa, tukiteippejä ei tosiaankaan tarvitse, koska kirurgi sanoi ommellessa käyttäneensä sulavaa väkäslankaa, joka tukee sisältäpäin teipin tavoin, koska lanka itsessään on liukumatonta ja lisäksi ommel jäi kokonaan ihon sisäpuolelle. Minulle ei myöskään tehty "ankkurileikkausta" vaan "tikkari", jossa ei rinnan alla ole ollenkaan haavaa. Haavat ovat nyt kiinni, kuivat ja siistit, kirurgi ohjeisti käyttämään Bebanthenin uutta arpigeeliä heti ja pakkauksen mukana olevaa arpirullaa lisäksi kuukauden kuluttua leikkauksesta. Tukevat urheilurintaliivit yöksi ja liikunnan aikana.

      Hän sanoi, että voin alkaa käyttää päivisin kaarituettuja, pyöreitä liivejä heti kun kärsii, että rinta muotoutuu kauniiksi ( ja koska sitä vaakaleikkausta rinnan alla ei ole). Olen tosi tyytyväinen koko operaatioon, kipuja ei juuri enää ole, tai niitä voi poistaa tavallisella särkylääkkeellä. Normaaliin saliliikuntaan voin palailla ensi viikolla pikkuhiljaa. Tissit näyttävät jo nyt kauniilta ja ne ovat oikealla kohdalla vartalossa, eivätkä siellä alhaalla jossakin.. Arvet vaalenevat joka päivä, muita oireita ei enää ole, turvotus on lähes hävinnyt ja voin hyvin. Mielialani on kohonnut, kesää kohti mennään ja jälkitarkastus ja -kuvaus on elokuulla. Suosittelen kyllä Oulun Terveystalon plastiikkakirurgin palveluja kenelle tahansa asiaa miettivälle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe