Lauantai 11.2.2012
Nimipäivät: Talvikki, Isabella ja Isa
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  / Ruman elämää
41 Vastausta 12 067 Lukukertaa

Ruman elämää

Täällä monet valittavat, että kumppania ei löydy vaikka on kaunis. Kertoo sen, että asia on lähes itsestään selvää, että ulkomuodolla saadaan tehtyä vaikutus. Minä olen ruma, ollut aina. Koskaan minua ei ole sanottu kauniiksi edes vahingossa. Ja parempikin niin, koska loukkaantuisinkin teeskentelystä. Moni varmaan sanoo, ettei kukaan niin hirveän ruma voi olla. Ei ole kysymys siitä kuinka ruma on, vaan siitä, että kun ei ylitä tiettyä rimaa, niin ei ole vaikutusta onko pelkästään ruma, sikaruma vai ääriekstrahirviö. Siitä rimasta ei vain mennä yli.
Kokemuksesta puhun: rumuutta ei voi kompensoida kumppaninhaussa millään luonteenpiirteellä tai asenteella, koulutuksella, sosiaalisuudella, ei millään. Kauniilla saa olla vaikka mitä luonteenpiirteitä, (koska jokaisellahan on omat vikansa) rumalla ei saisi periaatteessa olla mitään vikaa, koska rumahan ei ole edes kaunis. Ehkä sellaisia miehiä voi olla olemassa, joiden ei tarvitse olla ylpeitä naisensa ulkonäöstä. Voi olla, koskaan en ole sellaista tavannut. Ehkä sokean miehen voisin saada. Kukaan ei usko, että voisin saada jonkinlaisen tyydyttävän, normaalin suhteen, vaikka sillä ei ole vaikutusta, mitä muut ajattelevat. Koskaan minulta eivät ole edes ystävät tai sukulaiset tosissaan kysyneet, että miten ne miesasiat, edes leikillistä kiusaamista ei.. ja ikää alkaa olla kohta kolmekymmentä. Jos en noteeraa perässä roikkuvia humalaisia tai muuten hankalia tapauksia, niin useamman kuin yhden kerran olen saanut kuulla olevani liian nirso. Siis rumana pitäisi olla valmis mihin vaan, eikä omia toiveita saisi olla. Minun toiveeni eivät ole mitenkään liian korkeita, mutta normaali parisuhde ei rumalle olisi sallittua.
Rumana en saisi pukeutua kauniisti tai ainakaan seksikkäästi. Koska vaikutus on lähes aina päinvastainen kuin toivottu, eli vanhalla tyylillä; rumat koreilee vaatteilla, jo ulkonäöstä näkee, ettei päässä ole mitään tai sitten säälitellään, että olen epätoivoinen ja tyrkytän itseäni panopuuksi. Kauniilla naisella samat vaatteet, niin vaikutus on jotain ihan muuta.

haluan sanoa

Ulkonäöstäni en saisi olla katkera. Ja syyllisyys siitä, että en voi olla olematta, tekee olon hirveäksi. Elämä on epäreilu, yritän hyväksyä ulkonäköni, vaikka se on vaikeaa. Kukaan ei vapaaehtoisesti vaihtaisi ulkonäköäni kanssani, joten mielistelyjä ja lohdutteluja en ehkä edes halua kuulla.

Persoonallisuus

Ehkä persoonallisuudella voisi kuitenkin kompensoida? Joskus olen katsellut ihmisiä kadulla, ja osuu silmään, jos jollakulla on vaikkapa uskomattoman hienosti ja persoonallisesti laitetut kulmakarvat, vaikka muuten ihminen ei olisi lähelläkään "kaunista". Esimerkiksi.

Paskaaks

ne kauniistilaitetut kulmakarvat auttaa tansseissa kun saat aina olla se seinähorsmanokkonen siellä takarivissä, mieluummin poistumisaukon tuollapuolen.

Lohduttaako?

Heti tuli mieleeni jos jonkinlaista lihavaa, koukkunokkaista, finninaamaista tuttua, jotka kaikesta huolimatta elävät normaalissa parisuhteessa. Eräs vanha ystäväni oli todella ruma (saanen anteeksi kun en itsekään ole kaunis) ja hän otti ja jätti koulun parhaimman näköisen pojan. Olivat suhteessa kyllä ainakin 10-vuotta. Tyttö oli iloinen, hauska ja itsevarma. Uskokaa pois, jos uskaltaa olla itsevarma avoimesti (vaatii paljon rohkeutta kyllä ja tunnetta että on itsevarmuutensa arvoinen ja ansaitsee sen) ja iloinen niin johan nappaa.

Ulkonäkönsä eteen jos tekee kaikkensa, on tyylikäs (hienot vaatteet eivät esim. ole paljastavan synonyymi), puhdas ja meikattu kivasti, niin vaikea uskoa että kukaan on vastenmielinen.

Sama juttu

Lyhyttä miestä ei kukaan halua. Kuitenkaan ei saisi tiedostaa lyhyyttään, vaan olla niin kuin ei mitään. Sehän vasta epämiehekästä on, jos sattuu valittamaan kohtalostaan... Mutta ei siitä ole mitään apua, että on kuin koko ongelmaa ei olisikaan. Ei siltikään naista löydä. Jotenkin naurettavaa:
1) ei saisi tiedostaa omia ominaisuuksiaan
2) pitää olla, niin kuin koko ongelmaa ei olisi, jotta olisi miehekäs
3) Tämä naurettava teko"miehekkyys" ei kuitenkaan auta naisen hakemisessa
4) Ei saisi lähestyä useimpia naisia, koska kokevat loukkaukseksi sen, että lyhyt mies yrittää
5) Tämänkään jälkeen ei saisi tiedostaa, että on lyhyt, koska silloin on surkea valittaja ja neiti
6) Koskee myös yleistä keskustelua ihmissuhteista esim suvun tai kavereiden piirissä; jotta olisi miehekäs, ei saisi tiedostaa, että on lyhyt
7) Taas kerran, vaikka ei "leikisti" tiedostaisikaan lyhyyttään, niin olisi parempi olla yrittämättä lähestyä naisia, koska lyhyen miehen lähestyminen on loukkaus naista kohtaan

Tämähän on aivan skitsofreenista! Mitä pitäisi tehdä, jotta joku ei rankasti arvostelisi ja halveksuisi?! Juosta metsään ja elää erakkona vai?!

Ihmiset ovat pinnallisempia

mitä ovat valmiita itselleen myöntämään. Se on ihan sama juttu, kun teet vaikka tutkimusta(mitä itse olen tehnyt) missä kysytään sitä kuinka paljon käytät alkoholia. Vastauksena tuli suurrimmalta osin, että muutama pullo aina saunan jälkeen. Niinpä niin, uskoo ken haluaa...

Sama juttu se on kun kysytään vaikuttaako ulkonäkö parinvalintaan niin kaikkihan sanoo aina et ei se vaikuta, se on lähinnä se itsevarmuus hyvä itsetunto, pla, pla, pla.. Ja vitut, itse olen lyhyehkö ja ruma, mutta on hyvä työpaikka ja haaveena joskus perhe, mut ei tahdo kelvata ja kappas vielä 30-kymppisenäkin on poikuus tallella..

Onko tullut mieleen kauneusleikkaus?

Nykyhään voi lisätä pituutta 5-10 senttiä ja eukko ei sitä tarvis tietää :D

niin totta

Ihan totta. Kaikki aina sanoo, ettei ulkonäkö vaikuta vaan kaikki muu. Mutta totuus on, että toisen ulkonäössä täytyy olla edes jotain silmää miellyttävää, koska muuten ei vaan..no ei vaan. Minua kuitenkin kiinnostaa, että onko se jotenkin sisäänrakennettua vai onko kyseessä enemmänkin sosiaalinen paine, ettei kehtaa esiintyä ruman ihmisen kanssa. Tai, että on jotenkin häpeällistä tunnustaa maailmalle, että minä rakastan tätä ihmistä. Kai ihmiset jotenkin ajattelevat, että ruma kumppani alentaa ihmisen omaakin arvoa. Vaikka minun mielestäni se oikeastaan vaan ilmaisisi, että kyseinen ihminen on oikeastaan aika ihana ja hyvä, kun ei tuijota toisen ulkonäköön´. Kun onhan se´kuitenkin niin, ettei hyvä ulkonäkö mitään pelasta, jos on ihmisenä täysi paska.

Tossa joku vielä sanoi, että rumilla naisilla on helpompaa kuin lyhyillä miehillä (ihmeellistä vertailua), koska rumat naiset sentään saavat seksiä. Minusta olisi aika helvetin alentavaa levittää jalkani jollekin äijälle vain siksi, että satun kelpaamaan sille panoksi, ihan vain, jotta se mies saisi tarpeensa tyydytettyä. Että eipä tullut kyseisen kommentin kirjoittanut ajatelleeksi, että tuo oli vähän naisen halventamista. Ilman seksiä voi elää, mutta yksinäisyys on jo paljon pahempaa.

Itse asiassa minun olisi pitänyt laittaa tämä tuolle viestiketjun aloittajalle, mutta enpä tullut sitä tehneeksi vaan ripustauduin tähän suht järkevän oloiseen tekstiin.. Ehkä raadollista, mutta niin todellisuutta.

Ja alkuperäiselle vielä, että kukaan ei ole läpeensä niin ruma, etteikö jotakin kaunista löytyisi. Minulla on rumat kasvot, mutta nekin on vähän viehättävämmät kun hymyilee. Mutta silti sanon, että kaunista minussa sirot kädet ja ranteet. Joten kannattaa tutkiskella vaikka varpaitaan, josko ne olisivat jotenkin poikkeuksellisen ihanat. Ja ruma kun on, niin tietää ainakin, että toinen on sinun kanssasi ihan todella sinun itsesi vuoksi.

Lyhyen miehen

Minulla on lyhyt mies ja niin ovat olleet isosiskonikin kaikki miehet lyhyitä. Isoisäni on lyhyt ja eikä isänikään mikään hongankolistaja ole. Tiettävästi heilläkin on vaimot :) koska mekin olemme olemassa.

Lyhet miehet

Olen itse huomannut töissä, että meillä lyhyet miehet jotenkin pyytelevät anteeksi olemassa oloaan, ja eivät kävele itse varmasti yms. Täällä on muutama todella komea mies, vaikka ovatkin minua lyhyempiä (itse 158cm) enkä näkisi mitään ongelmaa deittailla heistä jotakin. Itse varmuuden puute on varmaan suurin ongelma tässä, ei se pituus itsessään. Naiset, jotka hylkäisivät hyvän miehen vain pituuden takia ovat itse jotenkin epävarmoja.

elämä on

Joo, itse olen vähän päälle 160 cm "pitkä" mies ja voin kyllä sanoa että aika turhaa on ravintoloissa naisia pyytää tanssimaan tms. No mutta onneksi aina välillä löytyy poikkeuksia jotka eivät ole niin fixaantuneet miehen pituuteen (harvinaista se kyllä on). Aina olen itseäni lyhyempiä naisia/tyttöjä katsellut mutta melkein poikkeuksetta vastaanotto on aika tylyä (sanoi sitten mitä tahansa). Yli kolmekymppiseksi olen jo elänyt tämän pituuteni kanssa enkä sitä mitenkään häpeile (no vituttaahan se välillä kyllä). Kävelen kuitenkin pää pystyssä, elämä hyvin, vaimokin on kotona mutta eipä noita seksikumppaneita tosiaankaan paljoa ole elämän varrelle kertynyt... no tällaista elämä on.. ei oo aina reilua.

Täytyy ottaa vielä kantaa tuohon rumuuteenkin sitten. No en ole mikään älyttömän komeakaan (enkä ehkä hirveän rumakaan) mutta ainakin jos parikymppisenä olisi minulta kysytty että eläisitkö mieluummin parisuhteessa vai niin että saisit irtosuhteista seksiä silloin kuin haluat niin ei olisi ollut vaikea valita...

Sitten vielä että kuinka vaikeaa onkaan elää jos on ruma ja lyhyt mies... Entä jos sattuu vielä olemaan vammainen..
hei, olen eri mieltä.
tunnen yhden lyhyen miehen joka on todella komea, hurmaava juuri sen pituisena!
toisenkin tiedän, thaimaalainen. söpö hänkin.
tosin itse olen lesbo (voin silti pitää miestä komeana tai söpönä mutten muuta halua) joten vaikuttaahan tämä varmaan, etten kaipaa sellaista MASKULIINISTA UROSTA rinnalleni :)

Älä valita

vielä huonommin ovat asiat rumilla miehillä. Naiset sentään saavat seksiä mistä vain olivat sitten miten rumia hyvänsä, miehellä ei mitään toivoa... ja sitten jos oot vielä lyhyt niin huhhuh sama olis vetää ittensä jojoon.

Aloita vaikka seksisuhde jonkun miehen kanssa niin saat elämääsi miehiä.

Joo...

Rumalle naiselle: sinä sentään saat edes seksiä, me rumat miehet emme saa edes sitä!

vain elämää

varmasti on olemassa jotain välimuotoja ruman ja kauniin välillä?

itse en voisi sanoa itseäni kauniiksi. en kuitenkaan pidä itseäni rumanakaan, enkä ole pahoillani ulkonäöstäni. omasta mielestäni olen siis ihan tavallisen näköinen. en varmasti miellytä ulkonäön puolesta kaikkia miehiä, mutta joillekin olen kelvannut. :)

nuorempana mietin ulkonäköjuttuja paljonkin, mutta sen jälkeen olen nähnyt tosi paljon kauniita ihmisiä, joilla ei onnistu suhteet, kuin vähemmän kauniita, joilla onni sen kun kukoistaa, ja kaikkea siltä väliltä. ei siis todellakaan kannata jäädä tollasia murehtimaan. sama koskee lyhyitä miehiä - lyhyitä naisiakin on tosi paljon!

ai mistä?

seksi on kuin sen tietynfirman lasku, ei näy ei kuulu,jos on ruma, kohta jo 10v ilman seksiä. Oon niin ruma, että jos pimeessä vahingossa vie, niin eka lampunkajon kohalla juoksee kiljuen karkuun. Seksiä vaikka on ruma, pah, sanon minä!

ulkonäölle voi aina tehdä jotain

Ihan lohduttavaa, että joku muukin on tänään huonolla tuulella. Tai en tietenkään tiedä, oletko sinä, mutta etpä kyllä kauhean onnelliseltakaan kuulosta. No joo, asiaan: mikä sinussa nyt on niin kauhean rumaa? Rumuus on mielestäni määriteltävissä ja paikannettavissa. Voi olla iso nenä, huono iho, karsastavat silmät jne. Mutta monille asioille voi kuitenkin tehdä jotain. Vaikea uskoa, että kukaan olisi rumuudessaan niin toivoton, ettei mitään olisi tehtävissä. Silloin pitäisi jo olla pahoja epämuodostumia tms. Onko sinulla sellaisia?

Jos olet aivan vakuuttunut siitä, että mitään ei ole tehtävissä, etsi ruma mies. So simple. Ja muuten, kirjoitat sujuvasti, olet siis älykäs. Minä olen aina ollut sitä mieltä, että mieluummin ruma kuin tyhmä. Ja kuten olet tätä palstaa lukiessasi huomannut, moni kaunis nainen on ilman miestä. Eli mitäpä hyötyä kauneudesta sitten on, jos yhtä kaikki joutuu olemaan yksin?

vai niin

Mitäs teet lyhyelle miehelle? käsket ostamaan korkokengät vai? hah...

no joo

Ei lyhyydelle voi tietenkään mitään tehdä. Mutta lyhyt ei olekaan sama kuin ruma. Lyhytkin voi olla kasvoista hyvännäköinen. Rumille kasvoille voi sen sijaan tehdä jotain - ainakin plastiikkakirurgi, jos niin pitkälle haluaa mennä.

ehkä

lyhyys ei ole sama asia, kun rumuus, mutta oletkos koskaan kuullut sanottavan lyhyt ja komea mies? tuskinpa.

Lyhyille

on aina lyhyempiä naisia.

lyhyt mutta komea

minä tunnen ainakin muutaman lyhyen miehen, jotka ovat mielestäni aika komeita...tai riippuu tietysti siitäkin että kuinka lyhyt on lyhyt mies?!

Tom Cruise on 170cm

Eikö Tomppa ole komea?

Ei musta

Mutta en olekkaan akka.

Onnellinen

siitä olen onnellinen, että yksinoloni ei ole oma syy.. se jos vamma tai terveys on syy, etten ole saanut seuraa, niin ei ole minun syy...

Olen onnellinen etten ole sotkenut muiden elämää... kukaan ei ole minulle katkera... pysyn pois muiden edestä.

Mielestäni yksinololleni ei sovi nimeksi sinkkuus. se on muu kuin oma valinta... en tiedä mikä olisi sen palsta, mutta en pidä sanasta sinkku.

En ole yksin muiden tahdosta, en syytä siitä itseäni enkä niitä jotka ovat antaneet mahdollisuuden.

Kysymys

Onko nimesi Tero..?

buahahahahaahhah

Asiaan voi vaikuttaa

Rumuus ei ole mikään peruuttamaton kohtalo, jolle ei itse voi mitään tehdä.

Ensinnäkin kroppa kannattaa kiinteyttää kuntoon. Siitä on hyötyä myös itsellesi, henkistä ja fyysistäkin. Jos saat kroppasi hyvään kuntoon erotut jo tällä seikalla eduksesi suurimmasta osasta muista suomalaisnaisista.

Jos rakenteellista "rumuutta", esim. epäsymmetrisyyttä, suurinenäisyyttä tms. esiintyy kasvoissa, voi tällekin asialle tehdä jotain. Se tosin maksaa ja vaatii kirurgisia toimenpiteitä, mutta yhtä kaikki mahdollista.

Oikeastaan rumuudelle voi loppupelissä tehdä paljonkin, jos vaan tahtoa löytyy.

Ja silläkin voi "lohduttautua", että ruman naisen tilanne on tässä maassa aina parempi kuin ruman miehen...

Onnellinen

siis mun mielestä asenne on ainoa jota voi kaikki korjata.

Jos vika on nenässä ja sen korjaus maksaa 2000 e, nii ei todellakaan ole sen arvoinen, että se kannattaa laittaa... Ihminen jolla on tahaton vika voi korjata asenettaan itse ilmaiseksi, ja muut ns. "normaalit" voisivat korjata asennettaa erillaisiin ihmisiin. Kaikilla meillä on oppimista.

Niinkun jo aieemin kirjoitin, niin ei ole häpeä jos on yksin ilman omaa syytä, mutta aina on parannettavaa.... joillekkin riittää, että suorittaa asian 75% ja joillekkin, että 120
Entäs jos on vaikkapa olemattoman lyhyt kaula ja erittäin lyhyet jalat, lyhyellä selällä jne. Eli muistuttaa luonnostaan pyöreää porsasta? mitäs leikkauksia silloin pitäisi tehdä? Kiitos jos saan neuvoja.

Miten kävi Marilynille?

Voi kun olisin yhtä hyvän näköinen kuin Marilyn Monroe! Kaikki miehet kuolaisivat perääni ja voisin valita niistä kenet vain!

Ja sitten voisin kuolla onnellisena, 36-vuotiaana, pilleripurkki toisessa kädessä ja viskilasi toisessa kädessä.

Kaunis ja onneton

Vai että kaunille riittää kun on vain kaunis?
Ainakin minä olen huomannut, että päin vastoin, minulta vaaditaan lisäksi täydellisyyttä muutenkin.Olen myös alttiina pinnallisille suhteille ja hyväksikäytölle. Marilyn-vertaus oli aika osuva: kaunis, kaikkien ihailema nainen, mutta kärsi elämässään epävarmuudesta ja epäaidoista suhteista.
Käytännössä olemme siis samassa tilanteessa: illat ja viikonloput yksin. Ei minun oloani paranna se, että olen kaunis. Luuletko, että tuijottelen yksin kotona peiliin ja saan siitä jotain maagista voimaa? Minulla on ystävä, jota ei yleisen mittapuun mukaan voi pitää FYYSISESTI kovin viehättävänä.Mutta onpa minua paremmassa tilanteessa:seurustelee mukavan (ok, ei mitenkään komean)miehen kanssa ja suhteen kautta hänellä on paljon uusia ystäviä.
Nyt tarvitaan asennemuutosta! Korosta luonnettasi, älyäsi, herttaisuuttasi - mitä tahansa positiivista puoltasi. MItä sitten vaikka olisit "ruma" (ja sekin on aika subjektiivinen määre). Huonommassa tilanteessa olet, jos olet lisäksi negatiivinen, etkä jaksa satsata mihinkään muuhunkaan.
Tsemppiä sinulle!

jaapa

"Voi kun olisin yhtä hyvän näköinen kuin Marilyn Monroe! Kaikki miehet kuolaisivat perääni ja voisin valita niistä kenet vain!"

Ei se Marilyn suinkaan kaikkien miesten ihannenainen ole. Media saa kyllä paljon aikaiseksi näissä asioissa. Jos mediassa pidetään kauniina ja seksikkäänä jotain selvästi ylisuurilla rinnoilla tai ylileveällä perseellä varustettua naista niin siitä tulee määrätynlainen tosiasia. Kaikki miehet jotka haluavat olla tosimiehiä machoja tietenkin ainakin puheen tasolla sanovat kuolaavansa median luomaa kuvaa tosiseksikkäästä naisesta vaikka oikeasti mieluummin valitsisivat toisen näköisen.
Ainakin minä olen aina pitänyt naisesta jolla on sopivan leveät hartiat ja perse suurin piirtein yhtä leveä ja hyvän mallinen ja vähän pidemmän sortin hoikka ylävartalo jossa on sopivan kokoiset ja muotoiset rinnat(leviävät laajalle ylärintakehälle eivätkä ole pallomaiset utareet). Reidet sillä tavoin yhtä perseen kanssa että näyttävät vähän pidemmiltä ja siihen sääret vähän lyhyempää sorttia niin että tulee naisellinen vähän avuton vaikutelma. Lihaksiakin on hyvä vähän näkyä mutta ei ylisuuria muskeleita. Kädet ja sormet eivät saisi olla kovin pitkää sorttia ja ranteet vähän lyhyet ja vähälihaksiset, sama asia koskee jalkateriä. Tähän sitten jos on persoonallisella tavalla kauniit kasvot ja pitkä musta vahva tukka niin se on siinä. Tämä naisihanteeni on aika kaukana isoutareisesta blondi-Marilynista.
VOi jumal..
Yksikään nainen ei listaa/arvostele miestä tuolla tavalla kuten sinä teit. On se tarkkaa miltä naisen tulee näyttää.. en tiedä nauraisinko vai mitä!
Miehet kehtaavat vielä sanoa että naiset on tarkempia miesten ulkonäön suhteet..p*skanmarjat!

no jaa

No tuo oli naisihanteeni. Ensimmäinen nuoruuteni nainen jota 'säästin' siksi että en olisi häirinnyt hänen lukio-opintojaan oli kylläkin vähän tuon naisihanteeni näköinen. Tämä nainen kuitenkin minulta sitten jäi. Viimeksi näin hänet ollessani 21 vuotias. En tiedä tämän naisen myöhemmistä vaiheista eikä huvita asiaa selvitellä, kun se jos joku paskiainen on hänelle tehnyt jotain vituttaisi niin saatanasti. Toivon että hän on onnellinen perheenäiti, ja että hän on aikanaan löytänyt fiksun ja myös komeankin miehen, ja erityisesti että hänellä on terveitä kauneit tyttäriä.
Tässä kun Tallinnassa kävin bisneksiä tai kauppoja tekemässä niin paluumatkalla kun siinä join kokiksella laimentamastani Viro Valge- pullosta ja nojailin kannella meren puolen kaiteeseen ja mietin, että ei tulisi suru puseroon vaikka antaisin jo mennä mereen niin siinä huomioni kiinnittyi pariskuntaan joka istui kannella penkillä. Mies jo vähän harmaatakin tukassaan ja joku motoristin takki päällä, ja hänellä pirteän näköinen nainen joka vähän muistutti tuosta nuoruuteni naisesta. Minä katson naista ja hän flirttaa minulle, eikä motoristimies jostain syystä käy agressiivisena. No en minä tuota motoristia olisi pelännyt vaikka hän agressiiviselta näyttänyt olisikin(Olen minäkin sentään 182cm ja jotain 80kg vaikka en mikään bodari olekkaan). Myöhemmin tämä pariskunta tulee minua toisaalla laivassa vastaan ja nainen sanoo minulle hei, ja ja minä tietenkin vastaan hei eikä vieläkään tuo motoristimies käy agressiivisena. No minä kylläkin olen loppuun asti herrasmies enkä vie keneltäkään naista vaikka saisin, että ei siinä sen puoleen mitään. Se vaan että tässä iässä niin aniharvoin enää näkee ketään sellaista edes jotakuinkin ikäistään naista johon voisi mitenkään enää ihastua nimenomaan naisena, ja tämä nainen kylläkin näytti aivan poikkeuksella tavalla sellaiselta(kasvot ja ilmeet nimenomaan) .
Voi perkele jos ei se mies ollutkaan tuon naisen oma mies vaan kaveri tai jotain sellaista. Sitä en usko että k.o. nainen minut tunsi tai että hän edes erehdyksessä minut sekoitti johonkin aiemmin tuntemaansa mieheen.

Rumille

Tottakai ulkonäöllä on väliä: pitkään ja isokokoiseen mieheen liitetään helposti mielikuvia vallasta, kaunisihoiseen ja rintavaan naiseen hyvästä synnyttäjästä. Silti rumat ihmiset pariutuvat ja saavat lapsia eikä rumuus, ihonväri, sukunimi tai muu ulkoinen seikka yleensä estä ihmistä elämästä normaalia elämää. Katsele lenkkipolulla niitä tuulipukuisia tukka hapsottavana kulkevia vaunuja työntäviä äitejä. Kyllä sieltä löytyy huonohampaisia, lihavia ja finninaamaisia yksilöitä joita kukaan tuskin on huolinut ulkonäön takia. Mitä sinä toivot mieheltä? Kyllä niitä rumia miehiäkin on olemassa ja eivätköhän he jonkun ikävaiheen jälkeen huomaa että kaupungin kauneimpien tyttöjen kaato ei onnistu.

Maailma on nykyään valitettavan ulkonäkökeskeinen paikka. Jos satut olemaan joko huomattavan ruma tai kaunis, saat kuulla ulkonäöstäsi ihan liikaa. Taviksilla taitaa olla helpointa? :=)

no mutta

Itse olen kaunis, mutta "menetin" (suhteemme ei ollut mitään oikeaa seurustelua, enemmän tapailua) miehen kolmisen vuotta sitten rumalle naiselle, siis oikeesti TODELLA rumalle. Ilmeisesti hän oli jonkin sortin "pelinainen" ja osasi hoitaa homman kotiin. Ovat vieläkin kuulemma yhdessä :)

Rumuuden ja kauneuden evoluutiosta

Lukekaapa kirja "Rakkauden evoluutio" (kustantaja Terra Cognita), niin tiedätte miksi parinvalinnassa kauneus ja komeus ovat niin tärkeitä... On mm. tutkittu, että komeiden miesten sperman laatu on parempi ja että heidän immuunipuolustusjärjestelmänsä on vahvempi kuin rumemmilla sukupuolensa edustajilla... Naiset valitsevat lapsilleen parhaita mahdollisia geenejä alitajuisesti... Ihmisen parinvalinnan mekanismit ovat hyvin pitkälle biologisia, vaikka kuinka yritettäisiin muuta väittää... Tästä syystä ihmisten puheet ja teot parinvalinnassa ovat niin ristiriitaisia. Jos asiasta kysytään, niin pyritään antamaan kulttuurin normien mukainen sievistelty vastaus, vaikka käytännön elämässä jylläävät edelleen luolanaisen ja -miehen vaistot.
Tuo on vähän paskaa.

Siis keskimäärinhän symmetriset piirteet viittaa "terveempiin" geeneihin muttei "parempiin" geeneihin kauttaaltaan.

On todella ongelmallista jos tietyllä tavalla hyviä ominaisuuksia omaaviin geeneihin aletaan liittää ajatuksia "kaiken kattavan hyvistä" geeneistä.

"Ihmisen parinvalinnan mekanismit ovat hyvin pitkälle biologisia, vaikka kuinka yritettäisiin muuta väittää... "

Mitäs muuta ne voisivat olla? :D

Huomioitavaa kuitenkin on että BIOLOGIASSAKIN on erilaisia lähtokohtia kuin komeus/kauneus eli terveys.

Esimerkiksi ÄLYKÄS ihminen ei välttämättä ole se maailman komein kaunein. Oletko valmis sitten väittämään että tämän älykkään ihmisen geenit ovat huonompia kuin jonkun joka näyttää terveemmältä? :D

Ongelmaksi muodostuu se että terveemmät geenit helpommin tunnistetaan ulkoisesta olemuksesta ensimmäisenä ja niillä on helppo tehdä nopea vaikutus : esimerkiksi aggressiivinen isokokoinen uros herättää helposti huomiota eikö totta?

Samoin kuin isokokoiset rinnat signaalina on helpompi huomata kuin pienet rinnat? Mutta onko isokokoiset rinnat merkki kokonaisuutena "paremmista geeneistä" kuin pienirintaisen? EIVÄT.

Valittevasti tietyt kirjat ja tieteelliset julkaisut keskittyvät yksinkertaistamaan asioita puhumattakaan raflaavista ja trendikkäistä lehdistä joissa esille nostetaan tuo "luolanainen- ja luolamies".

Me emme ole luolanaisia ja luolamiehiä vaan 2000-luvun ihmisiä ja me voimme valita tietoisesti mitä me tahdomme jos tahdomme. ON eri asia onko meillä kykyä siihen koska on paljon erilaisia viettejä jotka vetävät meitä eri suuntiin. Osa niistä ohjaa pitkäikäisempään suhteeseen, osa tyydyttämään halut nyt. Osa haluaa hyvää ulkonäköä, toinen älyä, kolmas viihtyvyyttä jne.
Ei ole rumia naisia, on vain liian vähän alkoholia.

Ja sokeat eivät voi olla tasokkaita?

Kyllä ne sokeatkin osaa:
http://www.youtube.com/watch?v=tcrfvP11Hbo

Abraham Lincoln

oli nuoruudessaan ruma, mutta mitä hänestä tuli aikuisena?

Komea mies voi yläasteiässä olla etulyöntiasemassa, mutta asema vaihtuu kun mennään 30v. Kun ollaan 30v miehen karisma merkitsee paljon enemmän kuin joku pinnallinen tummapitkä poikalook!

Karisman näkee ÄÄNEN KÄYTÖSTÄ! Nainen ei haluaa mitään hiirtä, joka änkyttää jollain hiljaisella Vanhasäänellä ja josta ei saa mitään selvää.

ovat keskimäärin älykkäämpiä ja henkisesti miehempiä. Koripallon pelaajat
 /   /  / Ruman elämää

Keskusteluhaku

Laaja haku
Match.com

Aloita rakkaustarinasi

Löydä unelmiesi kumppani jo tänään! Etsi rakkautta satojentuhansien suomalaisten sinkkujen joukosta!

Facebookissa suositeltua