Kannattaako vanha peltikatto maalata?

Tietoa kaipaava

Pitäisi rempata vanhan talon vesikatto. Kattomateriaalina pelti, joka ei vuoda mistään, mutta kaipaisi kyllä ulkoisesti remonttia. Ollan mietitty että ostetaanko kokonaan uudet pellit vai kannattaisiko vanhat pellit vain maalata/pinnoittaa uudelleen?

Jos jollain on kokemusta vanhan peltikaton maalauksesta niin olisin kiitollinen mielipiteistä!

51

46481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu_

      Sama juttu kuin auton pohjassa. Kun ruoste ei saa happea, ruostuminen hidastuu. Kannattavuus on siis siitä kiinni, kuinka kauan haluat kattosi kestävän. Remontin ajankohtaa voit näin siirtää.

      • ruostumista

        ja siirrät remonttia 10 - 15 vuotta eteenpäin.


    • DDT2

      Ikä vaikuttaa tässä tapauksessa aika paljon, eli
      yleisesti,jos katto on tehty 60-70 luvuilla, niin tuon ajan pelti oli todella heikkotasoista
      => uusiksi. [Tämän seurauksenahan ei 80-luvulla tehty montaakaan peltikattotaloa].

      Sen sijaan jos katto on tehty ennen tätä, niin
      ei muuta kuin uusi maalaus ja taas mennään.

      Ollaan tehty kymmeniä kuntoarvioita noihin 30-luvulla tehtyihin peltikattoihin, yhdessäkään
      ainoassa ei vielä ole ollut käytännössä mitään
      ongelmaa. Jos on tuon ikäluokan katosta kyse, eikä vuoda mistään & katto on muuten ryhdissään, niin kannattaa ehdottamasti yrittää säilyttää.

      • Tietoa kaipaava

        Katto on mitä luultavimmin 80-luvun alusta eli sinällään ei vanhoista pelleistä ole kyse.


      • Tietoa kaipaava

        Tai pitääpä tarkistaa että onko katto tehty jo 40-luvulla kun talo on alunperin rakennettu. 80-luvulla tehty paljon remonttia ja muutettu asuinkäyttöön, mutta katto voi tosiaan olla jopa 40-luvulta asti.


    • Paavo

      Rautaruukin pellistä tehty katto pitää maalata jo kun takuuta on puolet jäljellä. Pural pinnoitteella ei ainakaan kestä, alkoi ruostumaan räystäältä 5 vuoden jälkeen ja pellin valmistaja toi teräsharjan ja maalia että rupeahan korjaamaan.

      • kunnossa on

        hunolaatuista tavaraa tuntuu olevan sit nää uudet peltikatot, jos 5v päästä maalaamaan pitää ruveta.meillä ei ole kuin 50v vanha katto 2 sti maalattu hyvässä maalissa, noin 10v sit viimesestä maalauksesta.


      • kun näin
        kunnossa on kirjoitti:

        hunolaatuista tavaraa tuntuu olevan sit nää uudet peltikatot, jos 5v päästä maalaamaan pitää ruveta.meillä ei ole kuin 50v vanha katto 2 sti maalattu hyvässä maalissa, noin 10v sit viimesestä maalauksesta.

        käyttää juuri noita suolaa,asetoonia ja mäntysuopaa!!!!


      • Paavo
        kunnossa on kirjoitti:

        hunolaatuista tavaraa tuntuu olevan sit nää uudet peltikatot, jos 5v päästä maalaamaan pitää ruveta.meillä ei ole kuin 50v vanha katto 2 sti maalattu hyvässä maalissa, noin 10v sit viimesestä maalauksesta.

        Pelkkä sinkitty pelti kyllä kestää, mutta jos laitetaan muovia sinkityksen päälle niin jo rupeaa ruostumaan.Sinkittyjä ladonkattoja meilläkin on varmastikki 50 vuotta vanhoja, eikä mitään vikaa niissä.
        Rautaruukki kehitellyt peltikaton ulkonäköä ja lisännyt muovia pintaan, niin tulos on ettei rupea korvaamaan vaikka takuusta puolet jäljellä.


      • avk

        ettei vaan ollut PVC- pinnoite.. nyky PURALIT kestää aika hyvin pinnassa..itse annan 10 vuoden pinnoitetakuun Puralille. Olen korjannut noita PVC kattoja jonkun verran just pinnoitteen irtoamisen takia.


      • neropatti2
        avk kirjoitti:

        ettei vaan ollut PVC- pinnoite.. nyky PURALIT kestää aika hyvin pinnassa..itse annan 10 vuoden pinnoitetakuun Puralille. Olen korjannut noita PVC kattoja jonkun verran just pinnoitteen irtoamisen takia.

        EIKÖHÄN SE RAUTARUUKKI ANNA SEN 10v. TAKUUN PURALILLE. PÄSSINPÄÄÄ!!!! ASENTAJAT ANTAA EHKÄ TYÖLLE...


      • harjakainen.t

        no..no.. pojat eipäs tapella !! kyllä ne katot on joskus siinä kunnossa että itku meinaa tulla kun asiakas on asustanu suurien lehtipuiden alla..ja katto maalattu tätä ennen 20v sitten!!voi hyvät hyssykät mikä siivo !!3 pesukäsittelyä ja sitteen vasta maali..


    • KANNATTA

      pestä sekoitus,mäntysuopaa kymmeneen litraa 0,5 litraa ja merisuolaa lisäksi kolme kädellistä sekoitus hyvin ja lisäksi asetoonia kolme desiä.

      on sellainen pommi et maali tarttu paljon paremmin ja puhdistaa paremmin ennenkuin maalaa uudelleen.
      tois tehokas muuhunkin puhdistukseen!!!

      • *asiantuntija*

        PESET KATON PAINEPESURILLA (TURBOSUUTIN JA VÄH. 130BARIA) RK-KATTOMAALI PINTAAN, NI JOHAN PYSYY! EI MITÄÄN PESUAINEITA!


      • *asianstuntti*
        *asiantuntija* kirjoitti:

        PESET KATON PAINEPESURILLA (TURBOSUUTIN JA VÄH. 130BARIA) RK-KATTOMAALI PINTAAN, NI JOHAN PYSYY! EI MITÄÄN PESUAINEITA!

        Oisko noin, että riittää sun turbosuutin? Ehkä omassa katossa mutta älkää muut tuohon luottako! Ihan varmasti kannattaa saada vanha pinta puhtaaksi ja mielellään lisäksi karhennettua ruostuneet kohdat hiottua ja vasta sen jälkeen pohjamaali päälläe, lopuksi pinta.


      • *asiantuntija*
        *asianstuntti* kirjoitti:

        Oisko noin, että riittää sun turbosuutin? Ehkä omassa katossa mutta älkää muut tuohon luottako! Ihan varmasti kannattaa saada vanha pinta puhtaaksi ja mielellään lisäksi karhennettua ruostuneet kohdat hiottua ja vasta sen jälkeen pohjamaali päälläe, lopuksi pinta.

        Varmasti riittää! pesee muuten paremmin kuin mitkään panssaripesut ja muut liuotteet. Itse maalannut kattoja 20vuotta. Pesurilla lähtee myös hilseilevä maali taivaan tuuliin.
        Älä kummiskaan pese ihan peruspesurilla... kun hinta on yli 500euroa ja barit kohdallaan, ni kyllä lähtee!


      • JäsenJ
        *asianstuntti* kirjoitti:

        Oisko noin, että riittää sun turbosuutin? Ehkä omassa katossa mutta älkää muut tuohon luottako! Ihan varmasti kannattaa saada vanha pinta puhtaaksi ja mielellään lisäksi karhennettua ruostuneet kohdat hiottua ja vasta sen jälkeen pohjamaali päälläe, lopuksi pinta.

        Turbosuuttimellahan kaikki pesee. Miten sitten itse?? Mitä maalia oot muuten käyttäny kattosi maalaukseen?


      • Pasi
        JäsenJ kirjoitti:

        Turbosuuttimellahan kaikki pesee. Miten sitten itse?? Mitä maalia oot muuten käyttäny kattosi maalaukseen?

        enkä enää käytä. Onko katto jo pilalla? voiko vanhan panssarimaalin poistaa kokonaan? haluaisin tämän rk-maalin myös kotini kattoon, maalaututin 98- kesämökkini sillä ja ero on valtava.


      • jocu2
        Pasi kirjoitti:

        enkä enää käytä. Onko katto jo pilalla? voiko vanhan panssarimaalin poistaa kokonaan? haluaisin tämän rk-maalin myös kotini kattoon, maalaututin 98- kesämökkini sillä ja ero on valtava.

        kyllä sen vielä rk:lla maalaa.. poista vaan vanha maali skrapaamalla hyvin. Kunnon pesut ensteks!


      • pesumies.
        *asiantuntija* kirjoitti:

        PESET KATON PAINEPESURILLA (TURBOSUUTIN JA VÄH. 130BARIA) RK-KATTOMAALI PINTAAN, NI JOHAN PYSYY! EI MITÄÄN PESUAINEITA!

        Kyllä te nyt hössötätte niitten barien kanssa!!! Otetaan esimerkki, 200 bar paineella tulee vettä kahvikupillinen tai ämpärillinen koneen läpi tunnissa, kumpi on tehokkaampi??? Pienin kone joka soveltuu peltikaton pesuun on teholtaan noin 200bar ja vettä noin 1000 litraa tunnissa läpija vieläpä keittää veden.


      • Sorsselsson juuh
        pesumies. kirjoitti:

        Kyllä te nyt hössötätte niitten barien kanssa!!! Otetaan esimerkki, 200 bar paineella tulee vettä kahvikupillinen tai ämpärillinen koneen läpi tunnissa, kumpi on tehokkaampi??? Pienin kone joka soveltuu peltikaton pesuun on teholtaan noin 200bar ja vettä noin 1000 litraa tunnissa läpija vieläpä keittää veden.

        Kaikki katot eivat ole niin pinttyneessa paskassa etta veden tarvitsee olla kuumaa ja baareillakaan ei ole merkitysta ilman turbosuutinta. Kylla jo 160 baria turbolla riittaa, mutta tekijalle on mielekkaampaa kun tyo tapahtuu. Kuumavesi ei ole todellakaan valttamaton. Itse teen mieluusti pesut paremmilla vehkeilla eli baareja saa olla ja turbosuutin on tietysti valttamaton.
        Pinnoitteet eivat ole mitaan ihmeaineita. Suosin itse vesiohenteisia maaleja, kun ne vain toimii katoilla. Myos 2 komponenttiset maalit on loistavia, mutta niiden ja noiden pinnotteiden tulevat jatkokasittelyt on hankalampia tehda.
        Miksi vaihtaa hyvaa ja toimivaa tapaa uutuuksiin joista ei ole viela pidempia kokemuksia (ainakaan pohjoismaisissa oloissa). Kalvopaksuudet ovat liian paksuja jatkokasittelyille, joskin en tieda ainoatakaan katon pinnoittajaa joka tekee valmistajan ohjeen mukaan pinnoituksen, eli kukaan ei tee kalvoa, jonka myypaksuus menee lukemiin joka pitaisi olla. Riittaa kun katto on varissa. Tavara kun maksaa.. ja tyo.

        Maalarimies.


      • maalarimies numero 1
        Sorsselsson juuh kirjoitti:

        Kaikki katot eivat ole niin pinttyneessa paskassa etta veden tarvitsee olla kuumaa ja baareillakaan ei ole merkitysta ilman turbosuutinta. Kylla jo 160 baria turbolla riittaa, mutta tekijalle on mielekkaampaa kun tyo tapahtuu. Kuumavesi ei ole todellakaan valttamaton. Itse teen mieluusti pesut paremmilla vehkeilla eli baareja saa olla ja turbosuutin on tietysti valttamaton.
        Pinnoitteet eivat ole mitaan ihmeaineita. Suosin itse vesiohenteisia maaleja, kun ne vain toimii katoilla. Myos 2 komponenttiset maalit on loistavia, mutta niiden ja noiden pinnotteiden tulevat jatkokasittelyt on hankalampia tehda.
        Miksi vaihtaa hyvaa ja toimivaa tapaa uutuuksiin joista ei ole viela pidempia kokemuksia (ainakaan pohjoismaisissa oloissa). Kalvopaksuudet ovat liian paksuja jatkokasittelyille, joskin en tieda ainoatakaan katon pinnoittajaa joka tekee valmistajan ohjeen mukaan pinnoituksen, eli kukaan ei tee kalvoa, jonka myypaksuus menee lukemiin joka pitaisi olla. Riittaa kun katto on varissa. Tavara kun maksaa.. ja tyo.

        Maalarimies.

        Peset sitten varmaan astiasikin kylmällä vedellä vai? Totta hemmetissä kuuma n 60 asteinen vesi irrottaa panssaripesun ja kovan paineen kanssa paskan katolta paremmin!


    • jiipee

      Tottakai on parempi maalauttaa vanha katto ku vaihtaa uus. Vaadi maaliksi RK:n akrylaattimaali.

    • pintaremontti.fi

      Kyllä vanha peltikate kannattaa maalata kuntoon, varsinkin jos se ei edes vuoda.
      Kunnostustus työhön toki kannattaa palkata alansa ammattilainen. Ammattilaisen työ maksaa jonkin verran, mutta sillä tavoin voi varmistaa maalauksen hyvän laadun.
      Tärkeintä peltikaton maalauksessa on hyvin tehty pohjatyö, eli korkeapainepesu sekä ruostesuojaus.
      Korekeapainepesulla en tarkoita joka kodissa olevan sylikoiran kokoisen painepesurin käyttöä, vaan nimenomaan teolliseen käyttöön tarkoitettua ammattipesuri minimissään 170 barin painetta ja ja vettä vähintään 700 litraa/tunti. Silloin varmistetaan tarpeeksi puhdas pesutulos. Ruosteiset kohdat täytyy hioa vielä koneellisesti ja hiontatyön jälkeen katto pitää huuhdella hionnassa irronneesta pölystä. Tämän jälkeen voidaan tehdä ruostesuojamaalaus ruosteisille kohdille. Varsinainen maalaus tulee aina suorittaa sivellin maalauksena kahteen kertaan ja saumat kolmeen kertaan.
      Terveisin Hämeen Pintaremontin väki!!

      • kallekustaaK

        Morientes pintaremontti...

        Referenssejä tulossa. =) Oletko maalannut ainoatakaan kattoa? Näyttäisi olevan aika tuore firma. (www.ytj.fi)
        Peltikaton maalariksi ei tulla yhdessä yössä. Pysyttele vain niissä sisähommissa. Onnea vaan yrityksellesi!


      • Pintaremontti
        kallekustaaK kirjoitti:

        Morientes pintaremontti...

        Referenssejä tulossa. =) Oletko maalannut ainoatakaan kattoa? Näyttäisi olevan aika tuore firma. (www.ytj.fi)
        Peltikaton maalariksi ei tulla yhdessä yössä. Pysyttele vain niissä sisähommissa. Onnea vaan yrityksellesi!

        Totta turiset KallekustaaK.! Yritys on kohtuu nuori iältään ja kattomaalariksi ei tosiaankaan tulla yhdessä, eikä vielä kymmenessäkään yössä! Ensimmäisen Peltikattoni olen maalannut vuonna 1994 vuosaaressa. Olen tosin silloin ollut toisen yrityksen palkkalistoilla ihan työntekijänä. Viime vuonna sain kerättyä rohkeuteni ja perustin oman yrityksen. Yritys jonka palveluksessa olen lähes kaikki peltikaton maalaukset tehnyt toimii edelleen, eli kuuluvat ko. yrityksen referenssi listaan eikä suinkaan minun yritykseni listalle.
        Mutta vastaukseksi väittämääsi. Olen 13 vuotisen maalaus urani (joka ilmeisesti on pidempi, kuin sinun ikäsi) olen maalannut useita satoja peltikattoja. Ps: Sinunkin kannatta ensin mennä jonkun ammattilaisen oppiin, ennen kuin lähdet ominpäin pilaamaan kenenkään ihmisen peltikattoa.
        T. Ammattilainen


      • takana yli 300 000 n
        Pintaremontti kirjoitti:

        Totta turiset KallekustaaK.! Yritys on kohtuu nuori iältään ja kattomaalariksi ei tosiaankaan tulla yhdessä, eikä vielä kymmenessäkään yössä! Ensimmäisen Peltikattoni olen maalannut vuonna 1994 vuosaaressa. Olen tosin silloin ollut toisen yrityksen palkkalistoilla ihan työntekijänä. Viime vuonna sain kerättyä rohkeuteni ja perustin oman yrityksen. Yritys jonka palveluksessa olen lähes kaikki peltikaton maalaukset tehnyt toimii edelleen, eli kuuluvat ko. yrityksen referenssi listaan eikä suinkaan minun yritykseni listalle.
        Mutta vastaukseksi väittämääsi. Olen 13 vuotisen maalaus urani (joka ilmeisesti on pidempi, kuin sinun ikäsi) olen maalannut useita satoja peltikattoja. Ps: Sinunkin kannatta ensin mennä jonkun ammattilaisen oppiin, ennen kuin lähdet ominpäin pilaamaan kenenkään ihmisen peltikattoa.
        T. Ammattilainen

        Ammattilainen, hah. Meillä pestään aina 3500:n baariin asti jos tarve vaatii. On myös maalinpoistoaineita ja sitruuna/fosforihappoja, et ne mäntysuovat berberiin. Myös wurthin tehopesu hyvä jos katto liukas.


    • krlskekd

      mikä siinä on, että netin neuvojien tärkein päämäärä on kyseenalaistaa toisten kokemus ja/tai ammattitaito?

      Luottamusta herättää vain asiallisuus, ja esimerkin mukainen rohkeus parjaajien keskuudessa kertoa omista kokemuksistaan, ja vieläpä oman firman nimissä.
      Hyvä ammattilaiset.
      Pysyy joku taso näissäkin keskusteluissa, jotka monta kertaa pohjustaa jokaisen tee-se-itse -miehen ja -naisen pohdintoja. Ikävää on, että minätiijänkaikenmiehet pilaa senkin, että toisten kokemuksista voitais oppia.

    • 4+19

      Juu ja toiminnassa näkyy olevan edelleen hämeen pintaremontti. Nyt on varmaan kallekustaallekin jo referenssejä.

    • ai aikoja oi kattoja

      paavo--.Sinkittyjä ladonkattoja meilläkin on varmastikki 50 vuotta vanhoja, eikä mitään vikaa niissä.

      jo vain ihmetyttÄÄ peltikattojen kestoikÄ,kun mun kotitalossani on ainakin 80v vanha sinkkipeltikatto ja ainakin vielÄ 5 vuotta saan sen maalaamlla kestÄmÄÄn

      • kattoja on

        Omalla katolla ikää 61 vuotta. Ensimmäiset 30 vuotta tais olla pelkällä sinkkipinnalla ja sen jälkeen maalattu kahdesti, viimeksi viime kesänä. Ei oo käytetty monen sadan barin pesureita ei muitakaan ihmeellisyyksiä. Maalitkin olleet normi peltikattomaaleja, Pesty vaan emäksisellä pesuaineella harjaamalla ja huuhdeltu vedellä ja maalin levitys telaamalla ja pensselillä hierretty ja tasoitettu perään. Viime maalaukselle tuli hintaa töineen, maaleineen ym. ja nosturin kera n. 8 € neliö.


      • juu juu
        kattoja on kirjoitti:

        Omalla katolla ikää 61 vuotta. Ensimmäiset 30 vuotta tais olla pelkällä sinkkipinnalla ja sen jälkeen maalattu kahdesti, viimeksi viime kesänä. Ei oo käytetty monen sadan barin pesureita ei muitakaan ihmeellisyyksiä. Maalitkin olleet normi peltikattomaaleja, Pesty vaan emäksisellä pesuaineella harjaamalla ja huuhdeltu vedellä ja maalin levitys telaamalla ja pensselillä hierretty ja tasoitettu perään. Viime maalaukselle tuli hintaa töineen, maaleineen ym. ja nosturin kera n. 8 € neliö.

        Olipa kallis. Meilläpäin maksaa 3 eur kaikkineen.


    • selitystÄ

      hei mulla on hiukan sama juttu koneessani--
      Zetorimies suivaantui kun alkuasennusrengas jo heti 40 vuoden kuluttua puhkesi. Hän päätti kirjoittaa maahantuojalle kirjeen, joka kuului näin:

      "Arvoiza Zetorikauppiaz. Enziazennuzrengaz on pazkarengaz. Zen alapuolella ei pyzy ilma. Yläpuolella ze on ihan täynnä, mutta alapuolella ze on lytyzzä. Vaikka kuinka ziirrän rengazta, lytty on alapuolella. Miten zen voi zieltä alta paikata?"

      Zetori mies katsoi kirjettä ja se vaikutti hivenen sekavalta, koska kirjoituskoneesta puuttui S-kirjain. No eipä hätää, hän lisäsi loppuun: "PZ. Älkää hermoztuko. Kirjoituzkoneeztani puuttuu Z-kirjain"

    • ,

      Www.rt-vakeva.fi

    • lapinmies5

      meillä kun pestään niin ainaki miljoonatuhatta paaria lähtee ja pesurina käytetään vanhaa ompelukonetta. Johan tuon 200 paaria tulee jo kusemalla

      • Lapis kaik on toisin

        Multa ei kyllä enää tuu 200 paaria kusemalla. Ikä on jo varmaan tehnyt tehtävänsä. Mutta enpä ole kattoa koittanut kusella puhdistaakaan. En edes nuorempana.


    • pinrem

      noi kusee katoille kaik

    • Luteeton ruoka.

      Vesiohenteinen peltikattomaali.


      Maalausta ennen pesu "peltipesulla".

      5 vuotta maalauksesta,hyvin on pysynyt.

      • Jorkkusetä

        Toimii !


    • d.i.y maalari

      Vesiohenteinen Tikkurilan peltikattomaali (Repco ja nykyinen Panssari-akva) on melkoisen suuritöinen, jos alla ei ole ehjää maalipintaa, tai katto on käsittelemätön. Tuo maali kun ei sovellu suoraan peltipinnalle, vaan vaatii pohjamaalauksen Rostex tms. maalilla.

      Mökin peltikattoon oli vahingossa hankittu Repcoa ja sillähän se maalattiin, koska sävytettyä maalia ei voinut vaihtaa ja maali oli hankittu jo edellisenä kesänä. Olipahan homma - toista kertaa en alkaisi..

      Aika mielenkiintoista, että Repcon valmistus on lopetettu jo 2009, mutta silti sitä löytyy edelleen usean rautakaupan hyllystä.

      Nuo vesiohenteiset ovat muutenkin hieman haasteellisia katon maalaukseen. Pienikin sade pitaa juuri maalatun katon, eikä saa olla edes yökastetta.

    • Kattokassiska

      Taloni peltikatto on maalattu 70 -luvun puolivälissä, nyt alkaa maali olla sen verta ohutta, että se tarvitsee uuden maalauksen, kun pelti alkaa kuultaa läpi, oikein maalattu peltikatto kuluu vähitellen, eikä lähde palasina pois. Jos se tehdään oikein ja huolella, käyttöikää tulee lähemmäs 50 vuotta.

      • paska.juttu.uudemmissa

        Uudemmat peltikatot on muovipinnoitettua tavaraa ja muovi alkaa jossain vaiheessa kuoria. Eri asia kuin pelkkä pelti joka maalataan tarvittaessa.


    • KimmoHakkinen

      Meille kävi tekemässä Hi-aper oy konesaumakaton pinnoituksen. otin 3 eri tarjousta joista tämä oli edullisin ja vakuuttavin. tekijät tulivat ajallaan ja homma kesti 2päivää. nuoret noin suomalaiset 25v miehet tekivät homman. epäilin ensin ensin kotimaisuutta, koska hinta edullinen. Myyjä piti kaikessa lupauksensa. Voin suositella.
      katto on nyt kuin uusi.
      myyjänä toimi Lauri, sukunimeä en enää muista.
      he jopa tekevät konesaumakattoja, mutta omassa selvittiin maalauksella.

      • mainostaja

        Jännä juttu että samalla kaverilla on peltikatto, tiilikatto ja konesaumakatto jonka Hi-aper pinnoitti


    • MäkkiKimmonen

      Taitaa hiaperin työt olla vähissä kun pitää täällä mainostaa useassa eri ketjussa. Mikälie puulaakifirma kun kalustokin on noin heikkotasoinen..

    • Tervo66

      Pärekatto kestää parhaiten kun muistaa tervata joka kevät.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon videon avulla saat 100% kosteusongelman yläpohjaasi. Teet siis ensin pinnoituksen, sen jälkeen vähintään täyden kattoremontin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Etsitkö peltikaton maalausta tarjoavaa yritystä? http://kodinplaza.fi tavoittaa alueellasi toimivat palveluntarjoajat.

    • Anonyymi

      tänään sataa vettä, ei kannata maalata

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe