AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Sormien puutuminen/turvotus

Sormien puutuminen/turvotus

7 Vastausta 18 120 Lukukertaa
Mistäköhän voisi johtua sormien turpoaminen nakkimakkaroiksi lenkin aikana? Sormia alkaa pistellä ja niitä on vaikea koukistaa. Vika ilmenee etenkin oikeassa kädessä. Olisiko syynä huono nesteytys ennen lenkkiä vai mikä? Sormet kuitenkin palautuvat ennalleen melko nopeasti lenkin jälkeen.

sama ongelma

Täällä kanssa samasta ongelmasta kärsivä. Sormet koukistuvat kyllä ihan hyvin, mutta sormet turpoavat nakeiksi, ovat haaleat väriltään ja taivekohdat loistavat punaisen kirkkaana. Tunnottomat tai pisteliäitä ne eivät ole. Ongelma korostuu pitkillä lenkeillä, n. tunnin hommat ei tee mitään.

Raynaud'n ilmiö?

Raynaud'n ilmiö/tauti saattaisi olla kysymyksessä, eli kylmyyden aiheuttama verenkiertohäiriö mm. sormissa. Esiintyykö oire erityisesti kylmässä ilmassa? Alla ihan hyvä yhteenveto aiheesta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud%27s_disease

Ei vain kylmässä

Tätä ongelmaa esiintyy kyllä kaikenlaisissa lämpötiloissa, nyt kesällä se vasta oikeastaan ilmeni. Turvotus iskee heti lenkin alussa, mutta laskee nopeasti lenkin jälkeen (lenkin kesto 1 h).

sormien turvotus

Olen kärsinyt vaivasta pitkään ja sauvakävely oli ratkaisu, ei enää somet turpoa!

ikävää

en ole edes sauvakävelijä, mulla vaiva alkoi raskauden loppuvaiheessa ja nyt jo kohta 2kk mennyt ja edelleen on, pahin aamulla , lisäksi ovat kokoajan puutuneet ja kovin kipeät.Fysioterapiassa käyn, mutta ei apua, ei myöskään lymfasta..jos jollain on aavistustakaan niin ilmoittaa, edes lääkärit ei taida tietää mikä tämä on..oon kypsä.

rannekanavaoireyhtymä?

Itsellänikin on ollut sormien turvotusta ja puutumista etenkin öisin. Etsiskelin netistä vinkkiä mistä voisi olla kysymys, ja rannekanavaoireyhtymä vaikuttaisi mahdolliselta selitykseltä.
juu minullakin on tuota sormien turpoamista lenkillä. ilmenee lähinnä vain kesällä, johtuu ehkä myös lenkin pidetymisestä keväisin tunnista kahteen.. ei aiheuta kipuilua mutta näyttää todella huolestuttavalta.. kuka tietää?
 /   /  / Sormien puutuminen/turvotus
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta