Peruspyörää hankkimassa

jaanus__

Olen hankkimassa tänä keväänä ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin uutta polkupyörää kaupasta. Tarkoituksena on hankkia ihan peruspyörä, jossa saa olla jokunen vaihde ja mielummin käsijarrut kumpaankin pyörään. Olen melko huvittuneena jo pitkään huomannut, että useimmissa pyörämalleissa on nykyään 20 vaihdetta, eikä esim. lokareita ollenkaan. Mitä ihminen tekee normaali kaupunkikäytössä tuollaisella vaihdemäärällä(vanhalla kymmpivaihteisella käytin vain raskaampaa eturatasta ja 3-4 takaratasta..) ja itse en ainakaan aio ajella vaatteet kuralla sadesäällä. Nykyään em. fillarit ovat niin peruskamaa, että esim. tarjouksissa liikkeet myyvät juuri näillä ominaisuuksilla varustettuja pelejä. Eli esim. joku perus 3-vaihteinen pyörä maksaa helposti paljon enemmän kuin perus maasto ym. hybridit.
Nyt esim. citymarketista saa Scott Atacama-hybridin 299e, 21-vaiheella, mutta sentään lokareilla ja tarakalla varustettuna. Onko tietoa näistä markettien fillarien laadusta, kesttäkö vai ei..? Itse en kyllä paljon enempää uutenkaan pyörään sijoittaisi, en ainakaan maastopyörään. Vai onko jollain vinkkejä halvemmista ns. normaalipyöristä?
Ensi huolto on kuulemma uuden pyörän tärkein huolto, missä vaiheessa se sitten tulee suorittaa nykyään?

14

2008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tollo

Varmaa on, että tuollainen 300 euron pyörä ei kovin häävi ole. Navat,keskiö,vanteet, kammet ovat mahdollisimman halpoja ja samalla kertakäyttötuotteita. Sanoisin, että noin 600 € saa ensimmäisen (hybridi)pyörän, jolla voisi olla useamman vuoden käyttöikä. Monethan kyllä ajavat huonoilla pyörillään vuosikausia, mutta autoilutermeillä sanottuna eivät menisi katsastuksesta läpi !

• Pyöräkauppias

Suosittelen Biltemaa. Sieltä saat hintaansa nähden laadukkaimmat pyörät. Merkkiliikkeet kannattaa kiertää kaukaa..

• Polkija1

No niin, siinä joku bilteman myyjä nyt yrittää..
        Kyllä se vain on niin, että jos haluaa kunnon pyörän, se on ostettava merkkiliikkeestä.
        Muista, että biltema ei edes ota vaihtopyörää vaihdossa..

Suosittelen jotain tunnettua merkkiä ja hybridi on monikäyttöinen pyörä, ei mene vanteet solmuun ensimmäisessä kuopassa.

• jaanus_
        Polkija1 kirjoitti:

No niin, siinä joku bilteman myyjä nyt yrittää..
        Kyllä se vain on niin, että jos haluaa kunnon pyörän, se on ostettava merkkiliikkeestä.
        Muista, että biltema ei edes ota vaihtopyörää vaihdossa..

Suosittelen jotain tunnettua merkkiä ja hybridi on monikäyttöinen pyörä, ei mene vanteet solmuun ensimmäisessä kuopassa.

Eli mitä merkkejä suosittelette? Ei mitään huippua vaan hyvää hinta/laatusuhdetta.
        Entäs ne huollot, ensimmäisen kesän jälkeenkö ensimmäinen(kilometrit jäävät alle 1000).

• Ride

tämä pyöräkauppias. Vai että biltemasta laadukas polkupyörä? Heh heh heh, huumorimiehiä totta tosiaan. Tollasessa vitsailussa on kyllä se vaara, että joku ottaa sen tosissaan ja menee oikeasti ostamaan pilateemasta kertakäyttöpyörän. Sen jälkeen on kyllä ainakin ostajalla vitsit vähissä, ja arvaa kuka saa syyn niskoilleen?

• Polkija1
        jaanus_ kirjoitti:

Eli mitä merkkejä suosittelette? Ei mitään huippua vaan hyvää hinta/laatusuhdetta.
        Entäs ne huollot, ensimmäisen kesän jälkeenkö ensimmäinen(kilometrit jäävät alle 1000).

Hyviä merkkejä on esim. Nishiki, Trek, Bianchi. 600 euroon saa tingattua hyvän käyttöhybridin.
        Se eka huollon voi teettää vaikka ensimmäisen 500 km jälkeen, se on monesti ilmainen merkkiliikkeessä (ainakin Jussin Pyöräpiste).

• Jim
        Polkija1 kirjoitti:

Hyviä merkkejä on esim. Nishiki, Trek, Bianchi. 600 euroon saa tingattua hyvän käyttöhybridin.
        Se eka huollon voi teettää vaikka ensimmäisen 500 km jälkeen, se on monesti ilmainen merkkiliikkeessä (ainakin Jussin Pyöräpiste).

Inseran...ostin viime kesänä loistavan inseran hybridin...ei mitään vikoja vaikka kilometrejä tuli useampia tuhansia...

• s60

Just eilen katselin Bilteman kuvastosta fillareita ja mietin et mahtaako noista olla mihinkään. Shimanon osilla kasattuja ainakin ovat.. Jollain kokemuksia näistä malleista?

• Jaska
        s60 kirjoitti:

Just eilen katselin Bilteman kuvastosta fillareita ja mietin et mahtaako noista olla mihinkään. Shimanon osilla kasattuja ainakin ovat.. Jollain kokemuksia näistä malleista?

Kertokaa ihmeessä kokemuksia, jos joku on ostanut.. Osat on aika hyviä, ja ei kai se runko nyt kuitenkaan poikki mee? Suostuuko näitä huoltaan mikään liike?

• Scott-1
        Jaska kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä kokemuksia, jos joku on ostanut.. Osat on aika hyviä, ja ei kai se runko nyt kuitenkaan poikki mee? Suostuuko näitä huoltaan mikään liike?

linkki jonka oikeasta yläkulmasta löytyy sana haku. Painakaa sitä, ja kirjoittakaa hakusanaksi biltema.
        Pitäis jonkin sortin kommentteja löytyä.
        http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=forum;f=2

• micmak

ONhan en Bilteman pyörät tosihyvä runkoisiakin!

• matsuleene

No itehhän oon kattonu samaa, ja perehdyin sitet ostamaankin. Ja ihan tyytyväinen olen! Eipä tarvinnut ostaa mitään 600 euron KALLISTA pyörää!

• kovapolkijaPohjosest

Itsellä on toi Scott Atacama maksoi aikoinaan 299e. ja joka kesä polen 3000km - 5000km- talvella sitten pyöräilen kaupassa ja asioilla. Ja kyllä kestää ei mitään ongelmia. ELI tyhmä ei oo se joka pyytää vaan se joka maksaa. kyllä peruspyörät kestää vaikka eivät maksa mitään 800e.

• Käytettyä ?

Jos halvalla haluaa, niin kannattaa mennä tsekkaamaan, jos tämänkaltainen huutokauppa tulee jossain eteen:

http://www.pantti.fi/huutokauppa/loppuhinnat.php?huutokaupan_numero=A91

Tai sitten tsekkaa fillariliikeistä, jotka myy käytettyjä. Jos vanha fillari on kestänyt 10 - 20 vuotta jo, niin se voi ehkä kertoa jotain laadusta.

Itse olen ostanut viimisen 10 vuoden aikana pelkkiä käytettyjä, 50 € / pyörä. 3 suomalaista (rautaruukissa tehdyllä teräsrungolla), yksin italialainen, missä lie tehdyllä rungolla ja osilla.

Tarviiko sanoa, mitkä kesti (ja kestää) kesät-talvet ja mistä alkoi osat irtoaamaan (esim. irtoaamaan jarruvaijerit jarruista pakkasessa randomisti - mikä sen hauskempaa...) ja meni takarenkaan akseli katki, ekan talven jälkeen ?.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe