Apua!
Mun tarvis polttaa pari DVD-RAM-levyä DVD--muotoon... Nero herjaa, mikä ohjelma kannattaisi ladata/ostaa purkuun ja polttoon?
DVD-RAM -> DVD-, millä purku?
7
4460
Vastaukset
- eno-uimari
Dvd-Ram tuottaa *.vro -tiedostoja, jotka itseasiassa ovat mpeg-tiedostoja, joten: tallenna dvd-ram-levysi kovalevylle ja nimeä ne uudestaan *.mpeg -muotoon. Tämän jälkeen sinulla onkin sitten valinnan varaa vaikka toisille jakaa, eli tässä yksi esimerkki valmiiksi dvd:ksi:
Lataa seuraavat ohjelmat netistä (ovat ilmaisia ja toimivat kuin junan vessa :))
(0. jos haluat editoida tallenteitasi niin käytä siihen PVACut-ohjelmaa)
1 PVAStrumento (joka erottelee mpegistä äänen ja kuvan erilleen)
2 ReJig-ohjelma (joka valmistaa näistä ääni- ja kuvatiedostoista dvd-kelpoiset tiedostot)
3 Nero kelpuuttaa nyt tavarat poltettavaksi.
Näiden yllä mainittujen ohjelmien käyttöoppaita (taitavat vaaan olla enimmäkseen englanniksi). Lisäinfoa myös www.dvdplaza.fi .- Laku
Silti vielä vähän onkelmia... Ne käyttöohjeet nimittäin hukassa.
- eno-uimari
Laku kirjoitti:
Silti vielä vähän onkelmia... Ne käyttöohjeet nimittäin hukassa.
valitettavasti ohjelmien omat help-tiedostot ovat usein vain suuntaa antavia. Erilaisia tilanteita ja kokoonpanoja varten täytyy lähinnä itse olla se, joka kokeilee, eli yrityksen ja erehdyksen kautta olen itsekin saanut ohjelmat säätöineen toimimaan.
PVACut-ohjelmaa yritin tuossa juuri katsoa, enkä löytänyt enää sen lataussivua, joten sen sijaan kannattaa käyttää jotain muuta mpeg-tiedostojen editointiohjelmaa. Eli tässä näkyy myös tämä puoli netin välityksellä toimivista ns. freewaresta: niitä syntyy ja kuolee kuin sieniä sateella.
Parhaimmin ohjeista pääsee etiäpäin aloittamalla kahlaamisen esim. fin.afterdawn.com sivuilta valitsemalla kohdan artikkelit. - eno-uimari
eno-uimari kirjoitti:
valitettavasti ohjelmien omat help-tiedostot ovat usein vain suuntaa antavia. Erilaisia tilanteita ja kokoonpanoja varten täytyy lähinnä itse olla se, joka kokeilee, eli yrityksen ja erehdyksen kautta olen itsekin saanut ohjelmat säätöineen toimimaan.
PVACut-ohjelmaa yritin tuossa juuri katsoa, enkä löytänyt enää sen lataussivua, joten sen sijaan kannattaa käyttää jotain muuta mpeg-tiedostojen editointiohjelmaa. Eli tässä näkyy myös tämä puoli netin välityksellä toimivista ns. freewaresta: niitä syntyy ja kuolee kuin sieniä sateella.
Parhaimmin ohjeista pääsee etiäpäin aloittamalla kahlaamisen esim. fin.afterdawn.com sivuilta valitsemalla kohdan artikkelit.eli lieneekö alkava deme vaivata :)) http://www.nefernetti.com/oppaat.php
- Laku
eno-uimari kirjoitti:
Parhaimmin ohjeista pääsee etiäpäin aloittamalla kahlaamisen esim. fin.afterdawn.com sivuilta valitsemalla kohdan artikkelit.Kiitos, aivot on kyllä taas ihan koomassa... Täytyy kattoo jos huoenna jaksais taas äpästää. Sain PVAStrumenton ajettua läpi, mutten tiedä miten siitä jatkaa.. Tuo ReJig oli jo ihan hepreaa. Hohhoijaa, onpa urakka.
- eno-uimari
Laku kirjoitti:
Kiitos, aivot on kyllä taas ihan koomassa... Täytyy kattoo jos huoenna jaksais taas äpästää. Sain PVAStrumenton ajettua läpi, mutten tiedä miten siitä jatkaa.. Tuo ReJig oli jo ihan hepreaa. Hohhoijaa, onpa urakka.
Pikaohjeet tässä (ReJig):
Avaa ohjelma lootasta "DVD Author". "Video"-lootan sisään laita sen PVAStrumenton tekemän video-tiedoston osoite, ja "Audio"-lootan sisään äänitiedoston osoite. "Output stream"-lootaan laitat sen osoitteen jonne valmiit tiedostot voi tallentaa. Tämän jälkeen voit polttaa tiedostot dvd:ksi. Tämä näin yksinkertaisimmillaan. - Eno-uimari
eno-uimari kirjoitti:
Pikaohjeet tässä (ReJig):
Avaa ohjelma lootasta "DVD Author". "Video"-lootan sisään laita sen PVAStrumenton tekemän video-tiedoston osoite, ja "Audio"-lootan sisään äänitiedoston osoite. "Output stream"-lootaan laitat sen osoitteen jonne valmiit tiedostot voi tallentaa. Tämän jälkeen voit polttaa tiedostot dvd:ksi. Tämä näin yksinkertaisimmillaan.Jaa... olin itsekin vielä niin aamukoomassa, että tuon "Output stream"-virkkeen perään tulee vielä, että paina "Create"-nappulaa niin ReJig tekee dvd-tiedostot sulle polttovalmiiksi :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743670Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472896Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1712877Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572381Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612152- 1601850
- 781535
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281350
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391332