Mökkinaapurin käräyttäminen asumisesta

Keimo.

Olen huomannut, että mökkinaapurini viettää mökillä aikaa 365 vuorokautta vuodesta. Seuraan häntä päivittäin ulkoisella wlan kameralla. Asun itse Helsingissä.
Mihin tästä tulee ilmoittaa? Hoitaako poliisi nämä asiat vai verottaja? Kaveri pitäisi saada kiinni koska eihän tuollainen touhu tule kuuloonkaan.

172

9995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanki elämä iselles

      Eihän tuohon ole mitään estettä. Voit tehdä itsekin noin. Vakituiseksi osoitteeksi sitä ei kuitenkaan voi kirjata.

      • Onko aloittaja KGB:n vai Stasin miehiä. Mi8tä sulle pelle kuuluu naapurin touhut. Varo jos se kuulee että oot sitä ilmiantamassa, voi tulla nappi otsaan...


    • Voi asua koko ajan

      Vakituiseksi asunnoksesi et voi mökkiäsi kirjata,
      jos et kunnalta ole lupaa saanut.
      Mutta voit asua vuoden ympäri siellä, jos haluat.
      Voit jopa kääntää postisi sinne jatkuvasti.

    • röllliiii.....

      Trollihan tämä oli, mutta vastataan silti. Ei missään laissa tai määräyksessä ole rajoitettu kuinka monta päivää vuodesta mökillä saa viettää. Joten käräyttele ihan rauhassa. Samalla käräytät myös itsesi salakatselusta, joka on astetta vakavampi rikos kuin 365 päivää mökillä viettäminen, joka ei siis ole rikos eikä millään tavalla kiellettyä ollenkaan.

      • jussitepeteta

        Minunkin mielestäni just noin,toisen ihmisen salavalvontaanhan tuollee varmaan oo lupaa ku poliisilla ja silläkin varmaan ensi joku lupamenettely ja epäily selvästä rikoksesta


      • jussitepeteta

        Mikähä laki omassaan olemisen voi ihmiseltä kieltää


      • tapaittes

        Tää aloittajahan pitää ehdottomasti käräyttää salakatselusta, kyttäämisestä, tirkistelystä.. Mikä saatana saa ihmisen noin sekaisin että pitää muiden elämää ruveta kyttäilemään?


      • 1122334455667788

        Niinpä "rölliiii...." Joo-just-joo. EI SE NYT NOIN YKSINKERTAISTA OLE.

        Jos viranomainen katsoo mökillä asumisen ympärivuotiseksi ja jos mökin käyttötarkoitus on "kesämökki" ja/tai jos on olemassa (ranta)kaava- tms. kaavoitettu alue, on mökillä asuminen ympärivuotisesti hiukka ohrasilla. Kaavassa voi olla rajoituksia ja vain poikkeusluvalla voi mökin käyttötarkoituksen (ehkä) muuttaa ympärivuotiseksi. Tällöin siellä voi asustella kuin itse tahtoo.

        Tästä tietenkin seuraa erinäisiä kulunkeja, koska rakennuksen käyttötarkoitus muuttuu. Samoin silloin syntyy muutakin. Mökin verotiusarvo muuttuu kiinteistöveron osalta. Jätemaksut, kaavamuutokset, rakennustarkastus, jne... Verottaja on tietysti kiinnostunut. Pahimmillaan saapi sakkoja kaavan rikkomisesta jne.. Ja voipi olla, että kunnan rakennusltk kieltää ympärivuotisen asumisen. Ja ltk:n päätöksen rikkomisesta tulee automaattisesti ainakin sakkoo, ja rutkasti

        Onko rakennus liian lähellä rantaa? Millainen on rakennuksen lämpöeristys? Onko jätevesien käsittely lain mukainen? .... On oolemassa sääntöjä ja taas sääntöjä. Ja rajoituksia omatoimiseen "mökillä" asumiseen. Niistä kantsii olla hyvin perillä, ettei tule yllätyksiä. Tietenki, jos posasa voi kutu käyä ihan kui vaan, niin eihän siinä silloin mitä, senkun maxaa vaan.


      • 123345346
        1122334455667788 kirjoitti:

        Niinpä "rölliiii...." Joo-just-joo. EI SE NYT NOIN YKSINKERTAISTA OLE.

        Jos viranomainen katsoo mökillä asumisen ympärivuotiseksi ja jos mökin käyttötarkoitus on "kesämökki" ja/tai jos on olemassa (ranta)kaava- tms. kaavoitettu alue, on mökillä asuminen ympärivuotisesti hiukka ohrasilla. Kaavassa voi olla rajoituksia ja vain poikkeusluvalla voi mökin käyttötarkoituksen (ehkä) muuttaa ympärivuotiseksi. Tällöin siellä voi asustella kuin itse tahtoo.

        Tästä tietenkin seuraa erinäisiä kulunkeja, koska rakennuksen käyttötarkoitus muuttuu. Samoin silloin syntyy muutakin. Mökin verotiusarvo muuttuu kiinteistöveron osalta. Jätemaksut, kaavamuutokset, rakennustarkastus, jne... Verottaja on tietysti kiinnostunut. Pahimmillaan saapi sakkoja kaavan rikkomisesta jne.. Ja voipi olla, että kunnan rakennusltk kieltää ympärivuotisen asumisen. Ja ltk:n päätöksen rikkomisesta tulee automaattisesti ainakin sakkoo, ja rutkasti

        Onko rakennus liian lähellä rantaa? Millainen on rakennuksen lämpöeristys? Onko jätevesien käsittely lain mukainen? .... On oolemassa sääntöjä ja taas sääntöjä. Ja rajoituksia omatoimiseen "mökillä" asumiseen. Niistä kantsii olla hyvin perillä, ettei tule yllätyksiä. Tietenki, jos posasa voi kutu käyä ihan kui vaan, niin eihän siinä silloin mitä, senkun maxaa vaan.

        Vakituisessa asunnossa on halvempi kiinteistö vero. lomalla saa olla 365 pv/vuosi.


      • jokurotiheti
        tapaittes kirjoitti:

        Tää aloittajahan pitää ehdottomasti käräyttää salakatselusta, kyttäämisestä, tirkistelystä.. Mikä saatana saa ihmisen noin sekaisin että pitää muiden elämää ruveta kyttäilemään?

        Ja hakata henkihieveriin, myös kusipää mahdolliset, joskin epätodennäköiset vaimo ja lapset. Vituttaa kaikista eniten juuri nämä saatanan kotipoliisit, nämä pitäis ampua heti.


      • mökki112
        123345346 kirjoitti:

        Vakituisessa asunnossa on halvempi kiinteistö vero. lomalla saa olla 365 pv/vuosi.

        Heheh,,,vai onko jo Suomen laki kieltänyt lomalla olemisen 365 päivää vuodessa???


    • Ratkaisu

      Hanki "loma-asunto" lapista.

      Lapista tai kainuusta saa kerrostaloyksiön parilla kymppitonnilla. Kirjat sinne. Asunnon voi jättää tyhjilleen, niin siellä odottaa majapaikka jos haluaa käydä talvilomalla lapissa hiihtelemässä.

      Tämän jälkeen voit asua laillisesti kesämökillä etelässä juuri niin paljon kuin huvittaa. Posti tulee kesämökillesi kunhan ilmoitat osoitteeksesi kesämökin osoitteen.

      • ei pelkkä ostohinta

        Voi olla yllättävän kallis ratkaisu lopulta.


    • Keino.

      "Seuraan häntä päivittäin ulkoisella wlan kameralla."
      "Mihin tästä tulee ilmoittaa?"

      Tämä sinun kannattaa heti ilmoittaa poliisille ja tunnustaa suoraan.
      Näin sinut saadaan kiinni.

      • luomuorvokki

        Mitä ihmettä se sinulle kuuluu, jos naapuri viettää aikaansa olalla mökillään? Onko siitä sinulle tai jollekin muulle jotakin haittaa kenties? Jos ihminen haluaa asua alkeellisemmissa ja luonnonmukaisemmissa oloissa mökillään kuin mukavuuksien keskellä kaupunkiasunnossa niin so what? Tosi kammottavaa, että joku vielä kyttää kameran kanssa, sairasta suorastaan!


    • Korvessa

      Mökille saa osoitteen. Siellä saa asua, mitäpä kadehtimista siinäkin on? Terveydenhoidon saa siirtää minne vaan, lapset voi ilmoittaa minne kouluun vaan- vaikka eri kuntaan. 8 vuotta mökillä asunut.

    • Sinun rakas naapuri.

      Mitä vitt.. se sulle kuuluu nitä naapuri tekee, huolehdi omista asioista.
      Hanki oma elämä eläkä kyttää naapureita.

      • lumihanki kutsuu

        Kaikelaisia idiootteja tässäkin maassa elää. Se "kaveri' saa asua siellä biin kauan
        kuin haluaa..monet eläkeläiset tekevät näin. Toista on karavaanialueilta käynti työssä se on kielyttyä ainakin SF-finland keski-suomessa.


    • tuskin totta

      Tuosta kameralla kyttäämisestä tulee tuomio, jos oikeuteen menee. Muista se. Ja muuten hakeudu hoitoon nopeasti.

    • 5+8

      Voi vittu mene jo hoitoon.

    • pane paremmaks urpo

      Olen itse kesämökillä kirjoilla ja saan täyden
      matkakulukorvauksen verotukseen,
      helppoo ku heinänteko.
      Vuokraan myös mökkiä säännöllisesti joten voi asustella
      hiljaiset kaudet thaimaassa ansiosidonnaisella.

      • On tuurista kiinni

        "Olen itse kesämökillä kirjoilla ja saan täyden
        matkakulukorvauksen verotukseen,"

        Tuo onnistuu vain, jos mökkikuntasi hyväksyy mökkisi vakituiseksi asunnoksesi.

        Tuohon loppuosaan en ota kantaa.


      • Se on kade!
        On tuurista kiinni kirjoitti:

        "Olen itse kesämökillä kirjoilla ja saan täyden
        matkakulukorvauksen verotukseen,"

        Tuo onnistuu vain, jos mökkikuntasi hyväksyy mökkisi vakituiseksi asunnoksesi.

        Tuohon loppuosaan en ota kantaa.

        "pane paremmaks urpo" PUHUI itsensä pussiin :D On se URPOJEN Urpo!!!

        Saa "matkakulukorvauksen", muka ja on sitten "ansiosidonnaisella" viddu mikä taavetti, sillä ole edes mummon paskishuussia omistuksessaan.


      • pane vittu paremmaks
        Se on kade! kirjoitti:

        "pane paremmaks urpo" PUHUI itsensä pussiin :D On se URPOJEN Urpo!!!

        Saa "matkakulukorvauksen", muka ja on sitten "ansiosidonnaisella" viddu mikä taavetti, sillä ole edes mummon paskishuussia omistuksessaan.

        Kuulehan vajakki, työskentelen huhtikuusta syyskuuhun, työni
        on kausiluonteista ja talvet olen useimmiten thaimaassa.
        Tänäkin talvena olen marraskuusta maaliskuun loppuun.


      • Vajakki vastaa :D
        pane vittu paremmaks kirjoitti:

        Kuulehan vajakki, työskentelen huhtikuusta syyskuuhun, työni
        on kausiluonteista ja talvet olen useimmiten thaimaassa.
        Tänäkin talvena olen marraskuusta maaliskuun loppuun.

        En kehtaisi edes mainita, että olisin tautien ja pöpöjen lutikka pesässä thaimaassa köyhäilemässä :DDD Tasokkaat ihmiset ei edes virtsaa sinne suuntaan. Asiasta puheenollen, kuulun tasokkaisiin, mikä tulkoon merkityksi pöytäkirjaasi :D

        Taidat työskennellä kuntien risusavotoilla tukityöllistettynä ja muut ajat wouwaat palstoilla koska olet katkeruuden muurahaispesä. Katselet matkailusivustoja ja haaveilet thaimaan transuboy maksullisista :DDD Panet haavekuvia.

        ...sillä ole edes mummon paskishuussia omistuksessaan.... (pätee)

        Että paremmaksi panemisesta olen toista mieltä. Jäisit toiseksi.


      • WDJLBVHNWLDV DD
        pane vittu paremmaks kirjoitti:

        Kuulehan vajakki, työskentelen huhtikuusta syyskuuhun, työni
        on kausiluonteista ja talvet olen useimmiten thaimaassa.
        Tänäkin talvena olen marraskuusta maaliskuun loppuun.

        Mikset käytä thaimaalaista tietokonetta?


      • pietro 67

        no siehän salli olet!!!!!


    • Käy tunnustamassa

      Poliisi hoitaa ainakin nuo kameralla tehdyt salakatselut. Rikoksentekoväline valtiolle ja naapurille pari tonnia korvauksia yksityisyyden suojan rikkomisesta.

    • Pimeetä touhuu

      Kateellisille tiedoksi, muuttakaa tekin mökille. Suomi on vapaa maa. Mutta iso mutta, asumistukia ei saa.

    • jljkl

      Vapaa-ajan asunnossa ei voi olla vakituisesti kirjoilla, jos lupa kesämökin käyttötarkoituksen muuttamiseen puuttuu.

    • Laki on laki

      Ilmoita mökkikunnan viranomaisille, he kyllä laittavat stopin tuollaiselle laittomuudelle.

      • HHUHUH

        Mitä sanoo laki siitä, että on asentanut kamerat että saa kytätä naapurin tekosia? Tämä kyylä on itse rikollinen ja käry käy


    • juups.

      Soita Päivi Räsäselle, hän on erittäin kiinnostunut juuri tällaisesta "rikollisuudesta" !

    • HHUHUH

      Just joo.. Helsinkiläinen on oikein asennuttanut kamerat, että saa jatkaa kyttäämistään.. Nyt on mökkinaapurilla rikosilmoituksen teon paikka. Tiedäthjän sen, että on rikos seurata jonkun elämää kameran kanssa?

      Olet itse rikollinen ja toivottavasti käryät

    • hulluitsekin

      Hulluja on monenlaisii.

    • Vihaan juntteja

      Tässä ei ole kysymys minusta juntit. Vaan tuosta että kaveri on mökillä koko ajan joka on lain mukaan KIELLETTYÄ!!

      Ja kyllä, olen stadista. Te maalaispellet ette sitten ymmärrä mistään mitään vaan aletaan vänkäämään minun kamerasta.

      • Lue lakisi

        "kaveri on mökillä koko ajan joka on lain mukaan KIELLETTYÄ!!"

        Minkä lain?


        "aletaan vänkäämään minun kamerasta"

        Etkö todellakaan tiennyt, että salakatselu on laitonta?
        Luulisi stadilaisen tietävän edes tuon.


      • Vihaan idiootteja

        Kyllä tässä on nimen omaan kyse sinusta ja harjoittamastasi salakatselusta. Salakatselusi kohde sen sijaan ei ole tehnyt mitään rikollista eikä kiellettyä, joten ei tässä siitä ole kyse.

        Sinun kamerastasi pitääkin vängätä, koska se on ainoa laiton ja kielletty asia tässä keskustelussa.


    • Helsinki-city

      Helsingissä ei asu yhtään Keimoa.

    • Ookkovarma?

      Ei sitten ikinä poistu sieltä? Entä jos se on kaivanut tunnelin ulkovessan takaa järven ali vastarannalle pikavuoropysäkin viereen asti ja livahtaa sitä kautta kirkonkylän siwaan täydentämään piimä- ja hk:n sinisen- varastojaan? Tai onko siinä sun kamerassa pimeänäkölaitteet? Jos ei ole niin jospa se naapuri liikkuukin öisin?! Toisaalta sillä voi olla saunan terassin tai laiturin alla piilossa sukellusvene tai sellainen Jack Cousteaunkin käyttämä "sukellusmopo" jossa sellaiset potkurit ja se hinaa sukeltajaa perässään? Sillähän pääsisi huomaamatta saunareissun aikaan livahtamaan vesistön kautta maitokauppaan tai hakemaan vaikka viikon postit (pitää pakata kolmeen päällekäiseen muovipussiin etteivät kastu) postilaatikosta siitä kyläkaupan seinustalta!

      • piilo3

        Paras vastaus tuolle kyttääjälle! Tulee lisähankintoja, naapuri saattaa olla entinen Vietnamin veteraani.


    • Keimo.

      Nyt mä ymmärrän. Kyse on siis siitä, että mä olen stadista. Saimaan juntti mökkeilijät alkaa vittuilemaan. Mökki on meren rannassa johon teillä juntit ei ole fyrkkaa.

      Lopetan tähän maalaisjuntit. Älkää tulko stadiin.

      Piste.

      • HHUHUH

        Keimo. Idioottimaisuutesi nimenomaan kertoo sen, että olet stadista. Kehä kolmosen ulkopuolella elelevät EI OLE NOIN IDIOOTTEJA.

        Teet rikostakin kaiken aikaa salakatselemisella. Oikeasti, etkä ymmärrä vieläkään kuinka suuri idiootti ja tyhmä olet??


    • joopajoo3

      Suomessa lait ja asetukset perustuu naapurikateuteen.
      Vaikka Keimo asuisi Helsingissä,niin kyllä tekstistä päätellen olet jostain
      peräkorvesta lähtöisin,eli samanlainen juntti kun moni muukin stadissa asuva
      maalainen.Ei stadissa asuminen tee stadilaista,puhu vaan Helsingistä niin kuin
      alussa.Heitäs vähän slangia meille.

    • Ootpa oikeentupauunö

      Amerikan Presidentille EHDOTTOMASTI ilmoitus.

      • liian vaikeaa

        Itse asun mökillä 365 päivää vuodessa.Omistan kyllä talorähjän joka on ollut autiona 5 vuotta.Minusta tässä ei ole mitään väärää.


    • Stadis idiootteja

      HANKI ITELLES ELÄMÄ,,,,

    • nolla-nolla

      mene hoitoon vai onko lääkkeet ottamatta!jokainen täyspäinen saa asua missä haluaa ja niin pitkään kuin pystyy asumaan!sille ei kytät pysty tekemään mitään!

      • kylä näi o

        .

        Ei tämä ole sentää mikään C.C.C.P. -NEuvostoliitto!!!!!!!!!!!!

        .


      • timpe2
        kylä näi o kirjoitti:

        .

        Ei tämä ole sentää mikään C.C.C.P. -NEuvostoliitto!!!!!!!!!!!!

        .

        jaa mikä se c.c.c.p. ainii sehän on paskan kemiallinen merkki :)


      • Anonyymi

        Itekkin mökin omistan ja oon aina tykänny siellä viettää aikaa niin paljon kuin mahdollista. Mikä kumma tän stadilaisen pään on sekottanu.. itekkii olisin 365 päivää mökillä jos voisin. Mutta mökki ei ole talviasuttava. Jos olisi niin siellä olisin nytkin. Kyllä ton stadilaisen pitäs varata aika nuppinikkarille.


    • Keimo.

      Edelleen.
      Olen paljasjalkainen stadilainen ja ylpeä siitä.
      Ei kasva jäkälää naamassa juntit.

      • Tämä selvä:.

        .

        "Täällä ei sitten myydä mitään huumeita"

        .


      • Voi reppanaa

        Niille keimo. Olet tosiaan täys Urpo elikkä savolainen sekasikiö. Elikkä keski-suomalainen ääliö


      • mimmi24

        Ai eksä lopettanukkaa, voi mussukkaa!!!


    • mutta aivoissa

      kasvaa sitäkin enemmän.

      • Keimolla heittää....

        Keimon aivoissa on pahemman luokan lääkepöhö, se on ollut hoidossa hesperian hermotautiosastolla, sillä itsellään ei ole mitään mökkiä vaan se oli kuntoutuksessa mielenterveysseuran vapaa-ajan paikassa, jossa v i t t u u n t u i naapuriin jolla on merenrantaomaisuutta.


    • nyt lopettakaa

      tää on pahempaa ku 1800 -luvulla.

      Mitä se mökissä asuva sua häiritsee?
      Tyyppi omistaa töllin ja sä väität ettei se saa asua siellä?

      Te ootta sekoja. Niin on suomen lakikin.
      LOPETTAKAA AJOISSA!

      • HHUHUH

        Ei kun Keimo on selvittänyt varmasti sen, että se on kesämökki... Selvittänyt siis omassa päässään (lääkitys ei tehoa enää)... Sitä varmaan vittttuttaaa hirveästi, jos ja kun mökkinaapuri on hoidellut asumisasiansa kunnan kanssa ja Keimo-parka on niin tyhmä ettei osaa hoitaa paperiasioita kunnan kanssa.. Keimo on sairas mieleltään ja rikollinen, koska salakuvaa naapuriaan.

        Ihan asiallisesti sanottuna. Voit olla mökilläsi vaikka joka helkkarin päivä, vaikka se ei olekaan vakiasunto. Jokainen mökkiläinen maksaa esim kiinteistöveron siihen pitäjään, missä se kesämökki on, maksaa jätteet, kauppalaskunsa jne ko kuntaan. Maksaa verot ym siihen kuntaan missä asuu ja missä on vakiasunto. Onko jollain vielä nokanaputtamista??


      • Nyt lopettakaa
        HHUHUH kirjoitti:

        Ei kun Keimo on selvittänyt varmasti sen, että se on kesämökki... Selvittänyt siis omassa päässään (lääkitys ei tehoa enää)... Sitä varmaan vittttuttaaa hirveästi, jos ja kun mökkinaapuri on hoidellut asumisasiansa kunnan kanssa ja Keimo-parka on niin tyhmä ettei osaa hoitaa paperiasioita kunnan kanssa.. Keimo on sairas mieleltään ja rikollinen, koska salakuvaa naapuriaan.

        Ihan asiallisesti sanottuna. Voit olla mökilläsi vaikka joka helkkarin päivä, vaikka se ei olekaan vakiasunto. Jokainen mökkiläinen maksaa esim kiinteistöveron siihen pitäjään, missä se kesämökki on, maksaa jätteet, kauppalaskunsa jne ko kuntaan. Maksaa verot ym siihen kuntaan missä asuu ja missä on vakiasunto. Onko jollain vielä nokanaputtamista??

        Siis jos mä nyt päätän ostaa mokin (jota harkitsen)
        ja mulla iskee siellä flow,
        mä olen siellä tasan niin kauan kun työ on valmis.

        Mua ei kiinnosta pätkääkään ärsytääkö naapurin vanhaa poikaa mun kirjoituskoneen naputus. Eikä kiinnosta sekään mitä laki sanoo mun oleilusta milläkin tontilla. Kuka niitä päiviä tai tunteja laskee?

        Jos ihmisellä on mökki, niin siellä pitää voida/ saada olla.

        Kyllä tiedän, että Suomen laki on sairas, mutta niin on mun naapuri täälläkin.
        Ei täällä voi keskittyä. Nuo tekee jo kolmatta vuotta keittiöremonttia.
        Saatana soikoon ALOITTAJA - nyt naama umpeen kuin se olis jo.


      • virkatieto
        HHUHUH kirjoitti:

        Ei kun Keimo on selvittänyt varmasti sen, että se on kesämökki... Selvittänyt siis omassa päässään (lääkitys ei tehoa enää)... Sitä varmaan vittttuttaaa hirveästi, jos ja kun mökkinaapuri on hoidellut asumisasiansa kunnan kanssa ja Keimo-parka on niin tyhmä ettei osaa hoitaa paperiasioita kunnan kanssa.. Keimo on sairas mieleltään ja rikollinen, koska salakuvaa naapuriaan.

        Ihan asiallisesti sanottuna. Voit olla mökilläsi vaikka joka helkkarin päivä, vaikka se ei olekaan vakiasunto. Jokainen mökkiläinen maksaa esim kiinteistöveron siihen pitäjään, missä se kesämökki on, maksaa jätteet, kauppalaskunsa jne ko kuntaan. Maksaa verot ym siihen kuntaan missä asuu ja missä on vakiasunto. Onko jollain vielä nokanaputtamista??

        on.Tottakai maksaa verot,siitä pitää verottaja huolen jos mökin ja sen maankin omistat. Älä sekota asioita. Ei siihen kuntaan makseta kuin mökin ja maan osalta. Vakituisen asunnon kunta verottaa muista.Ja siksi ne on eri asia.


    • Yksineläjä

      Kyllä minäkin asuisin mökillä, jos mulla sellainen olisi. Ihana taiteilija miljöö keskellä luontoa!

    • 987

      Hanki jo parempi elämä,,,tämähän meitä suomalaisia yhdistää,,kateus ja ikuinen hapatus...

    • Keimo.

      Pysykää juntit siellä arvottomassa maaseudulla! Ensikerralla ostan kaikki tavarat stadista enkä anna teille mitään.

      Köyhät.

      • Okkimokki

        On se vaan h-vetin hyvä, että teiät stadilaiset on eristetty sinne Kehä kolmosen ulkopuolelle muusta Suomesta. Saatte muhia siellä ihan omassa itsekeskeisyydessänne eikä kukaan täällä Suomessa välitä hiukkaakaan.... :D


      • HHUHUH

        Voi Keimo Keimo.. Minkäs helkkarin takia olet itsellesi hankkinut mökin ja luultavasti vielä maaseudulta, kun noin parjaat maalaisia eli niitä, ketkä asuvat muualla kun Helsingissä. Katsopas Keimo, on muutakin elämää ja maailmaa kun Helsinki, joka on pikkukylä verrattuna metropoleihin. Sinuna en paljoa pullistelisi. Mitähän jos nyt ensitöiksesi kävisit purkamassa sen kamaravirityksesi ja pistäisit mökin myyntiin. Siinä kuule koko kunnan asumismukavuus paranisi kertalaakista 100%:a, kun sinunlaisesi idiootti on saatu sieltä kunnasta pois. Kannattaisi sinun tarkistuttaa lääkityksesi, olet aika pahassa jamassa.


    • kuole pois

      Ei saa olla omassa paikassaan niin kauan kuin haluaa!!???Mitä,häh?Salakatselee ja kyttää?Tuolla tyypillä viiraa päästä ja pahasti!

    • Ärsyttäviä tyyppejä nuo keimon kaltaiset,pitäs vaan omista asioistaan huolen eikä puuttus muitten asioihin. vitun kyrpä...

    • julle4

      poliisille pitää ilmanmuuta ilmoittaa,että kyttäät naapurin puolelle.sehän on rikos.ihmettelen,mitä haittaa siitä on sulle,jos naapuri asuu mökillään.

      • tfuu

        Tuskin asuu eiköhän sillä joku poste restante osoite ole muualla.


    • fgh789

      Olet täys kusipää jos et satu tietämään.

    • Keimo.

      Onneksi stadissa ihmiset ei ole noin tyhmiä. Kommentoijat lienee kunnon maalaisjuntteja.

    • tsottsot

      Pervo-Keimo kyttää naapureita oikeen kameran kanssa,no sitähän tehdään
      stadissa jatkuvasti.Bamlaa meille snadisti slangii,et me ei pidetä sua ihan
      savolaisena.

      • Keimo.

        Taidat olla savosta. Pelle.


      • mällit suussa
        Keimo. kirjoitti:

        Taidat olla savosta. Pelle.

        Savolais-Keimo on kova poika runkkaamaan.


      • Mul friidu bunkassa.
        mällit suussa kirjoitti:

        Savolais-Keimo on kova poika runkkaamaan.

        Keimo on oikeasti viidennen pattisukupolven iisalmelainen, ei bamlaa stadii ja on pihalla muuteski ku mollikka Munkassa.

        Kun keimo aukaisee savolaisen kitansa, se sanoo "kaho, lentsikka männöö hesan ylihe"


      • Keimo.
        Mul friidu bunkassa. kirjoitti:

        Keimo on oikeasti viidennen pattisukupolven iisalmelainen, ei bamlaa stadii ja on pihalla muuteski ku mollikka Munkassa.

        Kun keimo aukaisee savolaisen kitansa, se sanoo "kaho, lentsikka männöö hesan ylihe"

        Sain savolaiset vihaiseksi.
        Junan tuomat pellet saastuttaa stadin pahemmin kuin mamut.
        Häipykää stadista ja upottakaa itsenne saimaaseen.


    • Hajajajajja

      Vain Helsingistä löytyy näin tyhmää sakkia kuin Keimo.
      Eiköhän se ala hymy sielläkin hyytymään, kun työttömyys kasvaa siellä pahiten koko maahan nähden ja asuntojen hinnat syöksyy ylihintaan ostetun läävän seinistä.

    • Uteliasko

      Jos olet ostanut mökin kesäasunnoksi niin eikö siitä todella pidä tehdä ilmoitus jos se onkin ympärivuotisessa asumisessa.Asiallisia vastauksia olisi mukava lukea.KIITOS

      • Asiallinen vastaus

        Ei tarvitse ilmoittaa, jos oleskelet siellä vaikka ympäri vuoden.
        Voit myös kääntää postisi sinne jatkuvasti.

        On sitten eri asia, jos haluat tuon mökkisi viralliseksi osoitteeksesi.
        Silloin pitää tehdä hakemus mökkikunnallesi.

        Tulikohan tämä nyt sitten vihdoin selväksi?


      • näin se menee
        Asiallinen vastaus kirjoitti:

        Ei tarvitse ilmoittaa, jos oleskelet siellä vaikka ympäri vuoden.
        Voit myös kääntää postisi sinne jatkuvasti.

        On sitten eri asia, jos haluat tuon mökkisi viralliseksi osoitteeksesi.
        Silloin pitää tehdä hakemus mökkikunnallesi.

        Tulikohan tämä nyt sitten vihdoin selväksi?

        Mökillä saa asua ihan virallisesti "vailla vakituista asuntoa" leimalla. Tämän leiman paperiin saa kun ei omista tästä maasta mitään muuta asumiseen kelpaavaa.

        Tämä on faktaa ja tiedän tämän koska asun nyt näin.

        Veroteknisesti tätä käsitellään kuten vakituista asuntoa.

        Lapsiperheille en tätä suosittele, saattaa alkaa kunnan kukkahatut ahdasmielisiksi.


      • V. Mökkihöperö

        Eihän SUomen laissa ole sellaista käsitettä kuin kesäasunto.
        On vakinainen asunto, ja sitten on vapaa-ajan asunto.

        Ja enhän minäkään mökillä työaikana ole. Pelkästään vapaa-aikana.
        Vapaa-aikaa nyt sattuu olemaan muulloinkin kuin kesällä.
        Ja itse asiassa etätyöläisenä teen hommat saunakamarissa tai vierasmökissä, ja pelkästään vapaa-ajn vietän vapaa-ajan asunnolla - mikä on ihan lain mukaista.
        Postikin tulee tänne ihan kätevästi, vaikka vakinainen asunto on Pielavedellä. (Siellä on himputin pienin kunnallisveroja kiinteistövero!!)

        Saamarin klovnit. ;)


      • Rantakaava
        näin se menee kirjoitti:

        Mökillä saa asua ihan virallisesti "vailla vakituista asuntoa" leimalla. Tämän leiman paperiin saa kun ei omista tästä maasta mitään muuta asumiseen kelpaavaa.

        Tämä on faktaa ja tiedän tämän koska asun nyt näin.

        Veroteknisesti tätä käsitellään kuten vakituista asuntoa.

        Lapsiperheille en tätä suosittele, saattaa alkaa kunnan kukkahatut ahdasmielisiksi.

        Näin se menee nimimerkille.

        Marssi kunnan toimistoarkkitehdin puheille ennenkuin annat tänne edellisiä vääriä tietoja.-------------- Siellä on em. virkamies joka sanoo kaikille että vapaa-ajanasunto ei ole vakituinen asunto.
        Seurasitko kuinka Kangasalla kävi kun pariskunta käräytettiin . Joutuivat ostamaan vakituisen yksiön ja laittamaan sinne itsensä kirjoille,jotta saavat sosoaalipalvelut vakituisen asunnon perusteell S uomesta.


      • näin se menee
        Rantakaava kirjoitti:

        Näin se menee nimimerkille.

        Marssi kunnan toimistoarkkitehdin puheille ennenkuin annat tänne edellisiä vääriä tietoja.-------------- Siellä on em. virkamies joka sanoo kaikille että vapaa-ajanasunto ei ole vakituinen asunto.
        Seurasitko kuinka Kangasalla kävi kun pariskunta käräytettiin . Joutuivat ostamaan vakituisen yksiön ja laittamaan sinne itsensä kirjoille,jotta saavat sosoaalipalvelut vakituisen asunnon perusteell S uomesta.

        Kangasalalla kävi kuten kävi, koska omistivat kaupungista oikean asunnon. Eivät he mitään ostaneet vaan heillä oli siellä jo asunto.

        Jos haluatte mökille muuttaa niin myykää kaikki asunnot ja kiinteistöt mitkä asumiseen kelpaa. Tämän jälkeen voitte asua missä huvittaa "vailla vakituita asuntoa" leimalla.

        Kangasalan jutussa ei ollut kise siitä että pariskunta olisi asunut "vailla vakituista asuntoa" vaan he halusivat asua siellä vakituisesti. Jos et tätä eroa ymmärrä niin me emme ole siihen syyllisiä.

        Virallisesti et voi asua missä lystää, mutta vailla vakituista asuntoa voit asua missä haluat. Terveysviranomainen lienee aihut taho joka siihen voi puuttua, lisäksi kunan kukkahatut mikäli alaikäisiä mukana.

        "vailla vakituista asuntoa" on lain mukaan saava samat palvlut kuin virallisessa oisoitteessa asuvakin.

        Ja minä asun nyt tällä hetkellä näin, joten voit pitää nämä lausuntosi ihan omana tietonasi.


      • understand
        näin se menee kirjoitti:

        Kangasalalla kävi kuten kävi, koska omistivat kaupungista oikean asunnon. Eivät he mitään ostaneet vaan heillä oli siellä jo asunto.

        Jos haluatte mökille muuttaa niin myykää kaikki asunnot ja kiinteistöt mitkä asumiseen kelpaa. Tämän jälkeen voitte asua missä huvittaa "vailla vakituita asuntoa" leimalla.

        Kangasalan jutussa ei ollut kise siitä että pariskunta olisi asunut "vailla vakituista asuntoa" vaan he halusivat asua siellä vakituisesti. Jos et tätä eroa ymmärrä niin me emme ole siihen syyllisiä.

        Virallisesti et voi asua missä lystää, mutta vailla vakituista asuntoa voit asua missä haluat. Terveysviranomainen lienee aihut taho joka siihen voi puuttua, lisäksi kunan kukkahatut mikäli alaikäisiä mukana.

        "vailla vakituista asuntoa" on lain mukaan saava samat palvlut kuin virallisessa oisoitteessa asuvakin.

        Ja minä asun nyt tällä hetkellä näin, joten voit pitää nämä lausuntosi ihan omana tietonasi.

        Aamulehdessä luki: Pariskunnan suulla Kangasalan tapauksesta: Eihän tästä kielteisestä päätöksestä voi valittaa,joten meidän sitten täytyy ostaa yksiö jonne laitamme itsemme kirjoille.
        Näin se menee nimimerkki.Ota nyt järki käteen. Jos mökistä tehdään vakituinen henkikirjoitusasunto,niin se on omakotitalo. Ja omakotitalon pitää olla omakotitalo tontilla. Verotus menee myös erilailla eri tonteissa. Älä yllytä ihmisiä sekottamaan selviä asioita.Marssi nyt sinne kunnan tekniseenvirastoon ja kysy saatko sinä sekoittaa koko kaavoituspakan. Ajatteles jos iso lapsiperhe muuttaa vakituisesti yhden savun vapaa-ajanasuntoon metsäteiden päähän ja tuo lapsilauma pitää kunnan velvoitteella hoitaa kouluun sieltä taksein kun muuta liikennettä ei ole.Ei kunta ota vapaa-ajan asuntojen asukkien ylimääräisiä kuluja kontalleen. Vain vakituisista asunnoista kuljetetaan lapset taksilla kouluun jos matka on kohtuuton. Sama pätee muissa sosiaalipalveluissa.On vaan ikävää,että näitä ihmisiä on jotka ovat sitä mieltä että mitkään lait ei kosketa heitä.Ei mökkikuntien talous kestä vielä ainakaan muuttaa lomaasuntoja vakituisiksi asunnoiksi juuri näiden em.etujen vuoksi.


      • Ansiosidonnaisella
        understand kirjoitti:

        Aamulehdessä luki: Pariskunnan suulla Kangasalan tapauksesta: Eihän tästä kielteisestä päätöksestä voi valittaa,joten meidän sitten täytyy ostaa yksiö jonne laitamme itsemme kirjoille.
        Näin se menee nimimerkki.Ota nyt järki käteen. Jos mökistä tehdään vakituinen henkikirjoitusasunto,niin se on omakotitalo. Ja omakotitalon pitää olla omakotitalo tontilla. Verotus menee myös erilailla eri tonteissa. Älä yllytä ihmisiä sekottamaan selviä asioita.Marssi nyt sinne kunnan tekniseenvirastoon ja kysy saatko sinä sekoittaa koko kaavoituspakan. Ajatteles jos iso lapsiperhe muuttaa vakituisesti yhden savun vapaa-ajanasuntoon metsäteiden päähän ja tuo lapsilauma pitää kunnan velvoitteella hoitaa kouluun sieltä taksein kun muuta liikennettä ei ole.Ei kunta ota vapaa-ajan asuntojen asukkien ylimääräisiä kuluja kontalleen. Vain vakituisista asunnoista kuljetetaan lapset taksilla kouluun jos matka on kohtuuton. Sama pätee muissa sosiaalipalveluissa.On vaan ikävää,että näitä ihmisiä on jotka ovat sitä mieltä että mitkään lait ei kosketa heitä.Ei mökkikuntien talous kestä vielä ainakaan muuttaa lomaasuntoja vakituisiksi asunnoiksi juuri näiden em.etujen vuoksi.

        Pitääkö asua veneen alla mieluummin, vaikka olisi tarjolla oma kesämökki?

        Sikäli asia kiinnostaa kun luultavasti joudun pian rahavaikeuksiin ja luopuisin mieluummin vakituisesta asunnosta kuin kesäasunnosta. Mitä minulle sitten tapahtuu, jos myyn asuntoni?

        Jo nyt vietän aikaa paljon enemmän mökillä kun elämä mökillä tulee paljon kaupunkiasumista halvemmaksi ja aika kuluu paremmin kalastelun ja puutarhaviljelyn parissa.


      • mökö ja luru
        Asiallinen vastaus kirjoitti:

        Ei tarvitse ilmoittaa, jos oleskelet siellä vaikka ympäri vuoden.
        Voit myös kääntää postisi sinne jatkuvasti.

        On sitten eri asia, jos haluat tuon mökkisi viralliseksi osoitteeksesi.
        Silloin pitää tehdä hakemus mökkikunnallesi.

        Tulikohan tämä nyt sitten vihdoin selväksi?

        Ja lupaa ei varmasti saa kun on eriasia mökki rantakaavassa ja omakotitalo omakotitontilla.Verotuskin sen jo sanoo. Ei rantakaavaan ole kaavoitettu kesämökkejä.


      • mökö ja luru
        mökö ja luru kirjoitti:

        Ja lupaa ei varmasti saa kun on eriasia mökki rantakaavassa ja omakotitalo omakotitontilla.Verotuskin sen jo sanoo. Ei rantakaavaan ole kaavoitettu kesämökkejä.

        Korjaan kuin kesämökkejä.


      • Anonyymi
        Ansiosidonnaisella kirjoitti:

        Pitääkö asua veneen alla mieluummin, vaikka olisi tarjolla oma kesämökki?

        Sikäli asia kiinnostaa kun luultavasti joudun pian rahavaikeuksiin ja luopuisin mieluummin vakituisesta asunnosta kuin kesäasunnosta. Mitä minulle sitten tapahtuu, jos myyn asuntoni?

        Jo nyt vietän aikaa paljon enemmän mökillä kun elämä mökillä tulee paljon kaupunkiasumista halvemmaksi ja aika kuluu paremmin kalastelun ja puutarhaviljelyn parissa.

        Muuta vaan mökille jos siellä voi asua. Ennenvanhaan poltettiin päreitä hirsienraoissa ja kantovesi ym. Silti nää ihmiset pärjäs ja varmasti onnellisempia kun betoniviidakoissa asuvat ihmiset nykyään. Voit kalastaa metsästää sienestää marjastaa rakennella veneillä ym. Turhat mukavuudet vaan pois. Saat tilalle paljon parempaa.


    • Tsiisus soikoon

      Helsinkiläiset...

    • mökkinaapuri

      kamerasi on suunnattu nyt laittomaan suuntaan.Jos poliisia tarvitaan menee ehkä eri osoitteesneen!

    • Theo2013

      Anna olla ja etti pil,u sivusto mitä kyylätä.Sitäpaitsi kun ilmoitat poliisille miten tiedät asiasta,niin joudut itse kuseen koska kameraa ei saa käyttää muuhun kuin siihen tarkoitukseen mihin sen asensit,, eli mökkisi suojeluun rosvoilta.Jo toisen valokuvaaminen salaa on kielletty,ja tuo mitä sinä harrastat on vakoilua ja siitä varoitetaan aina jos hommaat esim,pienen kamaran jolla voi salaa kuvata,käy vaikka sivustolla jossa näitä kynäkameroita ym,vastaavia myydään,myöskin äänittäminen on kielletty.Eli vartio kameran käyttö vakoilussa,sille on olemassa rumempikin nimi,en ottaisi riskiä että Poliisit repii kamerasi irti ja saat tukkevat sakot,ehdonalaista jos naapuri vaatii??

    • Tee sovinto!!
    • mökkerö

      "Asun" mökilläni vakituisesti, kunta hyväksynyt vakituiseksi asunnoksi joten nyt 2v osoite oltava mökille jonka jälkeen saan myydä sen verovapaasti. Helppoa kuin heinänteko.

      • Jesus.

        Paitsi, että hinnat laskussa ja ostajat kadonneet.


      • onnelani
        Jesus. kirjoitti:

        Paitsi, että hinnat laskussa ja ostajat kadonneet.

        Ei oo aikomustakaan myydä mökkiä suvulta pois,joten hintalappua ei ole


      • mökerö 2

        Kerros mikä kunta,niin kysyn kunnastasi


      • kangasalalainen

        EI joka kunnassa onnistu.


    • hallootahalloo

      Aika helkkarin hauska trolli :D

      tuo sun asettama kamera ois niinkun laillinen....naapuris vois ilmottaa sut poliisille.

      mistäs tiedät et sun naapurilla ei ole virallista osotetta kaupungissa, vaikka kuule jonkun kaverinsa luona. mikäs silloin estää viettämästä mökillä vaikka täydet 365 päivää vuoteen ja asumasta silti virallisesti kaupungissa.

    • vovovii

      Eikö ole mukava kun saat ilmaisen vahdin mökillesi. Ilmoita itsesi terapiaan :)

    • Lempääläläinen

      Kyllä mökillään saa olla 365 päivää vuodessa,mutta kirjoilla ei voi olla jos mökki on ns.kesäasunto. Hänellä on henkikirjoitus osoite muualla,johon hänen viralliset postinsa tulevat. Verot maksetaa vakikuntaan ja kesäasunnon vero kesäasunnon kuntaa. Kaikki postit saa kesäasunnon postilaatikkoon jos maksaa postille siitä vuosimaksun. Ja nettikin toimii mökillä. Mitään et voi,mikään laki rajoita aikaa minkä saa viettää loma-asunnollaan vaikka se on kesäasunnoksi tarkoitettu. Itse hän siellä pärjää talvenkin,. Jos epäilet että hän ei ole kirjoilla muualla,niin sitten voit marssia mökkikunnan tekniseenvirastoon ja kysyä sieltä onko epäilysi totta ja hän käyttää väärin mökkiä vakituisena asuntonaan.Ranrakaavat ja omakotikaavat on eri ja siinä on se juju johon sinäkin puutuit. En itsekään pidä ihmisistä jotka eivät lue lakia oikein.

      • Keimo.

        Kiitos Lempääläinen. Jollain on sentään järkeä.


      • hbhb

        Itselläni on poste restaurante osoite entisellä asuinpaikkakunnalla-se riittää.


    • Kaikenlaisia tolloja

      Todellakin: Raukkis, hanki elämä ja olepas varovainen, syyllistyt salakatseluun.

    • sääli

      Eikö sinulla todellakaan ole muuta tekemistä? Olet tyypillinen suomalainen kateellinen ihminen. Ymmärtäisin, jos naapurisi asuisi sinun palstallasi, mutta asuu omassa kodissaan. Maailmassa on paljon suurempia ongelmia, koeta hoitaa niitä. Mene vaikka Hurstin apulaiseksi ruokaa köyhille jakamaan, niin näet elämästä muutakin kuin naapurisi. Liity politiikkaan, saatat saada uusia lakeja jne.

      • Lempääläläinen.

        Kyllä oikeaan asiaan on puuttunut Keimo jos mökkiläinen ei ole kirjoilla muualla. Mökille menee usein myös tie joka kuuluu johonkin tiekuntaa tai useampaan. Tiekunnasta voisi kysyä onko tällä asukkaalla ilmoitettuna vakituisen asunnon osoitetta heille jonne hänen kokouskutsunsa menee. Tiekunnalla täytyy olla tiedot osakkaiden mökin osoitteesta ja erikseen vakituisen asunnon osoite. Tämä on rekisteri joka pitää olla tie-isännöitsijällä aina ajantasalla. Mökkiläinen on velvollinen ilmoittamaan tiekuntaan jos tiedot muuttuvat esim.omistajista,osoitteista ja kaupoista kiinteistöllä.


    • minulla on 3 mökkiä.

      Mitä pirua se sulle kuuluu. Vai karehditko hänen mökkiään.
      Painu kuules hornan tuuttiin kameroittes kans.,
      Tiedätkö minäkin asun mökillä silti minulla on muualla omakotitalo tyhjillään.
      Tykkään asua täällä eikä se sulle kuulu tippaakaan kuka asuu ja missä.
      Osta ittelles mökki niin ei tartte karehtia.

      • Pölhökustaa

        No juuri se on eri asia. Olet kirjoilla siellä omakotitalossa ja sinne maksat sairaanhoitosikin. Ole vaan mökillä vaikka päälläsi kokoajan,mutta siellä et voi ns.asua vakituisena asuntonasi. Taitaa olla käsitteet sekaisin. Vakituinen asunto tarkoittaa sitä että olet henkikirjoilla siellä kunnassa. Mökkisi voi olla eri kunnassa ja olla siellä saat vaikka aina,mutta et voi tehdä sinne henkikirjoitusosoitetta joka tehdää aina muuttaessa maistraattiin.


      • Minne mennä
        Pölhökustaa kirjoitti:

        No juuri se on eri asia. Olet kirjoilla siellä omakotitalossa ja sinne maksat sairaanhoitosikin. Ole vaan mökillä vaikka päälläsi kokoajan,mutta siellä et voi ns.asua vakituisena asuntonasi. Taitaa olla käsitteet sekaisin. Vakituinen asunto tarkoittaa sitä että olet henkikirjoilla siellä kunnassa. Mökkisi voi olla eri kunnassa ja olla siellä saat vaikka aina,mutta et voi tehdä sinne henkikirjoitusosoitetta joka tehdää aina muuttaessa maistraattiin.

        Pölhökustaa, osaatko neuvoa, minne kirjat jos sinulla ei ole muuta katonalustaa kuin se kesämökki?

        Viluttaa asua tässä virkamiesyhteiskunnassa. Varsinkin rakennusmääräykset ovat ihan sairaita.


      • Tiilenpää
        Minne mennä kirjoitti:

        Pölhökustaa, osaatko neuvoa, minne kirjat jos sinulla ei ole muuta katonalustaa kuin se kesämökki?

        Viluttaa asua tässä virkamiesyhteiskunnassa. Varsinkin rakennusmääräykset ovat ihan sairaita.

        Sairaita tai ei. Niitä pitää kuitenkin noudattaa. Vai oletko sitä mieltä että lait ovat tehty rikottaviksi?


    • Vaki mökkiläinen

      Siinähän ilmoittelet. Asun itsekin usein mökillä ja työmaiden sijainnin ollessa toisinaan lähempänä mökkiäni käännän postinikin sinne. Mikään laki ei estä mökillä oloa vuoden ympäri. Vaki asunto ja vapaa ajan asunto on käsitteinä erilaiset ja näihin sovelletaan erilaisia käytäntöjä mutta ei se estä mökillä jatkuvaa asumista. Sensijaan tuon kamera valvomisesi taidan ilmoittaa poliisille. Siihen ei laki anna kenellekään oikeutta että salakuvaat naapureitasi. Vai haluaisitko itse että pervo naapuri vahtii kun käyt uimassa tai nurkalla kusella?
      Poliisi selvittäköön ip osoitteesi.

    • pietro 67

      mitä sitte!!!!!!!!!!!!!!

    • KÖRILÄS

      Ihanko totta?Laita alkolukko!Taivas varjele!

    • eikotipoliisi

      Taas yksi kotipoliisi hommissaan.
      voi voi
      ei ressukoilla muuta elämää kun kytätä mökkinaapuria.
      Muuten on laitonta kuvata naapureita millään laitteella.

    • mihin voin ilmoittaa

      Minä olen miettinyt samaa koska, myös minun mökkinaapuri viettää aikaansa mökillään. Lisäksi minulla on hyvin vahva epäilys että, siellä saatetaan harrastaa viinanmyyntiä. Tämä naapurini nimittäin käy lähes joka viikko Virossa, ja aina tullessaan on ns. täysi lasti pakettiautossaan. Sitten epäilyttävältä vaikuttaa myös naapurissani alinomaa käyvät nuoret tytöt ja pojat, heitä käy useamman kerran viikossa kellonajasta riippumatta. Liekö naapurini kaiken päälle vielä pedofiilikin?! Kauheuksien Kauheus!

    • ei hyvää päivää

      Voi tätä kateuden määrää.Taas joku helkkarin demuska tai kokoomuskommunistinen kansalaispoliisi vauhdissa.Lääkitys kannattaisi kyllä käydä tarkistamassa jos kerta naapurin asustelu mökillä noin paljon kiinnostaa.

    • olen ylpeä teistä

      Suomalaiset, kerrastalokyttääjien ja vasikoiden kansa. Ei ihme, että vuoron perään on ollut suomipoika milloin ruotsalaisten milloin venäläisten narttuna perse rasvattuna voihkimassa. Jatkatkaa.

    • Suomi on paska maa ,jossa elää tommosia paskiaisia ,joilla ei ole OMA ELÄMÄÄ. FUCK YOU.

    • jjjjjjjjjjoooooooooo

      PROVOTROLLI

      Mistä näitä tulee? Osta elämä!

    • kateeliset !!

      Voi voi KEIMOOO kyl voi ihminen olla kateellinen ?

      Vittuko se toisille kuuluu vaik joku asustaa teltassa 365 päivää vuodessa

    • mävaan

      No sä ainakin täytät kyylän tunnusmerkit aivan kirjaimellisesti!
      Onko se jotenkin sulta pois,jos mökkinaapurisi viihtyy mökillään?
      Tuollainen kyttääjä,joko kyttää ja seuraa toisen tekemisiä wlan kameralla 365 päivää vuodessa,joutas saada vitsaa ja tukkapöllyä.

    • Tästä jokaiselle 5 euroa ilmaiseksi:
      https://www.comeon.com/raf/Federation

      Liittymällä 5€ ilmaisveto ilman talletusvaatimusta.

      Ei tarvi ollenkaan omaa rahaa ja voi pelata casinolla tai urheiluvedonlyöhtiä oikealla rahalla ilman oman rahan tallettamista :) Suomalainen sivusto, joka on toiminut alalla jo pitkään. Kannattaa kokeilla!

    • Hanki elämä

      Voi v... kyylä eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä naapureita. Hanki elämä,

    • Mökkiläinen

      Fiksu ihminen hoitaa omat asiansa. Yhteiskunnan puolelta on riittäväst kyttäystä. Ookkona ajatellut parempaa harrastusta?

    • mökillä itekki

      melko pässi oot ku oot ostanu kalliin kameran ym mökilles ku naapuri asuu omallaan viressä!!! kossu pullon veisit silloon tällöön ni se pia aurais sun pihat ym et olis asutun näkööne ettei tule etelän veljet kylään! eikä tulis virahia!

    • KyyläKyttä

      hahahahahahahaaa!!! Hanki elämä kusipää..!!!! Jökäinen sääpi öllä ömällä mökillä niin päljön kyn hälyää ...

    • Dolan5

      Hanki ny saatana elämä. Jos ei parempaa tekemistä oo jumalauta!!!!!!!!!!

    • Kyimä Kerpo

      Onpa pirullinen naapuri sillä mökkinaapurilla!

    • Kumastunut

      Keimo. Mitä se Sinulle kuuluu.? Omassansa oleleskelevat.?

    • BÖÖ

      HANKI OMA ELÄMÄ !!

    • lakiin muutos?

      Lakia, veroja ja systeemiä voisi muuttaa niin, että ihmiset voivat olla mökillä myös. En näe mitään sellaista ongelmaa, etteikö sitä saataisi ratkaistua. On byrokraattien pilkunviilausta ettei se muka toimisi.

      • vapaa lainkuuliainen

        Kyllähän muutamat kunnat jo sitä ovat harkinneetkin. Ne mökit vaan on niin lainvastaisia kunnoltaan vakituisen asunnon standardeihin.Ja sitten ne velvoitteet mitä vakiasukkaasta tulee kunnalle: Järjestää sairaanhoito,äitiys-ja neuvolapalvelut,koulukuljetukset ,vanhustenpalvelut ja alentaa vapaa-ajan asuntojen kiinteistövero alemmalle tasolle.Nimittäin omakotitalosta kunta saa vähemmän kiinteistöveroa kun vapaa-ajan tonteista ja mökistä.Olisi valtava takaisku veroissa ja menoissa kunnille jos he antaisivat periksi. Vesiasiat ei ole mökeillä kunnossa kesäasumiseenkaan. Loma-asunto kunnat hyötyvät loma-asukkaistaan sillä,että he saavat kiinteistöverot ja kuntien yrittäjille asiakkaita,niin rakentajista kun kulutuskaupastakin,eikä tarvitse heitä sen kummemmin palvella.Vakiasunnon kunta saa palkkaverot ja hoitaa sosiaaliturvan sen kautta vakiasukkaalleen.Irtolaisia on aina ollut,mutta uskotko että he mitään kiinteistöä omistavat ja jos perivät he eivät ole kykeneviä sen kuluja maksamaan.Nauttikaamme mitä meillä on.


      • HolhotaanHolhotaan
        vapaa lainkuuliainen kirjoitti:

        Kyllähän muutamat kunnat jo sitä ovat harkinneetkin. Ne mökit vaan on niin lainvastaisia kunnoltaan vakituisen asunnon standardeihin.Ja sitten ne velvoitteet mitä vakiasukkaasta tulee kunnalle: Järjestää sairaanhoito,äitiys-ja neuvolapalvelut,koulukuljetukset ,vanhustenpalvelut ja alentaa vapaa-ajan asuntojen kiinteistövero alemmalle tasolle.Nimittäin omakotitalosta kunta saa vähemmän kiinteistöveroa kun vapaa-ajan tonteista ja mökistä.Olisi valtava takaisku veroissa ja menoissa kunnille jos he antaisivat periksi. Vesiasiat ei ole mökeillä kunnossa kesäasumiseenkaan. Loma-asunto kunnat hyötyvät loma-asukkaistaan sillä,että he saavat kiinteistöverot ja kuntien yrittäjille asiakkaita,niin rakentajista kun kulutuskaupastakin,eikä tarvitse heitä sen kummemmin palvella.Vakiasunnon kunta saa palkkaverot ja hoitaa sosiaaliturvan sen kautta vakiasukkaalleen.Irtolaisia on aina ollut,mutta uskotko että he mitään kiinteistöä omistavat ja jos perivät he eivät ole kykeneviä sen kuluja maksamaan.Nauttikaamme mitä meillä on.

        Tartteeko joidenki standardien määrittää missä ihminen asuu? Jos oisin koditon ja väsäisin ittelleni jonkun peltihökkelin, ni purkaisko viranomaiset katon mun pään päältä? kun ei vastaa standardeja. Tarviiko ihmisiä holhota näin pahasti? Mun mielestä on ihan oma valinta vaikka päättäs asua oman henkensä uhalla, kuhan ei muiden henki oo kyseessä.


    • Valt syyttTsto

      oleks vähä yksinkertainen, miks eisais omalla mökillä olla,;)) Kirjoilla olo ehkä estetty, sitäkään net ehkä tiedä..;)

    • Keimo, ei sulla ole yhtään järkeä kun tuollaisia ajattelet.
      Naapurillasi on täysi oikeus asua kesämökillään ympäri vuoden!!
      OLET PIRUN KATEELLINEN JA TYPERÄ "MIES"!!!!

    • lyhyt työtön

      Tuleeko Suomessa asuminen laittomaksi? Minä en kysy lupaa toisilta miten haluan asua työttömänä. Itse asuin vuosikaudet mökillä jonka "huonekorkeus ei muka ollut riittävä" vakituiseen asumiseen.
      Katin kontit, ei se "vajaa" huonekorkeus rajoittanut elämääni millään tavalla eikä edes estänyt työnhakuakaan.
      Jotkut byrokraatit ja muut typerykset kuvittelee, että 220 senttimetrin huonekorkeus on liian vähän joten he pakottavat muuttamaan asuntoon jossa on 250 senttimetrin huonekorkeus.
      Mikä este tuo vajaa huonekorkeus muka on tälläiselle 162 senttiselle kääpiölle?
      Kyllä ilmakuutiotia riittää ja tuuletuskin tuo lisää raikasta ilmaa.

      Byrokraatit ja typerykset vaan keksii kaikenlaisia rajoituksia suomalaisen asumiseen. Kieltäisivät kaiken asumisen Suomessa. Suomihan sopisi EU:n alueella luonnonreservaatiksi ja sotaharjoitusten tantereeksi.
      Ei täällä kenekään ole tarvetta asua kun ei kunnon töitäkään tarjota.

    • krapu53

      On sinullakin huvit typerää!

    • normaali2

      Miksi ihmeessä ilmoittaisit moisesta? Ei asia kuulu sinulle pätkääkään jos se ei sinua haittaa mitenkään. Laita se kamera pois päältä ja unohda nääpurisi.

    • kuvottaa ukonrahjus

      Muuten, mikä olisi paras keino käräyttää eräs naapureitaan salaa kuvaava, sairas kyttääjä. Vuosia on puhuttu eräästä äijästä, joka on laitellut kesämökilleen useampiakin kameroita naapurien salakatselua varten (jopa toisten saunarantaan päin, näin kerrotaan).

      Asia on nyt vielä useampien tiedossa, kun eräs paikallisista asioista täysin tietämätön huomasi outoja puuhastelevan ukon järvellä liikkuessaan. Päätti selvittää asiaa, ja niinhän sitä kyseisen ukon tontilta löytyi "hyvin piilotettuina" taas uudet kameraviritelmät.
      Riittääkö todistajat vai pitääkö kutsua poliisit paikalle toteamaan ne kamerat? Ja pitääkö olla asianosainen (ne joita salaa katsellaan) vai riittäkö sellainen, joka tietää ne kameroiden paikat ja suuntaukset, esim. se viimeksi ukon touhut havainnut.

      En ymmärrä, mitä tuollaisten likasankojen päässä edes liikkuu? Mitä ne raukat touhuistaan saavat? Jotain kiksejä vai. Vanha ukko sekin.

    • hölmistynyt

      kait omalla mökillä saa olla sillon kun haluaa. ei siihen naapurin lupaa tarvitse. eikä kenenkään muunkaan,,,hän maksaa joka tapauksessa maksunsa mökistä, aika ihmeellistä kateutta naapurista, sekä ihme kyttäystä... ihmettelen,,,,

    • trolli

    • itsekin asun

      Asu itsekkin niin ei vituta niin paljon muiden hyvinvointi.

    • ihmettelen kovasti

      No jo on (Keimolla) huolet.
      Mitä se sinulle kuuluu vaikka naapuri asuis 366 vuorokautta vuodessa kämällään ?

      • ihmettelen kovasti

        i p kirjain


    • hohhoijaa3

      Miten naapurin asuminen vaikuttaa sinuun senkin kyylä.

    • jkhefg

      Hulluilla on halvat huvit vaikka se kamera taitaa parikymppiä maksaakin. Sairas.

    • Kysyisin sinulta mitä sinulta on pois vaikka asuukin mökillänsä? kateusko vaivaa!

    • onnellinen007

      Omlo se jotenkin sinulta pois, jos naapurisi käyttää omaa mökkiänsä.
      Kateus om kamala tauti.

    • 9807765

      Naapurisi kun huomaa kameran, niin olet kusessa, sillä sinulla ei ole oikeutta tutkia hänen tonttiaan kameralla ja se voi tulla aika kalliiksi, kuten guuglelle kävi, kun katuja kuvasi ja jonkun pihasta sattui vahingossa kuvan ottamaan.
      Keksi jokin muu harrastus , kuin naapureitten kyttääminen,sillä olet varmasti varsin v-mäinen naapuri muutenkin.

    • Kyseessähän on vakava rike. Kuluttaa mökkikunnan palveluja. Verotulot taasen menee siihen kuntaan jossa on kirjoilla.
      Kannustaisin tekemään kirjallisen ilmoituksen kuntaan. Liitteenä kannattaa laittaa nuo kameralla kuvaamasi videot selvyyden vuoksi.
      -
      Voinko muuten katsastaan tilanteen naapurisi mökilla sinut wlan kameran avulla?

      • Lähimäinen

        "JORMALAINEN":le

        Vai, että kuluttaa naapuri mökkikunnan palveluja?

        Hänhän päinvastoin TUO rahaa kyseiseen kuntaan, käyttämällä palveluja mökkikunnassa.

        Kyllä valtio pitää huolen jokaisen verotuksesta ihan kiitettävästi.


    • Asia ei kuulu sinulle joten jätäppä juttu sikseen!

      • Yhteiskunnallisesti asia on merkittävä. Ei sitä voi jättää yksittäisen ihmisen harteille.
        Jos naapurisi talo palaa soitatko palokunnan. Vaikka eihän se sinun talosi ole.


    • kalakkinen

      ps. moni kakku päältä kaunis, mutta silppua sisältä

    • huuko1

      Mitäs se oikeastaan sinulle kuuluu

    • Tsadin kundi

      Siitä ei tiedä onko Stadista vai Hikiältä mutta häjyn köyhä on reppanan elämä.Vaan mitäpä voi odottaa ku naapureistaan ei tiedetä ku nimi,jos sitäkää.Loppu perustetaan olettamuksille.Samaan aikaan ollaan niin globaalia ja suvaitsevaista.ja tietysti muistetaan persujakin haukkua ettei vaan luulla juntiksi,tahi muuksi kehityksen jarruksi.Ei,kepun miehiä olen,kuten me vanhan rahan maalaisjuntit usein.Tuliki mieleen,meilläpäin oli joskus sellaanen kaveri,puunenä-Antiksi sanottiin.soitteli poliisille milloin kenestäki.usein aiheetta.poliisi kierteli turhaan pitkin perkeleen peräkorpia turhan takia.No erään kerran otti poliisit sen sitte föliyhyn ja jätti 15km päähän korpeen.Ei ollu kännyköitä joten käveli takaasi.Loppu se soittelu.

    • Jospa.

      Aloittaja alkaisi yhtä innokkaasti seuraamaan asunnottomia ja tekisi niistä ilmoituksia viranomaisille ja virkamiehille,tyyliin, asunnottomille on saatava asuntoja.

    • Keimolan vieressäkö?

      Keimo ei ole tiettävästi kenenkään nimi Suomessa. Keimo tarkoittaa olutta tai mitä tahansa alkoholijuoma-annosta. Nimi viittaa oletettavasti pohjoiseen, mutta tämän sivun Keimo on tuskin pohjoisesta. Keimon älyllä ei pohjoisessa kykene elämään. Tosin etelässä Keimo väittääkin asuvansa, joka on ainoa paikka hänen kaltaiselleen tulla toimeen ja kenties tätinsä mökillä vierailla.

      Reppanalla ovat asiat hukassa. Ei ole kauan, kun Orimattilassa tuli tuomio tavallisella kameralla otetuista valokuvista naapurista. Riitti, kun oltiin huonoissa väleissä ja kerrottiin kameralla kuvatun. Väitteenä oli korkeintaan luonnon kuvaaminen, mutta sitä oikeus ei hyväksynyt. Muistaakseni 500 euroa sakkoa tuli.

    • Sinunonminunelämä

      Get a life vasikka!

    • Kyttääjä

      Mitäs virkavalta sanoo valvontakameralla kyttäämisestä toisen pihamailla?

    • Ettei saisi asua omassa kovalla työllä hankitussa mökissään ? Mitä jos naapurisi tästä kuulisi? Pahimmassa tapauksessa voisit saada nyrkistä naamaasi! Ja mitä itse touhuat? Kuvaat SALAA naapuriasi!!!! Etkö tiedä että siitä voi saada pahimmassa tapauksessa jopa 4 vuotta vankeutta!!!!!!!!!!!!!!!! Niin että ajattele sitä ennen kuin alat syytellä ketään.

    • drpepper1

      Viestin aloittaja hoitoon

    • mökki112

      Kait saat orgasmin kun käräytät!!
      Kunkin oma asia asuuko 365 pvää mökillä,ota myös huomioon eri elämäntilanteet,jos hän ei voi asua muualla
      Entäs pitäisikö sinut käräyttää kun asut Hesas..
      Tyypillistä Helsinkiläistä,valittaa joka asiasta ja suurinosa ilman pätevää syytä tai aihetta
      Älä viitsi olla lapsellinen,aikuistu

      • Karavavaravaanari

        Mä asun karavaanissa koko vuoden:) ja vuokratontill:)


      • mökki112
        Karavavaravaanari kirjoitti:

        Mä asun karavaanissa koko vuoden:) ja vuokratontill:)

        Olen minäkin aikoinaan asunut asuntovaunussa 6kk...kun olin töissä Helsingissä... omakotitalon pihassa......


    • mökki112

      Eikö olisi paljon kivempaa siirtää se kamera vaikka johonkin SEX klubiin...saisi aina tirkistellä alasti olevia ihmisiä ja runkata samalla.....

    • Hei ootko käynyt milloin lääkärissä? Sairasta hommaa huh huh

    • on se vaan ääliö

      Kuule molopää, laki ei kiellä asumista mökillään. Sen sijaan laki kieltää kaiken tyyppisen kuivaamisen joka ylittää oman tontin rajat, laki kieltää sinua kuvaamasta millään valvontakameralla naapurin pihapiihiä tai siellä liikkuvia ihmisiä. Olet selkeästi syyllistynyt yksityisyyden törkeään loukkaamiseen, josta rikoslaissa on määrätty jopa vankeutta. Sakot saat varmasti eikä ne ole ihan pienet. Poliisi ottakoon juttusi pohjalta UI lukemasi ja tehköön siitä rikostutkinnan.

    • painu suolle

      Miksi ihmisen pitää olla noin pikkusieluinen....eikö sinulla ole todellakaan muuta tekemistä kuin vahtia naapuriasi!? On kokemusta tuollaisista mökkinaapureista.....heidän elämänsä pyörii ainoastaan naapurinsa elämän tahdissa!! Ovatko suomalaiset tulleet hulluiksi......eikö täällä osata elää?Painu suolle!!!!!!

    • kirvesmiehenmuija

      Kuule ole itsekkin niin ei käy kateeksi. Sitä paitsi hän saa lain mukaan olla siellä jos hällä on kirjat muualla.

      Eikö olisi aika keskittyä omiin ongelmiin ja jättää naapurit rauhaan. Jokaisen elämän laatu paranisi kummasti

    • sänky,peitto,tyyny

      Moi,,,,olin kaverien nurkissa, aika pitkään,,,,,,,kyllä hiukan masensi, mutta kaverini mainitsiJonkun asuntotuki alku ry:n joka tarjoaa soluhueneita helsinkiläisillle,,,,,,,,,,,,,mutta mutta se ylpeys ei antanut periksi, mutta tilanteeni alkoi ahdistamaan joten etsin puh numeron ja soitin ja seuraavaksi päiväks tapaaminen,,,,,,,,,,tapaaminen oli leppoinen tilanne, jossa kerrottiin. yhdistyksen tarkoitus,,,,,,,,ilman päihteitä,,,,,,,,,,,,,mukavaa on nyt kun on oma huone ja sänky, peitto, tyyny,
      Kyllä tää voittaa toisten nurkissa asumisen

    • mami

      Olet sairas mene hoitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe