Selventäiskö joku

???

Otin Osuuspankista pankkikortin johon liitettiin Visa ominaisuus 1000 euron luottorajalla.
Mulle selitettiin että 1000 euroa on kuukaudessa käytettävissä. Käytännössä olen huomannut sen että 1000 euroa ei pysty nostamaan tililtä joka kuukausi jos on ns maksamattomia ostoja esim 1000€ - 800€ (eri kuukausien aikana tehtyjä nostoja/ostoja korot ym) = 200€ eli nostovaraa olisi tuo 200€.
Mutta mitenkä on ostostenlaita kaupoissa? Pystynkö ostamaan joka kuukausi tuolla 1000 eurolla vaikka ns vanhoja ostoja on vielä maksussa vai onko varaa ostaa tuolla samaisella esimerkin mukaisella 200 eurolla?
Toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa ja osaa auttaa minua.

5

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä

1000€ luottoraja tarkoittaa sitä että että saisi ostaa enemmän kuin 1000€:n edestä visalla kuukaudessa. Kerran kuukaudessa visa lasku menee tililtä jos on suoraveloitus tehty,(esim.viimeinen pv. edellisen kuun laskut), ja jos silloin tililläsi ei ole visalaskunsuuruista summaa rahaa, pankki yrittää vielä pari päivää maksaa laskua. Maksamattomalle laskulle alkaa juosta korkoa ja sitä ei enää automaattisesti oteta tililtäsi vaan sinun täytyy se maksaa itse. Voit myös nostaa rahaa otto automaatista mutta siitä velotaan käteisnostopalkkio 1 euro 2 % noston määrästä. Muuten visa maksetaan kerran vuodessa ja summa muodostuu nostorajan mukaan. Jos et kykeni maksamaan visalaskuasi ota ihmeessä yhteys luottokuntaan ja sovi maksuaikatauluista. En oikein ymmärtänyt tekstiäsi, mutta jos sinulla on erääntyneitä, maksamattomia ja siitä huolimatta käytät 1000€/kk niin luulen että jossakin vaiheessa menetät visakortin. http://www.visa.fi/Visa%20kotimaassa/Visa-lasku.html

• viissa;

Pikkasen oli hankaluuksia käsittää mitä ajat takaa, mutta koitetaan. Sinun Visasi luottoraja on siis 1000 euroa. Se tarkoittaa, että voit maksaa ostoksia Visalla 1000 euron edestä. Jos nostat käteistä Otto-automaatista Visalla, pienentää käteisnostojen määrä käytettävissä olevaa luottomäärääsi. Eli Visan "saldo" saa olla korkeintaan 1000 euroa kalenterikuukaudessa. Lisäksi edellytetään, että maksat Visa-laskusi ajallaan eli yhden kuukauden ostot ja nostot maksetaan seuraavan kuukauden viimeiseen pankkipäivään mennessä. Jos et maksa Visa-laskuasi eräpäivään mennessä, et saa käyttää Visa-korttiasi ostoihin etkä nostoihin, ennen kuin erääntynyt lasku on maksettu. lakusta, jota ei ole maksettu eräpäivänä, seuraa aina viivästyskorko.

• OP_

Osuuspankin Visa-kortissa on automaattisesti luotto-ominaisuus. Voit siis jättää osan Visa-laskusta maksamatta, jolloin maksamaton osa siirtyy seuraavalle laskulle ja siitä aletaan periä kovahkoa korkoa. Tarkemmin en ole tutkinut, mitä sen jälkeen tapahtuu.

• Miina

Kortissa on luottoa 1000 €, se ei nollaudu kk:n vaihtuessa, joten voit esimerkin mukaan nostaa 200 €. Uudet visat käyttäytyvät eri tavalla kuin vanhat, joiden luotto alkoi joka kk alusta, ja edellisen kk:n ostot piti kokonaan maksaa kerralla. Nyt maksua voi jaksottaa, esim. maksaa vain 30 €/kk.

• alun käytäntöä

Onpa tapa saada ihmiset velkavankeuteen. Jotenkin tuntuu että on paljon henkilöitä jotka eivät osaa käsitellä rahaa, tehdään helpoksi lainata rahaa ja hupsista kohta ollaan kierteessä josta ei päästä pois. Sossusta sitten apua ja muut huudetaan maksumiehiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2346
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      184
      1497
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      248
      922
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      81
      908
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe