Apua, kuinka siirtää rahaa tilille?

elmeriVirta

Olen 16-vuotias, ja minun pitäisi siirtää kaverini tilille 20€. Huomenna olisin menossa OP pankkiin. Mitä minun siis pitää tehdä. Kaverini kertoo minulle huomenna oman tilinumeronsa. Pitääkö minun tietää oma tilinumeroni, vai pystynkö esimerkiksi antamaan käteistä kassalle ja kassalla oleva henkilö siirtää ne sitten hänen tililleen? Tai jtn sinne päin... Tämä on ensimmäinen kerta kun olen tälläiaten rahan siirto juttujen kanssa tekemisissä, joten tarvitsen apua. Onnistuuko rahansiirtäminen vaikka en olekkaan vielä täysi ikäinen? Mitä kaikkea yleensä pitäisikään tietää asiasta. Auttakaa nopeasti...

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankin Täti

      Kantsiskos sun kysyä vaikka isiltä tai äidiltä neuvoa?
      Kysyvät varmaankin sulta henkilöllisyystodistusta, koska rahanpesulaki.

      PS.
      OP taitaa veloittaa tuosta kassalla maksamisesta 5-10 euroa, eli sulla pitäis olla 25-30 euroa hynää mukana.

    • hoit-su

      Jos sinulla on tili Opssä, niin annat tädille kaverisi tilinumeron ja sanot, että siirretään tälle tilille xx summa. Voit myös antaa kassalle käteistä, mutta kaverin tlilinumero pitää ensin olla tiedossa. semmonen vielä, että eri pankkien välillä on rahan siirtymisessä 1-2 päivän viive. Jos teillä on tilit samassa pankissa, niin raha siirttyy saman tien.

    • elmeriVirta

      Kiitos kamalastu teille molemmille. Pelastitte Juuri mun päivän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7774
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4606
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3271
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1496
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe