otitteko havrix rokotteen kyseiseen maahan???
HAVRIX-ROKOTE???
22
3464
Vastaukset
- Emmi
Joo, otimme. Lähtö on elokuun alussa ja koko perhe (kaksi aikuista, kaksi lasta) sai rokotteen. Uusinta sitten vuoden kuluttua. Sikakallista kyllä!
- Minttu
Lääkärin(arvauskeskuksen) mielestä ei kannata Bulgariaan ottaa, en siis ottanu ja nyttemmpin olen kaikilta kuullut, että tottakai kannattaa ottaa.. taitaa vaan olla myöhäistä!!
Ei aina kannata lääkäriin uskoa??- kika
arvauskeskuksessa taas suositeltiin rokotetta vaikka ei matkustelis mihinkään. Taitaa olla vähän lääkäristä kiinni kuka suosittelee mitäkin. No, joka tapauksessa rokotteet on otettu, saa olla ainakin huoletta...
- ei rokotetta
monet eivät ole ottaneet mitään rokotusta bulgariaan!
koska se on osa eurooppaa... lääkäri ja matkatoimisto sekä terveydenhoitaja sanoi ettei tarvitse !!! (bakteerikanta on melkein samanlainen kuin suomessa)
meitä oli semmoinen 12 hengen porukka sunny beachilla sekä lapsia että aikuisia ja yhtään mahavaivoja ei ollut koko matkan aikana !
ne lääkärit haluu vaan rahastaa, ajatelkaa kuinka kallista olisi meidän ollut ottaa kaikille rokotus. yli 50 € per nenä yli yht: 600 €, sillä ois saanu jo yhden matkan ilmatteeks !!!!- juha
Se havrix mihinkään bakteerikantaan vaikuta millään lailla!
- Hanna
juha kirjoitti:
Se havrix mihinkään bakteerikantaan vaikuta millään lailla!
Näin neuvoo rokotekeskus: http://www.rokote.fi/country/Bulgaria.html#
Eli tapauskohtaista. Yleensä ei tarvitse jos matka kohdistuu ns. turistialueille. Jos matkustaa syrjäseuduille, syö ja oleskelee siellä, olisi mielestäni rokotetta syytä harkita.
Totta on, että sen voi periaatteessa saada mistä vaan, Suomestakin, mutta mahdollisuus on käsittääkseni kuitenkin hyvin pieni. Maailmalle kun menee, täytyy pitää mielessä, että sieltä voi tulla vaikka mitä tauteja mukaan. Ei kuitenkaan kannata alkaa epäileväksi jokaista asiaa kohtaa. Järkeä, syö kunnolla kypsennettyjä ruokia ja pese käsiä. Enempää ei voi oikein tehdä... - minä
Hanna kirjoitti:
Näin neuvoo rokotekeskus: http://www.rokote.fi/country/Bulgaria.html#
Eli tapauskohtaista. Yleensä ei tarvitse jos matka kohdistuu ns. turistialueille. Jos matkustaa syrjäseuduille, syö ja oleskelee siellä, olisi mielestäni rokotetta syytä harkita.
Totta on, että sen voi periaatteessa saada mistä vaan, Suomestakin, mutta mahdollisuus on käsittääkseni kuitenkin hyvin pieni. Maailmalle kun menee, täytyy pitää mielessä, että sieltä voi tulla vaikka mitä tauteja mukaan. Ei kuitenkaan kannata alkaa epäileväksi jokaista asiaa kohtaa. Järkeä, syö kunnolla kypsennettyjä ruokia ja pese käsiä. Enempää ei voi oikein tehdä...meille myös lääkäri sano ettei tarvi ottaa.jos a-hepatiitin saa niin se kuulemma ilmenee aikuisilla yleensä vain flunssana mutta onhan niitäkin eriasteisia.itse ei haettu koska ajattelin että terveellä järjelläkin pärjää,eli käsipyykillä ja katsomalla mitä suuhunsa laittaa...
- ,,,,
minä kirjoitti:
meille myös lääkäri sano ettei tarvi ottaa.jos a-hepatiitin saa niin se kuulemma ilmenee aikuisilla yleensä vain flunssana mutta onhan niitäkin eriasteisia.itse ei haettu koska ajattelin että terveellä järjelläkin pärjää,eli käsipyykillä ja katsomalla mitä suuhunsa laittaa...
joo me lähdössä torstaina.. ja otetiin hawrix, kallista mutta on voimassa kauan eikä sit ehkä seuraavaa kertaa matkalle lähtiessä tarvitse huolehtia. Jäykkäkouristuksenkin päivitin ihan varmuuden vuoksi. Bulgariaan ollaan nyt menossa. Meille terveyden hoitaja sanoi et voi sen ottaa vaikka samana päivänä kun lähtee... Mut eikös ole joku muu rokoite A-hepatiittia vastaan myös?
- heedy
,,,, kirjoitti:
joo me lähdössä torstaina.. ja otetiin hawrix, kallista mutta on voimassa kauan eikä sit ehkä seuraavaa kertaa matkalle lähtiessä tarvitse huolehtia. Jäykkäkouristuksenkin päivitin ihan varmuuden vuoksi. Bulgariaan ollaan nyt menossa. Meille terveyden hoitaja sanoi et voi sen ottaa vaikka samana päivänä kun lähtee... Mut eikös ole joku muu rokoite A-hepatiittia vastaan myös?
joo kiitti kaikille neuvoista! taidampa ottaa koska en halua sitä sairautta johon ei ole edes mitää hoitoa!
äiskä muuten laittaa sen mulle..(hän on sairaanhoitaja..)
ja lähtö on viikon päästä.. - heedy
heedy kirjoitti:
joo kiitti kaikille neuvoista! taidampa ottaa koska en halua sitä sairautta johon ei ole edes mitää hoitoa!
äiskä muuten laittaa sen mulle..(hän on sairaanhoitaja..)
ja lähtö on viikon päästä..nii ja mulla meni vähä c ja a sekasin eli tää HAWRIX on tietysti A-HEPATIITTIA VASTAA!!!
- HAVRIX
heedy kirjoitti:
nii ja mulla meni vähä c ja a sekasin eli tää HAWRIX on tietysti A-HEPATIITTIA VASTAA!!!
Kun menee etenkin Bulgariaan ja aikoo matkustaa jatkossakin, melkeimpä mihin vaan niin rokote kannattaa ottaa. Jos sairastuu niihin sairauksiin, rokotteen hintaan verrattuna suuret kulut.
- ottaa..!!!
HAVRIX kirjoitti:
Kun menee etenkin Bulgariaan ja aikoo matkustaa jatkossakin, melkeimpä mihin vaan niin rokote kannattaa ottaa. Jos sairastuu niihin sairauksiin, rokotteen hintaan verrattuna suuret kulut.
Suosittelen rokotusten ottoo...! lääkärikin suositteli ja luin vielä sellatteesta esitteestä jossa oli tänkesän rokkotteita suositeltu mihinkin kohteeseen niin kyllä sirltä bulgaarian kohdalta löyty Havrix..! :) mut oma valinta! :)
- tutu
Ei havrix estä vatsatautia tulemasta, hepatiittirokoite on suoja maksasairautta vastaan, joka voi ilmetä vasta viikkojen kuluttua kotimaassa.
Meitä lähdössä 10 5 ja kaikki rokotettu, vaikka tuli kalliiksi. Onhan sekin aika ikävää, jos nuori lapsi joutuu makoilemaan maksatulehduksen vuoksi puoli vuotta sairaalahoidossa, kun se olisi voitu estää. Suosittelen kaikille rokotusta. - lähdössä
tutu kirjoitti:
Ei havrix estä vatsatautia tulemasta, hepatiittirokoite on suoja maksasairautta vastaan, joka voi ilmetä vasta viikkojen kuluttua kotimaassa.
Meitä lähdössä 10 5 ja kaikki rokotettu, vaikka tuli kalliiksi. Onhan sekin aika ikävää, jos nuori lapsi joutuu makoilemaan maksatulehduksen vuoksi puoli vuotta sairaalahoidossa, kun se olisi voitu estää. Suosittelen kaikille rokotusta.Hei! Voisiko joku kertoa mistä rokotuksen saa? Laittaakko terveydenhoitaja esim.terveyskeskuksessa. Voiko hakea itse apteekista ilman reseptiä ja pyytää jotakin hoitajaa pistänään kotona.
- kika
lähdössä kirjoitti:
Hei! Voisiko joku kertoa mistä rokotuksen saa? Laittaakko terveydenhoitaja esim.terveyskeskuksessa. Voiko hakea itse apteekista ilman reseptiä ja pyytää jotakin hoitajaa pistänään kotona.
Käy kotipaikkakuntasi terveyskeskuksessa, meillä ainakin riitti kun vastaanotossa pyysi reseptin koko perheelle.
Ne lähetti reseptin apteekkiin ja hain lääkkeet sieltä.
Varasin ajan paikalliseen lastenneuvolaan ja terveydenhoitaja pisti siellä piikit.
Miehelle laitettiin vielä jäykkäkouristus rokotuskin toiseen käteen..
Mitään kuluja ei ollut terveyskeskuksen puolesta, eniten kirpas rahapussia apteekissa.
- halooo
se on turisti alue... melkeimpä yhtä helppoa on sairastua suomessa !!!
turhaan me aina itseämme pistellään kaikenlaisilla lääkkeillä --> lääke/huumeriippuvaiseksi kasvamme!!!!- kika
Ei se rokottaminen mitään huume ja lääkeriippuvaisuutta lisää..
Kyllä se on ihan korvien välissä se vaiva.
Oikeassa olit että (melkein) yhtä helppoa on sairastua suomessa, nyt ei tarvi enää edes miettiä sitäkään. Itselläni on myös rokote b- hepatiittia vastaan, joten rokotus suoja on hyvä melkein missäpäin maailmaa tahansa. Johonkin sademetsän savimajaan lähtiessä vois tarvita vielä jotain muuta...
Saa ainakin mielenrauhan.
Eli ei mulla ole mitään lääke ja huumeriippuvaisuutta, eikä alkoholiongelmaakaan, vaikka rokotuksia on saatu koko pienen ikäni.
- tytteli_92
juu,kävin ottaa pari viikkoo sit ja uusin puolen vuuen-vuoden päästä.hinta oli 32 euroo..toivottavasti näistä tiedoista oli apua :D lähen ens vk:n torstaina bulgariaan , ketä muita lähössä niihin aikoihin?!
- sleepy90
rokotuksen hepatiitti a:ta vastaan.... mutsin tahdosta.... kun oon lähdössä serkkuni kanssa ....
lähen 27.7 yölennolla... mennään sunny beachille!!!
- Spunde
No jokainen päättäköön itse haluaako suojata itsensä A hepatiitiltä. Mutta enpä näe syytä miksikö ikävää sairautta vastaan ei rokotuttaisi itseään ?? Kallistako mukamas ?? 20v suoja maksoi itselleni 118€ yksityisellä lääkärillä. Ja mitä tulee siihen että ottaako Havrixin Bulgaria matkaa varten niin vastaan seuraavaa ---> Otin sen matkailun takia en Bulgarian.
- jenni
Ite oon lähössä syyskuussa SB:lle ja käyn ottaan rokotteen. Terveyskeskuksessa mulle sanottiin, et yksityisellä on huomattavasti halvempaa ottaa, ko niillä on se aine siellä valmiiksi ja ne ei ota mitään rokotusmaksua.
Kamu on käyny 3 kertaa SB:llä ja suositteli rokotteen ottamista. Sen hepatiitin kun voi saada vaikka jääpaloista ja 50€ on pieni maksu omasta terveydestä. Sitä tehostetta ei oo pakko ottaa. Ilman sitä tuo rokote on vajaat 10v voimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462