Hyvä ja huno pankki. On kokemus joka panee kirjoittamaan tämänkin. (Mun kokemus)
HUONO PANKKI Postipankki, ei enää olemassa, nykyään sampon nimellä Sijoitus tili P.P:ssa
10000mk ja seuraava TALLETUSSUMMA 10000
olikohan se tili muutaman päivän niin se lopetettiin rahan puutteessa
HYVÄ PANKKI Osuuspankki, On olemassa ja edelleen asiakkaana ja jopa jäsenkin Sijoitustili Uusin:
Avaussumma: 1 mk ja tallettaa saa niin usein ja paljon kuin on varaa Sijoitus rahastotkin ovat tuoneet paljon tarpeellista ja hyödyllstä asiaa mun elämään( tietokone, polkupyörä, Digiboxi, autohuolto ym, ym Että näin palvelee OP
Hyvä pankki-Huono pankki
20
5426
Vastaukset
- joku vaan
Mikään ei suju, esimerkiksi osakekaupoissa siitä aiheutuu asiakkaalle tosi isot tappiot jos on huono tuuri.
Nordea myös huono. Osuuspankki keskinkertainen.
Eq oli hyvä mutta huononee koko ajan.
Paras tällä hetkellä Ålandsbanken, seuraavaksi paras Handelsbanken. Niidenkin kanssa saa olla hieman varovainen. - pankkia vaihtava
Olen juuri vaihtamassa sammosta osuuspankkiin. Se vaan tuntuu kaikinpuolin paremmalta. Sammolta tuli yhteen aikaan vain toteamuksia, että palvelumaksut nousee jne...eli jäi huonot fiilikset vuosiksi.
- T&T
Sammossa peritään tileistä 2,9€/kk! Hirvittävä raha!
Osuuspankista saa kaiken "ilmatteeksi",kun liittyy omistaja-asiakkaaksi (100€pantti), kunhan on tarpeeksi velkaa. Esim. mulla ei maksa tilinkäyttö lainan hoitokustannukset,visan hoito kustannukset yhtään mitään.
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%! - SP:lainen
T&T kirjoitti:
Osuuspankista saa kaiken "ilmatteeksi",kun liittyy omistaja-asiakkaaksi (100€pantti), kunhan on tarpeeksi velkaa. Esim. mulla ei maksa tilinkäyttö lainan hoitokustannukset,visan hoito kustannukset yhtään mitään.
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%!Päivittäisasiointi hoituu ilman palvelumaksuja, asioin tuttujen virkailijoiden kanssa jonottamatta ja kaikki sujuu joustavasti. Ei tarvita hankalia plussabonuspisteitä eikä jäsenyysmaksuja. Ja lainan marginaalikin on 0,55%.
Isoja pankkejakin on tullut kokeiltua, mutta ne eivät yllä lähimainkaan samalle palvelutasolle. SP:lainen kirjoitti:
Päivittäisasiointi hoituu ilman palvelumaksuja, asioin tuttujen virkailijoiden kanssa jonottamatta ja kaikki sujuu joustavasti. Ei tarvita hankalia plussabonuspisteitä eikä jäsenyysmaksuja. Ja lainan marginaalikin on 0,55%.
Isoja pankkejakin on tullut kokeiltua, mutta ne eivät yllä lähimainkaan samalle palvelutasolle.Millä vakuuksilla olet saanut SP:sta 0,55 marginaalilla? Mulle tarjosivat 1% marginaalia!
HB 0,9 Sampo 0,7 Nordea 0,7 ja uudella kierroksella SP 1, Sampo ja Nordea "ehkä neuvotteluvaraa", HB samoilla ehdoilla kuin muut kirjallisen tarjouksen perusteella.- sen nyt ottaa
SP:lainen kirjoitti:
Päivittäisasiointi hoituu ilman palvelumaksuja, asioin tuttujen virkailijoiden kanssa jonottamatta ja kaikki sujuu joustavasti. Ei tarvita hankalia plussabonuspisteitä eikä jäsenyysmaksuja. Ja lainan marginaalikin on 0,55%.
Isoja pankkejakin on tullut kokeiltua, mutta ne eivät yllä lähimainkaan samalle palvelutasolle.Kyllähän pienet pankit ovat kilpailukykyisiä palvelumaksuja isompiin pankkeihin verrattaessa, mutta en oikein luota että esim. joku pieni pankki on enää olemassa 35 vuoden päästä. Tarkoitan, että itselläni on ja pysyy tili Nordeassa, koska olen hankkinut eläkevakuutuksen sieltä ja haluan todellakin että pankki on vielä olemassa kun eläkeikään pääsen kun sinne kerran rahaa säästän. Olen 27-vuotias ja rahaa rupee virtaamaan 62 vuotiaana, joten parempi että pankki on vakavarainen, kuin että pankkipalvelut ovat ilmaisia. Sitäpaitsi Nordeassa olen saanut aina hyvää palvelua..
- joo
sen nyt ottaa kirjoitti:
Kyllähän pienet pankit ovat kilpailukykyisiä palvelumaksuja isompiin pankkeihin verrattaessa, mutta en oikein luota että esim. joku pieni pankki on enää olemassa 35 vuoden päästä. Tarkoitan, että itselläni on ja pysyy tili Nordeassa, koska olen hankkinut eläkevakuutuksen sieltä ja haluan todellakin että pankki on vielä olemassa kun eläkeikään pääsen kun sinne kerran rahaa säästän. Olen 27-vuotias ja rahaa rupee virtaamaan 62 vuotiaana, joten parempi että pankki on vakavarainen, kuin että pankkipalvelut ovat ilmaisia. Sitäpaitsi Nordeassa olen saanut aina hyvää palvelua..
Ei eläkevakuutus sido ketään mihinkään pankkiin, sen voi ottaa mistä haluaa ja olla toisen pankin asiakas. Ja silti saa rahansa sovitun ikäisenä. Ja mitä vakavaraisuuteen tulee, pienikin pankki voi olla vakavarainen. Muisteleppa vaan pankkikriisiä. Suurimmat pankit tarvitsivat valtion tukirahoja pysyäkseen pystyssä. Pienet pankit ovat usein fiksumpia ja hallitsevat riskinsä paremmin.
- vakavaraisia?
joo kirjoitti:
Ei eläkevakuutus sido ketään mihinkään pankkiin, sen voi ottaa mistä haluaa ja olla toisen pankin asiakas. Ja silti saa rahansa sovitun ikäisenä. Ja mitä vakavaraisuuteen tulee, pienikin pankki voi olla vakavarainen. Muisteleppa vaan pankkikriisiä. Suurimmat pankit tarvitsivat valtion tukirahoja pysyäkseen pystyssä. Pienet pankit ovat usein fiksumpia ja hallitsevat riskinsä paremmin.
Isot pankit saavat tarvittaessa rahaa valtiolta. Pienet pankit fuusioituvat isompien kanssa rahojen loppuessa. Silloin voi muuttua etuudet ja muut, eikä enää olekaan pienet palvelumaksut "pikkupankissa".
- jepjep
T&T kirjoitti:
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%!Kyllä ne sun marginaalin laskee op:ssa samaan 0,60%:n yhdellä puhelinsoitolla.
- Markku
T&T kirjoitti:
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%!Tuota 2,9 euroa ei tarvitse maksaa kun tilillä on tarpeeksi rahaa. Itse olen erittäin tyytyväinen sampo pankin palveluihin.
- SeekAndDestroy
Markku kirjoitti:
Tuota 2,9 euroa ei tarvitse maksaa kun tilillä on tarpeeksi rahaa. Itse olen erittäin tyytyväinen sampo pankin palveluihin.
Paljonko tilillä täytyy olla rahaa, ettei tarvitse elättää Sampo-pankin setiä/tätejä kuukausimaksulla? Ahaa, näyttäisi että jos sijoitukset Sammossa ovat vähintään 10 tuhatta euroa, niin käyttötili maksaa 1,90 euroa kuukaudessa. Ja jos sijoitukset ovat 50 tuhatta euroa niin kuukausimaksua ei peritä. Kenellä NORMAALILLA ihmisellä on 10 000 euroa tai jopa 50 000 euroa sijoituksia jatkuvasti pankissa? Älytöntä! Sitäpaitsi Sampon käyttötilillä on korko VAIN 0,10 prosenttia, kun esimerkiksi Nordeassa korko on jo perustilillä 0,40 prosenttia. Kannattaa miettiä mihin rahansa sijoittaa =)
- NigAri
T&T kirjoitti:
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%!Op saa usein houkuteltua "sekavilla" puheilla, blatinabonuksen erinomaisuudesta.
Vai saa ilmaiseksi, saa ilmaiseksi jos on PLATINA bonuksia.
Bonuksia kertyy yksi sadasosabrosenttia summasta.
Eli 0,01 %.
Usein kuitenkin Op talletuksista saat 0.1 % vähemmän kuin muualla
ja velkakorko on samoin 0,1 % korkeampi,
eli on 100 kertaa kalliimpi kuin minun pankkini. - ,,,
NigAri kirjoitti:
Op saa usein houkuteltua "sekavilla" puheilla, blatinabonuksen erinomaisuudesta.
Vai saa ilmaiseksi, saa ilmaiseksi jos on PLATINA bonuksia.
Eli 0,01 %.
Usein kuitenkin Op talletuksista saat 0.1 % vähemmän kuin muualla
ja velkakorko on samoin 0,1 % korkeampi,
eli on 100 kertaa kalliimpi kuin minun pankkini.Platinabonuksia kertyy koko pankkiasioinnista (lainat talletukset rahastot lisäosuuspääoma korttiluotot) 0,12 % eikä suinkaan 0,01 %.
- NigAri
,,, kirjoitti:
Platinabonuksia kertyy koko pankkiasioinnista (lainat talletukset rahastot lisäosuuspääoma korttiluotot) 0,12 % eikä suinkaan 0,01 %.
https://www.op.fi/staattiset/laskurit/platinabonus_laskuri.asp#loppu
25 000 €urolle kertyy
Bonuksia/kuukausi: 124
Käyttöarvo/kuukausi: 2,48 euroa
Bonuksia/vuosi: 1 488
Käyttöarvo/vuosi: 29,76 euroa
Mitä suurempi summa, sitä suuremmat bonukset saa.
Huomaa myös että ainakin meillä on OP kulut ja maksut hieman kalliimmat kuin muilla pankeilla joten se kun saa Platina-bonuksia ei hyödytä.
Ja huomaa, olen ollut yli 55 v. pankin asiakas, kun sain "Amerikan-perinnön" ollessani lapsi.
Kun hain tilapäistä suurta luottoa v. 2003, jonka vakuutena oli pankkitalletus, sain muista pankeista paljon paremmat tarjoukset.
Pienistä eroista tuli aivan huomattava loppusumma.
Toisista pankeista sain myös lainan jonka voi irtisanoa heti, Op oli aina jokin ehto.
Olen oppinut jo 40 vuotta takaperin, pankkiuskollinen ei kannata olla.
Erot eivät ole kovin suuria, mutta kannatta lla niistä tietoinen.
Esim. arvopaperikaupoissa on merkittävät hintaerot. - nooapankki
T&T kirjoitti:
Toisaalta Sampo soitteli just ja lupas lainan viitekoroksi 0.6%,kun se nyt OP:ssa on 0.75%!Sammon verkkokankin nettisivut ovat mielestäni aika surkeat. Olen ollut pitkän aikaa Nooa Säästöpankin asiakas ja heillä on erittäin toimivat, selkeät ja kaiken lisäksi vielä hienon näköiset verkkosivut, joiden kautta maksut ja tilinhallinta hoituu helposti.
Nyt kun avasin toisen tilin Sampo-pankkiin (piti saada Sammon Visa Electron) ja olen nyt puolisen vuotta käyttänyt Sammon verkkopankkia, täytyy sanoa, että ovat aika surkeat. Toimivuus selaimilla vaihtelee. Itse käytän Operaa (paras tietoturva selaimista ja mukavin käyttää) ja sillä Sammon nettisivut eivät toimi hyvin. Nooalla taas sivut toimii selaimalle kuin selaimella.
Sammon sivuilla en ole Operalla saanut maksettua yhtään laskua, niin hyvin se toimii. Ja nyt Sammon sivut valittavat, että "Virheellinen tilinumero", kun yritän siirtää Sammon tililtä rahaa toisen pankin tililleni. Olen ilmoitellut pankille näistä ongelmista, mutta mitään ei ole näköjään asialle tehty.
- sammal
Kokeileppa erota OP:n omistaja-asiakkuudesta.
Yrittävät pitää väkisin sen muodollisen 100 euron omistajajäsenyysmaksun.
Vaimo erosi tänään ja hänen 100 e ne aikovat maksaa tammikuussa VUONNA 2007, eikä tietenkään edes korkoa heru tuolle panttaukselle.
Menen itsekkin eroamaan ylihuomenna, katsotaan saako ne allekirjoittamaan minutkin saman paperin.
Liittyessä virkailija kyllä kertoi, että jäsenmaksu maksetaan heti erotessa takaisin.
Että se siitä OP:n hyvyydestä. Jokaisen heidän kanssa tehdyn sopimuksen olen säästänyt, eikä misään niissäkään moista panttausmainintaa jäsenmaksulle ole.
Niin ja eroprosessi alkoi niistä aivan järjettömistä palvelumaksuista (jopa omistaja-asiakkaalle) ja asuntolainan kalleudesta.- sammal
Aktia.
- Kohtuuhintainen laina 0.6 marginaalilla (reaalivakuudet)
- Ei palvelumaksuja ollenkaan
- Ei jonoja
- Asiat hyvin hoitava, mutta kuitenkin rento henkilökunta
- Pieni organisaatio -> saa päätökset aina heti
- Pankinjohtajakin moikkaa kadulla vastaan tullessaan (jopa Helsingin kokoisessa kaupungissa).
Palattiin takaisin tuon OP sähläilyn jälkeen. - NigAri
sammal kirjoitti:
Aktia.
- Ei jonoja
- Pankinjohtajakin moikkaa kadulla vastaan tullessaan (jopa Helsingin kokoisessa kaupungissa).
Palattiin takaisin tuon OP sähläilyn jälkeen.Vai ei palvelumaksuja
Saa ilmaiseksi jos on PLATINA bonuksia.
Eli 0,01 %.
Mutta huomaa kuinka korkeat ovat "niinsanotut" ilmaiset palvelumaksut.
Jos olisit saanut 0,59 marginaalilla muualta, olisi se laina ollut jo teoriassa edullisempaa.
Osuuspääoma Osuuspankeissa, S-marketeissa ym on osuuspääomaa joka maksetaan aina yli vuoden irtisanomisesta, jos silloin on ko. laitoksella varaa maksaa. - Sulo
sammal kirjoitti:
Aktia.
- Ei jonoja
Palattiin takaisin tuon OP sähläilyn jälkeen.Aktia.
Lainan korkomarkinaali 0,5 %. Lainan ehdot elämäntilanteeseeni sopivat.
Ei palvelumaksuja ja olen tyytyväinen palveluun ja rahoitusneuvottelijaan.
Aikaisemmin olin yli 20 vuotta Osuuspankissa. Rahoitusneuvottelija vaihtui ja kun kysyin korontarkistusta niin pyyntööni vastattiin viikon päästä. OP:sta loppujen lopuksi soiteltiin kolmeen kertaan ja joka kerta eri henkilö. Rahoituspäällikköni olisi ollut nuori tyttö, joka ei tiennyt omaisuuteni arvosta kun pankkiin menin neuvottelemaan!! Tutustui papereihin läsnäollessani ja koin itseni "hölmöksi". Ja lisäksi hän markkinoi minulle mm. lainaturvaa ja henkilökohtaista eläkesäästämistä, korkokattoa.. vaikka ilmoitin etten ko tarvitse ! "Platinabonusjankutus" meni yli..Olen hoitanut kaikki raha-asiani tähän mennessä moitteettomasti ja työelämässä vakituisesti. Omaisuuttakin kertynyt yli 300 t e:n arvosta (jotka voin tiukan paikan tullen vaikka realisoida ..), joten ihan "vasta-alkaja" en näillä "radoilla" ole..
- ---
Olen samaa mieltä, että OP on paras pankki. OP:ssa omistajajäsenyydellä on todella merkitystä. Palvelumaksuja ei mene, kun keskittää asiansa OP:iin. Asiantuntevaa ja hyvää palvelua.
Tällä palstalla on parjattu paljon esim. Sampo pankkia, mutta kysyessäni asuntolainatarjousta siellä oltiin ihan ystävällisiä, asiallisia ja palveluhenkisiä. Palvelumaksutkin olivat aika kohtuullisia.
Koivunlehtipankissa on ollut huonoin palvelu ja loppujen lopuksi asiointi kalleinta. OP:n ja koivunlehtipankin asuntolainamarginaaleissa jopa 0,5 % ero (kysyin tarjouksen)! Perustelivat kallista marginaalia sillä, että "muita palvelumaksuja pankki ei juuri peri". Toisin sanoen: joutuisin maksamaan omalla korkealla lainan korollani tiskillä laskunsa maksavien asiakkaiden palvelumaksut! Sijoitusneuvontaa ei ko. pankissa ole kai ollenkaan (sen käsityksen sain) ja sijoittamispalveluiden maksut korkeita. Palvelukin oli hemmetin suolaista...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822