Alastalon salissa puhutaan parkin pukspröökistä.
Mikä se mahtaa olla?
Kiitos tiedosta.
mikä on pukspröötti
8
5502
Vastaukset
- bbbb
Halkaisijapuomi eli se mikä purjelaivoivojen keulassa sojottaa eteenpäin.
- paljon
Kiitoksia paljon, aina oppii lisää.
- Voltteri
bog = keula, kokka
spröt = ruoto, vihne
(ruots.)
Oletko muuten tosissasi sen Alastalosi kanssa - meinaan, että aiotko jaksaa lukea teoksen läpi?- Toinenkin
kutsutaan myös klyyvaripuomiksi, joka on ihan kuvaava nimi (klyyvari=nenä)
- utelias
Heh! Vaimo sitä kirjaa lukee ja on innosta vääränä.
Minä vaan hoidan tämän etsimispuolen:) - Frida
Äläs nyt Voltteri. Kirjahan on kielellisesti aivan upea. Minulla on kylläkin vain se kuvitettu laiha opus. Luettuna.
- Voltteri
Frida kirjoitti:
Äläs nyt Voltteri. Kirjahan on kielellisesti aivan upea. Minulla on kylläkin vain se kuvitettu laiha opus. Luettuna.
>Kirjahan on kielellisesti aivan upea.
Enpä epäile.
Päätalo syö yhtä ja samaa voileipää sentään vain 4 sivua, mutta Kilpi valitsee piippua 120 sivun verran. Saa todella ollakin upeaa kieltä, että tuollaisen kestää!
En muuten ole lukenut Päätaloakaan edes sitä yhtä sivua.
Päätalon ja Kilven ero lienee siinä, että kirjallisuudentuntijat ovat äänestäneet Alastalon salissa -romaanin useammankin kerran Suomen kirjallisuuden ykkösteokseksi. Iijoki-sarjalle tuota kunniaa ei ole suotu (ellei sitten erinäisiä kansanihmisiä nosteta kirjallisuudentuntijan asemaan).
V. Kilvestä juolahti mieleen: jos ostaa puolelta päivin Turusta mäyräkoirallisen tai pari olutta ja lähtee ajamaan 7 solmun nopeudella vesitse Uuteenkaupunkiin, niin milloinkahan tuo olut on Kustavissa? - Gustav Kilpi
Voltteri kirjoitti:
>Kirjahan on kielellisesti aivan upea.
Enpä epäile.
Päätalo syö yhtä ja samaa voileipää sentään vain 4 sivua, mutta Kilpi valitsee piippua 120 sivun verran. Saa todella ollakin upeaa kieltä, että tuollaisen kestää!
En muuten ole lukenut Päätaloakaan edes sitä yhtä sivua.
Päätalon ja Kilven ero lienee siinä, että kirjallisuudentuntijat ovat äänestäneet Alastalon salissa -romaanin useammankin kerran Suomen kirjallisuuden ykkösteokseksi. Iijoki-sarjalle tuota kunniaa ei ole suotu (ellei sitten erinäisiä kansanihmisiä nosteta kirjallisuudentuntijan asemaan).
V. Kilvestä juolahti mieleen: jos ostaa puolelta päivin Turusta mäyräkoirallisen tai pari olutta ja lähtee ajamaan 7 solmun nopeudella vesitse Uuteenkaupunkiin, niin milloinkahan tuo olut on Kustavissa?Kokemus osoittaa, että tuolla vauhdilla ensimmäinen mäyrä on lenssattavissa siinä Merimaskun tietämissä. Samassa paikassa myös ensimmäinen pit-stop ja seuraava Teersalossa. Turussa lähin kauppa on noin 0,5 tunnin kävelyn päässä keskimäärin rannasta. Jos siis pit-stop á puoli tuntia (kahden tankkauksen taktiikalla) ja koko matka 4,5 tuntia on koko lasti Kustavissa 6 tunnin kuluttua, siis klo 1800. Näin epätarkoilla lähtötiedoilla ei pysty antamaan tarkempaa aikaa. Mutta kokeile ihmeessä ensi kesänä, reitti on kaunis ja suojaisa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2264795Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233530Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2682047Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,91929Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381257Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611219Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1061002- 31803
- 61767
- 176750