Malmö, Rosengård

Esko

Tännekin pitää panna tämä osoite, joka oli Jippiillä:

http://aeonflux.exctazy.org/brl/misc/welcome_to_sweden.mpg

Malmön tilanne Fox News'in kuvaamana. Muslimit hallitsevat Rosengårdissa, ja poliisit ei voi liikkua siellä kuin kahden auton partioissa. Yksi poliisiauto tuhottaisiin. Siksi toisen auton täytyy olla vartioimassa poliisiautoa. Ambulanssit ei voi liikkua ilman poliisin suojelua. Muslimit eivät osaa maan kieltä. 90% on työttömänä. Monet eivät ole koskaan olleet koulussa. Maahan muuttaneet saavat myöhemmin tuoda maahan perheensä ja sukulaisensa. Koulussa on 1000 oppilasta, joista ruotsalaisia on 2. Katso itse, se olisi muuten uskomatonta, miten tilanne on päästetty sellaiseksi.

16

2451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurre_Orava

      Oletko kuullut sellaisia sanoja kuin monikuttuurisuus ja suvaitsevaisuus. Ne selittävät asiaa aikasta pitkälle.

      • Kertomansa mukaan on päästetty kahteenkin vieraaseen maahan töihin, joten on saanut nauttiakin noista asioista.


      • aye-serene

        ...hymyilyttää kun mainitset *monikulttuurisuuden ja suvaiatsevaisuuden*. ;)))
        Kyllä Esko tietää mistä on kysymys. Siis miksi se on noin Rosengårdissa.

        /aye


      • aye-serene
        Aabra-ham kirjoitti:

        Kertomansa mukaan on päästetty kahteenkin vieraaseen maahan töihin, joten on saanut nauttiakin noista asioista.

        ...liiallinen *suvaitsevaisuus* ja liian löysä siirtolais/pakolaispolitiikka on kaksi syytä Rosengårdin tilanteeseen. Suurimmaksi osaaksi politiikkojemme omaa syytä.

        /aye


      • aye-serene kirjoitti:

        ...liiallinen *suvaitsevaisuus* ja liian löysä siirtolais/pakolaispolitiikka on kaksi syytä Rosengårdin tilanteeseen. Suurimmaksi osaaksi politiikkojemme omaa syytä.

        /aye

        liian löysiä, olisiko sinne päästetty muutama satatuhatta suomalaistakaan?

        Ongelmia sekin tuotti aikonaan: "En finne igen" ja Slussenin sissit. Myös Suomen rikolliset ja sopeutumattomat siirtyivät sinne joukoittain, koska Ruotsin sosiaali- ja työttömyysturva olivat huomattavasti parempi kuin Suomen. Ruotsissa eleli paremmin työttömänä kuin Suomessa matalapalkkatöissä. Ja suhtautuminen suomalaisiin oli monasti varsin kalsea - satunnaiseen turistiinkin. Nythän kai on jo sopeuduttu?

        Mutta kieltämättä näyttää siltä, että eritoten Rosengårdenissa on asiat hoidettu luvattoman huonosti. Eikö Ruotsissa ole edes pakollisia kieli- ja kulttuurikursseja maahanmuuttajille?

        /Abba


      • aye-serene
        Aabra-ham kirjoitti:

        liian löysiä, olisiko sinne päästetty muutama satatuhatta suomalaistakaan?

        Ongelmia sekin tuotti aikonaan: "En finne igen" ja Slussenin sissit. Myös Suomen rikolliset ja sopeutumattomat siirtyivät sinne joukoittain, koska Ruotsin sosiaali- ja työttömyysturva olivat huomattavasti parempi kuin Suomen. Ruotsissa eleli paremmin työttömänä kuin Suomessa matalapalkkatöissä. Ja suhtautuminen suomalaisiin oli monasti varsin kalsea - satunnaiseen turistiinkin. Nythän kai on jo sopeuduttu?

        Mutta kieltämättä näyttää siltä, että eritoten Rosengårdenissa on asiat hoidettu luvattoman huonosti. Eikö Ruotsissa ole edes pakollisia kieli- ja kulttuurikursseja maahanmuuttajille?

        /Abba

        ...kun tänne tuli paljon suomalaisia oli myöskin paljon työpaikkoja. vanhemmat ihmiset on kertoneet että kun haki työpaikkaa sai jo seuraavana päivänä aloittaa työt jos halusi ja ei ollut kuulema kovinkaan tärkeää osasiko kielen kunnolla. Töitä riitti.

        Viime vuosien aikana on tilanne Ruotsissa muuttunut. Nyt kysytään koulutusta jopa siivous paikkaan. Ja kieli on osattava.
        Joka työpaikkaan on monia satoja hakijoita usein. Se jolla on parhain koulutus, hyvä ruotsin kieli ja sosiaalinen ihminen saa paikan. Konkuressi on kova.

        Kovassa konkurenssissä ei pärjää ulkolainen huonolla tai mitättömällä ruotsi kielen taidollaan.

        Tietenkin ulkolaisilla on oikeus luke ruotsia. Mutta tietääkseni se ei ole pakollinen. Tiedän monta jotka ei ole lukenut mitään mutta he on oppinut kielen itse.
        Ja aika minkä he saa lukea ruotsia ei taida olla kovinkaan pitkä. Jotkut ei opi siellä paljoakaan.

        Etenkin vanhemmat ihmiset kokevat ruotsin kielen vaikeana oppia. Ja tietenkin se vaikeuttaa asiaa kun oleillaan ja tavataan vain oman maan kansalaisia. Jos tutustuisi ruotsalaisiin niin ja pakottaisi itsensä puhumaan ruotsia niin kielen kyllä oppii helposti.
        Mutta sehän on itsestä kiinni haluaako oppia kielen vai ei.

        Valitettavasti nykypäivänä ei täällä saa työpaikkaa jos ei osaa puhua ruotsia. Myöskin musliminaisten mustat pitkät vaatteet ja huivit tuottavat vaikeuksia saada työtä. Ja moni muslimimies haluaa pitää vaimonsa kotona koska valtiolta voi saada avustuksia elämiseen. Ja kun tekee paljon lapsia saa paljon lapsilisää ja saa hyvän vuokra-avustuksen.

        Rosengård ei ole ainoa ghetto täällä. Myöskin Tukholman alueella on ghettoja. Joissa olot ei ole kovinkaan ihania asukkaille.

        /aye


    • aahoohoo

      Miksi se on noin? Olisiko sinulla tietoa esim alueen työttömyydestä? Veikkaan työttömyysprosentin olevan korkea alueella, vaikkaan talojen olleen "slummimaisia" jo uutena.
      Veikkaan ettei tuon mittakaavan ongelmaa olisi, jos maahanmuuttajat olisi hajasijoitettu ympäri maata.

      Minä olen aikaisemminkin puhunut kielen opettelun tärkeydestä ja nyt on mielipiteeni jyrkentynyt tämän asian suhteen: maahanmuuttaja olisi velvoitettava kielikylpyyn ja kohdemaan kieli tulisi opetella minkä pykäläväkkyrän nojalla tahansa. Muutoin maahanmuuttaja on syrjässä kaikesta. Työllistyminen on mahdotonta ja silloin syntyy näitä slummeja amerikan malliin.

      • Esko

        >>Olisiko sinulla tietoa esim alueen työttömyydestä?

        Se on 6-7% Skånessa. Muualla maassa voi olla 4%.
        http://www.skane.se/upload/Webbplatser/RU/Dokument/HurhardetgattiSkane2004/balans_del1_arbetsloshet.pdf.

        >>vaikkaan talojen olleen "slummimaisia" jo uutena.

        Tuossa filmissä näkyy talojakin ja luokkahuone. Ei ne mitenkään slummeilta näytä. Tummat siirtolaiset kyllä tuhoaa asuintalonsa. Sitä olen paljonkin nähnyt.

        >>Veikkaan ettei tuon mittakaavan ongelmaa olisi, jos maahanmuuttajat olisi hajasijoitettu ympäri maata.

        Kuinka niitä voi hajasijoittaa, kun eivät osaa kieltä? Kielen opettaminen hajasijoitetuille ei ole mahdollista. Luokissa pitää olla aika monta oppilasta.

        Kielen opettelu on siirtolaisen itse tehtävä. Ammatti ja kielitaito pitäisi siirtolaisen itse hankkia jo ennen maahan saapumistaan. Monet muslimit tulevat ilman aikomustakaan koskaan tehdä työtä tai oppia kieltä. Sellaisia ovat ne sukulaiset, jotka saavat luvan saapua perässä, kun yksi on saanut työluvan maassa.
        Siirtolainen on itse vastuussa kaikesta mitä tekee tai jättää tekemättä. Onhan se kummaa, kun tullaan toiseen maahan ja sitten syytetään viranomaisia vaikka mistä. Ne pitäisi potkaista maasta pois, jos eivät löydä työpaikkaa kohtuullisen ajan kuluessa.


      • Aamos
        Esko kirjoitti:

        >>Olisiko sinulla tietoa esim alueen työttömyydestä?

        Se on 6-7% Skånessa. Muualla maassa voi olla 4%.
        http://www.skane.se/upload/Webbplatser/RU/Dokument/HurhardetgattiSkane2004/balans_del1_arbetsloshet.pdf.

        >>vaikkaan talojen olleen "slummimaisia" jo uutena.

        Tuossa filmissä näkyy talojakin ja luokkahuone. Ei ne mitenkään slummeilta näytä. Tummat siirtolaiset kyllä tuhoaa asuintalonsa. Sitä olen paljonkin nähnyt.

        >>Veikkaan ettei tuon mittakaavan ongelmaa olisi, jos maahanmuuttajat olisi hajasijoitettu ympäri maata.

        Kuinka niitä voi hajasijoittaa, kun eivät osaa kieltä? Kielen opettaminen hajasijoitetuille ei ole mahdollista. Luokissa pitää olla aika monta oppilasta.

        Kielen opettelu on siirtolaisen itse tehtävä. Ammatti ja kielitaito pitäisi siirtolaisen itse hankkia jo ennen maahan saapumistaan. Monet muslimit tulevat ilman aikomustakaan koskaan tehdä työtä tai oppia kieltä. Sellaisia ovat ne sukulaiset, jotka saavat luvan saapua perässä, kun yksi on saanut työluvan maassa.
        Siirtolainen on itse vastuussa kaikesta mitä tekee tai jättää tekemättä. Onhan se kummaa, kun tullaan toiseen maahan ja sitten syytetään viranomaisia vaikka mistä. Ne pitäisi potkaista maasta pois, jos eivät löydä työpaikkaa kohtuullisen ajan kuluessa.

        muslimi naisille kahden lapsen synnyttämisen jälkeen.


      • aahoohoo
        Esko kirjoitti:

        >>Olisiko sinulla tietoa esim alueen työttömyydestä?

        Se on 6-7% Skånessa. Muualla maassa voi olla 4%.
        http://www.skane.se/upload/Webbplatser/RU/Dokument/HurhardetgattiSkane2004/balans_del1_arbetsloshet.pdf.

        >>vaikkaan talojen olleen "slummimaisia" jo uutena.

        Tuossa filmissä näkyy talojakin ja luokkahuone. Ei ne mitenkään slummeilta näytä. Tummat siirtolaiset kyllä tuhoaa asuintalonsa. Sitä olen paljonkin nähnyt.

        >>Veikkaan ettei tuon mittakaavan ongelmaa olisi, jos maahanmuuttajat olisi hajasijoitettu ympäri maata.

        Kuinka niitä voi hajasijoittaa, kun eivät osaa kieltä? Kielen opettaminen hajasijoitetuille ei ole mahdollista. Luokissa pitää olla aika monta oppilasta.

        Kielen opettelu on siirtolaisen itse tehtävä. Ammatti ja kielitaito pitäisi siirtolaisen itse hankkia jo ennen maahan saapumistaan. Monet muslimit tulevat ilman aikomustakaan koskaan tehdä työtä tai oppia kieltä. Sellaisia ovat ne sukulaiset, jotka saavat luvan saapua perässä, kun yksi on saanut työluvan maassa.
        Siirtolainen on itse vastuussa kaikesta mitä tekee tai jättää tekemättä. Onhan se kummaa, kun tullaan toiseen maahan ja sitten syytetään viranomaisia vaikka mistä. Ne pitäisi potkaista maasta pois, jos eivät löydä työpaikkaa kohtuullisen ajan kuluessa.

        Kai niitä pienempiä paikkakuntia löytyy Ruotsistakin kuin myös täältä Suomestakin. Pakkoko on tällätä kaikki samaan kortteliin.

        Itse asun 30 000 asukkaan kunnassa ja tuonlaisia vaikeuksia ei ole. Eikä varmasti ole muissakaan pikkukunnissa.

        Ei tarvitse olla kummoinenkaan kunta, kun sieltä löytyy kansalaisopistoa ja kurssia senkun valita.

        Jos yhteiskunnassa on porsaanreikiä josta kenen tahansa luikkia läpi, niin kenen on syy. Ihmisen luonteeseen kuuluu ymmärtääkseni päästä vähemmällä so. jos rahaa tulee ilman työtä, niin mitäs pakertamaan. En minä ainakaan luuttuun tarttuisi, jos saisin saman työkkärin korvauksena.

        Tämä meni ohi aiheen, sorry.


      • Esko
        aahoohoo kirjoitti:

        Kai niitä pienempiä paikkakuntia löytyy Ruotsistakin kuin myös täältä Suomestakin. Pakkoko on tällätä kaikki samaan kortteliin.

        Itse asun 30 000 asukkaan kunnassa ja tuonlaisia vaikeuksia ei ole. Eikä varmasti ole muissakaan pikkukunnissa.

        Ei tarvitse olla kummoinenkaan kunta, kun sieltä löytyy kansalaisopistoa ja kurssia senkun valita.

        Jos yhteiskunnassa on porsaanreikiä josta kenen tahansa luikkia läpi, niin kenen on syy. Ihmisen luonteeseen kuuluu ymmärtääkseni päästä vähemmällä so. jos rahaa tulee ilman työtä, niin mitäs pakertamaan. En minä ainakaan luuttuun tarttuisi, jos saisin saman työkkärin korvauksena.

        Tämä meni ohi aiheen, sorry.

        >>Kai niitä pienempiä paikkakuntia löytyy Ruotsistakin kuin myös täältä Suomestakin.

        Nämä siirtolaiset kuuluvat niihin, jotka eivät sekaannu ruotsalaisten joukkoon. He muodostavat omia pikku yhteiskuntiaan. Suomalaiset sekoittuvat, mutta monet muut kansat eivät tee niin.

        >>Jos yhteiskunnassa on porsaanreikiä josta kenen tahansa luikkia läpi, niin kenen on syy.

        Syy on sen, joka luikkii niistä porsaanrei'istä.

        >>Ihmisen luonteeseen kuuluu ymmärtääkseni päästä vähemmällä so. jos rahaa tulee ilman työtä, niin mitäs pakertamaan.

        Jos sitä tulee laillisesti, niin mitäpäs. Petokset ei kyllä ole laillisia. Vasta nykyään niihin aletaan tarttumaan Ruotsissa. On todettu, ettei systeemien kantokyky kestä kaikkea huijaamista.


      • aye-serene
        aahoohoo kirjoitti:

        Kai niitä pienempiä paikkakuntia löytyy Ruotsistakin kuin myös täältä Suomestakin. Pakkoko on tällätä kaikki samaan kortteliin.

        Itse asun 30 000 asukkaan kunnassa ja tuonlaisia vaikeuksia ei ole. Eikä varmasti ole muissakaan pikkukunnissa.

        Ei tarvitse olla kummoinenkaan kunta, kun sieltä löytyy kansalaisopistoa ja kurssia senkun valita.

        Jos yhteiskunnassa on porsaanreikiä josta kenen tahansa luikkia läpi, niin kenen on syy. Ihmisen luonteeseen kuuluu ymmärtääkseni päästä vähemmällä so. jos rahaa tulee ilman työtä, niin mitäs pakertamaan. En minä ainakaan luuttuun tarttuisi, jos saisin saman työkkärin korvauksena.

        Tämä meni ohi aiheen, sorry.

        ...on tehty näin. Sille ei enää voi mitään. Tehty mikä tehty. Kaikilla ihmisillä on kuitenkin edelleen oma vastuu elämästään. On vastuu opetella maan kieltä. On vastuu hakea itselleen työpaikkaa. On vastuu lapsistaan. On vastuu yrittää sopeutua ruotsalaiseen yhteiskuntaan kun tänne kerran on muutettu, niin maassa maan tavoin.
        Ihmisellä itsellään on se suurin vastuu mitä tekee omalle elämälleen. Ei aina voi odottaa että yhteiskunta auttaa koko ajan joka asiassa. Pitää yrittää itse.

        /aye


    • Yrjö Ärjylä

      Jotta voisimme tulla ruotsalaisten perässä tässäkin asiassa olisi Jakomäestä tehtävä Suomen Rosengård. Nimikin olisi hieno ja asukkaat myös. Olisi Espoolaisille kilpailua.

      Tuollainen 100.000 erikoisosaajan joukko saisi maamme talouden uuteen nousuun ja pääsisimme kohta 7G maiden joukoon.

      Ruotsalaisten touhu on kuin naisten tekemää.
      Tehdään hulluja päätöksiä ja politiikkaa ja sitten ollaan huuli pyöreänä ihmettelemässä, että kuis se nyt näin kävikään.

      Toivottavasti meidän politikkomme ovat viisaampia eivätkä päästä tänne samassa määrin luku- ja kirjoitustaidottomia ja työhaluttomia murjaaneja. Varsinkin muslinaisista tulee suuri ongelma, kun ne alkavat urakalla sikiämään ja täyttävät maan.

    • Pakana(M)

      Sinun logiikallasi kristinusko saa aikaan varastelua ja työn vieroksumista;)

    • aye-serene

      ...minulla ei ole aikaa tässä nyt enempää kirjoitella mutta laitan kaksi linkkiä jotka käsittelee Rosengårdia ja vähän muitakin ghettoja.
      Onhan tuosta Rosengårdista muistaakseni täällä puhuttu aikaisemminkin...

      Linkeistä voi kaikki lukea mitä sanotaan Rosengårdista ja elämästä siellä.
      Ei ole mitään kaunista lukemista. Sanokoot suvaitsevaiset mitä haluaa tällä palstalla. Eivätpähän näytä paljoa tietävän Rosengårdista mitään.
      Mutta lukekoot noista linkeistä jos kiinnostaa...

      http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/003131.php

      http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/003269.php

      Ja tässä saat yhden hyvän uskonto linkin jos sinulla ei sattuisi sitä olemaan vielä.
      http://www.religion.nu/

      /aye

    • valkokaulus

      Tämä on totuus monikulttuurisuutta kokeilleessa naapurimaassamme Ruotsissa, meillä ja Norjassa.


      1.Ruotsin seksuaalirikoksista 70 % oli ulkomaalaismiesten tekemiä vuosina 1986-97
      2. Ruotsin sosiaalirahoista 50 % menee talouksiin joissa on ulkomaan kansalaisia (lähde SCB)
      3. Malmön katuväkivallasta yli 60 % on siirtolais- ja maahanmuuttajanuorison aikaansaannosta
      4. Tukholman katuryöstöistä 90 % on ulkomaalaista alkuperää olevan nuorison aikaansaannosta
      5. Helsingin keskustan rikollisuudesta yli 60 % on rasististen ulkomaalaisjengien tekoja
      6. Norjassa raiskaustapaukset lisääntyivät 50 % vuonna 2000. Näistä ulkomaalaismiesten tekemiä oli
      kaksi kolmasosaa
      7. Nuorten tyttöjen ja alaikäisten lasten joukkoraiskaustapaukset ovat Pohjoismaissa yksinomaan ulkomaalaisjengien tekemiä, tuomiot niistä ovat täysin kansan oikeustajun vastaisia
      8. Ruotsin kaikista uusista HIV tapauksista 35 % on löydetty afrikkalaista alkuperää olevilta
      9. 20 % Ruotsissa asuvista afrikkalaisista on rikosrekistereissä
      10. Suomessa samat ilmiöt leviävät johtuen teidän päättäjien kyvyttömyydestä hillitä Suomeen soveltumattoman aineksen maahanmuuttoa.


      [artikkeli SE-lehdessä v. 2001]

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe