Meillä on parin kilometrin päässäjärvi jossa on ahventa, särkeä ja haukea..
Kannattaisiko isoja haukia lähteä etsimään syvimmistä pohjukoista, kivikkoista, kaislikoista vai kenties jostain siltä väliltä.
Mikähän uistin on paras...
Käytän myös kalastaessani kaikuluotainta joka on elektroninen laite
ELI Nimimerkki "kaikki tänne vaan" mukaan tämä olisi oikea palsta...
Hyvät hauki paikat
17
89
Vastaukset
- Väärä palsta
Mene vaan etsimään sieltä ota ruuvimeisseli ja pihdit mukaan sitten irrota se kaikuluotain avaa katkaise johdot ja laita onkeen.
- kaikki tänne palsta
Ei, ei tämä ole mikään kalastuspalsta tietenkään. Vääristelet sanomisiani minkä kerkeät saattaakseni minut jollain tavalla huonoon valoon ja pönkittääksesi itseäsi ja olemattomia valheitasi palstan tarkoituksesta.
Tottakai tällä palstalla voidaan keskustella kaikuluotaimen käyttämisestä, mutta haukien etsintä ja uistimet ei kuitenkaan kuulu tälle palstalle.- koukku rakkauden
Täällä erotiikka-palstalla juotetaan uistimia kolvi tanassa. Kyllä se puhuttaa.
- valehtelet_taas
Älä nyt viitsi vääristellä omia sanomisias, juuri olet sanonut että tällä palstalla voidaan keskustella ihan kaikesta! Miksi nyt yhtäkkiä väännätkin asian ihan muuksi?
valehtelet_taas kirjoitti:
Älä nyt viitsi vääristellä omia sanomisias, juuri olet sanonut että tällä palstalla voidaan keskustella ihan kaikesta! Miksi nyt yhtäkkiä väännätkin asian ihan muuksi?
Voisitko näyttää, että missä kohtaa olen sanonut että tällä palstalla voidaan keskustella ihan kaikesta?
Olen vaan todennut ja vääntänyt jopa rautalangasta palstan virallista kuvausta, jonka mukaan tällä palstalla voidaan mm. keskustella elektronisten laitteiden käytöstä. Sitä ei ole rajattu mihinkään itse tehtyihin tms. vaan yleisesti kaikki elektroniset laitteet ja niiden rakentelu sekä käyttö sopii tälle palstalle.
Eli kaikuluotaimen käyttö sopii hyvin tälle palstalle, mutta uistimet ei tietenkään. Miten tyhmiä ihmiset täällä oikein on kun ei riitä aivokapasiteetti edes yhden hyvinkin yksinkertaisen asian ymmärtämiseen?
- älä usko kaikkea
Aloittajalle, ei kannata uskoa sitä mitä hörhöhäirikkö "kaikki tänne palsta" sanoo, tää on oikeasti tarkoitettu elektroniikan RAKENTELUSTA keskusteluun, ei miksikään yleiseksi elektroniikkalaitteista keskustelupalstaksi! Sinuna uskoisin kaikkia muita paitsi tuota hörhöä!
- haukionkala. vai
Miten juotetaan tällainen vilkkuva vaappu.
http://www.spelektroniikka.fi/sekakytkis.htm#vaa
Kaveri on saanut tuolla aivan hirveitä haukia. - Laitteen käyttö
Justiin tuli myös minulla mieleen kun olen eräälle puukon tekijälle toimittanut jos jonkinlaisia ledejä uistimiin....
Siihen taisitulla ledi, 3v nappi patteri sarjaan ja sitten vaikkapa ledin ja patterin
Kytketään eri koukkuihin niin saadaan ledi uistin mikä toimii vain vedessä...
Haukea kuulemma tuli joka toisella heitolla.....
Tuo sp elektroniikan konkka voisi olla parempi jos sen voi ladata helposti..
Sitten itse asiaan.
Eli tämän palstan tarkoitus on keskustella mm. Itse valmistettujen elektronisten laitteiden käytöstä, elektroniikkaa sisältävien laitteiden käytöstä joissa käyttö tai toiminta vaatii kyseisen laitteen elektroniikan tutkistelua, ihmettelyä, parantelua tai kyseenalaistamista.
Nimimerkki "Kaikki tänne vaan" mukaan riittää että jos laite sisältää elektroniikkaa niin silloin sen laitteen käytöstä olisi aiheellista keskustella täällä....
Voisin siis hänen mukaan keskustella tällä harrastelu palstalla mm.
-Pakastimen automaatti sulatustoiminta... Pakastimessa invertteri kompuralle
-Maalämpöpumpun lämmitys menoveden lämpötilan nosto
- Joulukinkun paisto elektronista lämpömittaria apuna käyttäen
- digitaalisen raskaustestin tuloksen luenta
-Kuinka monta olutta voisin juoda että poliisin elektroninen alkometri ei mene yli...
-Minkälaisella alueella saan lain mukaan kuvata riistakameralla...
-Geo kätköily koordinaattien muuntaminen laitteeseeni sopivaksi...
-Mistä saan belaruksen starttiin uuden laturin kun vanhasta diodit mennyt..
-Maksullisiin numeroihin soitto kännykällä..
-Minkä laskimen valitsen yo kokeisiin...
-Tig hitsaus alumiiniin..
Eiköhän kaikille yllä olevista löydy oikea palsta jossa on muita sen alan harrastelijoita...
ELI:
KAIKKI OMILLE PALSTOILLE VAAN
Vittu- Laitteen käyttö
Pakko korjata ettei kukaan takerru....
Belarus siis tarttee sen laturin eikä belaruksen startti...........
Anteeksi lukihärö.. Kyllä. Palstan virallisessa kuvauksessa ei eritellä sitä, että onko laite itse rakennettu tai vaatiiko sen käyttö esimerkiksi elektroniikan ihmettelyä.
Puhutaan vain siitä että tällä palstalla voi keskustella elektronisten laitteiden käytöstä, rakentelusta ja keräilystä.
Mitä noihin mainitsemiisi esimerkkeihin tulee niin seuraavat eivät oikeastaan kuitenkaan sovi täydellisesti tälle palstalle.
-> Tällä palstalla ei ole tarkoitus keskustella itse joulukinkun paistamisesta, mutta nimenomaisesti elektronisesta lämpömittarista keskustelu on asiallista.
-> Tuloksesta ei pitäisi keskustella tällä palstalla, mutta itse laitteen käytöstä tietysti voidaan keskustella.
-Kuinka monta olutta voisin juoda että poliisin elektroninen alkometri ei mene yli...
-> Se, että kuinka monta olutta voi juoda, ei liity kyseisen alkometrin käyttämiseen millään tavalla. Mutta esimerkiksi jos sinun pitäisi tietää, kuinka poliisin elektronisella alkometrillä otetaan mittaustulos, niin siitä voitaisiin täällä keskustella.
-> Se, että minkälaisella alueella saa lain mukaan kuvata, ei sovi tälle palstalle oikeaksi aiheeksi mutta se, että esimerkiksi miten riistakameraa käytetään ja miten sillä kuvataan, on oiva keskustelun aihe.
-> Tässä nimenomaisesti laskimen valitseminen ei välttämättä ihan täysin ole tälle palstalle sopivaa, mutta laskimen käyttö esimerkiksi on. Kuitenkin vähän harmaalla alueella, että kyllä periaatteessa voisi myös laskimen valinnasta vähän keskustella.
-> Varsinainen hitsausprosessi ei ole tämän palstan asia, mutta itse hitsauslaitteen käyttämisestä keskustelu olisi ihan asiallista.
Nämä mitä en maininnut niin sopisivat tälle palstalle ihan normaalisti.- Laitteen.käyttö
kaikki.tanne.palsta kirjoitti:
Kyllä. Palstan virallisessa kuvauksessa ei eritellä sitä, että onko laite itse rakennettu tai vaatiiko sen käyttö esimerkiksi elektroniikan ihmettelyä.
Puhutaan vain siitä että tällä palstalla voi keskustella elektronisten laitteiden käytöstä, rakentelusta ja keräilystä.
Mitä noihin mainitsemiisi esimerkkeihin tulee niin seuraavat eivät oikeastaan kuitenkaan sovi täydellisesti tälle palstalle.
-> Tällä palstalla ei ole tarkoitus keskustella itse joulukinkun paistamisesta, mutta nimenomaisesti elektronisesta lämpömittarista keskustelu on asiallista.
-> Tuloksesta ei pitäisi keskustella tällä palstalla, mutta itse laitteen käytöstä tietysti voidaan keskustella.
-> Se, että kuinka monta olutta voi juoda, ei liity kyseisen alkometrin käyttämiseen millään tavalla. Mutta esimerkiksi jos sinun pitäisi tietää, kuinka poliisin elektronisella alkometrillä otetaan mittaustulos, niin siitä voitaisiin täällä keskustella.
-> Se, että minkälaisella alueella saa lain mukaan kuvata, ei sovi tälle palstalle oikeaksi aiheeksi mutta se, että esimerkiksi miten riistakameraa käytetään ja miten sillä kuvataan, on oiva keskustelun aihe.
-> Tässä nimenomaisesti laskimen valitseminen ei välttämättä ihan täysin ole tälle palstalle sopivaa, mutta laskimen käyttö esimerkiksi on. Kuitenkin vähän harmaalla alueella, että kyllä periaatteessa voisi myös laskimen valinnasta vähän keskustella.
-> Varsinainen hitsausprosessi ei ole tämän palstan asia, mutta itse hitsauslaitteen käyttämisestä keskustelu olisi ihan asiallista.
Nämä mitä en maininnut niin sopisivat tälle palstalle ihan normaalisti.Hei kuules kaikki.tanne.palsta sanoit että:
"Varsinainen hitsausprosessi ei ole tämän palstan asia, mutta itse hitsauslaitteen käyttämisestä keskustelu olisi ihan asiallista."
Jos nyt hitsaus laitteen käytöstä voi keskustella täällä niin sehän koskee uudempia hitsaus koneita joissa on elektroniikkaa...
Missä siis voi keskustella vanhan esabin hitsausmuuntajan käytöstä jossa ei ole edes tasasuuntaajaa ja virran säätökin on mekaaninen veivillä??
Ei sisällä elektroniikkaa niin ei sovi tälle palstalle jos nyt sinun sääntöä/suositusta noudatetaan - harrastusmies
meikä muuten on zekkaillu semmosta ruuvattavaa konetta, systeemi toimi muistaakseni abaut niin että muuntajarauta oli yhdestä kohtaa avonainen ja veivillä työnnettiin levypakettia siihen avonaiseen väliin.
Muistaakseni oli vielä niin että ne oli levyjä jotka ängettiin toisien levyjen väliin eli joka toinen levy oli muuntajassa ja joka toinen levy oli siinä veivattavassa osassa.
Onko se hajavuo joka sitä tehoa siinä rajoittaa vai ihan vaan se että neliöt katoaa sydämestä? - Laitteen.käyttö
Mulla on muuntaja hitsi merkiltään "maatilahitsi" jossa virran säätö on 8kpl eri toisio puolel virta pistokkeilla..
Ja toisessa tasasuuntaajaa kempissä on viisi veitsi mallista kytkintä jotka kytkevät rinnan eri kokoisia vastuksia. Olikohan 6-12-25-50-90 amp vaihtoehdot kytkimissä..
Miten muuten pyörivässä vanhassa hitsaus generaattorissa säädetään virta?? - harrastusmies
Laitteen.käyttö kirjoitti:
Mulla on muuntaja hitsi merkiltään "maatilahitsi" jossa virran säätö on 8kpl eri toisio puolel virta pistokkeilla..
Ja toisessa tasasuuntaajaa kempissä on viisi veitsi mallista kytkintä jotka kytkevät rinnan eri kokoisia vastuksia. Olikohan 6-12-25-50-90 amp vaihtoehdot kytkimissä..
Miten muuten pyörivässä vanhassa hitsaus generaattorissa säädetään virta??En tiedä yhtään kun en ole purkanut polttomoottori-kemppejä. Yleisesti generaattorin virtaa usein säädetään niin että roottorilla on sähkömagneetit jonne liukurenkaiston läpi johdetaan sähköä. Mitä enemmän virtaa/jänitettä roottorille (kenttäkäämitys) työnnetään sitä enenmmän generaattorista irtoaa amppeereita.
Kentälle riittää suht pieni virta verratuna siihen mitä genu antaa ulos. esim joskus esittelin tällä palstalla rakentamaani jännitteensäädintä autoon. Laturi oli abaut 50-70A ja kentän max virta 12v jännitteellä joku 5A
Jos taajuudella ei ole väliä tehoa voidaan johonkin rajaan asti säätää pyöritysnopeudella, käämit vain tuppaavat aina olemaan vakiovirtaisia suhteessa käämilangan paksuuteen, kuorman yli vaikuttava jännite vaikuttaa enemmän ulostulevaan tehoon. - Laitteen.käyttö
Laitteen.käyttö kirjoitti:
Hei kuules kaikki.tanne.palsta sanoit että:
"Varsinainen hitsausprosessi ei ole tämän palstan asia, mutta itse hitsauslaitteen käyttämisestä keskustelu olisi ihan asiallista."
Jos nyt hitsaus laitteen käytöstä voi keskustella täällä niin sehän koskee uudempia hitsaus koneita joissa on elektroniikkaa...
Missä siis voi keskustella vanhan esabin hitsausmuuntajan käytöstä jossa ei ole edes tasasuuntaajaa ja virran säätökin on mekaaninen veivillä??
Ei sisällä elektroniikkaa niin ei sovi tälle palstalle jos nyt sinun sääntöä/suositusta noudatetaanHei kaikki tänne palsta esitin sinulle kysymyksen?
- sähkökalastaja
Kannattaa hankkia kieppi kuparia ja upottaa se laiturin ja kaislikon väliin parhaille ottipaikoille.
Kupariin kytketään ns. kovalla nallilla vaihtovirta eikä tarvitse kauaa odotella kun saaliin voi nostaa haavilla ylös. - Höpö_höpö
Ei sellaista päässäjärveä olekkaan, ellei sitten sulla ole päässä järvi, missä ui ahventa, särkeä ja haukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192705Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151109- 401025
- 5958
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36916
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827