Puutalon maalaus

puutalon rakentaja

Tervehdys!
Olemme saaneet useita "talotarjouksia", monia asioita olemme pähkäilleet ja talon maalaus / maalauttaminen on yksi niistä. Useat tarjoavat talon pohjamaalattuna ja yksi tarjoaja toimittaa kahteen kertaan maalattuna. Mitä arvelette, mitä maalauttaminen maalit tulisivat maksamaan 1,5 kerroksiseen taloon (huoneistoala n. 155 m2)? Olemme saaneet yhden arvion (n. 4700e --> pitääkö alkuunkaan paikkaansa) ???

36

29188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J_W

      Olin juuri tiedustelemassa samaa asiaa. Oma talotoimittajamme toimittaa halutessa lisähintaan talon yhteen kertaan maalattuna. Tällöin kuitenkin värivaihtoehtoja on erittäin rajattu määrä ja esim. naulojen päät ovat tällöin näkyvissä joten melko pian pitäisi toinen maalauskerta joka tapauksessa hoitaa.

      Omatoiminen maalaus ei lievästi sanottuna juurikaan kiinnostaisi (kokemusta on) joten maalauttaminen olisi paras vaihtoehto jos hintansa puolesta on kohtuullinen. Halpaa lystiä se ei ole, sen verran osaan jo itsekin päätellä, mutta paljonko se suunnilleen maksaa? Meilläkin alkuperäisen kirjoittajan kokoinen talo eli 1,5 kerrosta ja noin 150m2.

      • Pakkis

        1,5 krs hinta n.3000-4000e riippuen (maalista) sekä(liftin vuokrasta)
        T.maalari


    • maalaus

      Jos me maalaisimme niin hintaa tulisi 1200 euroa alv telineet sisältyvät hintan.

      • Tarkka

        Siis noin vain näkemättä ja sen enempää esim. materiaaleista kysymättä hinnoittelitte työn...
        ja alvinkin vielä osasitte mainita.

        Tänä syksynäkö ajattelitte roiskaista vaikkapa öljymaalin pintaan? Oikeinko meinaatte ikkunapuitteet, vuorilaudat ym. rajotella siististi? Tuletteko ehkä Rovaniemeltä tänne Helsinkiin? Ja yhdessä viikonlopussa varmaankin hoitaisitte koko keikan?!

        Tähän täkyyn en kyllä tarttuisi!


      • päivää
        Tarkka kirjoitti:

        Siis noin vain näkemättä ja sen enempää esim. materiaaleista kysymättä hinnoittelitte työn...
        ja alvinkin vielä osasitte mainita.

        Tänä syksynäkö ajattelitte roiskaista vaikkapa öljymaalin pintaan? Oikeinko meinaatte ikkunapuitteet, vuorilaudat ym. rajotella siististi? Tuletteko ehkä Rovaniemeltä tänne Helsinkiin? Ja yhdessä viikonlopussa varmaankin hoitaisitte koko keikan?!

        Tähän täkyyn en kyllä tarttuisi!

        siihen menee kun ruiskulla maalaapi.


      • Eri vinoilija
        päivää kirjoitti:

        siihen menee kun ruiskulla maalaapi.

        Niiiinpä! Sitä se "amati taito" teettää... ;)


      • joo
        päivää kirjoitti:

        siihen menee kun ruiskulla maalaapi.

        Ei kukaan ruiskulla omakotitaloa maalaa.heh.Ja ei todellakaan maksa näitä hintoja, joita edellisissä vihjaillaan.


    • Tietäjätekijä

      Viisasten kerhossa (radio-ohjelma) oli aikoinaan hankala kysymys, jota viisat pähkäilivät pitkään:
      " Minkä esineen valmistus aloitetaan maalaamalla?"
      Vastauksena oli; lasikuituveneen.

      Nykyaikaisen puutalon julkisivujen valmistuksen voisi aloittaa hankkimalla pohjamaalattua julkisivupaneelia.

      http://www.finnforest.fi/default.asp?path=156;158;161;738;743;939

      Kotikonstein on vaikea pistää paremmaksi sanoivatpa tervantislaajat, punamaalinkeittäjät tai UULA-ihailijat mitä tahansa!

      Jos nuo sitten talkoilla maalaisi lauta kerrallaan varjossa ja katoksessa ja sitten vielä kerran seinässä auringonkiertoa väistäen, niin ... eiköhän kunnian kukko laulaisi!

      Se maksaa, minkä maksaa, mutta toisin on joutavaa tehdä.

    • puuhapaavo

      Maalasimme itse talomme, joka on aikalailla saman kokoinen (10m x 8m ja korkeus n. 5 m).

      - Maalit maksoi (UULAn öljymaali) n.600e
      - Kyllästeet n. 100e
      - Ikkunan karmit ja muut eriväriset laudat n. 150e.
      - Välineet ja tärpätti n. 50e.
      - Nosturi, jolla pystyi nousemaan talon reunoja kivasti maalailemaan 180e / viikko.

      Eli koko lysti hieman yli 100e. Osittaisella talkooavulla siihen meni yli viikko. Tosin UULAn maaleissa se hyvä puoli, että ne levitetään vain kerran. Niin ja laudat oli pohjamaalattuja valmiiksi.

      Eli jos joku sen homman tekisi, niin hinta liikkuisi 3000-4000e välillä.

      • puuhapaavo

        Niin siis edellisessä kirjotin koko hinnaksi 100e. Tarkoitin 1000e. =)


      • itse maalattu edellinen
        puuhapaavo kirjoitti:

        Niin siis edellisessä kirjotin koko hinnaksi 100e. Tarkoitin 1000e. =)

        Meillä meni materiaaleihin suunnilleen saman verran. Vuosi oli 2000.

        Harjalla korkeutta 7,5 metriä ja 1,5 krs 9x16 metriä kanttiinsa sisäkuisti,ikkunoita paljon ja smyygilautaa ja koristetta. Sekä pysty- että vaakalautaa.

        Kahteen kertaan maalasin aika vähällä talkooavulla. Nosturi oli 3 päivää, muuten tikkailta (huh huh) ja itse tehdyiltä tellingeiltä.

        Aikaa meni varmasti yli kuukausi. Kun töiden jälkeen tekee niin aloittamiseen ja sitten välineitten puhdistukseen ja rajauksiin menee kohtuuttomasti aikaa.

        Laudat olivat pohjamaalissa tehtaalta.

        Kohtuuttoman kova urakka, en olisi alkanut jos olisin tiennyt, nyt maksaisin mieluusti jos tietäisin että joku tekee oikeasti kunnolla.

        Ruiskumiehille voisin jopa pikkuisen maksaa, että pysyisivät pois taloni läheltä.

        Säästihän siinä h-tisti rahaa, mutta tässä uudessa säästän jossain muualla.

        Pieni vinkki jos aiot itse maalata: maalaa maassa niin paljon kun pystyt ja ehdit.
        Maalaa ainakin eka kerta ennenkuin rännit vesikourut asennetaan, ja ota maalarinteipit heti veks, kun rajausta ei enää tarvita.


      • aune
        itse maalattu edellinen kirjoitti:

        Meillä meni materiaaleihin suunnilleen saman verran. Vuosi oli 2000.

        Harjalla korkeutta 7,5 metriä ja 1,5 krs 9x16 metriä kanttiinsa sisäkuisti,ikkunoita paljon ja smyygilautaa ja koristetta. Sekä pysty- että vaakalautaa.

        Kahteen kertaan maalasin aika vähällä talkooavulla. Nosturi oli 3 päivää, muuten tikkailta (huh huh) ja itse tehdyiltä tellingeiltä.

        Aikaa meni varmasti yli kuukausi. Kun töiden jälkeen tekee niin aloittamiseen ja sitten välineitten puhdistukseen ja rajauksiin menee kohtuuttomasti aikaa.

        Laudat olivat pohjamaalissa tehtaalta.

        Kohtuuttoman kova urakka, en olisi alkanut jos olisin tiennyt, nyt maksaisin mieluusti jos tietäisin että joku tekee oikeasti kunnolla.

        Ruiskumiehille voisin jopa pikkuisen maksaa, että pysyisivät pois taloni läheltä.

        Säästihän siinä h-tisti rahaa, mutta tässä uudessa säästän jossain muualla.

        Pieni vinkki jos aiot itse maalata: maalaa maassa niin paljon kun pystyt ja ehdit.
        Maalaa ainakin eka kerta ennenkuin rännit vesikourut asennetaan, ja ota maalarinteipit heti veks, kun rajausta ei enää tarvita.

        Onko tietoa miten paljon vaikutta kotitalousvähennys omakotitalon maalauksesta.


      • maalaa
        aune kirjoitti:

        Onko tietoa miten paljon vaikutta kotitalousvähennys omakotitalon maalauksesta.

        Maalaa itse, menee yksin noin 10 päivää (pohjatyöt ja maalaus) ja maalit maksaa halvimmillaan vähän yli 400 €. Kantria esim. 3 x 18 L ja 1 x 9 L. Riittää kahteen maalauskertaan hyvin. Kotitalousvähennys olisi ehkä noin 1800 € kun omavastuuden vähentää pois jos maalautat yrityksellä.


      • Mestari_itse
        maalaa kirjoitti:

        Maalaa itse, menee yksin noin 10 päivää (pohjatyöt ja maalaus) ja maalit maksaa halvimmillaan vähän yli 400 €. Kantria esim. 3 x 18 L ja 1 x 9 L. Riittää kahteen maalauskertaan hyvin. Kotitalousvähennys olisi ehkä noin 1800 € kun omavastuuden vähentää pois jos maalautat yrityksellä.

        Maalus sinänsä on nopea ja helppo. Siveltimellä ehdottomasti suoritettava toimenpide kestää n. enintään 3 päivää rintamamiestaloon ammattilaiselta. Pohjatyöt ovat asia erikseen Kaapiminen, hionnat, pohjamaalaukset jne. Suuri talo on jos maalattavaa löytyy yli 240 m2. Normaalisti rintamamiestlalo on n. 8 x 10 ja puolitoistakerroksinen. Maalattavaa pintaa on n. 160 m enintään.

        Parhaillaan jos pohjatyöt on, tehty urakkavauhdilla sivellin liikkuu koko talon kertaalleen päivässä. Nyt en siten puhu mistään levityksestä vaan oikeasta maalamisesta. Sivellin pidetään tulevasti kädessä ja sitä liikutetaan pintaa pitkin edestakaisin painamalla riittävän voimaakkasti jotta maali uppoaa pieniin rakosiin ja syihin riittävästi suojaamaan pintaa seuraavat 7 vuotta.

        Täällä on nähtävästi joka paikan leipurit taas liikenteessä jotka leipovat 10 pv talon maalaukseen. Tuossa ajassa tehdään kokonainen ulkoseinä uusiksi.


      • maalauksesta tietää
        Mestari_itse kirjoitti:

        Maalus sinänsä on nopea ja helppo. Siveltimellä ehdottomasti suoritettava toimenpide kestää n. enintään 3 päivää rintamamiestaloon ammattilaiselta. Pohjatyöt ovat asia erikseen Kaapiminen, hionnat, pohjamaalaukset jne. Suuri talo on jos maalattavaa löytyy yli 240 m2. Normaalisti rintamamiestlalo on n. 8 x 10 ja puolitoistakerroksinen. Maalattavaa pintaa on n. 160 m enintään.

        Parhaillaan jos pohjatyöt on, tehty urakkavauhdilla sivellin liikkuu koko talon kertaalleen päivässä. Nyt en siten puhu mistään levityksestä vaan oikeasta maalamisesta. Sivellin pidetään tulevasti kädessä ja sitä liikutetaan pintaa pitkin edestakaisin painamalla riittävän voimaakkasti jotta maali uppoaa pieniin rakosiin ja syihin riittävästi suojaamaan pintaa seuraavat 7 vuotta.

        Täällä on nähtävästi joka paikan leipurit taas liikenteessä jotka leipovat 10 pv talon maalaukseen. Tuossa ajassa tehdään kokonainen ulkoseinä uusiksi.

        Kyllä varmaan joo. Taas joku yhdistelmä Superman/hämähäkkimies/James Bondia.

        On se vaan kumma kun olen omaa jo valmiiksi pohjamaalattua taloa maalannut n. 1.5 kuukautta ja homma jatkuu yhä edelleen. Kahteen kertaa maalaus, yhteen kertaan vetävät voivat ihan rauhassa vedellä vaikka kätöseen.

        Kyllähän sitä pelkkää seinää maalaa nopeasti, jopa ylläoleva idioottikin osaa tehdä niin, ei siinä pitkään mene. Superman ei vissiin ole koskaan maalannut taloa kun ei tiedä että katon aluslautojen maalaus on hidasta ja helkkarin hankalaa hommaa. Samoin kuistien ja niiden kaiteiden maalaus. Mitä enemmän kuisteja sen pidempään kestää, jos on joku Älväri missä on vaan pelkät suorat seinät niin äkkiäkös tollasen ladon maalaa. Vielä jos sattuu talossa kattolyhtyä, parveketta yms olemaan niin alkaa siinä ja siinä olemaan että riittääkö yksi kesä talon maalaukseen. Katos Superman kun välillä pitää ihan palkkatöissäkin käydä, ei siinä illalle jää kun muutama tunti aikaa. Ja sadepäivinä ei maalaa muut kuin Superman.

        Mut sullahan Superman vissiin onkin tollanen lato/koppi missä on vaan pieni katos sisäänkäynnin yläpuolella ja muuten pelkkää seinää ja ikkunoinakin pienet ampuma-aukot siellä täällä? Äkkiäkös sellasen maalaa! Tai sit et oo kato oikein tajunnu, että itse seinien maalaus ei oo temppu eikä mikään, etenkään jos on henkilönostin alla, mutta kaiken muun maalaaminen ja rajojen teippailu on se joka on koko hommasta varmaan 98%!!!


      • Selvästi
        maalauksesta tietää kirjoitti:

        Kyllä varmaan joo. Taas joku yhdistelmä Superman/hämähäkkimies/James Bondia.

        On se vaan kumma kun olen omaa jo valmiiksi pohjamaalattua taloa maalannut n. 1.5 kuukautta ja homma jatkuu yhä edelleen. Kahteen kertaa maalaus, yhteen kertaan vetävät voivat ihan rauhassa vedellä vaikka kätöseen.

        Kyllähän sitä pelkkää seinää maalaa nopeasti, jopa ylläoleva idioottikin osaa tehdä niin, ei siinä pitkään mene. Superman ei vissiin ole koskaan maalannut taloa kun ei tiedä että katon aluslautojen maalaus on hidasta ja helkkarin hankalaa hommaa. Samoin kuistien ja niiden kaiteiden maalaus. Mitä enemmän kuisteja sen pidempään kestää, jos on joku Älväri missä on vaan pelkät suorat seinät niin äkkiäkös tollasen ladon maalaa. Vielä jos sattuu talossa kattolyhtyä, parveketta yms olemaan niin alkaa siinä ja siinä olemaan että riittääkö yksi kesä talon maalaukseen. Katos Superman kun välillä pitää ihan palkkatöissäkin käydä, ei siinä illalle jää kun muutama tunti aikaa. Ja sadepäivinä ei maalaa muut kuin Superman.

        Mut sullahan Superman vissiin onkin tollanen lato/koppi missä on vaan pieni katos sisäänkäynnin yläpuolella ja muuten pelkkää seinää ja ikkunoinakin pienet ampuma-aukot siellä täällä? Äkkiäkös sellasen maalaa! Tai sit et oo kato oikein tajunnu, että itse seinien maalaus ei oo temppu eikä mikään, etenkään jos on henkilönostin alla, mutta kaiken muun maalaaminen ja rajojen teippailu on se joka on koko hommasta varmaan 98%!!!

        Kirjoittaja on vähän kärsinyt stressistä. Maalaus on kyllä helkkarin helppoa hommaa, jos ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä.


      • tenunenä
        maalauksesta tietää kirjoitti:

        Kyllä varmaan joo. Taas joku yhdistelmä Superman/hämähäkkimies/James Bondia.

        On se vaan kumma kun olen omaa jo valmiiksi pohjamaalattua taloa maalannut n. 1.5 kuukautta ja homma jatkuu yhä edelleen. Kahteen kertaa maalaus, yhteen kertaan vetävät voivat ihan rauhassa vedellä vaikka kätöseen.

        Kyllähän sitä pelkkää seinää maalaa nopeasti, jopa ylläoleva idioottikin osaa tehdä niin, ei siinä pitkään mene. Superman ei vissiin ole koskaan maalannut taloa kun ei tiedä että katon aluslautojen maalaus on hidasta ja helkkarin hankalaa hommaa. Samoin kuistien ja niiden kaiteiden maalaus. Mitä enemmän kuisteja sen pidempään kestää, jos on joku Älväri missä on vaan pelkät suorat seinät niin äkkiäkös tollasen ladon maalaa. Vielä jos sattuu talossa kattolyhtyä, parveketta yms olemaan niin alkaa siinä ja siinä olemaan että riittääkö yksi kesä talon maalaukseen. Katos Superman kun välillä pitää ihan palkkatöissäkin käydä, ei siinä illalle jää kun muutama tunti aikaa. Ja sadepäivinä ei maalaa muut kuin Superman.

        Mut sullahan Superman vissiin onkin tollanen lato/koppi missä on vaan pieni katos sisäänkäynnin yläpuolella ja muuten pelkkää seinää ja ikkunoinakin pienet ampuma-aukot siellä täällä? Äkkiäkös sellasen maalaa! Tai sit et oo kato oikein tajunnu, että itse seinien maalaus ei oo temppu eikä mikään, etenkään jos on henkilönostin alla, mutta kaiken muun maalaaminen ja rajojen teippailu on se joka on koko hommasta varmaan 98%!!!

        teippaukseen ei ammattilaisella mene minuuttiakaan, kun se on vaan näiden amatöörien hommaa..


      • silivuoblee
        tenunenä kirjoitti:

        teippaukseen ei ammattilaisella mene minuuttiakaan, kun se on vaan näiden amatöörien hommaa..

        Ammattimies ei teippejä tarvi ja ikkunan myykit ja kaikki muut rajoitetaan käden käänteessä. Kyllä tommonen rintamamies talo pitäis ihan idiootinki maalata vähintään kuukaudessa (jos ei tarvi rapata tai pohjamaalata.) ja ne kaiteet sun muut kaikki pikkupaska menee kyllä samaa kyytiä siinä. jättää sen kahvin juonnin ja paskanjauhamisen ja tupakoinnin vähemmälle niin alkaa hommaki luonnistua.


      • Mie vaan
        aune kirjoitti:

        Onko tietoa miten paljon vaikutta kotitalousvähennys omakotitalon maalauksesta.

        verottajalta saat varman tiedon vähennyksen määrästä. Sitä maksetaan siltä osin, kuin työntekijän palkkoihin kuluu rahaa. Maaleista vähennystä ei saa.


      • Niskanen
        silivuoblee kirjoitti:

        Ammattimies ei teippejä tarvi ja ikkunan myykit ja kaikki muut rajoitetaan käden käänteessä. Kyllä tommonen rintamamies talo pitäis ihan idiootinki maalata vähintään kuukaudessa (jos ei tarvi rapata tai pohjamaalata.) ja ne kaiteet sun muut kaikki pikkupaska menee kyllä samaa kyytiä siinä. jättää sen kahvin juonnin ja paskanjauhamisen ja tupakoinnin vähemmälle niin alkaa hommaki luonnistua.

        Maalit, teipit ja pensselit maksoi n. 600 €, 1,5 kerroksinen rintamiestalo autotalli. 2 kertaan maalasin, maalia meni 4 x 18 litraa keltaista ja 9 litraa valkoista ja päiviä viisi.
        Aamusta-iltaan maalasin, maalasin ja maalasin. Sitä ennen meni pari kuukautta keväästä kun skrapasin vanhan maalin pois. Tosi raskasta työtä, en olisi ryhtynyt jos olisin tiennyt mikä vaiva. Ne katon aluslaudat olivat hankalat maalata, niskat meinasi mennä ja käsistä loppua voimat.


      • Meitsi vaan
        Niskanen kirjoitti:

        Maalit, teipit ja pensselit maksoi n. 600 €, 1,5 kerroksinen rintamiestalo autotalli. 2 kertaan maalasin, maalia meni 4 x 18 litraa keltaista ja 9 litraa valkoista ja päiviä viisi.
        Aamusta-iltaan maalasin, maalasin ja maalasin. Sitä ennen meni pari kuukautta keväästä kun skrapasin vanhan maalin pois. Tosi raskasta työtä, en olisi ryhtynyt jos olisin tiennyt mikä vaiva. Ne katon aluslaudat olivat hankalat maalata, niskat meinasi mennä ja käsistä loppua voimat.

        Me myös maalattiin kahdestaan talo 20x7 40m2 matalampi osa. Mies keikkui tikkailla ja minä maalasin alhaalta. Ei tullut raitoja. Aikaa kului pari kuukautta, sillä mies kävi päivätöissä. Minä maalailin kuisteja ja sitä matalampaa osaa.
        Ilo sitä on katsella vieläkin. Reilu pari vuotta aikaa siitä. En pitänyt pahana hommana ollenkaan. Tänä vuonna pojan kanssa maalattiin aittoja ja suulia miehen kanssa. Roolit vaan meni sairauden vuoksi toisinpäin, minä tikkailla.
        Maalina talossa Panua punasena ja valkosena. On muuten hyvä maali. Aitan puna Tikkurilan öljypohjainen punamultamaali. Sekin kestää hyvin. Miksi maalaamista kauhistellaan? Ihan mukavaa se on, kun asennoituu oikein, eikä tee liikaa kerralla. Sivutuotteena sitten oli säästö. Ei maalissa, vaan rahassa.

        Liian ahneessa tekemisessä voi tulla myöhemmin lihasten jäätymistä eli ne kipuilee, eikä taivu. Kehotan jumppaamaan keppijumppaa... Koettu on mökin malauksesta. Talon maalaamisen kanssa oltiin viisaampia työtahdin suhteen.


      • Maalari 53 vuotta
        Mestari_itse kirjoitti:

        Maalus sinänsä on nopea ja helppo. Siveltimellä ehdottomasti suoritettava toimenpide kestää n. enintään 3 päivää rintamamiestaloon ammattilaiselta. Pohjatyöt ovat asia erikseen Kaapiminen, hionnat, pohjamaalaukset jne. Suuri talo on jos maalattavaa löytyy yli 240 m2. Normaalisti rintamamiestlalo on n. 8 x 10 ja puolitoistakerroksinen. Maalattavaa pintaa on n. 160 m enintään.

        Parhaillaan jos pohjatyöt on, tehty urakkavauhdilla sivellin liikkuu koko talon kertaalleen päivässä. Nyt en siten puhu mistään levityksestä vaan oikeasta maalamisesta. Sivellin pidetään tulevasti kädessä ja sitä liikutetaan pintaa pitkin edestakaisin painamalla riittävän voimaakkasti jotta maali uppoaa pieniin rakosiin ja syihin riittävästi suojaamaan pintaa seuraavat 7 vuotta.

        Täällä on nähtävästi joka paikan leipurit taas liikenteessä jotka leipovat 10 pv talon maalaukseen. Tuossa ajassa tehdään kokonainen ulkoseinä uusiksi.

        Et taida hallita maalausta täydellisesti osin olet oikeassa mutta ne pohjatyöt on koko asian tärkein ydin



        Et taida hallita maalausta . Mutta ota yhteyttä teen sun kanssa päivän urakoita kyllä pääset palkoille jos ei tarvitse korjailla koko seuraavaa vuotta.Isosti puhut . Mene ensin kouluun olen näitä itseoppineita nähnyt jotka luulee kaiken tietävänsä. Itse olen maalarimestari ja myös kouluttanut ja urakoinut vuosia ja nähnyt kaikenlaista en ottaisi kouluttamotanta maalaria muuta kuin apulaiseksi.


      • ripaUSA
        Selvästi kirjoitti:

        Kirjoittaja on vähän kärsinyt stressistä. Maalaus on kyllä helkkarin helppoa hommaa, jos ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä.

        ootko ihan varma asiasta???


      • Maalari 53 vuotta kirjoitti:

        Et taida hallita maalausta täydellisesti osin olet oikeassa mutta ne pohjatyöt on koko asian tärkein ydin



        Et taida hallita maalausta . Mutta ota yhteyttä teen sun kanssa päivän urakoita kyllä pääset palkoille jos ei tarvitse korjailla koko seuraavaa vuotta.Isosti puhut . Mene ensin kouluun olen näitä itseoppineita nähnyt jotka luulee kaiken tietävänsä. Itse olen maalarimestari ja myös kouluttanut ja urakoinut vuosia ja nähnyt kaikenlaista en ottaisi kouluttamotanta maalaria muuta kuin apulaiseksi.

        Ite olen kouluttanut myös kurssilaisia ja sieltä ne tulee jotka haluaa tehdä töitä aina kun tarvitaan ,et innostusta kyllä löytyy ja oppivat töitä tehdessä kuten itsekin vaikka on koulupohja olemassa.Mut koulu on paljon turha kun ei ole mitä olisi opetettavana kuin teoria on pääasia ja käytäntö on olematon. Oman virman työntekijänä ihmettelen et aliarvioidaan toisten osaamista jonka voi opettaa ja saada parhaat tekijät töihin.


      • Talomaalari
        maalauksesta tietää kirjoitti:

        Kyllä varmaan joo. Taas joku yhdistelmä Superman/hämähäkkimies/James Bondia.

        On se vaan kumma kun olen omaa jo valmiiksi pohjamaalattua taloa maalannut n. 1.5 kuukautta ja homma jatkuu yhä edelleen. Kahteen kertaa maalaus, yhteen kertaan vetävät voivat ihan rauhassa vedellä vaikka kätöseen.

        Kyllähän sitä pelkkää seinää maalaa nopeasti, jopa ylläoleva idioottikin osaa tehdä niin, ei siinä pitkään mene. Superman ei vissiin ole koskaan maalannut taloa kun ei tiedä että katon aluslautojen maalaus on hidasta ja helkkarin hankalaa hommaa. Samoin kuistien ja niiden kaiteiden maalaus. Mitä enemmän kuisteja sen pidempään kestää, jos on joku Älväri missä on vaan pelkät suorat seinät niin äkkiäkös tollasen ladon maalaa. Vielä jos sattuu talossa kattolyhtyä, parveketta yms olemaan niin alkaa siinä ja siinä olemaan että riittääkö yksi kesä talon maalaukseen. Katos Superman kun välillä pitää ihan palkkatöissäkin käydä, ei siinä illalle jää kun muutama tunti aikaa. Ja sadepäivinä ei maalaa muut kuin Superman.

        Mut sullahan Superman vissiin onkin tollanen lato/koppi missä on vaan pieni katos sisäänkäynnin yläpuolella ja muuten pelkkää seinää ja ikkunoinakin pienet ampuma-aukot siellä täällä? Äkkiäkös sellasen maalaa! Tai sit et oo kato oikein tajunnu, että itse seinien maalaus ei oo temppu eikä mikään, etenkään jos on henkilönostin alla, mutta kaiken muun maalaaminen ja rajojen teippailu on se joka on koko hommasta varmaan 98%!!!

        VMP...taitaa yllä oleva kaveri tosiaan pikkasen väsyny...saamaton ainakin jos noin kauan on hieronut maalausta. Aika tainnu mennä täällä netissä makaamiseen.


    • Maalaa itse

      Aika tumpelo pitää olla, jos ei saa itse maalattua. Hullua maksaa jotain 30 000 mummoa. Sitä se Euro teettää. Itse tekemällä saa parempaa palkkaa kuin koskaan.

    • Hyvinkään mies

      Otettiin talopaketti ulkoa valmiiksi toimitettuna.
      Koristelistaa, ikkunanpieliä ym. riittää niin pirusti. Kun sitten alkoi maalaamaan niin oli kyllä hankalaa suojailla niitä valkoiseksi jääviä osia ja sitten taas toisinpäin.
      Kun talo on ollut muutaman vuoden pystyssä ja verhoilulaudat vähän elää niin se valkea pohjamaali sitten pilkistelee sieltä paneelien saumoista.
      Parempi olisi ollut ainakin tuon asian kannalta jos olisi paneelit olleet edes 1 kertaan maalattuja niin ei saumat häiritsisi kun olisi koko lauta ollut maalattu (myös toisen paneelin alle jäävältä osuudelta).
      Koko talon maalauttaminen jollakin maalarilla kyllä maksaa vähintään sen minkä epäilit.
      Jos on aikaa niin mikäs siinä on itse sutiessa maalia pintaan. Ne maalit ei kovin paljon maksa, kunhan vaan lainaat jostain kohtuulliset telineet.
      Meillä tuli tosiaan se onkelma kun pakettitoimitus syksyllä ja ilmat vähän viileät ja kosteat (ja laiskuus /ajattelemattomuus iski) niin jäi jopa osittain ne koriste, alus, ikkunanpuite ja räystäslaudat maalaamatta maantasolla. Kettumaista niitä sitten siellä jo asennettuna maalata.

      Helpommalla pääsee jos ottaa valmiiksi maalattuna kaikki maholliset. Jotkut tehtaat myy värjättynä ihan mihin sävyyn hyvänsä.
      Jos taas sävyjä vaihtoehtoina rajallinen määrä, niin kertaalleen maalattuna lähimpään sävyyn ostaa ja maalailee sitten oikealla sävyllä itte sen viimosen pinnan.

      Tämä nyt oli minun mielipiteeni ja kokemukseni asiasta.
      Paneelien valmiiksi jo ennen toimitusta hinnoista kun en tiedä niin en voi sanoa mikä lienee kokonais edullisin vaihtoehto on.

    • vasemmalla kädellä

      me maalattiin viime kesänä n. 16m x 8m 1,5krs talo uutta ts. talven seinässä seissyttä hienosahattua pystyrimalaudoitettua seinää, uulan petrolimaalilla ja puna-valkoiseksi. maalit saatiin halvalla, kerta veto riitti, ja aikaa meni muistaakseni vajaa pari viikkoa kun kelit oli täydelliset. Hyvä nosturi tais olla vajaan viikon (korvaamaton, nopeutti paljon!) minä, mies ja appiukko osan aikaa. Toki meni yötöiksi ja oltiin ihan väsy sen jälkeen, mutta hyvä tuli. onneks ei tarvinu koko taloa moneen kertaan maalata! Valkoiset ehkä vedetään ensi vuonna toiseen kertaan. Rahaa meni ehkä 1200€?

    • Järki käteen!
    • Villaportalen.eu
    • maalannut

      tollaseen taloonmaalit maksaa jo joku 700 egee, siihen telineet tai henkilönostin. henkilönostimella on parempi ja nopeempi maalata jos pääsee joka paikkaan. aika kohtuu iso tuo talosi on joten sanoisin et joku 3500 - 4000 maksaisi jos on ahkera maalaaja ja jos tarvii kaks kertaa maalata. henkilönostin on paikasta riippuen joku 100 egee päivässä vuokra eli viikossa maksais jo 700.

    • maalari666

      mulla meni oman talon maalaamiseen 400e, 3krs. sain tutulta maalit halvalla ostettua ja ite maalasin, sekä pohjamaalasin talon päivässä? mitä helvettiä te tänne tuutte kirjottelee, menkee sinne mualaamaan pässit. mulla meni aika tasan tarkkaan 16h ku koko urakka oli valmis, kuistit, sekä parvekkeet löytyy talosta. turhaa selittelyä, ei siihen "supermania" tarvita ellei ola todella puukäsi käsistään, miehisty

      • Jos 3 kerrosta en usko tohon maalin hintaan Noin 133 ekee kerros ja neljä seinää .Myös huomioitava pohjamaalaus,niin kuin (maalari666 )on tehnyt ja aika 16 tuntia (tuu mulle töihin ).Toinen vaihtoehto on vaihtaa lääkkeet.


    • riia5

      Pirkanmaalla ollaan tehty tuollaiset perus rintamamiestalot keskimäärin hintaan 2300-2500, riippuen pohjatöiden määrästä.. Maalit päälle.
      ([email protected])

      • målare

        Maalattiin työkaverin kanssa 2 kerroksinen talo juhannuksena, eikä hajuakaan mitä palkaksi Pitäis pyytää. Maalit maksoi 400€ ja nostolava-autosta pitää maksaa noin 200€. Neliöitö oli hiukan yli 200.


    • Kosteus se kost.heng

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe