Tampere. Jämerä teetettynä, niin, että itse tekisin siivoustyöt ja jotku hankintatyöt ja mahdolliset tarjouspyynnöt, mitähä sellainen 200n talo tulis maksamaan ilman tonttia ? Mihin hintaa olette saaneet tontteja ja mistä päin? mitä kunnallistekniikka maksoi ? jne......
Ite olen ajatellut, että kokonais summa ois siinä 320000 euroo.
Jämerä kivitalo avaimet käteen?
11
30485
Vastaukset
- väärin
Muista että se ei ole kivitalo vaan siporex talo.
- jos aluksi ajattelisit
tuohon avaimetkateen hintaan 100 000ekua lisaa. Tekemalla itse ja paljon sittenkin voit paasta tuohon 320 hintaa. Eli tampereen horisontissa on tuo kokonaiskustannus lahempana 500kekua.
- Sohvatiikeri
Ja pikkuisen vielä löylyä lisää... jos talossa on 200 huoneisto-m2 (eli jumalattoman iso), 250 - 300 kokonais-m2, niin kustannus on 450 . Ja tontti.
- Arvi O
Maksaa 250.000 euroa. Tai ei ihan sitäkään; jää rahaa vielä pieneen kuppiin kahvia ja pullaan.
- epärealismia
tuo sinun 320 T€ tuon kokoiseen taloon, varsinkin jos sen pitäisi sisältää tontinkin. Meillä tuli 200 neliötä tuon verran maksamaan itse rakennuttaenkin ja lisäksi omaa työtä ehkä 20 % eli normaalia enemmän. Sen päälle tietysti tonttikulut.
- MMV
Minäkin pyysin (puolihuvikseni) avaimet käteen -tarjouksia Lammi-taloon (138/210 m2, 16-kulmaa ja rinne/3:ssa tasossa). Tarjouksia sain kaksi, joista toinen oli muistaakseni hiukan yli 320 000 e ja toinen hiukan alle 340 000 e. Näin ollen en usko, että 200 neliöinen (jos puhutaan asuinneliöistä?) talo valmistuisi ilman omaa panosta tuohon 320 te hintaan.
- rakennuttaja
ja nyt aletaan kuunnella alustavia tarjouksia kivi- ja muiltakin toimittajilta.
Oikein odotan innoissani mitä myyjät sanovat, kun näkevät projektin.
Kokonaisala talossa 551 m2 autotallit 2 kpl yht. neljälle autolle.
Osuuspankin laskuri antoi hinnaksi muistaakseni noin 900 000 euroa kun oman työn osuus oli 0% ja oman työn osuudella 100% hinta taisi olla noin 250 000 euroa halvempi.
Onneksi on suhteita työn kautta ulkomaille, joten työvaiheiden kilpailuttaminen ei ole ongelma sinnekään. Ainoastaan kivi- ym. toimitukset taitaa olla parempi ottaa kotimaasta.
Kiva nähdä kuinka paljon rahaa lopulta palaa!- rakennuttaa samaa luokkaa o...
taloa. Pinta-ala on rapiat 500m2 ja tilavuus reilusti yli 2000m3. Kustannusarvio oli reilu milli talolle. Omaa työtä on vain projektin johto, tarjouspyyntöjen laatiminen ja perään soittelu sekä sisustustarvikkeiden hankkiminen.
- opel-72
Uskon että tontin ja talonkin voit saada perus tarvikkeilla siihen hintaan, jos edullisesti saat. Halvimmillaan olen nähnyt 2000e/neliö kivitaloja muutto valmiiksi ihan maxitinkin tavaroista. Mutta olethan muistanut laskea budjettiin kaikki maakaivuutyöt, arkkitehdin piirrustukset yms.
- opelvastusta
Opel on paska!
- teron keke
opelvastusta kirjoitti:
Opel on paska!
Vanhat Opelit on hyvii , uudet ne paskoja on !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544035On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742437Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732332Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801610
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?811197Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111