Mopseista

Mopsiko?

Hei te mopsin omistajat! Kertokaa mopsin hankkimista harkitsevalle kaikkea tärkeää mopseista ja myös hinta/kulutuspuolta. Kuinka paljon mopsi maksaa? Sairastelevatko mopsit miten paljon ja mitä? Tuleeko yllättäviä eläinlääkärikuluja? Miten paljon mopsista on kuluja (esim. kuukaudessa), ottaen huomioon ruuan, eläinlääkärin ym.? Mitä rokotuksia Mopsi tarvitsee ja kuinka usein, onko muita "säännöllisiä" eläinläärillä käyntejä? Minkälaisista virikkeistä mopsit pitävät tai mitä ne tarvitsisivat kun ovat yksin kotona?
Myös pentuajasta olisi kiva kuulla, esim. miten pian mopsit oppivat sisäsiisteiksi ja kaikkea muutakin mitä vain tulee mieleen.

95

45750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopo 5kk

      Heip!
      Jollet ole mopsia jo hankkinut, niin toivottavasti tässä hyödyllistä tietoa.. Mopsit maksvat hieman reilu 1000 e. Noista sairaus jutuista kannattaa lukea lisää osoitteesta www.suomenmopsikerho.fi ja sitä kautta löytyvistä kennelien kotisivuilta, ja soittaa vaikka jollekkin kasvattajalle, jotka osaavat varmasti parhaiten kertoa moppejen terveydenhoidosta ym. Meidän mopella oli silmässä haava, jota seurasi tulehdus. Se on ainoa yllättävä lääkärikulu joka meidän kohdalle on osunut. Sekin parantui nopeasti.
      Mopsi on perso ruualle ja syö todennäköisesti aina kun sille jääkaapin ovea raotat..:) Mutta on otettava huomioon myös että se on pieni koira ja ruoankulutus on vahainen verrattuna isoon rotuun..
      Mopsille normaalit rokotukset, esim. parvo, kennelyskä, rabies.. eka rokotus 12 vk ikäiselle, josta kuukauden päästä tehosterokotus. Siitä eteenpäin rokotukset kerran vuodessa. Rokotus maksaa muistaakseni jotain 30-40 e. Jos aiot käyttää näyttelyissä, niin mikrosiru täytyy laittaa n.50-60 e.
      Mopsit rakastavat kun niiden kanssa touhutaan, ihan mitä vaan..Ne tarvitsevat paljon virikkeitä, ja seuraa. Pärjäävät kyllä yksin ollessaankin, silloin nukkuvat suurimman osan ajasta. Pari lelua kaveriksi ja mopo on tyytyväinen!
      Meidän tyttö on nyt 5kk ja on jo täysin sisäsiisti ollut reilun kuukauden. Tietysti nuo kesän vauvelit oppivat nopeammin..
      Mopsit ovat aivan ihania tohottajia, jotka kyllä seuraavat joka paikkaan ja ovat mukana joka tilanteessa, etenkin jos jääkaapin ovi narahtaa...:)Ne eivät jää ohikulkijoilta huomaamatta lenkkipolulla.Suosittelen lämpimästi!!

      • Mamsa

        Mekin olemme varmaan hankkimassa mopsia ja sain sopivasti tietoa!


      • kopooo

        ota huomioon et todellakin pidät rodusta koska ne ovat karmeita röhisijöitä minä sen vuoksi vaihdoin rotua"se röhinä on karmeeta" 1000e. vielä maksamaan moisista röhisijöistä"ei kiitos"


    • hei

      Mopsi pennun hinta on noin 1000e, pentu rokotetaan aivan normaalisti kuin muutkin koiran pennut.
      Kiva seurakoira mutta kuorsaa paljon että, se ei saa häiritä,touhukas ja iloinen on kaikkien kaveri.
      Mopseilla saattaa olla ihosairauksia, siihen saa varautua. Sopiva koira lapsiperheeseen. Kaikki ruokainen, ahne, ja kova kerjäämään, katselee ruskeilla nappi silmillään anovasti makupaloja mutta pitää muistaa että ylipainoa tälle rodulle tulee helposti... Katselee telkkaria, eläin ohjelmat ovat suosikkeja (ainakin minun Mopsillani) ja haukkuu, eikä hiljene ennen kuin käännät kanavan.
      Hauska otus.
      Ruuaksi eläinkaupan raksuja, ei ole suuri ruokainen(verrattuna Tanskandoggiin). Oma mopsini oli kiltisti kotona ei tehnyt mitään tuhoa, leluja paljon niin saa leikkiä. Helppo opettaa sisäsiistiksi koska aina kun pentu herää tai on syönyt kantaa ulos, vaatii vain omistajalta vaivaa.

      • moppe 5kk

        Meidänkin Mopsi katsoo mielellään telkkaria.. Kuorsaa paljon, mutta ei hauku:) Lapsirakas ja ihmisystävällinen todellakin! Meidänkään mopsi ei ole tehnyt mitään tuhoa esim huonekaluille. Kun sillä on paljon virikkeitä ja sen kanssa touhuaa niin kyllä saa tuolinjalat olla rauhassa!


    • Mopsiko?

      Kiitos teille jotka vastasitte. Vielä sitä kysyisin, jos vielä tänne eksytte, että voiko mopsia kouluttaa? Olen kuullut että mopsi on niin itsepäinen että tottelee jos tahtoo? Tarkoitan siis ihan perusjuttuja, kuten tänne-käskyä ja muuta... ja kertokaa kokemuksianne, miten mopsinne tottelee :). Herkkupalan eteen tekee mitä vain, vai :)?

      • ansku

        Omistan kaksi mopsia, joista molemmat tulevat luokse, istuvat, menevät maahan, hyppäävät, pyörivät ja noin kahden vuoden ikäisenä molemmat oppivat antamaan tassua. Fiksuja eläimiä, oppivat nopeasti kunhan vain herkkuja löytyy, muista mopsit ajattelevat vatsallaan:)
        Muista olla tarkkaavainen mopsin silmien kanssa. Pusikot ja kaikki mahdolliset oksat sm. vaaraksi mopsin silmille..Mopsille myös yleistä saada pyörtymikohtauksia jos ovat esim.juosseet tai jotain, johtuu ahtaista hegnitysteistä. Kannattaa hakea tietoa kohtauksista.


      • @koira@
        ansku kirjoitti:

        Omistan kaksi mopsia, joista molemmat tulevat luokse, istuvat, menevät maahan, hyppäävät, pyörivät ja noin kahden vuoden ikäisenä molemmat oppivat antamaan tassua. Fiksuja eläimiä, oppivat nopeasti kunhan vain herkkuja löytyy, muista mopsit ajattelevat vatsallaan:)
        Muista olla tarkkaavainen mopsin silmien kanssa. Pusikot ja kaikki mahdolliset oksat sm. vaaraksi mopsin silmille..Mopsille myös yleistä saada pyörtymikohtauksia jos ovat esim.juosseet tai jotain, johtuu ahtaista hegnitysteistä. Kannattaa hakea tietoa kohtauksista.

        mä haluisin ihan sikana mopsin mut äiti ei suostu sanoo et kusee ja paskoo sisällä ja sitte ku niitä vie sairaalaa jos on tarve i maksaa tosi paljo ja kaikkee tämmöst


      • mopsi fani
        @koira@ kirjoitti:

        mä haluisin ihan sikana mopsin mut äiti ei suostu sanoo et kusee ja paskoo sisällä ja sitte ku niitä vie sairaalaa jos on tarve i maksaa tosi paljo ja kaikkee tämmöst

        moi! äitis on oikees mopsit paskoo ja kusee sisälle mut jos ne kouluttaa sisä siistiks nii sit ne ei pasko ja kuse sisälle ainahan koiralla voi sattua vahinko. minä itsekkin haluan mopsin ja äitinikin haluaa mopsin. kaikki koirat tarvitsee rokotuksia ja vaikka sun mitä mutta sitten sinä saat mopsista tai mistä vaan koirasta bestfrendin eli koitavaan kinuta sitä koiraa se kannattaa ja rupee ulkoiluttaa vaikka naapurin koiraa jos ne tarttee apua ulkoiluttamisessa. no minun on helppo sanoo ku mulla on kolme koiraa ku äiti ja kaikki muutkin meidän perheesä tykkää koirista. et onnee yritykseen!


      • afdsa
        mopsi fani kirjoitti:

        moi! äitis on oikees mopsit paskoo ja kusee sisälle mut jos ne kouluttaa sisä siistiks nii sit ne ei pasko ja kuse sisälle ainahan koiralla voi sattua vahinko. minä itsekkin haluan mopsin ja äitinikin haluaa mopsin. kaikki koirat tarvitsee rokotuksia ja vaikka sun mitä mutta sitten sinä saat mopsista tai mistä vaan koirasta bestfrendin eli koitavaan kinuta sitä koiraa se kannattaa ja rupee ulkoiluttaa vaikka naapurin koiraa jos ne tarttee apua ulkoiluttamisessa. no minun on helppo sanoo ku mulla on kolme koiraa ku äiti ja kaikki muutkin meidän perheesä tykkää koirista. et onnee yritykseen!

        Meikäläisen mopsi kusee aina sisälle, siinä ei ole mitkään herkut auttanu. Jätkä vaan kattoo ympärilleen et näkeekö joku ja sit kun silmä välttää niin kinttu nousee. Muuten tosi ihana tyyppi!


      • Anonyymi
        @koira@ kirjoitti:

        mä haluisin ihan sikana mopsin mut äiti ei suostu sanoo et kusee ja paskoo sisällä ja sitte ku niitä vie sairaalaa jos on tarve i maksaa tosi paljo ja kaikkee tämmöst

        Mun äiti on ihan samanlainen


    • Serena

      Minäkin olen hankkimassa mopsia, mutta se on EHKÄ. Mopsi voi saada helposti lämpöhalvauksen ja se voi vilustua helposti. Sierainten suurennuksesta olen kuullut. Mopsi tarivtsee samat rokotukset, mitkä muutkin koirat. Mopseilla voi olla esim. : polvivika, legg-perthes, lonkkavika ja silmäsairauksia. Mopsi tarvitsee liikuntaa, koska se suloisella ilmeellään pyytää makupaloja, ja niitä se yleensä saa. Mopsit ovat seurakoiria ja lempeitä. Jotkut yksilöt ovat kyllä itsepäisiäkin.
      Olen tehnyt sinulle nettisivun, joka kertoo mopseista. Se ei ole vielä ihan valmis, mutta voit käydä kurkkaamassa. Se on www.webbisivu.com/mopsit

      • mopsiton

        Minkä hintaisia ovat mopsit tänä päivänä?


      • nellapella
        mopsiton kirjoitti:

        Minkä hintaisia ovat mopsit tänä päivänä?

        Me saatiin pikku-mopsi taloon 8-viikkoisena, noin kuukausi sitten. Pentu tuli hyvältä kasvattajalta, hinta 1600. Hinnat saattavat tietenkin vaihdella eri kasvattajilla muutaman satasen, mutta korkealla ne kuitenkin ovat. Mustat mopsit saattavat maksaa jopa enemmän.


      • Mopsitx3
        nellapella kirjoitti:

        Me saatiin pikku-mopsi taloon 8-viikkoisena, noin kuukausi sitten. Pentu tuli hyvältä kasvattajalta, hinta 1600. Hinnat saattavat tietenkin vaihdella eri kasvattajilla muutaman satasen, mutta korkealla ne kuitenkin ovat. Mustat mopsit saattavat maksaa jopa enemmän.

        Ostimme itse myös hyvältä kasvattajalta mopseja, hinta tuosta neljäsataa halvempi.


      • mopsii
        Mopsitx3 kirjoitti:

        Ostimme itse myös hyvältä kasvattajalta mopseja, hinta tuosta neljäsataa halvempi.

        Mistä kasvattajalta ostit ? :)


    • Mopsifani <3

      Jaa... mopsin hinta on aika kallis.En tiedä muuta.

      • kasvattaja

        Jokainen voi itse koittaa tuota kasvatustyötä ja sitten miettiä miksi hinta on tuo mikä on..

        Ilmaiseksi kun niitä pentuja ei kasvattajakaan teetä..emän näyttely ja tutkimustuloksiin on saattanut mennä jo sievoinen summa ennen kun ensimmäiset pennut ovat edes suunnitelmissa..ja vaikka tuo pennun hinta olis n. 1500e niin ei siitä kovin kummoista summaa kasvattajalle jää tuntipalkaksi..pennuissa on paljon työtä ja moni kasvattaja joutuu olemaan omasta vakityöstään poissa(palkattomalla) esim. ensimmäiset 2-3viikkoa..mutta eipä tuota hintaa itse pysty ymmärtämään ennen kun on asian kokenut..

        Lisäksi aina täytyy muistaa että eivät ne koiran menot tuohon ostohintaan lopu..jos ihmisellä on varaa maksaa pennusta tuo hinta, niin kyllä sillä pitää olla varaa ruokkia eläin kunnolla ja käyttää se lääkärissä ja rokotuksilla tarpeentullen..itse suosittelenkin vakuutusta koiralle..se on kallis (n. 270e/vuosi) mutta maksaa kyllä ittensä takaisin..


      • moppia harkitseva
        kasvattaja kirjoitti:

        Jokainen voi itse koittaa tuota kasvatustyötä ja sitten miettiä miksi hinta on tuo mikä on..

        Ilmaiseksi kun niitä pentuja ei kasvattajakaan teetä..emän näyttely ja tutkimustuloksiin on saattanut mennä jo sievoinen summa ennen kun ensimmäiset pennut ovat edes suunnitelmissa..ja vaikka tuo pennun hinta olis n. 1500e niin ei siitä kovin kummoista summaa kasvattajalle jää tuntipalkaksi..pennuissa on paljon työtä ja moni kasvattaja joutuu olemaan omasta vakityöstään poissa(palkattomalla) esim. ensimmäiset 2-3viikkoa..mutta eipä tuota hintaa itse pysty ymmärtämään ennen kun on asian kokenut..

        Lisäksi aina täytyy muistaa että eivät ne koiran menot tuohon ostohintaan lopu..jos ihmisellä on varaa maksaa pennusta tuo hinta, niin kyllä sillä pitää olla varaa ruokkia eläin kunnolla ja käyttää se lääkärissä ja rokotuksilla tarpeentullen..itse suosittelenkin vakuutusta koiralle..se on kallis (n. 270e/vuosi) mutta maksaa kyllä ittensä takaisin..

        Hei itsekkin mopsia harkitsevana jäi tuo kommenttisi tuosta vakuutuksen tarpellisuudesta. Maksaa itsensä takaisin, onko tulkittavissa niin et mopseilla on paljon lääkärikäyntejä normaalien rokotuksien ja tarkastuksien lisäksi.
        Jos koiran hankkii niin onhan sen hyvinvointi etusijalla, eihän siinä enää euroja saa tuijotella jos ei tähän ole valmis niin sitten jotain muuta harrastusta pitää ajatella.


      • ....
        moppia harkitseva kirjoitti:

        Hei itsekkin mopsia harkitsevana jäi tuo kommenttisi tuosta vakuutuksen tarpellisuudesta. Maksaa itsensä takaisin, onko tulkittavissa niin et mopseilla on paljon lääkärikäyntejä normaalien rokotuksien ja tarkastuksien lisäksi.
        Jos koiran hankkii niin onhan sen hyvinvointi etusijalla, eihän siinä enää euroja saa tuijotella jos ei tähän ole valmis niin sitten jotain muuta harrastusta pitää ajatella.

        Oma mopsi täytti helmikuussa 2v. Maksoimme pennusta silloin 900e, koska tarkoitus oli hommata ihan kotikoiraksi vain. Kuitenkin omalla kullalla on vilja-allergia, joten joudumme syöttämään allergiaruokaa joka on luonnollisesti kalliimpaa kuin normaali kaupan mössö. Tiedysti barf olisi vaihtoehto, mutta itselle se olisi liian hankalaa. Pyrin kuitenkin ottamaan ruokaa valmistaessa jauhelihaa/ muuta talteen kullalle.

        Mopsillani on myös ollut pennusta asti ongelmia silmien kanssa. Toista silmää peittää kokonaan sellainen vaalea kalvo (kaihi?)ja nyt on myös alkanut toiseen silmään ilmestymään samaa. Olemme pennusta asti käyttäneet kahdenlaista silmärasvaa(toista saa vain erikoistuneelta silmälääkäriltä ja 5g tuubi maksaa 20e/ toinen taitaa olla siinä 10e paikeilla), tosin välillä kiireessä on tullut putkia jolloin sitä ei ole tullut käytettyä. Mopsi kuitenkin pystyy viettämään normaalia elämää, eikä tuo silmä ole tuntunut haittaavan sitä. Tosin jos se leviää siihen toiseenkin silmään samanlaisena, on esissä luultavasti leikkaus.

        En tällä halua kuitenkaan pelotella ketään.:) Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että tällaisia vaivoja löytyy todennäköisemmin pitkälle jalostetuista roduista. On se kuitenkin ollut sen arvoista. Mopsit ovat suuria persoonia eikä niitä voi yksinkertaisesti olla rakastamatta. :D


      • Heidiharriet
        .... kirjoitti:

        Oma mopsi täytti helmikuussa 2v. Maksoimme pennusta silloin 900e, koska tarkoitus oli hommata ihan kotikoiraksi vain. Kuitenkin omalla kullalla on vilja-allergia, joten joudumme syöttämään allergiaruokaa joka on luonnollisesti kalliimpaa kuin normaali kaupan mössö. Tiedysti barf olisi vaihtoehto, mutta itselle se olisi liian hankalaa. Pyrin kuitenkin ottamaan ruokaa valmistaessa jauhelihaa/ muuta talteen kullalle.

        Mopsillani on myös ollut pennusta asti ongelmia silmien kanssa. Toista silmää peittää kokonaan sellainen vaalea kalvo (kaihi?)ja nyt on myös alkanut toiseen silmään ilmestymään samaa. Olemme pennusta asti käyttäneet kahdenlaista silmärasvaa(toista saa vain erikoistuneelta silmälääkäriltä ja 5g tuubi maksaa 20e/ toinen taitaa olla siinä 10e paikeilla), tosin välillä kiireessä on tullut putkia jolloin sitä ei ole tullut käytettyä. Mopsi kuitenkin pystyy viettämään normaalia elämää, eikä tuo silmä ole tuntunut haittaavan sitä. Tosin jos se leviää siihen toiseenkin silmään samanlaisena, on esissä luultavasti leikkaus.

        En tällä halua kuitenkaan pelotella ketään.:) Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että tällaisia vaivoja löytyy todennäköisemmin pitkälle jalostetuista roduista. On se kuitenkin ollut sen arvoista. Mopsit ovat suuria persoonia eikä niitä voi yksinkertaisesti olla rakastamatta. :D

        Kaikkien mopsin omistajien kannattaa muistaa, että mopseilla esiintyy perinnöllisenä taipumuksena mopsien enkefalitista, se on parissa päivässä kuolemaan johtava sairaus. Taudin puhkeamiseen vaikuttaa mm. liiallinen valkuainen ruokavaliossa..sitä kannattaa siis välttää..sekä perinnöllinen taipumus. Tauti puhkeaa 5-6 vuoteen mennessä, jos on tullakseen,,minun mopsini kuoli 4-vuotiaana.


      • Toinen mopsi hankinnassa
        moppia harkitseva kirjoitti:

        Hei itsekkin mopsia harkitsevana jäi tuo kommenttisi tuosta vakuutuksen tarpellisuudesta. Maksaa itsensä takaisin, onko tulkittavissa niin et mopseilla on paljon lääkärikäyntejä normaalien rokotuksien ja tarkastuksien lisäksi.
        Jos koiran hankkii niin onhan sen hyvinvointi etusijalla, eihän siinä enää euroja saa tuijotella jos ei tähän ole valmis niin sitten jotain muuta harrastusta pitää ajatella.

        Meidän mopsi täytti juuri 3 vuotta ja on ollut erittäin terve. Ehkä pari kertaa muutaman pvän kestävä ripuli ollut ja silmät joskus vähän rähmineet, mutta hoituneet puhdistamalla ilman lääkitystä, muuta ei tule mieleen. Koira on hyvin älykäs, inhimmillinen ja syvästi perheeseensä kiintyvä seuralainen, johon ei voi olla tykästymättä ! Ainut heikkous koirassa on hengitys, joka suhteellisen helposti rasituksessa tai koiran kiihtyessä alkaa ikävällä tavalla rohista. Olemme nyt kesällä hankkimassa toista mopsia samalta ns hyvältä kasvattajalta.


      • maijamirri
        Toinen mopsi hankinnassa kirjoitti:

        Meidän mopsi täytti juuri 3 vuotta ja on ollut erittäin terve. Ehkä pari kertaa muutaman pvän kestävä ripuli ollut ja silmät joskus vähän rähmineet, mutta hoituneet puhdistamalla ilman lääkitystä, muuta ei tule mieleen. Koira on hyvin älykäs, inhimmillinen ja syvästi perheeseensä kiintyvä seuralainen, johon ei voi olla tykästymättä ! Ainut heikkous koirassa on hengitys, joka suhteellisen helposti rasituksessa tai koiran kiihtyessä alkaa ikävällä tavalla rohista. Olemme nyt kesällä hankkimassa toista mopsia samalta ns hyvältä kasvattajalta.

        Minulla on ollut mopsi nyt puoli vuotta. Olen siihen kiintynyt todella paljon. Ainoa huoleni on se, että kultani joutuu olemaan yksin noin 5-6 tuntiakin päivässä. Pissa ym jutut meillä on mennyt loistavasti.
        kauanko teidän mopsit voivat olla yksin ja mitä ohjelmaa jätätte niille. Olen miettinyt myös koirakaveria, mutta en vielä ole siihen valmis.
        maija ja mirri


      • Anonyymi
        Heidiharriet kirjoitti:

        Kaikkien mopsin omistajien kannattaa muistaa, että mopseilla esiintyy perinnöllisenä taipumuksena mopsien enkefalitista, se on parissa päivässä kuolemaan johtava sairaus. Taudin puhkeamiseen vaikuttaa mm. liiallinen valkuainen ruokavaliossa..sitä kannattaa siis välttää..sekä perinnöllinen taipumus. Tauti puhkeaa 5-6 vuoteen mennessä, jos on tullakseen,,minun mopsini kuoli 4-vuotiaana.

        Mopsit tykkäävät hellyttelystä. Mopsi on mukava kaveri mutta se on käytännössä eläinrääkkäystä jos ostaa Mopsin koska ne kärsii joka päivä. Kuono on kiinni naamassa muuten todella mukava!


      • Anonyymi
        Toinen mopsi hankinnassa kirjoitti:

        Meidän mopsi täytti juuri 3 vuotta ja on ollut erittäin terve. Ehkä pari kertaa muutaman pvän kestävä ripuli ollut ja silmät joskus vähän rähmineet, mutta hoituneet puhdistamalla ilman lääkitystä, muuta ei tule mieleen. Koira on hyvin älykäs, inhimmillinen ja syvästi perheeseensä kiintyvä seuralainen, johon ei voi olla tykästymättä ! Ainut heikkous koirassa on hengitys, joka suhteellisen helposti rasituksessa tai koiran kiihtyessä alkaa ikävällä tavalla rohista. Olemme nyt kesällä hankkimassa toista mopsia samalta ns hyvältä kasvattajalta.

        Mopsin hinta 1000€-1900€


    • mopsi höperö

      mopseja täytyy ainakin yhden kerran vuodessa rokottaa ja itse mopsi maksaa kuta kuinkin 700euroa ja mopseille paras kaveri olisi toinen mopsi! iloisia hetkiä mopsinne kanssa jos se teile tulee!

      • mopsini

        kanssa tokoa ja mitään "oppimisvaikeuksia" ei ole ollut kunhan vaan makupaloja riittää. Annan vähärasvaisia makupaloja ja lisäksi säännöstelen ruokaa ettei paino ala nousta. mielummin hiukan liian laiha kuin lihava. Haaveena on josko mopsini saisi toko alosta tuloksen?


      • Mopsineiti

        Ihmettelen että joku sanoo että mopsi maksaa 700e. Karseasta Venäjän pentutehtaalta varmasti saat tohon hintaan ja samalla sairaan yksilön. Olen ostamassa mopsia nyt syksyllä ja kaikki vastuulliset mopsikerhon kasvattajat pyytävät mopseista tällä hetkellä n.1500e ja sen myös itse olen valmis maksamaan.


      • eoaef
        Mopsineiti kirjoitti:

        Ihmettelen että joku sanoo että mopsi maksaa 700e. Karseasta Venäjän pentutehtaalta varmasti saat tohon hintaan ja samalla sairaan yksilön. Olen ostamassa mopsia nyt syksyllä ja kaikki vastuulliset mopsikerhon kasvattajat pyytävät mopseista tällä hetkellä n.1500e ja sen myös itse olen valmis maksamaan.

        Minä tiedän useamman Virosta tuodun Mopsin. Minultakin sellainen löytyy. Yksikään ei ole ollut sairas. Puolet halvempia ne olivat Suomen hintatasoon verrattuna. Niiden hankinnassa on sekin etu, ettei mukana seuraa ylimääräisiä vaatimuksia kuten niin usein suomalaisten pentujen mukana.


      • Mopsukka
        eoaef kirjoitti:

        Minä tiedän useamman Virosta tuodun Mopsin. Minultakin sellainen löytyy. Yksikään ei ole ollut sairas. Puolet halvempia ne olivat Suomen hintatasoon verrattuna. Niiden hankinnassa on sekin etu, ettei mukana seuraa ylimääräisiä vaatimuksia kuten niin usein suomalaisten pentujen mukana.

        Meiltä löytyy myös kohta neljä vuotta täyttävä suloinen mopsi herra joka on hankittu Virosta.

        Ei mitään ongelmia ole ollut joten ei tuota juttua voi mielestäni yleistää, että kaikki Virosta ym. tuodut olisivat sairaita. Kerran on silmätulehdus ollut ja se siinä.

        Maksoimme silloin aikoinaan juuri tuon 700 euroa. Näyttelyissä emme käy, ihan kotikoira.


      • mopsityttö
        Mopsineiti kirjoitti:

        Ihmettelen että joku sanoo että mopsi maksaa 700e. Karseasta Venäjän pentutehtaalta varmasti saat tohon hintaan ja samalla sairaan yksilön. Olen ostamassa mopsia nyt syksyllä ja kaikki vastuulliset mopsikerhon kasvattajat pyytävät mopseista tällä hetkellä n.1500e ja sen myös itse olen valmis maksamaan.

        meille on tulossa lähiaikoina pikkunen mopsityttö ja sen hinta on 1200e eli siinä ne hinnat pyörii ja on ihan suomalainen pentu.en ainakaa mistää halvemalla löytänyt.


      • mia ja masi
        Mopsineiti kirjoitti:

        Ihmettelen että joku sanoo että mopsi maksaa 700e. Karseasta Venäjän pentutehtaalta varmasti saat tohon hintaan ja samalla sairaan yksilön. Olen ostamassa mopsia nyt syksyllä ja kaikki vastuulliset mopsikerhon kasvattajat pyytävät mopseista tällä hetkellä n.1500e ja sen myös itse olen valmis maksamaan.

        Meidän mopsi on liettuan tuonti ja makso 900e paperit löytyy..ei ole ollut mitään sairauksia vielä.meidän kasvattaja vielä sanoi että nykyään parhaimmat mospit tulee venäjältä eikä suomesta. en kyllä välttämättä ostaisi kotimaista mopsia.jos koiraa on ostamassa ulkomailta niin on tärkeää että koiralla on paperit muuten voi olla tehtailua..


      • mia ja masi
        Mopsineiti kirjoitti:

        Ihmettelen että joku sanoo että mopsi maksaa 700e. Karseasta Venäjän pentutehtaalta varmasti saat tohon hintaan ja samalla sairaan yksilön. Olen ostamassa mopsia nyt syksyllä ja kaikki vastuulliset mopsikerhon kasvattajat pyytävät mopseista tällä hetkellä n.1500e ja sen myös itse olen valmis maksamaan.

        Meidän mopsi on liettuan tuonti ja makso 900e paperit löytyy..ei ole ollut mitään sairauksia vielä.meidän kasvattaja vielä sanoi että nykyään parhaimmat mospit tulee venäjältä eikä suomesta. en kyllä välttämättä ostaisi kotimaista mopsia.jos koiraa on ostamassa ulkomailta niin on tärkeää että koiralla on paperit muuten voi olla tehtailua..


      • mopsityttö
        mia ja masi kirjoitti:

        Meidän mopsi on liettuan tuonti ja makso 900e paperit löytyy..ei ole ollut mitään sairauksia vielä.meidän kasvattaja vielä sanoi että nykyään parhaimmat mospit tulee venäjältä eikä suomesta. en kyllä välttämättä ostaisi kotimaista mopsia.jos koiraa on ostamassa ulkomailta niin on tärkeää että koiralla on paperit muuten voi olla tehtailua..

        Näyttää että tällä palstalla ei juurikaan kukaan poikkea kovinkaan usein???


      • mia ja masi kirjoitti:

        Meidän mopsi on liettuan tuonti ja makso 900e paperit löytyy..ei ole ollut mitään sairauksia vielä.meidän kasvattaja vielä sanoi että nykyään parhaimmat mospit tulee venäjältä eikä suomesta. en kyllä välttämättä ostaisi kotimaista mopsia.jos koiraa on ostamassa ulkomailta niin on tärkeää että koiralla on paperit muuten voi olla tehtailua..

        Ei ne paperit sitä takaa,etteikö pentu tehtailun tuotos ole,vai miten ne sen takaa ?

        Jos ei tiedä millaisista oloista koiransa ottaa,eikä varmaa tietoa kasvattajasta,niin aina on se vaara,että tukee tehtailua.Varsinkin ulkomailta ostettaessa,jollei ole edes vähintään tietokantoja nähtävillä...


      • jukka 62
        molossi kirjoitti:

        Ei ne paperit sitä takaa,etteikö pentu tehtailun tuotos ole,vai miten ne sen takaa ?

        Jos ei tiedä millaisista oloista koiransa ottaa,eikä varmaa tietoa kasvattajasta,niin aina on se vaara,että tukee tehtailua.Varsinkin ulkomailta ostettaessa,jollei ole edes vähintään tietokantoja nähtävillä...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4411052


      • MopsiManni
        jukka 62 kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/4411052

        Halvoissa, usein juuri itäblokin kulttuurivaikutteen maissa (ja muutamam paha kasvattaja Suomestakin löytyy) pentuja tehtaillaan yhtenään samoilla emoilla, jolloin emolle EI JÄÄ RIITTÄVÄÄ LEPOAIKAA raskauksien välissä, mutta koska pentueita tulee tiehämpään tahtiin, ne voidaan myydä edullisemmin. Kannattaa ottaa myös selvää huokeiden pentujen sukusiitosprosenteista ym. melko merkittävistä seikoista koiran kuin koiran kohdalla.

        Jos ylipäänsä kyselee, mitä koiran ylläpito kuukaudessa maksaa ei kannata hankkia koiraa (tai kissaakaan) lainkaan. Riippuu esim. minkä verran olet valmis satsaamaan laadukkaaseen ravintoon, ravinteisiin, vakuutukseen (kestakäynti eläinlääärillä pikkuvaivan takia voi olla helposti n. 100E) ynnä muihin seikkoihin.

        Joten jos et ole valmis satsaamaan, jätä eläintenpito sellaisille, jotka ovat. Mopsi, niinkuin muutkin koirat ovat persoja herkkujen perään, jos ne siihen on opetettu.


      • Mopsittaja

        Jossakin nettisivulla Mopsi pentu maksoi 200 €


      • karamalmi
        Mopsittaja kirjoitti:

        Jossakin nettisivulla Mopsi pentu maksoi 200 €

        "noin kahden vuoden ikäisenä molemmat oppivat antamaan tassua. Fiksuja eläimiä"

        No oma eri rotuinen koira oppi antamaan tassua jo 9 viikkoisena, että en nyt välttämättä kutsuisi sun mopseja fiksuiksi jos oppivat vasta kaksi vuotiaana ;)


      • mopsuliini
        karamalmi kirjoitti:

        "noin kahden vuoden ikäisenä molemmat oppivat antamaan tassua. Fiksuja eläimiä"

        No oma eri rotuinen koira oppi antamaan tassua jo 9 viikkoisena, että en nyt välttämättä kutsuisi sun mopseja fiksuiksi jos oppivat vasta kaksi vuotiaana ;)

        Juu kyllä nyt on kouluttajassa ollut vikaa, nimittäin minun mopsini oppi antamaan tassua myöskin 9-viikkoisena, ja hassusti vielä House-ohjelman mainoskatkon aikana :) Eli siihen meni n. viisi minuuttia ja nopeesti oppi sit toisellakin tassulla. Kyl meidän mopsi osas istumisen, tassun antamisen, maahan-käskyn ja vaihtelevasti (kiinnostuksensa mukaan) myös tänne-sanan jo ennen ku oli 10 viikkoa ikää mittarissa.

        Fiksui ne on ku vaan tietää keinot miten opettaa. Niinku kaikki muutkin rodut.


      • aödlokghbig
        Mopsittaja kirjoitti:

        Jossakin nettisivulla Mopsi pentu maksoi 200 €

        Pfft, voisi olettaa että huonoissa oloissa kasvatettu ja epäluotettavalta.


      • ihmeellistä!!
        mopsuliini kirjoitti:

        Juu kyllä nyt on kouluttajassa ollut vikaa, nimittäin minun mopsini oppi antamaan tassua myöskin 9-viikkoisena, ja hassusti vielä House-ohjelman mainoskatkon aikana :) Eli siihen meni n. viisi minuuttia ja nopeesti oppi sit toisellakin tassulla. Kyl meidän mopsi osas istumisen, tassun antamisen, maahan-käskyn ja vaihtelevasti (kiinnostuksensa mukaan) myös tänne-sanan jo ennen ku oli 10 viikkoa ikää mittarissa.

        Fiksui ne on ku vaan tietää keinot miten opettaa. Niinku kaikki muutkin rodut.

        Minun mopsini antoi tassua jo heti viisi minuuttia syntymänsä jälkeen.


      • Allimalli

        Olen ostanut yhden mopsin virolaiselta. Maksoin paljon. Pentu oli vatsasairas jo tullessa. Pysyi lääkäreistä johtuen hengissä vuoden. Kuollessaan kurkkuun saakka kasvia. Kauheat kivut. Hirveä kohtalo pikku-Allilla! Myyjä katosi heti. Toisen koiran ostin virolaisesta kennelistä. Ei moitetta. Ostaisin vielä yhden mopsin, mutta ovat kalliita! Mopsi on ihana rotu!


      • millimamma
        Allimalli kirjoitti:

        Olen ostanut yhden mopsin virolaiselta. Maksoin paljon. Pentu oli vatsasairas jo tullessa. Pysyi lääkäreistä johtuen hengissä vuoden. Kuollessaan kurkkuun saakka kasvia. Kauheat kivut. Hirveä kohtalo pikku-Allilla! Myyjä katosi heti. Toisen koiran ostin virolaisesta kennelistä. Ei moitetta. Ostaisin vielä yhden mopsin, mutta ovat kalliita! Mopsi on ihana rotu!

        Minulla on kolmevuotias 1500e maksanut suomalainen mopsipoika.
        Tosi mukava kaveri se on, mutta kallis. Heti ensimäisenä kesänä sattui oksa silmään, eikä vakuutusyhtiö korvannut sen hoitoa, joten sanoin vakuutuksen irti. Sen jälkeen on ilmennyt vaikea furunkoloosi ja tassutulehdus, monta turhaa antibiotti kuuria, vasta kortisoni pelasti siitä tilanteesta. Hypoallergiset nappulat se tarvitsee. Lisäksi on hoidettu korvatulehdusta, silmäkin tulehtui uudelleen, eturauhastaan aristi. Nyt sillä on kallis biologinen pilleri iho-oireisiin. Eläinlääkärin sairaskertomuksia on paksu nivaska. Joten kallis on ainakin pienellä eläkkeellä olevalle mummolle. Yritän joka kuukausi säästää erilliselle koiratilille näitä hoitorahoja. Joten ei suomalainen kennelkään takaa tervettä koiraa.
        Mopsi on mukava , hoitajaansa kiintyvä kiltti kaveri, ei rähise lenkillä, on ystävällinen jos sille ollaan ystävällisiä.


    • Hmm...Ottaako vai ei

      haluaisin mopsin se on ihana!

    • tervemopsi
    • m.o.p.s.i

      Mopsi on hyvin ihmisrakas koira. Se rakastaa huomiotasi ja seuraasi. Jos haluat koiran, joka istahtaa kylkeäsi vasten aina mahdollisuuden tullen ja hiipii yöllä kainaloosi, mopsi on sinun koirasi.

    • Mopsien hankkia

      Moi sori kun laittelen näin vanhoihin keskusteluihin, mutta toivottavasti joku vastaa!

      Meidän perhe aikoo ehkä hankkia mopsin..
      Minä ja isäni on haluttu aina mopsia, ja on kyllä veljeni ja äitini..
      Koko perheeni haluaisi pienen ruttukuonon(:
      Mutta..meillä on japanin chin n.4vuotta vanha, joten onko kenelläkään tietoa, osaavatko nämä olla keskenään sovussa?

      Sedälläni on koira (en muista nyt rotua) ja he tulevat tosi hyvin toimeeen.
      siskollani oli joku aika sitten lapradorionnoutaja, ja hän ja japanin chin, ei tullut yhtään toimeen,koska lapradorionnoutaja oli paljon iso kokoisempi, ja riehakkaampi. mutta muitten kanssa meidän japanin chin tulee toimeen tosi hyvin!

    • !

      Se ei ole mielestäni rotukohtaista, vaan ihan henk.kohtaista joka koiralla.
      Ennen kuin menet ostamaan uutta koiraa (mopsia), niin tutustuta koirat toisiinsa jos on mahdollista.
      Ei olisi kiva luopua uudesta kaverista heti.
      Varsinkin jos koirasi tulee joidenkin kanssa toimeen, ettei ole ihan agressiivinen.. Riippuu millainen uusi tulokaskin on, tuskin se hanttiin heti pentuna laittaa!!! :)
      Koirasi pitäisi tutustua pentuun, ennen kun teette ostopäätöksen.

    • Ylijalostus
      • sdfaasfdsf

        Oma mopsipoikani rohisi ja haukkoi henkeä ja kärsi uniapneasta. Avun sai vasta hengitystiet avaavasta leikkauksesta, joka maksoi maltaita. Enää en lyttykuonoiseksi jalostettua koiraa ota, kun olen kerran nähnyt kun toinen yrittää väkisin raastaa henkeä!


      • just joo
        sdfaasfdsf kirjoitti:

        Oma mopsipoikani rohisi ja haukkoi henkeä ja kärsi uniapneasta. Avun sai vasta hengitystiet avaavasta leikkauksesta, joka maksoi maltaita. Enää en lyttykuonoiseksi jalostettua koiraa ota, kun olen kerran nähnyt kun toinen yrittää väkisin raastaa henkeä!

        äänestä päätellen eivät saa unta,happea röhinä on sen kuuloista


    • Chinin omistaja

      Mopsien hankkia: Itselläni on japanese chin ja omani tulee myös kaikkien kanssa toimeen, myös isojen. Koirani selvästi valitsee kenestä tykkää ja kenestä ei. Koirani tykkää rauhallisemmista ja itsensäkaltaisista koirista. Eli kovin energiset koirat eivät oikein miellytä. Ihanteellista olisi siis että toinen koira on joko samaa energisyysluokkaa tai rauhallisempia. Mopsit taitavat kuulua vielä vähän rauhallisempaan kastiin joten en usko että ongelmia tulisi edes mopsin ollessa pentu. Mopseista itselläni ei ole kokemusta, mutta uskon että ainakin chinin puolelta onnistuu jos kerran muiden koirien kanssa yleisesti ottaen tulee toimeen.

    • Minulla jo kolmas mopsi ja ne kaiki on olleet samanlaisia ja kuitenkin erilaisia luonteeltaan, mutta yhtäkään en olisi vaihtanut. Ottakaa ihmeessä vakuutus kun pennun hankitte, sillä ainakin minun mopsukoilla on vakuutus ollut tarpeen. Etenkin tällä nykyisellä on ollut kaikenlaisia allergioita ja eläinlääkäri on tullut tutuksi. Mopsini tulee erottäin hyvin toimeen kaikkien koirien kanssa, samoin ihmisten . lenkillä käy sen minkä minäkin jaksan kävellä
      Kertakaikkiaan mopsit on ihania!!

    • iohiohi

      Mopsi ei ole yhtään sen sairaampi rotu, kuin muutkaan..Jokaisella rodulla on omat jalostuksesta johtuvat rotutyypilliset sairaudet. Hyvä kasvattaja on vastuullinen ja käyttää jalostuksessa terveitä yksilöitä. Omat mopsini hengittävät hyvin, kuorsaavat ja rohisevat kylläkin, muuta niinhän mopsit tekevät..ei ole tarvittu leikkauksia, eikä koirat ole pyörtyilleet. Toiset ovat herkempiä allergioille, toiset lämpöhalvauksille..joillakin ei ole mitään sairauksia..osa mopseista taas on esim. niin höpsöjä nuorena, että telovat silmiään joka välissä..kyse on siis yksilöstä..ei voi yleistää..eihän kaikilla lihavillakaan ihmisillä ole automaattisesti diabetesta ja verenpainetautia :P Suosittelen kaikille koiranomistajille koiran vakuuttamista, sillä eläinlääkäri kulut ovat nykyään niin suuret..joistain pienestä haavasta ja sen hoidosta saattaa tulla 100e laskua..Noi elukootten lääkärikäynnit on siis paljon kalliimpia ku mukulooden käynnit yksityisellä lääkärillä..sen vuoksi vakuutus on hyvä juttu olla olemassa :) ja Tapiola on niistä hinta-laatu-suhteelataan paras.
      Mopsin hinta on tällä hetkellä keskimäärin 1500e..voi vaihdella suuntaan tai toiseen 100-200e

    • koiramäeltä

      Hengitysvaikeuksia ovat tuhina, "kurnutus", kuorsaaminen sekä kaikenlainen röhinä. Vapaa, terve hengitys on äänetöntä, kuten ihmisellä. Ihmisellä samantyyppisiä ongelmia aiheuttaa yleensä ylipaino. Nykyään kuorsaajatkin hoidetaan yöaikaisella hengityslaitteella, joskus kurkun leikkauksella. Ei ihme että lyttykuonorotuja kehutaan rauhallisiksi, jatkuva heikentynyt hapensaanti aiheuttaa voimakasta väsymystä. Ei voi innostua liikaa, tulee paha olo, kun ei voi hengittää. Olisi aika lakata ostamasta tällaisia eläimiä ja painostaa kasvattajat korjaamaan rotu. Boksereiden kuonoa on jalostettu pidemmäksi, eikä rotuilme ole edes pahasti kärsinyt. Ei voi olla oikein kasvattaa ja ostaa hengitysvammaisia eläimiä, hengityselimet eivät yksinkertaisesti mahdu näiden koirien kallon sisään, onko myöskään oikein että kieli ei mahdu suuhun? Mitä söpöä näissä piirteissä on?

      • Liiottelua_kenties?

        Onko minullakin sitten pahoja hengitysvaikeuksia, jos kuorsaan yöllä? Otanpas nyt hengityslaitteen koska kuorsaan ja leikkaan kurkkuni. Aika järjetön tuo juttusi, ja kyllä, mopseilla on ahtaat hengitystiet, mutta jos niitä ei juoksuta tms liikaa, ei meidän kolmella mopsilla ainakaan mitään ole. Ja minun mielestä muutkin koirat tuhisevat, kurnuttavat ja kuorsaavat? Ala suoraan paasaamaan kaikkia maailman koiria vastaan. Ja eivät ne ole hengitysvammaisia, menet aivan yli. Ylempänä totesin jo. Et sanonut siis yhtään hyvää piirrettä, vaan poimit ''huonot'' jotka eivät kaikki päde. Aika raukkamaista jos saan sanoa. Syrjit selvästikkin tätä rotua, ei siinä mitään. Mopsissa on paljon hyviä luonteenpiirteitä ja asioita. Ja kyllä mopseilla mahtuu kieli suuhun, riippunee tietenkin lajeittain ja iänkin perusteella. Ja kyllä, meidän koirat innostuvat melkein kaikesta ja juoksevat ympäri taloa, mutta eivät röhise siltikään. Hengittävät ihan hyvin. Toistan jälleen, että raukkamaista poimia koiraroduista vain huonot asiat. Mikset suoraan mainitse niitä asioita mitkä ovat mopsissa hyviä?


      • Tuhina

        Kai meidän suomenajokoira on sitten kans jotenkin hengitysvammainen kun kuorsaa. Kuono on kyllä ulospäin ihan pitkä, liekkö sisäkalut sitten jotenkin kasassa :9
        Tietämättömät vaan puhuu ja panettelee mopsia. Mopsi on loppupelissä aika terve rotu vielä Suomessa. Kaikissa roduissa löytyy vikoja ja sairauksia. Vois vaikka soitella kasvattajille ja kysellä hiukan, sais varmaan huomattavasti totuuden mukaisempaa tietoa.


    • lkhjfg

      Minulla on nyt neljä vuotias mopsi neito, aivan ihana tapaus joka on joka ikisessä touhussa mukana, jopa vessa reissuissa jos neidiltä kysyttäis :) sen kuitenkin sanon että tämä on ensimmäinen ja viimeinen näin pitkälle jalostettu koira mitä minulla tulee olemaan.. neiti kuorsaa hirvittävästi ettei ite meinaa saada nukutuksi. kesäisin ulos ei ole asiaakaan jos lämpötila kohoaa 22 asteen yläpuolelle. hengitys menee todella vaikeaksi ja en voi muuta ku sääliä pikkusta kun muuten niin tykkäisi ulkona olla.
      eläinlääkärikuluja ei ole tullut kuin kerran korvahiivan(?) takia (muistakaa putsata koiranne korvat!) mutta oli kyllä kallis reissu! nenäpoimu kutiaa neidillä hirvittävästi ja hankaa sitä päivittäin sohvaan tms vaikka puhdistan nenun tarpeeksi. silmät ovat suuret ja on saaneet damagea, ovat menneet sumeiksi.. karvaa lähtee karvanlähtö aikaan _hirvittävästi_ ja karva on vielä sellaista mitä ei oikein millään harjalla saa pois.. tummista vaatteista lähes mahdoton saada pois..

      kamala puhe mutta rakastan kuitenkin koiraani paljon, mutta kuitenkin kadun rotuvalintaa kun huoli on niin suuri terveydestä ja hyvinvoinnista :(
      jos minulta kysytään ÄLKÄÄ OSTAKO MOPSIA ENNENKUIN RODUSTA ON JALOSTETTU TERVEEMPI!

      • Mopsukka

        Onko sulla suomi koira? Rekisteröity?
        Mulla mopsi joka 3v ja terve kuin pukki. Voi joskus kuorsata vähän niin kuin minäkin. Olen kaikin puolin tyytyväinen rotuvalintaani ja perheeseen tulossa kohta toinen mopsi.


    • pultokki

      osta mieluummin bulldoggi:)
      on paljon terveempi,kuin mopsi..
      muutamia esimerkkejä missä perheessä mopsi ja ranskis, ja ranskis osoittautunut paljon terveemmäksi.. itellä vuoden ikänen ranskis ja terve on ollut;)

      • bulldoggih

        ja tarkennus ranskanbulldoggi siis:)


    • mopsifriikkii

      öhömm, mopsi ennen kaikkea!!! Ne maksaa noin 1500 nykyään :)

    • KaikkeaSitäVäitetään

      Buldoggi terveempi kuin mopsi??? Haista nyt...... ;DD
      Et usko tuota itekkään, tai itselläsi on bulli ja siksi puolustat sitä rotua.

    • vieras

      Just ! Tosiaankin bulldogit on terveempiä kun mopsit. Varsinki ranskis! Mopsilla on lytympi kuono ja siis hengitysvaikeuksia enemmän. Mopsilla (tosin myös ranskiksella) pullottaa silmät ja ne voi tippua niiltä päästä. Kannattaa miettiä !!

      • Mopsukka

        Mopsilta tai muiltakaan koirilta ei tipu silmät päästä!!!!
        Väärää tietoa tuokin väittämä, valitettavasti.


      • EiTarvitseSelittää

        Mopsilla ei voi tippua silmiä päästä, lapsukainen. Et taida tietää tästä rodusta mitään, vaan puolustat bulldoggeja ja ranskiksia. Menisit suoraan sinne mistä tulit. '' Kannattaa miettiä !! '' Edelleenkään ne silmät eivät tipu päästä. Suomen Mopsiyhdistys ei ole saanut tietoonsa yhtään tapausta, että joltain mopsilta olisi tippunut silmät / silmä päästä.


      • koirista kiinostunut!
        EiTarvitseSelittää kirjoitti:

        Mopsilla ei voi tippua silmiä päästä, lapsukainen. Et taida tietää tästä rodusta mitään, vaan puolustat bulldoggeja ja ranskiksia. Menisit suoraan sinne mistä tulit. '' Kannattaa miettiä !! '' Edelleenkään ne silmät eivät tipu päästä. Suomen Mopsiyhdistys ei ole saanut tietoonsa yhtään tapausta, että joltain mopsilta olisi tippunut silmät / silmä päästä.

        moi mulla ois kaks kysymystä eli räksyttääkö nämä koirat paljon ja saavatko ne niin sanottuja raivo kohtauksia eli hyökkäsivät omistajien päälle. Kuinka villejä pentuina? Sopiiko koira perheelle jolla ei aikaisemmin ollut koiraa tai niistä kokemusta? Kiitos näistä vastauksista jo etu käteen.


      • ei ikinä
        koirista kiinostunut! kirjoitti:

        moi mulla ois kaks kysymystä eli räksyttääkö nämä koirat paljon ja saavatko ne niin sanottuja raivo kohtauksia eli hyökkäsivät omistajien päälle. Kuinka villejä pentuina? Sopiiko koira perheelle jolla ei aikaisemmin ollut koiraa tai niistä kokemusta? Kiitos näistä vastauksista jo etu käteen.

        röhisijöitä. karmeita olioita onneksi pääsin omastani eroon vanhuuteen kuolemisen vuoksi eikä enää ikinä mopsia on muuten jämpti juttu!


      • Tuhina
        koirista kiinostunut! kirjoitti:

        moi mulla ois kaks kysymystä eli räksyttääkö nämä koirat paljon ja saavatko ne niin sanottuja raivo kohtauksia eli hyökkäsivät omistajien päälle. Kuinka villejä pentuina? Sopiiko koira perheelle jolla ei aikaisemmin ollut koiraa tai niistä kokemusta? Kiitos näistä vastauksista jo etu käteen.

        Mopsi on aika hiljainen. Raivokohtauksia mopsit saavat, joka ilmenee seuraavasti:kun saavut kotiin, se hyökkää kimppuusi, nuolee naamasi, kyhnää kainaloosi, varastaa sukkasi retuutaen sitä ympäri huushollia ja yrittää saada sinut hermoromahduksen partaalle sitä pyydystäessäsi :)))
        Mopsi sopii perheeseen, jossa on ollut koiria ennenkin, vaan jos et omaa tiukkaa pipoa....... turha vaatia moitteetonta käytöstä :)


    • mammunammukkainen

      meijän ihana rakas mopsi poikamme oppi sisäsiistiksi muutaman viikon kuluessa kun meille saapui,vahinkoja toki sattui..ja varmasti se että poikamme on kesän alussa sytynyt ja vietimme maalla silloin paljon aikaa,auttoi asiaa. Paikka,istu, tassu ja tänne käskyt oppi noin kymmen viikkoisena,se oli ihan uskomatonta katsottavaa kun toinen niin innoissaan oppii.. mopsi on minusta aivan muuta kun koira...kennelissäkin puhuivat että huomaatte sitten että tosiaan muihin koiriin kun vertaa,on mopsi aivan omaa laatuaan. Enkä tällä siis tarkoita että parempi,mutta erilainen. Itse koen sen erittäin positiivisena :) Aivan ihania otuksia mulkosilmineen ja tosiaan mopsit ovat keskiverto koiraa persompia ruualle,mutta tosiaan opetuksesta kiinni miten hyvin tottelee,että kinuaako paljon kun muut esimerkiksi syö. Mutta tietenkään ei tuo ruoalle perso-käsite kaikkiin mopseihinkaan varmastikkaan sovi,mutta hyvin usein ovat persoja :D ja minusta se vain on suloista..

      • mammunammukkainen

        ja vielä tuohon haluaisin lisätä,että kyllä nämä lempeitä koiria ovat,ei kyllä käy kimppuun ja noin yleensä mopsit eivät ole kovia haukkumaan,meidän herra ei oikein ikinä edes oppinut haukkumaan,ainakaan vielä,kuitenkin kohta kaksi vuotias :) mutta toki tässäkin varmasti poikkeuksia löytyy,kuten kaikessa muussakin. ja jos koira käy omistajan kimppuun ja saa raivokohtauksia,niin se ei kyllä ole normaalia,oli rotu mikä tahansa,silloin on kasvattajassa vika tai sitten koira on sairas,eli raivotauti yms..


    • mörkö

      m

    • mopsulifani98

      Minä olen 14 v ja haluisin meidän perheeseen hirveästi mopsin! Kertokaa suostutteluneuvoja! :)

    • iita innokas

      heips! no viestiketju onkin jo muutaman vuoden täällä ollut mutta ajattelin kuitenkin jakaa oman kokemukseni mopseista. ensimmäistä kertaa mopsiin olen hyvin tutustunut ollessani n. 10 vuoden ikäinen. silloin perheeseemme tuli kaksi vuotias mopsi neiti. koko perhe ihastui tähän otukseen ja vei sydämet mennessään. tosiaan omalaatuinen persoona, mulkosilmineen ja pohjattoman ruokahalunsa kanssa. tämä mopsi eli 15vuotiaaksi ja ainoa vaiva koko aikana oli tulehdus kohdussa kymmenvuotiaana, jolloin kohtu jouduttiin poistamaan.

      loppuun asti pirteä ja uskollinen emännälleen (äitini). nyt itselläni on vuoden ikäinen mopsi neiti ja aivan uskomaton pakkaus!

      jo kennelissä käydessämme tämä neiti erottui joukosta kiipeämällä pentu aitauksen reunaa pitkin suoraan syliini. eipä ollut vaikea kuudesta pennusta valita kuka vei sydämen :)
      nyt vuosi mennyt, oppinut sisä siistiksi, käskyt tänne, istu, maahan paikka sujuvat sen mukaan miten kiinnostaa.
      ainakin minun kokemuksen mukaan mopsit ovat jääräpäisiä otuksia. osaavat osoittaa mieltään ja tehdä pahojaan, sen jälkeen anovasti tuijottaen omistajaa silmiin. myös käsky tänne unohtuu helposti kun tiedossa on kynsien leikkuuta tai muuta, ei niin mukavaa, puuhaa..

      ainakin tämä neiti pentu aikana pureskeli keittiön pöytäni ja muitakin huonekaluja. mutta persoona neidillä on vilkas ja työpäivän aikana mieleen tulee muutakin kuin nukkuminen ja leluilla leikkiminen.
      mopsit ottavat usein muita rotuja enemmän yhden ihmisen läheisekseen, turvakseen. yksi turvallinen kainalo mihin piiloutua tai nukahtaa. myöskin nämä mitä aiemmassa viestissä oli että mopsin saa seurakseen vaikka vessaan pitää täysin paikkaansa.
      sängyssä en ole neidin antanut nukkua ja illalla kiltisti meneekin omaan petiinsä. aamuisin kuitenkin lähes aina neiti löytyy kylkeen kiinni liimautuneena sängystä.
      mopsi kiintyy omistajaansa ja osaa olla mustasukkainen. esim
      itselläni kun mies vieras viikonloppuisin ilmaantuu ovelle, neiti osoittaa mieltään joskus pissaamalla sisälle tai jättämällä ruokansa syömättä..
      mutta kertakaikkisen ihania otuksia, suosittelen lämpimästi jos rohiseva karvakasa kyljessä on mieleen! :)

    • Harkitsija1

      Hei! Harkitsemme mopsin hankkimista, ja meillä on jo ennestään villakoira narttu. Tulisivatkohan mopsi ja villakoira toimeen keskenään?

      • Pugeh

        Kysyt tuleeko mopsi toimeen villakoiran kanssa.Varmasti tulee hyvin toimeen ,kun käyn viemässä mopsiamme koirien national par,iin niin siellä se tapaa jatkuvasti joka kerta kahta ja kolmea villakoiraa ja juuri ne tulevat parhaiten viihtymään toistensa kanssa että ei huolia .Voin vielä kertoa kirjoitan tämän textin australiasta missä asun joten minulla on kokemusta miten meidän Julle pärjää kuumassa kun nyt on ollut meillä niin kuumaa ylittänyt tähän asti mitatut lämpöennätykset .Olemme olleet ulkona vähän aikaa päivittäin jolloi lämpötila on ollut yli 40 celsius astetta ja pärjätty hyvin.Medän mopsilla ei ole ollut sanottavia hengitys vaikeuksia nukkuu vieressäni eikä juuri koskaan kuorsaa niinkun siintä paljon kirjotetaan.Yksi sairaus on ollut animaalirauhaset jotka piti leikata ja pieni korvatulehdus ei muuta On tosi kiva ystävä minulle kun olen jo kohta 92 vuotta vanha mies toivoisin niin että Julle saisi elää seuranani niin kauan kun elän


    • mopsifani<3

      Moi!
      Haluisin tietää, kuinka rankkoja kesät on mopseille. Millasta kuumuutta ne kestää ja millasta ei..?

      • Koiraparat

        Noh, jos koiran ainoa jäähdytyskeino eli suu on rutattu puoleen tai kolmannekseen, mitä normaalirakenteisella sen kokoisella koiralla olisi ja samalla massaa lisätty, niin tuskin se jäähdytys kovin hyvinkään toimii..........


    • Mopsi tietoa

      Seurakoirat blogista löytyy jonkin verran tietoa Mopsin alkuperästä, luonteesta, kasvattajista ja arvioita pentujen hintatasosta: www.seurakoirat.fi/mopsi/

    • olisi kiva tietää

      haluisin mopsin mutta mietin olisiko jokin mopsin ja jonkun yhdistelmä siis sekarotuinen parempi kun on nuo henggitys vaikeudet ja hinta että tiedättekö pikä olisi sellainen sekarotuinen versio mopsista

    • moppe moppi

      Moikkis, ostettiin moppe virosta noin viisi vuotta sitten. Ei oo ollut sairauksia eikä rähise ollenkaan. Tulee hyvin muiden kanssa toimeen. Maksoi vähän yli 800e ja kaikki perheenjäsenet osallistuu mopen hoitoon. Ja olihan mulla lapsena oma mopsijka eli 14 vuotiaaksi. Hyvä ostos tuo meidän moppe mopsi. Meidän moppe pureskeli hieman pöydän jalkoja mutta ei muuta. Toivon syvästi onnea mopsin hankkimiseen jos sen aiot hankkia. Terkkuja mopelta.

      • Sekarotuinrn

        Virolaisiin paperittomiin 'mopseihin' on taatusti sekoittunut muutakin; parsonia, russelia, bichonia, mitä lieneekään. Mopsisekoitus, jolla on vaikkapa yksi ei-mopsi normaalikuonoinen ja terverakenteinen isovanhempi, voi olla juuri sen verran pidempikuonoisempi, kevytrakenteisempi ja vähäruttuisempi, ettei rotutyypillisiä ongelmia ilmene!

        Koiranne loistavuus ei siis johdu ehkä rodusta, vaan täydellisen onnistuneesta sekoituksesta, johon ovat yhdistyneet mopsin luonne ja jonkin toisen rodun parempi terveys.

        Huikeaa, eikö?

        Itselläni on täydellisen terve, bokseriin sekoitettavissa oleva bokseriristeytys, Viron tuonti tietenkin. Puhdasrotuiset kotimaiset kun ovat niin heikkolaatuisia.


      • satuttavat
        Sekarotuinrn kirjoitti:

        Virolaisiin paperittomiin 'mopseihin' on taatusti sekoittunut muutakin; parsonia, russelia, bichonia, mitä lieneekään. Mopsisekoitus, jolla on vaikkapa yksi ei-mopsi normaalikuonoinen ja terverakenteinen isovanhempi, voi olla juuri sen verran pidempikuonoisempi, kevytrakenteisempi ja vähäruttuisempi, ettei rotutyypillisiä ongelmia ilmene!

        Koiranne loistavuus ei siis johdu ehkä rodusta, vaan täydellisen onnistuneesta sekoituksesta, johon ovat yhdistyneet mopsin luonne ja jonkin toisen rodun parempi terveys.

        Huikeaa, eikö?

        Itselläni on täydellisen terve, bokseriin sekoitettavissa oleva bokseriristeytys, Viron tuonti tietenkin. Puhdasrotuiset kotimaiset kun ovat niin heikkolaatuisia.

        Ootko ylpeä kun tuet pentutehtailua?


    • Moi1

      Mä saan ehkä mopsin :) Mutta paljon maksaa mopsi? yms.. kaikki rokotteet ja semmoset?

      • Tietoa sulle Moi1

        Selaa hieman ylemmäs, siellä sanotaan rokotteiden hinnoista ja itse koiran hinnasta. Koiran hinnasta voin sanoa että se pyörii sen 1200 ympärillä :)


    • En suosittele mopsia

      Mopsia ei kannata kovin kovasti vetää talutushihnassa, jotta sen silmät eivät pullahda ulos.

    • Möpe

      Mopsi maksaa 1500€ tänä päivänä hyvältä kasvattajalta

    • Luxemburg

      Kysyisin neuvoa/opastusta kokeneemmilta mopsin omistajilta! Meillä on n. 1,5v ikäinen uros mopsi. Kaikinpuolin huippu tyyppi, eikä tee tuhoja kun olemme kotona, mutta kun olemme poissa, meidän herra protestoi tekemällä tuhmuuksia kun joutuu olemaan vähän aikaa yksin.. Esm. Kenkien/ovien jyrsimistä, kaikkea mitä saa vaan käsiinsä. Ollaan koitettu "kurittaa" herraa kun olemme tulleet kotiin ja huomanneet tämän, mutta ilman tulosta.. Joten mikä avuksi? Olisin todella kiitollinen, jos joku jolla sattuisi olemaan joku kikka millä voisimme kitkeä tämän pois! Ja koiralla on riittävästi leluja (kaikenlaisia) ja vettä tarpeeksi että ei pitäisi semmoisesta olla kiinni. Kiitos jo etukäteen kommenteistanne!

      • mopsionkiva

        Ei kannata "kurittaa". Ei koira osaa yhdistää purtuja huonekaluja itseensä enää myöhemmin. Ihmettelee vain, miksi kiva kotiväki onkin vihainen kun taas tavataan.

        Mopsi on aika perso ruoalle. Aamuruoka pienemmäksi ja nappularuokaa piilotettuna sinne tänne ja joihinkin puuhaleluihin.


    • Lunu

      Hei! meillä Oli sama ongelma mutta me alettiin laittaa meidän naaras mopsia poksiin niin ei ole tullut tuhoja.

      • Lunu

        Poksiin, poks poks


    • CasDuLestes

      Mikäli joku meinaa ostaa pennun Pirkanmaalta niin kannattaa tarkistaa mopsiyhdistyksestä on kasvattaja sitoitunut yhteiseen sopimukseen jolla tähdätään terveempiin koiriin. Lonkkavikaisia pentuja on myyty äskettäin.

    • Sini_________________

      22,90: https://sinituote.fi/tuote/sini-tuotteet/lattianpesu-ja-lakaisu/mopit/monitoimimoppi/

    • Sini-mopsi

      Mopsissa on se hyvä puoli, että kun hän virtsaa lattialle, virtsan voi samantien mopsata pois.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe