Pohjalaisen sananvapaus ja Ilkan myös

minä olen...

Oikeastaan kuuluisi sitaatteihin tuo sananvapaus, koska sitähän ei tuo lehti sivuillaan suvaitse. Itse olen kai bannissa koska yhtäkään viime aikoina lähettämästäni viidestä tekstarista ei ole julkaistu. Ei niissä mitään eikä ketään henkilökohtaisesti loukkaavaa ole ollut, eikä muutakaan sopimatonta. Sen sijaan ala-arvoisia höpöviestejä kyllä julkaistaan. No sehän tietysti osoittaa palstan tason, eikä sinne mitään asiallista pidä lähettääkään. Pitäköön lehti palstansa! Olenpahan vain kestotilaaja, ja maksan yli 300 siitä ilosta että voin lukea mm. muiden lähettämiä älyttömiä tekstareita.

Ehkä sitten oikeuslaitoksen - Vaasan hovioikeus ja Korkein oikeus ovat tahoja, joita ei saa arvostella? Siinä kai syy yhden viestin julkaisemattomuuteen.

Voin toki yrittää tarjota kirjoituksiani mielipidesivullekin, mutta aihe olisi sellainen, jota lehti ei nyt siedä käsiteltävän. Tosin, ihmeitten ihme, syksyllä sain kuin sainkin mielipiteeni seulan läpi, ja se julkaistiin. Ilkassa ei hyväksytty vastaavanlaista kirjoitustani samasta asiasta, kun sinnekin olen lähettänyt. Omapa on häpeänsä!

25

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoen..

      -sananvapaus on aivan eri asia, kuin julkaisuvelvollisuus....ei millään lehdellä, tai muullakaan mediavälineellä ole mitään velvollisuutta julkaista ihmisten mielipiteitä asioista, ei vaikka maksua tarjottaisiin....

      • minä olen...

        Toki tiedän tuon. Mutta se valikoiva julkaiseminen sitten kertookin toimittajien suhtautumisesta erilaisiin, ehkä omasta kannasta poikkeaviin mielipiteisiin. Kyllä se mielestäni liittyy jotenkin sananvapauteenkin.

        Eli kaikki mielipiteet eivät kelpaa lehden sivuille. Ainakaan, jos ne ovat ''vääriä'', eivätkä sovi lehden linjaan. Tai ovat vastaan vallitsevaa yleistä mielipidettä jossain asiassa. Kun kansaahan manipuloidaan kiivaasti uskomaan tiettyjä asioita.


      • åqzm
        minä olen... kirjoitti:

        Toki tiedän tuon. Mutta se valikoiva julkaiseminen sitten kertookin toimittajien suhtautumisesta erilaisiin, ehkä omasta kannasta poikkeaviin mielipiteisiin. Kyllä se mielestäni liittyy jotenkin sananvapauteenkin.

        Eli kaikki mielipiteet eivät kelpaa lehden sivuille. Ainakaan, jos ne ovat ''vääriä'', eivätkä sovi lehden linjaan. Tai ovat vastaan vallitsevaa yleistä mielipidettä jossain asiassa. Kun kansaahan manipuloidaan kiivaasti uskomaan tiettyjä asioita.

        -kansaahan sinäkin tahdot manipuloida mielipiteelläsi, et vain näe malkaa omassa silmässäsi, kun syytät muita....


      • minä olen...
        åqzm kirjoitti:

        -kansaahan sinäkin tahdot manipuloida mielipiteelläsi, et vain näe malkaa omassa silmässäsi, kun syytät muita....

        No en nyt sanoisi manipulointiyritykseksi yksittäistä kirjoitusta tai tekstaria, joissa ilmaisen eriävän mielipiteeni asiaan, jossa suunnilleen koko media on vuosikausia rummuttanut yhtä totuutta. On meinaan vähän eroa näillä...

        Mutta kaikkihan saadaan käännettyä kirjoittajaa vastaan, kun saivartelijat on liikkeellä.


      • 4+2
        minä olen... kirjoitti:

        No en nyt sanoisi manipulointiyritykseksi yksittäistä kirjoitusta tai tekstaria, joissa ilmaisen eriävän mielipiteeni asiaan, jossa suunnilleen koko media on vuosikausia rummuttanut yhtä totuutta. On meinaan vähän eroa näillä...

        Mutta kaikkihan saadaan käännettyä kirjoittajaa vastaan, kun saivartelijat on liikkeellä.

        .."saivartelija"...ja sitten alkaa nimittely, kun ei halua hyväksyä muiden mielipiteitä...sananvapaus on sulle vain sanahelinää, älä ihmettele enää miksi ne ei julkaise sun textiä....


      • minä olen...
        4+2 kirjoitti:

        .."saivartelija"...ja sitten alkaa nimittely, kun ei halua hyväksyä muiden mielipiteitä...sananvapaus on sulle vain sanahelinää, älä ihmettele enää miksi ne ei julkaise sun textiä....

        Näytätkin olevan oikein malliesimerkki saivartelijasta. Saat ykskaks väänneltyä asiat solmuun niin että alkuperäisen viestini tarkoitus jo hukkui sanahelinäsi alle. Taito sekin, tuo vääristely.

        Ja kuka se tässä onkaan hyväksymättä ja kenen mielipiteitä? En nyt itse ole kenenkään mielipiteitä teilannut, asiahan on juuri päinvastoin...


    • Mitä helkettiä:.????

      .

      Tilaako joku vielä pohjallishikeä??????????

      .

      • Idiootit tilaa

        idioottien lehteä, täysin puiden haaskausta koka lärpyskä.


    • sensuuri iskee

      Pohjalainen sensuroi uutisia fanien tappelusta joka oli lauantaina jäähallissa Sportin pelissä. Sportin kannattajia vietiin taas putkaan ja paikalla oli monta poliisipartiota mutta eipä vaan ole lehdessä sanottu mitään. Yleisöllä on oikeus tietää näistä sikailuista kun kaupunki tuota touhua kuitenkin rahottaa!

      • järjestysmiäs

        "Pohjalainen sensuroi" höpö, höpö....


      • yuuuuuuuuup

      • 13+12

      • yllättynyt
        13+12 kirjoitti:

        Toivotaan, että enemmän poliitikkoja siirtyy pois perussuomalaisista. Halla-aho saa ruveta väsäämään kirjoituksia uppoavista perussuomalaisista. Näkemiin Soini ja kumppanit. Teitä ei haluta enää politiikkaan. Älkääkä tulko takaisin!

        Eipä näytä juuri sananvapauden puolustajia ilmoittautuvan. Yksi ja sama vain peukuttaa omia viestejään...


      • Suomalaiset pois
        13+12 kirjoitti:

        Toivotaan, että enemmän poliitikkoja siirtyy pois perussuomalaisista. Halla-aho saa ruveta väsäämään kirjoituksia uppoavista perussuomalaisista. Näkemiin Soini ja kumppanit. Teitä ei haluta enää politiikkaan. Älkääkä tulko takaisin!

        .

        "Suomalaiset pois politiikasta"

        .


      • tuskinpa

        no katsotaan uskaltaako Sportin mainoslehti Pohjallinen tänäänkään kertoa kun fanit hakkaa jäähallissa vastustajan faneja


      • ammu!
        tuskinpa kirjoitti:

        no katsotaan uskaltaako Sportin mainoslehti Pohjallinen tänäänkään kertoa kun fanit hakkaa jäähallissa vastustajan faneja

        Kiva yleistys "fanit hakkaa"...niin Sportin, kuin muidenkin seurojen kannattajien joukoissa on aina jokunen hermoheikko joka innostuu liikaa, mutta se on pieni vähemmistö, suuri enemmistö on normaaleja urheiluhenkisiä faneja...miksi pienen vähemmistön toilailut on niin pirun tärkeitä joillekin?...outoa...


      • Ei tarvitse
        ammu! kirjoitti:

        Kiva yleistys "fanit hakkaa"...niin Sportin, kuin muidenkin seurojen kannattajien joukoissa on aina jokunen hermoheikko joka innostuu liikaa, mutta se on pieni vähemmistö, suuri enemmistö on normaaleja urheiluhenkisiä faneja...miksi pienen vähemmistön toilailut on niin pirun tärkeitä joillekin?...outoa...

        Yhtäkään.

        Tiedoksi sinulle: Hitleriäkin oli vain yksi, miksi yhden miehen toilailut on niin pirun tärkeitä? suurin osa saksalaisista oli vain ISÄNMAANSA ystäviä ;)


      • åqzm
        Ei tarvitse kirjoitti:

        Yhtäkään.

        Tiedoksi sinulle: Hitleriäkin oli vain yksi, miksi yhden miehen toilailut on niin pirun tärkeitä? suurin osa saksalaisista oli vain ISÄNMAANSA ystäviä ;)

        -on muuten järkyn onnetonta ja tosi typerää ja ontuvaa verrata fasistidiktaattoria jäähallissa heiluviin hemmoihin...huhhuh, kaikenlaista täältä saakin lukea...


      • Älä siis vertaa
        åqzm kirjoitti:

        -on muuten järkyn onnetonta ja tosi typerää ja ontuvaa verrata fasistidiktaattoria jäähallissa heiluviin hemmoihin...huhhuh, kaikenlaista täältä saakin lukea...

        Ja mene "yksittäistapausten" taakse, fanilauma on fanilauma, ihan kuten natsit, yksilöitä kaikki ;)

        Ja eikö sinunkin valveutuneena tulisi torpata tuollaiset Hitlerit pois sun jengistä :DD


      • ÅÅÅ tuli
        åqzm kirjoitti:

        -on muuten järkyn onnetonta ja tosi typerää ja ontuvaa verrata fasistidiktaattoria jäähallissa heiluviin hemmoihin...huhhuh, kaikenlaista täältä saakin lukea...

        Ku tilauksesta, tyypillinen vasenkätinen siinä puolustelee, tuu tänne ja otetaan erä ?


      • Persuja kaikki
        åqzm kirjoitti:

        -on muuten järkyn onnetonta ja tosi typerää ja ontuvaa verrata fasistidiktaattoria jäähallissa heiluviin hemmoihin...huhhuh, kaikenlaista täältä saakin lukea...

        sport fanit, se on faktaa


      • sensuuri jatkuu

        ei ole kerrottu kannattajien sikailusta lauantaina Tampereella vieläkään

        Onneks on Aamulehti, Yle ja sosiaalinen media


      • RKP porukkaa
        Persuja kaikki kirjoitti:

        sport fanit, se on faktaa

        Sundomin rasisteja sportin fanit, muutama idiootti kopparannalta, yhtäkaikki kelkan naruja joita tuuli kuljettaa.

        Pelle porukkaa kuten seuran nimikin näyttää


    • sporte

      eikö tuota valtosen hinttaria saa jo erotettua

      • Läskien taivas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe