Häpykarvat pois!

Tiina

Kuinka saisin mahdollisimman helposti ja kivuttomast i pois häpykarvani? En ole koskaan leikellyt niitä paitsi joskus hieman minisaksilla siistinyt. Mitään häpykarvojen höyläys/vahauskokemuksia ei siis mulla ole.
Kertoisitteko omat keinonne, miten saada posliini? Onko kivuliasta, mitä välineitä tartteen ja semmosta..?

29

14099

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggg

      ...Varoitan vain siitä, että sänki on varsin inhottava pari päivää kun karvat kasvavat takaisin... Yhtä tuskaa suorastaan:) Säärikarvoissa tmv. ei ole samaa ongelmaa... Itse olen vain höylännyt. En ajele kun erittäin harvoin posliinin. Normaalisti ajan koneella karvat hyvin lyhyiksi (sen verran jätän pituutta, ettei karvoitus ole "terävä"). Edessä olevan alueen ajelen kokonaan pois, jättäen pienen sievän "tupsun" keskelle. Mielestäni siistimpi ja jotenkin hygieenisempi kun hirveä pehko haaruksissa, mutta ei tule sitä ikävää pistelyä ja kutinaan pimperoon kun karvat alkavat posliinista kasvaa. Vahannut en ole, en tiedä onko sänkivaihe siinä yhtä ärsyttävä...?

    • kokenut

      Totta on, että jos höyläät karvat pois on sänki tajuttoman kamalaa! Yhden kerran tein sen kun ajattelin olla nopsa ja näppärä ja jukra miten kävellessäkin sattui kun joku sänkipiikki painoi ihoa - ei ikinä enää. SItten säästin ja poistin itse vahalla, tai piti poistaa, sattui niin ettei ollut luonnetta enää vetää liuskaa toista kertaa.
      Eli käyn kosmarilla, joka ottaa pois eikä tule sänkeä eikä karva ihan heti tule takaisinkaan, riippuen tietty karvan kasvuhetkestä. Miksi edes yrittäisit itse? Mutta varaudu että ainakin ensikertalaiselle voi tuntua todella tuskaiselta - sitten siihen jo tottuu ;).

      • Minä

        Tarkotat varmaan, että kosmari poistaa ihan vaan bikinirajan karvat.. ettei sen enempää vai poistaako kaikki ??!!!


      • kokenut
        Minä kirjoitti:

        Tarkotat varmaan, että kosmari poistaa ihan vaan bikinirajan karvat.. ettei sen enempää vai poistaako kaikki ??!!!

        kyllä suurin osa ottaa kaiken pois. Riippuu vähän kosmetologista tai asiakkaan haluista. Yleensä on kiva jättää pieni siisti kolmio/pyöriä tms.


    • phiina

      Olen höyläämällä ajellut posliiniksi nyt monen monen vuoden ajan kerran pari viikossa (siksi niin usein sillä en pidä sänkeä erityisen viehättävän näköisenä). Sänki tuntuu parilla ekalla kerralla inhottavalle ja kutisee. En tiedä tottuuko iho siihen sitten vai muuttuuko karva, mutta itse en juurikaan sänkeä enää huomaa. Ajan sen vain esteettisistä syistä ja poikaystävääni ajatellen x) Vahaamista en ole kokeillut, mutta sillä pysyy karvat pidempään poissa vaikkakin kyllähän sen tekeminen kirpaisee. Veetin vaahtoa kokeilin sääriin ja toimi loistavasti mutta sitä ei suositella jalkoväliin.. tiedä sitten..

      • phiina

        niin ja tosiaan ihan normaalia Veetin höylää olen käyttänyt sekä ihan normaaleja miesten kertakäyttöhöyliä... Mutta varovasti sitten, eikä kauheesti vastakarvaan ettei tule haavoja ja ala iho punoittamaan.


      • peejii
        phiina kirjoitti:

        niin ja tosiaan ihan normaalia Veetin höylää olen käyttänyt sekä ihan normaaleja miesten kertakäyttöhöyliä... Mutta varovasti sitten, eikä kauheesti vastakarvaan ettei tule haavoja ja ala iho punoittamaan.

        Minä olen käyttänyt Veet -ihokarvanpoistoainetta jo reilun vuoden ja sillä poistan ihokarvat JOKA paikasta (en nyt kasvoista sentään). Käytän sitä voidetta, joka sisältää Aloe Veraa, myydään vaaleanvihreä-valkoisessa pakkauksessa ja maksaa vajaan 6 €. Koitan aina pimppikarvojen poistonajan seisoskella paikallani, ettei ihokarvanpoistoainetta meni "sisälle", sillä se kirvelee jonkun verran. Ihokarvat poistan vaikutusajan jälkeen (joskus annan aineen vaikuttaa pitemäänkin) pakkauksen mukana olevalla lastalla, se homma kannattaa tehdä varovasti mutta lastaa kannattaa painaa reilusti ihoa vasten, että karvat lähtevät kunnolla. Kiirettä ei kannata pitää, sillä lastan kulmat saattavat raapia ihoa. Alkuaikoina laitoin karvanpoiston jälkeen iholle jotakin rauhoittavaa voidetta kuten Bebantenia (saa apteekista), mutta nyt en ole laitellut mitään. Pimppi pysyy sileänä ja karvattomana n. 3-4 pv, sänki joka kasvaa ei kutita yhtään. Karvat poistelen n. kerran viikossa ja kuten kerroin yli vuoden olen tätä jo harrastanut, eikä mitään ongelmia ole ollut.


      • joka viikko
        peejii kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt Veet -ihokarvanpoistoainetta jo reilun vuoden ja sillä poistan ihokarvat JOKA paikasta (en nyt kasvoista sentään). Käytän sitä voidetta, joka sisältää Aloe Veraa, myydään vaaleanvihreä-valkoisessa pakkauksessa ja maksaa vajaan 6 €. Koitan aina pimppikarvojen poistonajan seisoskella paikallani, ettei ihokarvanpoistoainetta meni "sisälle", sillä se kirvelee jonkun verran. Ihokarvat poistan vaikutusajan jälkeen (joskus annan aineen vaikuttaa pitemäänkin) pakkauksen mukana olevalla lastalla, se homma kannattaa tehdä varovasti mutta lastaa kannattaa painaa reilusti ihoa vasten, että karvat lähtevät kunnolla. Kiirettä ei kannata pitää, sillä lastan kulmat saattavat raapia ihoa. Alkuaikoina laitoin karvanpoiston jälkeen iholle jotakin rauhoittavaa voidetta kuten Bebantenia (saa apteekista), mutta nyt en ole laitellut mitään. Pimppi pysyy sileänä ja karvattomana n. 3-4 pv, sänki joka kasvaa ei kutita yhtään. Karvat poistelen n. kerran viikossa ja kuten kerroin yli vuoden olen tätä jo harrastanut, eikä mitään ongelmia ole ollut.

        vahalla pysyy paljon kauemmin pois mutta jos on susta kivaa puuhaa niin ei ku joka päivä tai viikko huolehtiin siisteydestä. makuasia.


      • ajella,
        joka viikko kirjoitti:

        vahalla pysyy paljon kauemmin pois mutta jos on susta kivaa puuhaa niin ei ku joka päivä tai viikko huolehtiin siisteydestä. makuasia.

        antaa puskan rehottaa.


      • irma
        peejii kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt Veet -ihokarvanpoistoainetta jo reilun vuoden ja sillä poistan ihokarvat JOKA paikasta (en nyt kasvoista sentään). Käytän sitä voidetta, joka sisältää Aloe Veraa, myydään vaaleanvihreä-valkoisessa pakkauksessa ja maksaa vajaan 6 €. Koitan aina pimppikarvojen poistonajan seisoskella paikallani, ettei ihokarvanpoistoainetta meni "sisälle", sillä se kirvelee jonkun verran. Ihokarvat poistan vaikutusajan jälkeen (joskus annan aineen vaikuttaa pitemäänkin) pakkauksen mukana olevalla lastalla, se homma kannattaa tehdä varovasti mutta lastaa kannattaa painaa reilusti ihoa vasten, että karvat lähtevät kunnolla. Kiirettä ei kannata pitää, sillä lastan kulmat saattavat raapia ihoa. Alkuaikoina laitoin karvanpoiston jälkeen iholle jotakin rauhoittavaa voidetta kuten Bebantenia (saa apteekista), mutta nyt en ole laitellut mitään. Pimppi pysyy sileänä ja karvattomana n. 3-4 pv, sänki joka kasvaa ei kutita yhtään. Karvat poistelen n. kerran viikossa ja kuten kerroin yli vuoden olen tätä jo harrastanut, eikä mitään ongelmia ole ollut.

        Ikinä en ole veetiin uskonut, kun en ole sillä saanut mitään tuloksia aikaiseksi. Mulla on todella paksu, tiheä ja voimakas karvoitus, joten ajattelin että se toimii vain hentoihin vaaleaveriköiden karvoihin. Tänään päätin kuitenkin vielä kerran ostaa mokomaa tököttiä (juuri tuota aloe vera versiota) ja kokeilla vielä viimeisen kerran. Ja todellakin häpykarvat ja kainalokarvat häipyivät taivaan tuuliin, enkä pitänyt sitäkuin 7min eli en edes maksimiaikaa. Iho jäi ihanan pehmeäksi ja sileäksi! Nyt jään innoissani odottelemaan millaista karvaa sieltä kasvaa ja kuinka nopeasti. Kiitos peejiille, tästälähin höylä ja jokapäiväinen kivulias sänki on mennyttä aikaa!


    • ne saa pois

      Itse ajan n. joka 4s päivä, välillä harvemmin.

      Aina kun ajan jalkakarvatkin suihkussa.

      Mach3 ja gilletten satin care geeli

      -aina vastakarvaan ettei jää mitään sänkeä kun seuraavana päivänä sellainen kuitenkin jo on...

      Iho kyllä tottuu siihen, ensin saattaa punottaa.

    • tarkat ohjeet
    • huoliteltu

      Seurustelen vakkaristi ja monesti poikaystäväni voi ollakin oottaas mua duunin ulkopiolella perjantaisin, jolloin pitäis olla mun "kauneudenhoitoilta". Eli täytyy olla aina ns. kondiksessa. Käyn kosmetologilla (kosmarilla), joka neljän viikoin välein, välilllä jopa harvemmin. Poikaystäväni on kehunut miten ihanan pehmeältä ja sileältä tunnut enkä sänkiseltä kuten hänen entinen tyttönsä??!
      Paitsi nyt kun oonki käyny viime kesäsästä asti säännöllisesti kosmarilla, karvat kasvaa enää tuskin ollenkaan :)

      • Ellu

        Niinku olis kynärillä vai? Luulin, että kosmarilla postetaan vaan bikini alueen karvotukset... Vai täh???


      • sileä
        Ellu kirjoitti:

        Niinku olis kynärillä vai? Luulin, että kosmarilla postetaan vaan bikini alueen karvotukset... Vai täh???

        Kosmetologit ottavat karvoitusta haluamasi verran pois. Halutessasi vaikka kaikki.
        Olen muutaman kerran käynyt (Tampereella ja Turussa) otattamassa ihan paljaaksi. Pinsetteihin jo tottuneena ei kipua tuntunut.


      • Ellu
        sileä kirjoitti:

        Kosmetologit ottavat karvoitusta haluamasi verran pois. Halutessasi vaikka kaikki.
        Olen muutaman kerran käynyt (Tampereella ja Turussa) otattamassa ihan paljaaksi. Pinsetteihin jo tottuneena ei kipua tuntunut.

        Voitko kertoa minulle tuon kosmarin nimen Turusta ??

        Kiitos =)


      • sileä
        Ellu kirjoitti:

        Voitko kertoa minulle tuon kosmarin nimen Turusta ??

        Kiitos =)

        Olimme lomailemassa Turussa, ja kävimme Naantalin kylpylässä, jossa tämän kylpylän kosmetologilla vahaus homman tekivät.


      • pirjo
        sileä kirjoitti:

        Olimme lomailemassa Turussa, ja kävimme Naantalin kylpylässä, jossa tämän kylpylän kosmetologilla vahaus homman tekivät.

        Kuinka paljon vahaushommeli maksaa? Poistetaanko silloin kaikki häpykarvat, koskeeko ja kauanko ko. hommassa menee aikaa? Kuinka pitkään paikat pysyvät siistiä? Vastauksesta kiittäen!!


      • elr
        pirjo kirjoitti:

        Kuinka paljon vahaushommeli maksaa? Poistetaanko silloin kaikki häpykarvat, koskeeko ja kauanko ko. hommassa menee aikaa? Kuinka pitkään paikat pysyvät siistiä? Vastauksesta kiittäen!!

        kun olen höylännyt häpykarvat niin seuraavana päivänä ilmestyy punaisia näppylöitä ajetulle alueelle osaisiko joku kertoa millä ne saisi pysymään pois (tuateennimi ja mistä saa)


      • peejii
        elr kirjoitti:

        kun olen höylännyt häpykarvat niin seuraavana päivänä ilmestyy punaisia näppylöitä ajetulle alueelle osaisiko joku kertoa millä ne saisi pysymään pois (tuateennimi ja mistä saa)

        kun aina ajelun jälkeisenä päivänä ko. alueelle ilmestyi punaista näppylää, siinä oli siisti pimppi vähemmän siistin näköinen. Veetillä on myynnissä bikinialueen ihokarvojen poistoaine ja siinä tulee mukana ihoa rauhoittavaa voidetta, sitä käyttelin ja toinen hyvä tuote on apteekista saatava Bebante -voide. Mutta kuten jo aikaisemmin olen kirjoittanut niin minä en Veetiä vaihda, mieheni kanssa aina naureskellaankin, että Veeti on käynyt kylässä..............


      • bella
        pirjo kirjoitti:

        Kuinka paljon vahaushommeli maksaa? Poistetaanko silloin kaikki häpykarvat, koskeeko ja kauanko ko. hommassa menee aikaa? Kuinka pitkään paikat pysyvät siistiä? Vastauksesta kiittäen!!

        Se Brassivahaus, jossa poistetaan kaikkia, maksaa n. 50 e. kahta puolen paikasta riippuen. Aikaa menee alle tunti. Nopein homma on ollut alle puolessa tunnissa, mutta silloin karvoitukseni oli hyvin niukkaa.
        Ensimmäinen kerta kirpaisee pikkuisen. Nyt 7-8 kertaa käyneenä en enää tunne mitään kipua kiskaisun yhteydessä. Joten siihen tottuu. Takaisin kasvu vaihtelee henkilöstä, minulla menee n. 4-5 viikkoa.


    • Johanna

      Osaisko kukaan kertoa miten löytäisin Helsingistä osaavan kosmetologin, jolla uskaltaisin teettää brassivahauksen? Oon ihan ensikertalainen ja vähän pelottaa... :)

    • kun suoritetaan vahaus

      Olen pitänyt tähän saakka bikinialuuen karvoituksen ja häpyhuulet ajelemalla siistinä.
      Nyt ajattelin sijoittaa itseeni ja käydä kosmetologilla kokeilemassa ammattimaista karvanpoistoa.
      Pitääkö minnun antaa karvoituksen kasvaa jonkin aikaa ennenkuin kosmetologi voi poistaa karvoituksen omilla menetelmillään.

    • Apuaa!!!

      Olen vasta 11-vuotta vanha mutta alapäässäni rehottaa aika moinen puska. kääk... voisiko joku kertoa jotain konsteja millä saisin puskan pois tai edes pienemmäksi? en ole uskaltanut vielä suoraa kysyä äidiltäni kun ajattelin josko joku muu voisi auttaa. kolussakaan en uskalla mennä liikuntatuntien jälkeen suihkuun koska minua pelottaa että kaverini nauravat tai muuta koska olen meidän luokalta ainoa jolle on tapahtunut minkään laista kehitysta vartalossa. minulla on kyllä Veet-nimistä ihokarvojen poisto voidetta mutta en ole uskalatanut käyttää sitä intiimi alueelle koska siinä kielletään karvojen poistaminen intiimi alueelta. voisiko joku teistä neuvoa jotain kun en uskaltaisi kysyä äidiltä??? AUTTAKAA!!??!?!!

      • antikarva

        Kahto vaikka sieltä vessasta äitin laatikosta et oisko siellä höyliä. Itse varastin alakerran vessan laatikosta höylän kun siellä oli kokonainen pussi täynnä niitä, eikä kukaan ole varmasti huomannut:)


    • asdfghjklöää

      paljo maksaaa jos käy kosmarilla ottaas sillee että jää ihan siisti pieni alue karvoja hygienian vuoksi? ja mikä näyttää siisteimmältä.. muutaku posliini jakauanko pysyyy karvat poissa jos käy kosmarilla? entäs jos käyttäää muuta keinoa niin kauanko? ja mikä se keino olis :D siinä teille vastattavaa kiitoksia!!

    • Glitterikoukku

      Taitava sokeroija tekee bikinin, laajennetun bikinin tai brassin nopeasti. Kun käy säännöllisesti 4 viikon välein, ei poisto enää juurikaan tunnu. Aloitin bikinillä, siiryin laajennettuun ja nyt lähtee jo kaikki. Erinomainen sokeroija löytyy www.heavenlynails.fi

    • rimmerit on kivoi

      iskän kans rimmerillä vedettiin nakuks ;3

    • Olen mies ja ajan parran joka päivä; ja munakarvat ajoittain. Käytän höylää ja nimenomaan Gillette Fusionia, joka on aivan loistava, liukuu iholla kuin itsestään ja leikkaa karvat. Jopa ilman partavaahtoa. Terävyys tuntuu kasvavan myös, jos terän laittaa hanan alle ja laskee niin kuumaa vettä, kuin hanasta saa.

      Joku alla sanoo uusien karvojen kutittavan pari päivää; näin on, itse olen tosin ollut huomaavinani kutituksen kadonnen vuosien mittaan; ei sänki munakarvojen kohdalla enää kutita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      291
      3319
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3194
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1952
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1894
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1440
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1318
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1273
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1183
    Aihe