Nälkäisenä nukkumaan, kamalaa

kurjaa

Ennen kuin todettiin D2, söin hyvin ja menin nukkumaan tyytyväisenä vatsa täynnä. Nyt tarvitsee mennä nukkumaan nälkäusenä. Äsken söi pari pientä vouleipää, kissanraatorasvaa sipaus päälle, pari siivua lähes rasvatonta leikkelettä päälle ja yksi tomaatti leipien päällä. Jälkkäriksi join Benecol jugurttijuoman kunpitäs kolestrooliakin alentaa ja lääkäri suositteli Benecolia käyttämään. Edelleen nälkä. Täytyykö näin jatkaa koko lopun elämää. Onko tämä enää elämää?

10

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hitaita hiilihydraat

      Ei tarvitse nähdä nälkää. Kun jakaa suositellut ateriamäärät pitkin päivää pieniksi aterioiksi (syötävä myös illallinen), ei ole nälkä ja laihtuu. Mutta tärkeintä on ettei syö enempää kuin kuluttaa. Kroppa tottuu pian siihen ettei vatsaa mätetä täyteen niin että napa paukkuu ja se pienempikin ateria riittää ilman nälän tunnetta.

    • hp&v

      Iltapalaksi kahden voileivän pitäisi kyllä riittää. Kasviksia ilman rasvaa voi toki lisätä tuohon koska niissä ei ole juurikaan energiaa. Itse yleensä juon iltapalaksi smoothien, syön tuon kaksi voileipää (joskin majoneesilla ja herkkukurkulla) tai hedelmän tai kaksi ja pärjään hyvin aamuun. Verensokerini ovat myös hyvät, tänä aamuna paasto 5.6 mmol/l.

      • Hentunen

        Kuinka te hp&v ???? Hyvin vähällä rasvalla tulette toimeen?


      • Ei tarvita
        Hentunen kirjoitti:

        Kuinka te hp&v ???? Hyvin vähällä rasvalla tulette toimeen?

        Miksi rasvaa pitäisi syödä ylenmäärin? Kohtuullisesti ja terveellisiä pehmeät rasvat riittää hyvin.


      • Hentunen
        Ei tarvita kirjoitti:

        Miksi rasvaa pitäisi syödä ylenmäärin? Kohtuullisesti ja terveellisiä pehmeät rasvat riittää hyvin.

        Mikä on kohtuus?


    • tässä neuvoni

      Minulla on myös tuo D2 ja olen opetellut menemään nälkäisenä nukkumaan. Kyllä siihen tottuu ja lopulta jopa nauttii siitä kun kykenee hillitsemään ja pitämään kurissa itsensä. Ei se niin vaikeaa ole, pahinta on alussa pari vko kun elimistö on tottunut iltasyömiseen.

      Minulla se on kannattanut, olen saanut painon pysymään vakiona jo pitkän aikaa kun aiemmin se vain pyrki nousemaan koko ajan.

    • sokeri laski

      Nälkäkin on usein vain tottumuksen aiheuttama mieliteko, ei oikea nälkä. Kun on tottunut syömään tiettyyn aikaan tai tietyssä tilanteessa niin maha huutaa ruokaa vaikkei nälkä oikesti olisikaan.

      Kumpiko sinulla on, minulla oli vain tottumus iltasyöntiin. Lopetin sen pienin ponnisteluin ja nyt ei ole mitään iltaongelmaa ja aamusokeritkin laskivat.

    • ei ähkyilyä

      Jos on iltanälkä niin jotain kevyttä ja rasvatonta. Sillai nukkuukin paremmin kun ei ole ähkytäynnä. Ja se kevytkin ainakin jo viimeistään tuntia ennen maate menoa.

    • tosi outo ukko

      mun rytmi on ihan pielessä herään 2-3- aikaan yöllä ja rupean syömään aamusokereita kait on silloin turha mitata.järkyttävän korkeita.......hoitajakaan ei osannut sanoa kannattaako aamupalaa silloi syödä jos jo yöllä syö mielestäni ei. vaikka syön illlalla niin yöllä on nälkä, sitten aamulla ei ole nälkä vaikka paastoaika sama n.4t.seuraavaksi klo 14 jotain pientä, seuraavaksi klo 18 enemmän, seuraavaksi 22,30.sitten 2-3 aikaan yöllä. onko kukaan muu näin outo?.

      • Miten lukemat

        Oletko mitannut verensokerisi silloin yöllä kun heräät nälkään? Minulla on useinkin käynyt niin että aamulla herätessä on kiljuva nälkä ja voisin lyödä vetoja että verensokerit on alhaalla. Mutta aina sokerit on ollut normaalia korkeammalla, lukemissa 6-7 (normaalisti viiden vaiheilla).

        Yleensä verensokerit on alhaisimmillaan n. klo 4 jos noudattaa edes kohtuullisen normaalia unirytmiä. Sen vuoksi laajennetussa tarkkailussa mitataan klo 4:n lukema ateriamittausten lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe