Imatran asuinalueet

leenu

olen muuttamassa Imatralle, enkä tunne alueita lainkaan. haluasin tietää onko imatralla 'pahamaineisia' asuinalueita tai muuten huonoja paikkoja mihin ei kannattaisi muuttaa?
ja onko siellä teillä minkäläinen julkinen liikenne?
tiedoista kiitollinen ;)

125

16444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

      Rajapatsas,sienimäki,vuoksenniska on aika kauheita paikkoja!! Itä-siistola on myös ankea,eikä julkinen liikenne kulje.Saareksinmäki,meltola ne on ihan jees.

      Matara on hirveä paikka!

      • asunut 10v. rajapatsaalla!!!

        Ekaks haluisin kysyy et ootkko ite asunu rajapatsaalla?Vai mistä noin negatiivinen kanta tulee???Ite oon asunu 10 vuotta siellä ja miulla ei oo mitää valittamista paikasta. Muutettii sinne ku olin 9v. ja kävin siis kouluni siellä ja muutekkii se on iha hyvä paikka kasvaa ja elää/asuu!Vannhemmat asuu vieläkii siellä ja vierailen siellä säännölisesti.
        Siis kyl voin sanoo et patsaalla on huono maine mut miun mielest se ei kyl enää piä paikkaasa, koska se on muuttunu tosi paljo ja parempaa suuntaa!Sinne sentää kulkee linja-autot!


      • voi elämä
        asunut 10v. rajapatsaalla!!! kirjoitti:

        Ekaks haluisin kysyy et ootkko ite asunu rajapatsaalla?Vai mistä noin negatiivinen kanta tulee???Ite oon asunu 10 vuotta siellä ja miulla ei oo mitää valittamista paikasta. Muutettii sinne ku olin 9v. ja kävin siis kouluni siellä ja muutekkii se on iha hyvä paikka kasvaa ja elää/asuu!Vannhemmat asuu vieläkii siellä ja vierailen siellä säännölisesti.
        Siis kyl voin sanoo et patsaalla on huono maine mut miun mielest se ei kyl enää piä paikkaasa, koska se on muuttunu tosi paljo ja parempaa suuntaa!Sinne sentää kulkee linja-autot!

        Kulkee linja-autot! Onpa saavutus sekin! Voi hitto. Minä olen asunut kanssa Rajapatsaalla ja voin sanoa, että surkea paikka se on. Ihan slummia koko alue. Jos on asunut ikänsä Rajapatsalla eikä muusta tiedä niin kai se silloin onkin ok paikka. Ei muuten.


      • on yksi pahimpia paikkoja
        asunut 10v. rajapatsaalla!!! kirjoitti:

        Ekaks haluisin kysyy et ootkko ite asunu rajapatsaalla?Vai mistä noin negatiivinen kanta tulee???Ite oon asunu 10 vuotta siellä ja miulla ei oo mitää valittamista paikasta. Muutettii sinne ku olin 9v. ja kävin siis kouluni siellä ja muutekkii se on iha hyvä paikka kasvaa ja elää/asuu!Vannhemmat asuu vieläkii siellä ja vierailen siellä säännölisesti.
        Siis kyl voin sanoo et patsaalla on huono maine mut miun mielest se ei kyl enää piä paikkaasa, koska se on muuttunu tosi paljo ja parempaa suuntaa!Sinne sentää kulkee linja-autot!

        slummi,sitä se on.Ennenkaikkea vuokratalot.Joku parikyt vuotta sitten se vielä menetteli,silloin kylläkin slummitaloja edusti mäentaus,joutoväen asuttama paikka.


      • asunut

        rajapatsas on huono paikka


      • Anonyymi
        asunut 10v. rajapatsaalla!!! kirjoitti:

        Ekaks haluisin kysyy et ootkko ite asunu rajapatsaalla?Vai mistä noin negatiivinen kanta tulee???Ite oon asunu 10 vuotta siellä ja miulla ei oo mitää valittamista paikasta. Muutettii sinne ku olin 9v. ja kävin siis kouluni siellä ja muutekkii se on iha hyvä paikka kasvaa ja elää/asuu!Vannhemmat asuu vieläkii siellä ja vierailen siellä säännölisesti.
        Siis kyl voin sanoo et patsaalla on huono maine mut miun mielest se ei kyl enää piä paikkaasa, koska se on muuttunu tosi paljo ja parempaa suuntaa!Sinne sentää kulkee linja-autot!

        nykyään rajapatsas eli fafela porukoilla sieraimet valkoisina ja suu vaahdossa


    • sata

      Junat ja bussit kulkevat kuten muissakin kaupungeissa.Linjaliikenne pikkubusseilla tai
      isoilla sellaisilla.
      Joka kaupungissahan noita huonompimaineisia
      osiakin on- ehkäpä "Rajapatssas" nimistä aluetta
      kannattaisi vältellä. Se ei oikein ole hyvässä maineessa täällä päin.
      Imatrankoski- Tuulikallio -Karhumäki -akseli ehkä
      parasta maineltaan.

      • siellä on levotonta

        samoin ihan keskustassa, tuulikalliosta en tiedä.Sivumassa on parhaat asuinalueet, niinkuin meltolassa.

        Bussit kulkee sivukylillä tosi huonosti, jos lainkaan.


      • tietoinen

        Kerron vähän imatrasta hyviä puolia:kaunis luonto, lammassaari/satama.Hyvät lenkkeily ja harraste mahollisuudet melkein kaikkeen.Huonot puolet sisäpiiri jengiä muilta paikkakunnilta tulevia katotaan ,kuin ..eli on vaikea tutustua ihmisiin ja varaudu uteliaisiin juorukelloihin millä ei ole muuta elämää ,kuin toisten asioiden tonkiminen. Huonot julkiset yhteydet kaupungin sisällä.Kauppoja todella vähän jos jotain trendikästä sisustus/vaate puolta haluu pakko lähtee ostaa lpr:ään.Kahviloita vähän ja baareissa yleensä samat naamat.Työllisyys todella huono taidetaan olla suomen työttömien taulukossa kärkipaikalla..Ja sit viel jatko koulutus paikat nihkeitä.Terveyspalvelut maan surkeimpia pitää mennä lpr:melkein tapaus kuin tapaus.Siinä nyt noin alkuun ajateltavaa..Toki toivotan tervetuloa.


      • 30 v. Imatralla
        tietoinen kirjoitti:

        Kerron vähän imatrasta hyviä puolia:kaunis luonto, lammassaari/satama.Hyvät lenkkeily ja harraste mahollisuudet melkein kaikkeen.Huonot puolet sisäpiiri jengiä muilta paikkakunnilta tulevia katotaan ,kuin ..eli on vaikea tutustua ihmisiin ja varaudu uteliaisiin juorukelloihin millä ei ole muuta elämää ,kuin toisten asioiden tonkiminen. Huonot julkiset yhteydet kaupungin sisällä.Kauppoja todella vähän jos jotain trendikästä sisustus/vaate puolta haluu pakko lähtee ostaa lpr:ään.Kahviloita vähän ja baareissa yleensä samat naamat.Työllisyys todella huono taidetaan olla suomen työttömien taulukossa kärkipaikalla..Ja sit viel jatko koulutus paikat nihkeitä.Terveyspalvelut maan surkeimpia pitää mennä lpr:melkein tapaus kuin tapaus.Siinä nyt noin alkuun ajateltavaa..Toki toivotan tervetuloa.

        Miksi olet noin pessimistinen? Kyllä Imatralla miun mielestä on enemmän hyviä kuin huonoja puolia. Ite paljasjalkaisena en ainakaan aio täältä (koskaan??) pois lähteä. Ja ilolla otan vastaan tänne kaikki uudet ihmiset, hyvähän se vain on, että satojen poismuuttaneiden tilalle saadaan edes yksi lisää :) En ole onneksi törmännyt tuollaisiin juorukelloihin, joista mainitsit. Jos heidänlaisiaan on, he ovat varmaan niitä täältä pois kaipaavia.

        On totta, että Imatraan liittyy paljon kielteisiä mielikuvia, eivätkä ne läheskään kaikki pelkiksi mielikuviksi jääkään. Mutta vikansa on joka kaupungissa, ei jakseta enää sorsia Imatraa, jooko!

        Alkuperäiselle kysyjälle vinkkaan, että omat suosikkini Imatran asuinalueista ovat Paajala, Rautionkylä, Meltola, Mansikkala, Tainionkoski, Vuoksenniska, Imatrankoski, Saareksiinmäki ja Virasoja. Sinkuille/nuorille näistä parhaat paikat ovat Imatrankoski, Mansikkala, Paajala - lapsiperheelle Rautionkylä, Meltola, Virasoja, Saareksiinmäki ja Tainionkoski. Uusista alueista mm. Tinttikalliosta ja Sienimäenrannasta en osaa vielä sanoa mitään.

        Tervetuloa siis miunkin puolesta!


      • ne jotka vinkuu ja marisee
        30 v. Imatralla kirjoitti:

        Miksi olet noin pessimistinen? Kyllä Imatralla miun mielestä on enemmän hyviä kuin huonoja puolia. Ite paljasjalkaisena en ainakaan aio täältä (koskaan??) pois lähteä. Ja ilolla otan vastaan tänne kaikki uudet ihmiset, hyvähän se vain on, että satojen poismuuttaneiden tilalle saadaan edes yksi lisää :) En ole onneksi törmännyt tuollaisiin juorukelloihin, joista mainitsit. Jos heidänlaisiaan on, he ovat varmaan niitä täältä pois kaipaavia.

        On totta, että Imatraan liittyy paljon kielteisiä mielikuvia, eivätkä ne läheskään kaikki pelkiksi mielikuviksi jääkään. Mutta vikansa on joka kaupungissa, ei jakseta enää sorsia Imatraa, jooko!

        Alkuperäiselle kysyjälle vinkkaan, että omat suosikkini Imatran asuinalueista ovat Paajala, Rautionkylä, Meltola, Mansikkala, Tainionkoski, Vuoksenniska, Imatrankoski, Saareksiinmäki ja Virasoja. Sinkuille/nuorille näistä parhaat paikat ovat Imatrankoski, Mansikkala, Paajala - lapsiperheelle Rautionkylä, Meltola, Virasoja, Saareksiinmäki ja Tainionkoski. Uusista alueista mm. Tinttikalliosta ja Sienimäenrannasta en osaa vielä sanoa mitään.

        Tervetuloa siis miunkin puolesta!

        Ne jotka oikein narisee asioista, ilmottavat myös samalla henkäyksellä etteivät ikinä muuta imatralt!? En tarkottanu sinua.

        Mitä tuo nyt muuten on,et ei ikinä lähde-työttömän osa on aika raskas...mie en katellu työttömyyttä kuin puoli vuotta ja sitten muutettiin pois.Ei oo herkkua kitua jollain työkkärikorvauksilla, etenkin kun on lapsia.


      • Anonyymi
        30 v. Imatralla kirjoitti:

        Miksi olet noin pessimistinen? Kyllä Imatralla miun mielestä on enemmän hyviä kuin huonoja puolia. Ite paljasjalkaisena en ainakaan aio täältä (koskaan??) pois lähteä. Ja ilolla otan vastaan tänne kaikki uudet ihmiset, hyvähän se vain on, että satojen poismuuttaneiden tilalle saadaan edes yksi lisää :) En ole onneksi törmännyt tuollaisiin juorukelloihin, joista mainitsit. Jos heidänlaisiaan on, he ovat varmaan niitä täältä pois kaipaavia.

        On totta, että Imatraan liittyy paljon kielteisiä mielikuvia, eivätkä ne läheskään kaikki pelkiksi mielikuviksi jääkään. Mutta vikansa on joka kaupungissa, ei jakseta enää sorsia Imatraa, jooko!

        Alkuperäiselle kysyjälle vinkkaan, että omat suosikkini Imatran asuinalueista ovat Paajala, Rautionkylä, Meltola, Mansikkala, Tainionkoski, Vuoksenniska, Imatrankoski, Saareksiinmäki ja Virasoja. Sinkuille/nuorille näistä parhaat paikat ovat Imatrankoski, Mansikkala, Paajala - lapsiperheelle Rautionkylä, Meltola, Virasoja, Saareksiinmäki ja Tainionkoski. Uusista alueista mm. Tinttikalliosta ja Sienimäenrannasta en osaa vielä sanoa mitään.

        Tervetuloa siis miunkin puolesta!

        Itse olen muuttamassa sinne ensiviikolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen muuttamassa sinne ensiviikolla

        Muuta mansikkalaan täällä on rauhallista itse muutin tänne myös


    • Tervetuloa siitä huolimatta...

      Rajapatsas, Sienimäki ja Vuoksenniska (viimeinen kai muutoin ihan ok, on vaan jo vuosia ollut aika "kuollut" paikka asua jopa Imatran mittakaavassa). Hyviä vaihtoehtoja sen sijaan Imatrankoski, Mansikkala ja Paajala.

      Julkinen liikenne... tekisi melkein mieli sanoa ettei sitä ole. Muutama hassu bussivuoro silloin tällöin ja nekin aina joko väärään aikaan tai väärään suuntaan menossa :)Jos esim. pitkä työmatka, niin oma auto on Imatralla melko välttämätön.

    • Utelias

      Milloin muutatte, onko teillä lapsia, minkä ikäisiä? Mites töiden kanssa?

      Ois näet tiedossa että kohta on tarjolla vuokrattavaksi pari ok-taloa, tosin nipinnapin Joutsenon puolelta. Omistajat muuttavat muualle.

    • eee

      kulmille se on paras paikka

    • smäki

      on tullu asuttuu ite siellä sun täällä...
      alueita ei omasta mielestä oo kovin pahoja...
      ite välttäsin yh-rakennuttajien vuokrataloihin, sienimäellä, matarassa, kankaalla. mut ei niissä paikoissa muuten mitää pahaa oo... patsas ja smäki on ihan rauhallista seutuu jos sitä saa katella osaketalon parvekkeelta.. :-))))

      • ahweb

        Rajapatsaalla ja Sienimäellä tuntuu olevan huono maine, ainakin niistä kuulee silloin tällöin kaikenlaista. Koko Vuoksen länsipuoli Meltolasta Imatrankosken ja Mansikkalan kautta Karhumäkeen on ihan mukavaa aluetta. Itä-puolella Siitolan-Sotkulammen alue on ihan ok. Vuoksenniskalla lienee sekä hyviä että vähemmän hyviä alueita. Rautio-Huhtanen alue on sen sijaan oikein mukavaa seutua.


      • joopajoo
        ahweb kirjoitti:

        Rajapatsaalla ja Sienimäellä tuntuu olevan huono maine, ainakin niistä kuulee silloin tällöin kaikenlaista. Koko Vuoksen länsipuoli Meltolasta Imatrankosken ja Mansikkalan kautta Karhumäkeen on ihan mukavaa aluetta. Itä-puolella Siitolan-Sotkulammen alue on ihan ok. Vuoksenniskalla lienee sekä hyviä että vähemmän hyviä alueita. Rautio-Huhtanen alue on sen sijaan oikein mukavaa seutua.

        mikäs Itä-siistolas on vikana? btw. se kirjotetaan Itä-SIITOLA.


      • Pyöräilijäneito
        joopajoo kirjoitti:

        mikäs Itä-siistolas on vikana? btw. se kirjotetaan Itä-SIITOLA.

        En kyllä ainaskaan minä tykkää asua siellä. Kaverit melkein kaikki asuu lähellä kulmia ja itellä on kauhea matka aina kotiin.Illalla yksin, etenkin syksyllä ja pimeellä on hirveetä kulkea yksin. Vuoksi on kaikkee muutakun hieno sillon, eikä se jaksa innostaa muuteskaan.

        Ja ne vanhat romutalot rumentaa maisemaa lisää:(

        Ootanpa vaan että tulis tieto opiskelupaikasta, sillon muuttuu ainaskin maisemat.Kai siittolassa viihtyy sellaset jotka ei kaipaa mitään ympärilleen.Nuorelle se ei oo paras paikka.Siihen meidänkin lähimpään rantaan on pari spurgua kuulemma hukkunut, et ei tee mieli periaatteesta mennä siihen rantaan tuijottelemaan.


      • mäkeläinen

        ehdottomasti sienimäki hyvä paikka!!! kauppa jossa postipalvelut ja ala-aste lapsille. ja tietysti linkat kulkee mukavasti!! niin ja maineesta sen verran että!! on vaan rauhallinen paikka asua joskus vuosia sitten rauhatonta, mutta nyt todella rauhallista verrattuna moneen muuhun paikkaan!!!!!


      • köh köh
        Pyöräilijäneito kirjoitti:

        En kyllä ainaskaan minä tykkää asua siellä. Kaverit melkein kaikki asuu lähellä kulmia ja itellä on kauhea matka aina kotiin.Illalla yksin, etenkin syksyllä ja pimeellä on hirveetä kulkea yksin. Vuoksi on kaikkee muutakun hieno sillon, eikä se jaksa innostaa muuteskaan.

        Ja ne vanhat romutalot rumentaa maisemaa lisää:(

        Ootanpa vaan että tulis tieto opiskelupaikasta, sillon muuttuu ainaskin maisemat.Kai siittolassa viihtyy sellaset jotka ei kaipaa mitään ympärilleen.Nuorelle se ei oo paras paikka.Siihen meidänkin lähimpään rantaan on pari spurgua kuulemma hukkunut, et ei tee mieli periaatteesta mennä siihen rantaan tuijottelemaan.

        Voi kyynel sentään kun on pitkä matka kulmilta kotia..ja pelottaa..No kyllä mä sitten uskon että siitola on paska paikka asua. Parempia perusteluita en osannu odottaa.


      • siitolasta vielä
        köh köh kirjoitti:

        Voi kyynel sentään kun on pitkä matka kulmilta kotia..ja pelottaa..No kyllä mä sitten uskon että siitola on paska paikka asua. Parempia perusteluita en osannu odottaa.

        Jos jotakuta pelottaa pimeällä ja öiseen aikaan liikkua siitolan suunnassa, onko muka ihme?? Kyllä niillä sivuteillä/sivukylillä on monenlaista kengänkuluttajaa, syytä varoakkin juoksemasta suden suuhun...

        Itä-siitola on sijainniltaan sellainen, etten minäkään siellä haluaisi asua.Joku ihaillee vuoksea,minä en.Nimenomaan vuoksen läheisyys ihan siellä rantaalueella tökkii.Tuttavaperhe asui vuosia sitten ihan siellä rannassa,talvella kuulemma ankeaa.Noh,talokin oli vanha tönö,liekö enää pystyssäkään.


    • Jose

      Parhaat asuin alueet ovat ehdottomasti Imatrankoski ja Mansikkala. Pahamaineisia ovat Matara, rajapatsaan vuokra-alueet ja rämpsälä. Vuoksenniska sijoittuu keskikastiin. Imatralla on joka paikassa kuitenkin turvallista asua.

      • Rämpsälä?

        Ihan uteliaisuuttani kysyisin, että mikä Rämpsälästä tekee nykyään pahamaineisen? Itse siellä aikoinani paljonkin pyörineenä tunnen paikat ja ihmiset, ja totta onkin, että kylän maine joskus vuosia sitten oli aika hurja. Mutta onko se sitä vieläkin? Sinnehän tulee kovasti uutta omakotiasutusta rannan lähelle, on koulu, päiväkoti, kauppa, postin palvelujakin... Ja kuulemma aktiivinen asukasyhdistyskin. Onko tämä sitten kaikki vain silmänlumetta?


      • Jos
        Rämpsälä? kirjoitti:

        Ihan uteliaisuuttani kysyisin, että mikä Rämpsälästä tekee nykyään pahamaineisen? Itse siellä aikoinani paljonkin pyörineenä tunnen paikat ja ihmiset, ja totta onkin, että kylän maine joskus vuosia sitten oli aika hurja. Mutta onko se sitä vieläkin? Sinnehän tulee kovasti uutta omakotiasutusta rannan lähelle, on koulu, päiväkoti, kauppa, postin palvelujakin... Ja kuulemma aktiivinen asukasyhdistyskin. Onko tämä sitten kaikki vain silmänlumetta?

        Voihan Rämpsälä nykyään olla jo hieman rauhallisempi. On kuitenkin todettu, että niin varastetut mopot kuin polkupyörätkin yhä usein löytyvät juuri rämpsälästä. Rämpsälästä löytyy halpoja asuntoja, joka myös osaltaan vaikuttaa asukkaiden tasoon.


      • Millä lailla
        Jos kirjoitti:

        Voihan Rämpsälä nykyään olla jo hieman rauhallisempi. On kuitenkin todettu, että niin varastetut mopot kuin polkupyörätkin yhä usein löytyvät juuri rämpsälästä. Rämpsälästä löytyy halpoja asuntoja, joka myös osaltaan vaikuttaa asukkaiden tasoon.

        Tarkoitatko nyt vuokra vai omistusasuntoja? Eiköhän suuri osa Imatralaisista asu vuokralla ja aniharvalla talonomistajalla on hieno/kallis talo.Suuri osa taloista on mummovainaanaikaisia puolilahoja puuhökkeleitä, purkutuomiota vailla.Löytyy kyllä hienoja talojakin,eipä sillä.

        On muuten hölmön näköstä, kun vieretysten on vanha puuhökkeli ja tien toisella puolen sitten komeilee hieno talo...


      • Nimetön
        Rämpsälä? kirjoitti:

        Ihan uteliaisuuttani kysyisin, että mikä Rämpsälästä tekee nykyään pahamaineisen? Itse siellä aikoinani paljonkin pyörineenä tunnen paikat ja ihmiset, ja totta onkin, että kylän maine joskus vuosia sitten oli aika hurja. Mutta onko se sitä vieläkin? Sinnehän tulee kovasti uutta omakotiasutusta rannan lähelle, on koulu, päiväkoti, kauppa, postin palvelujakin... Ja kuulemma aktiivinen asukasyhdistyskin. Onko tämä sitten kaikki vain silmänlumetta?

        ...ja oon kyllä koko ikäni asunut!Nyt alaasteella on ongelmana nuoriso,joka ryypätessään sotkee pihan...huonompi homma...Mutta täällä on miun mielestä tosi hyvä paikka asua,varsinki kun on biitsi ihan lähellä...!!:P Ja yleisesti Imatralla on erittäin hyvät harrastusmahdollisuudet ja varsinkin jääkiekon junnutoiminta on tosi hyvää ja aktiivista,että jos siulla on lapsia ni ketterään vaan pelaamaan!!!;D Kyllähän illemmalla yläkylällä niitä juoppolalleja liikkuu ja eihän se kivaa ole,mutta mitäs niille mahtaa.Ja oikeassa olette,kylätoimikunta on erittäin aktiivinen ja hyvin pyyhkii!!!:D tänne vaan!


    • R.T

      En tiedä mistä tämä sienimäen mustamaalaaminen johtuu?Jokusen vuoden siellä asuin,enkä oikeastaan voi sanoa nähneeni MITÄÄN negatiivista,saati pelottavaa alueella.Vanhuksia,nuoria,lapsiperheitäkin,persoonia....Kauppa postipalveluineen.Hyvät mahdollisuudet lähteä ulkoilemaan vähän joka suuntaan.Ei mitään pahaa sienimäessä.

    • erkkitee

      jos palaisin niin muuttaisin kulmille ei oikee muut paikat innostais

    • Panjabi

      Imatra on hyvä paikka, mutta asuinalueista Karhumäki on kyllä paras. Imatralla menee nyt vain vähän huonommi. Suurteollisuus on menettämässä otettaan.
      En itse muuttaisi ainakaan Rajapatsaalle tai Svetogorskiin.

      • Köh köh

        Svetogorski ei ole imatralla.


      • pek

        karhunmäkeen oli tarkoitus sitten joskus kun aika koittaa...


      • Panjabi
        Köh köh kirjoitti:

        Svetogorski ei ole imatralla.

        Rajapatsas ei kelvannut edes neukuille rauhansopimuksessa.


      • Härski
        pek kirjoitti:

        karhunmäkeen oli tarkoitus sitten joskus kun aika koittaa...

        Karhunmäellä onkin paljon entisiä Imatralaisia.


    • Kale

      Vuoksenniska lähialueineen on mitä parhainta asuinaluetta ainakin lapsiperheelle miksei myös muillekin.
      Peruskoulut ja Lukio, sekä kaikki tarvittavat palvelut ovat aivan lähietäisyydellä ja Bussitkin liikkuvat ihan mukavasti Vuoksenniskalla.
      Vuoksenniska onkin lähes keskellä Imatraa :)

      • erkkipekkis

        Vaikka vanha viesti onkin jos joku edes oikeasti lukee tätä niin vuoksenniskalla ei ole enää lukiota.


    • Nimetön

      Moe elikkä mie kirjotin äsken sen 'asun rämpsälä the rock cityssä'-jutun,ja kun siinä harrastus mahdollisuuksia ylistin,unohdin mainita että täällä on aivan mahtava golf-klubi/kenttä!:D sitä ei sovi unohtaa,on niin kurko harrastus...ja oon muuten samaa mieltä siitä että mataraa täytyy välttää,tosi hämärää seutua...

    • perheellinen

      Olen tutustunut itse hyvin Imatran keskeisimpiin asuinalueisiin. Onnela ja Meltola ovat kyllä erityisesti lapsiperheille suositeltavia paikkoja. Lähistöllä ei ole räkälöitä, on luontoa (Mellonmäen pulkkamäet ja pururadat) koulu ja päiväkoti, eikä kaupungin parhaaseen kauppaan, Prismaankaan ole kuin 5 minuutin matka. Itse menin pyörällä ostoksille.
      Suosittelen kyllä Onnela-Meltola akselia erittäin lämpimästi.

      Vuoksenniska, Sienimäki, Rajapatsas (erityisesti Kosken Koulu Rajapatsaalla jossa on erittäin paljon koulukiusaamista, johon ei puututa) ovat alueita joissa en ainakaan itse toivoisi lasteni liikkuvan.

      • :>

        Ja kosken kouluhan ei ole Rajapatsaalla.


      • kaikkialla pärjää
        :> kirjoitti:

        Ja kosken kouluhan ei ole Rajapatsaalla.

        kaikissa paikoissa voi asua.asuin harakan sahalla vuoksenniskalla onnelassa meltolassa tainionkoskella mehiläismäellä rajapatsaalla .kaikki paikat on hyviä,jos olet suomalainen.tervetuloa :vaan tänne.minulla on ollut nokka verellä näistä joka paikassa.kavereita lapsille löytyy.sekä vanhemmille.imatralla koulut käynyt ja asunut.


    • Sassi14

      sellaisia paikkoja, kuten rajapatsas, sienimäki, suo ja virasoja ei voi suositella. ja varauksella niska-lampi, itä-siitola sekä vuoksenniska. julkinen liikenne pelaa lähinnä alueilla imatrankoski-mansikkala-vuoksenniska.

    • 223

      opettele venäjänkieili ennen kuin ajattelet koko imatraa silla imatra myydään venakoille

      • menee

        olli sanoi niinkun asiat on .halut ne on hullullakin .ennenkuin porvarihalitus y
        toisin määrää. demarit luultavia vielä hullumpia.jos urkupilli jatkaa .häviö on varma.meinaan vaaleissa .


      • maija poppanen
        menee kirjoitti:

        olli sanoi niinkun asiat on .halut ne on hullullakin .ennenkuin porvarihalitus y
        toisin määrää. demarit luultavia vielä hullumpia.jos urkupilli jatkaa .häviö on varma.meinaan vaaleissa .

        ......olen muutaman vuoden imatralla asustellut ja kaikki paikat täälä on samanlaisia. nää imatralaiset on vaan niin kamalan reviiritietosia. alueiden rajat ensinnäkin on todella häilyväisiä ja jokainenhan tietysti valitsee se mielestään paremman alueen ,kun kysytään asuinpaikkaa...! julkinen liikenne on ala-arvosta eli ois hyvä olla oma auto.Mutta tervetuloa ....paljon täälä on hyvääkin


      • Tattikumpu
        maija poppanen kirjoitti:

        ......olen muutaman vuoden imatralla asustellut ja kaikki paikat täälä on samanlaisia. nää imatralaiset on vaan niin kamalan reviiritietosia. alueiden rajat ensinnäkin on todella häilyväisiä ja jokainenhan tietysti valitsee se mielestään paremman alueen ,kun kysytään asuinpaikkaa...! julkinen liikenne on ala-arvosta eli ois hyvä olla oma auto.Mutta tervetuloa ....paljon täälä on hyvääkin

        Sienimäki on parhain asuinpaikka. Rauhallinen ja ulkoilumaastot lähellä. Hiihtolatu Eeron majalle lähtee pihasta. Kauppa on kiva postipisteineen. Luonnonläheinen ja viihtyisä. Mukavat ihmiset.


    • bronx

      Minkä mielenhäiriön takia sie tänne muutat?Ei täällä muuta olekaan ku PAHAMAINEISIA asuinalueita!
      Täällä on hyvät julkiset liikkuma välineet METRO jyristää 15min välein KAUPUNKIkeskuksien väliä ja aina luotettavat LUXUSlinjurit kiitävät TASAISIN väliajoin(jos jaksaa niin pitkää vartoa että sieltä mitään tulee) pysäkiltä toiselle!1-raiteinen kaupunkijunakin on suunnitteilla,kyllä tänne kannattaa tulla pitemmältäkin tänne kun joutuu ei täältä ikinä pääse pois!
      Jos tarviit kaupunkiopasta otahan yhteyttä!
      Taidat olla jo muuttanu pois ku on 2005 vuodelta tämä viesti!

    • AKJP

      Mitähän vikaa on rajapatsaassa asuin-alueena, minusta ei mitään. Olen asunut täällä koko ikäni ja hyvää paikka on ollut asua. Joo, olen minäkin kuullut nämä huonomaineiset "asiat" täältä ja pitää varmasti osittain paikkaansa. On paikallisia tolloja, mutta yleensä nämä häiriötekijät ovat kyllä muuttaneet rajapatsaalle muualta huonomaineisista asuin-alueista. Oli muutama vuosi sitten niin että patsas oli muutettu täyteen näitä muualta muuttaneita ja ongelmia oli paljonkin. Joo en puolustele pelkästään omaa aluettani vaan myös paikalliset niskalaiset ja tattikset tykkäävät varmasti myös omasta asuin-alueestaan ja pitävät sitä ykkösenä. Että eiköhän jokainen saa asua siellä missä tykkää ja lopeteta tää ainainen pilkka näiden alueiden kesken. Huomasin vaan tossa kun luin noita muita kirjoituksia että Meltola ja Karhumäki on nostettu jalustimelle, miksi? Varmaan siksi että kehujat itse asuu siellä. Ja siksi myös että ne ovat varmasti hyviä asuin-alueita. Siis asuin-alue ja mukavuus on jokaisessa meissä itsessämme. Olen tyytyväinen ja paljasjalkainen patsaalainen ja niin on minun lapsetkin. Täälä on ihan samanlaista kuin muuallakin. Veikkasin että vähän vähemmän paikallisia baarin kannattajia kuin mitä vertaa vuoksenniskaan, mutta olemme kaikki samalla viivalla jokapuolella Imatraa.

    • patsas1

      jOO, ENNAKKOLUULO OLI MINULLAKIN ALKUJAAN 15 V SITTEN, KUN PATSAALLE MUUTIN, MUT VOIN SANOO ETT EI TÄÄLLÄ OLE SEN KUMMOSEMPI ASUA KUN MUUALLAKAAN. RUOKAKAUPPA LÄHELLÄ JA LINJA-AUTO KULKEE PUOLEN TUNNIN VÄLEIN. RAUHALLISTA JA HYVÄT ULKOILUMAISEMAT. KULMILLE PARI KILOMETRIÄ, JOSTA LÖYTYY SITTEN MUUT PALVELUT. EI MITÄÄN NEGATIIVISTÄ OLE TÄHÄN MENNESSÄ TÄÄLLÄ SATTUNUT. SUOSITTELEN

    • sadasdsad

      Imatrankoski ja Karhunmäki on hyvii paikkoi asuu

    • Rokan Antti

      Miten Sotkulampi? Onko mitään negatiivistä?

      • sotkulammen kasvatti

        Sotkulammella itse 15 vuotta asuneenani voin sanoa, että se on hyvä ja rauhallinen pieni paikka. Palvelut tosin nykyisin melko kaukana, lähimpään kauppaankin monta kilometriä, kun mehiläismäen siwa lakkautettiin. Sillon 15 vuotta sitten oli jopa vielä kaksikin koulua lähellä mutta molemmat nykyisin lopetettu, lähin koulu sijaitsee monen kilometrin päässä. Kaiken kaikkiaan sotkulampi on kuitenkin mielestäni rauhallinen ja turvallinen paikka ja hyvä paikka.


    • imatralainen1

      Mikä v*tun Rämpsälä?

    • rauhallinen Imatra

      Nostetaas taas ketjua.

      En muuten ulkopaikkakunnalta muuttaneena ymmärrä yhtään sitä, minkä vuoksi kanta-imatralaiset ovat niin tarkkoja, niin tarkkoja asuinalueista.

      Miksi ihmeessä?

      Imatra ei vastoin luulojanne ole niin superhieno ja kallis kaupunki miltään osin, etteikö täällä törmäisi sekakäyttäjiin tai juoppoihin missä tahansa kaupunginosassa. Kulmillahan niitä juoppoja varsinkin asustaa, samoin Mansikkalassa, Karhumäestä puhumattakaan. Imatran kamalin baarihan sijaitsee nimenomaan Karhumäellä.

      Ja sama toisin päin.

      95% myös edellä mainittujen ns. ongelma-alueiden asukkaista on rauhallisia vanhuksia, tavallisia töissäkäyviä ja lapsiperheitä. Opiskelijatkin keskittyvät lähinnä Paajalaan, Mansikkalaan ja kulmille - ja hehän ovat tunnetusti hyvin rauhatonta joukkoa.

      Veikkaampa, että imatralaisilla on ongelmia menneisyytensä kanssa. Rajatpatsas, Sienimäki ja Vuoksenniska "kamalina" asuinalueina ovat siis lähinnä työväenluokan, perinteisten savupiippuduunareiden ja heidän jälkeläistensä asuttamia. Onko rosoinen duunaritausta liian kova pala nieltäväksi keskiluokkaistuvalle imatralaiselle?

      Huomattava osa kaupungin yh-vuokrataloista sijaitsee näillä alueilla. Tämä ei kuitenkaan kerro mitään, koska pahimmat häiriköt, asuntojen rikkojat ym. potkitaan ulos kaupungin asunnoista. Heidän pelastuksekseen koituu entistä useammin joku "hämäräperäinen" yksityinen vuokranantaja, joka tarjoaa kaupungin reuna-alueilta (vanhat omakotitalot, pienkerrostalot ym) omistamiaan asuntoja näille onnettomille häiriökäyttäytyjille. Tai sitten he muuttavat ainakin hetkeksi VVO:n kohteisiin, joissa takuuvuokratkin ovat pieniä.

      Varsinaisten häiriökäyttäytyjien määrä on varmasti koko Imatralla kääntymässä laskuun. 1990-luvun laman aikaan syrjäytyneet ovat vanhentumassa ja siirtymässä Karhumäelle. Lisäksi he sijoittuvat entistä hajanaisemmin kaupunkiin, ehkä jotakin Mataraa tai Mäentausta lukuun ottamatta. Siltikään nämä "pahamaineiset" alueet eivät ole mitään isojen kaupunkien huonompiin alueisiin verrattuna.

      Kyllä Imatralla kaikkein suurin ongelma on autioituminen ja vanheneminen. Sienimäen, Vuoksenniskan ja Rajapatsaan pahimmat ongelmat ovat päin vastoin alueiden liiallisena rauhallisuudessa eikä rauhattomuudessa. Jos joku muuta väittää, on jäänyt ajastaan jälkeen noin 15 vuotta.

    • en suositttele

      rajapatsas,sienimäki,kaukopää,rautio,jakola älä näihin muuta ainakaan.

      eniten huumekäyttäjii ja alkoholisteja ja tapahtuu välillä kauheita asioita,

      millo puukot heilunu ja näin...joskus hiljasempaa joskus villimpää...

    • kymysys erkki

      jos nyt olet sen 8 vuotta täällä asunut, niin kerroppas mielipiteesi ?

    • Sienimäki on paikkana ihan tosi jees. itse asunut 6 vuotta rivarissa. tästä on helppo lähtee kävellen tai autolla. ainut paska on Naapurin kyylä, mut ei koko paikkaa voi tuomita sen perusteella. JA Alkoholisteja ja nistejä on kaikkialla, Mut pitäähän aina jotain paikkaa osoittaa sormella. ei ne täällä minun kämpillä pyöri, eikä oo sattunu tuolla vastaan sen enempää kuin muuallakaan.

    • vuosi 2013

      Haloo, tämä kysymys on esitetty 6.4.2005 siis yli 8 vuotta sitten ja yhä täällä kulkee, aika köyhää....

    • Arnold S

      Nimimerkki " Rauhallinen Imatra" puhuu asiaa, muualta tänne muuttaneena kummastelen millainen nukkumalähiö Patsas oikeastaan on! Täällä ei sitten tapahdu yhtään mitään, jotkut entiset imatralaiset on lähteneet eteläsuomeen töitten perään ja on nyt tietyst olevinaan jotain euroopan omistajia!

    • Hyacint B

      Asuinalueen täytyy täyttää tietyt "laatukriteerit". Eli ei työttömiä, alkoholisteja, huonostipukeutuvia tai muutenkaan rahvaanomaisia ihmisiä. Eihän sinne ilkeä edes vieraita kutsua tai järjestää tasokkaita illalliskutsuja.

    • Olavi oivaRI

      Karhunmäellä on rikkaitta juoppoja

    • Junttila se on

      Viäläks siällä Siänimäelle johtavalla ylikulkusillalla lukee: "Sienimäki LasVegas"?

    • muuta peltolankadulle

    • repakunnas

      tai rauhaan

    • vantaan esa

      Imatra on Suomen lintukoto jossa vaav ei nyt kertakaikkiaan ole rauhatonta seutua

    • rikas mies

      karhumäki ja lempukan uusi asuinalue on oikea paikka asua.kauppa,kylpylä,ja varsinkin saimaa lähellä.kaikkein pahimpia on mustalaisten rajapatsas,juoppojen sienimäki,syrjäytyneiden vuoksenniska, vajakkien itä-siitola,mummojen mansikkala, persaukisten paajala, sekä kaiken paskimpana paikkana.......huhtasenkylä homppeleineen

      • Kustaa Vaasa

        Ja Linnala linnakundeineen.


    • tuulikallio

      tuulikalliota kannattaa välttää siellä kytätään ja valitetaan varsinkin jos on sauna

      • KaRhUmÄki

        Kyllä se Karhumäki on ihan ykköne!!


    • MokomaGhetto

      Sienimäki on nykyisin ihan ok mesta kun siellä ei ole kauppaa eikä juuri mitään muutakaan niin varkaat ei siellä viihdy kun ei ole mitään varastettavaa.

    • 14vuotta_vanha

      Oiskohan tuo kyselijä jo asuinpaikkansa n.14 vuodessa valinnut? Vai vieläköhän empinee mihin sijoittuu asumaan?

    • Anonyymi

      Vuoksi toimii melko hyvänä jakajana. Länsipuolella asuu paremmat ihmiset, itäpuolella roskasakki.

      • Anonyymi

        Tervetuloa starttibubiin määrittelemään "roskasakkia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa starttibubiin määrittelemään "roskasakkia"

        Eikö tuokin paskaläjä ole tyhjä kokoajan, tai jos jotkut siellä notkuu niin ne on yhteiskunnan elättejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuokin paskaläjä ole tyhjä kokoajan, tai jos jotkut siellä notkuu niin ne on yhteiskunnan elättejä.

        Kyllä siellä starttipubissa käy iha suurin osa työläisiä! Päivittäin jopa. Patsaalaisia.


      • Anonyymi

        Paremmat asuu siinä mansikkalan alueella ja roskaväki niiku narkkarit työttömät luuserit ym vuoksen toisellapuolella.tämä nyt vaan on totuus.tottakai se kirpaisee niskalla kerrostalossa asuvaa joka käy päiväkaljalla siinä kenguru-nimisessä räkälässä.siellä kokoontuu just se kurjuuksien kerho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmat asuu siinä mansikkalan alueella ja roskaväki niiku narkkarit työttömät luuserit ym vuoksen toisellapuolella.tämä nyt vaan on totuus.tottakai se kirpaisee niskalla kerrostalossa asuvaa joka käy päiväkaljalla siinä kenguru-nimisessä räkälässä.siellä kokoontuu just se kurjuuksien kerho

        Haistapa parempi ihminen vittu,ja tule tänne gangaruuhun kattoo mite meil duunareil menee. Tuut yllättymään vieraanvaraisuudesta.


    • Anonyymi

      Siellä sitä vasta onkin.

      • Anonyymi

        Just niitä ihmisroskia.


    • Anonyymi

      Virasojalla asuu imatran sakka.
      Etenkin taittajankujalla.

    • Anonyymi

      Tässä harkitaan Etelä-Karjalan muuttoa ja nää jeesusvanhat langat on hyvä läpileikkaus eri kaupunkeihin :D Imatralla sentään osa kaupunkilaisista kehuu kotikaupunkiaan, Lappeenrannan vastaavissa ketjuissa vain parjataan ja haukutaan sekä omaa kaupunkia että toisia lappeenrantalaisia ja kaikkea siltä väliltä. Kummastakaan kaupungista ei kyllä välity ylpeys ja rakkaus omaa kylää kohtaan mikä on aika surullista. Pitäisikö skipata E-K ja muuttaa suoraan Kymenlaaksoon...

      • Anonyymi

        Kyllä pitää muuttaa. Ite asuin joensuussa ja kouvolassa eikä se paremmaksi muuttunu. Muuttamalla tilanne paranee. Tosin en tiie et miten.


      • Anonyymi

        lappeerannasa o masamieninkii viell phameki ku imatra lappeerannast onneks ohmot muutta helsinkii nii niil o parempi olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lappeerannasa o masamieninkii viell phameki ku imatra lappeerannast onneks ohmot muutta helsinkii nii niil o parempi olla

        Imatra ei ole olleenkaan huono vaihtoehto, asunnot halvempia kun Lappeenrannassa, asuin alueita on todella viihtyisiä.

        No kaupungin keskustat on molemmissa yhtä kuolleita, mutta Imatralla on mukavammat ihmiset, eikä rikollisuutta vissiin niin paljon.


    • Anonyymi

      Kurja, kurjin, kupari.

      • Anonyymi

        Saareksinmäki on hyvä ja Meltola, keskusta tietysti Lappeentien poikkikadut.


    • Anonyymi

      Matara on ykköspaikka. Siellä asuu kaupungin kerma.

      • Anonyymi

        Matara enkelten laakso.


    • Anonyymi

      I'm on my way,home sweet home Imatra.

    • Anonyymi

      Silloille pitäs laittaa aidat ja vartiat pitämään ihmisroskat vuoksen toisella puolella.

    • Anonyymi

      Roskaväki pysyköön niska,rautiokylä,sienimäki,huhtasenkylä alueella

    • Anonyymi

      Mäentaus! Siellä asuu imatran kerma. On haluttu asuinalue!

      • Anonyymi

        mäentaushän piirukatuineen jyrätään sileeks ja siihen tilalle rakennetaan igor vladimrov vikulinin uusi datsa 10.5 metriä korkeineen muureineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mäentaushän piirukatuineen jyrätään sileeks ja siihen tilalle rakennetaan igor vladimrov vikulinin uusi datsa 10.5 metriä korkeineen muureineen

        Voi ei. Mihin kaikki yhteiskunnan loiset nyt menee........?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. Mihin kaikki yhteiskunnan loiset nyt menee........?

        Muuttaa teille


    • Anonyymi

      Minkälaista asuinaluetta mahtaa olla Niskakosken ja Mustalammen alueet lapsiperheiden kannalta? Toimiiko julkinen liikenne?

      • Anonyymi

        Siellä asuu kaikki pyllynaamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä asuu kaikki pyllynaamat.

        Pyllynaamojen luvattu kaupunki.


    • Anonyymi

      Lähdetään positiivisuuden kautta. Mansikkala keskellä Imatraa, lyhyt matka joka paikkaan, kaunista seutua, hyvät ulkoilu mahdollisuudet (paras alue) Imatrankoski ok. Tosin vähän kuoleva palveluiden keskityttyä yhä enemmän mansikkalaan. Nuorelle hyvät menomestat! Meltola rauhallinen ok lapsiperheille. Karhunmäkeen keskittyy liikuntapalvelut rauhallinen ja ok. Vuoksenniska edullinen vaihtoehto kun kiertää mataran kaukaa, perus palvelut lähellä. Rautionkylä rauhallinen tehtaanhajussa kylpevä,,, joo EI! Rajapatsaan seutu ala arvostettua ja halpaa aluetta. Mukanaan samat ongelmat kuin matarassa ja otetaan mukaan vielä toistaiseksi mainitsematon sienimäki. Slummien slummi joo EI! Koulut keskittyvät mansikkalaan ja vuoksenniskalle. Molempien ympäristöstä löytyy rauhallisia alueita. Yleisesti ottaen Imatra on hieno kaupunki jonka kauneuteen paikalliset ovat niin tottuneet, etteivät sitä aina muista arvostaa.

    • Anonyymi

      Kuulin, että Mansikkalaan rakennetaan tornitaloja lisää. Pitääkö paikkaansa? Mihin tulevat montako?

      • Anonyymi

        Tulevatkohan toisellepuolelle vuoksea ja uimahallin kohdalle kaarisilta yli vuoksen näin olen kuullut. Lukumäärää en tiedä. Sillasta muistan olleen juttua jo vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevatkohan toisellepuolelle vuoksea ja uimahallin kohdalle kaarisilta yli vuoksen näin olen kuullut. Lukumäärää en tiedä. Sillasta muistan olleen juttua jo vuosia sitten.

        Siltaa on suunniteltu jo useamman vuosikymmenen ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevatkohan toisellepuolelle vuoksea ja uimahallin kohdalle kaarisilta yli vuoksen näin olen kuullut. Lukumäärää en tiedä. Sillasta muistan olleen juttua jo vuosia sitten.

        Oikeastikko?? Olisi kyllä näyttävän näköistä toimintaa!!! Vuoksen hyödyntämistä parhaimmillaan. Voisi lähteä Imatra nousuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastikko?? Olisi kyllä näyttävän näköistä toimintaa!!! Vuoksen hyödyntämistä parhaimmillaan. Voisi lähteä Imatra nousuun

        Imatrassa on sykettä. Täälkii tapahtuu oujee


    • Anonyymi

      Parempi ku sulkis ne muutkin kaupungin hallinnassa olevat sillat itäpuolelle.

    • Anonyymi

      Paajala paras alue

      • Anonyymi

        Paajala on slummi


    • Anonyymi

      Hei, mitä sanoisitte nyt Sienimäestä(omakotitalo-alue), kun meillä on teini ja ekaluokkalainen? Olisiko turvallinen paikka ja kun koulu on kaukana, niin olisiko turvallinen matka?

      • Anonyymi

        Kyllä Rajapatsas on surkein Imatralla varsinainen rotankolo ei mistään hinnasta sinne asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Rajapatsas on surkein Imatralla varsinainen rotankolo ei mistään hinnasta sinne asumaan.

        Todellinen HellHole.


      • Anonyymi

        Siel asuu nyt se Kaksois murhaaja mikä hakkasi kepillä kaksi vanhusta hengiltä ja kolmas säily tuurilla hengissä. Enpä suosittele paikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siel asuu nyt se Kaksois murhaaja mikä hakkasi kepillä kaksi vanhusta hengiltä ja kolmas säily tuurilla hengissä. Enpä suosittele paikkaa

        Siis sienimäki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siel asuu nyt se Kaksois murhaaja mikä hakkasi kepillä kaksi vanhusta hengiltä ja kolmas säily tuurilla hengissä. Enpä suosittele paikkaa

        Ja nyt vapaalla? Sillälailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sienimäki

        Voi että, nyt en toki uskalla muuttaa sinne :) haluaisin toki turvallista elämäää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siel asuu nyt se Kaksois murhaaja mikä hakkasi kepillä kaksi vanhusta hengiltä ja kolmas säily tuurilla hengissä. Enpä suosittele paikkaa

        Onko hän jo tuomionsa istunut?


    • Anonyymi

      Matarassa asuu ns. parempi väki.

      • Anonyymi

        Mataralle vois tehdä mäentaukset jos kunnalla on noita vuokrataloja yllinkyllin.


    • Anonyymi

      Julkinen liikenne olematonta ja koko kaupunki on jotenkin outo ja umpimielinen, mutta on siellä ihan mukaviakin ihmisiä joukossa. Joten rohkealla mielellä seikkailuun.

      • Anonyymi

        Imatrankoskella kannattaa asua pasinkuja, ikävalonkuja jutinkatu akselilta löytyy ihan mukavia asuntoja palveluiden ääreltä.


      • Anonyymi

        Aloitus on vuodelta 2005…


    • Anonyymi

      Miten niin se menee niin, että jos kirjoittaa jotain facebookiin ja on 70 kaveria niin vuoden päästä siitä puhuu 17000 ihmistä. Miten tuollainen inflaatio on muka mahdollista? Tässä puhutaan joukkovainosta ja järjestäytyneestä toiminnasta minkä tarkoitus on saada ihminen hengiltä. Joku ihminen on tuon toiminnan takana, ei ketään kiinnosta mitä 70 kaverin facebook käyttäjät sanoo, ellei sitä levitetä tahallaan ja sen lisäksi puhuta paskaa tästä henkilöstä.

    • Anonyymi

      Hyviä asuin alueita ovat täällä mansikkala,teppana,Imatrankoski, Vuoksen niska, TV tänne vasta muuttanut autetaan myös tulevia

    • Anonyymi

      Vuoksen länsipuoli on sielutonta hienosto aluetta. Periaatteessa kaikki kaukopäästä pelkolaan on oikein mukavaa ja viihtyisää aluetta. Pakon edessä jouduin pari vuotta sitten muuttamaan pois, takaisin muutan varmuudella.

      • Anonyymi

        Eli olet roskasakkia, kuten kaikki itäpuolella asuvat luuserit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet roskasakkia, kuten kaikki itäpuolella asuvat luuserit.

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Myönnettäköön nyt kuitenkin että mustalampi on ihan mukava paikka. Muuta hyvää en lännestä keksi tähän hätään


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe