Samsung galaxy s3 4g kitkat

Samsungs3

Tänään aamulla tuli samsung galaxy s3 4g:hen kitkat päivitys jakoon myös Suomessa. Latauksen koko melkein 600 mt. Katsotaan, kuinka tämä uusi päivitys toimii. Pahasti myöhässähän tämä päivitys tuli, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

58

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asberger2

      Asennettu ja testattu. Ihan hyvin näyttää pelittävän. Paransi mielestäni toimivuutta ja akunkestoa huomattavasti. Ennen kuin lataa päivityksen kannattaa noudattaa valmistajan ohjetta. Eli palauta tehdasasetuksiin ja poista samalla kaikki tiedostot puhelimesta, tämän jälkeen lataa päivitys ja asenna.

      • parkkis

        Mahtavaa kuulla että pelittää hyvin.

        >Eli palauta tehdasasetuksiin ja poista samalla kaikki tiedostot puhelimesta

        MIten voin varmuuskopioida kaikki ettei tarvitse joka juttua uudelleenasentaa?


      • parkkis kirjoitti:

        Mahtavaa kuulla että pelittää hyvin.

        >Eli palauta tehdasasetuksiin ja poista samalla kaikki tiedostot puhelimesta

        MIten voin varmuuskopioida kaikki ettei tarvitse joka juttua uudelleenasentaa?

        Sovelluksia ei voi mutta omat tiedostot kylläkin tietokoneelle.


      • kannyman kirjoitti:

        Sovelluksia ei voi mutta omat tiedostot kylläkin tietokoneelle.

        Oli tuossa Kies 3 versiossa valinta varmuuskopsata ohjelmatkin ja palautella yksitellen, en tosin ole vielä testaillut palautella mutta otin varmuuskopion.

        Se Kies 3 on muuten ainut versio joka toimii tässä luurissa.


      • musicolios kirjoitti:

        Oli tuossa Kies 3 versiossa valinta varmuuskopsata ohjelmatkin ja palautella yksitellen, en tosin ole vielä testaillut palautella mutta otin varmuuskopion.

        Se Kies 3 on muuten ainut versio joka toimii tässä luurissa.

        Kies ohjelma on turha. Sitä ei kannata asentaa tai käyttää. Androidin hyväpuoli on juurikin tämä ettei mitään ohjelmia tarvitse asentaa sitä varten tietokoneelle.


      • kannyman kirjoitti:

        Kies ohjelma on turha. Sitä ei kannata asentaa tai käyttää. Androidin hyväpuoli on juurikin tämä ettei mitään ohjelmia tarvitse asentaa sitä varten tietokoneelle.

        Miten otat ne varmuuskopiot ilman Kiessiä?
        Kylläkait minä sen tiedän että Kiessiä ei muuhun tarvikkaan.


      • musicolios kirjoitti:

        Miten otat ne varmuuskopiot ilman Kiessiä?
        Kylläkait minä sen tiedän että Kiessiä ei muuhun tarvikkaan.

        Ennen otin ne muistikortille ( Kuvat, videot, tiedostot). Nykyään kun kännykässä ei ole muistikorttipaikkaa niin siirrän ne koneelle. Viestit taas tällä sovelluksella: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=fi

        Sovellukset asennan uudestaan Google Playsta ja halutessaan osan niiden asetuksista voi itse kopioida talteen Androidin tiedostonhallinnan kautta. Kännykkää tarvitsee vain harvoin palauttaa tehdasasetuksille joten asetusten laitto itse ei ole suuri homma.

        Ei tähän mitään raskasta Itunesin tapaista softaa tarvita.


      • kannyman kirjoitti:

        Ennen otin ne muistikortille ( Kuvat, videot, tiedostot). Nykyään kun kännykässä ei ole muistikorttipaikkaa niin siirrän ne koneelle. Viestit taas tällä sovelluksella: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=fi

        Sovellukset asennan uudestaan Google Playsta ja halutessaan osan niiden asetuksista voi itse kopioida talteen Androidin tiedostonhallinnan kautta. Kännykkää tarvitsee vain harvoin palauttaa tehdasasetuksille joten asetusten laitto itse ei ole suuri homma.

        Ei tähän mitään raskasta Itunesin tapaista softaa tarvita.

        Saattaa olla tosiaan mahdollista muistikortillekin ottaa varmuuskopio, mutta eipä tuosta nyt niin suurta vaivaa ollut asentaa Kies3 ja sitä kautta palauttaa ne asetukset, sovellukset latailin minäkin käsin.
        Eipähän tarvinnut wlan salasanoja, puhelutietoja yms. pahemmin käsin enää säädellä kun klikkasi vaan palauta varmuuskopiosta.

        Tulipahan samalla vähän putsailtua luuria kun nollasin koko höskän ennen päivitystä.


    • Tuliko muka, olen jo ajatellut että ei tule ollenkaan mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Kiessilläkö tuon saa vai otana?

      • Jaa olihan tuo näköjään kännylläkin suoraan, ihme että tuli päivitys.


    • Tietoturvan kannalta ei ole kovin hyvä asia että päivitykset tulee myöhään.

      • ghhvjbbnb

        Kukas se täällä kehui vuosi sitten kuinka hyvin ja nopeasti samsung päivittää laitteitaan. Vaikka samsungilla on miljoonia ohjelmistotyössä ja rahaa on kuin roskaa niin ei vaan pystytä päivittämään nopeasti.. Noi varmuuskopiot on ihan turhia. Päivittåä vaan niin toimii hyvin. Ittekkään en ole koskaan varmuuskopioinu mitäämhhh


      • ghhvjbbnb kirjoitti:

        Kukas se täällä kehui vuosi sitten kuinka hyvin ja nopeasti samsung päivittää laitteitaan. Vaikka samsungilla on miljoonia ohjelmistotyössä ja rahaa on kuin roskaa niin ei vaan pystytä päivittämään nopeasti.. Noi varmuuskopiot on ihan turhia. Päivittåä vaan niin toimii hyvin. Ittekkään en ole koskaan varmuuskopioinu mitäämhhh

        Kyllähän se päivittyi nopeasti muttei suomessa.


    • samdown

      ihmeitten aika ei ole ohi. Näemmä alkoi päivittämään. Vesilinnut toistaiseksi turvassa :) ps. osikohan sampan porukka kuitenkin lukenut tätä palstaa ja valituksia

      • idodksbjs

        "ps. osikohan sampan porukka kuitenkin lukenut tätä palstaa ja valituksia"

        Älä unta nää.


      • Naamaranne
        idodksbjs kirjoitti:

        "ps. osikohan sampan porukka kuitenkin lukenut tätä palstaa ja valituksia"

        Älä unta nää.

        Ei ne taida Koreassa suomea osata...


      • ota update

        Mitään varmuuskopioita ei nykyään tarvi ottaa. Se oli sillon Android 2.3 aikaan ja sitä ennen.


    • samdown

      no enpä kehannut itekään mitään varmuuskopsuja. Eihän tuo nyt visuaalisesti taivasta tehnyt mutta katsotaan nyt se akunkesto josta on jupistu palstalla jos toisellakin.

      • Aika samaltahan tuo näyttää mutta eiköhän siellä konepellin alla nyt hyrrää jotain uuttakin, pääasia että tuli lisää ikää luurille, jos tuolla vielä vuoden vetelis ainakin.


      • samdown
        musicolios kirjoitti:

        Aika samaltahan tuo näyttää mutta eiköhän siellä konepellin alla nyt hyrrää jotain uuttakin, pääasia että tuli lisää ikää luurille, jos tuolla vielä vuoden vetelis ainakin.

        niin näyttää, sama wanha touzhwinz. Vissii ladattava joku custom launcher. Onko kellään suosituksia ??


      • shaqi
        samdown kirjoitti:

        niin näyttää, sama wanha touzhwinz. Vissii ladattava joku custom launcher. Onko kellään suosituksia ??

        Nova Launcher paras mun mielestä ja sitä käyttänyt nyt pari kuukautta S4:ssa


    • akunkesto

      Näyttäis siltä, että akunkesto on parantunut?

    • 4.4 päivitys vie vähemmän tehoja joten akunkesto voi olla parempi.

      • eikä päivitys

        Siis Android 4.4 käyttöjärjestelmä vie vähemmän tehoja kuin
        entinen Android 4.3.


    • Kyllä. Google teki siitä sellaisen että se toimisi hyvin halvoissakin malleissa.

      • kkfu

        Mut eipä toimi eikä sitä edes saa suurimpaan osaan halpoja malleja


    • Toimii se sellaisenaan mutta valmistajat pyrkivät muokkaamaan sitä omanlaisekseen ja lisäämään siihen turhia sovelluksia ja käyttöliittymiä. Eihän se tällöin toimi yhtähyvin.

      • tw kenkää

        Mun mielestå samsung pitäisi haastaa oikeuteen s3 mallin jättämisestä kitkatin ulkopuolelle vain raskaan touchwizin takia. Samsung saisi silloin laittaa puhtaan androidin s3 ja muihin halpoihin androideihinsa. Ja mahdollisimmqn moni nimi adressiin jossa vaaditaan tw poistoa


    • Valmistaja saa itse päättää tukiajan. Sitä ei mitkään lait tietääkseni määrää.

      • Lonerillan

        Hei, osaisiko joku auttaa? Asensin tänään tähän s3 4g:hen tuon android 4.4, ja normaalisti on kyllä toiminut, mutta en pysty enää lataamaan tiedostoja netistä! Alkujaan ei tätä ongelmaa ollut, mutta sitten kun se ilmeni, pystyin ladata tiedostot chromen kautta, mutta päivityksen jälkeen en ole pystynyt enää kummallakaan selaimella. Oletusasetukset on palautettu mutta ei ole toiminut.


    • Ilmoittaako se mitään latausvaiheessa?

      • Lonerillan

        Kun latauksen aloittaa, tulee näkyviin "lataus käynnistetty" tai vastaava, mutta ilmoituksiin ei tule mitään lataamisen merkkiä.


    • gaga1

      Oikein todellako parantaa akun kestoa? Mulla on nyt tuo päivitys pyörinyt puhelimessa monta päivää (ilmoitus, että ladattu mutta ei asennettu), kun rasittaa ja suututtaa kaikki varoitukset varmuuskopioiden ottamisesta ym. En ole yksinkertaisesti ehtinyt. Mutta eikö siis välttämättä tarvitsekaan niitä ottaa?

      Mutta siis tuo akku!! Mulla on ollut tuo puhelin muutaman kuukauden ja akku kuluu vähäiselläkin käytöllä tosi nopeaa. Esimerkiksi eilen illalla myöhään latasin akun täyteen ja nyt jo ilmoittelee, että akku vähissä. Pari kertaa olen tänään pyörähtänyt Facebookissa ja jotain lehteä aamulla lueskelin plus lähetin parit viestit Whatsappissa. Siinä se käyttö.
      Olen jo harkinnut kiikuttaa puhelimen takuuseen, mutta täytyykin vissiin sitten testata tämä päivitys ensin. Muuten nämä päivitykset vaan rasittaa mua, olen just sitä tyyppiä jolla pitäis oikeastaan olla se mahdollisimman vanhanaikainen kapula! :D

      • Riippuu tietysti käytöstäsi ja asennetuista ohjelmista tuo akun kulutus homma, myös taustapalveluista jne.
        Tietysti sinun kannattaa joka tapauksessa tuo puhelimesi päivittää.

        Akunkulutus itsellä on 3s 22h, eli melkein nelisen päivää. ja vielä on 40% jäljellä virtaa, on ollut myös netti päällä tuossa ajassa.


      • parkkis

        Päivitin (OTA) viikonloppuna S3 LTE 4.3 -> 4.4.4 ja oli kyllä todella mahtava päivitys. Yleensä akku kestää muutaman tunnin, nyt koko päivän. Esim. aamuun mennessä akku ihan sippi, päivityksen jälkeen ei ole yöllä kulunut kuin muutama prosentti. Samoin appsit säilyivät käyttökelpoisina. Ei tarvinnut palautella niitä google playsta tai kies3:sta. Aika mageeta. Vaimokin rohkeni päivittää.


    • Huonompaa

      Missähän mahtaa mättää kun päivityksen jälkeen akku kuluu nopeammin ja luuri kuumenee hetkessä.. lisäksi toimii hitaammin. Voisikohan syy olla että en laittanut aluksi tehdas-asetuksia..

      Mites muilla, ootteko "alustanut" ennen asennusta?

      • svennis

        Minä päivitin eilen, en tehnyt mitään tehdas-asetusten palautuksia, kyllä minulla ainakin näyttää että akun kesto parani huomattavasti, yön aikana varaus oli laskenut vain 3%:a.


    • Odotusta

      Itse oottelen kuumeisesti jo android 5:ttä. Luuri tosin Motorola.

    • LuxC
    • Tzz

      Hm, eipä oo firmistä vieläkään tullut. Saakos tuon päivityksen jotenkin väkisin haettua?
      S3 4G malli kyseessä eli GT-i9305, ei siis (N) versio, josta horisevat tuolla ulkomaisilla palstoilla. Tarkemmin GT-i9305XXUEMK1, vai eroaako tämä nyt jotenkin muista LTE versioista?
      Kies3 ei havaitse uusia firmiksiä eikä "Päivitä" toiminto. Nyt siis mennään edelleen JB 4.3:lla.

    • Kies ohjelmaa ei kannata nykyään käyttää. Voisi sanoa että se on nykyään turhake.

      http://www.sammobile.com/firmwares/ Tuolta jos mistään voi katsella päivityksiä etukäteen.

      • Tzz

        No huhh, kiitos linkistä. Enpä ois arvannu että versioita samasta luurista on noin hemmetin monta. Odotellaan siis vielä...


      • parkkis

        Ehdottiko puhelin että päivitys saatavilla? Jos ei niin ei muuta kuin kokeilemaan löytyisikö eli mene Settings > About device > Software update ja sieltä sitten Update now, tyyliin: youtube.com/watch?v=sTV2euBZoig

        Tuolla tavalla imuroitui ja asentui ilman tehdasasetuksille palauttamista ja Kiessiä. Appsit ja kaikki säilyi mukavasti. Päivityksen jälkeen versio on
        GT-I9305 eli ei N versio.
        Andoid 4.4.4
        Baseband I9305XXUFOA1
        Kerne version 3.0.31-3447006, Mon Dec 1 6:34:30 KST 2014
        Build number: KTU84P.I9305XXUFNL1


      • Tzz

        Ei ehdota, ja tuota updatea on kokeiltu joka päivä ;) Ei tule kitkattia.

        Juuri äskettäin näemmä julkaistu 13 eri versiolle 4.4.4 muttei minun luurille
        Baseband I9305XXUEMK1
        Build JSS15J.I9305XXUEMKC

        Noh ootellaan...


      • Tzz
        Tzz kirjoitti:

        Ei ehdota, ja tuota updatea on kokeiltu joka päivä ;) Ei tule kitkattia.

        Juuri äskettäin näemmä julkaistu 13 eri versiolle 4.4.4 muttei minun luurille
        Baseband I9305XXUEMK1
        Build JSS15J.I9305XXUEMKC

        Noh ootellaan...

        Hep, odotus kannatti ;)

        Tänään asentui 4.4.4.


    • Galaxii

      Täältä löytyy juurikin tuo s3 4g malli ja mietinkin, että onko tähän järkevää asentaa tuota virallista sampan kitkattia tilalle, kun nyt sisässä on virallinen cm11.
      Lähinnä kiinnostaa akun kesto ja yleinen käytettävyys.

    • Tigrotta

      Asensin 4.4 päivityksen, jonka jälkeen videolinkit eivät näy. Esim. jos yritän avata iltalehden videolinkkiä..ääni kuuluu mutta kuva on musta. Herjaa jostain mainoksen estosta? Help me :(

      • Kokeile toista selainta.


      • ota-pois

        Ota estot pois.


      • Tigrotta
        kannyman kirjoitti:

        Kokeile toista selainta.

        Ei auttanu selaimen vaihto. "Virhe voi johtua mainoksen esto-ohjelmasta" ..tollanen teksti tulee kun yrittää katsoa videolinkkejä. En vaan tiedä mistä voin poistaa eston.


      • Tigrotta
        ota-pois kirjoitti:

        Ota estot pois.

        Miten?


      • Tigrotta kirjoitti:

        Miten?

        Ei voi ottaa pois jos mainostenestäjää ei ole asennettu.


    • aloittelija

      Päivityksen jälkeen ei aukea play-kauppa ("lunasta koodi") mitä koodia se kaipaa? Myöskään gmailin posteja ei hae sovellukseen, s.postitilin kautta kyllä löytyy. Ilmeisedti synkronoinnissa ongelma, mitä voin tehdä?

      Tab 10.4 päivityksen jälkeen kysyi samaa mutta meni "ohi" ja kaikki toimii.

    • Kokeilenäitä12

      Varmaankin se Playn lahjakortin lunastusikkuna tai vastaava.

      Kokeile laittaa synkronointi manuaalisesti päälle tiliasetuksista.

    • aloittelija

      Mistähän sellaisen lahjakortin / koodin saa?

      • Ostamallasaa

      • aloittelija
        Ostamallasaa kirjoitti:

        Ostamalla esimerkiksi Expertiltä: http://www.expert.fi/Expert-Palvelut/Sisaltolahjakortit

        Ai että pitäisi ostaa joku lahjakortti että pääsisin edes katsomaan play-kaupan sisältöä? Kortilla sieltä olen aiemminkin ostanut. Ongelma taitaa nyt jotenkin olla tuossa google-tilissä, ei auttanut manuaalinen synkronointi. Aiemmin herjasi että "synkronoinnissa hetkellinen häiriö, kohta taas toimii", nyt ei enää herjaa mutta ei onnistu viestien haku gmail-sovellukseen eikä play-kauppaan


      • Eitoki
        aloittelija kirjoitti:

        Ai että pitäisi ostaa joku lahjakortti että pääsisin edes katsomaan play-kaupan sisältöä? Kortilla sieltä olen aiemminkin ostanut. Ongelma taitaa nyt jotenkin olla tuossa google-tilissä, ei auttanut manuaalinen synkronointi. Aiemmin herjasi että "synkronoinnissa hetkellinen häiriö, kohta taas toimii", nyt ei enää herjaa mutta ei onnistu viestien haku gmail-sovellukseen eikä play-kauppaan

        Ei tarvitse ostaa vaan toimii ilmankin. Kokeile poistaa Google tili kännykästä ja laita se uudelleen siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe