Tarot - hyvä vai paha henki?

Miten on?

Osaako joku vastata onko tarot-kortit luotu hyvässä vai pahassa hengessä? Miksi olen saanut kuvan, että niissä olisi jotain pahaa?

Uskallanko ostaa pakan.

Mielipiteitänne kiitos...

17

5258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöten

Ei ole pahaa eikä hyvää on vain pahan ja hyvän ympäröimä todellisuus, joka ilmentää niitä ajatuksia, joita sen ympärillä liikkuu. Mitä sinä pidät hyvänä ja mitä pahana?!Itsesi on tiedettävä!

• pirochka

"Ei ole pahaa eikä hyvää on vain pahan ja hyvän ympäröimä todellisuus, joka ilmentää niitä ajatuksia, joita sen ympärillä liikkuu. Mitä sinä pidät hyvänä ja mitä pahana?!Itsesi on tiedettävä! "

Eli siis jos en pidä murhaa pahana, niin se ei sitten ole pahaa. Mitähän mieltä uhri itse olisi ? Tai omaiset.

• vaakaneiti

Tarot ei ole puolesta eikä vastaan. Se näyttää vain ja ainoastaan totuuden. Tarot-kortit näyttävät sinulle sisimpäsi. Jos uskallat katsoa sisällesi, niin suosittelen. Minulle tarotit ovat olleet oppi ja apu moneen asiaan!

• .....

n. 99,9% maailmanväestöstä pitää lapsenraiskaajaa pahana. Toki joillakin ihmisillä on häiriöitä aivoissa ja kehitysvammaisuutta ja jonkun taudin johdosta ei tätä pahuutta huomaa. Eli ei ole tervettä jos ei tunnista pahaa taikka hyvää, ei ihmiselle.

• tarot

Tuohon aiempaan liittyen: kun tulkitset tarot-kortteja, huomioitko sen ovatko oikeinpäin vai ylösalaisin? Miten se tulkinnassasi näkyy? Olen itse aivan vasta-alkaja ja harjoitellut pienten salaisuuksien korteilla aluksi (tavalliset pelikortit) Sonia Choquetten esikoisteosta apunani käyttäen. Pöytäkuvionani minulla on ollut kelttiläinen risti. Choquette kaikissa tulkintatilanteissa korostaa sen huomioimista tulkinnassa, mitenpäin kortit ovat.

Nyt minulla sitten on oikeat tarot-kortit, ne joiden kuva on Dhyan Manikin "Klassinen oraakkeli"-teoksen kannessa. Manikin teosta sitten myös tulkinnassa apuna käytän, minulla on siis myös se itselläni korttien lisäksi. Mutta tuossa teoksessa ei huomioida tuota korttien oikeinpäin tai ylösalaisin olemista lalinkaan!!!

Onko sinulla kokemusta? Jollain muulla?

Itselleni oli aika jyrkkää ja vaikeaa tulkinnan kannalta se, mitä Choquette toisaalta tekee. Mutta miten te asian näette? Onko teissä paljon tulkintoja tehneitä, millaiset teokset, oppaat ja ohjeet ovat teitä eniten auttaneet tiellänne? Olen kallistumassa oman intuitioni kehittämiseen, mutta erilaiset näkemykset asiasta kiinnostavat!

• absoluuttista hyvää

Kyllä niitä on olemassa, mutta paha lastenraiskaajaa on verrata tässä tapauksessa kun kyse näissä korteissa on pohjimmiltaan itsetuntemuksesta. Sanotaan että jokaisessa on potentiaalia sekä hyvään että pahaan. Teot syntyvät tästä potentiaalista. Tässä mielessä absoluuttista pahaa kuin absoluuttista hyvääkin on kyllä olemassa.

• Sandra.s

sehän on meissä jo valmiina,ei siihen tarot pakkaa tarvitse.Eikä mitkään kortit tee sinusta pahaa jos olet sisimmässäsi hyvä etkä toivo pahaa toisille.Tarotit kertoo vain asioista joista olisi hyvä oppia ymmärtämään elämäntilannetta missä mennään.Pirun palvonnaksi saa asian kuin asian kun sitä tarpeeksi mystifisoidaan.Mistä et ole täysin varma niin siellähän se mörkö vaanii.

• jotivoni

Onko vasara luotu hyvässä vai pahassa hengessä?

Tarot on vain peili, jota voi käyttää sekä hyvään, että pahaan. Hanki toki pakkasi, et ole koskaan enää entisesti =).

• pirochka

"Tarot on vain peili, jota voi käyttää sekä hyvään, että pahaan."

Jumala sanoi Aadmille ja Eevalle paratiisissa, että älkää syökö hyvän ja pahan tiedon puusta. He söivät ja näkivät sen jälkeen itsensä ikään kuin "peilistä" eli tiesivät hyvän ja pahan.

Moni voi ajautua tilanteeseen, että joka asiassa pitää katsoa jostain korteista, muuten ei uskalleta tehdä päätöksiä. Sellainen ei ole oman vastuun kantamista elämässä.

• Vuohi

Ne ovat 1800-luvun hömppää ja syntyneet Britanniassa. Ei niillä nyt ainakaan työkyvyttömyyseläkettä voi ennustaa.

• luotu?

1800-luvun Britanniassa?!! Mistäs tuo tieto on peräisin?!?! Siitä on kylläkin paljon erilaista tietoa olemassa, että missä ensimmäiset tarot kortit on valmistettu. Niitä on kyllä käytetty jokatapauksessa huomattavan paljon ennen 1800-lukua, joten tuo tieto ei voi pitää paikkaansa.

• Britannias ei o luotu muuta...

Jo antiikin kreikassa käytettiin kuvallisia vastaavanlaisia kuvakortteja ja faraot ovat saaneet neuvonsa tietäjänaisilta, joita joka temppelissä.
        Tosin raamattukin mainitsee jo, että älkää tähtiä katselko ja tulevia kyselkö ennustajilta, joten eiköhän sillä aika pitkä historia ole..?

• elisant

Tarotkortit ovat kiehtoneet ihmisiä jo satojen vuosien ajan, ja niihin on liitetty mitä erikoisempia uskomuksia, myyttejä ja rituaaleja muinaisen Egyptin hieroglyfeistä aina Kabbalan salatieteisiin. Tarottien syntyperän ympärillä on runsas mystisten legendojen verkko ja vallitsevan käsityksen mukaan ne on kehitetty keskiajan Italiassa.

Oli Tarotkorttien syntyhistoria sitten mikä tahansa, käytetään niitä nykyisin ymmärtämään paremmin itseä, toisia ja muuttuvia elämäntilanteita. Vaikka toiset puhuvat niiden kanssa "pelaamisesta" suhtaudun itse niihin suurella kunnioituksella ja varovaisuudella, sillä tieto tuo mukanaan aina vastuuta ja siihen pitää osata suhtautua oikein. En kuitenkaan usko, että Tarotit ovat luotu pahassa hengessä. Ne pikemminkin peilaavat ihmistä itseään ja uskon, että jokaisessa meissä on kaikessa suuressa inhimillisyydessämme myös mukana se pahan elementti eli luonteemme ns. ”pimeä” puoli.

Valitse mieluinen pakka, valinnanvaraa löytyy nykyisin runsaasti ( esim. Aleister Crowleyn Thoth Tarotkortit ovat hyvin kauniit ja symboliikkaa täynnä) ja mietiskele Taroteilta saamiasi vastauksia. Maailma on ihmeitä täynnä ja jokainen askel tällä elämänpolulla ajatuksen arvoinen. Tarotit ovat oiva matkaopas tutustumismatkalla itseen.

• Intuiitio

Tarot eli Tarokki. Ensimmäiset tarot kortit on löydetty 1400- luvulla Milanosta.
      Alunperin tarotit ovat kuitenkin jo muinaisesta Egyptistä peräisin ja ovat sama kuin Thotin kirja.
      Niiden hyvyydestä ja pahuudesta voi olla monta mieltä,
      mutta A. Crowley teki pahan version naisystävänsä taiteen säestyksellä.Eli jos haluat pahuutta käytä Croleyn pakkaa.
      Jos kiinnostaa vain ennustelu niin Rider white on oiva alku matkalla tuntemattomaan minuuteen.
      Raamattu sanoo kuitenkin että kaikkinainen ennustaminen ja korttien käyttö on noituutta.
      Jokainen päättää itse mihin uskoo.

• a.d.802700

Rider Waite pakkaa käytän itse. Crowleyn tarotit on hienon näköisiä, mutta en ole vielä asiaan perehtynyt.
        Tarot ei sinällään ole ennustelua vaan paremminkin tutkimista. Minulla on ainoastaan hyviä kokemuksia tarotista.

• pirochka

Tarot-kortit on alun perin tehty pelaamista varten vaikka niitä on sittemmin alettu käyttämään ennustamiseen. Kaikkeen tällaiseen liittyy aina jonkunlaiset "hengelliset" taustavoimat. Kuten esim raamatun teksti sisältää hengellisen "voiman" joka tulee ihmiseen joka lukee sitä ja sen sanoma alkaa vaikuttamaan ihmisen käyttäymiseen. Samoin kun tarot-kortteja käytetään ennustamiseen, niiden "voima" alkaa vaikuttamaan niissä jotka ovat korttien kanssa tekemisissä. Itsessään kortit ovat vain kortteja mutta niiden käyttötarkoitus muuttaa niiden luonteen. Mieti itse kuka takaa sinulle sen, että se voima tai tieto joka näiden korttien kautta tulee on totuudenmukainen ja hyvä. Saatana käyttää erilaisia menetelmiä harhauttaakseen ihmiset pois totuudesta ja saa nämä kääntymään taruihin. Samaan sarjaan kuuluvat kaikki muut taikakeinot ja ennustusmenetelmät.

Jumalan joka Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta antaa jokaiselle yltäkylläisen elämän ei hyväksy tällaisten ihmisten kehittämien ennustusmenetelmien käyttöä, koska Hän ei ole niiden taustavoimana ja Hän tietää että ne vievät ihmisen pikkuhiljaa pois totuudesta kohti kadotusta. Saatana saa kaiken näyttämään niin jännittävältä ja salaperäiseltä, mutta lopulta totuus on aika karvas.

• danilynne

niistä saat vastauksen kaikkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4025
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2427
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1653
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      80
      1590
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1111
    Aihe