Maailman surkein näkemänne elokuva!

C.K

Mikä on teidän mielestä kaikkien aikojen elokuva, joka on ansainnut LM-kunnian ( LäpiMätä-kunnian )?

261

37048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auteur

      Mielenkiintoinen kysymys, mutta äärimmäisen vaikea vastata. Omasta mielestäni niitä surkeitakin on niin montaa tasoa.

      Elokuva voi olla tosi surkeasti näytelty/tehty, mutta on surkeutensa tai älyttömyytensä takia jo katsomisen arvoinen.

      Esim. Seagalit ja Van Dammet ovat yleensä hirvittävän surkeita, mutteivät kuitenkaan ihan kaikkein surkeimpia. Aivot kun ovat jo narikassa valmiiksi tällaisia elokuvia katsottaessa. Eihän niistä mitään kostu, mutta toisaalta eipä paljoa menetäkään.

      Kaikkein surkeimmat elokuvat ovat mielestäni sellaisia, jotka ovat todella tylsiä eivätkä merkitse itselle yhtään mitään. On vaikea ihan sitä kaikkein surkeinta valita, mutta muistelisin ainakin katsoneeni jotain Greenawayn tekotaiteellista piinavan pitkää tekelettä (taisi olla ZOO) ihan väkisin...se oli aika surkeaa.

      Kyseinen leffa ei vaan istunut minun makuuni ollenkaan. ZOO on varmasti oikeasti 1000 krt. parempi kuin joku Plan 9 from outer space, mikä on lähes kollektiivisesti valittu maailman huonoimmaksi elokuvaksi. Plan ysin jaksoi kuitenkin katsoa jo pelkästään sen statuksen vuoksi, eli se ei ollutkaan niin huono, KOSKA se oli niin huono, ymmärrättekö?

      Tämän höpinän ajatus oli kai se, että se surkein elokuva on jokaiselle se minkä surkeimmaksi kokee, eikä niinkään se mikä on teknisillä mittareilla surkeinta. Tai jotain.

      • SynkMaster

        Itse heräsin tältä osin lopullisesti kun eräs henkilö, jonka älyyn, makuun ja arvostelukykyyn sinänsä luotan täydellisesti, taannoin totesi pitäneensä Independence Daysta. IP kun edustaa allekirjoittaneelle kutakuinkin suurinta soodaa mitä alalla on kuunaan kyhätty. Tai kun toinen toteaa pitävänsä Tarkovskia kuolettavan tylsänä, juuri kun olen henkeä täynnä keuhkonnut T:n elokuvien olevan mielestäni upeinta ja innostavinta mitä alalla on konsanaan luotu.


      • Seagalit

        Zoo tekotaiteellinen-NO!

        Hieno, visuaalinen, ajattelemaan pistävä elokuva elämästä ja sen tarkoituksesta, ja mikä lumoava musiikki!

        Itselläni on vain valitettavasti huono kuntoisena VHS:sänä, perkele!


      • huonoin
        Seagalit kirjoitti:

        Zoo tekotaiteellinen-NO!

        Hieno, visuaalinen, ajattelemaan pistävä elokuva elämästä ja sen tarkoituksesta, ja mikä lumoava musiikki!

        Itselläni on vain valitettavasti huono kuntoisena VHS:sänä, perkele!

        On tietenkin BAD TASTE! Kamala 80 luvun kauhuleffa joka käy paremmin komediasta :D on siis siinä mielessä hyvä että saa nauraa niin kipeeksi itsensä :p


      • hohhoijaa

        Surkein mikä tällä hetkellä tulee mieleen on mielestäni Eläintohtori 2. Sitten ala-arvoisiksi luokittelen kaikki Woody Allenin leffat, vaikka en ole niitä nähnytkään, koska itse se ukko on jo niin oksettava!


      • RKP

        Katsoinpa eilen elokuvaelmannimeltä Unelmien Manhattan... aivan hirveä. Harva ohjaaja saisi Bob Hoskinsista revittyä niin huonoa näyttelijäntyötä kuin tämän surkimuksen ohjaaja. Pakko oli katsoa loppuun asti, kun siinä oli yks tuttu sivuosassa (osa meni kyllä 2x...4x nopeudella)


      • bbb
        huonoin kirjoitti:

        On tietenkin BAD TASTE! Kamala 80 luvun kauhuleffa joka käy paremmin komediasta :D on siis siinä mielessä hyvä että saa nauraa niin kipeeksi itsensä :p

        ...Bad Tastehan on siis ihan oikeasti komedia. Kuka kumma sitä on koskaan kauhuksi kuvitellut...


      • kevät
        hohhoijaa kirjoitti:

        Surkein mikä tällä hetkellä tulee mieleen on mielestäni Eläintohtori 2. Sitten ala-arvoisiksi luokittelen kaikki Woody Allenin leffat, vaikka en ole niitä nähnytkään, koska itse se ukko on jo niin oksettava!

        A:lla on vähintään kourallinen hyviä tai erittäin hyviä elokuvia. Elokuvina. Viittaako tuo oksetus nyt sitten pelkkään psykofyysiseen olemukseen vai ilmeisesti(?) objektiivis-juridisesti todentamattomiin yli-ällöttäviin taipumuksiin?
        Edellinen ei voi häiritä minua, jälkimmäinen kieltämättä toisi vakavaa problematiikkaa ko. henkilöstä muodostamaani mielikuvaan. Elokuvista en varmaan siltikään voisi olla pitämättä. Elokuvina.


      • Matti

        Sinulla on hyvä pointti.

        Vertailu musiikkiin. Yksi kotimainen radio vaikuttaja (musiikkipäälikkö) totesin kerran: "Huonoa musiikkia ei ole! Kuuntelee vaan vääränä hetkenä sitä musiikkia mitä juuri sinä tiettynä hetkenä pitää huonona. Kaikkeen mihin ihminen on laittanut edes hivenen luovuutta on pakko olla hyvää jos se saa oikeat puitteet!"

        Sama pätee leffoihin. Kuten Auteur totesi, eri leffoja katsotaan eri asenteella. "Blondi kosto" on huono elokuva jos odottaa että se antaa elmälle uutta sisältöä. Samalla tavalla "Kuolleiden ruonoilijoiden seura" on huono jos odottaa hillitöntä mäiskintää jne jne. Eli oikeassa tilanteessa varmasti jokainen elokuva on hyvä. Puitteiden löytäminen ja luominen on sitten aivan eri asia.

        Olen varmasti yksi ainoita ihmisiä maailmassa joka pitää "Kummisetä" elokuvaa suhteellisen tylsänä tekeleenä. Yritystä on ollut. Olen vuokrannut sen 4-5 kertaa mutta aina katselu tyssää johonkin. Tämä ei kuitenkaa tarkoita että elokuva on huono. En ole vaan onnistunut luomaan itselleni oikeanlaiset puitteet katsoa sitä. EN aio kuitenkaan luovuttaa... :-)


      • Muttamutta...
        hohhoijaa kirjoitti:

        Surkein mikä tällä hetkellä tulee mieleen on mielestäni Eläintohtori 2. Sitten ala-arvoisiksi luokittelen kaikki Woody Allenin leffat, vaikka en ole niitä nähnytkään, koska itse se ukko on jo niin oksettava!

        Kyllähän nyt hyvänen aika elokuva pitää nähdä ennen kuin arvostelee.


      • onhan noita
        Seagalit kirjoitti:

        Zoo tekotaiteellinen-NO!

        Hieno, visuaalinen, ajattelemaan pistävä elokuva elämästä ja sen tarkoituksesta, ja mikä lumoava musiikki!

        Itselläni on vain valitettavasti huono kuntoisena VHS:sänä, perkele!

        ESIM LIIRUM-LAARUM ELOKUVAT OVAT IHAN ROSKAA


      • Jaksu
        Matti kirjoitti:

        Sinulla on hyvä pointti.

        Vertailu musiikkiin. Yksi kotimainen radio vaikuttaja (musiikkipäälikkö) totesin kerran: "Huonoa musiikkia ei ole! Kuuntelee vaan vääränä hetkenä sitä musiikkia mitä juuri sinä tiettynä hetkenä pitää huonona. Kaikkeen mihin ihminen on laittanut edes hivenen luovuutta on pakko olla hyvää jos se saa oikeat puitteet!"

        Sama pätee leffoihin. Kuten Auteur totesi, eri leffoja katsotaan eri asenteella. "Blondi kosto" on huono elokuva jos odottaa että se antaa elmälle uutta sisältöä. Samalla tavalla "Kuolleiden ruonoilijoiden seura" on huono jos odottaa hillitöntä mäiskintää jne jne. Eli oikeassa tilanteessa varmasti jokainen elokuva on hyvä. Puitteiden löytäminen ja luominen on sitten aivan eri asia.

        Olen varmasti yksi ainoita ihmisiä maailmassa joka pitää "Kummisetä" elokuvaa suhteellisen tylsänä tekeleenä. Yritystä on ollut. Olen vuokrannut sen 4-5 kertaa mutta aina katselu tyssää johonkin. Tämä ei kuitenkaa tarkoita että elokuva on huono. En ole vaan onnistunut luomaan itselleni oikeanlaiset puitteet katsoa sitä. EN aio kuitenkaan luovuttaa... :-)

        Olen yrittänyt Kummisetiä katsoa joka kerta kun ne teeveestä on tullut ja aina jäänyt kesken. Toivottavasti joskus sattuu oikea mieliala että ne jaksaa katsoa loppuun.


      • finnshaman

        Maailman huonoin leffa jo siksi, että ilmeisesti varojen puutteen vuoksi elokuva loppui kesken!!!
        Cyborgit metsästivät ihmisiä ruoaksi Lance Henriksenin johdolla, ja jossain piti olla joku kaupunki joka toimi pelastuspaikkana. Kaikki siis unelmoivat siitä ja retkikunnat etsivät sitä.

        Eräässä väijytyksessä ylivoimainen kyborgi hakkasi talonpoikaa tohjoksi, ja kesken kaiken vaimo tulee silittämään maassa makavaa miestään ja lohduttaa tätä. Mihin hittoon se pahis siksi aikaa katosi, kahvi- vai meikkaustauolle??!! Nauroin broidini kanssa katketakseni.

        Myöhemmin 3 ihmistä löysi (yllättäen) 3 hevosta, ja lähtivät kiitämään kohti kaupunkia ...JA LOPPUTEKSTIT!!
        Mietin mitä oikein olin polttanut:)

        Vahinko Lancelle, hän kun oli niin hyvä Millenniumissa ja Alien-leffoissa.

        Onhan noita huonoja leffoja ihan näyttelijöidenkin takia (Van Dammet, The Rockit, ym. mutta en edes ole katsonut kuin pätkittäin.

        Viimeksi katsoin Robert Forsterin "Strange Hearts", jonka sain kaverilta. Ihan *****läjä koko raina.
        Keskimäärin 85% leffoista on jööttiä, sen verran kriittinen olen.


      • serkku
        huonoin kirjoitti:

        On tietenkin BAD TASTE! Kamala 80 luvun kauhuleffa joka käy paremmin komediasta :D on siis siinä mielessä hyvä että saa nauraa niin kipeeksi itsensä :p

        parhaimpia ever


      • lolol
        huonoin kirjoitti:

        On tietenkin BAD TASTE! Kamala 80 luvun kauhuleffa joka käy paremmin komediasta :D on siis siinä mielessä hyvä että saa nauraa niin kipeeksi itsensä :p

        Bad Tastessa on ö luokan näyttelijät,mut on se mun mielest iha helvetin hyvä,toisin ku sen jälkeenpäin tehty taru sormusten herrasta!


    • tec-9

      Star pilot ja Ewokien taistelu

    • niin huono että

      Blair witch project pääsee mitalisijoille, samoin Halloween - season of the witch. Nämä kaksi ovat yksinomaan huonoja ja tylsiä, eivät edes "viihdyttävän huonoja" tai "hauskan huonoja".

      • Maynard&Zed

        Kyllä se on Ponterosa, joka saa kunnian, oikean Läpimätä-jackpotin.


      • Blair Witch

        Project ON maailman HUONOIN elokuva. Mikä pettymys, kun maksoin lipun hinnan elokuvasta jossa ei tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN. Koko elokuvan ajan odotin, ja sitten se loppui! Ja kävin sen oikein elokuvateatterissa katsomassa... Toista yhtä tylsää en muista. Turhempaa filmiä tuskin on olemassa. Ja tuskin tuleekaan.


      • kun katsoin
        Maynard&Zed kirjoitti:

        Kyllä se on Ponterosa, joka saa kunnian, oikean Läpimätä-jackpotin.

        Ponterosan. Kaikkien leffassa olleiden puolesta. Ei voinut kuin päätään pudistella ja tuskaisin ilmein kyseistä elokuvaa katsoa. Olen nähnyt jopa useammankin kerran. Blair Witch Project on maailman huonoin, Ponterosa Suomen huonoin. Ponterosaa kun katsoo, on vaikea sanoin kuvailla tuntemuksia joita se herättää. Toisaalta siinä oli kyllä kieltämättä muutama jollain ihmeellisellä tavalla hauskakin kohta. Mutta Karita Tuomolan näyttelijäsuoritus oli kyllä jotain ennennäkemätöntä...


      • Niinpä...
        Maynard&Zed kirjoitti:

        Kyllä se on Ponterosa, joka saa kunnian, oikean Läpimätä-jackpotin.

        No, Ponterosa on niin huono että sen katsoo jo senkin takia silloin tällöin mielellään.
        Saavutus sinänsä.


    • Linda

      on taatusti Spice girls the movie

      • ddr

        Oliko Kaunan genre kauhu vai kauhukomedia, jäi hieman epäselväks, kun nauroin koko leffan ajan, jos sen piti olla kauhuleffa niin sit se oli paska, mut jos se oli tarkotettu komediaks, niin se oli aika hyvä!


      • Se oli

        kyllä niin huono etten jaksanut katsoa sitä edes puoleen väliin saakka.


    • Baxter

      Ben Kamrasin (Kamraksen? En tiedä kuinka taivutetaan...) Life on the Line. Aaaaaaargh! Lopputekstien alkaessa tunsin itseni voittajaksi.

    • kotimainen kunniaan

      itse pidän valtavasti kotimaisista elokuvista ja näkemistäni ylivoimaisesti HUONOOIN ON VISA MÄKISEN AGENTTI 000 JA KUOLEMAN KURVIT.

    • Jellona

      Mielestäni lucasin kolme uutta starwarsia ja etenkin tämä viimeisin voitaisiin huoletta varustaa läpimätä-leimalla. Ajatelkaa vanhoja kolmea episodia ja sitten verratkaa vaikka siihen kuinka sormusten herrasta saatiin aika hyvin fanejakin tyydyttävät elokuvat ja kuinka näistä uusista starwarseista puuttuu täysin ne elementit jotka tekevät elokuvasta loistavan. Keskinkertaisina niitä ei olisi sw nimellä pitänyt julkaista ollenkaan. Mieluummin vaikka Anakinin salatut elämät tai Anakin the stone face tai Anakin the unready... SW ep 1-3 on soossia varhaisteineille, oikea barbiooppera joka on vielä ohjattu huonosti. Ainoa syy sen tekemiseen on lucasin ylisuuri ego ja vapaa tila pankkitilillä. Episode V ja VI on sentään jonkun muun ohjaamia ja onneksi niin.

    • ...

      todellakin surkein elokuva ikinä.....!!!!!!

    • kritiikkii

      sormet pelissä (niin turha, tekohauska, outo ja juoneton)
      Kummisetä (liian pitkä ja hitaastikulkeva makuuni),
      Ihmisjahti, Texasin moottorisahamurhaaja
      (*haukotus*)
      Kuinka hukata kundi 10 päivässä, Just married
      (pliis ei näitä enää!)

    • hohhoijaa

      Veteen Piirretty Viiva
      ajattelin pitkään että voiko leffateatteriin nukahtaa...
      Kyllä Voi!!!

      • Nimetön

        Et vain tajunnut sitä. Ei se ole leffan vika.


      • zwx

        Mahtava elokuva. Et ymmärrä elokuvista mitään, senkin Uwe Boll-faniklubin puheenjohtaja.


    • psychoman99

      Ensinäkin tämä kysymys: ja toiseksi paskinta elokuvaa ei voi sanoa. Sil suomalaiset leffat on paskoja ja turkkilaiset :D Mut kun mennään jenkkeihin... Niin ei jaksa ruveta luottelemaan:D

      • Timo

        turkkilaiset elokuvat ovat ihan hyviä (verrattuna esin suomalaisiin). Kielitaitoni on kehittynyt paljon. Turkissa asuessani ostan vain turkkilaisia dvd-leffoja. Suomessa pistän (mikäli mahdollista) turkkilaisen tekstityksen päälle- :)


      • atv
        Timo kirjoitti:

        turkkilaiset elokuvat ovat ihan hyviä (verrattuna esin suomalaisiin). Kielitaitoni on kehittynyt paljon. Turkissa asuessani ostan vain turkkilaisia dvd-leffoja. Suomessa pistän (mikäli mahdollista) turkkilaisen tekstityksen päälle- :)

        on mahtava!
        Viziyontele Tuuba haisee....


    • On_syvältä

      GIGLI. Ylivoimaisesti huonoin.

    • ei todellakaan

      Mustien ninjojen kosto

      • sep

        LOL, siis oikeesti joku muukin on katsonut ton ja voin yhtyä mielipiteeseen.. Toisaalta se kyllä kuuluu luokkaan:"Niin huono, että on jopa hauska". Oletkos katsonut edeltävän osan ja kolmannen jatko-osan?-) Ne on melkeen huonompia..


    • Hihhuli

      Matrix on syvältä!

    • Lady_Nocturna

      Jooh. Ja sen lisäksi Glitter, Crossroads ja muut populäärimusiikin "jalokivien" tähdittämät elokuvat.

    • baader

      jo mainittu Independence day,
      Mortal Combat
      Postman

    • Sami79

      On niitä monia mut nyt mul on vaan mielessä veteen piirretty viiva, tosi paska elokuva.

    • Elokuva-arvostelija

      Kyllä tämmöiset eraserheadit pitäisi viskata seinään.

      • Henry

        Sut arvostelija sais nakata seinään kun et taidetta tajua!


      • Ei ei ei
        Henry kirjoitti:

        Sut arvostelija sais nakata seinään kun et taidetta tajua!

        Paska on paskaa pariisissakin ja American beauty on toinen helvetin ruma pätkä.


    • Johanna

      ei kai tarvitse edes perustella?

      • ...

        Siitä vaan, ei mielipiteitä pidä laukoa ilman perusteluita.


      • Max

        Nyt saat kyllä perustella, Vanilla Skyhan on
        aivan nerokas elokuva, yksi parhaista elokuvista
        viimeiseen 10 vuoteen. Joten haluaisin kyllä
        kuulla perusteluja.


      • hyvä&huono
        Max kirjoitti:

        Nyt saat kyllä perustella, Vanilla Skyhan on
        aivan nerokas elokuva, yksi parhaista elokuvista
        viimeiseen 10 vuoteen. Joten haluaisin kyllä
        kuulla perusteluja.

        Vanilla Sky voisi olla vielä paljon parempi, jostain syystä toteutus jää kolmen tähden arvoiseksi. Kässäri ja idea hyvät, toteutus keskinkertainen... Tom Cruise, joka ei osaa näytellä, oli Vanilla Skyssa vielä monin verroin huonompi kuin yleensä. Missään muussa näkemässäni elokuvassa ei Tomppa ole ollut sentään NOIN huono. Alkuperäisversio elokuvasta oli muistaakseni parempi.


      • minä vain.

        Minä katsoin Vanilla Skyn ekan kerran, niin se vaikutti melko tylsältä, koska se oli aika sekava. Mutta nyt olen jo katsonut sen kuitenkin kolmesti ja joka kerta se vaan paranee! Joka ikisellä kerralla juonesta selvisi ainakin minulle jotakin uutta.


    • Darth

      Siinä vasta ö-luokan elokuvat...

      • hardy

        Kaikkien aikojen huonoin scifi leffa mielestäni on exiztenz,Muistatteko,ei kovin vanha...aseina niillä oli jotkut lihakyljksisitä tehdyt pistoolit...voi Per¤¤¤¤!


    • blair

      the blair witch project!! :D se oli nii dorka.. on niit varmasti huonompiaki, mut toi nyt oli yks mikä tuli ekaks mielee.. ei ollu kovin pelottava, ehkä viimene minuutti oli vähä jännä.

    • elokuva

      Beneath of the valley of the ultravixens.

      • del monte man

        No on siinä sentään isoja tissejä jotka parantavat elokuvaa kuin elokuvaa.


    • Bädding

      Bädding!!!!!

    • punalippu

      kaikki yllämainitut suurta skeidaa.

      • lol

        Totta!!!


    • Rami

      Kovasti kehuttu kulttileffa ei todellakaan napannut...

      • travelling salesman

        Olet erinlainen nuori !

        Itse käynyt katsomassa kolmessa eri maassa, ja aina ollut kamat messissä !


      • Billie

        RHPS ROKKAA!½


    • on todellakin

      huono, tähtien määrästä huolimatta.

      • Toinenkin ääni

        Totta. Myös minun ääneni sille leffalle. Nauroinkin kai väärissä paikoissa.


      • Hehee, joo!!!
        Toinenkin ääni kirjoitti:

        Totta. Myös minun ääneni sille leffalle. Nauroinkin kai väärissä paikoissa.

        Olikos tää se missä on lasten mehukestien taustalla hiippailee musiikin jylistessä joku vihreissä verkkareissa naamari päässään, heebo jonka ilmeisestikin olisi tarkoitus olla jonkin asteen pelottava humanoidi. Tätä ihmetteli myös Mel Gibson, jos oikeen muistan.


      • sgfjrfsg
        Hehee, joo!!! kirjoitti:

        Olikos tää se missä on lasten mehukestien taustalla hiippailee musiikin jylistessä joku vihreissä verkkareissa naamari päässään, heebo jonka ilmeisestikin olisi tarkoitus olla jonkin asteen pelottava humanoidi. Tätä ihmetteli myös Mel Gibson, jos oikeen muistan.

        Alienit jotka ei pääse puuovista lävitse eivät ole kovin uhkaavia mutta niiden logiikka valloittaa planeetta jonka pinta-alasta 2/3 osaa on vettä joka on kuin happoa niille, tekee signs alieneista saatanan epäpäteviä valloittajia.


    • uuno

      kauheeta paskaa!

      • uuno is best

        uunot on just suomen parasta viihdettä.


      • uuno fani.
        uuno is best kirjoitti:

        uunot on just suomen parasta viihdettä.

        todellaki on parasta viihdettä. Niitä voi kattoo vaikka kymmenen kertaa peräkkäin ja aina jaksaa naurattaa!


      • Numero yksi

        Oikein. Kauhukabinettiini kuuluu mm. Uuno kaksoisagentti.


      • Antti
        Numero yksi kirjoitti:

        Oikein. Kauhukabinettiini kuuluu mm. Uuno kaksoisagentti.

        Kyllä on Uunot on jotain niin käsittämätöntä että huh ja huh. Muistaakseni jossain roskaleffafestareilla ulkomailla oli oikein raati katsomassa eurooppalaisia roskaleffoja ja jonkun Uunon aikana raati taisi kävellä salista ulos. Kertonee jotain suomalaisten mausta.


    • ID 1996

      Independence Day. Todella kuvottavan patrioottinen ja epälooginen leffa, jonka ainoa hyvä puoli löytyy tehosteista.

      • \ö/

        Edvin Laineen Tuntematon sotilas. Siinä vasta kaikkien kökköelokuvien kuningas. Ko. tekele on fiktiota, mutta se on vaikuttanut yleiseen historiakäsitykseen ja elokuvan repliikkejä pidetään jumalansanana ja totuutena ns. suuressa yleisössä.


      • stujgrij

        Independence dayn epäloogisuus johtui siitä että joku neropatti päätti leikata kaikki kohdat pois joissa selitettiin juonen kannalta tärkeitä juttuja, esim. kuinka tietokone virus voi toimia alieneiden tietokoneilla.


    • thu

      joku cyclomania tai jotain sinnepäin..

      • Fill-Ari

        Sehän oli helkkarin hyvä. Kaunis Helsinki-kuvaus. Olen nähnyt sen kolmesti. Mikä mielestäsi siinä mätti?


    • Fellini

      Pekka ja Pätkä -leffat = nolla pistettä
      Pekko -leffat = nolla pistettä
      Visa Mäkisen tuotanto = nolla-origon alapuolella
      Ponterosa = nolla-origon alapuolella
      Jäätävä Polte = nolla-origon alapuolella

      ...eli onhan noita, kaikki yhtä surkeita tekeleitä, hyi olkoon. Myötähäpeää tekijöitä kohtaan.

      • +-+-+-

        Ja vielä kaikki Levottomat, Vääpeli Körmyt, Pölösen yltiöpäiset maaseudun ylistykset. Turhapuroista saisi katsottavia poistamalla niistä Pertti Pasanen viisasteluineen.

        Takavuosilta tulee vielä mieleen flopit Niskanen: "Ajolähtö" ja Suominen: "Täältä tullaan elämä"


    • Uuno Turhapurot

      eihän tuohon voi muuta löytyy ja on turha sanoo että ihmiset tykkää ja vain kriitikot inhoo; kuin tälläsestä voi pitää.
      Kaikki kliseet näissä kuvissa on jo nähty...

    • Ponterosa

      hehhee, ja siinä vielä tämä kansanedustaja "HÖLME"

    • tihk

      Tämä elokuva on kyllä pohjanoteeraus. Sekava juoni ja ei yhtään huumoria vaikka pitäisi olla komediaelokuva. Ainoa hyvä asia tässä elokuvassa on Gwyneth Paltrown esittämä hahmo Margot, muuten elokuva on pelkkää p*skaa. Täl elokuvalla tais olla suomenkielinenkin nimi mut en muista sitä (jos sitä ees oli).

      • adhae

        ELokuvassa oli selkeä juoni, ilmeisesti se joillekin on hieman vaikeaselkoisempi.


    • argh!

      ... to Kansas City.
      Nähtyäni tämän elokuvan en ole voinut pitää Mikko Nousiaista juuri minään. Muutkaan elokuvat missä hän näyttelee eivät tee minuun mitään positiivista vaikutusta. Mieleen nousee muistot tästä kamalasta elokuvasta. Ihmettelen vieläkin miksen lähtenyt kesken pois!

      • Kansas City

        Ei se kovin paha ollut. Päinvastoin aika hyvä. Et ole tainnut nähdä kovin monia elokuvia.


    • doge(eräät henkilöt vain ti...

      Vaikee vastata... niitö on ollu joitaki... en vastaa mitään.

    • pettynyt

      ehdottomasti paskin oli the village,täydellinen pettymys,kun vielä odotin siltä aika paljon...

      • Bubblebrain

        ...on mun mielestä ihan sietämättömiä;
        Lost In Translation
        Radalla
        Monster:Aileen Wuornos(en tiedä kirjotetaanko noin, mut...)

        No, tuossa oli muutama, mutta jos olisin alkanut kirjoittaa kunnon listaa, tekisin tätä vielä huomenaamuna loppuun. :P

        P.S.Blair Witch oli hyvä!


    • mika

      EHDOTTOMASTI TITANIC

      • Laivakin upposi yllättävästi

        En todellakaan osannut odottaa laivan uppoamista, eli todellakin hyvä kuva.


      • tarantino

        ehdottomasti samaa mieltä TITANIC ON AIVAN HIRVEETÄ PASKAA !!!!


    • roger daltrey

      uskomatonta, että isolla rahalla tehdään yli 99% kelvotonta - loppu vajaa 1% onkin sitten keskitasoa tai sitten parhaimmillaan jopa huippua. Paskin on kuitenkin tekemiseen käytetyt hynät / lopputulos huomioon ottaen kai Titanic, mutta onhan näitä muitakin, varsinki läjäpäin kyhätyt "hauskat" nuorisoelokuvat.

      • kanssasi samaa mieltä

        just joo näin on,kaikenmaailman amerikanpiirakka nuber sevenit,eli kuinka vaikia on saada teininä amerikoissa pillua ym,mustat donkkaa tykimmin,voi vittu kun on taas käytetty mielikuvitusta.

        ja luku sinänsä on nämä patriootti elokuvat ym.historiaa vääristelevät "tosi tarinoihin" perustuvat elokuvat,joidenka lopputeksteissä lukee aina jotain todella terävää "ilman homomies ryanin urheaa panosta maailmanrauhan edistämiseksi verta juovat natsit raiskaisi vieläkin graalinmaljalla amerikkalaisia neitsyeitä takapuoleen kiitospäivänä ja sovituspäivänä.


      • minå

        Enpä osaa olla samaa mieltä prosenteistasi!
        Vaikka joukkoon mahtuu paljon kakkaa, on Hollywood maailman ylivoimaisesti paras elokuva tehdas, vai lähtisitkö vertaamaan sitä vaikka Intian Bollywoodiin?
        Kun lähdetään laskemaan maailman parhaimpia elokuvia varmasti lähes 90%:lla on osoitteena Amerikan Hollywood!

        Ja huonoin leffa on Gongo.


    • Duci´s höpsö

      Aivan Kakka leffa oli kyl KELLOPELIAPPELSIINI!!!!
      Niin saat**** tylsä ja pimee leffa..nukahdin ekan 20min jälkee

    • FRIIKKI

      ehdottomasti huonoin on pahat pojat

      • Paha poika

        sehän oli hyvä!


    • rotkus

      Tangokabaree on kautta aikain huonoin.

      • Jukkis

        Yhdyn mielipiteeseen


    • Tyttö

      Ehdottomasti huonoin leffa tähän mennessä on amerikkalaisversio Kaunasta. Kysymyksessä piti olla kauhuleffa, mutta se toimi lähinnä komedian tavoin minun kohdallani.

    • koran

      Hah, naurattaa melkein kun ajatteleekin. Oli niin halvalla tehty leffa että...!
      Sinänsä, kannattaa katsoa jos haluaa nauraa :D

    • Way

      Voiton vie ehdottomasti road trip oksettava elokuva.
      Kadun että ikinä edes katsoin sitä 15 minuuttia.!

    • Onko joku nähnyt?

      Kannattaa katsoa. Mt. Whitehead!!!

    • bEiJo

      tuli joskus vuokrattua steve martinin pätkä vuodelta 1994 : mixed nuts
      vähän aikaa jaksoin katsoa ja loppu meniki sit kuvakelauksella (oli pakko katsoa kuitenkin ku vuokrattukki oli) ei läpi mätä mutta
      suosittele en kiusaksikaan =)

    • Elämää surkeammat

      Kyllä niitä on jokunen, jotka jakavat kunnian:
      - Kaurismäen veljesten koko tuotanto
      - Steven Seagalin pätkät
      - Matrix, ne kaikki
      - VanDamme välivaltapläjäykset
      - ym. epäuskottava kuona

      • someone

        taitaapi olla 12 apinaa.ja VanDammen pätkät..


      • joppe

        Steven Seagal leffat jyrää!!!!
        samoin matrix ja van damme elokuvat.
        kaurismäkien tapauksessa olen samaa mieltä.


      • Jamaimann

        Kotimaisia elokuva hervoin näkee ulkomailla !

        Tietääkö kukaan Suomesta juuri mitään ?


      • Elämää surkeammat
        joppe kirjoitti:

        Steven Seagal leffat jyrää!!!!
        samoin matrix ja van damme elokuvat.
        kaurismäkien tapauksessa olen samaa mieltä.

        mennä alatyyliin. Nämähän on vain mielipiteitä ja jokaisella on oikeus niihin. Kun ei eletä Neuvostoliitossa. Eli ei imetetä sitä munaa tällä foorumilla.


      • Pönttö himmeenä
        joppe kirjoitti:

        Steven Seagal leffat jyrää!!!!
        samoin matrix ja van damme elokuvat.
        kaurismäkien tapauksessa olen samaa mieltä.

        Matrix oli kyllä yksi fasistinen ja ontto paska.


      • Josef Kay

        Makunsa kullakin. Kaurismäen veljesten tuotannosta pidän vain "Arielista", eivätkä "Matrixit" nyt niin huonoja. Minkähän tempun se Kaurismäki tekee Cannesissa seuraavalla kerralla huomiota kerjätessään?


    • sipuli

      No blair witch project!! ihan varmasti huonoin koskaan tehty!!
      ja toinen on dreamcather...ei sit minkäänlaista järkee tai ideaa koko elokuvassa...
      ja on varmaan muitakin..
      mutta ainakin noi kaksi.

    • ...niitä.

      Muistelen joskus nähneeni jonkin saksalaisen leffan nimeltä "Killer Condom". Voi luoja, mikä tekele...

    • niinam

      huonoin on kyllä kuoleman rekat ja sit toinen on air race tai joku sellanen. ehkä noikin on sellasia et ne on niin tyhmiä että naurattaa...

    • 7 veljestä

      Mut on just pakotettu katsomaan joku Aleksis Kiven elämä -elokuva, joka oli hirveintä sontaa, mitä tiedän. Se oli täynnä tekotaiteellista ja elämääsuurempaa hömppää, silmien muljahtelua ja olen hullu/kuolemaisillani -vapinaa. Että hävetti tekijöiden puolesta...

    • Helena

      Huomattavasti helpompaa olisi kertoa ne hyvät elokuvat. Huonoja, huonompia ja aivan paskoja on vähintään 99,8% kaikista tehdyistä elokuvista. Em. tarkoitan lähinnä kaikkia ameriikan ihmemaan tuotoksia. Joskus jopa norjalainen taide-elokuvakin on katsottavampi kuin yhden vuoden aikana ilmestyneet "kassamagneetti"-leffat yhteensä. Ihan käsittämätöntä sontaa.

      • nniiie

        Toxic Avenger
        BALTIC STORM (huippukökkö)
        Resident evil
        Viidakon ykä 2


      • nniiie
        nniiie kirjoitti:

        Toxic Avenger
        BALTIC STORM (huippukökkö)
        Resident evil
        Viidakon ykä 2

        Baltic Storm kertoo siis Estonian uppoamisesta, ja ette usko millainen maailmanlaajuinen salaliitto sen takana olikaan... VOI HUHHUH
        Ja tietenkin elokuva on siis totta.
        Ilmeisesti saksalainen tekele (vaiko ruotsalainen..?), mutta huonoa englantia siinä puhutaan, huonojen näyttelijöiden suulla.

        Toisaalta, oli sen luokan kökköä, että ihan pakko oli katsoa loppuun asti, että kuinka paksua se oikein onkaan...


      • Elämää surkeammat

        olet varsin pitkälle oikeassa. Varsinkin nykyään tehdään valtavasti kaupallista skeidaa, jolla ei ole hyvän elokuvan kanssa mitään tekemistä. Jotenkin tuntuu, että entisinä aikoina (lue ennnen 1980-lukua) tehtiin paljon parempia elokuvia. Esim. Hitchcock: kuinka hyvin jännitys ja jopa eroottinen vire saatiin aikaan ilman hillitöntä väkivaltaa ja sänkykamari episodeja. Tämäkin on tosin my humble opinion.


    • Nimetön

      Huonoimmat on: Plan 9 From Outer Space (joskin tahattoman humoristinen), kaikki poliisiopistot, Bats, Austin Powers 2, Dodgeball (suom. Boltsit pelissä), American Pie 2, Radalla, jnejne.

    • somebody.

      Hymypoika on ehdottomasti huonoin elokuva jonka oon ikinä nähnyt.

    • dante

      vääpeli körmy

    • bella

      aivan paskaa alusta loppuun, odotin videolle kuin kuuta nousevaa ja jäi tosi paska fiilis leffasta.

      • Tuomari tulee

        Totta. Ihan kökkötraktori. Typeryys potenssiin kymmenen.


    • Juuja

      Asiasta voidaan toki keskustella, mutta oma mielipiteeni on: BAD TASTE!
      Jo elokuvan takakansi kertoo kaiken tarvittavan.
      "Elokuvan tekoon kului neljä vuotta ja budjetti oli niin pieni että jopa juoppo olisi sylkenyt päälle. Peter Jackson on ohjannut, kirjoittanut, tuottanut, kuvannut, leikannut, tehnyt tehosteet ja ollut jopa usea päähenkilö."
      Moottorisahameininkiä huonoimmasta päästä.

    • Rkiu

      kattokaa niin tiedätte! sen paskempaa ei vaan voi olla.

    • jippe

      spiderman 1 ja 2...täyttä soopaa...tyttöjen romanttinen elokuva

    • Huilanhei

      Lumessa tarpomista...onnetonta touhua...koko kärsimys vain yhden teeman (musiikki)vuoksi.
      Olin kuitenkin vannonut vanhemmille tädeille, että katson tämän "iki-ihanan" elokuvan loppuun saakka, koska musiikki oli hyvää...vieläkin takapuoli puutuu kun ajattelen elokuvaa.

      Myöhemmin samaiset täti-ihmiset ihmettelivät mitä ihanaa minä näin elokuvassa 'Paris,Texas'.

    • Huonoin elokuva

      Ja se sai jonkun elokuva palkinnonkin, eeeei hävettää!!! Se oli ihan kauhee elokuva!

      • Kaitsu

        Jos pitää Hollywoodin marsipaanitehtaan suollosta, ei älykäs huumori osukkaan maaliinsa.


      • kylläkyllä
        Kaitsu kirjoitti:

        Jos pitää Hollywoodin marsipaanitehtaan suollosta, ei älykäs huumori osukkaan maaliinsa.

        MVM on ehdottomasti monella tavalla kiinnostava elokuva, hauskaa että se nähdään sellaisena muuallakin (mietityttää kyllä millaisena se todella oikein näyttäytyy esim. E/Keski-Euroopassa).


    • Noita

      Maailman huonoin leffa, istuin puoli tuntia salissa ja oli sen jälkeen poistuttava, oli se liian huono leffa!!

    • No.hyh...

      ... olikose nyt viime keskiviikkona vai millon se nyt oli tämä Deep blue sea tai jotain sinnepäin.
      Siinä käsikirjoituksessa ei ollu oikeen mitään semmosta omaa.Oli väkisin mukamas tehty erittäin jännittävä ...no mihin gatekoriaan se nyt kuuluukaan...elokuva.
      Tämä oli yks huonoista,en tiedä oliko huonoin.
      Älkääkä käykö mun kirjotuksen ulkoasun eikä myöskään kirjotusvirheiden kimppuun.

    • JDG

      Tuon leffan jälkeen olin suorastaan raivoissani, oli se niin paska. Kaduttaa vieläkin ettei viitsinyt lähteä kävelemään teatterista kesken pois.

    • argh

      Ei voi olla huonompaa leffaa ku rankka päivä eli falling down

    • Kishu

      Koirankynnen leikkaaja on ihan KAUHEA ELOKUVA! En voi kestää sitä. Hyhyhyyiiij. Kommetteja

    • xxx

      Sehän on tämä Traffic. Karmea väritys ja ei kunnollista juonta.

      • Et viisas?

        Siinähän vasta juoni olikin. Et taida olla kovin viisas?


    • lounki

      mahtaa olla BROKEN ARROW joka saa huonoimman
      elokuvan tittelin. Siinä ei ole mitään uskottavaa asiaa.

    • susuki 87

      surkeita leffoja on paljo. melkee enemmä ku hyviä.
      Halloweenit, blair wich project, wich blair project,traffic, da hiphop wich,perjantai 13,blade,
      tiedän mitä teit viime kesänä,tiedän yhä mitä teit viime kesänä,screamit..... jne... lista on piitkä.
      tos nyt jotai LM leffoi...

      • Borneo

        no joo.... Vois tähän surkeimpiin listata ns. "komedioita", eli suunnilleen tätä "sekaisin marista",ja nää "american piet" ja "scary moviet"...

        eli jos jonkun mielestä uloste, sukuelin, jne. huumori on hauskaa niin siitä vaan, itse en näistä elokuvista löydä mitään naurettavaa... yhhyh sentään.... =(


    • mitä vaan

      Tampereen roskaelokuvafestareilla nyt tuli pongattua jos jonkinmoista alaan liittyvää, mutta kyllä voiton otti kirkkaasti tämä Klaus Kinki nimisen ohjaajan teelmys nimeltä "TELEPHANALISM".
      Huh huh......

    • suzzzu

      Kyllä oli niiin huono

    • Sandra Bollocks

      On niin huono, ettei se ansaitse edes perusteluja. Tästä rectumtuotoksesta on ilmeisesti tehty jopa jatko-osa. No ilmeisesti miljoonan kärpäsen mielipiteellä on sittenkin painoarvoa.

    • Juulija

      No ehdottomasti Sikariporras ja vaimoni on koira!!!!!!!

    • ffffffffffffffff

      jnkgoknrammjamöas.öv,splzkjgiovasjlkgbmkkxcvittu

    • Jabber-Wok

      ...episodi 3 on ilman muuta se kaikkein paskin. Lisäksi muutkin Star Warsit ovat aivan hanurista.

    • Painajainen

      Huonoin ja samalla kauhein näkemäni elokuva oli ONNEKSI painajaisuni.Siinä oli Paavo Lipponen valittu Rooman paaviksi ja Paavo Väyrynen Suomen presidentiksi lopuksi iäkseen.Lopun yötä valvoin tuskan hiessä kiertyneillä hikilakanoilla.
      t.Painajainen

    • huusipää

      Kaverukset karkuteillä

    • Dick

      Argh! Mitä sontaa! "Hieman" yliarvostettu, idioottimainen, täysin tekotaiteellinen paska.

      • Ölögötämäggää

        Parhaita näkemiäni. Harvoja leffoja, joilla jotain sanottavaa.

        Olisi hauska tietää, millaista pidät "hyvänä leffana"? Ei liikaa pituutta (ainakaan yli 10 min.?), ei monimutkaista juonta?


      • isay

        Ymmärrän kyllä miksi monet eivät pidä yhdestä suosikistani, mutta että tekotaiteellinen? Tuotapa en ole ikinä ennen kuullut. Mikä siinä erityisesti on tekotaiteellista?


      • atv

        No sehän on lasten leffa! Olisit kattonu 10-12 vuotiaana ni oisit saanu siihen vanhemmiten nostalgiaa mukaan...Clock work orange oli jotain tosi hienoa ja mystistä "aikuisten maailmaa"... vaikka olin tyttö (ja niin kai vieläkin ;o) se on jäänyt mieleeni tosi mahtavana leffana moneen kertaan tuli katsottua mutta ei enää vuosiin. Olisi kiva katsoa taas, voihan se olla näin "aikusena" katseltuna ihan täys p....


      • laatu leffan katsonut
        atv kirjoitti:

        No sehän on lasten leffa! Olisit kattonu 10-12 vuotiaana ni oisit saanu siihen vanhemmiten nostalgiaa mukaan...Clock work orange oli jotain tosi hienoa ja mystistä "aikuisten maailmaa"... vaikka olin tyttö (ja niin kai vieläkin ;o) se on jäänyt mieleeni tosi mahtavana leffana moneen kertaan tuli katsottua mutta ei enää vuosiin. Olisi kiva katsoa taas, voihan se olla näin "aikusena" katseltuna ihan täys p....

        Aikuisena voin ainakin omasta puolestani sanoa, että se ei ole ihan p...
        Toki sen väkivalta aspekti on vähän kärsinyt ajan saatossa, mutta muuten se on lähes täydellisyyttä hipova klassikko!


    • Moovi

      Nimeä en muista, pääosissa Bruce Willis ja Annette Bening(?), oli paljon tähtinäyttelijöitä, kertoi jonkinlaisesta Yhdysvaltain sisäisestä ja ulkoisesta kriisitilanteesta, jossa Williksen esittämä kenraali tms. pyrki saamaan oman kantansa päävoimaksi. Auttakaa viisaat nimen kanssa ja korjatkaa ihmeessä.

      • Moovi

        ..että syynä tähän huonouteen oli älyttömän huono juoni. hyvillä näyttelijöillä oli saatu aikaan systeemi joka oli mielestäni varsin kliseinen kokonaisuus. Tarina ikäänkuin tuntuu jäävän kesken.. Koko elokuva oli muutenkin niin gagh. Että tällaista =)


    • Niin se vaan on

      Kun selasin kaikki nämä viestit läpi, tulin siihen tulokseen, että oikeasti huonot leffat pääsivät harvoin esille, kyseessä oli usein "mielipidepropagandaa".
      Fakta on kuitenkin se, että paljon haukutut suomalaiset elokuvat todella "ovat" huonoja, eivät suinkaan kaikki. Otetaan esimerkiksi Edvin Laineen Tuntematon Sotilas, Uuno Turhapurot, Pekot, Vääpeli Körmyt, Pekka ja Pätkä.. Suomalaiseen elokuvaan ne ovat ikäänkuin käsitteitä, nämä elokuvat katsotaan osittain sen takia että ne ovat viihdyttäviä, jokainen omalla tavallaan, komedia naurattaa, ja sitä rataa.
      Nykyinen suomalainen elokuva taasen, mukaanlukien veljekset Kaurismäki, Pahat Pojat, Levottomat.. Ja ties mitä mahdollista sontaa jotka ovat tuottaneet tekijöilleen mitä hämmästyttävämpiä summia. Omituista. Elokuvien laatu on mitätöntä. Ongelman lähteelle on mahdotonta päästä, mutta itse olen sitä mieltä, että suomen kielestä ei saada muokattua samanlaista tyyliä, mikä, esimerkiksi englanninkielisissä elokuvissa on. Suomalaiset nykynäyttelijät eivät kuulosta luonnollisilta. Se on taatusti vain yksi monista syistä, mutta se on aika oleellista faktaa.
      Ja se oli suomen lyhyt osuus. Nyt jo olen saanut kulutettua aikaani tähän kirjoittamiseen ties kuinka kauan.. Mutta mikäpä kiire tässä loma-aikana olisikaan =)
      Nyt päästään sitten Hollywood-elokuviin. Itse yleensä katson suurimmalta osalta elokuvia joita televisiosta lähetetään´, jos joku todellinen kassamagneetti lähetetään, katson sen taatusti, koska "oletettavasti" se silloin on ollut hyvä. Nyt päästäänkin siihen, että tosiaan tällaiset elokuvat kuten American Pie, Scary Movie, Road Trip.. Ne ovat "todella" huonoja. Aivot narikkaan-luokan elokuviksikaan niitä ei voi luokitella, koska se kaikki on jo vähintääm kerran nähty tai kuultu, yleensä se kaiken lisäksi esitetään jotenkin ällöttävästi tai erityisen huonosti.
      Erityisiä kassamagneettielokuvia joita viime vuosina on ilmestynyt, voidaan yleisesti pitää "varsin hyvinä", silloin, kun löydät tuttavapiiristäsi spontaanisti viidestä kymmeneen ihmistä, jotka pystyvät antamaan siitä konkreettisen mielipiteen. Sitä voitaisiin pitää hyvänä nyrkkisääntönä.
      Tulipahan kirjoitettua aikamoinen romaani..
      Siitä löytyy taatusti parannettavaa, paljonkin, mutta sainpa tyhjennettyä mieltäni.
      Ja ehdottomasti huonoin elokuva on siis "Suomalainen epäklassikko -yritetään tehdä amerikkalaistyylisiä elokuvia- kategoria". Jos joku nyt tuon selvityksen ymmärtää, kiitos siitä.
      Toivottavasti tämä laittaa vireille taas lisää järkevää keskustelua =)
      Hyvää yötä :P

    • JAMOwns

      Joo, Dolph Lundgrenin versio Punisherista vuodelta 1989 on aika masentava. Huonosti näytelty, paska juoni, masentavat taustamusiikit... Suomessa aikanaan myytyä VHS-versiota on siihen päälle sitten vielä leikattu aika rajusti, kuulemma jopa 20 minuuttia. Ja pahinta kaikista, minä vielä maksoin 60 silloista markkaa siitä. Voitte arvata että melkein teki mieleni kuolla sen pettymyksen jälkeen.

    • EJ.

      Solaris on kyllä paska. Ei tapahdu niin yhtikäs mitään ainakaan siihen asti kuin jaksoin sitä katsoa (n. puoleen väliin).

      Vaikka siinä näytteli George Clooney. Huippunäyttelijätkään ei takaa elokuvan laatua näköjään.

      • isay

        Ajattelin, että tarkoitit sitä alkuperäistä johon verrattuna Clooneyn leffa on suorastaan tosi kova ähinä leffa :)
        Itse olen kovin viehättynyt Tarkovskin raukeisiin elokuviin. Ne ovat suorastaan hypnoottisia.


      • SynkMaster
        isay kirjoitti:

        Ajattelin, että tarkoitit sitä alkuperäistä johon verrattuna Clooneyn leffa on suorastaan tosi kova ähinä leffa :)
        Itse olen kovin viehättynyt Tarkovskin raukeisiin elokuviin. Ne ovat suorastaan hypnoottisia.

        Tarkovski raukea? Hypnoottisuuden kyllä allekirjoitan, mutta eikö raukea merkitse uneliasta? Vai ehkä unenomaista? Viilaan pilkkua, se johtuu vain seikasta että T edustaa minulle elokuvan korkeinta huippua, tasoa jonne on yltänyt vain kaksi tai kolme mestaria koko elokuvan historiassa. Katsoin tässä taas Peilin muutama päivä sitten, ehkä viidettä kertaa - ja taas tuli itku, pelkästä kiitollisuudesta miten ihmisiä ja esineitä näytetään, kuvataan. Kyllähän minä ymmärrän, että monet eivät voi pitää noin hidastempoisesta ilmaisusta, mutta minulle juuri se venäläinen, hidasaaltoinen "valaan laulu" on ollut koko aikuisikäni rakkainta niin elokuvissa kuin kirjallisuudessakin (Karamazovin veljekset jne). Ajatus että jotenkin pettyisin T:n yhteenkään elokuvaan on mahdoton, että niissä ei olisi "riittävästi" (lue yllin kyllin) sisältöä. Juuri tämä varmuus nostaa T:n asteikossani korkeimmalle. Musiikissa saman ovat tehneet mm. Bach, Palestrina ja aikalaisistamme Arvo Pärt.


      • isay
        SynkMaster kirjoitti:

        Tarkovski raukea? Hypnoottisuuden kyllä allekirjoitan, mutta eikö raukea merkitse uneliasta? Vai ehkä unenomaista? Viilaan pilkkua, se johtuu vain seikasta että T edustaa minulle elokuvan korkeinta huippua, tasoa jonne on yltänyt vain kaksi tai kolme mestaria koko elokuvan historiassa. Katsoin tässä taas Peilin muutama päivä sitten, ehkä viidettä kertaa - ja taas tuli itku, pelkästä kiitollisuudesta miten ihmisiä ja esineitä näytetään, kuvataan. Kyllähän minä ymmärrän, että monet eivät voi pitää noin hidastempoisesta ilmaisusta, mutta minulle juuri se venäläinen, hidasaaltoinen "valaan laulu" on ollut koko aikuisikäni rakkainta niin elokuvissa kuin kirjallisuudessakin (Karamazovin veljekset jne). Ajatus että jotenkin pettyisin T:n yhteenkään elokuvaan on mahdoton, että niissä ei olisi "riittävästi" (lue yllin kyllin) sisältöä. Juuri tämä varmuus nostaa T:n asteikossani korkeimmalle. Musiikissa saman ovat tehneet mm. Bach, Palestrina ja aikalaisistamme Arvo Pärt.

        Nautin kyseisen ohjaajan tuotosten katselusta, tarkoitin juuri unenomaista, en uneliasta. Raukea on kieltämättä aika epäselvä adjektiivi tähän paikkaan.

        Tällaiset hidastempoiset taideteokset vaativat aikaa ja keskittymistä, aivan erilaista suhtautumista elokuvaan yleensä, kuin ne toimintapätkät joihin olemme nykyaikana tottuneet. Nuorempana en osannut antaa tällaisten elokuvien vain viedä mukanaan vain kärsimättömänä odotin toimintaa. Onneksi minut on "pakotettu" katsomaan sen verran muunkinlaisia elokuvia, että olen oppinut arvostamaan tämänkin ohjaajan teoksia.


      • Lukenut/katsellut
        isay kirjoitti:

        Ajattelin, että tarkoitit sitä alkuperäistä johon verrattuna Clooneyn leffa on suorastaan tosi kova ähinä leffa :)
        Itse olen kovin viehättynyt Tarkovskin raukeisiin elokuviin. Ne ovat suorastaan hypnoottisia.

        Solaris on vähän sentapainen kirja että vaikea saada kummoista elokuvaa muutenkaan...alkuperäinen Solaris elokuva tosin oli ihan onnistunut käännös. (Tosin pakko myöntää että kun oli kirjan lukenut niin ehkä aihepiiri vähän sellainen jonka takia se tuntui jossakin määrin puuduttavalta, etenkin kun tiesi idean ja tapahtumat).

        Uusi Solaris on sitten vain TODELLA huono uusintaversio tuosta entisestä elokuvasta ja kirja sivuutetaan käytännössä kokonaan, alkuperäinen yritti vielä tavoittaa kirjan hengen ja ajatuksen kuitenkin. Uudessa nyt ei muuta yhteistä kirjaan/alkuperäiseen ollut kuin nimi. Pelkkä tehostepätkä yrittäen mukailla alkup. elokuvan juonta, ja myyntiartikkeliksi otettu Clooney päähenkilöksi.

        Tällaisia uusintafilmatisointeja ei todellakaan tarvitsisi edes tulla.


      • SynkMaster
        isay kirjoitti:

        Nautin kyseisen ohjaajan tuotosten katselusta, tarkoitin juuri unenomaista, en uneliasta. Raukea on kieltämättä aika epäselvä adjektiivi tähän paikkaan.

        Tällaiset hidastempoiset taideteokset vaativat aikaa ja keskittymistä, aivan erilaista suhtautumista elokuvaan yleensä, kuin ne toimintapätkät joihin olemme nykyaikana tottuneet. Nuorempana en osannut antaa tällaisten elokuvien vain viedä mukanaan vain kärsimättömänä odotin toimintaa. Onneksi minut on "pakotettu" katsomaan sen verran muunkinlaisia elokuvia, että olen oppinut arvostamaan tämänkin ohjaajan teoksia.

        Ymmärsin, ymmärsin - kunhan pääsin taas kirjoittelemaan Tarkovskista. Mikäli tuo pakottaminen tarkoitti lähiomaisia tms. se on kiinnostavaa, lähinnä kai siksi että itse löysin ylipäätään taiteen (noin vaatimattoman kategorisesti) suurelta osin onnekkaiden kirjallisuuslöytöjen ansiosta (Saarikosken nuoruuden piväkirjat sopivassa iässä jne.). Eihän reitillä liene merkitystä, olen vain usein miettinyt miten esim. koulujen "pakkoluku"-listat useimmiten taitavat vain tehokkaasti inhiboida mm. kirjallisuuden klassikoihin tutustumista, kuten kohdallani pakkokalevalat tai pakko7veljestä. Ja kun lopulta ne oikeasti luki, tajusi mitä oli menettänyt. Tarkovskiin taisin tarrata ensi kertaa lukiolaisena, kirjastossa. Tuolloin ymmärsin mitä elokuva-alasta haaveileminen kohdallani olisi vaatinut: melko mahdottomia :-) Niin, eihän Tarkovksi ainoa ole (elokuviakin on montaa sorttia), mutta erittäin harvalukuisessa seurassa (ehkä Buñuel, De Sica... myös mm. Lang, Chaplin, Kieslowski, Almodovar, Wong Kar Wai, Hitchcock, Kubrick, Kaurismäkikin jne. parhaimmillaan. Pidän myös erittäin paljon Risto Jarvan pienimuotoisista elokuvista, kuten Työmiehen päiväkirja ja aina uudelleen viihdyttävästä Kassilan Palmu-sarjasta)


    • sormusten

      herra, tai jotain ei etes jaksanu kattoo loppu

    • tiipero84

      oli ihan paska!

    • donttu

      mielestäni useat scifi-leffat ovat tylsää katsottavaa, kuten avaruusseikkailut, mutta hyviäkin löytyy, kuten Tähtien sodat

    • Bond. James Bond.

      James Bondit. Kaikki. Fasistisia väkivaltaa ihannoivia propagandajutskia, joilla nykyään tv-kanavamme yrittävät aivopestä meidät näyttämällä niitä x kertaa pakkouusintoina. Mitä pahaa olemme tehneet?

      • blackmagictiger

        kuka murhasi vaaleaverikön jossa olisi 1940-lukujen filmnoiria. musta surkeita elokuvia ovat jotkut 1980-l scifi-pätkät


    • Cameron Diaz

      "Radalla"-komedia. Hahahhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaah. Melkein meinasin alkaa luulemaan, että nauratti.

    • ytti

      ei kiitos,,,

      • leffafriikki

        Anakonda on surkein ikinä! Kammottavat efektit ja pahinta elokuvassa on täysin sekava rytmi. Leikkauksen ja kerronnan kulku on todella tökkivää.


    • darklighter

      Lawnmowerman 2 oli niin järkyttävän huono elokuva, etten uskonut että mitään sen huonompaa on inhimillisesti mahdollista tehdä. Toisin kuin Plan 9 From Outer Space, se ei ole edes koomisen surkuhupaisa. Tämän elokuvataiteen antiteesin järkyttämänä näin oikein vaivaa saadakseni käsiini vielä surkeammaksi haukutun 'Manos' The Hands of Fate -elokuvan, koska en uskonut että alemmaksi voi enää vajota. Ja, uskomatonta mutta totta, 'Manos' on vielä paljon, paljon huonompi. Niin kamala pökäle ettei sille ole olemassa edes sanaa. Oikeasti on mahdotonta kuvitella tai kuvailla miten elokuva voi olla niin huono, jos sitä ei ole itse nähnyt.

    • Nimetön

      top gun - kauheella hypella markkinoitu mitättömyys.
      Perässähiihtäjät vaan hymisee et hieno juttu kun Cruisekin on siinä. Sanat loppuu..yhdysvaltalaisuutta typerimmillään.

    • viallinen

      Kamala leffa, pitkästyttävä, tylsä, ajanhukkaa, ainoa elokuva jonka olen jättänyt kesken siitä syystä, että sitä ei voi katsoa. Kertaalleen katsoin sen kokonaan, ja ajatus vaan vahvistui, kakka mikä kakka.

      • kalahari

        Suomalaisen filmin ehdotonta pohjasakkaa. Ihmetellen voin katsoa muutaman minuutin. Spedet ja puupäät tuovat mieleen kielletyn hedelmän mädäntyneen kaatopaikan turruttavassa realistisuudessa. Ajatustakaan filmin nautinnollisuudesta en voi sallia rehellisesti itselleni. Lavastukset ja taiteellisuus ovat luotu esikuvanaan toisen planeetan vieläkin kurjemmat olosuhteet ja omasta kovasta itsetunnosta saadaan voimaa esiintyä tyhmissä filmirooleissa. Mikä sen kurjempaa!


    • Pimpeli

      Steve Martinin leffa..järkyttävän tylsä..muka komedia=/

    • perkele

      Tämän elokuvan jos jostain saatte käsiinne niin on ihan salettiin huonoin elokuva teidänkin mielestä.

    • Mie..

      Kill Bill 1; kakkosta en oo edes katsonu. Ja sitte se Sin City.(Onko tullu jo Suomessa?) Ihan kakkoja.

    • Lefan kirous

      Isä on työmatkalla. Siis täyttä sontaa.

    • Minna

      Surkein on ollut ehdottomasti se Vanilla Sky, jossa mm.Tom Cruise ja Penelope Gruz näyttelivät. Ei edes hyvät näyttelijät pystyneet pelastamaan surkeaa juonta. Millä ihmeen moraalilla lie suostuneet mokomaan roskaan näyttelijöiksi. Hyi, hyi ja HYI!

    • Kata

      Ghosthunter. aivan järkyttävän kamalan huono elokuva. en suosittele kenellekkään, en edes pahimmalle vihamiehellenikään (ja niitä riittää)

    • Surkein ikinä

      Ihan idiootti leffa.

    • Äitii !!!

      Bad luck love on ihan uskomattoman surkea tekele. Elokuva ei ole edes niin huono että se alkaisi huvittamaan vaan niin huono että alkaa hävettämään tekijöiden ja näyttelijöiden puolesta millaiseen roskaan ovat joutuneet mukaan. Eka 5 minuuttia näyttää lupaavalta mutta sitten torni sortuu ja pikakelaus näppäimelle alkaa löytyä käyttöä. Laadukasta Suomi elokuvaa ihan sanan varsinaisessa merkityksessä.

      • isay

        Omasta mielestäni yksi harvoista hyvistä uusista kotimaisista. Loistavat musiikitkin vielä kaiken päälle.


    • hoodoo

      in translation. ihan paska.

    • Nämä KAKSI

      Kauna sekä "vähän" vanhempaa laatua oleva Isäni on Turbomies!!! Kaameaa......

    • just me

      Täällähän haukutaan lähes poikkeuksetta laatuelokuvat!

      Mm. Tähtien sodat, Matrixit, Sormusten herrat, Kaurismäen elokuva(esim. mies vailla menneisyyttä on ehdottomasti ***** elokuva) Lost in translation nämä kaikki on todella hyviä elokuvia haukuista huolimatta, ja kehtaapa joku haukkua speden tuotantoakin.

      Mutta enpä ole pekkaa pahempi joten listani:
      -Fargo
      -VanHelsing
      -Sign (ja kylä)
      -tiedän mitä teit...
      -Sky Captain jotain... (ihme digimössöä)

      • arvoton arvostelija

        Jokisella on oma maku leffojen suhteen, joten jos joku tuosta listasta löytää oman suosikki pätkän niin ei hätää, sillä tämä on vain minun mielipiteeni. Kyllähän sen kaikki varmasti ymmärtää, mutta ajattelin vielä varmistaa. Eli tässä olisi omat ehdokkaani LM-titteli kisaan:

        -American pie (ne kaikki siis)
        -DNA
        -Bats
        -Signs
        -The village
        -Scream (ne kaikki siis)
        -Deep blue sea
        -Kurkun leikkaajien saari
        -Titanic
        -Torque/Hanaa!
        -Rob Zombien tekemä House of the 1000 corpses
        -Pekko leffat
        -Levottomat (kaikki)
        -Peto ja Peto 2
        -Junior
        -Isäni on turbo mies
        -Yksin kotona (joka vitun ikinen osa)
        -Ariel
        -Calamari union
        -Spidermanit muut marvel sarjakuva sankari leffat
        -Cabin fever
        -Barb wire
        -Isku mogadishuun tai jotain sinne päin
        -Olimme sotilaita
        -Matrixit
        -King Arthur
        -Hämärästä aamunkoittoon
        -Bad boys ja Bad boys 2
        -Austin Powersit
        -uusimmat Bond007 leffat
        -Hamekyttä
        -Pähkähullut professorit
        -Batmanit
        -Tappava ase (kaikki)
        -Patriot
        -Armageddon
        -Air force one
        -I robot
        -MIB 1 ja 2
        -Anaconda
        -The cell
        -Waynes worldit
        -Star Trek elokuvat
        -Ihmissusi pariisissa
        -Ringit (amerikka versiot)
        -Lost in space
        -Evoluutio
        -Kultsi kutistin....jne.
        -Rockyt
        -Robin Williamsin elokuvat
        -Shark attack
        -Tappaja hait 2,3,4,5,6,7 (kuin monta niitä nyt sit onkaan, eka niistä silti on paras)
        Ja viimeisimpänä ja TODELLAKIN surkeimpana THE TICKS


      • Matti

        jaa... Matrix ei sitten ole digimössöä?


      • isay

        Fargo on neljän tähden elokuva. Sign ja Village olivat toki pettymyksiä, mutta eivät missään nimessä huonompia kuin esimerkiksi Yksin kotona 18.

        En ole vieläkään sanonut omaa ehdotustani, joku Ponterosa olisi kyllä varmaan aika lähellä pohjanoteerausta.


      • Just me
        Matti kirjoitti:

        jaa... Matrix ei sitten ole digimössöä?

        Oletkos nähnyt tuon sky captainin? On monta tapaa toteuttaa erikoistehosteita. Matrix onnistuu siinä todella hyvin. Tarina tukee erikoistehosteita ja päinvastoin. Ja Matrixissa kissa on oikea kissa eikä bittivirtaa. Ja toisaalta taru sormusten herrasta trilogia on täynnä "pikselimössöä" mutta ne ei hypi silmillekkään.

        Itse arvostan enemmän elokuvia, joissa näyttelijöiden roolisuoritukset ovat pääsijalla eikä erikoistehostetiimi.

        Mutta tätä ei voi kukaan kiistää!

        LP nro 1 = Driven


    • telkkarissa...

      oli kokoillan raina mikä kertoi sellaisen tarinan jossa ihmiset etelävaltioista keräsivät rahaa vesimeloneihin ja ostivat niitä vaunullisen tarkoituksenaan mennä viemään eteleän herkkuja pohjoisille kylmissä oloissa eläville tovereilleen.

      sitten he lähtivät kuljettamaan niitä pohjois-siperiaan

      elokuva kertoi matkasta jonka aikana sattui kaikenlaisia kommelluksia. Perille saatiin yksi vesimelooni.

      Itse asiassa filmi oli niin huono että se erottui jopa sen aikaisista neuvostoelokuvista siten että jäi eliniäkseni mieleeni:)

      • blackmagictiger

        OLI JOKSENKIN SAIRAS ELOKUVA JUONELTANSA.


      • Tosikko2
        blackmagictiger kirjoitti:

        OLI JOKSENKIN SAIRAS ELOKUVA JUONELTANSA.

        kerpeles... muita elokuvia saa haukkua, muttei Brazilia - jos nyt puhutaan samasta Gilliamin leffasta. Yksi harvoja leffoja, jotka oon viitsinyt katsoa usemapaan kertaan jopa videolta. Henk. koht. suurta tympääntymistä on viimeaikoina aiheuttanut "Kylä", joka oli ihan kauhean piiii-iitkästyttävä ja hölmö.


    • truman

      Zoolander ja dude wheres my car, siin kaks pskaa leffaa. ylivoimaisia.

      • jepjep

        Rutger Hauerin elokuva Wedlock on kyllä paskin mitä oon koskaan kattonut..


    • Anssi

      Moni on haukkunut Boa vs. Python leffaa. Minusta se on mainio! Yksi lempielokuvistani!

      Huonoimpia sitten on Urban Legendsit.

      • JohnnyDee

        Surkeimpia kuvia mitä nähny..futuristinen Bronx-kuvaus BUAAAHHAHHAAA!!!kattokaa ku ei muuten voi uskoo!!!!


    • Katja

      Only The Exit! Po: Eduskunta; 200 pelleä.

    • Jack

      Tämä Taru Sormusten Herrasta -elokuvahan oli tosi hattutemppu ...

    • to the galaxy

      hitch hikers' guide to the galaxy on ehkä surkein koskaan näkemäni leffa - eikä ainoastaan siksi, että pilaa täydellisen kirjan :)

    • mystery-86

      ......sellaisiakin tosin löytyy josta on vaikea sanoa että onko se pilattu tahallaan vai ei.Osa niistä on väsätty muille B-väsääjille.

    • joo

      se on kyllä aika huono

    • Elokuva-arvostelija

      Kivasta nimestään huolimatta "naisen orjan" kaltaista mustavalkoista hevonkukkua ei pitäisi olla olemassakaan.

    • bob mac

      Edes Harrison Fordin kampaus ja avaruuspyssy eivät pelasta tätä pökälettä! Kameratyöskentely on aivan amatöörimäistä, ja kässäri poikkeuksellisen hengetön.

      • finnshaman

        Blade Runner on useissa piireissä valittu maailman parhaaksi elokuvaksi, ja sitä se mielestäni onkin. MIKÄÄN, mikä on tehty Philip K. Dickin korjan pohjalta, ei voi olla huono; käsikirjoitus on niin tärkeä.

        Tunnelma elokuvassa on uskomaton, näyttelijät ja dialogit täysiä kymppejä ja päälle!!


    • Anti-kaurismäki

      Ei kukaan täysjärkinen voi sietää tämmöistä tyhmää puppua. Kukaan ei enää käsitä, että mikään elokuva ei tarvitse jumalatonta määrää tyhjää skeidaa. Tätä faktaa ei muuta edes se, että melkein kaikki näkemäni Kaurismäen leffat ovat olleet täyttä sontaa, tämä myös.Valitettavasti melkein kaikki niistä ovat surkeita.

    • Raato B

      Brittihuumori on kreisiä ja hyvää, mutta naurut käyvät väkinäisiksi Monty Pythonin raapiessa pohjamutia. Voi v! mitä yliarvostettua p:tä.

    • Tykittäjä

      Voiko olla tylsempää ja huonommin mieleen painuvaa ison b- eli P-luokan roskaa kuin joku typerä venäläisen ruletin peluu..!? Voi vit.. et on jännää.

    • ihmettelijä

      Kaikki Renny Harlinin leffat.
      Kaikki Markus Selinin leffat.
      Kaikki Harlinin ja Selinin yhteistuotannot.
      En halua katsella leffoja, joissa joutuu kiemurtelemaan myötähäpeästä ohjaajan ja tuottajan valintojen takia. Levottomat on täyttä paskaa, ykkösestä maksoin jopa ihan itse elokuvalipun ja toivoin koko ajan, että istuimen alla olisi ollut kaukosäädin, jolla olisi voinut vaihtaa kanavaa. Harlinin Kurkunleikkaajan saari on aidosti surkea leffa. Se Deep Blue Sea, joka tuli telkkarista, oli tosi mitätön. Nyt Harlin on iskenyt sorkkansa Mannerheimiin. Häpeän jo etukäteen.

      Citizen Kane. En ymmärrä, miksi tämä samainen elokuva on kerta toisensa jälkeen valittu "maailman parhaaksi". Haukotuttava kokemus, joka ei kosketa sydäntäni missään vaiheessa. Valitan.

      Veljekset Coenin komediat. Elokuva on kallis taidemuoto tuhlattavaksi tällaiseen skeidaan. Tai pitäisikö antaa armo kaikkien finninaamaisten teinipoikien puolesta? Ei nyt kuitenkaan.

      Uuno Turhapuro Armeijan leivissä. Valittaen pitää todeta, että nukahdin Bio Rexin takapenkillä kesken leffan ja heräsin vasta loppumetreillä. Speden huumori iski paremmin aikoinaan lyhyinä sketseinä, tilannekomiikka toimii ja jalostuu paremmin lyhyinä pätkinä. Pitkät leffat ovat aika tuskaista katsottavaa. Spede on saanut kuolemansa jälkeen rutkasti glooriaa, mutta mielestäni ei ansaitse sitä elokuvatuotantonsa perusteella.

    • - Saturday night fever: Totaalinen pettymys kaiken hypetyksen jälkeen.
      - Verisurffaus: Uskomatonta huttua. Nukahdin kesken.
      - Cruise of fear: Ei jumalauta! Tylsääkin tylsempi purjehduselokuva.

    • joku1984

      Peter Jakcsonin, Van Dammen, Seagalin, teinikauhut, uudelleen filmatut kulttielokuvat.

    • Kaikki sellaset joita ei jaksa kattoa loppuun. Viimeisin sellanen on Johnny Deppin tähdittämä Public enemies. 20 minuutin jälkeen lopetin kattomisen. Toisaalta joitakin oikeasti huonoja elokuvia jaksaa kattoa, esim: The Beast Of Yucca Flats, joka on aivan paska mutta jotenkin viihdyttävä.

    • Tulee montakin

      esimerkkiä maailman huonoimmasta elokuvasta mieleen heti kättelyssä. Se voisi olla joko Ponterosa tai sitten John Watersin ohjaama Pink Flamingos, kummankin olen yrittänyt katsoa kokonaan läpi siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta. Hyvin lähelle edellisiä tekeleitä pääsee myös Tinto Brassin ohjaama Caligula.

      Tiedä sitten onko oikein väittää elokuvaa maailman huonoimmaksi, jos sitä ei ole katsonut kokonaan läpi, mutta ainakin se on aika hiton hyvä perustelu, jos elokuvaa ei kertakaikkiaan pysty katsomaan läpi edes useammalla katseluyriyksellä.

    • nw

      Twilight - Houkutus
      Adams Family 2

    • at the earth´s core(1976)

    • Paska leffa

      En katso enää ikinä tämän elokuvan ohjaajan elokuvia. Tosin epäilen että saako tämä edes ohjata enää mitään. Niin paska elokuva oli. Aivan älyttömän tylsä, pölistään paskaa koko ajan. Välillä vilautellaan munan ja pillunkuvia. Lopussa juoni muuttuu aivan sairaaksi. Todella maailman paskin elokuva mitä ikinä tehty. Itsekin osaisin ohjata parempia elokuvia

      • Maailman PASKIN ylivoimaisesti.

        Surkea ohjaus, surkea näyttely, surkea käsikirjoitus hyvästä romaanista.


      • no joo miksei
        horrorfan kirjoitti:

        Maailman PASKIN ylivoimaisesti.

        Surkea ohjaus, surkea näyttely, surkea käsikirjoitus hyvästä romaanista.

        Steven Martin ja "Father of the Pride".
        Oispa Jim Carrey ollu pääosassa, olis tullu meininkiä.


    • 64a3qre

      The Dark Knight, iha homojen leffa.

    • Darth Vader

      Ehdottomasti hunoin elokuva on Transformers 2 - Revenge of the Fallen ! Jaksoin kolme varttia kelaamalla, sitten alkoi riittää. Michael Bay käyttää rasittavuuteen asti kamera-ajoa koptereilla, Techno Cranella ja Stedicam:llä. Kuva ei pysy hetkeäkään paikallaan. Bay on keksinyt reseptin action elokuvan tekemiselle, jatkuvat kamera-ajot yhdessä Hans Zimmerin ränttätänttä musiikin kanssa.

      Hyvänä kakkosena tulee Charlien (matrix) Enkelit, hyi saatana mitä paskaa...kolmannen sijan nappaa kaikki Harry Potter elokuvat. En voi sietää Daniel Radcliffen tekohymyä jossa takahampaatkin näkyvät.

      Neljänneksi pääsee Tarantinon ylihypetetty Inglorious Basterds ja viidenneksi saman ohjaajan Deathproof joka on enemmän jalkafetissielokuva kuin mitään muuta.

    • laadun ystävä

      piilotettu lohikäärme. naurettavaa, siis aivan. myös tyttö kellarissa kuuluu noihin.

    • Ismo Laitela

      halloweenit on yhet surkeimmista hintti/paska lefoista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Tottuuus

      Näitä on useita, esim. "Rita Hayworth - Avain Pakoon", "Titanic", "ET", "Taru Sormusten Herrasta", jne.

    • ...

      Mies vailla menneisyyttä. Maailman pitkävetisin ja tylsin juoneton elokuva. C luokan ohjaaja kaurismäen taattua c laatua.

    • Paula Puolakka

      PEKKO AIKOMIESPOIKA JA KAIKKI U M P I SURKEAT PEKKOTEKELEET. HUONOUTTA MAUTTOMIMMILLAAN!!!!! ITSEASIASSA HYSTEERIAN JA HULLUUDEN RAJOILLE YLLYTTÄVÄÄ SURKEUDEN SURKEUTTA.
      KAIKEN HUIPPU ON ITSE PEKKO MOPOINEEN JA UMPITYPERINE REPLIIKKEINEEN.
      MITÄÄN JUONTAHAN NÄISSÄ PEKOISSA EI SITTEN OLE, ELLEI MOPOLLA UMPIAIVOTTOMASTI YMPÄRIINSÄ PÖRISTELEVÄÄ JA HÖLMÖSTI SÖNKÖTTÄVÄÄ JA HINTAHTAVAA PERÄKAMARINPOIKAA EI LASKETA LUKUUN.
      SITÄ PEKKOPELOTONTA!

      • Lassi Sssievinen

        Puolakka puhuu asiaa!


    • Josef Kay
    • mun mielestäni

      Animal Kingdom: oli tylsä en samaistunu henkilöhahmoihin, lopus kiva ylläri pylläri mutta ei sekään perkele pelastanu sitä muun elokuvan huonoutta. ja minä kun vielä odotin siltä niiiin paljon!

    • sssssssssspppgff

      En oikein ole törmännyt johonkin leffaan joka on huonoin kaikista.
      Itse en tykkää siitä uudemmasta elokuvasta, missä on sukeltajia ja sit ne kuolee yksitellen paitsi se yksi poika joka pääsee sitten elokuvan lopulta pinnalle sieltä ihme luolasta. Se on mielestäni aivan kauhea! En nyt muista nimeä, jotenkin tuntuu että alkoi Sp -tai vastaavanlaisesti. HYI!

    • MINÄ TOIVOTAN

      HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

    • Aivanvarmastion

      Surkea elokuva.. mielenkiintoisella aiheella, Siinä on tämä mies jonka äiti? kuolee autokolarissa tai jtn, ja sen elämä muutenkin menee päin ****** sitten hän sanoo tyttöystävälleen että hän aikoo haastaa paholaisen oikeuteen ja paholainen saa vastata tekemisistään valamiehistölle. Mies saa kuulla että hänen vaimonsa sairastaa syöpää päläpäläpälä.. Eli asiaan päänäyttelijä oli aivan hirveä muut meni viellä, paholainen oli jotenkin onnistunut.. ja sen kattoo vaa kerra! mut oli mielestäni kaikkien aikojen paskin tehty elokuva mielenkiintoisella aiheella.

    • Aivanvarmastion

      Korjaan viellä että elokuva mistä puhuin oli : Suing the devil

    • mretiox

      Huonoimmat "elokuvat " löytyy aikuisviihteen puolelta.

    • Tiedän kyllä.

      Twilight Epäilys ja Dungeon girl sekä Titanic II.Erityisesti Dungeon Girl. Googlaa vaikkapa huvin vuoks Dungeon Girlin arvostelu. Arvostelu leffatykissä kertoo kaiken tarvittavan, ja voit säästää itseäsi tuolta roskalta. Googlaa, Googlaa, olen varma, että haluat sitä.

    • uuuutöija

      Citizen kane

      Nuori kapinallinen
      Jättiläinen
      LInnut (hitscock)

    • dwqdddqddq

      Kaikki Lucio Fulcin, Tinto Brassin, Doe D´Amaton leffat sekä lähes kaikki suomalaiset lukuun ottamatta Tuntematonta sotilasta (eivät osaa täällä tehdä elokuvia, kaikki samanlaista roskaa: viinaa ja panemista), jokainen Peter Jacksonin filmi, Citizen Cane, Psycho, Manaaja

      • Siinä tulikin monta suosikkiani, mutta sellaista se maku asia on ja jokaiselle jotakin.


    • Tomb. Paskin ikinä näkemäni elokuva. Kehui itseään SAWeja ja Cubeakin paremmaksi.. Paskanmarjat! Surkeaa paskaa kerrassaan. Elokuvassa ei ollut päätä eikä häntää.

    • eieieieiei

      grindhouse: planet terror aivan surkea!!!!

      • Amerikkalaiset uusinta filmatisoinnit jätän väliin, norjalainen Hawaji oli aika surkea mutta oliko huonoin?


    • Mätääkin mädempi

      Dark knight

      Ja kyllä tarkoitin juurikin sitä muutaman vuoden takaista batman-leffaa, joka tänä vuonna sai (valitettavasti) jatkoa.
      Ihan uskomattoman paska leffa, jonka enimmäkseen tasokkaasta näyttelijäkaartista ei löydy kuin yksi tai kaksi mainitsemisen arvoista näyttelijäsuoritusta ja nekin vesittää juostenkustu käsikirjoitus.
      Ainoaksi kyseenalaiseksi meriitiksi tälle rainalle luen sen, ettei ole ikinä elokuvissa käyminen vituttanut yhtä paljon.

    • ökysika

      renny harlinin koko tuotanto.erityisesti driven

      • Suomenliputtaja

        Kyllä Rennyllä on ollut hetkensä. Huom.Glifhanger ja Jäätävä Polte. Aivan klassikkokamaa. Myös Kurkunleikkaajien Saari on eksoottisen tunnelmansa ansiosta aivan mainiota viihdettä.

        5 päivän sotakin oli aivan kelpo pläjäys, joskin mistään Glifhangerin tasoisesta klassikosta tuon kohdalla tullaan tuskin koskaan puhumaan.

        Hyvä Suomi!


      • cliffhanger

        No, Ford Fairlane-rokkidekkari on hauska. Hyvästä en tiedä muuten, mut on aivot narkassa pää jäässä leffa. Eli hauska.
        Ja on sillä muutama muukin hyvä.
        Tosin toi Driven on kyllä sitä itteensä.


    • dfegrht

      Serbian film. Cabin in the woods.

      • todella p****ä

        Rectum,onko kukaan muu sitä nähnyt?


    • uuloppinen

      Teema lahjoitti joku aika sitten Orgiat Hautausmaalla nimisen elokuvakokemuksen.

      Se sai Russ Meyerin näyttämään rintojen Tarkovskilta.

    • Seitsemäs Trailer

      Joku kauhuleffoista. Nimeä en muista,mutta roisketta riitti.

      • Lupa...!!!

        Zohan-lupa saksia, PERSEESTÄ.
        Yks harvoista joita en ole katsonut edes väkisin edes puoleen väliin.
        Adam Sandler on muuten hyvä, mut osa leffoista todella ala-arvoisia.
        Mut hyvistä taas, Etelä-Koreassa tehdään muuten todella hyviä jännäreitä.
        Et jos kieli ei haittaa, niin kannattaa perehtyä.


    • PASKIN IKINÄ

      näkemäni leffa on Ehdottamasti SHARK SWARM (TV 2008)
      http://www.imdb.com/title/tt1078927/

      VMP!!!

      Shark Swarmissa on myös surkein näkemäni päänäyttelijä (niistä joilla on suhteellisen paljon rooleja) John Schneider. John Schneider on turhin ja lahjattomin näyttelijä ikinä (lukuisiin rooleihinsa suhteutettuna). Schneider on työhönsä jotenkin niin väsyneen ja kyllästyneen oloinen, ettei kaveri tunnu olevan oikealla alalla. Hänessä ei ole minkäänlaista karismaa, uskottavuutta eikä ammattiylpeyttä. John vaikuttaakin suurinpiirtein kaikissa näkemissäni hänen leffoissa tyypiltä, jolle leffan pääroolin vetäminen on vain pakkopullamaista leffan purkkiinvetämistä.

      Myöskään Shark Swarmissa ei ole minkäänlaista ammattiylpeyttä, uskottavuutta eikä jännitystä edes B-luokan jännitysleffaksi eikä yksikään leffan henkilöistä vaikuta uskovan itsekään leffaan. Hait ovat uskomattoman epäaidon tökerön näköisiä ja katsojana toivoo miltei kaikkien leffan näyttelijöiden jäävän haiden ruoaksi lähes ensi hetkestä lähtien. Tiesin tämän B-luokan ''hirviö''-leffaksi, mutta jopa B-luokan jännäreissä on useimmiten edes jossain määrin jännitystä, mutta tässä skeidassa ei nimeksikään eikä leffan hahmojen niin pahiksien kuin hyviksienkään kohtalo voisi vähempää kiinnostaa, kun keihinkään ei koe samaistuvan.

      Tältä B-luokan rainalta en odottanutkaan minkäänlaista omaperäistä/ovelaa juonta, joten sentään yksi ominaisuus leffassa johon en pettynyt :D (kun ei ollut juonen suhteen minkäänlaisia odotuksiakaan) 3 euroa on törkeätä ylihintaa näin paskasta leffasta videovuokraamossa, leffasta jota ei olisi ikinä pitänyt tehdä kuten ei montaa muutakaan John Schneiderin ''tähdittämää'' (pilaamaa) leffaa.

      Toiseksi surkein näkemäni leffa on Lake Placid 2. Siinäkin on päähenkilönä kukas muukaan kuin John Schneider :D.

    • Paskin..

      Mies vailla menneisyyttä. Todella tylsä, juoneton, ja surkeasti ohjattu.

    • penkinalle

      En tiedä onko ihan huonoin, mutta yksi suurimmista pettymyksistä oli Avangers kostajat elokuva, taitaa olla yksi maailman kaikkien aikojen eniten rahaa tuottaneita elokuvia, mutta oli kyllä hirveää kuraa, ei ollut koko leffassa siis järjen hiventäkään.

      Erikoistehosteet oli hienoja, mutta "juonessa" ei sitten vähäiäkään järkeä.

    • Moovie

      Surkeita(siis tod surkeita) on paljon.
      The Last Horror Movie on yks paskimpia, mitä olen nähnyt.
      Olevinaan ihan ehta kauhupätkä, mutta siinä vaan yks sälli(roolihahmo on sarjamurhaaja) selittää häntä kuvaavalle kameralle näitä juttujansa. Ei sit niin mitään hyvää ko leffassa, ainoastaan tylsyyttä on niin paljon että kauhistuttaa.

    • No se oli huono

      Minua häiritsi, eräässä pornoleffassa se, että leffaa oli mennyt jo yli puoli tuntia, eikä edelleenkään ketään pantu p.....seen.

    • huiretus

      Raging Bull

    • Ylväs Itseriittola

      Surkeimmat jäävät kesken eikä niiden nimiä muista.

    • twentynine

      Salkkarit Nightmare ehdottomasti huonoin!

    • -critic-

      meinasin kuolla kun katsoin Caligulan

    • julen

      Halloween 2 on huono

    • nohjapoteeraus

      Kaikista surkein on eilen televisiosta tullut Markku Pölösen Ralliraita. Juonta ja vuorosanoja ei nimeksikään, hyvien näyttelijöiden alentamista pellejen rooleihin. Sikäli harvinainen kotimainen elokuva, että repliikeistä, joskin kirosanatäytteisistä sai hyvin selvää.

    • critic

      Caligula on aika korkeella.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe