NINJA työpaikkana

Lilli

Millaista on työskennellä Ninjassa? Hyvät ja huonot puolet? Kertokaa kaikki! :)
Itse oon hakenut sinne töihin niin kiinnostaisi.

69

4359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työntekijä

      Kiitä luojaasi, jos et pääse sinne...Minne olet hakenut?

      Itselle jäi niin karvas maku suuhun koko paikasta, että jos olisin tiennyt minkälainen kyseinen työnantaja on en kuuna päivänä olisi hakenut kyseistä paikkaa.

      Minua edeltävä tyttö oli töissä kaksi päivää ja totesi, että hänhän ei kyseiseen firmaan töihin tule. Meitä kahta edeltävä tyttö irtisanoutui pitkän työrupeaman jälkeen, koska ei enää jaksanut ainaista VITTUILUA työnantajan puolelta.

      Minut irtisanottiin harjoittelujakson viimeisenä päivänä. He olivat mitä ilmeisimmin päättäneet, että kaikki mikä tässä maailmassa on vikana on minun syyni. Lisäksi kuulin etten hoitanut töitäni. Onneksi työkaverini tukivat minua tässä asiassa ja tiesivät kuinka asiat oikeasti ovat, joten en ottanut asiaa itseeni sen kummemmin.

      Vai mitä luulet? Pystyykö työnantaja tekemään kyseiset olettamukset käymällä työpaikalla vaivaiset kolme kertaa neljän kuukauden aikana ja aina sunnuntaisin, kun kukaan meistä ei ollut töissä. Työkaverini kyllä kertoivat minulle, kun olin ollut reilun viikon töissä, että omistajilla on tapana ottaa aina uusi syntipukki itselleen, jota syytetään kaikesta, mutta enpä uskonut millaista se olisi...

      Mutta jos haluat kuulla vielä lisää myös niistä hyvistä puolista (vaikka ei niitä paljon olekaan) niin lähetä sähköpostia. Kerron mielelläni lisää ja laajemminkin NINJAsta työpaikkana ja myös muille, jotka haluavat lisätietoja.

      Tässä osoitteeni: [email protected]

      • selkeästi

        Laiskat valittaa aina.


    • eräs entinen

      Yhdyn täysin edelliseen! meidän liikkeessä oli kolme työntekijää ja meistä kaikki lähti juuri sen takia sieltä pois kun ne omistajat oli niin sietämättömiä. Eli ei siis ole mitään kuvitelmaa, vaan tiedän myös kyseistä asiaa muistakin ninjoista. Ihmettelin jo sinne töihin mennessä että miten minua ennen on voinut olla 14 työntekijää, eikä liike ollut silloin montaa vuotta ollut. Kerkesin olla n. kuukauden töissä kun kun pomot näyttivät ensimmäisen kerran todellisen luonteensa. aluksi tuli jopa kehuja, ja sitten yhtäkkiä mikään ei ollut hyvin, siellä siis räjähdeltiin milloin mistäkin asiasta mikä ei ollut tärkeä, esim. jos oven yläpinnasta löytyi pölyä... niin, ja ei yleensä kasvotusten ,vaan kun pomot lähti oli viestivihko täynnä uskomatonta sontaa! kiertoteitä kuultiin myös että tuli isot haukut siitä jos oli kipeä ja pari päivää pois!

      eli mihinkäs kissa karvansa vaihtais, vai miten sitä sanotaan. itse jaksoin n. puolitoistavuotta ja viimeinen vuosi siitä ihan väkipakolla, lähtöä miettien. toinen työkaveri samanverran ja toinen vuoden. meidän seuraajista yksi luovutti 3 kuukauden jälkeen. En todellakaan suosittele! Varmasti mikä tahansa paikka on parempi! Ihan totta!

      • neveragain!

        Yhdyn edellisiin. Kolme minua aiempaa työntekijää kohdannut työpaikkakiusausta ja häirintää. Kiitosta ei kuule vaikka olisi hoitanut työnsä kuinka hyvin, turha luulo. Pomot ovat aivan järkyttäviä ja kovasti toivon pääseväni kyseisestä työpaikasta nopeasti pois. Älkää hyvät ihmiset missään nimessä hakeko kyseiseen työpaikkaan!

        Olipas helpotus kun löysi muitakin jotka taistelevat/ovat taistelleet ko aisoiden kanssa, huh.

        Asiaan on kuulopuheiden mukaan puuttumassa muuten jo viranomaiset, että eivätköhän he kohta saa ansionsa mukaan.


    • Viestini hävisi

      Jep, oli mun vastaus täältä hävinnyt, jossa kerroin vähän totuutta kulissien takaa... :/ Varmastikkin sen takia, mitä kerroin työnanatajan asiakkaiden haukkumisesta.

      • ...

        Taitaa ilmiantaja olla työnantaja ihan itse. :)


    • Loparit ottanut

      Hyvä, kun olin ekoja viikkoja duunissa tuolla, niin yks asiakas alkoi kyselemään, että mitenkäs on mennyt työskennellessä täällä. Kävi sit ilmi, että hän oli entinen työntekijä, ja sanoi että "täälä tää porukka vaihtuu aika tiheään". Kyllä se sit selkenikin, minkä takia näin oli...

      • adfh

        voisitte kertoa tarkemmin vielä koska näytä viestejä näyttää häviävän täältä --


    • Edelleen_tyytyväinen

      Olen noin kolme vuotta ollut ninjassa töissä. Olen mielestäni saanut vaikuttaa melko paljon työhöni. Aina saa pyytää ja kysellä, ainakin näiltä työnantajilta (jotka muuten ovat aina olleet samat). Itse olen duunista tykännyt!

      Työkaverit on mukavia, vaikka valittavatkin.. Mut niin ovat myös työnantajat! Tulen hyvin toimeen heidän kanssa. Tekstiä tulee aina suoraan jos on jotain tehnyt väärin. Sen jälkeen asia tehdään kunnolla. Siihen lisätään vielä vähän omaa panostusta niin kyllä positiivisakin kommenttejakin tulee. Suomessa kun vaan ollaan välillä niin tuppisuita että jos jokin on huonosti niin ei muka voi sanoa suoraan. Eihän asiasta tule mitään jos annetaan vaan olla tai ei olla selkeitä.

      Onhan se totta että jos ei työnantajat aina ole valvomassa että asiat tehdään kunnolla niin helpostihan pääsee lipsumaan, vaikkei huomaisi eikä olisikaan tarkoitus. Kyse ei aina ole laiskuudesta. Sit kun asiat on "päin vittua" niin silloin siitä mainitaan. Ei se turhaa vittuilua ole!

      Ninjan hommiin kuuluu myyminen, esillepano ja siivoaminen, jos joku sitä mietti. Jos et tee asioita kunnolla et saa kehuja.. Jos et osaa näitä asioita niitä voi oppia. joillekin ei aina sovi toi myyminen, jotkut ei ikinä opi tai opettele.

      Tässä duunissa on itse tehtävä oma osansa, eli työ kunnolla. Kyl työnantajatkin huomaa jos panostaa.

      SUOSITTELEN!

    • dark angel

      NINJA

      Terveisiä parilta entiseltä työntekijältä.

      Ninjassa työntekijät valitaan tarkoin. Työkaverit ovat todella mukava ja heistä tulee enemmänkin kuin vain työkavereita. Työkavereiden kanssa ilmapiiri on viihtyisä ja työ ei aina tunnu pelkästään "työltä". Myös liikkeiden sijainnit ovat mukavan keskellä kaupunkeja.

      Mutta on työssä pari huonoakin puolta, ihan vain mainitaksemme..

      Asiakaspalvelussa kuuluu hymyillä, mutta auta armias kun hymyilet työkaverille. Se tulkitaan työkaverin kanssa juttelemiseksi, eli työtehtävien laiminlyömiseksi. Jokainen asiakaspalvelutyötä tekevä tietää olevansa töissä asiakkaita, ei muita työntekijöitä varten. Mitä sitten kun työkaverille moikkaaminen tulkitaan heti vääräksi? Kun tulee töihin, saa työkaverille sanoa moi, ei juuri muuta. Jos erehtyy kuulumisia kysymään, vaikka keskittyisikin samalla myymälään, johan tulee sanomista. Kuka jaksaa olla töissä jos työkavereiden kanssa ei saa ystävystyä?
      Tässä hyvä esimerkki, miten Ninjassa tehdään aina kärpäsestä härkänen. Jokainen pienikin asia, vaikka ei olisi edes virhe, suurennetaan maailmanluokan virheeksi.
      Yksi asia mikä Ninjassa ei ikinä ole toiminut, on tauot. Kuuden tunnin työpäivään kuuluu kaksi n. 10 min taukoa, ja 8 tunnin päivään ainakin 1 puolen tunnin ja ainakin yksi n. 10 min taukoa. No, niin kuuluu, mutta eipä tule. Tauot tehdään niin, että, mennään takahuoneeseen OVI AUKI syömään sitä kovaa sämpylää. Kun asiakas tulee, pitää mennä myymälään palvelemaan häntä. Toisin sanoen, ruokataukoa ei ole. On vain hetkiä, jolloin saa puraista palan omenaa, kunnes täytyy taas mennä myymälän puolelle suuta pyyhkien ja tukehtuen siihen omenaan palvelemaan asiakasta. Ja tästä puolesta tunnista ei tietenkään makseta mitään, koska se on RUOKATUNTI, vaikka 20 minuuttia ajasta joutuu oleman kassalla. Liikkessä käy harvoin joku tauottamassa, ja jos käy, se on "no käy nopeesti vessassa" -laatua.

      Työajat ovat päin sitä kuuluisaa. Painotetaan lattian HYVIN PESEMISTÄ, mutta aikaa siihen ja muuhun aamutoimiin (peilien pesemiseen rahojen laskuun) on vähemmn kuin toivottu lattianpesemisaika on !! "Lattiaa pitää sitten mopata kunnes se on täysin puhdas" ei oikeen onnistu kun työaika aikaa joskus vähemmän kuin 30 minuuttia ennen liikkeen avaamista. Illalla liikkeen pitää olla tädellisessä kunnossa. Se on muuten ok, mutta liikkeen siivoamiseen, rahojen laskuun YMS menee ainakin 20 minuuttia, varsinkin jos viimeinen asiakas lähtee myymälästä sulkemisajan jälkeen. Jos työaika loppuu vaikka 21.00, mutta liikkeen saa siivottua vasta 21.30 palkanlasku loppuu silti 21.00. Jos lähtee tasan silloin kun työaika loppuu ja liikkeeseen jää yksi pölypallo, niin voi varautua seuraavan päivän huutoihin.

      Hyvää palautetta ei tule ikinä. Negatiivista palautetta tulee lähes joka päivä. Se ei ole rakentavaa. Tarviiko tästä enempää sanoa? Motivaatio työn tekemiseen ja hyvä palaute ovat yhteydessä toisiinsa, mutta jos hyvää palautetta ei tule.. Pomot usein sanovat, että "kehutaan sitten kun on aihetta" ja kehuja on tullut KERRAN, miksi sitten pysyä töissä? Jos ei kerran ole hyvä siinä?

      Jos tulet kipeäksi, kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin soittaa siitä. Kun on ollut sairaslomalla, pomot asennoituvat sinuuin aivan eri lailla. Heti epäillään onko oikeasti ollut kipeä, vaikkei sitä suoraan tietenkään sanota. Aivan kuten ei mitään muutakaan. Aina saa kuulla miten muissa myymälöissä on niin kivoja ja hyviä työntekijöitä, mutta he itse eivät saa sitä koskaan tietää. Samoin muiden työntekijöiden huonoja puolia mainostetaan, mutta kyseiset työntekijät eivät siitä saa itse tietää. Ellei erehdy itse jotain sanomaan vastaan. Silloin otetaan kyseinen työntekijä silmätikuksi, ja kaikki on aina hänen syynsä ja hän tekee kaiken väärin....

      Kaikesta saa aina huudot. Jos olet siivonnut tiskin laatikot kiiltävän puhtaaksi, tulee huutoa siitä miten sotkuinen takahuone on. Kun siivoat takahuoneen, tulee huutoa siitä, että on ollut takahuoneeesa eikä myymälässä.

      Myymälöitä verrataan myös turhan paljon. Se, miten paljon Hämeenlinnan myynti on, ei ole verrattavissa siihen, kuinka paljon Helsingin myynti on, kun ei ole muiden koruliikkeiden määräkään kaupungeissa. Kun Helsingissä on 100 muuta koruliikettä ja HMLssa 10, ei myyntiä voi verrata keskenään!

      Pikkuhiljaa on pomoilta lähtenyt auktoriteetti. Ovat niin naurettavia juttuineen, ettei jaksa enää edes kuunnella. Työntekijöiden pitää sietää jatkuvaa kritiikkiä, mutta kun pomoille vähänkin avaa suutansa, niin sieltä väitetään vastaan kuin Timo Soini konsanaan. Itse ovat aina oikeassa. Totta on se, että myymälät on heidän käsissäään, mutta niin on työntekijöiden hyvinvointikin. Siihen pitäisi TODELLA panostaa. Ehkä sen jälkeen työntekijöiden motivaatiokin kasvaisi, eikä kukaan enää lähtisi itkien töistä. Niinpä se kuuluisa niin kovasti silmät kiiluen tavoiteltu myyntikin kasvaisi.

      • -.-

        Komppaan kaikkia tänne ketjuun vastanneita (paitsi edelleen_tyytyväinen, johtoportaan väkeä kenties?). Työntekijöistä huolehtiminen tulisi työnantajallekkin halvemmaksi kuin jatkuva uusien työntekijöiden haku ja koulutus.
        Väitän, että "valittajat" eivät ole vain niitä laiskoja. Sen verran oon juttua kuullut muistakin myymälöistä, et en oikein usko, että valtaosa ko. lafkan duunareista olis vaan niitä laiskoja paskoja. Enkä myöskään itseäni näe mitenkään erityisen laiskana. Kaikissa muissa työpaikoissa kuitenkin saanut myös kehuja vaikka oon ollu paljon vaativimmissakin hommissa kuin Ninja.
        Inhimillisestä virheestä saa huudot ja sairastumista vähätellään, näinköhän oli oikeesti sairaslomalle tarvetta ym. Omalta osaltani voin onneks jo huokasta helpotuksesta!

        EN SUOSITTELE!


    • Entinen ninja

      Haluaisin vielä lisätä edelliseen viestiini sen, että vaikka työkokemus oli hyvin negatiivinen, oli ninjassa pari mukavaakin tyyppiä. Työhön minut opastanut tyttö oli erittäin ystävällinen, ja häntä jäikin ikävä. Myös yksi omistajista oli yleensä aina iloinen ja kannustava, mutta näin häntä valitettavasti vain harvoin. Meidän oli tarkoitus keskustella irtisanoutumiseni syistä, mutta hän kai unohti(?) ottaa minuun yhteyttä lähtöni jälkeen. Näiden ihmisten kanssa olisin varmasti jaksanut tehdä töitä vielä pitkään. Toivon kovasti, että asiat tulevat muuttumaan... erityisesti näiden ihmisten takia :)

    • Edelleen_tyytyväinen

      Haluaisin selventää että olen siis ihan kaupassa töissä myyjänä, en johdossa. Harmi jos muilla ei ole ollut kivaa..

      • ..

        Hienoa että teillä kampin FM:ssä on noin hyvä työilmapiiri kun kerrot. :)


    • fdgdfg

      Ei ole kyseessä Kampin FM työntekijä, vaikka voisi luulla. Johdon tyyppi on, tämä edelleen tyytyväinen :)

    • aasi=)

      ahhahahahhaahahhahahhhahahhahahhahhah
      aika "salaperäistä" touhua täällä. Eiköhän jo tyhmempikin aasi tajua kuka on, tämä
      edelleen tyytyväinen :)

    • ....

      Jep, kyllä jo kirjotustyylistä paistaa aika hyvin läpi, kuka on kyseessä. Nice try though...

    • reASDF

      nohnoh

    • Femi45

      Onks tohon hommaan jotain ulkonäkövaatimuksia?

      • fkqåu

        Tasan varmasti on. Kaikkien niiden muidenkin vaatimusten lisäksi.. Siihen hommaan vaaditaan, että olet umpio, jonka ei tarvitse käydä vessassa, et väsy lainkaan -> et tarvitse turhia taukoja lepäämseenkään, et koskaan tunne nälkää tai janoa, et ole koskaan kipeänä etkä varmasti tee inhimillistä virhettä. Muista myös palvella KAIKKIA asiakkaita (myös jokaista alle 10v tyttöä joka ei varmasti kaipaa apua) ja vahtia niitä taukoamatta, vaikka olisitkin yksin töissä, liikkeessä olisi 15 asiakasta ja yksi asiakas tarvitsisi apuasi liikkeen kaukaisimmassa nurkassa, sillä hävikkiä ei saa tulla. Jos saat jonkun kiinni varastamisesta, et saa tuhlata aikaasi vartijalle soittamiseen vaan lähdet varkaan perään juoksemaan. Muista kuitenkin: liikettä ei saa koskaan jättää yksin!!
        Siinä muutamia vaatimuksia. Onnea työnhakuun!


    • American Ninja

      Mä oon aina halunnu olla ninja, amerikkalainen mieluiten.

    • onko järkee vai ei

      fkqåu osui naulan kantaan. mihinkä niitä taukoja tarvitsee. liikkeen oven sulkemisen tauon ajaksi saattaisi muutama lantti mennä sivu suun.

    • mmmmmoii

      NINJA ehkä maailman hirvein,oksettavin ja noloin työpaikka..
      oioi kuinka sääliksi käykään näitä uusia työntekijöitä,jotka ovat pilaamassa elämänsä :(

    • sadkj

      kokemukseni mukaan ei ole muita vaatimuksia kuin että pitää olla täydellinen yli-ihminen, mallia voi ottaa pomoista :)

    • zikzak

      Omistajat voisivat hieman miettiä miten kohtelevat työntekijöitään. Kukaan ei ole täydellinen, eikä sellaista voida keneltäkään olettaakaan. Yrityksen arvot ovat tainneet mennä hukkaperälle kun ei tajuta että työntekijät ovat tärkeä osa yrityksen imagoa, jos heitä kohdellaan huonosti niin tottakai se heijastuu suoraan myyntiin ja siihen miltä yritys näyttää asiakkaiden silmissä. Kenenkään työntekijän motivaatio ei riitä päivästä toiseen hymyilemiseen ja avuliaisuuteen jos niskaan sataa moitteita ja huomautuksia huonosti tehdystä työstä joka päivä. Ja jos ei sanota suoraan itse virheen tekijälle niin sitten kerrotaan työkavereille, eli puhutaan pahaa selän takana. Kukaan työntekijä ei ole sellaista ansainnut! Kuinka virheistään voi oppia jos niistä ei koskaan puhuta kasvotusten vaan aina kyräillään toisen selän takana!?
      Ehkä firma olisi aika tulla nykypäivään jossa motivaattorina toimii porkkana, ei keppi. Jos asenne ja arvostus työntekijöitä kohtaa muuttuisi, olisi mahdollista että työpaikasta voisi saada jopa ihan mukavan ja kilpailukykyisen työpaikan jossa henkilöstön vaihtuvuus ei olisi niin suurta.

    • suuresti helpottunut

      Allekirjoittaisin JOKAISEN sanan, jonka zikzak kirjoitti. Onneksi itse pääsin kys. työpaikasta irti jo useita kuukausia sitten. Jokainen päivä uudessa työpaikassani on mukavempaa ja mielekkäämpää kuin Ninjassa IKINÄ. Tässä firmassa joutui olemaan JOKA PÄIVÄ varpaillaan, ja pelkäämässä mitä seuraavaksi tekee väärin. Ja muutenkin, perusperiaatteet, ei voi muuta kuin nauraa.. Tosiaan omistajat voisivat ottaa järjen käyttöön, ja miettiä työntekijöidensä hyvinvointia ( eikä vaan PELKKÄÄ itseään ja rahaa)

      • suuresti helpottunut

        ps. nykyisessä työpaikassani saa käydä myöskin vessassa, joka on luksusta!


    • Boikotoikaa Ninjaa

      Ninjassa työskentely todellakin on helvettiä. Toivon että mahdollisimman moni sinne töihin hakeva tosiasioista tietämätön näkee tämän ketjun ja ignooraa suosiolla koko puljun. En suosittele paikka KELLEKÄÄN!!!

      Tuotteet ovat halvinta paskalaatua ja hajoavat käsiin, myyjiä kyykytetään törkeästi ja muutenkin koko yrityksen mentaliteetti on kuin jostain Neuvostoliitosta. Vuosittainen työntekijöiden vaihtuvuus myymälöissä lähentelee sataa prosenttia. Huvittavaa koko asiassa tosin on, että omistajat luulevat tekevänsä voittoa tyylillään ja uskomattomilla säännöillään, mutta tosiasiassa ampuvat itseään nilkkaan. Negatiiviset jutut kun tuppaa leviämään.

      Luulen ettei koko hommalle ole edes mitään tehtävissä. Ninjan ongelmat johtuvat suurilta osin johtavien henkiöiden luonteissa, eikä niitä niin vain korjata. Eli pysykää vaan kaikki kaukana koko saastasta!

    • tuleva ninja?

      Mutta ei kai se ole kovin reilua työnantajallekaan lähteä parin päivän jälkeen? Mikäli olen ymmärtänyt oikein, kyseisellä firmalla on useita myymälöitä, eikä kaikkia voida vahtia täysillä, siksi säännöt on tiukat.

    • ...

      Ja tämän ymmärrät, koska itse olet säännöt laatinut?

    • .....

      Halvemmaksihan se yritykselle tulee pitää uusia tyttöjä harjoittelijan palkalla. Eikä tuosta vaihtuvuudesta ole johdollekkaan niin paljoa haittaa, kun vanhat työntekijät hoitavat uusien kouluttamisen työhön. Aina löytyy uusia uhreja..

    • tuleva ninja?

      En ole laatinut sääntöjä itse, haluaisin vain uskoa myös hyvään, nimittäin olen ajatellut hakea sieltä töitä.

      • the ugly truth

        Ajattelit hakea töitä vaikka yhtäkään paikkaa ei ole vapaana? Ja jos olet ajatellut hakea Ninjasta töitä 24.4 asti, mikset ole tehnyt sitä jo? Muistathan, että Ninjan työntekijänä sinun oletetaan olevan ammattisiivooja (mutta silti noudattavan 10 sivuista siivousmanuaalia ja suorittavan siivouksen mahdollisimman nopeasti mutta tietenkin virheettömästi), huippumyyjä (jos et tee lisämyyntiä, eli siis tyrkytä ylimääräisiä tuotteita, et myy tarpeeksi), tehokas ja iloinen asiakaspalvelija (työkavereille ei kuitenkaan saa puhua tai hymyillä), tulevan toimeen pomojen kanssa (eli siis mielistelet heitä, puhut pahaa työkavereistasi ja jäät vähintäänkin puoleksi tunniksi työajan jälkeen puunaamaan myymälää täydelliseksi), sairastumaton, tyylikäs, kaunis ja tietenkin järjettömän fiksu ja matemaattisesti lahjakas (laskimen käyttö on ala-arvoista, kunnon myyjä osaa laskea kaiken päässään).

        Jos tunnistit itsesi näistä, hae ihmeessä Ninjaan! He tarjoavat työpaikan täynnä haasteita ja vain ja ainoastaan haasteita. Period.


      • khehehe
        the ugly truth kirjoitti:

        Ajattelit hakea töitä vaikka yhtäkään paikkaa ei ole vapaana? Ja jos olet ajatellut hakea Ninjasta töitä 24.4 asti, mikset ole tehnyt sitä jo? Muistathan, että Ninjan työntekijänä sinun oletetaan olevan ammattisiivooja (mutta silti noudattavan 10 sivuista siivousmanuaalia ja suorittavan siivouksen mahdollisimman nopeasti mutta tietenkin virheettömästi), huippumyyjä (jos et tee lisämyyntiä, eli siis tyrkytä ylimääräisiä tuotteita, et myy tarpeeksi), tehokas ja iloinen asiakaspalvelija (työkavereille ei kuitenkaan saa puhua tai hymyillä), tulevan toimeen pomojen kanssa (eli siis mielistelet heitä, puhut pahaa työkavereistasi ja jäät vähintäänkin puoleksi tunniksi työajan jälkeen puunaamaan myymälää täydelliseksi), sairastumaton, tyylikäs, kaunis ja tietenkin järjettömän fiksu ja matemaattisesti lahjakas (laskimen käyttö on ala-arvoista, kunnon myyjä osaa laskea kaiken päässään).

        Jos tunnistit itsesi näistä, hae ihmeessä Ninjaan! He tarjoavat työpaikan täynnä haasteita ja vain ja ainoastaan haasteita. Period.

        Aivan. :D Ja varmasti kiinnostunut työnhakija palaa kahden kuukauden jälkeen seuraamaan keskustelupalstaa NINJASTA työpaikkana. Ninja ei kuitenkaan ole mitään suurimpia ja seuratuimpia työpaikkoja Suomessa.


    • Asiakaspalvelijanero

      Julmaa tekstiä :D Säännöt ja vaatimukset ovat tiukat, mutta henkilökohtaisuuksiin ei ainakaan omalla kohdallani ole menty, ihmisyyttäni ei ole loukattu tai myyjän taitoja haukuttu, siivoamisjälki vain ei tyydyttänyt, joten seuraavalla kerralla sitten tarkemmin ja paremmin. Aikaa toki saisi olla rutkasti lisää, hyvän lopputuloksen saamiseksi.

    • Never again

      Teille, jotka mahdollisesti ootte ajatelleet hakea Ninjaan töihin, mulla on yksi neuvo: ÄLKÄÄ HAKEKO!

    • vieras3

      Niin miksi toi nyt piti lukea?

      • asdsa

        Tietäisit, jos olisit ollut Ninjassa töissä...


    • Nimetön2

      AAMEN!!
      Mahtava ketju, oon niin tyytyväinen että tää on nostettu esille.
      Erittäin tyytyväinen olen myös siitä, että olen päässyt kyseisestä lafkasta eroon.
      Maine on kiirinyt ainakin minun kaupungissani tästä työpaikasta..
      Voi niitä nuoria, jotka eivät uskalla pitään puoliaan tuolla..

    • gogo

      Huomenna ois työhaastis Ninjaan... Onneks on jo toinen työpaikka luvattu, sillä lukemani viestien jälkeen musta tuntuu jo nyt kumman tuun valitsemaan..

    • Trolllolllolllollloo

      Tykkään enemmän olla töissä samuraille.

    • vanha asiakas

      Kuulin että asiakkaiden rikkoutuneet, asiakaspalautuksena tulleet korvakorut korjataan pikaliimalla ja laitetaan uutena tuotteena myyntiin...tämän kun kuulin, ajattelin siirtyä muualle asiakkaaksi.

    • Ex-ninja

      ^ Aivan totta. Mitään, ei MITÄÄN, heitetty pois. Myöskin ihmisten varastamia koruja (jotka vartija palautti ruumiintarkastuksen jälkeen) laitettiin takaisin myyntiin. Korut olivat saattaneet tosiaan olla vaikkapa varkaan alushousujen sisässä. Suosittelen harkitsemaan ennen ostopäätöksen tekemistä...

      • Suu auli

        Anteeksi pakko sanoa sulle muutama juttu, sinähän olet se onneton kun et osaa avata suutasi tai käyttää järkeä ja puhdistaa? Jälkiviisautta tai muutenvain sinulla fiilis että nyt voi aukoa pomojen tai työpaikan asioita. Huhuh :D


    • Mikä Ninja?

      Mikä ja missä on Ninja - ilmeisesti joku myymäläketju??? Kuulutteko ammattiliittoon - jos ette vielä kuulu niin liittykää! Em. epäkohdista pitää kertoa luottamusmiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle. Jos heitä ei ole, niin ottakaa suoraan ammattiliittoon yhteyttä!

      • Tyytyväinen

        Kyllähän myyjät voi valita kuuluuko, ja selvittää esim pamista asiat kuinka asiat menee. Itselläni ei ole minkäänlaista ongelmaa pomojen kanssa päinvastoin.. Jotkut työntekijät vain on liian herkkiä ottamaan ehkä kritiikkiä vastaan. Huom tämä on vain minun mielipide! Hyvää loppukesää kaikille!! En kirjoituksessani halua moittia yhtään ketään.


    • splplplpl

      Itsekin olen ninja. Yön musta kostaja.

    • Eksä

      Jostain tuli mieleen tuo entinen työpaikkani. Minua kohdeltiin ihan hyvin, vaikka aikataulut olikin liian tiukkoja. Kuitenkin yleismaku paikasta on sellainen etten ole paikassa edes asioinut työurani jälkeen - tosin en tykkää krääsästä :D

    • sara1

      kaveri oli ainakin töissä. Ei hirveesti tykänyt mut oli kuitenkin yli vuoden.

      • minna5

        kaksi kaveria ollut kyseisessä paikassa töissä ja tykkäsivät paikasta ja työilmapiiristä. onkohan sitä sitten suuriakin eroja paikkakuntien suhteen?


      • kaisa7
        minna5 kirjoitti:

        kaksi kaveria ollut kyseisessä paikassa töissä ja tykkäsivät paikasta ja työilmapiiristä. onkohan sitä sitten suuriakin eroja paikkakuntien suhteen?

        Miksei. mis ne si oli?


    • ---

      Toivottavasti kaikki nyt ymmärtävät välttää Ninja kauppoja sekä ostajana että töitä etsivänä työntekijänä.

    • Ihmettelijä

      Hakevat Saksaan Ninja-yrittäjiä, toivottavasti tulevat yrittäjät googlaavat nämä tiedot, ei vaikuta hyvältä avata yhteistyö tälläisten henkilöiden kanssa.

      Suosittelisin aina ottamaan yhteyttä PAM:iin kun joutuu näin huonosti kohdelluksi työpaikalla (liity liittoon aina). Ei voi olla normaalia, että näin moni kertoo samasta asiasta, jotain vikaa tuönjohtamisessa selvästi on.

      Pysäyttäkää työpaikka kiusaaminen, riippumatta mistä päin se tulee - tykaverilta tai pomolta.

    • Superninja1

      Millaista työskentely Ninjoissa on nykyään?

    • Helvettimaanpäällä

      Kiinnostaa myös millainen meininki nykyisin? Itselleni tulee edelleen kylmät väreet kun mietin kuinka hirveää ko. yrityksen työntekijänä oli

      • Superninja2

        Muistatkos vieläkin sen siivousmanuaalin?


    • ZenCafe

      Ootpa aika ummikko jos luulet olevasi niin fiksu, ettei kukaan huomaa että kolme viimeisintä kommenttia on samalta henkilöltä :D Ei ketään kiinnosta seurata jonku pikku korupuljun elämää niin tarkasti että sattuisi tulemaan juuri samana iltana ja vielä kahden tunnin sisällä katselemaan suomi24:sta :D Urpo :D

    • Justsayin

      En suosittelisi edelleenkään. Omistajat ovat mitä ovat edelleenkin. Jotain positiivista sentään että sukupolvenvaihdos on edessä (toivottavasti) pian. Tulin ihan hyvin toimeen mutta missään nimessä en koe tulleeni oikeudenmukaisesti kohdelluksi. Omistajilla tuntuu olevan sellainen mentaliteetti että kaikki työntekijät ovat lusmuja ja varkaita kunnes toisin todistetaan (todennäköisesti ei ikinä koska tuo palkka tai tuo palautteen/kommunikoinnin laatu ei hirveästi kannusta tekemään parastaan ainakaan pidemmän päälle). Vinkkinä omistajille että työntekijöiden hyvinvointiin panostaminen edes vähän olisi hyvä asia. Voisi vähentää vaihtuvuutta ja lisätä lojaaliutta aika tavalla.

    • nauran

      Tässä Omistajille hieman totuutta..
      (kun teetetään työntekijöillä 9-10,5h työpäiviä ilman ruokailua ja ilman vessataukoja!)


      Jos työ on yhtäjaksoista paikallaoloa vaativaa tai yhtäjaksoisesti kuormittavaa, työn lomaan on järjestettävä mahdollisuus tarvittaessa sellaisiin taukoihin, jotka sallivat lyhytaikaisen poistumisen työpisteestä. (Työturvallisuuslaki 31§)

      (Työn tauottaminen, lepo ja säännöllinen ruokailu ovat välttämättömiä työntekijän terveyden ja työssä jaksamisen kannalta.)

      Työnantajan velvollisuus on järjestää työt ja sijaisuudet niin, että kaikki työntekijät pääsevät tauolle myös käytännössä. Työnantajan tulee antaa ohjeet siitä, miten tauot työpaikalla järjestetään. Taukoa ei saa sijoittaa työvuoron alkuun eikä loppuun. Mikäli työskennellään yksin, liike on voitava tyhjentää ja sulkea tauon ajaksi.

      PAMin neuvottelemista työehtosopimuksista löytyy määräyksiä taukojen antamisesta ja niiden pituudesta. Tauon ajaksi työntekijä voi keskeyttää työn tekemisen.

    • Suljettu

      Huomasin tänään että moni myymälä on kadonnut nettisivuilta. Lieneekö kauppa niin hiljaista ettei kaikkia liikkeitä pysty pitämään auki.

    • Ninjavaan

      Haha, paras ketju vähään aikaan!
      Sain omille traumoilleni vähän jälkihoitoa, joskin traumat tulivat vuosia sitten. Oli oman työidentiteetin kanssa taistelemista, kun sattui aloittamaan tästä Horror-lafkasta työuran.
      Toivottavasti sukupolven vaihdos tuo muutoksen ilmapiiriin!

    • Siivousmanuaali

      Sama juttu edellisen kirjoittajan kanssa! Oma Ninja-"urani" on loppunut jo 5 vuotta sitten, mutta edelleen saan kylmiä väreitä ajatellessani sitä miten ahdistunut olin tuon työsuhteen aikana. Pakko myöntää että olen tuntenut valtavaa mielihyvää huomatessani monien Ninja-liikkeiden sulkeutuneen. Kun työntekijöistä ei välitetä lainkaan ja heitä kohdellaan kuin kertakäyttökamaa, en ole yhtään yllättynyt että bisnes luisuu alamäkeen ja kovaa.

    • Anonyymi

      Olin Ninjassa töissä vajaan vuoden ja pitkään tunsin ahdistusta ja vihaa niistä ajoista, siitä miten mua ja muita työntekijöitä hyväksikäytettiin. Palkatonta ylityötä, pitkiä päiviä ilman taukoja, painostamista, syyllistämistä, vittuilua, uhkailua. Joskus kohtuuton käytös meni jopa fyysiseksi ja esim. erästä työkaveria puristettiin kasvoista, koska hänen "pitäisi hymyillä enemmän".

      Kuljen välillä aika surkean näköiseksi kutistuneen Ninja-myymälän ohi ja firmalla taitaa mennä aika huonosti kun itse johtoporrasta näkee jatkuvasti tiskin takana myymässä rihkamaa ja uutuutena myös take-away-kahvia :D Tunnen nykyään jopa enemmän sääliä kuin inhoa.

      • Anonyymi

        Itsekin olin aikoinaan Ninjassa töissä.
        Omistajat seurasivat työntekijöitä kauppakeskuksen kameroista ja uhkailivat näkevänsä kaiken. Omistajat haukkuivat toisia työntekijöitä avoimesti, huusivat työntekijöille milloin mistäkin ja olivat törkeitä muutenkin. Taukoja ei ollut ja kipeänä olemisesta suututtiin. Korkeassa kuumeessa töihin tulemisesta kehuttiin.
        Siivoaminen oli jatkuvaa ja työkaverin kanssa ei saanut jutella mitään. Jos omistaja kuuli työntekijöiden juttelevan (myymälässä ei asiakkaita), tuli hän keskeyttämään.
        Haukkuja kuuli jatkuvasti ja onnistumisesta kehuttiin sitä kautta miten hyvin he ovat opettaneet työntekijän toimimaan.
        Ninja on yksi ikimuistoisimmista työpaikoistani ja edelleen sitä välillä muistelen paikkana jossa henkilöstön johtaminen on ollut surkeinta ja epäammattimaisinta mitä missään työpaikassani. Harmi etten tajunnut tuolloin tehdä toiminnasta ilmoitusta viranomaisille.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko Ninja vielä voimissaan?

    • Anonyymi

      Aina aika-ajoin palaan lukemaan tätä keskustelua, tämä on parasta viihdettä kun oon itsekin siellä aikoinaan työskennellyt : D tuli vaan mieleen, et mikä hiton juttu se oli, et kellään ei ollu omistajien puhelinnumeroa? Heillä ei mukamas ollut puhelinta? Vaikka olivatkin (aikoinaan suht ison) ketjuliikkeen omistajia? Vieläkin naurattaa!

      • Anonyymi

        Niin, aina piti soittaa muksuille jos olis kiireellistä asiaa?!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe