pitkittiny kuumeen hoito,apuja.

pitkittiny kuume...

Mulla kerran vuodessa tulee samat oireet,viimoisen kolmen vuodem aikana jonka oon ollut nykyseissä työpaikassani.
Sitä en osaa sanoa johtuuko kuume työstäni.
Eli normaali ruumiinlämpöni on 35,80 ja täysin voimaton olo on kuumeeni nousee 37,40.
Kuumeilua on aina alkuu kolme päivää,sit olettaa että on terve menee töihi ja ku vähäki rasittaa nousee kuume.ja sit takas sairaslomalla.ilkee tilanne ku eihä pomotkaa kohta usko että oon kipeä ku vähä välii kuumees ja välil päivän töissä.
onko vinkkejä mitä voi tehdä? Viime vuonna mut tutkittii vastaavassa tilanteessa perusteellisesti mitään ei löytynyt...

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitaja0

      Tutkimuksia vaatii ja varmaan verenkuva otettu? Keuhkokuvaa tms?

    • normitemper

      Ei tuo minusta vielä mitään kuumetta ole, vaan lievää lämpöilyä. Mutta kannattaahan se tutkia, kun tuntuu vaivaavan.

      • kilpparit?

        Mulla oli yli 3kk lämpöilyä 37,1-37,5. Lopulta syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta, tulehduksellinen. Mm. vasta-aineet oli kaksinkertaiset normaaliin verrattuna. Lääkitys aloitettiin ja pian lämpöily loppuikin :)
        Kannattaa siis otattaa tsh, t4v ja vasta-aineet!


    • Hei!

      Kerroit, että kuumetta on ollut noin kerran vuodessa. Kuvaamasi perusteella kuumeilu liittynee johonkin virustautiin, joka ei välttämättä kuumeen lisäksi anna muita oireita itsestään. Tällöin kuumeen pitäisi laskea pois ajan kanssa, eikä muuta hoitoa tarvita.

      Pitkittyneen kuumeen tausta pitää kuitenkin aina selvittää. Tästä asiasta voit lukea tarkemmin esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/kuume

      Eli mikäli kuume ei laske kolmessa päivässä, eikä liity tavallisiin flunssaoireisiin, on hyvä hakeutua lääkärin tutkittavaksi.

      Kuumeetonta talvea toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe