Olen miettinyt muuttavani ameriikkaan opiskelemaan tietotekniikkaa. Amerikassahan opiskelu ja vuokra maksaa niin kysympä teiltä että kuinka paljon sitä tukea saa. Riittääkö vuokraan ja opiskeluun vai teenkö töitä ohessa? Miten Amerikkalaiset opiskelijat suhtautuvat tälläiseen lihavahkoon Suomalaiseen?
Kiitos vastauksistanne
Kelan tuki ulkomaan
2
167
Vastaukset
- Opiskelija
http://www.kela.fi/opintotuki/esite17.htm
Sieltä löytyy informaatiota ulkomailla opiskelun tukeen, ei kyllä ole mitenkään järisyttävän iso.
Mutta jos kyseessä on yliopisto/korkeakoulu voi hakea kaikennäköisiä stipendejä suomessa ja siellä.
Mm Fullbright stipendit, niitä on kymmeniä ellei satoja erilaisia mutta niitä pitää hakea ja pystyä perustelemaan.
Amerikassa kai riipuu siitä missä aiot opiskella koska se on aika pirun kallista joissakin kouluissa, euroissa se on kaikkea
€2000-20000 per vuosi itse opiskelu eli koulu.
Yleensä jos haluat asua campuksella on vielä noin
€1000-1500 lisämaksu
sen päälle pitää maksaa vielä kirjat, ruoka ja eläminen.
Ei se kyllä halpaa hommaa ole.- anon
Ulkomailla opiskeluun ei mitkään valtion tuet riitä jos on lukukausimaksut ja kaikki, tarpeeksi isoja stipendejä saa todella harvat ja valitut. Miksi menisit Amerikkaan, miksei Suomi riitä? En ymmärrä. Menisit aluksi edes sellaiseen suomalaiseen opiskelupaikkaan, josta pääsee opiskelijavaihtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472