Mistä halpa adapteri?

Sini

Moi! Kertokaa mistä sais SUOMESSA tälläisen ei kovin kalliin adapterin et toimis kaikki kännykät sun muut siellä jenkeissä? Kävin Claes Ohlsonis ja siellä oli yksi adapteri, joka toimii USA:n lisäksi kaikis muissakin maissa Aasiassa jne.. aika monimutkainen ja kallis 22€. Saisko jostain pelkästään USA:lle tarkoitettua ja halvemmalla? Kiitti!

50

86485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik

      Jostain saattaa löytyä pelkkä USa-adapterikin. Takavuosina niitä oli myynnissä, mutta viime aikoina on kyllä enimmäkseen ollut vain paketteja ja multi-adaptereita. Ja 22e kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta hinnalta. Etkä koskaan tiedä, tuleeko eteen reissu vaikkapa Englantiin, jossa tarvitaan oma adapterinsa.

      • Atro66

        Meikäläinen joutui ottamaan adapterin irti sähköverkosta, koska siihen liitetyt, käytettyinä saadut kaiuttimet olivat lakanneet toimimasta. Kaiuttimet siis menivät, mutta adapteri jäi.


      • Rauno H

    • Saija

      Lentokentältä löytyy adaptereita ja uskoisin, että monen laisiakin. 22 € on kovasti kohtuullinen hinta.
      Katso kännykkäsi nuukemmin, voi olla ettet tarvi kuin sen pistokkeen vastalaitteen joka sitten ei enää maksakaan paljon mitään. Monet kännykät(suht uudet mallit) osaavat itse hoksata toimitaanko 110v vai 230v. Samoin kameran laturit. Jos tarvitset adapteria hiustenkuivaajille ym vempeleille niin sitten ei pelkkä välikappale riitä.

    • saa

      Itse ostin tossa keväällä Mustasta Pörssistä sellasen paketin missä 4 erilaista sovitinta. Ei myyty erikseeen pelkkää USA:n mallia. Mut ei kyl maksanut kuin 9.50 e. Kannattaa kysyä mistä tahansa kodinkoneliikkeestä, voi hyvinkin löytyä.

      • sama

        Niin joo, jos ihan adapteria tarviit ni niistä en tiiä.. Mulla toimi kännykän laturi kuin hiustenkuivaajakin ilman adapteria, pelkällä sovittimella.. :)


      • sama edelleen :)
        sama kirjoitti:

        Niin joo, jos ihan adapteria tarviit ni niistä en tiiä.. Mulla toimi kännykän laturi kuin hiustenkuivaajakin ilman adapteria, pelkällä sovittimella.. :)

        Niin eikös adapteri ole juuri se sovitin mikä ei muunna sähkövirtaa, vaan käytetään siksi että töpselin saa sattumaan USA:n pistorasiaan..? Ja muuntaja on sitten se toinen..? Vai olenko mä nyt ihan sekaisin näiden käsitteiden kanssa. :)


      • mik
        sama edelleen :) kirjoitti:

        Niin eikös adapteri ole juuri se sovitin mikä ei muunna sähkövirtaa, vaan käytetään siksi että töpselin saa sattumaan USA:n pistorasiaan..? Ja muuntaja on sitten se toinen..? Vai olenko mä nyt ihan sekaisin näiden käsitteiden kanssa. :)

        Adapteri on juuri se pikku laite, joka ainoastaan sovittaa erilaiseen pistorasiaan.

        Muuntaja on puolestaan isompi mötikkä, ja kalliimpi.


      • biltemassa
        mik kirjoitti:

        Adapteri on juuri se pikku laite, joka ainoastaan sovittaa erilaiseen pistorasiaan.

        Muuntaja on puolestaan isompi mötikkä, ja kalliimpi.

        muistaakseni siellä oli adapteripaketti huomattvasti halvemmalla kuin 22e


      • Yeah, US, here we come
        biltemassa kirjoitti:

        muistaakseni siellä oli adapteripaketti huomattvasti halvemmalla kuin 22e

        Jep, löysin sopivan adapterin, jossa oli 4 erilaista pistokemallia. Myös USA. Maksoi 6,90€ eikä lentokentän 22€ ole todellakaan kohtuullinen hinta näin yksinkertaisesta laitteesta! Adapteri on vain se välikappale..


      • Minna21*
        Yeah, US, here we come kirjoitti:

        Jep, löysin sopivan adapterin, jossa oli 4 erilaista pistokemallia. Myös USA. Maksoi 6,90€ eikä lentokentän 22€ ole todellakaan kohtuullinen hinta näin yksinkertaisesta laitteesta! Adapteri on vain se välikappale..

        Ostin kameran USA:sta ja nyt täytyisi löytää adapteri akun laturiin, eli ei muuntajaa vaan ainoastaan adapteri. Myydäänköhän näitä vielä jossain?


      • Petraaaa
        Minna21* kirjoitti:

        Ostin kameran USA:sta ja nyt täytyisi löytää adapteri akun laturiin, eli ei muuntajaa vaan ainoastaan adapteri. Myydäänköhän näitä vielä jossain?

        Mulla oli sama tilanne - ostin Jenkeistä kameran ja Suomeen tullessani tarvitsin siihen adapterin laturia varten. Näin päin adaptereita ei kuitenkaan myydä Suomessa (ulkomailta ostetuille tuotteille) vaan adapteri täytyy hankkia (ja on huomattavasti HELPOMPI) hankkia sieltä Jenkeistä.

        Itse olin Suomessa vain lomalla, joten ostin Jenkeistä tarvittavan adapterin sinne takaisin mentyäni. Sinuna soittaisin jollekin kaverille Jenkkeihin ja pyytäisin heitä ostamaan ja postittamaan sinulle adapterin sieltä.


      • hexen165
        Petraaaa kirjoitti:

        Mulla oli sama tilanne - ostin Jenkeistä kameran ja Suomeen tullessani tarvitsin siihen adapterin laturia varten. Näin päin adaptereita ei kuitenkaan myydä Suomessa (ulkomailta ostetuille tuotteille) vaan adapteri täytyy hankkia (ja on huomattavasti HELPOMPI) hankkia sieltä Jenkeistä.

        Itse olin Suomessa vain lomalla, joten ostin Jenkeistä tarvittavan adapterin sinne takaisin mentyäni. Sinuna soittaisin jollekin kaverille Jenkkeihin ja pyytäisin heitä ostamaan ja postittamaan sinulle adapterin sieltä.

        Terve,

        Tuli noita pienia adaptereita mukaan reissulta U.S:sta (U.S. -> Eurooppa), joten nyt ne ovat joutavana. Voin luopua niistä muutamalla eurolla.

        Kysele sähköpostista [email protected]


      • hexen165
        hexen165 kirjoitti:

        Terve,

        Tuli noita pienia adaptereita mukaan reissulta U.S:sta (U.S. -> Eurooppa), joten nyt ne ovat joutavana. Voin luopua niistä muutamalla eurolla.

        Kysele sähköpostista [email protected]

        Kyseisiä adaptereita on vielä, joten niitä kaipaava voi tiedustella niitä pidemmänkin ajan kuluttua...


      • Eerokil
        hexen165 kirjoitti:

        Terve,

        Tuli noita pienia adaptereita mukaan reissulta U.S:sta (U.S. -> Eurooppa), joten nyt ne ovat joutavana. Voin luopua niistä muutamalla eurolla.

        Kysele sähköpostista [email protected]

        Kiitokset hexenille hyvistä ja nopeista kaupoista ! Jos joku täällä tarvitsee tuollaista us-eu-adapteria niin kannattaa kysäistä häneltä. Siis tosiaan sellaista adapteria, että jenkkivehkeet toimii Suomessa.


      • juccca
        hexen165 kirjoitti:

        Kyseisiä adaptereita on vielä, joten niitä kaipaava voi tiedustella niitä pidemmänkin ajan kuluttua...

        Jos vielä löytyy noita adaptereita nimimerkiltä hexen165, olisin kiinnostunut ostamaan.

        Jukka

        s-posti: [email protected]


      • adapterismies
        Petraaaa kirjoitti:

        Mulla oli sama tilanne - ostin Jenkeistä kameran ja Suomeen tullessani tarvitsin siihen adapterin laturia varten. Näin päin adaptereita ei kuitenkaan myydä Suomessa (ulkomailta ostetuille tuotteille) vaan adapteri täytyy hankkia (ja on huomattavasti HELPOMPI) hankkia sieltä Jenkeistä.

        Itse olin Suomessa vain lomalla, joten ostin Jenkeistä tarvittavan adapterin sinne takaisin mentyäni. Sinuna soittaisin jollekin kaverille Jenkkeihin ja pyytäisin heitä ostamaan ja postittamaan sinulle adapterin sieltä.

        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35496&back=13501

        Tuolta jenkki-suomi adaptereita halvalla.


      • päinkö

      • näin on
        päinkö kirjoitti:

        Tuo muuntaa USA:n laitteet Suomi, ei toisinpäin.

        Niinhän tuo näyttäisi tekevän. Aika suomalaisen näköinen on tuo pistokkeeseen menevä osa.


    • jack

      Ainakin Radio Shack löytyy joka kylästä ja sielät moisen adpaterin saa muutamalla taalalla. Jos kännykkäsi / kannettavasi yms laturissa lukee 100-240 V niin et tarvitse mitään konvertteria, pelkkä adapteri riittää. Kentällä ja koneessa kusettavat noista 15-25 €.

    • Oikeesti...

      Jos pidät 22e adapteria kalliina, ni unohda koko jenkkimatka ja suuntaa vaan Malagaan missä toimii kännykkä ja saa HK:n sinistä ja juhlamokkaa HALVALLA!!!!!

      • FLSoBe

        Matkailun keskustelupalsta on mahtava, ja yleensä fiksut keskustelijat vastaavat fiksuihin kysymyksiin ja homma toimii - kai niin kuin se on tarkoitettukin.

        Mutta aina välillä tulee näitä kysymyksiä tyylin: "ajattelin lähteä jenkkeihin ja nukkua autossa, kannattaako" tai kuten tämä, joissa 22e kustannus suhteutettuna matkan hintaan on kysyjän mielestä huima.

        Tämä on sitä porukkaa joka tippaa illallisella $2: "kyllä tämä kaksi taalaa pitää riittää, onhan se mummonmarkoissa melkein kymppi ja eihän toi tuonu kun ruuat tähän pöytään..."

        Hyvä, että joku vihdoin sanoi mitä ajatteli. Kudos! Veit sanat suustani.


      • ööö
        FLSoBe kirjoitti:

        Matkailun keskustelupalsta on mahtava, ja yleensä fiksut keskustelijat vastaavat fiksuihin kysymyksiin ja homma toimii - kai niin kuin se on tarkoitettukin.

        Mutta aina välillä tulee näitä kysymyksiä tyylin: "ajattelin lähteä jenkkeihin ja nukkua autossa, kannattaako" tai kuten tämä, joissa 22e kustannus suhteutettuna matkan hintaan on kysyjän mielestä huima.

        Tämä on sitä porukkaa joka tippaa illallisella $2: "kyllä tämä kaksi taalaa pitää riittää, onhan se mummonmarkoissa melkein kymppi ja eihän toi tuonu kun ruuat tähän pöytään..."

        Hyvä, että joku vihdoin sanoi mitä ajatteli. Kudos! Veit sanat suustani.

        En oikeen ymmärtänyt tuota FLSoBen viestin pointia..mitä ajoit sillä takaa..on täällä niitäkin jotka tulee leuhkimaan tyyliin "ei oo rahasta kiinni"..


      • FLSoBe
        ööö kirjoitti:

        En oikeen ymmärtänyt tuota FLSoBen viestin pointia..mitä ajoit sillä takaa..on täällä niitäkin jotka tulee leuhkimaan tyyliin "ei oo rahasta kiinni"..

        Kirjoitusta ei ollu tarkoitettu ketään loukkaavaksi, mutta hieman aika ajoin ihmetyttää, että ollaan valmiit maksamaan pari tuhatta euroa matkasta, mutta
        sitten aletaan nipottamaan muutaman kympin pienistä asioista. Jokainen säästetty penni on ansaittu penni, mutta Yhdysvalloissa eletään aika huolettomasti (jotkut jopa menevät niin pitkälle, että sanovat: eletään kuin pellossa) mitä tulee pieniin kulueriin. Eli asenne on hieman erilainen.

        Tästä johdosta nimimerkki "jack" ehdotti kaikkein pahimille penninvenyttäjille mahdollisesti tutumpaa Euro-kohdetta, joka oli varsin nasevasti tehty - tästä kommenttini.

        Yhdysvallat on aivan mieletön matkailumaa (USA/matkailusta kai juuri tällä kyseisellä palstalla on kyse?), mutta mikäli kanarian-valmismatka-asenne on jäänyt päälle, ei reissusta välttämättä nauti täysin siemauksin.


      • Saksassa asunut
        FLSoBe kirjoitti:

        Kirjoitusta ei ollu tarkoitettu ketään loukkaavaksi, mutta hieman aika ajoin ihmetyttää, että ollaan valmiit maksamaan pari tuhatta euroa matkasta, mutta
        sitten aletaan nipottamaan muutaman kympin pienistä asioista. Jokainen säästetty penni on ansaittu penni, mutta Yhdysvalloissa eletään aika huolettomasti (jotkut jopa menevät niin pitkälle, että sanovat: eletään kuin pellossa) mitä tulee pieniin kulueriin. Eli asenne on hieman erilainen.

        Tästä johdosta nimimerkki "jack" ehdotti kaikkein pahimille penninvenyttäjille mahdollisesti tutumpaa Euro-kohdetta, joka oli varsin nasevasti tehty - tästä kommenttini.

        Yhdysvallat on aivan mieletön matkailumaa (USA/matkailusta kai juuri tällä kyseisellä palstalla on kyse?), mutta mikäli kanarian-valmismatka-asenne on jäänyt päälle, ei reissusta välttämättä nauti täysin siemauksin.

        Niin että... ihmetyttää vähän.. suorastaan hankala ymmärtää sellaisia mielipiteitä että miten joku pystyy perustelemaan 4-5 kertaisen hinnan olevan ok? Laskepa mitä se on prosenteissa. Itse tarvin juuri vain adapteria (eikö se ole sovitin suomeksi, ei muuta) mallia usa-eurooppa. Sellaisen oikea hinta on lähempänä 2 euroa kuin 22 euroa.
        Menenkö kauppaan ja maksan 5-10 kertaisen hinnan ja sanon että se on OK hinta?
        Sellaisilla ihmisillä jotka sanoo että on, on myös taipumus tehdä sama moka uudestaan. Ja uudestaan. Ja samat kaverit laskee kuun lopussa lompakosta hiluja ja ihmettelee kauheasti mihin kaikki rahat on hävinneet.
        Taitaa olla joku norjalainen elektroniikka ketju joka on ihan tehnyt sloganinkin, juuri teille?

        Geist ist geil!


      • aivot käteen
        FLSoBe kirjoitti:

        Matkailun keskustelupalsta on mahtava, ja yleensä fiksut keskustelijat vastaavat fiksuihin kysymyksiin ja homma toimii - kai niin kuin se on tarkoitettukin.

        Mutta aina välillä tulee näitä kysymyksiä tyylin: "ajattelin lähteä jenkkeihin ja nukkua autossa, kannattaako" tai kuten tämä, joissa 22e kustannus suhteutettuna matkan hintaan on kysyjän mielestä huima.

        Tämä on sitä porukkaa joka tippaa illallisella $2: "kyllä tämä kaksi taalaa pitää riittää, onhan se mummonmarkoissa melkein kymppi ja eihän toi tuonu kun ruuat tähän pöytään..."

        Hyvä, että joku vihdoin sanoi mitä ajatteli. Kudos! Veit sanat suustani.

        Niinno kudos! Tyhmähän ajattelee juuri noin, tyyliin matkani oli 1000e - joten voin maksaa 100e adapterista.

        Kyseinen US - Euro plugi adapteri on noin 1-2 euron arvoinen. Tuossa esim hyvälaatuinen ja hieman kalliimpi mitä halvimmillaan löytää: http://www.mittoni.com.au/north-america-us-to-euro-eu-power-adapter-plug-p-1234.html

        Saa sitä maksaa 20e oikeasti 2e laitteesta - jos ei älliä päästä löydy!!


      • on

        että olet jo maailman nähnyt ja ihan vakavasti kykenet antamaan ihmisille hyviä neuvoja matkailusta....kommenttisi perusteella voisi kuvitella, että isi on maksanut matkasi...


    • Ronja

      Sovitin kappaleita saa kyllä paikan päältä halvalla laitteisiin, jotka toimivat 110-220 verkkovirralla. Kännyköiden laturit toimivat yleensä sellaisenaan. Laitteet, joissa on maadoitettu pistoke Suomessa (esim. hiustenkuivaajat) tarvitsevat muuntajan, joka muuntaa tarvittavalle verkkovirralle. Nämä ovatkin sitten kalliimpia.

      Eli kannattaa miettiä, mitä kaikkia sähkölaitteita oikeasti kannataa raahata mukana, jos ei halua muuntajaa ostaa. Esin. suuressa osassa hotelleja on hiustenkuivaaja, joten sitä varten yksin en lähtisi muuntajaa ostelemaan.

    • USAn kävijä

      Sovitin kappaleita saa kyllä paikan päältä halvalla laitteisiin, jotka toimivat 110-220 verkkovirralla. Kännyköiden laturit toimivat yleensä sellaisenaan. Laitteet, joissa on maadoitettu pistoke Suomessa (esim. hiustenkuivaajat) tarvitsevat muuntajan, joka muuntaa tarvittavalle verkkovirralle. Nämä ovatkin sitten kalliimpia.

      Eli kannattaa miettiä, mitä kaikkia sähkölaitteita oikeasti kannataa raahata mukana, jos ei halua muuntajaa ostaa. Esin. suuressa osassa hotelleja on hiustenkuivaaja, joten sitä varten yksin en lähtisi muuntajaa ostelemaan.

      • Julia

        Hei asiantuntija!

        Auttaisitko vähän. Olen menossa Kuubaan ja siellä on sama verkkojännite kuin USA:ssa.

        Siis riittääkö minulle pelkkä adapteri=sovitin, niitä, joita myydään 5kpl paketeissa tänäpäivänä. (eri maat) Tarvitsen vain kännyn ja kameran lataukseen.
        Jos esim.otan vedekeittimen, niin silloinko tarvitsen muuntajan?

        Kiitos etukäteen.


      • ????
        Julia kirjoitti:

        Hei asiantuntija!

        Auttaisitko vähän. Olen menossa Kuubaan ja siellä on sama verkkojännite kuin USA:ssa.

        Siis riittääkö minulle pelkkä adapteri=sovitin, niitä, joita myydään 5kpl paketeissa tänäpäivänä. (eri maat) Tarvitsen vain kännyn ja kameran lataukseen.
        Jos esim.otan vedekeittimen, niin silloinko tarvitsen muuntajan?

        Kiitos etukäteen.

        Olen menossa USA:n länsirannikolle... Aattelin ottaa jääkaapin mukaan, koska en ehdi syömään kaikkia ruokia ennen lomaa, joten tuli vaan mieleen, että mahtaako tuo mahdollinen muuntaja kärähtää kun on sellainen mielikuva, että nuo muuntajat ovat tarkoitettu vain pieniä yksittäisiä koneita varten vai olenko väärässä?

        Kiitos vastauksista etukäteen:D


      • hexen165
        ???? kirjoitti:

        Olen menossa USA:n länsirannikolle... Aattelin ottaa jääkaapin mukaan, koska en ehdi syömään kaikkia ruokia ennen lomaa, joten tuli vaan mieleen, että mahtaako tuo mahdollinen muuntaja kärähtää kun on sellainen mielikuva, että nuo muuntajat ovat tarkoitettu vain pieniä yksittäisiä koneita varten vai olenko väärässä?

        Kiitos vastauksista etukäteen:D

        Verkkovirta adaptereita vielä myytävänä.
        Näillä siis voit liittää jenkki pistokkeen (säkölaitteen) suomi/eurooppa pistokkeeseen. Adapteri on kooltaan erittäin pieni. Laite ei muunna jännitettä.

        Tiedustele-> [email protected]


    • Halvalla saa

      Joku jo täällä kertoikin ostaneensa adapterin Radio Shack-liikkeestä. Niin tein minäkin. Maksoi n. kymmenen dollaria eli alle 10 euroa ja toimi hyvin. Latasimme kännykät, kameran ja pc:n akut koko matkan ajan.

      • päältäkö

        Itse ostin kulmakioskista paikan päältä parilla dollarilla ja toimi moitteettomasti.


    • silowski

      Wall mart tavaratalossa yksinkertainen adapteri maksoi pari vuota sitte 1 dollari ja 90 c
      kannattaa siis pysyä suomessa kun adapterit näin kalliita.

    • käytössä
    • jookoski

      wall Mart tavaratalossa adapteri alle 4 usd ja radio shack muistaakseni maksoi 9 usd

      • .jaska

        Walmartissa ei muuten enään myydä adaptereita. Jouduin viime kesänä ostamaan sen radio shackista, jossa hinta vähän päälle $8. Kannattaa hankkia adapteri jo etukäteen Suomesta, koska vieraassa paikassa se voi olla vaikea löytää.

        Jotkus ihan tavalliset tavarat voi olla muuten uskomattoman vaikeita löytää vieraassa kaupungissa. Esim. karttoja ei meinannut millään löytää, vaikka kävin läpi useamman kauppakeskuksen. Lopulta löysin niitä kirjakaupasta (Barnes&Noble), ja senkin osoite piti katsoa ensin netistä.


    • koojoski

      Mulla ylimääräinen adapteri tahdon 8 euroa siitä

    • minävain50+
    • Vator

      Tilasin Amazonilta molempia adaptereita (EUR-US ja US-EUR) 50 senttiä kappale ison pussillisen. Myyn niitä mielelläni 22 eur/kpl teille jotka tykkää että se on ok hinta!

    • joogosgi

      Maksaa vain 4.99 usd esim Publix issa

    • kaukomieli12

      Kannattaa ehdottomasti jättää lähtemättä, adaptei on kallis maksaa alle 3 taalaa.

    • asdfafsa
    • nii ja vielä

      Ottakaa sitten huomioon maadoitetut ja maadoittamattomat adapterit... riippuu paikasta kumpaa täytyy olla ja voiko edes hyvässä lykyssä käyttää niitä toistensa tilalla. Amerikasta oli myös aika tuskaa löytää oikeanlainen adapteri Suomeen.

    • moimoi

      Radio shack...

    • Ninni 90
      • Maktailija

        On, yleensä kaikki läppärien ja puhelimien laturit toimivat myös 110V jännitteellä (kannattaa tutkia niitä virtalähteitä, valtaosa nykyelektroniikan ja kodin laitteiden virtalähteistä on alunperinkin tehty toimimaan useilla jännitteillä) mutta ellei ole kiire (eli on aikaa odotella 2-3 viikkoa) niin tilaa tuo vaikka DealExtremestä noin eurolla:

        http://dx.com/p/round-to-flat-power-plug-converter-33883


    • Anonyymi

      Onko jollakin kokemuksia adapterit.com verkkokaupasta. Ostin sieltä kannettavaan laturin ja ei lataa,koska virtajohto liian löysä.

      • Anonyymi

        Tilasin sieltä ja nyt kestänyt 3 viikkoa tulla. Kävin tänään hakemassa kaupasta itse uuden laturin. Käsittämättömän surkeaa palvelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      305
      3080
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      218
      1941
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1380
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1261
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      268
      1191
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe