Älvsbytalon rakenne...

Nimetön

...ulkoseinässä?

Onko sisälevynä lastulevy vai gyproc?
Höyrynsulku?
Tuulensuojalevy?

Sitten alapohja.
Onko lattia valettu, vai onko se puurakenteinen?
Onko eristeenä villa vai styrox, jos villa niin pysyykö se kuivana..?
Saako siihen lattialämmityksen..?

6

8589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aina

      rossipohja,koska muuten Älvarin pystytyssysteemi ei toimi.
      Sisäslevyt lastulevyjä.
      Höyrynsulkumuovi.
      Tuulensuojakangas,ulkokipsilevyn sijasta.
      Tuulensuojalevy alapohjassa,alapohja on villoitettu lasivillalla.
      Villa eristeenä joka puolella taloa,tietysti se on kuivaa jos joku sitä ei kastele vedellä,luultavasti kukaan ei kastele...
      Lattialämityksen saa,jos asiakas purkaa lattiat toimituksen jälkeen ja itse hoitaa lattialämmityksen asennukset/kustanukset.
      Jos haluaa paljon mutoksia älvariin niin sitä ei kannata ostaa,älvari pitää ottaa semmoisenaan kuin sitä tarjotaan tai tilata talo joltain toiselta valmistajalta!

    • unto

      Yläpohja:
      Peltikate, rima, aluskate, kattopukki, joka lepää kantavan välipohja/kattoelementin päällä (ei siis kattoristikko/-kehä)
      Kattoelementin yläpintana on lastulevy (ohut), palkisto min villa, höyrynsulku, koolaus ja folioitu lastulevy.
      Huonekorkeus 2,40.
      Ullakon voi rakentaa itse jos siihen on tilaa.
      Tehdas ei tee sitä.
      Alapohja:
      Muovimatto (kosteissa tiloissa vedeneristyskelpoinen), lattialastulevy, höyrynsulku, palkisto min villa, tuulensuojalevy, laudoitus.
      Ongelmaksi muodostuu normin mukaisen 800 mm korkean tuulettuvan alapohjan rakentaminen. Älvsbyn sokkelipalkki on vain 490 korkea, joten sokkelia ei saa näkyviin enempää.
      Ulkoseinä:
      Lastulevy, höyrynsulku, runko min villa (pystyrunko 120 ja vaakarunko 95) tuulensuojakangas, pystylomalauta. (Alin pystylomalauta on suoraan kiinni tuulensuojakankaassa ja se on uritettu tuuletuksen aikaansaamiseksi. Ei siis ole ilmarakoa ja koolausta).

      Rakenteet ovat toimivat, mutta jokaisessa kohdassa minimoidut säästöjen aikaansaamiseksi.
      Älvsby tekee eniten voittoa pohjoismaisista talotehtaista, eikä se tee sitä sillä että joka lauta olisi hieman paksumpi kuin kilpailijalla ja lämmöneristys paksumpi, vaan sillä että se täyttää normit nipin napin.
      Eikä se aio muuttaa kurssiaan.

      • muuttaa kurssiaan.

        Tosiasiassa Älvsby täyttää sellaisetkin määräykset jotka suomessa tulee siirtymä-ajan jälkeen käyttöön vuonna 2006. Kun suomalaiset "laatutalotehtaat" ovat rahastaneet viimeiseen saakka niillä "laatutaloilla" rahat typeryksiltä. (tuuletusrakotyypeiltä)


      • Joo nauran minäkin
        muuttaa kurssiaan. kirjoitti:

        Tosiasiassa Älvsby täyttää sellaisetkin määräykset jotka suomessa tulee siirtymä-ajan jälkeen käyttöön vuonna 2006. Kun suomalaiset "laatutalotehtaat" ovat rahastaneet viimeiseen saakka niillä "laatutaloilla" rahat typeryksiltä. (tuuletusrakotyypeiltä)

        Niinpä minuakin nauratti tuo vaivannäkö kirjoittaa taas tollainen mollisointuinen Älvärilausunto sillä Älvsbytalo on jo rakennusnormeissa monia muita suomalaisia talotoimittajia edellä... täyttäen 2006 voimaantulevat EU-rakennusmääräyksetkin...


      • kolo Asseri

        Niinpä minuakin nauratti tuo vaivannäkö kirjoittaa taas tollainen mollisointuinen Älvärilausunto sillä Älvsbytalo on jo rakennusnormeissa monia muita suomalaisia talotoimittajia edellä... täyttäen 2006 voimaantulevat EU-rakennusmääräyksetkin...


      • mut ei ylitä
        kolo Asseri kirjoitti:

        Niinpä minuakin nauratti tuo vaivannäkö kirjoittaa taas tollainen mollisointuinen Älvärilausunto sillä Älvsbytalo on jo rakennusnormeissa monia muita suomalaisia talotoimittajia edellä... täyttäen 2006 voimaantulevat EU-rakennusmääräyksetkin...

        Hammaslääkäri on hammaslääkäri, mutta toisen tekemä paikka irtoaa viiden vuoden kuluttua. Toisen tekemä paikka pysyy 20 vuotta.
        Kumpi käytti aikaa enemmän?
        Se, joka oli huolellisempi ja jolla oli parempi moraali.
        Kumman kanssa asioidessaan asiakas säästi?
        Sen toisen, mutta ei enää muista, kumman, koska irronneen paikan tekijä oli jo päässyt unohtumaan.
        Kumman kanssa haluat asioida?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      615
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      610
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe