vanhat farkut

penninvenyttäjä

Tuleeko jollakin äkkiä mieleen, mitä vanhoista farkuista voisi väsätä. Ovat jo kuluneet, mutten raskis niitä laittaa roskiinkaan.Ideoita otetaan mielellään vastaan...

16

4970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukkapuikko

      Vanhoista farkuista tulee hyviä laukkuja! Itse olen tehnyt paljon erikokoisia laukkuja vanhoista farkuista :) Tosin ohjeita en mistään ole löytänyt vaan ne on sitten pitänyt keksiä omasta päästä

    • mattoja

      Kun vaan maltat leikata rittävän kapeata kudetta, saat loistomattoja!

    • on varmaan

      tosi kulunut idea?

    • tehnyt

      Suikaleesta voi virkatakin. Jos oikein sitkeä olet voi siitä tehdä myös paperia, mutta se on jo pidempi juttu...

    • ideanikkari

      Päällystä vanha lepotuoli tai tee irtopääliset farkusta. Olen itse verhoillut kangaspäällysteisen konttorituolin farkuilla.

      Hame, pitkä tai lyhyt.

      Farkkuliivi.

      Takki (tarvitset kahdet tai kolmet farkut.

      Sohvatyynyjä.

      Päiväpeitto. Taustalle voit laittaa muutakin puuvillakangasta kuin farkkua, niin peitteestä tulee kevyempi.

      Päällystä (koulu)kansiot ja mapit.

      Lattiatyyny. Täytteeksi vaikkapa superlonia tai tilkkuja, myös styroksista saa kivaa rouhetta tyynyihin.

      Lampunvarjostin farkusta.

      Tilkkumatto.

      • penninvenyttäjä

        Kiitos oikein paljon ideoista kaikille vastanneille! Eiköhän näistä jo löydy jotakin väsättävää. Tuo koulukirjojen tai mappien päällystys voisi olla jotain uutta. Kysymys hiipii mieleeni, että miten se päällys kiinnitetään, liimallako?
        Kysynpä vielä, että onko joku virkannut mattoja farkuista? Tuommoiseen mattoprojektiin löytyisi varmasti lisääkin vanhoja vaatteita, mutta ku eipä oo kangaspuita.


      • ideanikkari
        penninvenyttäjä kirjoitti:

        Kiitos oikein paljon ideoista kaikille vastanneille! Eiköhän näistä jo löydy jotakin väsättävää. Tuo koulukirjojen tai mappien päällystys voisi olla jotain uutta. Kysymys hiipii mieleeni, että miten se päällys kiinnitetään, liimallako?
        Kysynpä vielä, että onko joku virkannut mattoja farkuista? Tuommoiseen mattoprojektiin löytyisi varmasti lisääkin vanhoja vaatteita, mutta ku eipä oo kangaspuita.

        Kansion voi päällystää siten, että teet farkusta "taskut", joiden sisään pujotat kansion/mapin kannet. Selustaa vasten tulevan kankaan taitat tavallisen reunataitteen tapaan. Jos haluat, että käänne on siisti, taita reuna kaksinkerroin nurjalle puolelle kangasta ja ompele kiinni. Tee silloin vähintään 1,5 cm:n saumanvarat. Sisälle "taskuihin" jäävät saumat tavalliseen tapaan kiinni suoralla ompeleella. Reunoja ei ole pakko siksakata, koska ne jää sisäpuolelle.


      • kari
        penninvenyttäjä kirjoitti:

        Kiitos oikein paljon ideoista kaikille vastanneille! Eiköhän näistä jo löydy jotakin väsättävää. Tuo koulukirjojen tai mappien päällystys voisi olla jotain uutta. Kysymys hiipii mieleeni, että miten se päällys kiinnitetään, liimallako?
        Kysynpä vielä, että onko joku virkannut mattoja farkuista? Tuommoiseen mattoprojektiin löytyisi varmasti lisääkin vanhoja vaatteita, mutta ku eipä oo kangaspuita.

        Helpoiten kiinnität 2 puoli teipillä, ilman turhaa ompelua tai liimailua. Laitat kansion sisäpuolelle teipit ja taitat kankaan siihen kiinni.


    • tiltu

      Farkku on paksua ja tehokasta patalappuina, leikkelet vain sopivan kokoisia palasia ja ompelet reunoista yhteen.

      • makee

        Itse tein koiralle farkkupuvun.Tuli tosi makee


      • keräilijä
        makee kirjoitti:

        Itse tein koiralle farkkupuvun.Tuli tosi makee

        itse olen jo vuosia säästänyt sängynpeitettäjä ja tyynypäällisiä varten. Nuorten ja lasten huoneeseen saa tosi makeita.


    • muikku

      Sohvan irtopäällinen.
      Koiran patjan päällys.
      Kassi, takki, liivi, tyynyjä, meikkipussi, penaali, kynäpurkin päällys, ym. päällysteitä, matto ja mitä ikinä keksii ja haluaa kokeilla.

    • farkkutilkku

      Kirjastosta voisit löytää Suuri Käsityökerholehden no 1/93 jossa on kilpailussa palkitut farkkuideat. Niistä vois saada uusia vinkkejä.

      • rupamummo

        Keräsin erivärisiä farkkuja, tummasta aivan vaaleaan, tein lapsenlapselleni hirsimökki tekniikalla päiväpeiton, on tosi hyvä, ei menee sängyn päällä leikkiessä ryppyyn ja kestää kovaakin kulutusta, ompelin ja tikkasin sen normaalia paksummalla langalla.


      • penninvenyttäjä
        rupamummo kirjoitti:

        Keräsin erivärisiä farkkuja, tummasta aivan vaaleaan, tein lapsenlapselleni hirsimökki tekniikalla päiväpeiton, on tosi hyvä, ei menee sängyn päällä leikkiessä ryppyyn ja kestää kovaakin kulutusta, ompelin ja tikkasin sen normaalia paksummalla langalla.

        Mikä ihme on hirsimökkitekniikka...? Tuossahan voisi olla ideaa myös, jos useammat farkut löytyy.


      • Janna
        penninvenyttäjä kirjoitti:

        Mikä ihme on hirsimökkitekniikka...? Tuossahan voisi olla ideaa myös, jos useammat farkut löytyy.

        Tapa asetella tilkut tilkkutyössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe