Laivalla Eurooppaan

Pääseekö suomesta miten hyvin laivalla Eurooppaan, kuten esim. Saksaan, Puolaan, Tanskaan ym. pidemmälle?

Tietääkseni jotkut rahtilaivat kulkevat johonkin päin Eurooppaa ja ottavat samalla myös matkustajia mukaan. Mistä näistä voi tiedustella hintoja ja aikatauluja?

Olisi tarkoitus lähteä ensi vuonna johonkin Euroopan matkalle, mutta en halua mennä lentokoneella joten ajattelin että laiva olisi ihan mukava matkustuskeino.

40

4078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menis

      jollain halvalla lautalla Tallinnaan ja sieltä junalla/bussilla eteenpäin? Siinähän sitä olisi matkankin varrella jo paljon näkemistä, toisin kuin jossain merellä. Enkä usko, että kovin kalliiksikaan tulisi.

      • Ajattelin mennä suoraan laivalla Saksaan tai Puolaan jos se on mahdollista, sillä matka tuolta Viron ja Baltian maiden kautta kestäisi taas niin paljon enemmän, ja näin ollen sitä rahaakin saisi kulumaan siellä aika lailla:)

        Tietääkseni laivaliput ovat kyllä myös aika kalliita, varsinkin jos vertaa lentolippujen hintoihin. Tämä on mielestäni aika käsittämätöntä sillä laivamatkat vie aikaa paljon enemmän, lisäksi lentokoneet myös saastuttavat ilmatilaa varsin paljon.


    • Zettis
      • HaluatkoKehariTurpaan

        Sitten odottamaan kehari Jiikoo-76:n kommenttia "miksi nostit vanhan ketjun" "menikö noin kauan asian keksimiseen


    • Ciampino

      Ajatteletko eettisistä syistä boikotoida lentämistä?
      Laivalla sinua varten on varattu useita kymmeniä neliömetrejä tilaa, samoin alus alus ajaa vain muutaman vuoron viikossa. Lentokoneessa tilaa on vain neliömetri, sama kone tekee monta matkaa päivässä?
      Ryanairin Tampere-Frankfurt(FHH) maksaa vain puolet Helsinki-Rostock lepotuolipaikan hinnasta!
      Rahtilaivahinnat on moninkertaiset, kts. vaikka Finnlines.

      • J_K

        Kyllähän lentäen halvemmalla pääsee, mutta laivamatkassa on muutakin. Meri, peräaallot, oma tunnelmansa. Jos nopeasti pitää päästä niin silloin lentäen.


      • Kärsin jonkin asteisesta lentopelosta, lisäksi lentomatkat ei vaan sovi minulle koska saan siellä aina monta päivää kestävän pää ja korvasäryn joka on todella tuskainen vaiva.

        Tähän verrattuna parin päivän laivamatka on ihan lyhyt aika kun ajattelee ettei tarvitse kärsiä montaa päivää lentomatkan aiheuttamista tuskista.

        Harmikseni laivaliput ovat vaan monin kerroin kalliimpia kun lentoliput, tämä on mielestäni väärin sillä laivalla se matkakin kestää pidemmän aikaa. Joten en tajua miksi siitä sitten pitää maksaa paljon enemmän kun lentolipuista.


      • ehdotus
        DarkFear kirjoitti:

        Kärsin jonkin asteisesta lentopelosta, lisäksi lentomatkat ei vaan sovi minulle koska saan siellä aina monta päivää kestävän pää ja korvasäryn joka on todella tuskainen vaiva.

        Tähän verrattuna parin päivän laivamatka on ihan lyhyt aika kun ajattelee ettei tarvitse kärsiä montaa päivää lentomatkan aiheuttamista tuskista.

        Harmikseni laivaliput ovat vaan monin kerroin kalliimpia kun lentoliput, tämä on mielestäni väärin sillä laivalla se matkakin kestää pidemmän aikaa. Joten en tajua miksi siitä sitten pitää maksaa paljon enemmän kun lentolipuista.

        http://www.eurolines.fi/index.php?action=5

        Löytyy alennuksiakin, riippuen minkä ikäinen olet. Näillä busseilla pitäis tietääkseni päästä kaikkialle Eurooppaan.


      • ehdotus kirjoitti:

        http://www.eurolines.fi/index.php?action=5

        Löytyy alennuksiakin, riippuen minkä ikäinen olet. Näillä busseilla pitäis tietääkseni päästä kaikkialle Eurooppaan.

        Täytyy tutustua näihin sivuihin ja yrittää etsiä netistä myös muita laivareittejä Eurooppaan. Ikäni löydät myös tuolta minun profiilistani, mutta voin sanoa että olen 23-vuotias. Tai siis ensi vuonna 24-vuotias kun reissuun pitäisi lähteä:) Valitettavasti 24-vuotiaana ei varmaan saa hirveästi alennuksia oikein mistään.


      • Parhaat vuodet
        DarkFear kirjoitti:

        Täytyy tutustua näihin sivuihin ja yrittää etsiä netistä myös muita laivareittejä Eurooppaan. Ikäni löydät myös tuolta minun profiilistani, mutta voin sanoa että olen 23-vuotias. Tai siis ensi vuonna 24-vuotias kun reissuun pitäisi lähteä:) Valitettavasti 24-vuotiaana ei varmaan saa hirveästi alennuksia oikein mistään.

        No niin, 9 vuotta on kulunut ja olet nyt 9 vuotta lähempänä parhaita nuoruusvuosiasi jotka eivät siis olleet tuolloin 2005 :) Kävitkö laivalla Euroopassa?


      • Parhaat vuodet kirjoitti:

        No niin, 9 vuotta on kulunut ja olet nyt 9 vuotta lähempänä parhaita nuoruusvuosiasi jotka eivät siis olleet tuolloin 2005 :) Kävitkö laivalla Euroopassa?

        No ei mulla sitten tullut kuitenkaan koskaan mihinkään lähdettyä, vaikka tässä kyselinkin tuolloin aikanaan matkavinkkejä laivamatkoista Eurooppaan.

        Oli vaan 9 vuotta sitten niin monia eri esteitä, ettei sitä päässyt koskaan mihinkään ulkomaille lähtemään. Mutta ajattelin kyllä nyt vuosia myöhemmin sitä, että jos vaikka lähtisi tollaiselle laivamatkalle joskus neljäkymppisenä tai vaikka viiskymppisenä, kun silloin sitä voisi ehkä päästä paremmin lähtemään kun tuolloin nuorena poikana.


      • DarkFear kirjoitti:

        Täytyy tutustua näihin sivuihin ja yrittää etsiä netistä myös muita laivareittejä Eurooppaan. Ikäni löydät myös tuolta minun profiilistani, mutta voin sanoa että olen 23-vuotias. Tai siis ensi vuonna 24-vuotias kun reissuun pitäisi lähteä:) Valitettavasti 24-vuotiaana ei varmaan saa hirveästi alennuksia oikein mistään.

        Niin minkä ikäinen sä DarkFear olitkaan nykyisin? Oliko se 28?


      • Joo 28-vuotias mä oon.


      • Hei-pahvit-herätkää
        DarkFear kirjoitti:

        Joo 28-vuotias mä oon.

        Voi hurja ku mielenkiintoista risteilyjuttua.


      • DarkFear kirjoitti:

        Joo 28-vuotias mä oon.

        Mutta vuonna 2005 (11 vuotta sitten) olit 23? Joku ei nyt täsmää.


      • Totuus2016 kirjoitti:

        Mutta vuonna 2005 (11 vuotta sitten) olit 23? Joku ei nyt täsmää.

        Se johtuu siitä, kun merkitsin tuolloin (vuonna 2005) profiiliini iäksi ton 23. Kirjoittelin tuolloin pääasiassa pelkästään yhteiskunta- ja politiikka-aiheislla forumeilla ja siellä ei koskaan arvostettu tai otettu tosissaan kenenkään nuorten tai teinien kirjoituksia, vaikka ne olisivat olleet miten hyviä ja tasokkaita tahansa. Tämän vuoksi merkitsin muutaman vuoden lisää ikää tonne profiiliini.

        Sinkut-palstalla sen sijaan arvostetaan vaan teini-ikää ja ikuista nuoruutta, vaikka oikeasti ne kaikkein parhaat nuoruusvuodet ovat miehillä vasta sitten yli neljäkymppisenä ja oikeastaan vasta yli viiskymppisenä.


      • Kiva-risteily
        DarkFear kirjoitti:

        Se johtuu siitä, kun merkitsin tuolloin (vuonna 2005) profiiliini iäksi ton 23. Kirjoittelin tuolloin pääasiassa pelkästään yhteiskunta- ja politiikka-aiheislla forumeilla ja siellä ei koskaan arvostettu tai otettu tosissaan kenenkään nuorten tai teinien kirjoituksia, vaikka ne olisivat olleet miten hyviä ja tasokkaita tahansa. Tämän vuoksi merkitsin muutaman vuoden lisää ikää tonne profiiliini.

        Sinkut-palstalla sen sijaan arvostetaan vaan teini-ikää ja ikuista nuoruutta, vaikka oikeasti ne kaikkein parhaat nuoruusvuodet ovat miehillä vasta sitten yli neljäkymppisenä ja oikeastaan vasta yli viiskymppisenä.

        Voi ku kiva risteilykokemus. Oliko matkalla muita hauskuuksia?


    • Niinpä niin...

      "Mutta ajattelin kyllä nyt vuosia myöhemmin sitä, että jos vaikka lähtisi tollaiselle laivamatkalle joskus neljäkymppisenä tai vaikka viiskymppisenä, kun silloin sitä voisi ehkä päästä paremmin lähtemään kun tuolloin nuorena poikana."

      Miksi laivamatkan tekeminen olisi neli- tai viisikymppisenä yhtään sen helpompaa?

      • No olisi se ainakin siinä mielessä helpompaa, että joskus neljä- tai viiskymppisenä sitä voisi ehkä harkita sitä yksin lähtemistä, mutta vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, jos yksikään varteenotettava matkaseuralainen ei jostain syystä pääse tai halua tällaiselle matkalle lähteä.

        Lisäksi varmaan siinä iässä myös vanhemmat voisivat päästää paremmin sinne matkalle lähtemään vaikka yksinkin, kun silloin nuorena en olisi saanut heiltä edes lupaa lähteä yksin mihinkään laivamatkoille tai mihinkään ulkomaan matkoille.

        Voisi vaikka vanhemmille selittää sitten hyvin sitä, kuinka olisi hirveä hinku päästä ulkomaan matkoille ja jos ei ole ketään seuralaista kenen kanssa voisi lähteä, niin tekisi mieli lähteä sinne matkalle yksinkin.


      • 16+1
        DarkFear kirjoitti:

        No olisi se ainakin siinä mielessä helpompaa, että joskus neljä- tai viiskymppisenä sitä voisi ehkä harkita sitä yksin lähtemistä, mutta vain ja ainoastaan siinä tilanteessa, jos yksikään varteenotettava matkaseuralainen ei jostain syystä pääse tai halua tällaiselle matkalle lähteä.

        Lisäksi varmaan siinä iässä myös vanhemmat voisivat päästää paremmin sinne matkalle lähtemään vaikka yksinkin, kun silloin nuorena en olisi saanut heiltä edes lupaa lähteä yksin mihinkään laivamatkoille tai mihinkään ulkomaan matkoille.

        Voisi vaikka vanhemmille selittää sitten hyvin sitä, kuinka olisi hirveä hinku päästä ulkomaan matkoille ja jos ei ole ketään seuralaista kenen kanssa voisi lähteä, niin tekisi mieli lähteä sinne matkalle yksinkin.

        "Lisäksi varmaan siinä iässä myös vanhemmat voisivat päästää paremmin sinne matkalle lähtemään vaikka yksinkin, kun silloin nuorena en olisi saanut heiltä edes lupaa lähteä yksin mihinkään laivamatkoille tai mihinkään ulkomaan matkoille."

        Laitan tämän aamuväsymyksen piikkiin, mutta ymmärsinkö oikein: sinä, aikuinen mies, et ole lähtenyt matkoille, koska vanhempasi eivät ole antaneet lupaa siihen? Olit jo aikuinen jo tämän ketjun aloittaessasi ja siltikään 9 vuodessa et ole päässyt käymään matkalla! Älä anna vanhempiesi määrätä elämääsi ja älä tosiaan odota jatkuvasti, että vanhempana voisi lähteä matkoille. Siirrät koko ajan elämääsi ja niitä "nuoruusvuosiasi". Päätä nyt, että lähdet matkalla heti seuraavilla lomillasi tai vaikka pidennetylle viikonlopulle jonnekin. Esim. Riikaan on halpoja lentoja jatkuvasti. Tai jos lentäminen pelottaa niin laivalla pääsee myös sinne Puolaan.

        Olen itse matkustellut ympäri maapalloa, joskus yksin ja joskus jonkun kanssa, ja se on todella antoisaa. Varsinkin yksin matkatessa oppii itsestään uusia asioita ja saa itseluottamusta.


      • Jorma K.
        16+1 kirjoitti:

        "Lisäksi varmaan siinä iässä myös vanhemmat voisivat päästää paremmin sinne matkalle lähtemään vaikka yksinkin, kun silloin nuorena en olisi saanut heiltä edes lupaa lähteä yksin mihinkään laivamatkoille tai mihinkään ulkomaan matkoille."

        Laitan tämän aamuväsymyksen piikkiin, mutta ymmärsinkö oikein: sinä, aikuinen mies, et ole lähtenyt matkoille, koska vanhempasi eivät ole antaneet lupaa siihen? Olit jo aikuinen jo tämän ketjun aloittaessasi ja siltikään 9 vuodessa et ole päässyt käymään matkalla! Älä anna vanhempiesi määrätä elämääsi ja älä tosiaan odota jatkuvasti, että vanhempana voisi lähteä matkoille. Siirrät koko ajan elämääsi ja niitä "nuoruusvuosiasi". Päätä nyt, että lähdet matkalla heti seuraavilla lomillasi tai vaikka pidennetylle viikonlopulle jonnekin. Esim. Riikaan on halpoja lentoja jatkuvasti. Tai jos lentäminen pelottaa niin laivalla pääsee myös sinne Puolaan.

        Olen itse matkustellut ympäri maapalloa, joskus yksin ja joskus jonkun kanssa, ja se on todella antoisaa. Varsinkin yksin matkatessa oppii itsestään uusia asioita ja saa itseluottamusta.

        Muut tulevat täysi-ikäiseksi 18-vuotiaana, mutta DarkFear joutuu vielä kolmikymppisenä kyselemään vanhemmiltaan lupaa esim. ulkomaanmatkan tekemiseen. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.


      • Aikuistuminen
        Jorma K. kirjoitti:

        Muut tulevat täysi-ikäiseksi 18-vuotiaana, mutta DarkFear joutuu vielä kolmikymppisenä kyselemään vanhemmiltaan lupaa esim. ulkomaanmatkan tekemiseen. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Jorma k ei tosin ole vielä ilmeisesti aikuistunut,
        aikuistuminen kun on isompi virstanpylväs elämässä
        kuin 18 vuotta (täysi ikäisyys) täyttäminen ...


      • Jorma K.
        Aikuistuminen kirjoitti:

        Jorma k ei tosin ole vielä ilmeisesti aikuistunut,
        aikuistuminen kun on isompi virstanpylväs elämässä
        kuin 18 vuotta (täysi ikäisyys) täyttäminen ...

        Mutta eikö yli 30-vuotiaan pitäisi olla jo aikuistunut?


      • Aikuistuminen
        Jorma K. kirjoitti:

        Mutta eikö yli 30-vuotiaan pitäisi olla jo aikuistunut?

        "Mutta eikö yli 30-vuotiaan pitäisi olla jo aikuistunut"

        ei välttämättä, jotkut ovat jopa ikuisia lapsia, et silleen


      • 16+1 kirjoitti:

        "Lisäksi varmaan siinä iässä myös vanhemmat voisivat päästää paremmin sinne matkalle lähtemään vaikka yksinkin, kun silloin nuorena en olisi saanut heiltä edes lupaa lähteä yksin mihinkään laivamatkoille tai mihinkään ulkomaan matkoille."

        Laitan tämän aamuväsymyksen piikkiin, mutta ymmärsinkö oikein: sinä, aikuinen mies, et ole lähtenyt matkoille, koska vanhempasi eivät ole antaneet lupaa siihen? Olit jo aikuinen jo tämän ketjun aloittaessasi ja siltikään 9 vuodessa et ole päässyt käymään matkalla! Älä anna vanhempiesi määrätä elämääsi ja älä tosiaan odota jatkuvasti, että vanhempana voisi lähteä matkoille. Siirrät koko ajan elämääsi ja niitä "nuoruusvuosiasi". Päätä nyt, että lähdet matkalla heti seuraavilla lomillasi tai vaikka pidennetylle viikonlopulle jonnekin. Esim. Riikaan on halpoja lentoja jatkuvasti. Tai jos lentäminen pelottaa niin laivalla pääsee myös sinne Puolaan.

        Olen itse matkustellut ympäri maapalloa, joskus yksin ja joskus jonkun kanssa, ja se on todella antoisaa. Varsinkin yksin matkatessa oppii itsestään uusia asioita ja saa itseluottamusta.

        Niin no kyllä se matkan tekemättä jättäminen aika pitkälti sen piikkiin mulla nyt meni, kun ei vanhemmat aikoinaan mua sinne reissuun päästäneet.

        Vanhemmat kun eivät halunneet päästää mua yksin mihinkään ulkomaille, koska siinä olisi ollut varsinkin nuorelle miehelle liikaa kaikenlaisia riskejä ja huonoja puolia.


      • 5+15
        DarkFear kirjoitti:

        Niin no kyllä se matkan tekemättä jättäminen aika pitkälti sen piikkiin mulla nyt meni, kun ei vanhemmat aikoinaan mua sinne reissuun päästäneet.

        Vanhemmat kun eivät halunneet päästää mua yksin mihinkään ulkomaille, koska siinä olisi ollut varsinkin nuorelle miehelle liikaa kaikenlaisia riskejä ja huonoja puolia.

        Olet aikuinen joten minkä takia vanhemmillasi on vieläkin noin valtava ote sinuun? Yleensä teini-iässä kapinoidaan vanhempien mielivaltaa vastaan ja sen jälkeen pitäisikin itsenäistyä. Vanhempasi tulevat aina tulemaan vanhempiasi, mutta ei sinun tarvitse aina totella heitä.


      • Jorma K. kirjoitti:

        Muut tulevat täysi-ikäiseksi 18-vuotiaana, mutta DarkFear joutuu vielä kolmikymppisenä kyselemään vanhemmiltaan lupaa esim. ulkomaanmatkan tekemiseen. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Minkä mä sille oikein itse voin, kun vanhemmat eivät ole päästäneet mua yksin ulkomaan matkalle?

        Turha sun mua on tästä asiasta syyttää, sillä en enhän mä sille itse mitään mahda. Syytä mieluummin mun vanhempiani, kun eivät aikoinaan päästäneet mua yksin ulkomaille.


      • 5+15 kirjoitti:

        Olet aikuinen joten minkä takia vanhemmillasi on vieläkin noin valtava ote sinuun? Yleensä teini-iässä kapinoidaan vanhempien mielivaltaa vastaan ja sen jälkeen pitäisikin itsenäistyä. Vanhempasi tulevat aina tulemaan vanhempiasi, mutta ei sinun tarvitse aina totella heitä.

        Olisikin helppoa, jos se asia olisikin noin, mutta kun ei vaan mun kohdallani ole tämä asia näin yksinkertainen.


      • 19+2
        DarkFear kirjoitti:

        Olisikin helppoa, jos se asia olisikin noin, mutta kun ei vaan mun kohdallani ole tämä asia näin yksinkertainen.

        Mikä tekee sinusta poikkeuksen? Miten eroat niistä miljoonista muista ihmisistä jotka eivät roiku äitinsä napanuorassa vielä päälle 30-vuotiaana? Asia on tosiaankin niin yksinkertainen. Mielestäni keksit vain tekosyitä.


      • Tietoa:
        5+15 kirjoitti:

        Olet aikuinen joten minkä takia vanhemmillasi on vieläkin noin valtava ote sinuun? Yleensä teini-iässä kapinoidaan vanhempien mielivaltaa vastaan ja sen jälkeen pitäisikin itsenäistyä. Vanhempasi tulevat aina tulemaan vanhempiasi, mutta ei sinun tarvitse aina totella heitä.

        "Olet aikuinen joten minkä takia vanhemmillasi on vieläkin noin valtava ote "

        Tosin 18-vuotias ei ole automaattisesti sama kuin aikuinen,
        aikuiseksi kasvataan elämän kokemuksien perusteella,
        jotkut eivät aikuistu koskaan ....


      • Turum Poik
        Tietoa: kirjoitti:

        "Olet aikuinen joten minkä takia vanhemmillasi on vieläkin noin valtava ote "

        Tosin 18-vuotias ei ole automaattisesti sama kuin aikuinen,
        aikuiseksi kasvataan elämän kokemuksien perusteella,
        jotkut eivät aikuistu koskaan ....

        Totta!

        Itse olen 27v

        Fyysinen ikä noin 14v joka paikasta

        Henkinen ikä noin 16v

        Taidan taas illalla lähteä mopoilemaan raisioon muiden 15v poikien kanssa, kun ei sitä ihan joka ilta jaksa ryypätäkään


      • 19+2 kirjoitti:

        Mikä tekee sinusta poikkeuksen? Miten eroat niistä miljoonista muista ihmisistä jotka eivät roiku äitinsä napanuorassa vielä päälle 30-vuotiaana? Asia on tosiaankin niin yksinkertainen. Mielestäni keksit vain tekosyitä.

        En mä nyt sanoisi näiden olevan mitään tekosyitä. Ei sitä vaan ollut niin helppo aikoinaan nuorena yksin lähteä ulkomaille, kun vanhemmat eivät päästäneet ja kun ei ollut ketään ikään kuin kannustamassa siihen lähtemiseen, niin sitä vaan sitten jäi tällaiset laivamatkat tekemättä.


    • FR-Lines

      Suomenojan satamasta lähtee kerran päivässä autolautta suoraan Slovakiaan. Kannattaa tutustua, paljon parempi kuin mitkään Itämeren vakiokyntäjät.

      • Just-joo-ja-vai-niin

        Juu, kanavatunneli Tatran läpi - vai koukataanko Alppien kautta?


    • Kirk.ja.Spok

      Starship Enterprise vie rohkeasti sinne, minne muut eivät ole uskaltaneet mennä!

    • Ollaan-jo

      "Laivalla Eurooppaan"

      Miksi lähteä kun on jo siellä?
      Tai siis täällä. Euroopassa.

      • TapaIttesKehar

        Koska joku haluaa nähdä muutakin kuin Viron ja Ruotsin

        Miksi keharikaan lähtisi oikeaan elämään tietokoneen ääreltä? Siinnähän sä Jiikoo-76 jo oot keräämässä rohkeutta normaaliin elämään tai itsemurhaan


    • Anonyymi

      Mihin laivaa tarvitaan. Johan ollaan Euroopassa.

    • Anonyymi

      Onkos täälä ketään :/

      Ajattelimpa tulla kurkkaamaan mutta hiljaiselta vaikuttaa.....missäs kaikki on

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe